Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

  1. Hyvät+markkinat++:D
  2. JA+TÄHÄN+++PIENTÄ+POHDITTAVAA+ONKO+JUMALAN+VALTAKUNTA+"SISÄLLÄNNE"+VAI+"KESKELLÄNNE"+?!+1938+käännös+Luuk+17:20-21+"Ei+Jumalan+valtakunta+tule+nähtävällä+tavalla,+eikä+voida+sanoa:+'Katso,+täällä+se+on',+tahi:+'Tuolla';+sillä+katso,+Jumalan+valtakunta+on+SISÄLLISESTI+TEISSÄ."+(+Uudempi+"liberaali+käännös"+(1992)+sanookin++"+Teidän+keskellänne"+)+http://biblehub.com/lexicon/luke/17-21.htm++++http://biblehub.com/greek/1787.htm+Alkukielen+kreikassa+on+kuitenkin+adverbi+"entos"+=+within,+inside,+the+inside.+=+sisällä+!+:O+Joh.+3:3+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+joka+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+se+ei+voi+nähdä+Jumalan+valtakuntaa."+Vrt:+"+Jumalan+valtakunta+on+SISÄLLISESTI+TEISSÄ."+Lainaus:+R.Santala/Juuret+2+(s.141,142)+"+Vanhan+Testamentin+hebreassa+ei+ole+lainkaan+erillistä+"omatunto"-sanaa...+Nykyhebrea+on+sen+sijaan+luonut+"kätkeä"-käsitteestä++sen+vastineen,+"matspun"...Kuulemme+sisimpämme+kätkössä+Jumalan+äänen...+Samasta+juuresta+on+johdettu+sana+"matspen"+eli+"kompassi"..."+IHMISEN+SISÄLLÄ+ASUU+IHMISEN+KOMPASSI+!+Vrt.+Vanha+Testamentti+Job+27:6+"+Minä+pidän+kiinni+vanhurskaudestani,+en+hellitä;+yhdestäkään+elämäni+päivästä+omatuntoni+("le·va·vi")+ei+minua+soimaa."+(inner+man,+mind,+will,+heart+=+sisäinen+ihminen,+mieli,+tahto,+sydän+)+Vrt.+Uusi+Testamentti+Paavali+Ap+23:1+"+Niin+Paavali+loi+katseensa+neuvostoon+ja+sanoi:+Miehet,+veljet,+minä+olen+kaikessa+hyvällä+OMALLATUNNOLLA+vaeltanut+Jumalan+edessä+tähän+päivään+asti.+Ap+24:+16+Sentähden+minä+myös+ahkeroitsen,+että+minulla+aina+olisi+loukkaamaton+OMATUNTO+Jumalan+ja+ihmisten+edessä.+1+Tim+3:8+Niin+myös+seurakuntapalvelijain+tulee+olla+arvokkaita,+ei+kaksikielisiä,+ei+paljon+viinin+nauttijoita,+ei+häpeällisen+voiton+pyytäjiä,++3:9+vaan+sellaisia,+jotka+PITÄVÄT+USKON+SALAISUUDEN+PUHTAASSA+OMASSATUNNOSSA."++(+Kreik+"suneidésis"+=+conscience+=+omatunto+)+___________________________Eli+Summa+Summarum+lopuksi+vielä+kerran+summaten+mitä+tämä+merkitsee+meille...Niin...+kuten+tästä+edellä+olevasta+huomaamme+siis+vain+Pyhästä+Hengestä+"Uudestisyntynyt"++kykenee+rakastamaan+ihmisen+sisällä+vaikuttavan+Pyhän+Hengen+kautta+"Agape"-+eli+Jumalallisella+-Rakkaudella,+eli+Jumalan+Valtakunta+on++"Sisällisesti+teissä"+!+Pietari+ei+alussa+tätä+ennen+Pyhän+Hengen+vuodatusta+kyennyt+ymmärtämään+ja+tämän+juuri+osoittaa+nämä+Jeesuksen+kysymykset+kolmasti;+Rakastatko+sinä+eli+"Agape",+"Agape"+ja+sitten+lopulta+Jeesus+kysyykin+"Philos"...+Ja+kuten+huomasimme+jokaisella+kerrallahan+Pietari+vastaa+sen+hetkisen+inhimillisen+ymmärryksensä+mukaisesti,+että+Rakastan+eli+"Philos",+"Philos",+ja+"Philos",+God+bless+you+all++T.+Jamppe+(*J*)+♥Psalmi+138:3+"Sinä+päivänä,+jona+minä+huusin,+sinä+vastasit+minulle;+sinä+rohkaisit+minua:+minun+sieluni+sai+voiman."++:)
