Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Olinko;+panin+suoraan+sen+mitä+se+on+koineen+Kreikalla,+alkutektissä,+mutta+vielä,+laita+sinä+vaikka+kokonaan+manitsemasi+jae+alkutekstillä.+Sitten+voit+arvioida+alkutekstiä+kun+sitä+tajuat.Ei+mersuakaan+voi+arvostella,+ennekuin+pääsee+sen+rattiin.
  2. En+ole+Kesittaa,+vaan+Kesitas.Kyllä+kristityllä+tulee+olla+sellainen+mielipide,+jonka+voi+julkaista+ja+siinä+on+Raamatun+tuki.Pedofiliasta+Jeesus+sanoi;+Matt.+18:6+Mutta+joka+viettelee+yhden+näistä+pienistä,+jotka+uskovat+minuun,+sen+olisi+parempi,+että+myllynkivi+ripustettaisiin+hänen+kaulaansa+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.En+ole+ehkä+niin+raaka,+mutta+kuohita+pitäisi,+kuten+ne+pakko+nainnit,+jotka+johtavat+äidin+kuolemaan.Tuollaisen+miehen+suku+ei+tarvitse+jatkajaa,+ja+se+on+Jeesuksen+sanaa.Pidätkö+Sinä+terveenä+ajatuksena+noita+matuja,+asekelpoisia+miehiä+ja+vanhukset+sekä+he+jotka+eivät+ole+koijanneet+rahaa,+jäävät+sinne+kuolemaan,+kun+puolustajat+luikkivat+elintason+perässä,+Adidakset+jalassa,+sekä+Puuman+paita+päällä.Olisiko+Sinua,+jos+pappasi+olisi+loikannut+Ruotsiin,+ettei+viholainen+vain+ammu?Järki+hoi,+äly+älä+jätä.+Tai+se+taisi+jo+jättää.Raamatun+mukaan+miehen+tulee+puolustaa+perhettään+ja+sukuaan+ja+aina+Israel+tiesi+montako+asekelpoista+miestä+on+käytettävissä,+kuten+tänäänkin.+He+suojelevat+Jumalat+saatua+kotimaataan,+Jumalan+silmäterää.>>Myös+niiden,+jotka+olivat+eri+kansoista,+tai+uskoivat+toisella+tapaa.+**+En+ole+siitä+napissut,+tehän+myös+uskotte+eri+tavalla+kun+Kristitty,+enkä+ole+teitä+ajamassa+pois.+Mutta+taas+järki+hoi??????+Heille+maksetaan+kaikki,+4-6000€/kk+kaikkiaan,+ja+omat+vahukset+elävät+600€/kk+ja+niitä+ette+ajattele,+kun+ei+ole+Audia+ja+BMW+maasturia.>>Kesittaa+ei+näin+ollen+voi+olla+kristitty,+vaan+niljakas+ilkihenki!**+Näin+ihminen+voi+mennä+minua+tuntematta+manaamaan,+se+kertoo+mikä+niljakas+lestanuija+olet.
  3. Olet+aika+erikoinen.+Asoista+on+kaksi,+omien+lasten+raiskaajat,+sekä+muuten+raiskatut+ja+molemmissa+Lestadiolaiset+ovat+merkittävissä+asemissa.Otetaan+ensin+omien+lasten+raiskaaminen,+eli+pedofilia.+Siinä+on+Kerhon+jäsenet+jopa+maailman+luokkaa,+toki+netin+aikana+pakosta+hieman+rauhoittuneita,+mutta+vielä+-60+ja+80+luvulla+miehet+rehvastelivat+sillä,+kuinka+monta+lasta,+tai+veljen+lasta+oli+pannut.Muulle+maailmalle,+eli+suomalaiselle+se+oli+iljettävää+ja+tuntematonta.+Liikuttiin+tuhansissa+tapauksissa,+mutta+pappien+lähtö+liikkeestä+sai+sen+aikaan,+että+vilkuttelulla+avattiin+uusi+synnitön+lapsen+pimppi.Samalla+tuli+myös+salaus+ja+valehtelu,+jotka+jatkuvat+vieläkin.+Ongelman+oli+Jeesuksen+hukkaus+ja+Pyhän+Hengen+häipyminen,+heille+riitti+tuo+perverssisyys.Siinä+Kerholle+täydet+pisteen,+Jehovan+t;t+jäävät+rattaisiin,+yhdellä+syytteellä,+josta+ei+ole+vielä+edes+tuomioita.+Eli+tuhannet+vastaan+1?Vielä+sitten+raiskauksiin.+Lääkärin+kieltäessä+raskaudet,+kuka+muu+se+raiskasi+ne+VL+äidit,+kun+miehensä?Tähän+ei+löydy+edes+vertauskohdetta,+poisluettuna+nämä+matut,+he+vetävät+vertansa+Kerholle.Näissä+on+Kerhon+turha+laskea+rikosilmoituksia,+koska+niitä+ei+voida+tehdä,+eihän+Jumalan+huoneen+hallituksessa+edes+naida.Olette+asiassa+hyvin+naurettavia,+jotka+muka+vertaavat+Kerhoa+muuhun+kansaan?+Pastorin+kuulee+naisilta+VL)+hyvin+eri+tyyppisiä+kertomuksia.>>En+usko,+että+ihan+40+rikosilmoitusta+vuosittain+tehdään,+**+Teillä+on+muutenkin+uskon+asiat+sekaisin,+kun+pitää+selitellä.+Lääkärille+selitellään.Omien+lasten+nainti+on+tavaramerkkinne,+se+ei+ole+missään+muussa+seurakunnassa+näin.
  4. XXX+on+jälleen+oikeassa.++1+Moos+35+jakeessa+on+kysymys+aivan+muusta,+mitä+aloittaja+luulee.Konteksti+on+aivan+muuta,+(kuka+käski,+miksi+käski,+ja+ketä+käski)Kontekstiin+ei+kuulu+todella+mitenkään+normaalit+Israelin+korut,+vaan+epäjumalalle+”pyhitetty”+koru.+Se+on+vain+saanut+Raamattua+tuntemattomilta+suuren+”mörköä”,+jolla+pelotellaan+naisia,+kun+he+kaunistuvat+miehensä+edessä.Asia+on+avattava+luvun+alusta,+joten;+Jumala+puhui+Jaakobille,+kehottaen+Häntä+muuttamaan+Beeteliin.+Jaakobhan+oli+saanut+Jumalalta+nimen+Israel,+eli+Jumala+rakastaa,+joten+kysymys+oli+Israelin+muutosta+alueelle.+Tätä+ei+avaaja+ole+varmaan+koskaan+edes+kuullut,+saatikka+lukenutkaan.Silloinhan+oli+tapana+tehdä+heti+alttari,+jossa+voi+palvoa+Abrahamin+ja+Jaakobin+Jumalaa.+Hän+vielä+täsmensi,+että+on+se+Jumala,+joka+ilmestyi+Hänelle,+paetessaan+veljeään.28+luki,+jae+13+vahvistaa+sen;+Sitten+hän+näki,+että+Herra+seisoi+hänen+vieressään+ja+sanoi:+"Minä+olen+Herra,+isäsi+Abrahamin+Jumala+ja+Iisakin+Jumala.+Tämän+maan,+jolla+sinä+makaat,+minä+annan+sinulle+ja+sinun+jälkeläisillesi.Seuraavassa+jakeessa+2+Jaakob+puhui+perheelleen;+"Poistakaa+vieraat+jumalat,+joita+teillä+on+keskuudessanne,+puhdistautukaa+ja+muuttakaa+vaatteenne.Jae+3.+Ja+nouskaamme+ja+menkäämme+Beeteliin,+rakentaakseni+sinne+alttarin+Jumalalle,+joka+kuuli+minua+ahdistukseni+aikana+ja+oli+minun+kanssani+tiellä,+jota+vaelsin."Sitten+jakeessa+4+Jaakobille+tuli+ohjeita;Puhdistautuminen+oli+tärkeä+Israelille+ja+jakeessa+4+kerrotaan+puhdistumisrituaalissa,+jossa+Hän+poistui+sellaisen+kansan+keskuudesta,+joiden+jumalina+oli+korut.Jakeessa+sanotaan+selvästi,+että+ne+olivat+HEIDÄN+korvissaan,+ja+ne+Israel+kätki+ne+tammen+juureen+entisessä+asuin+sijassaan+Siikemissä.+Siikemhän+oli+Jordanista+länteen+20+km+ja+Jerusalemista+pohjoiseen+40+kilometriä+ja+olivat+jossain+määrin+Jumalan+miehiä,+mutta+oli+muitakin+jumalia,+sekä+sukupuolisesti+perverssejä.Näitä+jätteitä+Jaakobin+piti+upottaa+mahan,+ne+ei+olleet+Heidän,+vaan+ajautunut+heidän+piirinsä.+Siksi+Jumala+oli+määrännyt+toistuvat+puhdistukset,+koska+aika+tuo+kaikkea+tullessaan.Tämän+pitäisi+myös+Kerhon+tajuta,+puhdistautua+pahasta+tehden+parannuksen+Jeesukseen.Sitten+he+olivat+valmiit+matkaan.5+Ja+he+lähtivät+liikkeelle;+ja+Jumalan+kauhu+valtasi+heidän+ympärillään+olevat+kaupungit,+niin+etteivät+nämä+ajaneet+takaa+Jaakobin+poikia.Näin+Jumala+siunasi+kuitenkin+omiaan,+jotka+olivat+kuuliaisia.Missään+ei+mainita+sitä,+että+Jaakobin+korut,+jotka+olivat+Jumalan+mukaisia+olisi+tuhottu,+ei+vaan+Siikemiläisten+jumala-+korut.Vastaan+näin+ainoastaan+VT;n+osaan.Kes.
  5. >>Kristitty+ei+voi+palvella+epäjumalaa:+Ensimmäinen+käsky:+Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+älä+pidä+muita+jumalia+minun+rinnallani.+***+Ei+kristitty+voi+todella+palvella+kun+yhtä+Jumalaa;+Jaakobin+ja+Israelin+Jumalaa,+mutta+Kristitty+palvoo+Jeesusta,+ja+Jeesuksen+ohjeen+mukaan+tulee+elää+kuten+Hän,+Hän+on+Jumala+Jumalasta.Vain+Kristus+pelastaa,+ei+Jumala.Mainitset+käskyt+(miztvat),+oletko+miettinyt+kenelle+ne+on+anettu?+Valaisen+sinua,+ne+on+annettu+Jumalan+omaisuuskansalle+Israelille+ja+Jeesus+sanoo;+Minä+Olen(on+Jumalan+nimi)+Tie,+totuus+ja+elämä.+Häntä+tulee+pitää+Herrana,+muille+on+voimassa+käskyt,+kuten+ilmeisesti+Sinullekin.Et+ilmeisesti+tunnusta+ihmisten+edessä+Jeesusta+ainoaksi+Herrakseen,+joten+älä+pidä+muita+herroja,+jos+pidät,+olet+vastuussa+kaikesta+laista.+Jaak.+2:10+Sillä+se,+joka+muuten+kaikessa+noudattaa+lakia+mutta+rikkoo+sitä+yhdessä+kohdassa,+on+syypää+kaikilta+kohdin>>-Ei+myös+omaa+kehoaan:+Fil.+3:19+heidän+loppunsa+on+kadotus,+vatsa+on+heidän+jumalansa.***+Onko+siinä+jotain+hämärää?18+Olenhan+usein+sanonut+teille+ja+nyt+sanon+aivan+itkien,+että+monet+elävät+Kristuksen+ristin+vihollisina.+19+Heidän+loppunsa+on+kadotus.+Vatsa+on+heidän+jumalansa+ja+häpeä+heidän+kunniansa,+ja+he+ajattelevat+vain+maallisia+asioita.20+Mutta+me+olemme+taivaan+kansalaisia,+ja+taivaasta+me+odotamme+pelastajaksi+Herraa+Jeesusta+Kristusta.Siinähän+kerrotaan+myös+se,+että+laisesi+ovat+Kristuksen+vihollisia.+Heillä+ei+ole+edes+vara+mainita+Herramme+nimeä.+Yleensä+he+pelkäävät+Lahkoaan+enenemän+kun+Jumalaa.Kun+kirjoitat+Jaakobista+(on+muuten+1+Moos+35)+sinun+tulee+muistaa+se,+että+olet+pakana,+Hän+oli+israelilainen,+osa+Jumalan+silmäterää.Todellisuudessa+tiedätkö+mikä+oli+näiden+korujen+pitäjien+Jumala,+jos+tiedät+tajuat+myös+tuon+jakeen.Tämä+on+sitä+satunnaisen+kopioinnin+suurta+tyhmyyttä.+>>Hyvä+paimen+etsii+kaikkia+kadonneita:**+Etkö+voisi+nimetä+paimenta?Hieman+ristiriitaista,+siteeraat+ensin+Vanhaa+Liittoa+Jumalassa,+nyt+sitä,+että+pitää+metsästää+se+kadonnut.Se+kadonnuthan+on+Kerho,+SRK,+joka+on+ns.+”poispoikennut+Kristuksesta+ja+samalla+menetti+Pyhän+Hengen,+sekä+Jumala+yhteyden.+Tehkää+parannus+Jeesukseen.Onko+osaltasi+näin;+Joh+10:7.+Niin+Jesus+sanoi+taas+heille:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+teille:+minä+olen+lammasten+ovi.Kuinka+moni+on+Kerhoon+tullut,+löydettyään+Jeesuksen?Voin+itse+vastata,+luku+on+0.
  6. Tosi+hyvä+kirjoitus,+kiitos.Minun+pitää+kyllä+sanoa,+ettei+VL+lapsuus+minua+rasittanut,+muutettuamme+tänne+Oulun+seudulle.+Silloin+Kerho+oli+vielä+aika+lähellä+Jeesusta+ja+pappeja+opettamassa.Papallani+oli+omat+”kiemuransa”,+jolla+pyrki+hallitsemaan+minua,+joista+vieläkin+viheltäminen+tuntuu+synniltä,+samoin+kun+kahvittelukin,+mutta+vien+aina+ajetukseni+Jeesukseen,+niin+ne+menee+ohi.Jeesus+voittaa+kaiken+pimeyden.Samoin+naapurissani+oli+oikeita+Jeesuksen+kyllästämiä+VL;lläläisiä,+he+auttoivat+jos+joku+asia+vaivasi.Nyttemmin+suvut+ovat+joko+lopettaneet,+tai+menneet+Kerhon+lakien+alle,+mutta+ystävyys+on+säilynyt.Kysymyksiä+se+asetti,+kuten+Sinullekin,+mutta+halusin+nähdä,+mitä+Kolmiyhteinen+Jumalani+Jeesuksessa+minulta+haluaa,+ja+opiskelin+Teologiksi+Hollantilaisessa,+kansainvälisessä+Yliopistossa.+Yhteensä+yli+7+vuotta.Huomasin,+että+Jeesus+vaatii+vain+uskollisuutta+sekä+lähetyskäskyn+toteuttamista.Yksi+jae+on+aina+lämmittänyt+minua,+ja+se+on;+Joh.+10:9+Minä+olen+portti.+Se,+joka+tulee+sisään+minun+kauttani,+pelastuu.+Hän+voi+vapaasti+tulla+ja+mennä,+ja+hän+löytää+laitumen.Voiko+suurempaa+vapautta+olla+oman+Kuninkaani+ja+minun+välillä.Olen+usein+miettinyt,+niin+keskustelujen,+kuten+sähköpostien+kautta,+miten+täyttää+se+vaje,+joka+pakkosyötetyillä+on?+Se+tuntuu+mahdottomalta,+mutta+kun+pidän+saarnan+joka+viikko,+tai+sitten+Raamattutunnin,+olen+antanut+itseni+ymmärtää,+että+kun+todella+kuulia+löytää+Jeesuksen,+hakeutuu+jopa+kasteelle,+kaikki+vanha+jää+veden+alle,+eikä+sitä+muisteta.+Matt.+11:28+"Tulkaa+minun+luokseni,+kaikki+te+työn+ja+kuormien+uuvuttamat.+Minä+annan+teille+levon.Lepo+on+Jeesuksen+luottamus+meihin+sellaisena+kun+olemme,+yleisen+Jeesus+tunnustuksen+jälkeen+ihmisille.Joitain+kohtia+olen+saanut+elää+kaveripiirissä,+sen+jälkeen+kun+Kerho+muuttui,+Saari+tuli+ja+papit+lähtivät+ja+Ihmisten+säännöt+vakiintuivat.-+Miksi+en+saanut+harrastaa+urheilua+niin+kuin+olisin+halunnut?**+Monta+tosihyvää+pelaajaa+jääkiekossa+haettiin+pois+ja+vanhemmat+haukkuivat+vielä+sinne+jääneet+tulimerellään.-+Synnyin+vahimmaksi+lapseksi.+Miksi+minun+pitii+jakaa+kotini+kauhean+monen+muun+lapsen+kanssa+ja+vieläpä+tuhlattava+koko+lapsuuteni+pienempien+lasten+hoivaamiseen?**+Kuten+kirjoitin,+Ihmis-+säännöt+ylittivät+järjen+(järki+vangiksi+ottakaatte)+sekä+rakkauden,+näin+saatiin+tunnoton+yksilö.-+Mikä+oikeus+vl-uskoisilla+oli+pilata+lapsuuteni?**+Ei+mikään,+kun+saatana+vetää.+Ei+sitä+voi+selittää.- Miksi+jatkuvasti+peloteltiin+helvetillä?+Toivoin+aikoinaan+että+kun+kuoleman+hetki+koittaa,+niin+kuolisin+hitaasti+jotta+ehtisin+varmasti+pyytää+kaikki+mahdolliset+synnit+anteeksi.**+Tämä+on+ehkä+suurin+Kerhon+pakanallisuudesta.