APT.8-11: Uskoon tullaan julistuksen kautta

fhhjjj

Apt.8-11. Raamatussa ei ole kohtaa, jossa usko saadaan jollain muulla tavalla, esim kasteessa tai rukouksessa.

Ei ole.

77

1020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläon

Taas väärin.
      Room 10
      " 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen"
      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Ei sanaakaan mistään synninpäästöstä!!!

• vlvaasa

Vanhoillisilla ei ole sydämen uskoa, vaan se usko pitää jollakin lailla olla nähtävissä ja koettavissa, että seurakunta näkee. Seurakunnan todistus on tärkein, ei Jumalan ja Pyhän Hengen todistus!

• sivseuraajat

Juuri Ylivieskan seuroissa ( Radio Pooki ) joku puhuja sanoi.. sinulla on lupa uskoa synnit anteeksi.. Keneltä se lupa on ja miten sitä toteutetaan käytännössä?
      Miksi muuten VL-liike käyttää kanavanaan asemaa joka soittaa "maailmallista musiikkia" ??

• 11 Häntä kuunneltiin, koska hän jo pitkän aikaa oli noitatempuillaan hämmästyttänyt ihmisiä.

Näin se Kerhossa toimii, mutta ei muualla. Hänet ajettaisiin pois.

• Muistuttaisin kesitasta siitä, että häntä ei koskaan ole ollut olemassakaan.

Vai oletko nyt onnistunut löytämään viitteitä häneen satukirjaraamattusi ulkopuolelta?

Muille tiedoksi, että julistajat valehtelevat aina. Jos jumala olisi olemassa, ei hänestä tarvitsisi ihmisreppanoiden julistaa, olisihan hän sentäön - jumala.

• Juujusti

tiede todistaa että tyhjä ei voi räjähtää, alkuräjähdys teoriaan tarvitaan myös kovasti uskomista.

• LyhtyTuulessa

”Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan.” (1. Kor. 15:3)
      ”Nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.” (Joh. 20:31)
      Juhani Raattamaa:
      ”On Suomessa ollut tinka sen päältä, vaikuttaako luettu sana, että ihminen voi sen kautta tulla elävään uskoon saatetuksi, ja siihen olemme vastanneet, että sekä luetun että saarnatun sanan kautta autuaaksi tullaan.”
      (Juhani Raattamaa: Kirjeet ja kirjoitukset. Täydennetty laitos. Toim. Pekka Raittila. Helsinki 1976, s. 494)
      ”Eräänä päivänä olin yksin Vanhatalon perätuvassa, jossa silloin olin huonetta. Ja kuin lu’in ”Armon järjestys” -nimistä kirjaa, ja ensimäinen kanssapuhe oli minun riisunut alasti omasta pyhyydestä, niin olin lukemassa toisen kanssapuheen loppupuolta, silloin aukeni minulle evankeliumin armonlupaukset, etta jos us kot Herraan Jesukseen, niin olet autuas. Mutta nyt tuli mahdottomuus, etta kuinka minun sopii uskoa, kun en ole vielä saattanut oikeaa katumusta ja parannustakaan tehdä, minusta tulee ulko kullattu j.n.e. Mutta Jumalan Henki, joka on uskon alkaja ja päättäjä, kävi sisällisesti sen luetun sanan kautta, että jos et usko. niin menet helvettiin, vaikka kuinka katuvainen olisit. Pelko oli suuri, mutta oli vähän toivoakin, silloin tartuin lujasti kiinni armolupauksiin ja siitä myöden kuin uskoin, niin tunsin rauhan ja levon, tunsin myös ilon ja sain nähdä Jesusta voittokunniassa ensi kerran, kun saatoin usko a itseni autuaaksi. En muuta muista, mutta sen muistan, että olin iloinen ja kiitollisuuden tähden kävelemässä ympäri lattiaa, ja menin pirttiin sanomaan muillekin mikä suuri armo minulle on tapahtunut, sillä minä tunsin selkeästi, kuin uskon kautta Jesuksen verellä sydän särjettiin. niin kolmeen kertaan puhdistuksen tuli kävi läpitse koko minun olentoni. (Leonard Typpö: Kirjeitä virvoitukseksi. 1907.)

• KaikkiEiMahduKirjaan

Raamatussa ei myöskään kerrota, miten Jeesus tuli uskoon.

• Mutta kerrotaan, miten Hän otti kasteen ja vasta sen jälkeen alkoi opettaa.

• 2277656

minkä tietää toden olevan , siihen ei uskomista tarvi. ihminen tarvii , koska ei todeksi tiedä.

• Kesitas kirjoitti:

Mutta kerrotaan, miten Hän otti kasteen ja vasta sen jälkeen alkoi opettaa.

Jeshua opetti kyllä jo 12-vuotiaana. Muistatte varmaan, kun Joosef ja Maria etsivät Jeshuaa ja löysivät hänet synagoogasta.

• Yksi_usko kirjoitti:

Jeshua opetti kyllä jo 12-vuotiaana. Muistatte varmaan, kun Joosef ja Maria etsivät Jeshuaa ja löysivät hänet synagoogasta.

Voin hieman ohjata Sinua.
        Kun poika on bar mizva ja tyttö on bad mizva on Hän valmis ottamaan kasteen.
        Taas opettajana on eri asia.
        Room 2 kertoo kuka sopii opettamaan, kuka ei.
        7 Kuinka siis on? Sinä sanot itseäsi juutalaiseksi, sinä luotat lakiin ja ylpeilet Jumalastasi.
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
        19 Sinä uskot olevasi sokeiden opastaja ja pimeydessä elävien valo,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja ja kokemattomien opettaja, kun sinulla on tieto ja totuus hallussasi lakiin kirjoitettuna.
        21 Kun siis opetat muita, etkö opetakaan itseäsi? Varastatko itse, vaikka julistat, ettei saa varastaa?

Asian vahvistaa PS 147;19 Hän on ilmoittanut sanansa Jaakobille, käskynsä ja säädöksensä Israelille.
        20 Muille kansoille hän ei niitä ilmoittanut, hänen säädöksiään eivät toiset tunne. Halleluja!

• Miten Hoviherra, Hänhän uskoi jo Jeesukseen lukemalla Jesajaa (53;7-8) ja Filippos ainaostaan sanoi, että nasaretilainen oli se odotettu Messias.

Kun Hän sitten tunnusti uskonsa Jeesukseen, Filippos kastoi Hänet.
      Näin se menee kristityllä?

Onko Sinut kastettu, muistako tunnustusksesi ja kuka kastoi?
      Minä muistan osaltani nämä kaikki.

• exvapari

# Hänhän uskoi jo Jeesukseen lukemalla Jesajaa#
        Itse Filippos kuitenkin sanoi:
        "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo."
        Kukahan sinua neuvoi? Ei kukaan, olethan kaikessa minä, tee-itse- mies.

• exvapari kirjoitti:

# Hänhän uskoi jo Jeesukseen lukemalla Jesajaa#
        Itse Filippos kuitenkin sanoi:
        "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo."
        Kukahan sinua neuvoi? Ei kukaan, olethan kaikessa minä, tee-itse- mies.

Toistan vielä sen saari jutun. Kuka siellä on se toinen henkilö.
        Siellä on ihminen ja Jeesus. Ja kun ihminen tekee parannuksen Jeesukseen Hän ei koskaan heitä Häntä pois.
        Se toinen ihmininen sen voi tehdä.
        Sitten tuohon Hoviherraan. Hän oli jo tehnyt päätöksen, mistä Jesaja oli Hänelle avannut ennustuksessa ja oli uskossa Häneen, mutta Filippos selvensi tilanteen ja kastoi.
        Kuka teillä kastaa parannuksen tehneet ihmiset.
        Eli 2 kysymystä, kuka saarella on se toinen ihmininen ja kuka teillä kääntymisen jälkeen kastaa.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Siellä on ihminen ja Jeesus. Ja kun ihminen tekee parannuksen Jeesukseen Hän ei koskaan heitä Häntä pois.
        Sitten tuohon Hoviherraan. Hän oli jo tehnyt päätöksen, mistä Jesaja oli Hänelle avannut ennustuksessa ja oli uskossa Häneen, mutta Filippos selvensi tilanteen ja kastoi.
        Eli 2 kysymystä, kuka saarella on se toinen ihmininen ja kuka teillä kääntymisen jälkeen kastaa.

Tutustu Raamattuun ja rukoile Henkeä sanan avaajaksi.
        Luuk.18:
        26 Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".

• exvapari kirjoitti:

Tutustu Raamattuun ja rukoile Henkeä sanan avaajaksi.
        Luuk.18:
        26 Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".