  3. Mutta+MIKSI+PIETARI+EI+OSANNUT+???+Vastaus+tähän+löytyy+näistä+Raamatun+jakeista+Luuk+24:49+ja+Ap+2:1-4+ja+ne+menevät+näin+!+Luuk+24:49+"Ja+katso,+minä+lähetän+teille+sen,+jonka+minun+Isäni+on+luvannut;+mutta+te+pysykää+tässä+kaupungissa,+kunnes+teidän+päällenne+puetaan+voima+korkeudesta."+Ja+tätä+seuraa+tapahtuma...+AP+2:1-4+"+Ja+kun+helluntaipäivä+oli+tullut,+olivat+he+kaikki+yhdessä+koolla.+Ja+tuli+yhtäkkiä+humaus+taivaasta,+niinkuin+olisi+käynyt+väkevä+tuulispää,+ja+täytti+koko+huoneen,+jossa+he+istuivat.+Ja+he+näkivät+ikäänkuin+tulisia+kieliä,+jotka+jakaantuivat+ja+asettuivat+heidän+itsekunkin+päälle.+Ja+he+tulivat+kaikki+Pyhällä+Hengellä+täytetyiksi+"+!!!+Ja+eli++mitä+tämä+kaikki+meille+siis+kertoo....+...+Vain+PYHÄLLÄ+HENGELLÄ+täytetty+kykenee+Rakastamaan+Jumalallisella+Agape-rakkauden+tavalla+!+Ja+näin+Pietarikin+Pyhän+Hengen+eli+Totuuden+Hengen+avustuksella+lopulta+ajan+saatossa+oppi+"Kaitsemaan+lampaita"+oikealla+tavalla+!+Vrt+Joh+16:13-14+"Mutta+kun+hän+tulee,+totuuden+Henki,+johdattaa+hän+teidät+kaikkeen+totuuteen.+Sillä+se,+mitä+hän+puhuu,+ei+ole+hänestä+itsestään;+vaan+minkä+hän+kuulee,+sen+hän+puhuu,+ja+tulevaiset+hän+teille+julistaa.+Hän+on+minut+kirkastava,+sillä+hän+ottaa+minun+omastani+ja+julistaa+teille."+________+Ja++tähän+väliin+vahän++mietittävää+Vrt.+:+Joh+13:35+"Siitä+kaikki+tuntevat+teidät+minun+opetuslapsikseni,+jos+teillä+on+keskinäinen+RAKKAUS"++(="AGAPE").+!++http://biblehub.com/lexicon/john/13-35.htm+_______________________________________________Tähän+artikkeliini+vielä+jatkoksi+lisään+selvennökseksi,+että+Uuden+Testamentin+Kreikka+tuntee+4+eri+merkitystä+sanalle+RAKKAUS+!-+Agape+=+"+Jumalallinen+Rakkaus+",+"Jumalan+ehdotonta+rakkautta+ihmisiä+ja+ihmiskuntaa+kohtaan."-+Storg+=+"+Vanhempien+rakkautta+suhteessa+lapsiinsa+"-+Philos+=+"+Kaveruus",+"Ystävyys",+"+Yhteishenki+",+"+Team-rakkaus",++"Henkilökohtainen+uskottu"-+Eros+=+"Miehen+ja+Naisen+välinen+rakkaus",+"+Sukupuolirakkaus".+(Luonteeltaan+omistavaa,+mustasukkaista,+tätä+rakkautta+ei+voi+jakaa+muille.)+Ja+näistä+suurinhan+on+tietenkin+on+Jumalallinen+Agape-+rakkaus,+joka+"uudestisyntyneessä"+uskovassa+vaikuttaa+Pyhän+Hengen+kautta+!+Vrt+1+Kor+6:19-20+Vai+ettekö+tiedä,+että+teidän+ruumiinne+on+Pyhän+Hengen+temppeli,+joka+Henki+teissä+on+ja+jonka+te+olette+saaneet+Jumalalta,+ja+ettette+ole+itsenne+omat?+Sillä+te+olette+kalliisti+ostetut.+Kirkastakaa+siis+Jumala+ruumiissanne."+Gal+3:13-14+"Kristus+on+lunastanut+meidät+LAIN+KIROUKSESTA,+kun+hän+tuli+kiroukseksi+meidän+edestämme+-+sillä+kirjoitettu+on:+"Kirottu+on+jokainen,+joka+on+puuhun+ripustettu"-+että+Aabrahamin+siunaus+tulisi+Jeesuksessa+Kristuksessa+pakanain+osaksi+ja+me+niin+uskon+kautta+saisimme+LUVATUN+HENGEN."++Joh+13:34-35+"Uuden+käskyn+minä+annan+teille,+että+rakastatte+("agape")+toisianne,+niinkuin+minä+olen+teitä+rakastanut+("agape")+-+että+tekin+niin+rakastatte+("agape")+toisianne."+++Siitä+kaikki+tuntevat+teidät+minun+opetuslapsikseni,+jos+teillä+on+keskinäinen+rakkaus."+("agape")
  4. Noh+näin+sitten:______________________Jumalallinen+Rakkaus+♥+08.12.2014+07:15+Johdantona:+Joh+18:17+Niin+palvelijatar,+joka+vartioi+porttia,+sanoi+Pietarille:+"Etkö+sinäkin+ole+tuon+miehen+opetuslapsia?"+Hän+sanoi:+"En+ole".+18:25+Mutta+Simon+Pietari+seisoi+lämmittelemässä.+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Etkö+sinäkin+ole+hänen+opetuslapsiaan?"+Hän+kielsi+ja+sanoi:+"En+ole".+18:26+Silloin+eräs+ylimmäisen+papin+palvelijoista,+sen+sukulainen,+jolta+Pietari+oli+sivaltanut+korvan+pois,+sanoi:+"Enkö+minä+nähnyt+sinua+puutarhassa+hänen+kanssaan?"+18:27+Niin+Pietari+taas+kielsi,+ja+samassa+lauloi+kukko.+Ja++Joh+21:15+Kun+he+olivat+einehtineet,+sanoi+Jeesus+Simon+Pietarille:+"Simon,+Johanneksen+poika,+rakastatko+sinä+minua+enemmän+kuin+nämä?"+Hän+vastasi+hänelle:+"Rakastan,+Herra;+sinä+tiedät,+että+olet+minulle+rakas".+Hän+sanoi+hänelle:+"Ruoki+minun+karitsoitani".++++21:16+Hän+sanoi+hänelle+taas+toistamiseen:+"Simon,+Johanneksen+poika,+rakastatko+minua?"+Hän+vastasi+hänelle:+"Rakastan,+Herra;+sinä+tiedät,+että+olet+minulle+rakas".+Hän+sanoi+hänelle:+"Kaitse+minun+lampaitani".+21:17+Hän+sanoi+hänelle+kolmannen+kerran:+"Simon,+Johanneksen+poika,+olenko+minä+sinulle+rakas?"+Pietari+tuli+murheelliseksi+siitä,+että+hän+kolmannen+kerran+sanoi+hänelle:+"Olenko+minä+sinulle+rakas?"+ja+vastasi+hänelle:+"Herra,+sinä+tiedät+kaikki;+sinä+tiedät,+että+olet+minulle+rakas".+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Ruoki+minun+lampaitani.http://biblehub.com/lexicon/john/21-15.htm++<<<<<<<<<<<<<0>>>>>>>>>>>>+Eli...+Mitä+haluan+nyt+tässä+johdannossani+Pietarista+kertoa...+Pietarihan+oli+Jeesukselle+aikaisemmin+sanonut,+siis+ennen+kuin+hän+kolmesti+kielsi+Jeesuksen,+että+hän+seuraa+Jeesusta+vaikka+minne+!+Vrt+Joh+13:38+Jeesus+vastasi:+"Sinäkö+annat+henkesi+minun+edestäni?+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+ei+laula+kukko,+ennenkuin+sinä+minut+kolmesti+kiellät."+Ja+tässä+siis+Jeesus+kertoo+Pietarille+vähän+salaperäisesti,+että+sinä+et+nyt+oikein+tiedä+kautta+ymmärrä+mitä+sinä+puhut+!+Ja+Pietarin+varmasti+olikin+näitä+Jeesuksen+sanoja+tässä+vaiheessa+vaikea+ymmärtää+vaikka+hän+kuinka+yritti+sitä+sen+hetkisellä+ymmärryksellään...+Jeesus+ei+kuitenkaan+tuominnut+Pietaria+tästä...+Miksi+?+Ja+se+asiahan+lopulta+selviääkin+näistä+edellä+kuvatuista+Joh+21:15-17+jakeista,+joissa+jo+ylösnoussut+Jeesus+kohtaa+Pietarin+uudelleen+ristinkuoleman+jälkeen+eli+sen+jälkeen+kun+Pietari+oli+kieltänyt+Jeesuksen...+Eli+näissä+Joh+21:15-17+jakeissa+meidän+täytyy+syöksyä+Raamatun+alkukieleen,+että+ymmärtäisimme+jakeiden+todellisen+merkityksen+!+Näissä+jakeissa+nimittäin+esiintyy+kaksi+aivan+erilaista+tapaa+Rakastaa,+toinen+"Jumalallinen+tapa"+ja+toinen+"inhimillinen",+ja+Pietari+ei+vielä+tässä+vaiheessa+tuntenut+tätä+Jumalallista+Rakkautta+ollenkaan+sisällisesti+!+(Vrt+Luuk+17:21+"+sillä+katso,+Jumalan+valtakunta+on+sisällisesti+teissä".)+Nimittäin+näillä+kahdella+ensimmäisellä+kerralla+kun+Jeesus+kysyy+Pietarilta:+"Simon,+Johanneksen+poika,+rakastatko+sinä+minua+enemmän+kuin+nämä?"+ja+"Simon,+Johanneksen+poika,+rakastatko+minua?"++Ja+huomaa+siis,+Jeesus+käyttää+Rakkauden+kohdalla+sanaa+2x+"+Agape",+joka+tarkoittaa:+"Jumalallista+rakkautta"+Ja+sitten+kun+Pietari+vastaa+Jeesukselle,+niin+hän+käyttää+kolmessa+vastauksessaan+aina+Rakkaudesta+sanaa+"Philos",+joka+tarkoittaa:+"+Ystävyyttä,+Kaveruutta,+Yhteishenkeä,+Team-rakkautta,+"henkilökohtaista+uskottua"...+Mutta+kolmannella+kerralla+kun+taas+Jeesus+kysyy+Pietarilta,+niin+Jeesus+käyttääkin+yllättäen+tätä+yhteishenkeä+ja+kaveruutta+tarkoittavaa+sanaa+"Philos"+:+"Simon,+Johanneksen+poika,+olenko+minä+sinulle+rakas?"++Ja+sitten+siitä+Pietari+tulikin+hyvin+murheelliseksi,+kun+jo+kolmannen+kerran+Jeesus+tenttaa+häntä+tästä+Rakastamis+asiasta+...+:O+Mutta+mitä+me+tästä+voimme+huomata+?+Pietari+ei+tässä+vaiheessa+yksinkertaisesti+osannut+Rakastaa+vielä+JUMALALLISELLA+"AGAPE"+RAKKAUDELLA+!+Mutta+vertaa+tässä+Paavali+1+Kor+13:3+"Ja+vaikka+minä+jakelisin+kaiken+omaisuuteni+köyhäin+ravinnoksi,+ja+vaikka+antaisin+ruumiini+poltettavaksi,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+ei+se+minua+mitään+hyödyttäisi."++http://biblehub.com/lexicon/1_corinthians/13-3.htm++Tässä+Paavali+käyttääkin+siis+sanan+Rakkaus+kohdalla+jo+sanaa+"+Agape"+eli+"Jumalallista+Rakkautta"+!(Jatkuu)
  5. Verenpaine+voi+vaihdella+paljonkin+kun+äidilleni+viime+syksynä+ostin+kaupasta+verenpainemittarin+kun+sain+aivoinfarktin+ja+pääsi+kotihoitoon+(81v)+niin+parkkipaikalla+kokeilin+sitä+niin+paineeni+oli+155/95+(en+ollut+pitkiin+aikoihin+mitannut+sitä)...+mutta+siis+aika+korkea+arvo...+oli+kait+vähän+tressipaineita+sinä+päivänä...+myöhemmin+mittailin+kotona+rauhassa+jopa+117/70+lukemia+!+:)Lääkintämiehenä+armeijan+lisäkutsunnoissa+mittailin+joskus+nuorten+miesten+paineita+ja+heilläkin+oli+silloin+tosi+korkeita+arvoja+joita+ihmettelin+ja+kysyinkin+asiasta+lääkäri+Lounamolta+ja+se+sanoi+ettei+kannata+välittää,+ne+vaan+on+jännittyneitä+!Jari+mene+pyöräilemään+tai+sauvakävelemään+vaan+pitkiä+lenkkejä+aerobista+liikuntaa...+!
  6. Mistä+tiedät+pyhpyh+?