Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Sehän+om+lähyskäskyssä,+paikkoihin,+jossa+Jeesuksesta+ei+vielä+tiedetä,+mutta+missä+Raamatussa+lukee,+että+"etsikkoaika"?Se+on+niitä+Kerhon+maalikoiden+pakanallisia+jorinoita+Suomesta.
  2. Amen.
  3. Oulussa
  4. xxx.+Ei+kirkoissa+mainita,+mutta+Jumalan+Sanassa+rukouksia+on+mielin+määrin.Minulle+joka+aamun+ja+illan+rukous+Israelin+puolesta+on+vakio.Gen+12:1-3+1+Jeesuksen+Kristuksen+ilmestys,+jonka+Jumala+antoi+hänelle,+näyttääkseen+palvelijoillensa,+mitä+pian+tapahtuman+pitää;+ja+sen+hän+lähettämänsä+enkelin+kautta+antoi+tiedoksi+palvelijalleen+Johannekselle,2+joka+tässä+todistaa+Jumalan+sanan+ja+Jeesuksen+Kristuksen+todistuksen,+kaiken+sen,+minkä+hän+on+nähnyt.3+Autuas+se,+joka+lukee,+ja+autuaat+ne,+jotka+kuulevat+tämän+profetian+sanat+ja+ottavat+vaarin+siitä,+mitä+siihen+kirjoitettu+on;+sillä+aika+on+lähellä!Mutta+xxx+isojen+kirkkojen+tarkoitushan+oli+varastaa+Israelin+paikka+Jumalan+edessä,+joka+on+suurin+pakanallinen+harha,+samoin+kun+Jeesuksen+myöhäis-+syntyminen.Korvausteologialle+jo+nauretaan,+poisluettuna+katolisuus+ja+lestadiolaisuus.Puhut+herätysliikkeistä,+joille+Raamatun+sana+Isrelista+on+elävää+ja+toimivaa+hieman+halveksitusti.Helluntailaisia+on+maailmassa+useampi+sata+miljoonaa,+Baptisteja+n+200+miljoonaa+jne,+mutta+luterilaisia+n+60-63+miljoonaa+ja+jäsenmäärä+ei+nouse+yhtään.Kerhossa+on+34+tuhatta+jäsentä,+ja+vastavuoroisesti+suurissa+helluntaiseurakunnissa+kokoontuu+viikoittain+jopa+240+tuhatta+Jeesuksen+seuraajaa,+yhdessä+seurakunnassa?Siitä+huolimatta+koen,+ettei+volyymi+ole+laadun+tae,+mutta+suunta+on+vakuuttava.Kukahan+se+herätysliike+lienee.+Ei+yksin+Jerusalemissa,+vaan+koko+Israelin+kansa,+joita+on+lähes+30+miljoonaa+yhteensä,+odottavat+evankelistoja,+tarvetta+on,+että+Messias+löytyy.>>Kirjo+on+jo+siis+evl+kirkon+sisällä+suuri.+Mutta+nekin,+jotka+suuntautuvat+sinne+juutalaisiin+päin+kuitenkin+myös+ajattelevat+olevansa+itse+osa+Abrahamin+lapsista.**+Totta.+Jos+ajatellaan+liberaaleja+homoja+vihkiviä+pappeja,+ja+toisaalta+Lain+alla+elävät,+johon+myös+Kerho+lukeutuu,+erot+ovat+suuremmat,+mitä+monen+sadan+miljoonan+”herätysliikkeellä”.Kerhollahan+ei+ole+yhtään+lähetyntekijää+ja+pienneimmälläkin+Vapiksella+niitä+on+ainakin+yksi,+joka+on+useamman+vuoden+pestillä.Iankaikkisuudessa+ei+ole+kansojen+rajoja,+siellä+on+ainoastaan+uudestisyntyneet+Jeesuksen+omat.Jeesus+pelastaa+vain+omansa,+ei+toisten+omia.Ilmestyksen+lopussa+kerrotaan,+että+pelastuneita+on+vain+1/3+ihmiskunnasta.Muistan,+kun+ensimmäiset+teologiset+opinnot,+kolme+vuotta+niin+yksi+teema+oli.+Niin+kauan,+kun+kirkkokuntia+johtaa+koulutetut,+Raamattua+tuntevat+teologit,+hajaannusta+ei+juuri+tapahdu,+ja+oppi+on+mahdollista+pysyä+linjassaan.Se+on+totta.Kerhon+hajoaminenhan+alkoi+juuri+taulumyyjästä,+joka+ei+Raamattuja+tarvinnut.>>>>Kun+aletaan+esittämään,+että+juutalaisen+historian+kokoontumiset+ovat+olleet+seuroja,+ja+kyse+on+ollut+samoista+uskovaisten+kokoontumisista+kuin+nyt+ja+kun+Suviseuratelttakin+ilmaantuu+sinne,+niin+silloin+on+jauhot+ja+vellit+sekaisin.+**+Juuri+näin.+Se+on+sitä+korvausteologiaa+pahimmasta+päästä,+jonka+on+mobilisoinut+sielunvihollinen+yksinomaan.+Kerho+on+ainoa+Suomessa,+joka+sitä+harrastaa,+ja+juuri+pappien+lähdön+jälkeen.>>Vanhan+testamentin+kokoontumiset+ovat+vanhan+liiton+aikaa.+**+Juuri+näin,+pakanoilla+siihen+asiaan+ei+voi+olla+mitään+osaa.Kuitenkin+kaiken+aikaa+odotettiin+Messiasta,+joka+panee+asiat+järjestykseen.Ylipäätään+vanhan+Israelin+juhlat+pohjautuivat+Jumalan+sanomiin,+kuten+pääsiäinen,+juhla+Egyptin+lähdöstä.Se+on+sen+kansan+juhla,+samoin+kun+Riemuvuosijuhlat.Olet+oikeassa+sanoessasi;+Kesin+kirjoitus+korvausteologiasta+on+siinä+valossa+totuudenmukainen.+Mutta+ei+siis+ole+koko+totuus+kuitenkaan.+Osallisuus+Abrahamin+lapsena+olemisesta+on+meille+luvattu,+eikä+sitä+lupausta+voi+juutalaiset+viedä+pois,+mutta+kuitenkaan+se+ei+kumoa+Israelin+paikkaa+Jumalan+sydämessä.Kiitos+ja+siunausta+xxx.Kes.
  5. Jumalahan+asiaa+ei+ole+valaissut,+mutta+todellisuudessa+Jumalan+ainut+lapsi,+Pikalapsi+Jeesus+sen+on+avannut+ja+samalla+sen,+mihin+”Jumalan+lapseus”+johtaa.Pidin+lauantaina+aiheesta+saarnan,+joten+asia+on+tuttu;Matt+5,+Vuorisaarna,+joka+kertoo+asiasta+kaiken.+Pieni+kommentti+perään,+jossa+asia+poikkeaa+alkutekstistä+merkittäsi.+Tekstilaitos+on+mallia+1938.+1+Kun+hän+näki+kansanjoukot,+nousi+hän+vuorelle;+ja+kun+hän+oli+istuutunut,+tulivat+hänen+opetuslapsensa+hänen+tykönsä.2+Niin+hän+avasi+suunsa+ja+opetti+heitä+ja+sanoi:Opetus.3+"Autuaita+ovat+hengellisesti+köyhät,+sillä+heidän+on+taivasten+valtakunta.+(Hengeltä+köyhät,+eli+etsivät)4+Autuaita+ovat+murheelliset,+sillä+he+saavat+lohdutuksen.+(Surevat,+murheessa)5+Autuaita+ovat+hiljaiset,+sillä+he+saavat+maan+periä.+Kärsivälliset,+sävyisät)6+Autuaita+ovat+ne,+jotka+isoavat+ja+janoavat+vanhurskautta,+sillä+heidät+ravitaan.+(Uskon+nälässä+ja+janossa+olevat)7+Autuaita+ovat+laupiaat,+sillä+he+saavat+laupeuden.+(lähimmäisiä+armahtavat)8+Autuaita+ovat+puhdassydämiset,+sillä+he+saavat+nähdä+Jumalan.+(ok.)9+Autuaita+ovat+rauhantekijät,+sillä+heidät+pitää+Jumalan+lapsiksi+kutsuttaman.+(+bibliassa,+he+ovat+jumalan+poikia?+Tytöillä+on+sama+oikeus.+HEITÄ+KUTSUTAAN+JUAMALAN+LAPSIKSI+ja+ikä+ei+ratkaise+mitään,+vaan+sydämen+tila.10+Autuaita+ovat+ne,+joita+vanhurskauden+tähden+vainotaan,+sillä+heidän+on+taivasten+valtakunta.