Uskon, että tunnen Raamatun tarkemmin kun Sinä.
        Mutta jäi vastaamatta, eikö saarella yksin oleva ihminen voi vastaan ottaa Jeesuksen ja pelastua, vaikka lähin VL on 3000 km. päässä.
        Toinen se kaste, onko Sinut vesikasteella kastettu sen jälkeen kun tunnustit seuraavasi Jeesusta.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Uskon, että tunnen Raamatun tarkemmin kun Sinä.
        Mutta jäi vastaamatta, eikö saarella yksin oleva ihminen voi vastaan ottaa Jeesuksen ja pelastua, vaikka lähin VL on 3000 km. päässä.
        Toinen se kaste, onko Sinut vesikasteella kastettu sen jälkeen kun tunnustit seuraavasi Jeesusta.

Uskoontulo on Jumalan teko. Siten:"Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
        Paavalin tehtävä oli julistaa evankeliumia.
        1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

• exvapari kirjoitti:

Uskoontulo on Jumalan teko. Siten:"Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
        Paavalin tehtävä oli julistaa evankeliumia.
        1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Miksi sitten mm. Aimo Hautamäkin aina sanoo ”tee parannus”? Jos se on Jumalan teko.

Koskaan Hän ei ole sanonut keneen, koska tietää, että olen tehnyt parannuksen Kaikkivaltiaaseen Jeesukseen.

Miten selitä Apt 11; Antiokian seurakunnan synty

19 Ne, jotka Stefanoksen surmaamisesta alkaneen vainon tähden olivat hajaantuneet, kulkivat Foinikiaan, Kyprokseen ja Antiokiaan saakka mutta eivät julistaneet sanaa muille kuin juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyproslaisia ja kyreneläisiä, jotka Antiokiaan saavuttuaan saarnasivat myös kreikkalaisille hyvää sanomaa Herrasta Jeesuksesta.
        21 Herran käsi oli heidän tukenaan, ja suuri joukko ihmisiä KÄÄNTYI (tekivät parannuksen) JA USKOIVAT HERRAAN.

Tässä Jeesus teki sen mahdolliseksi. Ketään ei pakotettu, mutta Stefanoksen tapahtumat herättivät uskon Jeesukseen.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Miksi sitten mm. Aimo Hautamäkin aina sanoo ”tee parannus”? Jos se on Jumalan teko.

Koskaan Hän ei ole sanonut keneen, koska tietää, että olen tehnyt parannuksen Kaikkivaltiaaseen Jeesukseen.

Miten selitä Apt 11; Antiokian seurakunnan synty

19 Ne, jotka Stefanoksen surmaamisesta alkaneen vainon tähden olivat hajaantuneet, kulkivat Foinikiaan, Kyprokseen ja Antiokiaan saakka mutta eivät julistaneet sanaa muille kuin juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyproslaisia ja kyreneläisiä, jotka Antiokiaan saavuttuaan saarnasivat myös kreikkalaisille hyvää sanomaa Herrasta Jeesuksesta.
        21 Herran käsi oli heidän tukenaan, ja suuri joukko ihmisiä KÄÄNTYI (tekivät parannuksen) JA USKOIVAT HERRAAN.

Tässä Jeesus teki sen mahdolliseksi. Ketään ei pakotettu, mutta Stefanoksen tapahtumat herättivät uskon Jeesukseen.

Jeesushan kehoittaa.
        Mark. 1:15
        ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        Tuo evankeliumi on sinulle vain ilosanoma ilman sisältöä.
        Tarkkaapa miten usko etenee.
        Apt.2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.
        Tuossa jakeessa 21 todetaan, että Herran käsi oli heidän tukenaan. Sinä et näe , että Herra heidän kauttaan toimi ja monet tekivät parannuksen.

• exvapari kirjoitti:

Jeesushan kehoittaa.
        ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        Tuo evankeliumi on sinulle vain ilosanoma ilman sisältöä.
        Tarkkaapa miten usko etenee.
        Apt.2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.
        Tuossa jakeessa 21 todetaan, että Herran käsi oli heidän tukenaan. Sinä et näe , että Herra heidän kauttaan toimi ja monet tekivät parannuksen.

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".** Juuri näin Jeesus sanoi, eli ihmisen tuli tehdä parannus, kääntyminen Häneen.
        Evankeliumihan on ilosanoma Jeesuksesta.
        Se on ihmisen tärkein teko.

>>Tuo evankeliumi on sinulle vain ilosanoma ilman sisältöä.
        Tarkkaapa miten usko etenee.** Eli Sinä et uskon Kerhon evankeliumiin, joka on; ”Tämän Valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamista??”

Et voi olla näin ollen VL?

>>Apt.2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.** Herrahan tässä on Jeesus, ei Jumala.

>>Tuossa jakeessa 21 todetaan, että Herran käsi oli heidän tukenaan. Sinä et näe , että Herra heidän kauttaan toimi ja monet tekivät parannuksen.** Näin on, Jeesuksen käsi tukee heitä.

Jeesus on Uuden liiton Herra, Jumala Vanhan Liiton.

• Missä_kaksi
        Kesitas kirjoitti:

tai kolme kokoontuu minun nimeeni siellä... ei koskaan yksin
        Raamattu sanoo voi sitä yksinäistä kun hän lankeaa kuka hänet nostaa.

Usko tulee kuulemisesta jne...............
        Järjestyskin on tärkeä kun Apostoli sanoo "meitä ja Herraa seuraamaan"

Kun tyhjästä astiasta kaadetaan toiseen tyhjään astiaan, niin molemmat täyttyy.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".** Juuri näin Jeesus sanoi, eli ihmisen tuli tehdä parannus, kääntyminen Häneen.
        Evankeliumihan on ilosanoma Jeesuksesta.
        Se on ihmisen tärkein teko.

>>Tuo evankeliumi on sinulle vain ilosanoma ilman sisältöä.
        Tarkkaapa miten usko etenee.** Eli Sinä et uskon Kerhon evankeliumiin, joka on; ”Tämän Valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamista??”

Et voi olla näin ollen VL?

>>Apt.2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.** Herrahan tässä on Jeesus, ei Jumala.

>>Tuossa jakeessa 21 todetaan, että Herran käsi oli heidän tukenaan. Sinä et näe , että Herra heidän kauttaan toimi ja monet tekivät parannuksen.** Näin on, Jeesuksen käsi tukee heitä.

Jeesus on Uuden liiton Herra, Jumala Vanhan Liiton.

#Jeesus on Uuden liiton Herra, Jumala Vanhan Liiton.#
        Sinun käsityksesi nimestä Herra on väärä. Myös Uudessa Testamentissa käytetään Jumalasta termiä Herra.
        Oletko koskaan ajatellut, että viime kädessä Jumala on syntien anteeksiantaja. Siksihän Jumala uhrasi ainoan Poikansa, että tämä uhri oli sovitus koko maailman synnistä.
        Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ei Raamatussa sanota Jeesuksen Taivaasen menemisen jälkeen, että Hän antaa synnit anteeksi.
        Jeesuksella oli tosin valta maan päällä ollessaan antaa Synnit anteeksi.
        Tarkkaa noita seuraavia jakeita, kenen tähden Jumalakin antaa anteeksi ja miksi, sekä kuka on Herra.
        Kol.3:13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. [Ef. 4:32]
        Ef.4:32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.

• Missä_kaksi kirjoitti:

tai kolme kokoontuu minun nimeeni siellä... ei koskaan yksin
        Raamattu sanoo voi sitä yksinäistä kun hän lankeaa kuka hänet nostaa.

Usko tulee kuulemisesta jne...............
        Järjestyskin on tärkeä kun Apostoli sanoo "meitä ja Herraa seuraamaan"

Kun tyhjästä astiasta kaadetaan toiseen tyhjään astiaan, niin molemmat täyttyy.

Etkö katso TV7; siellä samanlaisia ihmiskohtaloita on tuhansia.

Usko voi tulla miten vain, koska Jumala vetää ihmistä Jeesuksen seuraajaksi. Ja Jeesus ottaa vastaan kaikki, jotka Häntä kutsuu.

>>Kun tyhjästä astiasta kaadetaan toiseen tyhjään astiaan, niin molemmat täyttyy.** Älä tuo Kerhon menetelmiä esille, hävettää.

Teillähän ei ole Kristusta, ainoastaan Kerho.

