Keski-ikäisen ruokaremontti- -valio- lisäravinteet

Hei!

Kun ihminen tulee keski-ikään olisi terveyden vuoksi suotavaa ja tarpeellista tarkistaa elintapojaan ja ravinnon koostumusta.

Annan muutamia ohjeita, jotka itse havaitsin hyväksi oman kokemukseni mukaan laskiessani omaa ruokakaappiani;

1.) Laita paperille ylös mitä syöt kuukaudessa tavallisesti.
- Laske mitä näistä ruoka-aineista saat; http://fineli.fi avulla.
- Katso jostakin hakukoneella mitä on suositus ravintoaineiden saantitarpeiksi, ja vähintään se määrä kasaa ravinnon ja lisäravinteiden avulla. Runsaastakaan vitamiinien syönnistä ei ole haittaa, eihän niitä syömällä syödä eikä juomalla juoda kuitenkaan. Ainoa riski on runsas kalsiumin ja D-vitamiinin yhteiskäyttö, siis yhteiskäyttö, sillä tämä liika yhteiskäyttö alkaa kerryttämään kalkkia sisäelimiin.
Pitää pysyä kalsiumissa maksimissaan 1,5 g kokonaispäiväannoksessa, ja jatkuvassa käytössä 800-1000mg/ kalsiumia vrk ihminen tarvitsee.
Tehokasvatus ravinto on yllättävän ravintoköyhää, ja lisäravinteiden tarvetta tulee. Kannattaa harkita ja laskea tarkasti markkinoiden kustannus-tehokkaat hyötylaatusuhteeltaan hyvät lisäravinteet.
Monivitamiinipilleri /vrk pitäisi olla kansalaisvelvollisuus.

2.) Kova rasva on aina kovaa rasvaa, sai sen missä muodossa tahansa. Nämä tyydyttyneet rasvahapot, kerran jo toisessa elukassa ravinnoksi käytetyt kertyvät suonistoon ns. pahana kolesterolina. Pahan kolesterolin ja veren sokerin arvot terveystarkastuksessa kannattaa ottaa vakavasti, sillä ne kertovat tulevat sairaudet, jos ei ryhdy toimiin. Summaa pitää laskea, mitä kovaa rasvaa saa. Lue tyydyttyneidenkin rasvahappojen osuus elintarvikkeen tuoteselosteesta.
Saamme liikaa Omega6 rasvahappoja piilonakin, ja kasviöljyn juonti ei ole viisasta.
Öljyt ovat käytännössä 100% energiaa, eli kiloja kertyy jos öljyä juo.
Rasvahappokoostumus on paras oliiviöljyssä, jos ajatellaan ruoanvalmistusta, kohtuuhintaisia öljyjä.
Omega6 ja Omega3 pitäisi mennä tasan päivittäisessä käytössä. Molemmat vaikuttavat solun sisällä. Kalaöljyn käyttö on ainoa käytännössä viisas keino tasapainottaa rasvahappojen koostumusta.
Eli runsas kasviöljyn käyttö ei ole sellaisenaan niin välttämättä hyvä asia, pitää pysyä kohtuudessa määrässä. Viisasta rasvaa on kasviöljy silloin kun rasvaa pitää käyttää.
Kylmäpuristettu kasviöljy on paras ruoanvalmistuksessa kuitenkin.
Transrasva on myös yhtä lailla samaa kovaa rasvaa millä kovetetaan kasviöljyä, että öljy pysyy koossa. Pieninä pitoisuuksina transrasvaa voi vielä olla margariineissa. http://fineli kertoo margariinisi. Mutta transrasvaa saamme paremminkin jäätelöistä ja konditoriatuotteista. Pulla ei ole ravintoa, ja tuokavalionsa kannattaa koostaa hyvillä hiilihydraateilla, eli kokojyvätuotteilla ja pitää "VHH-ruokavaliota," karsimalla arvotonta hiilihydraattia, eli pullaa mm. _Kokojyvätuotteita pitää syödä pullan ja valkoisen leivän sijasta.

3.) Olen elämässäni tavannut vain pari vegaania, ja vegaanius on paremminkin nuorten eläinsuojelu-ääriaktiivi-liike. Sen sijaan elävän ravinnon käyttäminen on ruoan runsaan vitaaliaineiden- orgaanisten yhdisteiden vuoksi ihmisen terveyttä ylläpitävää.
Ravintoaineita ihminen tarvitsee, ja ravintoainemääriä pitää kerryttää jostakin.
- Laskin juuri proteiinin ja kaliumin, sekä K2, vitamiinin sekä kalsiumin saantiani.
Kaliumin tehtävä on säädellä verenpainetta, eli keski-iässä viisasta tarkistaa, K2 vitamiini ehkäisee verisuonien kalkkeutumista, ja proteiini vaikuttaa solun sisässä, ja kalsiumin pitää luita terveenä. 100g Edam juustoa /vrk riittää kalsiumin ja K2 vitamiinin saantiin. Kalsiumia 1g/vrk, ja K2 vitamiinia 50 mikrogrammaa /vrk pitää saada. Pinaatti on avain K2 vitamiiniin myös. Kalsiumia ja proteiinia on myös kasviperäisinä; Löydät soijapapuvalmisteista myös avaimen kaliumiin, ja kalsiumiin, ja proteiiniin. Myös kokojyvävehnä on minulla joitakin ravintoaineita kerryttävää.
B12 vitamiini on kasvikunnan ravinnossa saatava helposti monivitamiinivalmisteista.
D- vitamiinia on lisätty moneen elintarvikkeeseen, ja tulee kalaöljyistä ja monivitamiinista ja auringosta kesällä.
Lakto-ovo-vegetaristi käyttää munia ja maitotuotteita. Semivegetaristi käyttää joskus valkoista lihaa. Broilerin rasvahappokoostumus on lihatuotteeksi hyvä, ja kala on hyvää lihaa.
Mainitsemillani ravintoaineilla on helppoa tasata ja koostaa ravintoaineita ruokavaliossaan em. ongelmissa.

Itse käytän em. ravintotekijöiden lisäksi lisäksi lisäravinteena C-vitamiinia, kalaöljyä, B-vitaminivalmiste, Glugosamiini (nivelien hyvinvointiin 750/mg/vrk) Piimaata, L-Carnosiinia, mangnesiumia, E-vitamiinia 2x kapselia /vko/ ja Q10 5x kapselia/ vko.
- Ihmisessä iän myötä alkaa monien aineiden pitoisuuksien määrä vähentymään.

Tomaattiketsupista saat helposti kasvikunnan punaista antioksidanttia, yritän muistaa ottaa siitä 1 dl päivässä sellaisenaan. Sipulien käyttö raakana veden kanssa alas, on minun terveysuskomusta, joka ei pahitteeksi ole ainakaan.

T. Jari Laurila

76

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainitsemani ravintoaineet eivät maksa liikaa, ja niillä voi ravinnon avulla koostaa mainitsemiani keski-ikäiselle tärkeitä ravinteita.

      Proteiinilaskuri on täällä sivun alhaalla; www.valio.fi/profeel‎ _70 kg mies tarvitsee proteiinia laiskaan päivään 90 grammaa/ vrk, ja 120 g aktiiviliikunnan päivään.
      Koska proteiini vaikuttaa solussa, on sillä vaikutusta myös ihmisen järkiperäiseen toimintaan, samoin kuin kalaöljystäkin ihmisen pää nauttii.
      Mainitsemani Edam juusto pitää nyt tässä tapauksessa on kuitenkin nyt rasvaisempaa pienikoloista 17-24% rasvapitoisuuden juustoa 100g /vrk, joka onkin se tavallinen hyllyssä.
      Proteiinia on turhaa syödä yli 120 g päivässä, ei proteiinia ihminen käytä kuin rajoitetun määrän /vrk.

      C-vitamiinia ja E-vitamiinia on Vitabalansilla kustannustehokasta. Kalaöljyn käyttäjä ei E-vitamiinilisää tarvitse, ja markettien monivitamiinipillereistä saa kustannustehokasta vitamiinilisää.
      Glugosamiinia saa tarjouksesta 10,- /120x.
      Möllerin kalaöljyä saa tarjouksesta 10,- /pll/500 ml.
      Q10 tarjouksesta 20,-/60x. Piimaa 7,-/iso prk.


      Kotitaloustekniset asiat, joissa jo murrosikäisenä poikasena laskin koulun ravintotalouskeittiölinjalla ammattikoulussa ruoka-aineiden ominaisuuksia ja hintaa- ovat olleet koko elämäni kattava harrastus minulle, ja tuottanut ruokaa keittiösäsni samalla kun keittiöpiikaa ei ole varaa palkata.
      Minun keittiössäni on kaikenlaiset mahdolliset laitteet ja koneet.
      Erityistä iloa minulle on tuottanut uusi viljamyllyni, (saa sopivaa jauhoa) hyvä yleiskoneeni (iso leivontakulho, ja kaikki mahdolliset lisävarusteet) joka maksoi pienen omaisuuden aikoinaan, painekattila, (ei haihduta ruan aromia ilmaan) jäätelökone (rasvattomia sokerittomia jäätelöitä) ja haudekeitin erityisesti maitopohjaisten ruokien ja puurojen valmistuksessa.
      Viljamyllyni; https://4.bp.blogspot.com/-7iaB1eiBcLk/VuttuQjHqAI/AAAAAAABMOQ/iMuMAo8f_v8dfM6DyS7WbHEVM_KN7cZBQ/s640/IMG_6350.JPG
      Keittiöni; https://1.bp.blogspot.com/-SF1k1jqr6RU/Vz0QU3_z9lI/AAAAAAABNAg/ATfVdeWp8qg3KK5C6d4iKXxI2YIOdPEgACLcB/s400/IMG_5254.JPG


      Jos Suomenhevosia liikkuisi maanteillä olisin kuudennen sukupolven kärryseppä.
      En ole kuitenkaan ollut keittiöhommissa palkkatyössä päivääkään koskaan, mutta omassa kodissa keittiötaidot, ja kotitalousteknisten asioiden harrastus on ollut hyödyllistä elämän varrella. Jäin ensimmäisen kesätyöpaikkani alalle 15- vuodeksi aikoinaan, ja myyntityössä edelleen sen jälkeen- -Eläkkeellä nyt jo vuosikausia.