+Jeesus+ei+koskaan+käskenyt+saarnata+”tulimerestä”,+vaan+Matt+28;+18+Jeesus+tuli+heidän+luokseen+ja+puhui+heille+näin:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+19+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni:+kastakaa+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+20+ja+opettakaa+heitä+noudattamaan+kaikkea,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+noudattaa.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+kaikki+päivät+maailman+loppuun+asti."He+eivät+edes+myönnä,+että+Jeesuksella+on+kaikki+valta,+eivät+oikeaa+kastetta,+eikä+tee+lähetystyötä,+muualla+kun+makuuhuoneessa.- Miksi+lapsuuteni+meni+jatkuvassa+pelossa+ja+ahdistuksessa?+Uskomisen+iloa+en+juuri+tuntenut,+vaan+ahdistusta,+pelkoa,+sääntöjen+orjuutta+jne.**+Se+on+saatanan+juoni,+ensin+luvataan,+sitten+syyllistetään.+Juutalaisethan+nimittivät+diapolista+syyttäjäksi.Jeesuksen+rauhaa+ja+siunausta+Sinulle.Kes.
  7. >>sopisi+paremmin+nimeksi+tälle.+**+Kuka+ei+katkeroidu,+kun+tajuaa+että+Häntä+on+pidetty+pimeydessä+koko+elämänsä,+ja+saa+muualta+tietoa+siitä,+ja+myöhemmin+tajuaa,+ettei+Jeesus+elä+Kerhossa,+ja+Hänessä+löytyy+vapaus,+ja+pelastus.Tuo+valittelu,+että+kaikki+kirjoittajat+ovat+katkeria,+on+juuri+se+hätähuuto+mm+aloittajalta,+kuten+hukkuvalta,+joka+tarttuu+jokaiseen+oksaan,+ja+kädessäsi+ei+ole+enää+muuta+kun+haperoita+kaisloja.Kommunistit+käyttivät+samaa+menetelmää+-50+luvulla,+mutta+se+meni,+ja+tilalle+ei+jäänyt+mitään.+Olette+nyt+samassa+tilanteessa,+mutta+kun+Jeesus+sanoo;+-+Menkää+pois,+en+tunne+teitä,+niin+kaislat+eivät+kauan+kestä.Valehtelusta+ette+kuitenkaan+pääse+pois.+Kyllä+valtaosa+palstalla+on+ehdottomasti+VL;Iä,+osa+intohimoisia,+osa+etsiviä+kokien+palsta+ainoaksi+henkireiäksi.Totuus+painaa+Sinua.Miksi+teitä+vihata,+kun+pääsee+eroon,+mutta+säälin+tunnetta+kohdallanne+on+vaikea+vaimentaa.+>>Osalla+on+myös+selvästi+mielenterveysongelmia,+tämä+on+pääteltävissä+kommenttien+kirjoitustyylistä.**+Ei+ole+kummakaan,+kun+on+koko+elämänsä+pidetty+tynnyrissä,+ja+välillä+aivan+korkkikin+kiinni,+ja+tukea+ei+ole,+sairastuu+siinä+vääjäämättä.+Jos+et+ole+vielä+oirehtinut,+asia+on+sata+varmasti+edessäsi.+>>Vielä+haluaisin+sanoa:+jos+vl-usko+on+vain+usko+lukemattomien+muiden+joukossa,+miksi+sitä+vastustetaan+näin+isolla+volyymilla?+Miksette+entiset+vl-uskovaiset,+anna+toisten+uskoa?+Miten+se+on+teiltä+pois?**+Kun+ihminen+löytää+Jeesuksen,+alkaa+kunnioittaa+Häntä+ja+seurata+Hänen+opetuksiaan+ja+tässä+tapauksessa+Henki+on+meille+monille+puhunutkin;+auttakaa+noita+harhaan+opetettuja+ja+kerro+missä+on+totuus.+Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.Te+harpotte+yli+ja+ohi+Jeesuksen+suoraan+(muka)+Isän+syliin+huomioimatta+sitä,+ettei+Jumala+ole+puhunut+pakanoille+koskaan+sanaakaan.>>Juuri+tämä+vastustus+osoittaa,+että+jotenkin+tämä+usko+eroaa+valtavirta-kristillisyydestä.+Muissakin+uskonnoissa+on+ongelmia,+mutta+ei+niitä+vastaan+hyökätä+näin+voimakkaasti.**+On+varmastikin,+mutta+he+korjaavat+ne+nöyrästi,+ja+eivät+valehtele,+eivät+piilota+(pedofiliaa),+eikä+saastuta+itseään+tupakalla.He+eivät+petä+kattoremontin+kaksikertaisilla+hinnoilla+vahauksia+ja+pyydä+seuraavana+sunnuntaina+vilkuttelulla+anteeksi,+ja+ne+(muka)+annetaan,+vaikka+antaja+ei+ole+varmistunut+edes+katumuksesta,+ja+raha+jää+kuitenkin+heille?Karmivaa+pakanallisuutta.+Ei+kummakaan,+jos+nämä+mummut+ja+papat+joskus+vihaavat+teitä.>>Metodisteilla,+riviluterilaisilla,+helluntalaisilla,+adventisteilla,+jooga-yhteisöillä,+hare+krisnoilla+ym.+on+ollut+omat+pedofiiliskandaalinsa.+**+Pane+faktoja+pöytään?+Tiellähän+niitä+on+tuhansia,+olen+sitä+ikäluokkaa,+joka+muistaa+kun+ukonkääpät+rehvastelivat+asialla.Katso+ensin+peiliin,+ennen+kuin+vaadit+toisia+sitä+kastomaan,+jotka+kuitenkin+kastoivat+sitä,+etteivät+vaihda+Jeesuksen+seuraamista+orjuuteen.Sontaa+voi+jauhaa+kuka+hyvänsä,+pelastukseen+sillä.
  8. On+todella+totta,+että+Kerhossa+kulminoituu+ajatusmaailma,+että+VAIN+ME,+olemme+pelastettuja,+jopa+Jeesuksen+yllä+(näin+saarnataan,+että+Hän+on+taivaassa+ja+meillä+on+avain+maanpäällä?)Tämä+kertoo+sen+tason,+missä+Kerho+liikkuu,+Kristus+ei+ole+heidän+seurakuntansa+kulmakivi.Totuus+on+enemmin+niin,+että+Jeesuksen+löytäjät+joutuvat+lähtemään,+ja+on+myös+mahdollisuus+saada+Pyhän+Hengen+voitelu+sen+jälkeen.Jeesus+pelastaa,+ei+pahasti+kieroutunut+lahko.Sama+on+muissakin+lahkoissa,+kuten+Jehovan+Todistajissa.+Siellä+myös+eletään+lahkolle,+ei+Kristukselle.+Gal.+5:1+Vapauteen+Kristus+meidät+vapautti.+Pysykää+siis+lujina+älkääkä+alistuko+uudelleen+orjuuden+ikeeseen.Haluaisin+hieman+korjata+tuota+Laestadius+ja+Hitler+juttua.L.+Laestadius+oli+Jeesuksen+mies.+Hän+taisteli+pahaa+vastaan,+varkauksia,+viinaa+ja+varastelua+vastaan+Jeesuksen+antamin+asein.+Mutta+jo+Raattamaa+muutti+tilanteen,+kuten+muuttui+jo+toisessa+sukupolvessa+Jumalan+luomus+ihminen+Jumalan+kuvastaan,+vastaamaan+vain+isänsä+kuvaa+ja+samankaltaisuutta.+1+Moos+5;3+Kun+Aadam+oli+elänyt+130+vuotta,+hänelle+syntyi+poika,+joka+oli+hänen+näköisensä,+hänen+kaltaisensa,+ja+hän+antoi+pojalle+nimen+Set.Taas+Luther+muutti+paljon+poisti+aneet+(näennäisesti)+ja+hieman+muuta,+mutta+kuitenkin+tärkein+jäi+huomioimatta,+lähetystyö+ja+seurakuntatyöskentely.+Niihin+Hän+ei+puuttunut.Mutta+Luther+hankki+itselleen+kadotuksen+rikkomalla+räikeästi+antisemitistismin+ja+Hitlerin+oppi-+isänä+Jumalan+yhtä+tärkeintä+sääntöä.+1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.+1:+Moos+12;2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."Hän+vielä+käskytti;+Menkää+ja+tappakaa+heidät+ja+polttakaa+Heidän+Temppelinsä.Näin+se+vaan+on.