• exvapari kirjoitti:

Sinun käsityksesi nimestä Herra on väärä. Myös Uudessa Testamentissa käytetään Jumalasta termiä Herra.
        Oletko koskaan ajatellut, että viime kädessä Jumala on syntien anteeksiantaja. Siksihän Jumala uhrasi ainoan Poikansa, että tämä uhri oli sovitus koko maailman synnistä.
        Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ei Raamatussa sanota Jeesuksen Taivaasen menemisen jälkeen, että Hän antaa synnit anteeksi.
        Jeesuksella oli tosin valta maan päällä ollessaan antaa Synnit anteeksi.
        Tarkkaa noita seuraavia jakeita, kenen tähden Jumalakin antaa anteeksi ja miksi, sekä kuka on Herra.
        Kol.3:13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. [Ef. 4:32]
        Ef.4:32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.

>>>Jeesushan kehoittaa.

>>tai kolme kokoontuu minun nimeeni siellä... ** Niin, silloin se on jo seurakunta.

Turhaa vänkäät. Jopa 50-60 luvun VL puhujat kertoivat osa tulleensa aivan yksi uskoon, ja silloin juuri Jeesukseen.

Sinun käsityksesi nimestä Herra on väärä.
        Myös Uudessa Testamentissa käytetään Jumalasta termiä Herra.

>>>Oletko koskaan ajatellut, että viime kädessä Jumala on syntien anteeksiantaja. Siksihän Jumala uhrasi ainoan Poikansa, että tämä uhri oli sovitus koko maailman synnistä. ** Vain Jeesus pelastaa. Hän tuo oman jononsa Isän eteen, ja Hänen omien kirjoja ei edes avata.

Joh. 5:22
        Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

Näin on, joka ei tuomitse, ei myöskään vapahda.
        Muuten miksi sitten VL saarnaajat saarnaavat syntejä anteeksi, jos on vielä on joku toinen taho?
        Todella härskiä kolehdinkeruuta lahkolta.

Jeesus on kaikkivaltias, Hänen käsissäkään on kaikki.

Mieluummin luottaa Jeesuksen sanaan, kun lääkärin.

No käydään kuitenkin läpi>>Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."** Niin uskoo Jeesukseen, ei vaan usko?????? Johonkin.

>>Ei Raamatussa sanota Jeesuksen Taivaasen menemisen jälkeen, että Hän antaa synnit anteeksi.** Eikö. Mikä tämä sitten on?

Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Herää jo ja hakeudu ehtoolliselle sekä kasteelle, ne on Jeesuksen lupauksia.

Myös; Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Onko molemmat jääneet Sinulle väliin??

>>Jeesuksella oli tosin valta maan päällä ollessaan antaa Synnit anteeksi.** Kuka sen katkaisee? Jo vanha liitto lupasi Hänelle sen vallan.

Dan 7; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Uusi Liitto vahvistaa; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Hänen valta on ikuinen.

Tarkkaa noita jakeita?

>> Kol.3:13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Näin Jeesus toimii?

On aikalailla puurot ja vellit sekaisin ja Raamatun tunteminen alakoulutasolla.

• Kesitas kirjoitti:

Usko voi tulla miten vain, koska Jumala vetää ihmistä Jeesuksen seuraajaksi. Ja Jeesus ottaa vastaan kaikki, jotka Häntä kutsuu.

>>Kun tyhjästä astiasta kaadetaan toiseen tyhjään astiaan, niin molemmat täyttyy.** Älä tuo Kerhon menetelmiä esille, hävettää.

Jäi sanomatta, että Henki ja Jeesus on meidän (ei sinun, eikä Kerhon, koska on Taivaassa) ikuisesti ja Henki antaa armolahjoja.

Jeesus; Matt. 28:20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Ja Henki; Joh. 14:16
        Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Mikset vastaa kommenttiini? Naurettavaa vedota johonkin TV7:aan, kun voisi käyttää Raamattua
        Apt.2:39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Oletat omiasi. Onko mielesi levoton ja uskosi kepeä, kun kuvittelet kaikkien kommentoijien olevan sinun ivaamiasi kerholaisia. Et kykene objektiiviseen keskusteluun. Sinähän edustat vapaakirkkolaisia, joilla ei edes ole uskontunnustusta. Vapautenne lienee sitä, että yksi hölöttää sitä ja toinen tätä ihmismielen jälkeen.

• kalevi__
        Kesitas kirjoitti:

>>>Jeesushan kehoittaa.

>>tai kolme kokoontuu minun nimeeni siellä... ** Niin, silloin se on jo seurakunta.

Turhaa vänkäät. Jopa 50-60 luvun VL puhujat kertoivat osa tulleensa aivan yksi uskoon, ja silloin juuri Jeesukseen.

Sinun käsityksesi nimestä Herra on väärä.
        Myös Uudessa Testamentissa käytetään Jumalasta termiä Herra.

>>>Oletko koskaan ajatellut, että viime kädessä Jumala on syntien anteeksiantaja. Siksihän Jumala uhrasi ainoan Poikansa, että tämä uhri oli sovitus koko maailman synnistä. ** Vain Jeesus pelastaa. Hän tuo oman jononsa Isän eteen, ja Hänen omien kirjoja ei edes avata.

Joh. 5:22
        Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

Näin on, joka ei tuomitse, ei myöskään vapahda.
        Muuten miksi sitten VL saarnaajat saarnaavat syntejä anteeksi, jos on vielä on joku toinen taho?
        Todella härskiä kolehdinkeruuta lahkolta.

Jeesus on kaikkivaltias, Hänen käsissäkään on kaikki.

Mieluummin luottaa Jeesuksen sanaan, kun lääkärin.

No käydään kuitenkin läpi>>Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."** Niin uskoo Jeesukseen, ei vaan usko?????? Johonkin.

>>Ei Raamatussa sanota Jeesuksen Taivaasen menemisen jälkeen, että Hän antaa synnit anteeksi.** Eikö. Mikä tämä sitten on?

Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Herää jo ja hakeudu ehtoolliselle sekä kasteelle, ne on Jeesuksen lupauksia.

Myös; Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Onko molemmat jääneet Sinulle väliin??

>>Jeesuksella oli tosin valta maan päällä ollessaan antaa Synnit anteeksi.** Kuka sen katkaisee? Jo vanha liitto lupasi Hänelle sen vallan.

Dan 7; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Uusi Liitto vahvistaa; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Hänen valta on ikuinen.

Tarkkaa noita jakeita?

>> Kol.3:13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Näin Jeesus toimii?

On aikalailla puurot ja vellit sekaisin ja Raamatun tunteminen alakoulutasolla.

Helluntairikollisella ei ole kykyä ja halua antaa anteeksi. Amen.

• Juujusti

Ja pyhään henkeen ,pyhäin yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, . uskontunnustukseen kirjoitettu tuskin vahingossa tähän järjestykseen. voimalliset teot tapahtuvat pyhän hengen kautta.

• kalevi__ kirjoitti:

Helluntairikollisella ei ole kykyä ja halua antaa anteeksi. Amen.

Ketä heitä tarkoitat?

• exvapari kirjoitti:

Mikset vastaa kommenttiini? Naurettavaa vedota johonkin TV7:aan, kun voisi käyttää Raamattua
        Apt.2:39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Oletat omiasi. Onko mielesi levoton ja uskosi kepeä, kun kuvittelet kaikkien kommentoijien olevan sinun ivaamiasi kerholaisia. Et kykene objektiiviseen keskusteluun. Sinähän edustat vapaakirkkolaisia, joilla ei edes ole uskontunnustusta. Vapautenne lienee sitä, että yksi hölöttää sitä ja toinen tätä ihmismielen jälkeen.

Sehän se on Jumalan tehtävä, kuten kerroin, vetää ihmistä Jeesuksen syliin, kuten Johannes mainitsee.
        Tuossa Apt Herrassa on alkukielellä sana Kyrios,sana 2639.1 joka on "isäntä". Eli Jeesuksen Isä.
        Jeesusta kirjoietaan aivan eri tavalla Herrana.

• Juujusti kirjoitti:

Ja pyhään henkeen ,pyhäin yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, . uskontunnustukseen kirjoitettu tuskin vahingossa tähän järjestykseen. voimalliset teot tapahtuvat pyhän hengen kautta.

Uskontunnustukset ovat ihmisten juttuja.

• Juujusti

TV7 on ihmisten juttuja.

• Vl-rules
        Juujusti kirjoitti:

TV7 on ihmisten juttuja.

Niinhän se on lestadiolaisuuskin, ilman Pyhää Henkeä.
        Henki johtaa kuitenkin TV7;ää.

• OsaOnHömppää

On siellä TV7:ssa paljon hömppäkin jossa ei Henki ole mukana.

• OsaOnHömppää kirjoitti:

On siellä TV7:ssa paljon hömppäkin jossa ei Henki ole mukana.

Kerrotko mitä?

• Juujusti

eiköhän taivaan isä herättelis ihmistä ennen autiolle saarelle joutumista. kun vasta sitten, kun ketään ei ole sanomassa että voit uskoa. mikäli tuo nyt oli sitä teeveeseihtemää.

• Juujusti kirjoitti:

eiköhän taivaan isä herättelis ihmistä ennen autiolle saarelle joutumista. kun vasta sitten, kun ketään ei ole sanomassa että voit uskoa. mikäli tuo nyt oli sitä teeveeseihtemää.

Ei Uusi Testamentti kehoita Jumalaa etsimään, ilman Jeesuksen löytämistä.
        Mutta siihen saarijutuun. Miten luulet uskon heräävän Jeesuksessa, kun on yksin ja siellä saarella. Onko se mahdollista mielestäsi.

Maalimassa on miljoonia ihmisä, jotka jeesus on pysäyttänyt kuten Saulin, ja ihminen löysi Hänet ja pelastui.
        Siinä on juuri nyt "Kuningasten tuuli" ohjelma, kannattaa katsoa.

• Juujusti

kyllä ja näin ollen tämä autiolta saarelta enkelten turvasaattueessa johdatetaan tuon ihmisen luo jolla on elävä usko. siis voi herätä ,uskoa sitten varmemmin kun joku toinen niin todistaa.

• Juujusti kirjoitti:

kyllä ja näin ollen tämä autiolta saarelta enkelten turvasaattueessa johdatetaan tuon ihmisen luo jolla on elävä usko. siis voi herätä ,uskoa sitten varmemmin kun joku toinen niin todistaa.

Missä se on Raamatussa sanottu, että on ehto, että paikalla on lestadiolainen?

• Juujusti

mistä niin luet , ei Jumalan seurakunta ole näkyvällä tavalla.

• Juujusti kirjoitti:

mistä niin luet , ei Jumalan seurakunta ole näkyvällä tavalla.

Eikö Jeesuksen sana riitä;Luuk. 17:20

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

• Juujusti

Biblia "ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.

• Kesitas kirjoitti:

Ei Uusi Testamentti kehoita Jumalaa etsimään, ilman Jeesuksen löytämistä.
        Mutta siihen saarijutuun. Miten luulet uskon heräävän Jeesuksessa, kun on yksin ja siellä saarella. Onko se mahdollista mielestäsi.

Maalimassa on miljoonia ihmisä, jotka jeesus on pysäyttänyt kuten Saulin, ja ihminen löysi Hänet ja pelastui.
        Siinä on juuri nyt "Kuningasten tuuli" ohjelma, kannattaa katsoa.

Mutta siihen saarijutuun. ** Minä en ylipäätään luule mitään, joka on Raamatussa kerrottu.
        Jokaiselle on aikoinaan Jumala luvannut oman enkelin.
        Toiseksi, kuten Johannes kirjoittaa Jeesuksen sanoneen: Ei kukaan tule minun luokseni, ennekuin Isä Häntä vetää.
        Isä vetää myös yksittäisiä ihmisiä, myös saarella ja He alkavat rukoilla Jeesusta ja haluavat elää Hänessä.
        Eli on mahdollista.
        Olen kuullut kymmeniä todistuksia ihmisiltä, jotka ovat olleet yksin huoneessaan, ja yk´s kak´s huone on tullut kirkkaaseen valoon ja Herra on ilmestynyt heille. Usko on ollut pysyvää.
        Näitä tapahtui -50 luvulla lestadiolaisuudessakin, mutta ei hoitojen jälkeen, Henki häipyi ja Jumala otti siunauksensa pois.

Miten luulet uskon heräävän Jeesuksessa, kun on yksin ja siellä saarella. Onko se mahdollista mielestäsi.

• Juujusti

siihen olen kirjoittanut että "siis voi herätä" alkaa miettimään uskon asioita. mikäli siellä saarella on joku ihmispoloinen. jeesushan ei varmaan sinne saarelle ole mennyt.

• Juujusti kirjoitti:

siihen olen kirjoittanut että "siis voi herätä" alkaa miettimään uskon asioita. mikäli siellä saarella on joku ihmispoloinen. jeesushan ei varmaan sinne saarelle ole mennyt.

Älä ota kantaa kristillisiin asioihin.

• Kannattaa huomioida, että kaste tapahtui heti hoviherran tultua uskoon. Siis välittömästi sen jälkeen. Näinhän sen pitäisi tapahtua. Mutta tapahtuuko kastaminen näin? Siis ensin julistus ja heti (välittömästi) sen jälkeen kaste.

Apt. 8:34-38
        34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" 35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [ 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

• Yksi_usko kirjoitti:

Kannattaa huomioida, että kaste tapahtui heti hoviherran tultua uskoon. Siis välittömästi sen jälkeen. Näinhän sen pitäisi tapahtua. Mutta tapahtuuko kastaminen näin? Siis ensin julistus ja heti (välittömästi) sen jälkeen kaste.

Apt. 8:34-38
        34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" 35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [ 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Joten Filippoksen lausuminen oli oikein; "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        Kannattaa huomioida, että kaste tapahtui heti hoviherran tultua uskoon. Siis välittömästi sen jälkeen. Näinhän sen pitäisi tapahtua. Mutta tapahtuuko kastaminen näin? Siis ensin julistus ja heti (välittömästi) sen jälkeen kaste. Jakeet 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

• Kesitas kirjoitti:

Joten Filippoksen lausuminen oli oikein; "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        Kannattaa huomioida, että kaste tapahtui heti hoviherran tultua uskoon. Siis välittömästi sen jälkeen. Näinhän sen pitäisi tapahtua. Mutta tapahtuuko kastaminen näin? Siis ensin julistus ja heti (välittömästi) sen jälkeen kaste. Jakeet 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Jäi pois;Heti ja heti Hoviherrahan uskoi messiaan tuloon, josta oli osoitus mistä hän luki, eli Messiaan tulosta.
        Aikaa siihen uskoon oli mennyt jo vuosia, sillä matka sieltä Jerusalemin ensimmäisille Kristus juhlille ei ollut lyhyt.

• Kesitas kirjoitti:

Jäi pois;Heti ja heti Hoviherrahan uskoi messiaan tuloon, josta oli osoitus mistä hän luki, eli Messiaan tulosta.
        Aikaa siihen uskoon oli mennyt jo vuosia, sillä matka sieltä Jerusalemin ensimmäisille Kristus juhlille ei ollut lyhyt.

<<Aikaa siihen uskoon oli mennyt jo vuosia>>

No jopas vitsin murjasit. Filippos opetti hoviherralle yhden ainoan matkan aikana Sanaa. Filippoksen opetuksen johdosta hoviherra tuli uskoon, jonka jälkeen hänet kastettiin välittömästi.

Herran enkeli ohjasi Filippoksen etiopialaisen hoviherran luo, joka oli juuri lukemassa Jesaja 53, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa. Hän ei ymmärtänyt, että siinä puhuttiin Jeshuasta.

Raamatullinen kasten tapahtuu heti kun kastettava on ymmärtänyt asian ja itse halusi kasteelle. Filippos halusi vielä varmistaa, että hoviherra uskoi täydestä sydämestään (jae 37). Tämän jälkeen Filippos käski pysäyttää vaunut (jae 38) ja kastoi hoviherran välittömästi. Huomaatko, että he molemmat menivät veteen. Kysessä oli siis upotuskaste. Myös Jeshua kastettiin upottamassa. Kaikki kasteet Raamatussa ovat upotuskasteita. Näin pitäisi tietenkin olla myös nykyään. Alla tuo kohta.

"Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [ 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
        39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois."

Laitetaan tuo Raamatun paikka vähän laajemmin tähän.

Apt. 8:26-40
        "26 Herran enkeli puhui Filippokselle: "Lähde etelään päin ja mene tielle, joka vie Jerusalemista Gazaan ja on autio." 27 Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla 28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
        29 Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä." 30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?" 31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään. 32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä:

-- Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi,
        niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä,
        ei hänkään suutansa avannut.
        33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.

39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa. 40 Filippos ilmaantui sitten Asdodiin. Evankeliumia julistaen hän kulki kaupungista kaupunkiin, kunnes tuli Kesareaan. "

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Aikaa siihen uskoon oli mennyt jo vuosia>>

No jopas vitsin murjasit. Filippos opetti hoviherralle yhden ainoan matkan aikana Sanaa. Filippoksen opetuksen johdosta hoviherra tuli uskoon, jonka jälkeen hänet kastettiin välittömästi.

Herran enkeli ohjasi Filippoksen etiopialaisen hoviherran luo, joka oli juuri lukemassa Jesaja 53, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa. Hän ei ymmärtänyt, että siinä puhuttiin Jeshuasta.

Raamatullinen kasten tapahtuu heti kun kastettava on ymmärtänyt asian ja itse halusi kasteelle. Filippos halusi vielä varmistaa, että hoviherra uskoi täydestä sydämestään (jae 37). Tämän jälkeen Filippos käski pysäyttää vaunut (jae 38) ja kastoi hoviherran välittömästi. Huomaatko, että he molemmat menivät veteen. Kysessä oli siis upotuskaste. Myös Jeshua kastettiin upottamassa. Kaikki kasteet Raamatussa ovat upotuskasteita. Näin pitäisi tietenkin olla myös nykyään. Alla tuo kohta.

"Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [ 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
        39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois."

Laitetaan tuo Raamatun paikka vähän laajemmin tähän.

Apt. 8:26-40
        "26 Herran enkeli puhui Filippokselle: "Lähde etelään päin ja mene tielle, joka vie Jerusalemista Gazaan ja on autio." 27 Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla 28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
        29 Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä." 30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?" 31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään. 32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä:

-- Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi,
        niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä,
        ei hänkään suutansa avannut.
        33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.

39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa. 40 Filippos ilmaantui sitten Asdodiin. Evankeliumia julistaen hän kulki kaupungista kaupunkiin, kunnes tuli Kesareaan. "

>>No jopas vitsin murjasit. ** Jollekin se on vitsi, toisille ei.

>> Filippos opetti hoviherralle yhden ainoan matkan aikana Sanaa. Filippoksen opetuksen johdosta hoviherra tuli uskoon, jonka jälkeen hänet kastettiin välittömästi.** Täsmennys.
        Tässä Hoviherran ja Filippoksen kohtaamisessa oli se pohja, että Hoviherra oli jo uskossa, lukiessaan Tooraa, siletä Jesajan ennustusta Messiaasta, johon Hän luotti ja odotti sitä, että Hän tulee.
        Hoviherra oli perehtynyt Tooraan ja ei ollut saanut Etiopiaan tietoa siitä, että nasaretilainen oli Jeesus, Messias.
        Hän oli iloinen, kun sai tiedon siitä, ja otti kasteen.
        Jos luet, miksi Hän oli tullut Jerusalemiin. Alkutekstissä etelythein praskynnésón eis Hierusalém. ( Hän oli tullut palvelemaan (Miessiasta) Jerusalemiin.
        Hän oli vasta tulossa sinne, toiveissa, että saa tavata Messiaan.
        Hänen uskonsa oli vahva. Hän oli matkustanut hevosilla 4000km. Se oli Vuoden prosessi.

Olen kastanut useita ihmisiä ja olen antanut vauvoille nimiä, ja siunannut Hänet Jeesuksen nimeen, mutta en ripotellut. Tunnen prosessin.

> Kysessä oli siis upotuskaste. Myös Jeshua kastettiin upottamassa. Kaikki kasteet Raamatussa ovat upotuskasteita. Näin pitäisi tietenkin olla myös nykyään. Alla tuo kohta.** Amen. Näinhän on kristityillä, jos huomaat.

Mielenkiintoinen tuo kohta, että lähde etelään päin. Se vahvistaa sen, mistä yllä kirjoitin.
        Hoviherrahan ei voinut seurata n.s päivän politiikkaa, Hän luotti vain Jesajan ilmoitukseen tulevasta Messiaasta, ja Henki käski Hänet lähtemään Jerusalemiin.
        Letokoneellakin matka kestää lähes 5 tuntia, joten etäisyys on suuri.

Olen pitänyt lukemattomia saarnoja aiheesta.

• Kesitas kirjoitti:

>>No jopas vitsin murjasit. ** Jollekin se on vitsi, toisille ei.

>> Filippos opetti hoviherralle yhden ainoan matkan aikana Sanaa. Filippoksen opetuksen johdosta hoviherra tuli uskoon, jonka jälkeen hänet kastettiin välittömästi.** Täsmennys.
        Tässä Hoviherran ja Filippoksen kohtaamisessa oli se pohja, että Hoviherra oli jo uskossa, lukiessaan Tooraa, siletä Jesajan ennustusta Messiaasta, johon Hän luotti ja odotti sitä, että Hän tulee.
        Hoviherra oli perehtynyt Tooraan ja ei ollut saanut Etiopiaan tietoa siitä, että nasaretilainen oli Jeesus, Messias.
        Hän oli iloinen, kun sai tiedon siitä, ja otti kasteen.
        Jos luet, miksi Hän oli tullut Jerusalemiin. Alkutekstissä etelythein praskynnésón eis Hierusalém. ( Hän oli tullut palvelemaan (Miessiasta) Jerusalemiin.
        Hän oli vasta tulossa sinne, toiveissa, että saa tavata Messiaan.
        Hänen uskonsa oli vahva. Hän oli matkustanut hevosilla 4000km. Se oli Vuoden prosessi.

Olen kastanut useita ihmisiä ja olen antanut vauvoille nimiä, ja siunannut Hänet Jeesuksen nimeen, mutta en ripotellut. Tunnen prosessin.

> Kysessä oli siis upotuskaste. Myös Jeshua kastettiin upottamassa. Kaikki kasteet Raamatussa ovat upotuskasteita. Näin pitäisi tietenkin olla myös nykyään. Alla tuo kohta.** Amen. Näinhän on kristityillä, jos huomaat.

Mielenkiintoinen tuo kohta, että lähde etelään päin. Se vahvistaa sen, mistä yllä kirjoitin.
        Hoviherrahan ei voinut seurata n.s päivän politiikkaa, Hän luotti vain Jesajan ilmoitukseen tulevasta Messiaasta, ja Henki käski Hänet lähtemään Jerusalemiin.
        Letokoneellakin matka kestää lähes 5 tuntia, joten etäisyys on suuri.

Olen pitänyt lukemattomia saarnoja aiheesta.

Minä vastasin siihen, että kaste suoritettiin heti eikä vasta pitkän ajan kuluttua siitä kun tuli Jeshuaan uskovaksi.

Kirjoitit: <<Tässä Hoviherran ja Filippoksen kohtaamisessa oli se pohja, että Hoviherra oli jo uskossa, lukiessaan Tooraa, siletä Jesajan ennustusta Messiaasta, johon Hän luotti ja odotti sitä, että Hän tulee.>>

Ensiksikin hän ei lukenut Tooraa vaan profeetta Jesajaa. Vaikka hoviherra tutki kirjoituksia, niin hän ei vielä uskonut Jeshuaan. Hoviherra ei siis ollut vielä uskossa Jeshuaan. Siitähän uskossa olemisessa on kyse - nimenomaan uskosta Jeshuaan. Jos uskoo vaikka kirjoituksiin mutta ei Jeshuaan, niin silloin ei tietenkään kasteta. Jeshuaan usko edeltää kastetta.

Kirjoitit: <<Hoviherra oli perehtynyt Tooraan ja ei ollut saanut Etiopiaan tietoa siitä, että nasaretilainen oli Jeesus, Messias.>>

Raamatussa sanotaan, että hoviherra luki profeetta Jesajaa. Hän ei uskonut Jeshua Messiaaseen vielä tuolloin, koska hän ei ensinnäkään tiennyt Jeshuasta. Hän ei tiennyt, että puhuiko profeetta tuossa Jesaja 53:ssa itsestään. Vasta Filippoksen opettaessa hänelle kaikki, hän tuli Jeshuaan uskovaksi haluten kasteen saman tien.

<<Hän oli iloinen, kun sai tiedon siitä, ja otti kasteen.>>

Hän tuli Jeshuaan uskovaksi uskovaiseksi, Filippoksen opetuksen johdosta. Hän myös halusi itse, että hänet kastettaisiin heti.

<<Jos luet, miksi Hän oli tullut Jerusalemiin. Alkutekstissä etelythein praskynnésón eis Hierusalém. ( Hän oli tullut palvelemaan (Miessiasta) Jerusalemiin.>>

Raamatussa sanotaan, että hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan. #

https://biblehub.com/lexicon/acts/8-27.htm

Raamatussa sanotaan, että hän ei ymmärtänyt, kenestä profeetta kertoi. Tämänhän Raamattu selvästi kertoo. "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?" 31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo."

<<Hän oli vasta tulossa sinne, toiveissa, että saa tavata Messiaan.>>

Hän ei tiennyt mitään siitä, että Jeshua oli Messias ennen kuin Filippos sen hänelle kertoi.

<<Hänen uskonsa oli vahva. Hän oli matkustanut hevosilla 4000km. Se oli Vuoden prosessi.>>

Hän oli harras ja uskoi kirjoituksia. Hän oli tullut "Jerusalemiin rukoilemaan" (Apt. 8:27). Kirjoitit, että hänen uskonsa oli vahva. Vaikka hän uskoi kirjoituksia, hän ei tuntenut Jeshuaa, koska ei tiennyt Hänestä mitään.

Juutalaiset, jotka eivät tienneet Jeshuasta mitään, tulivat myös Jerusalemiin juhlille 3 kertaa vuodessa. He lukivat myös kirjoituksia ahkeraan.

Usko Kirjoituksiin voi olla hyvin vahvaa vaikka ei tunne Jeshuaa. Mutta sitten vasta kastetaan, kun ymmärtää Jeshuan.

Paluumatkalla (jae 28) hoviherra luki profeetta Jesajaa. Filippos ei kulkenut hoviherran kanssa koko matkaa, vaan vain osan matkasta, jolloin hän opetti kirjoituksia. Raamatussa ei kerrottu sitä, että Filippos olisi opettanut koko matkaa. Raamatussa ei kerota myöskään sitä, että he olisivat edes yöpyneet tai käyneet syömässä välillä. Raamatussa kerrotaan vain, että "matkustaessaan tietä myöten he tulivat veden luo; ja hoviherra sanoi: "Katso tuossa on vettä. Mikä estää kastamasta minus?" (jae 36, Vanha perheraamattu).

• valheita_valheen_päälle

Avaus pönkittää vl-valehtelua.

• Toisaalta. On aivan sama tuleeko ihminen Kristus- uskoon parannuksessa yksin tai lähimmäinen sen auttaa, mutta tärkeitä on se, ettei Häen tarvitse olla lestadiolainen.

Hän ei vie Jeesuksen syliin, vaan Kerhon tiukkaan valvontaan.
      Jeesuskaan ei manininnut kenellekkään sitä, että mene siihen tai siihen seurakuntaan, ainoastataan sen, että ota vastaan Jeesus omana Kristuksena ja kastata itsesi, sekä seuraa Häntä.

• Aamenen.sanoja

Amen!

• Seurakunta tai seurakuntaan kuuluminen ei pelasta ketään. Päin vastoin. Monessa "puljussa" opetetaan valetta, siis Raamatunvastaista opetusta (esim. vauvojen kastaminen ja sunnuntai). Tästä on pelkästään haittaa. Jos omassa poppoossa opetetaan Raamatunvastaista evankeliumia, niin se estää melko tehokkaasti Raamatun lukemisen tai kannustaa lukemaan vai niitä kohtia, jotka eivät ole ristiriidassa sen kanssa, mitä "saa uskoa", jota voi jatkaa olemista omassa poppoossa.

• Yksi_usko kirjoitti:

Seurakunta tai seurakuntaan kuuluminen ei pelasta ketään. Päin vastoin. Monessa "puljussa" opetetaan valetta, siis Raamatunvastaista opetusta (esim. vauvojen kastaminen ja sunnuntai). Tästä on pelkästään haittaa. Jos omassa poppoossa opetetaan Raamatunvastaista evankeliumia, niin se estää melko tehokkaasti Raamatun lukemisen tai kannustaa lukemaan vai niitä kohtia, jotka eivät ole ristiriidassa sen kanssa, mitä "saa uskoa", jota voi jatkaa olemista omassa poppoossa.

Seurakuntayhteyttä ei voi täysin alas ampua.
        Paavali, tai joku, joka kirjeen kirjoitti, sanoo siitä;

Hepr. 10:25
        Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.

Näkee, että olet uusi, sillä olen luokkaa 15 vuotta painottanut tätä asiaa. Seurakunta jonka kulmakivi on Jeesus, vahvistaa pelastustamme.

• Kesitas kirjoitti:

Seurakuntayhteyttä ei voi täysin alas ampua.
        Paavali, tai joku, joka kirjeen kirjoitti, sanoo siitä;

Hepr. 10:25
        Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.

Näkee, että olet uusi, sillä olen luokkaa 15 vuotta painottanut tätä asiaa. Seurakunta jonka kulmakivi on Jeesus, vahvistaa pelastustamme.

Kummassa on parempi olla: seurakunnassa, joka ei opeta Raamatunmukaisesti vai kotona viettäen sapattia Raamatunmukaisesti?

Ymmärrän tietenkin, että on hyvä olla samanhenkisten ja ystävien kanssa. On paljon niitäkin uskovia, jotka eivät kuulu mihinkään seurakuntaan ja uskovat Jeshuaan. He eivät käy seurakunnan kokouksissa ja heidän uskonsa kuitenkin kestää.

Pari mielenkiintoista videota jäi mieleeni, jotka kertovat Herran juhlista. Jos viitsit katsoa alla olevat lyhyet videot, niin huomaat varmaan, että seurakunnalla ei ole enää niin suurta merkitystä vähän ennen Jeshua paluuta. No nyt vielä seurakuntaa tarvitaan, mutta seurakunnan on ymmärrettävä tietenkin juurensa eikä opettaa omia perinteitään.

Laitan alle näitä videoita.

Tässä on hyvin lyhyt ja selkeä video.
        Seitsemän Herran juhlaa: https://www.youtube.com/watch?v=WNO2WmnyBOY

Tässä nuori mies kertoo juhlista erittäin havainnollisesti.
        Raamatun juhlien profeetallinen täyttyminen: https://www.youtube.com/watch?v=BJ_oGL33OKc

• Yksi_usko kirjoitti:

Kummassa on parempi olla: seurakunnassa, joka ei opeta Raamatunmukaisesti vai kotona viettäen sapattia Raamatunmukaisesti?

Ymmärrän tietenkin, että on hyvä olla samanhenkisten ja ystävien kanssa. On paljon niitäkin uskovia, jotka eivät kuulu mihinkään seurakuntaan ja uskovat Jeshuaan. He eivät käy seurakunnan kokouksissa ja heidän uskonsa kuitenkin kestää.

Pari mielenkiintoista videota jäi mieleeni, jotka kertovat Herran juhlista. Jos viitsit katsoa alla olevat lyhyet videot, niin huomaat varmaan, että seurakunnalla ei ole enää niin suurta merkitystä vähän ennen Jeshua paluuta. No nyt vielä seurakuntaa tarvitaan, mutta seurakunnan on ymmärrettävä tietenkin juurensa eikä opettaa omia perinteitään.

Laitan alle näitä videoita.

Tässä on hyvin lyhyt ja selkeä video.
        Seitsemän Herran juhlaa: https://www.youtube.com/watch?v=WNO2WmnyBOY

Tässä nuori mies kertoo juhlista erittäin havainnollisesti.
        Raamatun juhlien profeetallinen täyttyminen: https://www.youtube.com/watch?v=BJ_oGL33OKc

En ole oikein koskaan joutunut paneutumaan asiaan, mutta seurakunta jonka kulmakivi on Kristus, opettaa Hänen ohjeensa mukaan.

Siellä on hyvä olla. Mutta hyvät puhujat vierailevat useissa eri seurakunnissa ja siellä on myös hyvä käydä

Mistä Sinä sen tiedät, että ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen yksin kestää aina saatana hyökkäykset?
        Hieman on epäterve yhtälö.

Minulle ei Sinun juuri kannata videoita välittää, olen teologi ja opetan 1-2 kertaa viikossa seurakuntaa sekä yksittäiset ihmiset päälle.

Katson kuitenkin mm David Pawsonin ohjelmia, myös Normania TV7;lta. Kuten muutakin. Tunnen siellä olevia ihmisiä useita.

Josko laitat seurakunnattomia ihmisiä Raamatusta esimerkiksi?
        Olen myös saanut Israelilais-/ juutalaisen kasvatuksen.

• Kesitas kirjoitti:

En ole oikein koskaan joutunut paneutumaan asiaan, mutta seurakunta jonka kulmakivi on Kristus, opettaa Hänen ohjeensa mukaan.

Siellä on hyvä olla. Mutta hyvät puhujat vierailevat useissa eri seurakunnissa ja siellä on myös hyvä käydä

Mistä Sinä sen tiedät, että ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen yksin kestää aina saatana hyökkäykset?

Minulle ei Sinun juuri kannata videoita välittää, olen teologi ja opetan 1-2 kertaa viikossa seurakuntaa sekä yksittäiset ihmiset päälle.

Katson kuitenkin mm David Pawsonin ohjelmia, myös Normania TV7;lta. Kuten muutakin. Tunnen siellä olevia ihmisiä useita.

