Savustetaanko uskottomat lapsikuoroista?

Jellinen

Olen seurannut surullisena valtataistelua lapsikuoroissa, mitä pitää vanhoillislestadiolainen kanttori. Kuorolaiset ovat lähes 99% liikkeen jäseniä. Mutta mitä tapahtuu, kun muiden herätysliikkeiden piirissä olevat lapset menevät kuoroon. Heitä kiusataan ja toiset kuorolaiset alkavat puhella: et sinä voi olla tässä kuorossa, koska et ole uskovainen. Ja kuitenkin on kysymyksessä kuorot, jotka ovat osa kirkon toimintaa.
Vanhoillislestadiolainen kanttori tietysti kiistää kirkon ulkonaisen viran hoitajana tapahtuneet tai ainakin yrittää silotella asiaa ja keskustelee vanhempien kanssa. Mutta entä sitten, kun pahin kiusaaja onkin SRK;n johtotiimiin kuuluvat lapsen isä? Ei ole uskallusta edes vihjaista johtomiehen lapsesta.
Tällainen toiminta on yhdenlaista hyväksikäyttöä.

15

973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallisheikki

Tällaista asiaa ei ole syytä käsitellä nain julkisuudessa. Me tahdomme elää kaikkien kanssa rauhassa, jopa jumalattomien. Siksi eri osapuolet on syytä kutsua Rauhanyhdistykselle neuvonpitoon.

• Jumalattomia on he, joilla ei ole Jeesusta.

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Kerholla ei ole Jeesusta, ei sitten myöskään Jumalaa.
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle koskaan.

• 4455007

kolmiyhteinen Jumala eli Jeesus on myös Jumala Jumalasta ihminen ihmisestä , sinun tietosi ei ole totuus, totuus löytyy Raamatusta.

• Kesitas kirjoitti:

Jumalattomia on he, joilla ei ole Jeesusta.

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Kerholla ei ole Jeesusta, ei sitten myöskään Jumalaa.
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle koskaan.

Ja epäjumalanpalvojia ovat he, jotka mielikuvituksen tuottamaan jeesukseen uskovat.

Kristinusko on taikauskoa, jolla ei ole minkäänlaista perustaa. Ei edes hiekalle rakennettua.

• poia

Oulussa vai missä?

• Narraatti

Teräskaupungin alueella on useampi havainto asiasta. Mutta siihen ei ole uskallusta puuttua luterisen seurakunnan johdolla. Myös Valtakunnassa kiistetään asia pitkälle.

• Olavi.Voittonen

jumalanterve! Kristillisyytemme lapsikuoroissa on joka pojalla ja tytöllä nortti huulessa. Tässä ei muuta savustusta tarvita. jumalanrauhaa.

• Naaratti

Olen tavannut kymmeniä lapsia, jotka laulavat uskovaisten kanttoreiden lapsikuoroissa. Heidän kanssaan on sovittu, ettei kuorolaiset polta. Kyllä ulkoinen seurakunta palkitsee laulavaiset hyvin pitkillä esiintymismatkoilla. Ytimessä on hyvä olla.

• Jellinen

Onko oikein, jos seurakunnan lapsikuorossa kanttorikin hyväksyy sen, että ei-lestatiolaisia nimitetään uskottomiksi, jotka ei pääse taivaaseen? Palveleeko kanttori silloin luterilaista seurakuntaa, joka maksaa palkan, vai Rauhanyhdistystä? Mikä on työnantajan velvollisuus?

• samamitäsitten

ei palvele ainakaan Jumalaa millään mittarilla mitaten.

• Ylikers

Jotain hyvää taitaa terästehtaan seutuvilla tapahtua. Uskovaiset vanhemmat ovat ottaneet vastuuta, kuten uskovaiset kanttoritkin. He ovat rakkauden hengessä neuvoneet lapsia olemaan enempi houkuttelemassa toisia Jumalan Valtakunnan kuvioihin kuin sieltä pois!

• Jellinen

Olen iloinen siitä, että Jumalan valtakunnan sisäinen neuvonta toimii. Muutamat vanhemmat ovat neuvoneet lapsiaan rakkauden hengessä, ettei uskottomia saa kohdella eriarvoisesti. Sillä hyvässä tapauksessa heidät voidaan rakastaa sisälle Jumalan valtakuntaa,. Lisäksi uskovaiset on hyvä noudattaa Raamatun ohjetta: eläkäät rauhassa kaikkein kanssa, mikäli teistä riippuu!

• hohoijaaaaaaaa

jumalanvaltakuntaa ja jumalanlapsia sitä te jaksatte hokea vaikka juuri kukaan tuskin on uudestisyntynyt omalla kohdallaan.

miksi ette puhu siitä koskaan mitään vaikka ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa!

• tietenkinonnniin

jäi pois että ketä ne uskovaiset ovat?

eikö vain olekkkin kaikki ne jotka eivät kuulu johonkin lestapoppooseen!

• Ylikers

Jotkut määrittävät uskovaiseksi vain rauhanyhdistykseen kuuluvat. Kuitenkin Jumalan Valtakunnan rajat kulkevat sydämestä sydämeen. Siksi ehdottomia rajoja on vaikea määritellä. Yksi mahdollisuus on sanoa, että kaikki ne, jotka uskovat Herraan Jeesukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      553
      1801
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      64
      681
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe