Katkeroituneiden ex-lestadiolaisten palsta

gjkdaghgflghfghlf

sopisi paremmin nimeksi tälle.

Lähes kaikki tänne kirjoittelevat ovat ei-vl-uskovaisia, katkeroituneita, vihamielisiä.

Osalla on myös selvästi mielenterveysongelmia, tämä on pääteltävissä kommenttien kirjoitustyylistä.

Ihan vain tiedoksi uusille, tämä palsta ei siis edusta vl-uskovaisia vaan heidän vastustajiaan. Vain harva tänne kirjoittava on oikeasti vl-uskovainen.

Vielä haluaisin sanoa: jos vl-usko on vain usko lukemattomien muiden joukossa, miksi sitä vastustetaan näin isolla volyymilla? Miksette entiset vl-uskovaiset, anna toisten uskoa? Miten se on teiltä pois?

Juuri tämä vastustus osoittaa, että jotenkin tämä usko eroaa valtavirta-kristillisyydestä. Muissakin uskonnoissa on ongelmia, mutta ei niitä vastaan hyökätä näin voimakkaasti.

Metodisteilla, riviluterilaisilla, helluntalaisilla, adventisteilla, jooga-yhteisöillä, hare krisnoilla ym. on ollut omat pedofiiliskandaalinsa. Puhuuko kukaan niistä?

Ei.

" Voi teitä kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää".

5

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PennasenMa

"on ollut omat pedofiiliskandaalinsa"

Jehovilla ja SRK-siionilla ja katolisilla on eirtyisesesti ollut pedo- ja insestiongelmia.

Jehovia kiusataan ja vainotaan paljon enempi kuin vl:iä. Venäjällä kurmuutetaan kovin. Jehovat tekevät lähetystyötä kaduilla toisin kuin vl:t.

• katkeraexvl

Kirjoitan tänne hyvin harvakseltaan, mutta kyllä minuun jossain määrin sopii kuvaus katkerasta exvl:stä. Katkeruuteen on syynsä eli miksi minun ei annettu enää normaalia lapsuutta ja nuoruutta, vaan tehtiin kaikki voitava jotta olisin pysynyt samassa uskossa kuin mitä vanhempani edustavat. Minulle ei siis annettu lapsena minkäänlaista uskonnon vapautta, vaan minut aivopestiin uskomaan vl-opetukseen ainuasta oikeasta uskosta. Aikuistuttuani lähdin vl-liikkeestä pois, mutta ikävät muistot seuraavat varmasti hautaan saakka. Miksi et ymmärrä että lapsena väärin kohdeltu kantaa näitä sisällää lopun elämänsä ja väistämättä nämä näkyvät asenteissani suhteessa vl-uskoon ja vl-uskoisiin.

- Miksi minun oli lapsena pakko mennä seuroihin ja muuhun ry:n toimintaan?
      - Miksi en saanut harrastaa urheilua niin kuin olisin halunnut?
      - Synnyin vahimmaksi lapseksi. Miksi minun pitii jakaa kotini kauhean monen muun lapsen kanssa ja vieläpä tuhlattava koko lapsuuteni pienempien lasten hoivaamiseen?
      - Mikä oikeus vl-uskoisilla oli pilata lapsuuteni?
      - Miksi jatkuvasti peloteltiin helvetillä? Toivoin aikoinaan että kun kuoleman hetki koittaa, niin kuolisin hitaasti jotta ehtisin varmasti pyytää kaikki mahdolliset synnit anteeksi.
      - Miksi lapsuuteni meni jatkuvassa pelossa ja ahdistuksessa? Uskomisen iloa en juuri tuntenut, vaan ahdistusta, pelkoa, sääntöjen orjuutta jne.

Koska vl-liike aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä ja ahdistusta, niin on aivan luonnollista että se jotenkin myös purkautuu. Minusta uskonnonvapaus pitäisi Suomesta poistaa siten, että uskonnollista opetusta saisi alkaa antamaan vasta esim. 16-vuotta täyttäneille. Näin toteutuisi todellinen uskonnon vapaus eikä lapsia voitaisi laillisesti pakottaa ja aivopesta mihinkään hihhuliuskoon.

• >>sopisi paremmin nimeksi tälle. ** Kuka ei katkeroidu, kun tajuaa että Häntä on pidetty pimeydessä koko elämänsä, ja saa muualta tietoa siitä, ja myöhemmin tajuaa, ettei Jeesus elä Kerhossa, ja Hänessä löytyy vapaus, ja pelastus.

Tuo valittelu, että kaikki kirjoittajat ovat katkeria, on juuri se hätähuuto mm aloittajalta, kuten hukkuvalta, joka tarttuu jokaiseen oksaan, ja kädessäsi ei ole enää muuta kun haperoita kaisloja.
      Kommunistit käyttivät samaa menetelmää -50 luvulla, mutta se meni, ja tilalle ei jäänyt mitään. Olette nyt samassa tilanteessa, mutta kun Jeesus sanoo; - Menkää pois, en tunne teitä, niin kaislat eivät kauan kestä.

Valehtelusta ette kuitenkaan pääse pois. Kyllä valtaosa palstalla on ehdottomasti VL;Iä, osa intohimoisia, osa etsiviä kokien palsta ainoaksi henkireiäksi.
      Totuus painaa Sinua.
      Miksi teitä vihata, kun pääsee eroon, mutta säälin tunnetta kohdallanne on vaikea vaimentaa.

>>Osalla on myös selvästi mielenterveysongelmia, tämä on pääteltävissä kommenttien kirjoitustyylistä.** Ei ole kummakaan, kun on koko elämänsä pidetty tynnyrissä, ja välillä aivan korkkikin kiinni, ja tukea ei ole, sairastuu siinä vääjäämättä. Jos et ole vielä oirehtinut, asia on sata varmasti edessäsi.

>>Vielä haluaisin sanoa: jos vl-usko on vain usko lukemattomien muiden joukossa, miksi sitä vastustetaan näin isolla volyymilla? Miksette entiset vl-uskovaiset, anna toisten uskoa? Miten se on teiltä pois?** Kun ihminen löytää Jeesuksen, alkaa kunnioittaa Häntä ja seurata Hänen opetuksiaan ja tässä tapauksessa Henki on meille monille puhunutkin; auttakaa noita harhaan opetettuja ja kerro missä on totuus. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Te harpotte yli ja ohi Jeesuksen suoraan (muka) Isän syliin huomioimatta sitä, ettei Jumala ole puhunut pakanoille koskaan sanaakaan.

>>Juuri tämä vastustus osoittaa, että jotenkin tämä usko eroaa valtavirta-kristillisyydestä. Muissakin uskonnoissa on ongelmia, mutta ei niitä vastaan hyökätä näin voimakkaasti.** On varmastikin, mutta he korjaavat ne nöyrästi, ja eivät valehtele, eivät piilota (pedofiliaa), eikä saastuta itseään tupakalla.
      He eivät petä kattoremontin kaksikertaisilla hinnoilla vahauksia ja pyydä seuraavana sunnuntaina vilkuttelulla anteeksi, ja ne (muka) annetaan, vaikka antaja ei ole varmistunut edes katumuksesta, ja raha jää kuitenkin heille?
      Karmivaa pakanallisuutta. Ei kummakaan, jos nämä mummut ja papat joskus vihaavat teitä.

>>Metodisteilla, riviluterilaisilla, helluntalaisilla, adventisteilla, jooga-yhteisöillä, hare krisnoilla ym. on ollut omat pedofiiliskandaalinsa. ** Pane faktoja pöytään? Tiellähän niitä on tuhansia, olen sitä ikäluokkaa, joka muistaa kun ukonkääpät rehvastelivat asialla.
      Katso ensin peiliin, ennen kuin vaadit toisia sitä kastomaan, jotka kuitenkin kastoivat sitä, etteivät vaihda Jeesuksen seuraamista orjuuteen.

Sontaa voi jauhaa kuka hyvänsä, pelastukseen sillä.

• Tosi hyvä kirjoitus, kiitos.