      Ps. en ole moralisoitavissa nuoruuteni päivien 20-30 ikävuosieni tempuista ja hurjasteluista, eikä sellaisia voi ajatella ja sanoa elämäntavoiksi. Minä en häpeä 30-40 vuotta vanhoja nuorten käytöshäiriöitä. Ei ole syytä hävetä 30-40 vuotta vanhoja nuorten käytös- mielenhäiriöitä, taikka sekavuustiloja taikka muuta nuoren ja nuorten henkilöiden harkitsemattomuuksia, -elämäntapoja ja elämänarvoista ei ole ollut kyse. Allakka rientää vuosikymmenissä lapsukaiset.
      Vuosikymmeniä vanhojen syntiensä kanssa pitää mennä ihan itse taivaan kirjoihin, ja ajatella etteivät vuosikymmeniä vanhat, koskaan muutu villanvalkeiksi; Jes 1:18.
      Toisen ihmisen syyttäjä pääseekin ihan itse vuosikymmeniä vanhojen syntiensä kanssa Jumalan eteen helposti, jos ajattelee ettei synnit muutu muuksi koskaan toista nuoruuden harkitsemattomuuksista osoitellen ja moralisoiden.
      Olen maan lait kunnioittanut vuosikymmenien ajan. Moralisoitavaa istuu kaltereitten takana.


      Olen ollut luterilaisten kirjoilla 1980 luvulla ko. iässäni, mutta ei uskonnollinen asia kuitenkaan ole 1980 luvun nuorten seikkailut, en ole mitään uskoa tunnustanut 1980 luvulla, vaikka jäsenkirjoilla luterilaisessa kirkolla ollut olen. Ei kannata ajatella ja hekumioida uskonvainoja siis minun 1980 luvun nuoruuteni päivien 20-30 vuotiaan seikkailuista. Sukulaiseni 1987 edesmenneen vartiotorniseuran aktiivin uskon kanssa ei tekemistä minulla myöskään, en ole sanaakaan sukulaiseni kanssa uskosta koskaan puhunut. En ole ristin sielunkaan- kenenkään henkilökohtaista uskoa koskaan syyttänyt.

      Adventtikirkolla on hieno rakenne ja demokratian periaate kyllä. Teologia on tukevasti Kristus kalliolla tiukasti. Luterilaisuuden teologiassa ei ole vikaa siinäkään, mutta tietenkin isossa kirkossa on aina maallistuneita työntekijöitä, rivipenkkiläisiä yksilöinä joille sovittelut maailman synnin kanssa on päivän kysymys.

      Sanoisin ettei pidä ajatella ihmisten johtajaksi itseään teologian kandidaatin papereilla, ei maisterin eikä väitöksenkään avulla. Teologinen tiedekunta kouluttaa Raamatun teologiassa, ja siihen sisältyy mm. erilaisia valmiuksia yhteensä kuudessa eri kielessä. Ihmisen henkilökohtainen uskonelämän johtaja ei koskaan löydy toisesta ihmisestä. Teologisen tiedekunnan väki on pätevää hengellisessä neuvonnassa, jos rakastavat Raamatun arvoissa, ja Raamatun tuntemuksessa.
      Yhdistystoiminnan päätökset on aina toimielimen asia.-



      Jumalan siunausta, -kesää hyvää
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Minä olen ollut täällä aktiivina keskustelijana jo vuodesta 2005-
      En ole hengellisissä maallikon vastuissa ollut enää tasan kymmeneen vuoteen.
      Olen uupumuksen ja inhimillisten syiden vuoksi omassa henkilökohtaisessa piruntorjunta bunkkerissani, en hengellisissä ryhmissä kirjoilla 10- vuoteen.

      Isoissa kirkoissa, ja pienissä ryhmissä -aina siellä missä Raamattua luetaan on yksilöinä Jumalan omia -erilaisissa piireissä. Joh 10:16.
      En ole kenenkään henkilökohtaista uskoa koskaan sanallakaan arvostellut.
      Raamatun teologia on maallikko-harrastuksiani, ja lähestyn asioita aina ns. maallikon näkökulmasta, en teologisen tiedekunnan näkökulmasta, mutta minulla ei ole vaikeuksia ymmärtää koskaan teologien kirjoituksia, sillä olen maallikkona Raamatun asioita tutkinut niin paljon.

      Kesä alkaa, ja täällä hiljaista. Minä pyöräilen paljon kesäisin, mutta kylmällä säällä ei huvita pyöräily. Sain tarpeekseni kahdesta kylmästä keväästä, ja kahdesta kylmästä kesäkuusta, ja ei paljon parempaa tämäkään vuosi ole.


      Jumalan siunausta
      Hyvää kesää
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Lisäravinnemarkkinoilla myydään "ihmekapseleita" ,mutta kannattaa katsoa mitä "ihmekapselit" sisältävät, ja käyttää järkeä tässä sitten.