+(+Kun+ihminen+on+uudestisyntynyt+ylhäältä+ja+seurata+Jeesusta,+häntä+pilkataan+ja+vainotaan+ja+tästä+minulla+on+omakohtaisia+kokemuksia+ja+ainoastaan+Kerhon+osalta).11+Autuaita+olette+te,+kun+ihmiset+minun+tähteni+teitä+solvaavat+ja+vainoavat+ja+valhetellen+puhuvat+teistä+kaikkinaista+pahaa.+(+edellisen+kohta+9+koskee+myös+tätä.+Minua+on+sanottu+vaikka+millä+nimellä+Jeesuksen+seuraajana,+mm+jeesustelijaksi+Kerhon+toimesta).12+Iloitkaa+ja+riemuitkaa,+sillä+teidän+palkkanne+on+suuri+taivaissa.+Sillä+samoin+he+vainosivat+profeettoja,+jotka+olivat+ennen+teitä.+(+Meidän+pyhien,+vainottujen+kirjakääröä+ei+edes+avata)13+Te+olette+maan+suola;+mutta+jos+suola+käy+mauttomaksi,+millä+se+saadaan+suolaiseksi?+Se+ei+enää+kelpaa+mihinkään+muuhun+kuin+pois+heitettäväksi+ja+ihmisten+tallattavaksi.+(+se+ei+enää+mihinkään+kelpaa,+kun+se+on+mauton)14+Te+olette+maailman+valkeus.+Ei+voi+ylhäällä+vuorella+oleva+kaupunki+olla+kätkössä;+(+Jeesuksen+löytäminen+on+iloinen+asia+ja+sitä+tulee+kuuluttaa+kaduilla+ja+aitavierillä,+se+on+Jeesusken+mieleen.15+eikä+lamppua+sytytetä+ja+panna+vakan+alle,+vaan+lampunjalkaan,+ja+niin+se+loistaa+kaikille+huoneessa+oleville.+(+Tämä+ihmetyttää,+miksi+pitää+vältellä+olevansa+jossain+seurakunnassa)Tässä+se+on+kaikki,+mitä+tarvitaan+autuuteen,+jolla+pääsee+yli+rajan,+iankaikkisuuteen.>>Että+me+pystymme+olla+varmoja+että+kuulemme+ryhmään+joka+olemme+niitä+oikeita+kristittyjä?**+Koko+asiaa+ei+UT+tunne.+Se+tuntee+vain+Israelin,+Jolla+on+oikea+Jumala,+Isaakin+ja+Jaakobin+Jumala.+Mitään+ei+tarvitse+Kristuksen+”päälle”,+vaan+parannuksella+lähetä+seuraamaan+Häntä+ja+kulkea+Hänen+tietään;Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;Jeesus+kyllä+vastaa+niin+kovalla+äänellä,+että+sen+kuulee,+kun+Häneltä+kysytään.Habakuk+kirjoittaa+siitä,+että+se+tulee+Jumalan+kirjoittaa+hiekkaan+(alkukielellä)+hyvin+selvästi;Hab.+2:2+Ja+Herra+vastasi+minulle+ja+sanoi:+"Kirjoita+näky+ja+piirrä+selvästi+tauluihin,+niin+että+sen+voi+juostessa+lukea">>>pienenä+ja+tyhmänä+teologisessa+asioissa+omistaa+koko+perintö,+se+mikä+Jumala+on+omille+luvannut,+jo+täällä+maan+päällä!+**+Kyllä.+Hän+on+sen+luvannut+juutalaisille+ja+Raamattua+lukemalla+se+on+osoitettu+myös+Sinulle.Miksi+pitää+puhua+hiljaisella+äänellä?+Hävettääkö+uskosi+vai+hävettääkö+Jeesus?Ylistysmummuja+ei+ennen+Hävettänyt,+usein+koko+tupa+raikui,+näin+se+olla+pitää.+Vasta+silloin+on+uskon+voimaa.Huomioi+se,+että+Jeesus+jo+pani+syntisi+pois,+jos+seuraat+ja+uskot+Häneen+(ei+päälleen),+on+asiat+järjestyksessä.Ei+tarvitse+luulla,+synti+ei+tule+koskaan+luvalliseksi,+mutta+Kerhon+synnit+on+suurelta+osin+Isien+perinnesääntöjä+ja+ne+elää+ja+muuttuu,+elä+ota+niitä+tosissaan,+Jeesuksella+on+sanoma+Raamatussa+se+ei+muutu.>>Luulen+että+tässä+on+meille+kaikille+valvomisen+paikka.