Minun pitää kyllä sanoa, ettei VL lapsuus minua rasittanut, muutettuamme tänne Oulun seudulle. Silloin Kerho oli vielä aika lähellä Jeesusta ja pappeja opettamassa.
      Papallani oli omat ”kiemuransa”, jolla pyrki hallitsemaan minua, joista vieläkin viheltäminen tuntuu synniltä, samoin kun kahvittelukin, mutta vien aina ajetukseni Jeesukseen, niin ne menee ohi.
      Jeesus voittaa kaiken pimeyden.

Samoin naapurissani oli oikeita Jeesuksen kyllästämiä VL;lläläisiä, he auttoivat jos joku asia vaivasi.
      Nyttemmin suvut ovat joko lopettaneet, tai menneet Kerhon lakien alle, mutta ystävyys on säilynyt.

Kysymyksiä se asetti, kuten Sinullekin, mutta halusin nähdä, mitä Kolmiyhteinen Jumalani Jeesuksessa minulta haluaa, ja opiskelin Teologiksi Hollantilaisessa, kansainvälisessä Yliopistossa. Yhteensä yli 7 vuotta.
      Huomasin, että Jeesus vaatii vain uskollisuutta sekä lähetyskäskyn toteuttamista.

Yksi jae on aina lämmittänyt minua, ja se on; Joh. 10:9
      Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
      Voiko suurempaa vapautta olla oman Kuninkaani ja minun välillä.

Olen usein miettinyt, niin keskustelujen, kuten sähköpostien kautta, miten täyttää se vaje, joka pakkosyötetyillä on? Se tuntuu mahdottomalta, mutta kun pidän saarnan joka viikko, tai sitten Raamattutunnin, olen antanut itseni ymmärtää, että kun todella kuulia löytää Jeesuksen, hakeutuu jopa kasteelle, kaikki vanha jää veden alle, eikä sitä muisteta. Matt. 11:28
      "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.

Lepo on Jeesuksen luottamus meihin sellaisena kun olemme, yleisen Jeesus tunnustuksen jälkeen ihmisille.

Joitain kohtia olen saanut elää kaveripiirissä, sen jälkeen kun Kerho muuttui, Saari tuli ja papit lähtivät ja Ihmisten säännöt vakiintuivat.

- Miksi en saanut harrastaa urheilua niin kuin olisin halunnut?** Monta tosihyvää pelaajaa jääkiekossa haettiin pois ja vanhemmat haukkuivat vielä sinne jääneet tulimerellään.

- Synnyin vahimmaksi lapseksi. Miksi minun pitii jakaa kotini kauhean monen muun lapsen kanssa ja vieläpä tuhlattava koko lapsuuteni pienempien lasten hoivaamiseen?** Kuten kirjoitin, Ihmis- säännöt ylittivät järjen (järki vangiksi ottakaatte) sekä rakkauden, näin saatiin tunnoton yksilö.

- Mikä oikeus vl-uskoisilla oli pilata lapsuuteni?** Ei mikään, kun saatana vetää. Ei sitä voi selittää.

- Miksi jatkuvasti peloteltiin helvetillä? Toivoin aikoinaan että kun kuoleman hetki koittaa, niin kuolisin hitaasti jotta ehtisin varmasti pyytää kaikki mahdolliset synnit anteeksi.** Tämä on ehkä suurin Kerhon pakanallisuudesta. Jeesus ei koskaan käskenyt saarnata ”tulimerestä”, vaan
      Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

He eivät edes myönnä, että Jeesuksella on kaikki valta, eivät oikeaa kastetta, eikä tee lähetystyötä, muualla kun makuuhuoneessa.

- Miksi lapsuuteni meni jatkuvassa pelossa ja ahdistuksessa? Uskomisen iloa en juuri tuntenut, vaan ahdistusta, pelkoa, sääntöjen orjuutta jne.** Se on saatanan juoni, ensin luvataan, sitten syyllistetään. Juutalaisethan nimittivät diapolista syyttäjäksi.

Jeesuksen rauhaa ja siunausta Sinulle.

Kes.

• Naapurista

Poikkeuksellisesti kiitän sinua, Kes.
        Tähän ketjuun tämä siis ainoa viesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      644
      2450
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1197
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1148
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      11
      1053
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      945
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      885
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      96
      823
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      30
      722
    Aihe