      Niveliin on tuiki tutut vaikuttavat aineet, ja ne saadaan hainrustosta, munankuoresta, synteettisesti, ja joku on sanonut että broilerinkoipien järsimisessä saa nivelrustoja rakentavaa.
      Luontaistuotteiden kanssa on syytä aina muistaa että vain pitkäaikasella käytöllä voi ajatella olevan vaikutusta.
      Vain antibiootti tehoavat nopasti, ja jotkut ihovoiteet hoitavat äkkiä haavaa, esim. Järkeä siis käyttää. Kuukaudessa tepsivää ihmelääkettä puhki kuluneisiin nivelrustoihin ei ole olemassa. Nivelrustojen terveyttä voi ylläpitää kotikonstein,
      rasvahapot omega3, muut omegat, glucosamiini. Tässä nämä piimaa, D- kalsium. Kulunut nivelrusto arpeutuu, mutta puhki kulessaan ei sitä korjaa mikään.
      Kipujenkin kanssa pitää liikeratoja yllä kunnes tavallisesti vuoden aikana romahtaa leikkauskuntoon, ja keinonivel sitten, aina ennalta jalkojen lihaksia vahvistaa ja painoa pudottaa.- netti web-sivut, hakukoneella, on täynnä ohjetta asioista kiinnostuneille.


      Terveys- luontaistuotteissa pitää tutkia niin paljon, että löytää kultaiset asiat.
      Itse luin 1990 luvun ensimmäisellä puoliskolla kotikaupunkini kaikkien kirjastojen jokaisen "lifestyle-mitä kurkustaan alas kaataa," kirjat.
      Adventtikirkolla on yksi vaivainen terveyskurssi, jossa yksikertaisemimmat perusasiat.
      Adventtikirkon Raamattuopiston kursseja luiin sitten 1990 luvun jälkimmäisellä puoliskolla.
      Usko ei ole syömistä juomista, mutta moni luulee että jos puhun ravinnosta että puhun uskosta. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä minun ruokaremonttini tai harrastelija- "asiantuntemukseni" kanssa koskaan ollut sanallakaan.
      Kirkko on ollut ennen lääketieteen aikaa uranuurtaja ihmisten luontaishoidoissa, ja tästä johtuu paljolti kirkkolaisten ammatinvalinnan perinteet, sillä monet suuntautuvat terveys- hoitoalalle.
      Adventtikirkossa on korkeintaan joskus kyse terveysasioista, ei ravinnosta uskon metodissa. Usko ei syömistä eikä juomista ole.


      Jotkut olivat aikoinaan järkyttyneitä kun en rakastanut autoja?!
      Nämä järkyttyneet eivät tajunneet että autot kuuluivat minun työhöni, ja en siksi jaksanut eikä ollut ylimääräistä rahaa koskaan rakastaa autoja vapaa-aikanani.
      Ihmiset työskentelevät ja rakastavat erilaisia harrastuksia että tasa-painoa -balanssia ajan käytössä syntyy.
      Harvan ihmisen rakkain harrastus on työasiat, eli 12 tuntia työtä- ja samaa harrastuksena, ja 8- tuntia unta. Harva jaksaa tätäkään.
      Olin työhöni koulutettu myyntimiehen ammattitutkinnolla, sekä kaupallisella peruskoulutuksella.
      Luin työn ohessa yhteensä noin 200 opintopistettä yliopistokursseja -kaupallisia, liiketoiminnan osaamista 1980 luvulla. Sitten hallintotieteiden julkisen johtamisen asioita vielä 2010 luvulla kahden yliopistovuoden työmäärän opintokokonaisuuden.
      Oli nuorelle monia vaativia työtehtäviä ja liikaa työtä, ja opinnot aina päälle. En koskaan levännyt. Bourn outia ei lääketiede tuntenut vielä 1980 luvun lopulla.
      Uupumus- ja sitä seuraava masennus opittiin tuntemaan vasta 1990 luvulla.
      Iso joukko Suomalaisia miehiä tappoi itsensä tämän taudin vuoksi historiassa.
      Minäkin olin hukassa taudin kanssa, jota ei osattu tietää tunnistaa. Ihminen ei ole kone, ei muuta syytä. Pitkäkestoinen stressi, vaikka stressi olisi myönteistä stressiä koituu ilman palauttavaa lepoa tuhoisaksi lopulta. Rakastin työntekoa ja suorittamista. Kuitenkin ihmissuhdeasiat olivat stressin pääasiallinen syy aina.