+**+Enemmänkin,+jopa+parannuksen+paikka.>>Pyrimme+elää+niin+että+olisimme+rauhaa+Jumalan+kanssa+hyvässä+omatunnossa.+Sinä+et+tunne+edes+Jumalaa,+ennekuin+löydät+Jeesuksen.+Johanneksen+evankeliumin+jatko+jakeeseen+14;6+kuuluu;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.Etsi+ensin+totuus,+joka+on+Jeesus.+-Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä-Missä+Jumala+on+sanonut+rakastavansa+Sinua,+mutta+Jeesus+on+usein,+mutta+se+vaatii+myös+vastarakkautta.
  6. Jumalattomia+on+he,+joilla+ei+ole+Jeesusta.Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.Kerholla+ei+ole+Jeesusta,+ei+sitten+myöskään+Jumalaa.Jumala+ei+ole+puhunut+yhdellekään+pakanalle+koskaan.
  7. Mistä?
  8. Siinä+puhutaan+juuri+Israelista,+jota+on+historian+Israel+(+Jaakob)+ja+nykyinen+Israel.Jumalan+silmäterä+on+Israel+ja+pysyy.Jeesuksen+aikaan+siellä+ei+ollut+israelilaisia+vaan+juutalaisia.Jumalahan+juuri+luotti+omiinsa,+että+Jeesus+tuli+ristiinnaulituksi,+ei+siihen+pakanoita+osoitettu.+Siksi+Jesajan+sanominen+oli+paikallaan+pakkosiirtolaisuudessa+jossa+profeetta+nimenomaan+pyysi+Jumalalta,+että+laita+heidän+sydämen+tilalle+kivisydän,+joka+paaduttaa+heidät.Mutta+n+100;n+vuoden+päästä+Jeremia+vaihtaa+tilanteen.Jer.+31:33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansaniTaas+hieman+myöhemmin+Hesekiel+sai+sanan,+että+Israel+on+aina+Jumalan+oma+kansa.Turha+sitä+on+ihmisen+yrittää+muuttaa,+kuten+te,+jolla+on+se+KORVAUSTEOLOGIA,+jossa+luulette+perineenne+Israelin+paikan.Kerholla+ja+Israelilla+on+iso+väli,+isompi+kun+normaalilla+pakanalla+ja+Jumalan+omaisuuskansalla.UT,+vain+vahvistaa+sen+Roomalaiskirjeessä.>>'Sinun+huoneesi+jätetään+hylätyksi',**+Ko.+tekstiä+ei+ole+Raamatussa.Puhut+myös+Viikunapuusta,+toisen+valtiona.+Lue+Matt+24,+mitä+se+sanoo+Israelista;+32+"Ottakaa+oppia+vertauskuvasta,+jonka+viikunapuu+tarjoaa:+kun+sen+oksa+virkoaa+ja+alkaa+tulla+lehteen,+te+tiedätte,+että+kesä+on+lähellä.Siitä+ei+pääse+yli+eikä+ympäri,+Israel+on+aina+Jumalan+omaisuuskansa.Hieman+ihmetyttää,+kun+et+laittanut+yhtään+Raamatun+kohtaa+tueksesi,+pelkkää+maalikko+Kerhon+oppia.Jeesus+kirosi+VAIN+SEN+viikunapuun,+ei+kaikkia.+Käy+katsomassa+ne+tuottavat+hedelmää+tänäkin+päivänä+Israelissa+mainiosti.Oli+mielenkiintoista+syödä+niitä+suoraan+puusta.+Kuivattuna+se+on+kuitenkin+makeampi.Älä+hengellistä.+Se+on+aina+teillä,+kun+loppuu+vitsit,+aletaan+hengellistä,+jolla+ei+ole+Raamatun+kanssa+mitään+tekemistä.Israel+on+aina+Israel+ja+Gen+12;1-3+kertoo+kaiken+ja+on+vielä+voimassa,+Jumalan+tuloon+asti+Jerusalemiin,+josta+Ilmestyskirja+21;1-+6.1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.Vasta+sitten+tulee+maahan+Jumalan+Valtakunta,+jota+johtaa+Jumala.