<<Mistä Sinä sen tiedät, että ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen yksin kestää aina saatana hyökkäykset?
        Hieman on epäterve yhtälö.>>

Jeshua Messian on kuitenkin esikuvamme. Miten Jeshua kesti saatanan hyökkäykset? Kirjoitusten avulla, Hän viittasi Moosekseen.

Meillä on myös Pyhä Henki valonamme ja apunamme. Jeshua itse on sanonut lähettävänsä henkensä.

Anteeksi, mutta luulisi varsinkin teologia kiinnostavan linkkaamani videot.

• Kesitas kirjoitti:

<<Josko laitat seurakunnattomia ihmisiä Raamatusta esimerkiksi?>>

Tuli nyt heti mieleen tuo etiopialainen hoviherra, josta edellä oli keskustelua. Sitten ryöväri ristillä, tuskin hänelläkään oli seurakuntaa.

Mutta Apostolien aikainen seurakunta oli opillisesti totuuden ytimessä, mitä meidän seurakuntamme eivät valitettavasti ole.

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Mistä Sinä sen tiedät, että ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen yksin kestää aina saatana hyökkäykset?
        Hieman on epäterve yhtälö.>>

Jeshua Messian on kuitenkin esikuvamme. Miten Jeshua kesti saatanan hyökkäykset? Kirjoitusten avulla, Hän viittasi Moosekseen.

Meillä on myös Pyhä Henki valonamme ja apunamme. Jeshua itse on sanonut lähettävänsä henkensä.

Anteeksi, mutta luulisi varsinkin teologia kiinnostavan linkkaamani videot.

Videoita on maailman sivu täynnä.

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Josko laitat seurakunnattomia ihmisiä Raamatusta esimerkiksi?>>

Tuli nyt heti mieleen tuo etiopialainen hoviherra, josta edellä oli keskustelua. Sitten ryöväri ristillä, tuskin hänelläkään oli seurakuntaa.

Mutta Apostolien aikainen seurakunta oli opillisesti totuuden ytimessä, mitä meidän seurakuntamme eivät valitettavasti ole.

Etiopiassa oli seurakunta. Haamin muistaakseni jälkeläisistä.
        Miten muuten Hän olisi kirjan saanut.
        Taas ristillä vasta mies teki parannuksen, joten jos olisi ollut juurella olisi Hän sen etsinyt.

• Kesitas kirjoitti:

Taas ristillä vasta mies teki parannuksen, joten jos olisi ollut juurella olisi Hän sen etsinyt.

On muuten yksi, Johannes Kastaja, Jeesuksen (kirjoitetaan näin Suomessa, Iésún Koineella, koska kirjoitus on UT;sta) 3 kk vanhempi serkku.

• Kesitas kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olen tavannut uskovaisia, jotka eivät kuulu mihinkään seurakuntaan. Voin kyllä kertoa, että heidän uskonsa on vahva. Mutta en tyrmää seurakuntaakaan, joka opettaa Raamatun totuuksia. Minulle itselleni seurakunta ei merkitse niin paljon, vaikka kuulunkin seurakuntaan. En siis tuomitse, mutta en pidä sitä niin tärkeänäkään. Useimmille seurakunta ja uskonsisaret ja -veljet ovat hyvinkin tärkeitä. Halutessa kokouksia kylläkin voi järjestää myös kotona, ja kutsua ystäviä, joiden kanssa voi ylistää Jeshuaa Messiasta.

Raamatussa apostoli Paavali kehotti käymään seurakuntakokouksessa, niin kuin yllä kommentissasi mainitsit. Voisiko olla, että kaikki eivät tuolloin osanneet lukea? He saivat siis Sanan leipää kuulemalla. Nykyään, kun kaikki osaavat lukea ja Raamattuja on kaikilla, en pidä tätä niin tärkeänä. Lisäksi netissä on erinomaisia Messiaanisten juutalaisten tekemiä videoita. Niitä kun kuuntelee, niin kyllä kristityt seurakunnat jäävät auttamattomasti toisiksi Raamattu-tiedossa. Ja jos teologit ovat vielä niin ylpeitä, etteivät edes halua tai katso tarvitsevansa enää mitään uutta opetusta Messiaanisilta juutalaisilta, niin siinäpä ne sitten pyörivät vanhan perinteensä ympärillä ja opettavat sitä mitä osaavat. Tämä on valitettavaa.

• Yksi_usko kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olen tavannut uskovaisia, jotka eivät kuulu mihinkään seurakuntaan. Voin kyllä kertoa, että heidän uskonsa on vahva. Mutta en tyrmää seurakuntaakaan, joka opettaa Raamatun totuuksia. Minulle itselleni seurakunta ei merkitse niin paljon, vaikka kuulunkin seurakuntaan. En siis tuomitse, mutta en pidä sitä niin tärkeänäkään. Useimmille seurakunta ja uskonsisaret ja -veljet ovat hyvinkin tärkeitä. Halutessa kokouksia kylläkin voi järjestää myös kotona, ja kutsua ystäviä, joiden kanssa voi ylistää Jeshuaa Messiasta.

Raamatussa apostoli Paavali kehotti käymään seurakuntakokouksessa, niin kuin yllä kommentissasi mainitsit. Voisiko olla, että kaikki eivät tuolloin osanneet lukea? He saivat siis Sanan leipää kuulemalla. Nykyään, kun kaikki osaavat lukea ja Raamattuja on kaikilla, en pidä tätä niin tärkeänä. Lisäksi netissä on erinomaisia Messiaanisten juutalaisten tekemiä videoita. Niitä kun kuuntelee, niin kyllä kristityt seurakunnat jäävät auttamattomasti toisiksi Raamattu-tiedossa. Ja jos teologit ovat vielä niin ylpeitä, etteivät edes halua tai katso tarvitsevansa enää mitään uutta opetusta Messiaanisilta juutalaisilta, niin siinäpä ne sitten pyörivät vanhan perinteensä ympärillä ja opettavat sitä mitä osaavat. Tämä on valitettavaa.

Jeesustahan voi seurata ilman seurakuntainonnisuutta, mutta ennen kastetta tulee saada opetusta ja ei se ole haitta, vaikka sitä saa viikoittain.

Mistä tiedät, että heillä on vahva usko, ja mihin he uskovat?

Vanhan ajan kotikokoukset ovat hienoja, jossa jokainen vuorollaan kertoo tiensä Jeesuksen luokse ja sen jatkumisesta.
        Mikä on siinä, että kutsut Messiasta Jeshuana, et Jeesuksena, haluatko jotenkin osoittaa ylivertaisuutesi.

Usein ensimmäisen vuosikurssin lääkärit ovat mielestäni päteviä, mutta olen sen huomannut, että sama koskee myös Teologiaa.

Juutalaiset oppivat lukemaan bar mizvaan mennessä(12-14) vuoteen mennessä, tytöillä sääntö oli väljempi.

Kaikki johtuu siitä, ettei lasten kanssa tutkita Sanaa yhdessä, siellä tutkitaan, niin ortodoksit, kun Messiaanisetkin, painottaen eri Herraa.

Kerhohan on tutkimusten mukaan Suomen heikoin hermeneutiikassa.

• Kesitas kirjoitti:

Jeesustahan voi seurata ilman seurakuntainonnisuutta, mutta ennen kastetta tulee saada opetusta ja ei se ole haitta, vaikka sitä saa viikoittain.

Mistä tiedät, että heillä on vahva usko, ja mihin he uskovat?

Vanhan ajan kotikokoukset ovat hienoja, jossa jokainen vuorollaan kertoo tiensä Jeesuksen luokse ja sen jatkumisesta.
        Mikä on siinä, että kutsut Messiasta Jeshuana, et Jeesuksena, haluatko jotenkin osoittaa ylivertaisuutesi.

Usein ensimmäisen vuosikurssin lääkärit ovat mielestäni päteviä, mutta olen sen huomannut, että sama koskee myös Teologiaa.

Juutalaiset oppivat lukemaan bar mizvaan mennessä(12-14) vuoteen mennessä, tytöillä sääntö oli väljempi.

Kaikki johtuu siitä, ettei lasten kanssa tutkita Sanaa yhdessä, siellä tutkitaan, niin ortodoksit, kun Messiaanisetkin, painottaen eri Herraa.

Kerhohan on tutkimusten mukaan Suomen heikoin hermeneutiikassa.

<<Jeesustahan voi seurata ilman seurakuntainonnisuutta, mutta ennen kastetta tulee saada opetusta ja ei se ole haitta, vaikka sitä saa viikoittain.>>

Eihän opetuksessa mitään haitta ole, jos opetus ei ole oman seurakunnan epäraamatullisten perinteiden siirtämistä hyväuskoiseen oppilaaseen.

<<Mistä tiedät, että heillä on vahva usko, ja mihin he uskovat?>>

Olen keskustellut heidän kanssaan ja he uskovat Jeshuaan, jopa samalla tavalla kuin itsekin uskon, vaikka he eivät ole missään tekemisissä minkään kirkon kanssa. He ovat itse asioita tutkineet ja ovat kiinnostuneita.

<<Mikä on siinä, että kutsut Messiasta Jeshuana, et Jeesuksena, haluatko jotenkin osoittaa ylivertaisuutesi.>>

Kutsun sekä Jeesuksena että Jeshuana. Pidän enemmän Jeshua-nimestä, joka on hebreankielinen nimi, koska myös juutalaiset puhuvat Jeshuasta. Monet juutalaiset eivät ymmärrä mitä Jeesus-nimi tarkoittaa. Tai he eivät ymmärrä, että Jeesus on Jeshua. Tosin en usko, että tällä palstalla käy yhtään juutalaista, joten voisin kyllä käyttää myös Jeesusta. Olen vain niin tottunut Jeshuaan.

<<Juutalaiset oppivat lukemaan bar mizvaan mennessä(12-14) vuoteen mennessä, tytöillä sääntö oli väljempi.>>

Osasivatko he lukea myös Jeshuan aikana? Oliko kaikilla käytössä kirjoituksia? Entä pakanakäännynnäiset? Oliko heillä lukutaitoa kirjoituksista puhumattakaan?

<<Kaikki johtuu siitä, ettei lasten kanssa tutkita Sanaa yhdessä, siellä tutkitaan, niin ortodoksit, kun Messiaanisetkin, painottaen eri Herraa.>>

Niin, eikä kouluissakaan opeteta enää Raamattua, niin kuin ennen. Meillä oli Raamatut ja pappi piti uskontotunteja ja luettiin evankeliumeja. Siitä tuli minulle kipinä Raamattuun, ja se rakkaus on säilynyt läpi koko elämäni ja jatkuu edelleenkin. Niinpä nyt on valtavan innoittavaa kuunnella näitä siunattuja Messiaanisten juutalaisten tekemiä hienoja videoita, joissa osoitetaan kuinka syvä Raamattumme onkaan.

• Kesitas kirjoitti:

On muuten yksi, Johannes Kastaja, Jeesuksen (kirjoitetaan näin Suomessa, Iésún Koineella, koska kirjoitus on UT;sta) 3 kk vanhempi serkku.

<<Taas ristillä vasta mies teki parannuksen, joten jos olisi ollut juurella olisi Hän sen etsinyt.>>

Tuollainen on pelkkää jossittelua. Jos hän olisi alkanut käymään jossakin, niin synagoogassa, niin kuin muutkin opetuslapset tuolloin.

Raamatussa käsittääkseni Jeshuaan uskovat kokoontuivat kodeissa aika useinkin, mutta kävivät synagogassa sapattina. Jeshuaan uskovat kuuluivat juutalaisuuten, sen Nasarealaisena lahkona. Kun evankeliumia alettiin viedä pakanoille, niin pakaseuduille perustettiin seurakuntia, jotka noudattivat uskollisesti juutalaisia juhlia ja sapattia.

Mutta jos palaamme vielä aiheeseen, että oliko kaikilla Raamatussa seurakuntaa. Niin enpä usko. Yksi esimerkki voisi olla vaikka Kanaanilainen nainen, jonka usko oli suuri.

Matt. 15:21-28
        21 Lähdettyään sieltä Jeesus meni Tyroksen ja Sidonin seudulle. 22 Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni." 23 Mutta hän ei vastannut naiselle mitään.
        Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa." 24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." 25 Silti nainen tuli lähemmäs, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua!" 26 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei ole oikein ottaa lapsilta leipä ja heittää se koiranpenikoille." 27 "Ei olekaan, Herra", vastasi nainen, "mutta saavathan koiratkin syödä isäntänsä pöydältä putoilevia palasia." 28 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon niin kuin tahdot." Siitä hetkestä tytär oli terve

• 77777777777777

Minuun vaikutti Jumalan Henki vetäen puoleensa jo ennen uskoon tuloa. Äiti/lapsi aiheiset taulut veti puoleensa. Lopulta sain uskovan työkaverin. Hän ei onneksi tuputtanut, vaan itse kyselin hiljalleen ja hän sitten kutsui kotikokoukseen. Ne polvirukoukset tekivät vaikutuksen. Viimein pyysin rukousta puolestani. He, rukoilijat, kysyivät, uskonko Jeesukseen Jumalan poikana. Nyökkäsin. En ollut sitä koskaan kieltänyt. Niin he julistivat kaikki syntini anteeksi annetuiksi. Siitä alkoi uskoni, vaikka en sitä heti tiennytkään. Teot alkoivat puhua puolestaan, ja työkaverini sanoi minun tulleen uskoon! Jumalan Henki vaikutti, ei mitkää kaavamaiset tavat.
      Usko tulee teoissa todeksi. Ilman Jumalan tahdon mukaista elämää ei voi olla uskoakaan. Kiinnostuin Raamatustakin ja luin sitä liki yötä myöten. Se onkin paras opastaja. Best seller.

• Mahtavaa. Hyvä näin.

• DonMatteo

Mistä USKO tulee?Uusi Testamentti vastaa:
      Usko tulee siis kuulemisesta,mutta kuuleminen Kristuksen sanan kkautta.
      Room 10:17.--------------21.

• Lisäksi Pyhä Henki antaa ymmärrystä, jotta voi myös ymmärtää lukemansa.

• juusokovanen

""Mistä USKO tulee?Uusi Testamentti vastaa:
      Usko tulee siis kuulemisesta,mutta kuuleminen Kristuksen sanan kkautta.
      Room 10:17.--------------21."

Senpä vuoksi menen Vapaakirkkoon kuulemaan Kristuksen sanaa, enkä puhujaveljien teorioita!

• Minä taas kuuntelen Messiaanisilta juutalaisilta Jumalan sanaa.

• Yksi_usko kirjoitti:

Minä taas kuuntelen Messiaanisilta juutalaisilta Jumalan sanaa.

Jos näin on, lue kirjoituksen tarkkaan.

• Kesitas kirjoitti:

Jos näin on, lue kirjoituksen tarkkaan.

Laitan tähän linkin, kuinka Messiaaniset juutalaiset evankelioivat nykyään. Itse olen tullut näistä niin siunatuksi, että haluan jakaa nämä linkit. Nämä eivät ole suinkaan ainoita, sillä nykyään on paljon Messiaanisia juutalaisia, jotka julistavat ilosanomaa Jeshuasta! Olen niin iloinen näistä, ja tietenkin myös siitä, että Jumala on siunannut tiedolla ja viisaudella omaa rakasta omaisuuskansaansa ja silmäteräänsä, juutalaisia.

Laitan tähän linkin Michael Brownin videoihin, jotka ovat lyhyitä ja ytimekkäitä.

https://www.youtube.com/results?search_query=ASKDrBrown

Tässä on video hyvin perusteelliseen Sanan tutkimiseen Baruch Kormanin johdolla.

https://www.youtube.com/results?search_query=Dr. Baruch Korman

Tässä videolinkkin Jonathan Cahnin videoihin.

https://www.youtube.com/results?search_query=Jonathan Cahn

• Yksi_usko kirjoitti:

Laitan tähän linkin, kuinka Messiaaniset juutalaiset evankelioivat nykyään. Itse olen tullut näistä niin siunatuksi, että haluan jakaa nämä linkit. Nämä eivät ole suinkaan ainoita, sillä nykyään on paljon Messiaanisia juutalaisia, jotka julistavat ilosanomaa Jeshuasta! Olen niin iloinen näistä, ja tietenkin myös siitä, että Jumala on siunannut tiedolla ja viisaudella omaa rakasta omaisuuskansaansa ja silmäteräänsä, juutalaisia.

Laitan tähän linkin Michael Brownin videoihin, jotka ovat lyhyitä ja ytimekkäitä.

https://www.youtube.com/results?search_query=ASKDrBrown

Tässä on video hyvin perusteelliseen Sanan tutkimiseen Baruch Kormanin johdolla.

https://www.youtube.com/results?search_query=Dr. Baruch Korman

Tässä videolinkkin Jonathan Cahnin videoihin.

https://www.youtube.com/results?search_query=Jonathan Cahn

He ovat kiihkeitä Jeesuksen miehiä.
        Osan tiedänkin.
        Hyvä näin.
        Mielestäni Korman on isrelilainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      488
      1845
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1567
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1368
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1357
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      110
      958
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      909
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      906
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      761
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      756
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      10
      751
    Aihe