      Nyt alkaa kesätauko minulla-
      Kiitos kuulemisesta-


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Vielä;

      Toivon että lähiöiden hienostorouvat, ja hienostoavorouvat alkavat erottamaan työ- ja virkasopimuksistaan työsuhteensa perustehtävät, eli miksi joku maksaa palkkaa, ja miksi asiakas maksaa jostakin jotakin. Joku miespuolinenkin juoruakka aina joskus-.
      Myös hienostoavorouvien perheen ruyokapöytä, että insestirikos jota hienostorouvat ja hienostoavorouvat ovat suorittaneet perheen pienokaisille vuodesta toiseen -räkättäneet poikamiesten seksuaalisuuden analyysejään ventovieraina ihmisinä, niin että puolet lähiöiden poikamiehistä joutuu näiden kunnian loukkauksien uhreiksi, -juorussa josta oma perhe ja oma puoliso on autuaasti vikoineen unholassa.
      Hienojen perheiden kersojen naittajaisia on sitten vietetty yhdistyksissä analyyseineen ventovieraiden taholta, -hyvän päivän tuttujen tahoilta.- Röyhkeydellä ei mitään rajaa.
      Laittoman kielenkäytön -insestirikoksen suorittaminen vuosikausien ajan harkitusti- ja kunnian loukkaaminen toisi poikamiehille tuhansia euroja korvauksia henkisistä kärsimyksistä.
      Seksuaalinen puhe alaikäiselle henkilön taholta jolla on hallitseva asema lapseen, on painavaa insestirikosta, häiritä alaikäisen normaalia henkistä kehitystä, ja kun tätä jatkuu vuosikausia on asia sitäkin harkitumpaa.
      Yksi sana jolla loukataan toisen ihmisen kunniaa riippumatta ko. henkilön tavoista riippumatta, tuo duunaritasolla yksi ainoa sana jo 1000,- euroa yksi sana ja oikeudenkäyntikulut päälle.
      Eräs mies nimitti toista ihmistä yhdellä ainoalla sanalla "juopoksi" ja sai sitten uhri tästä aikoinaan 6000 markkaa yhdestä sanasta korvauksia oikeudenkäyntikulut oli kalliit.

      Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- henkilökohtaisia asioita.
      En naisista sanaakaan jotka eivät liiku seurassani. En kenenkään ihmisen vyötäröistä elämäni aikana sanaakaan.
      En yhdistyksien jäsenien, en yhtiöitten-, en naapurustojeni, en työnantajieni, en asiakkaitteni, en työnantajieni asiakkaitten-, en sukulaisteni-. En ole puhnunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- asioita.
      Yhdistystoiminnan kaikki päätökset kuuluvat aina toimielimen suoritettavaksi, ja päätökset on oltava aina yhdistyksen sääntöjen toiminnan rajojen puitteissa.

      Tässä maassa ne joille ei "oikeudessa voida mitään" ovat niitä henkilöt, jotka ovat menetelleet oikein. _Siis Suomen oikeusmoraali-etiikassa on näin näin asian laita.
      Ne "joille voidaan oikeudessa" ovat taas niitä jotka ovat rikkoneet lakia,e li menetelleet väärin.

      Kannattaa hankkia vaikka parempaa kotikasvatusta monen vaikka, jos ei osaa erottaa omia asioitaan toisen asioista-, Saippuasarjojen kasvatus ei anna oikeata kuvaa hyvästä moraalikasvatuksesta.
      Jokaisdella on omat sopim,ukset mapeissaan, ja omat kuitit lompsassaan, joista käy selville osapuolet ja oikeudet ja vastuut.
      Jokaisen jokainen asia ei kuulu jokaiselle joka paikassa.

      En seiso kenenkään onnen tiellä- ja ihmiset saavat naida vapaasti.
      En seiso esteenä kenenkään maalliselle onnelle.

      Olen kommentoinut ainoastaan yleisiä integriteetti- ja legitiimiys- asioita vuosien mittaan, ei niihin ole ainokaistakaan persoonaa koskaan liittynyt.
      Hallintotieteen opiskelijana minulla oli monenlaista pikku ko. integriteetti, ja legitiimiysasiaa ylesiellä tasolla, ei niihin ihmispersoonia ole koskaan liittynyt, eikä ainokaistakaan henkilönimeä koskaan esiintynyt minun suusta tai minun teksteissäni.

      Minulla ei ole hyvän päivän tuttujen tai ventovierraitten kanssa ainokaistakaan yhteistä henkilökohtaista taikka yhteistä perheasiaa koskaan ollut, enkä ole kenenkään sellaisia puhunut tai kirjoittanut koskaan.
      Yksikään akka ei saanut koskaan minulta ainokaistakan riviä minkäänlaista kirjoitusta. Olen aina asioinut vain sellaisten henkilöitten kanssa joilla on toimielimen luottamustehtävä, tai työnjohdollinen asema, ja siksi velvolliset vastaanottamaan palautetta, ja ovat vaitiolovelvollisia luonnollisten henkilölitten asioita.
      Minulla oli tusina luottamustehtäviä itsellänikin. Kannoin vastuuni 100% joka päivä vastuiden aikana kun vastuita oli minulla. _Aamen.


      Vietämme kesän- kiitos kuulemasta, Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Lisäys vielä;


      Minä olen luonnollinen oikeushenkilö.
      Julkisia oikeushenkilöitä on yhtiöt, yhdistykset ja järjestöt.

      Huolehtikaa siitä, että molotatte vain omasta ja oman kumppanin vyötäröstä, jos on pakko vyötäröstä molottaa.
      Minulla ei ole yhteisiä vyötäröön liittyviä asioita ristin sielunkaan kanssa, ja en ole ristin sielunkaan yksityis- heniilökohtais- perhe- intiimi- asioita puhunut tai kirjoittanut sanaakaan koskaan.