  9. >>Ihmetyttää,+kuin+joillain+on+alkanut+olla+sellaista+käsitystä,+että+kyllähän+sitä+pystyy+muutaman+keskioluen+ottaa+saunassa.+**+Mitä+ihmettä+siinä+on,+Jeesuskin+käytti+ja+jopa+tekikin+viiniä.Olisiko+Sinulla+tukea+Uudesta+Testamentissa+ihmettelyllesi.>>Itsekin+sain+olla+hämmentyneenä+todistamassa+tilannetta,+jossa+iso+porukka+uskovaisia+nuoria+oli+vuokrannut+saunatilat+ja+toivottivat+muutamia+kavereitakin+mukaansa+minut+mukaanlukien.+Saunan+lauteille+istahtaessa+jotku+sihauttivat+tölkit+auki+ja+alkoivat+juomaan+kaljaa.+Joku+taas+joi+jotain+pienpanimon+olutta+lasipullosta.+**+Juotavaksihan+se+on+tehty,+jos+pitää+määrän+järjessään.Laitako+tuen+Uudesta+Testamentista+aiheeseen.>>Hän+puolusteli+sitä,+että+haluaa+tukea+paikallista+yrittäjyyttä+ja+siksi+nauttii+lähellä+tuotettuja+pienpanimo-oluita+aina+saunan+yhteydessä.+**+Tämä+hyvä.+Oulunsalolaiset+tukevat+Kempeleen+kauppoja,+kun+hakevat+kaljansa+sieltä.+Tosi+hyvä.>>Totesin+näille+olutta+juoville,+että+olen+yksiselitteisesti+sitä+mieltä,+että+uskovainen+ei+juo+alkoholijuomia+lainkaan.+Samaa+mieltä+minun+kanssa+oli+aika+moni+muukin,+mutta+silti+todella+monet+olivat+sitä+mieltä,+että+nykyään+suhtautuminen+alkoholiin+on+lieventynyt+ja+heidän+mielestään+uskovaisetkin+voivat+juoda+kohtuudella.+**+Ei+yksin+heidän+mielestä,+vaan+Jeesuksen+ja+Paavalinkin.++"Käytä+vatsasi+ja+toistuvien+vaivojesi+vuoksi+vähän+viiniäkin”,+kehotti+Paavali+nuorta+Timoteusta(1.Tim5:23).+Matt.+11:19+Ihmisen+Poika+tuli,+hän+syö+ja+juo,+ja+ihmiset+sanovat:+'Mikä+syömäri+ja+juomari,+publikaanien+ja+muiden+syntisten+ystävä!'+Mutta+Viisauden+teoista+Viisaus+tunnetaan!Jeesus+siis+joi+ihmisten+seurassa,+kutein+nuoret+Kerholaiset.Eikö+ole+jännä,+me+emme,+emme+me,+me+teemme+toisin+kun+Jeesus.Puhu+vain+itsestäsi,+pysyt+kelkassa.Ps+minä+en+juo,+mutta+jos+joku+ottaa+hieman,+se+on+Hänen+oikeus,+ei+minun.+Tolkuton+juonti+on+yhtä+paha,+kun+me,+me+emme,+vain+me.>>Helposti+siinä+alkaa+sitten+juomaan+synnin+tuottamaan+ahdistukseenkin+ja+lopulta+ollaan+alkoholin+orjia.**+Ei+kaikista+tule+orjia,+älä+syyllistä.