      Sen verran järkeä käyttää kuusikymppisten ukkojen nuoruutensa 20-30 vuotiaana suoritetut naisseikkailut,harkitsemattomuudet, käytöshäiriöt, mielenhäiriöt ja sekavuustilat eivät ole moralisoitavissa vuosikymmeniä myöhemmin.
      -Kaltereitten takaa löytyy moralisoitavaa, var vänligen.



      Minä en ole antanut raporttia minnekään ristin sielunkaan kilogrammoista koskaan,
      ja pitää vaikka hypärä puntariin ja katsoa itseään kokovartalopeilistä, ja hölskytellä siinä vaikka rintojaan, ja miettiä miten haluttava ihminen mahtaa olla ikäisenään ensiavioliittoon poikamiehelle. Naisen kannattaa lisäksi ensin rakastaa ollakseen miehelle houkuttava, ei perseestä räkättävä liikapainoinen, vaille kotikasvatusta jäänyt saippuasarjoilla kasvanut kaljaa lipittävä rääväsuu.
      _Minä en ole rakastunut keneenkään, ja haluan viettää eläkepäiviäni rauhassa.
      Olen hengelliset maallikkovastuuni päättänyt tasan kymmenen vuotta sitten
      1-3.6.2006- (2006-)

      Sellaista virakamiesasemaa missään ei ole missä voisi sivuuttaa subjektin subjektia koskevissa asioissa. Oikeutta ei voi käydä naapurin kämpässä, ei saunojen lauteillakaan.
      En ole voinut tietää kenenkään emotionaalisista tarpeista, kun ei sellaisia ole minulle kerrottu.
      Pitää istua mimnun näköpiiriini minun pöytääni, ja/ tai käyttää todistettavia yhteysvälineitä minuun että olen saanut lounaskutsun ravintolaan neuvottelemaan naimisesta, esim. mm. tai perseestä jos perseestä on kyse.
      _Minä olen perseestä neitsyt, ja en voi saavuttaa ereketiota peräsuoleen, eli ei mitään kiinnostusta ole kenenkään perään koskaan ollut, eikä voi tulla.
      Vaikka olen perseestä neitsyt en halua miestä puolisoksi. Aamen.


      Esimiehen paikkaa ei saa ilman palkanmaksua toiseen henkilöön. Perustehtävät selviää sopimuksesta, ja ne ovat aina vastike-suorite-perusteiset työ- virkasopimuksia, jos jollakin esimiesasemaa suhteessa toiseen ihmiseen.
      Yhdistystoiminnassa, eläkepäivillä eikä vuokralaisen asemassa ei miltään suunnalta kuulu esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen. Esimiehellä prätkähtää ensimmäiseksi mieleen vuorovaikutuksen ja perustehtävien sopimuksien asiat.
      Viranhaltijan paikkoja ei myydä koskaan rahalla valtionkonttorilla.
      Sopimukset katsoa piirongin laatikostaan ja lompsan kuitit ajavat samaa asiaa, -näissä kaksi sopijaosapuolta, ja molemmilla vastuita ja oikeuksia.
      Naapurilla on omat sopimukset ko. ja omat yksityiset asiat siinä luukussa johon on osoitettu sopimuksessa hallintaoikeus.
      Naapurustoissa eikä kaupungin yleisien saunojen lauteilla ei ole sopimuksia millä pääsisi ihmisten yksityis- henkilökohtaiseen- perhe-elämään, tai intiimiasioihin legitiimiksi. Jäsenmaksut, pääsymaksut ja järjestyssäännöt ovat ainoa sitoumus, j vaatimus, ei muita oikeuksia-. Sääännöistä etsiä niitä puitteita missä puitteissa päätöksiä voidaan toimielimessä tehdä, esimiesasemaa ei ole.-
      Ihmisten kunnian loukkaaminen on rangaistava teko.

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Kyl sä jaksat kirjottaa!

        Mulla näin.

        Herätys 0300, pannullinen kahvia, vaimon herätessä toinen pannullinen ja kinnkujuustovoileipä, paprikaa, tomaattia, salaatinlehti tai omaattisiivuja.

        Päivän mittaan voileipiä teen tai kahvin kera, sipulia ja muita vihanneksia.

        Kotio päästyä kaljaa, paljon kaljaa, viinii sekä väriviinaa satunnaisesti. Ehkä joka kolmas päivä kunnolla lihaa, perunaa ja taas lihaa sekämsalaattia.

        Ja koko päivän käryää rööki hampaissa, ettei elämä liian pitkään jatkuisi.

        Viikonloppuna sit alkaa se, mitä uskonharhainen synninteoksi sanoisi.


    • Exap

      Ja tämä siis liittyy oleellisesti adventismiin tai edes vähimmässäkään määrin uskoon tai uskontoon... eehhhh... miten ?

      • Taivastukku

        Katsos profeetta EGW mukaan lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). Sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. Nämä ovat keskeisiä dogmeja lepopäiväkäskyn lisäksi. Profeetalla on sisäpiiritietoa tuottaa taivaallisia elintapoja keskuuteemme. Etkä tätä tiennyt?? ;)


      • Taivastukku kirjoitti:

        Katsos profeetta EGW mukaan lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). Sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. Nämä ovat keskeisiä dogmeja lepopäiväkäskyn lisäksi. Profeetalla on sisäpiiritietoa tuottaa taivaallisia elintapoja keskuuteemme. Etkä tätä tiennyt?? ;)

        Hei!

        Tuo on pilkantekoa mitä kirjoitit.

        Mitään tuollaista ei Ellen GW ole kirjoittanut.

        Sinun pitää tutkia tekstit tarkemmin.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        kekustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Tuo on pilkantekoa mitä kirjoitit.

        Mitään tuollaista ei Ellen GW ole kirjoittanut.

        Sinun pitää tutkia tekstit tarkemmin.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        kekustelija

        "Mitään tuollaista ei Ellen GW ole kirjoittanut."
        Valitettavasti olet tässä niin täysin väärässä kuin olla voi. Jos epäilet, katso annetut lähteet. Esille tuodut asiat löydät niistä aivan suoraan.


      • Exap kirjoitti:

        "Mitään tuollaista ei Ellen GW ole kirjoittanut."
        Valitettavasti olet tässä niin täysin väärässä kuin olla voi. Jos epäilet, katso annetut lähteet. Esille tuodut asiat löydät niistä aivan suoraan.

        Joo, hei älä hyvä ihminen luule niin pössöksi ns. "adventisteja" että tuollaisia olisi kukaan kirjoittanut, tai väittänyt.
        Väitit näin;

        "Katsos profeetta EGW mukaan lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). Sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. Nämä ovat keskeisiä dogmeja lepopäiväkäskyn lisäksi. Profeetalla on sisäpiiritietoa tuottaa taivaallisia elintapoja keskuuteemme. Etkä tätä tiennyt?? ;)"


        Ellen G White on kertonut joskus liharuoan haitoista. Samaa sanoo jkyllä tämän päivän terveystohtorit ja -tutkimus runsaasta punaisen löihan käytöstä, että runsas liha tietää terveysriskejäkin. Ellen GW puhui liharuokien haitoista lähinnä eläinsairauksien merkityksessä. Missään hän ei sano että lihansyöjät eivät pääse taivaaseen. Todistusaarteita III, s.344-355 Ellen GW kirjoittaa; "Emme määritä mitään tarkkaa linjaa mitä jota ruokavaliossa olisi noudatettava, mutta sanomme kuitenkin, että maissa missä on runsaasti hedelmiä, viljaa ja pähkinöitä, liharuoka ei ole oikeata ruokaa Jumalan kansalle."
        Sellaista lausetta, "lihansyöjiä ei oteta taivaaseen, ei löydy EGW:n kirjoittamasta mistään. Ei myöskään lausetta; "jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen," ei löydy mistään.

        Sianliha lepran levittäjänä on totinen tosi. Sika tonki kaatopaikkoja ja levitti trikiinejä ja lepraa. Jumala antoi 3 Moos 11 ravintoketjun ensimmäiset eläimet ihmisen ravinnoksi, juuri siksi että nämä eivät kerää eläintaiteja, mm. lepraa ja trikiineja, muita elä'intauteja ja loisia raviontoketjussa. Tämä on Jumalan istensä antamaa terveysneuvoa ihmisen hyväksi, ja on käytännöllinen myös tänäänkin. Uusi aleäintauteja, ja saastejäämiä siirtyy ihmiseen helposti eniten juuri pitkässä ravintoketjussa jossa eläimet syövät toisensa, ja kaikki jäämät kertyvät lopulta ravintoketjun viimeiseen- ihmiseen.

        - Älä unelmoi jonkun propagandan perusteella minua helluntailiikkeeseen, en ole niin tyhmä että en osaisi lukea Raamattua ja arvioida; 1 Tess 5.19-23 mukaan itse.
        Mutta en kenenkään henkilökohtaista uskoa halveksu koskaan.
        Täyttä propagandaa kaikki ko. helluntaipiirin väitteet olleet. Persesilmällä luettua harhaanjohtavaa vääristeltyjä "tietoja." Tutki kirjoitukset paremmin, ja lue edestä ja takaa mistä asiayhteydessä on kyse ollut siinä mitä luulet lainaavasi.


        Ellen GW ja kirkko oli uranuurtaja ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa. Terveydestä on aina Advenmttikirkossa kyse ollut, aina jos ravinnosta kyse, -ei uskon ehdoista eikä uskon opin kappaleista.



        Liha on ihmisen ruokaa mutta jatkuvasti liian usein nautittuna liharuoka on ilmeinen terveysriskikin. Itämailla Jeesuksen aikaan syötiin tavallisesti lihaa vain juhlapäivinä ja pidoissa. Puhtaaksi luokiteltu liha annettiin ihmisen ravinnoksi vasta vedenpaisumuksen jälkeen. (1 Moos 7:2, 8:20, 9:3)

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Joo, hei älä hyvä ihminen luule niin pössöksi ns. "adventisteja" että tuollaisia olisi kukaan kirjoittanut, tai väittänyt.
        Väitit näin;

        "Katsos profeetta EGW mukaan lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). Sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. Nämä ovat keskeisiä dogmeja lepopäiväkäskyn lisäksi. Profeetalla on sisäpiiritietoa tuottaa taivaallisia elintapoja keskuuteemme. Etkä tätä tiennyt?? ;)"


        Ellen G White on kertonut joskus liharuoan haitoista. Samaa sanoo jkyllä tämän päivän terveystohtorit ja -tutkimus runsaasta punaisen löihan käytöstä, että runsas liha tietää terveysriskejäkin. Ellen GW puhui liharuokien haitoista lähinnä eläinsairauksien merkityksessä. Missään hän ei sano että lihansyöjät eivät pääse taivaaseen. Todistusaarteita III, s.344-355 Ellen GW kirjoittaa; "Emme määritä mitään tarkkaa linjaa mitä jota ruokavaliossa olisi noudatettava, mutta sanomme kuitenkin, että maissa missä on runsaasti hedelmiä, viljaa ja pähkinöitä, liharuoka ei ole oikeata ruokaa Jumalan kansalle."
        Sellaista lausetta, "lihansyöjiä ei oteta taivaaseen, ei löydy EGW:n kirjoittamasta mistään. Ei myöskään lausetta; "jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen," ei löydy mistään.

        Sianliha lepran levittäjänä on totinen tosi. Sika tonki kaatopaikkoja ja levitti trikiinejä ja lepraa. Jumala antoi 3 Moos 11 ravintoketjun ensimmäiset eläimet ihmisen ravinnoksi, juuri siksi että nämä eivät kerää eläintaiteja, mm. lepraa ja trikiineja, muita elä'intauteja ja loisia raviontoketjussa. Tämä on Jumalan istensä antamaa terveysneuvoa ihmisen hyväksi, ja on käytännöllinen myös tänäänkin. Uusi aleäintauteja, ja saastejäämiä siirtyy ihmiseen helposti eniten juuri pitkässä ravintoketjussa jossa eläimet syövät toisensa, ja kaikki jäämät kertyvät lopulta ravintoketjun viimeiseen- ihmiseen.

        - Älä unelmoi jonkun propagandan perusteella minua helluntailiikkeeseen, en ole niin tyhmä että en osaisi lukea Raamattua ja arvioida; 1 Tess 5.19-23 mukaan itse.
        Mutta en kenenkään henkilökohtaista uskoa halveksu koskaan.
        Täyttä propagandaa kaikki ko. helluntaipiirin väitteet olleet. Persesilmällä luettua harhaanjohtavaa vääristeltyjä "tietoja." Tutki kirjoitukset paremmin, ja lue edestä ja takaa mistä asiayhteydessä on kyse ollut siinä mitä luulet lainaavasi.


        Ellen GW ja kirkko oli uranuurtaja ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa. Terveydestä on aina Advenmttikirkossa kyse ollut, aina jos ravinnosta kyse, -ei uskon ehdoista eikä uskon opin kappaleista.



        Liha on ihmisen ruokaa mutta jatkuvasti liian usein nautittuna liharuoka on ilmeinen terveysriskikin. Itämailla Jeesuksen aikaan syötiin tavallisesti lihaa vain juhlapäivinä ja pidoissa. Puhtaaksi luokiteltu liha annettiin ihmisen ravinnoksi vasta vedenpaisumuksen jälkeen. (1 Moos 7:2, 8:20, 9:3)

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Väitit näin;"
        Enkä väittänyt. Käy specsaversillä. Mutta kun olet siellä käynyt, voit lukea kyllä itse asian tästä:

        "You place upon your tables butter, eggs, and meat, and your children partake of them. They are fed with the very things that will excite their animal passions, and then you come to meeting and ask God to bless and save your children. HOW HIGH DO YOUR PRAYERS GO? YOU HAVE A WORK TO DO FIRST. When you have done all for your children which God has left for you to do, THEN YOU CAN with confidence claim the special help that God has promised to give you."

        "Those who have received instruction regarding the evils of the use of FLESH foods, tea, and coffee, and rich and unhealthful food preparations, and who are determined to make a covenant with God by sacrifice, will not continue to indulge their appetite for food that they know to be unhealthful. God demands that the appetite be cleansed, and that self-denial be practiced in regard to those things which are not good. This is a work that will HAVE TO BE DONE BEFORE His people can stand before Him a perfected people."

        "God did not prohibit the Hebrews from eating swine's flesh merely to show his authority, but because it was not a proper article of food for man. It would fill the system with scrofula, and especially in that warm climate produce leprosy and disease of various kinds."

        "The eating of pork has produced scrofula, leprosy, and cancerous humors."

        Tässähän nämä, ja ihan suoraan Ellun kynästä. Vai olikohan Ellu nimissään kopioinut luvatta jonkun toisen tekstiä ? Mene ja tiedä. Mutta Ellun nimissä tätä valhetta ja sontaa adventistit jakavat - kuten että sianliha aiheuttaa lepraa.


      • Exap kirjoitti:

        "Väitit näin;"
        Enkä väittänyt. Käy specsaversillä. Mutta kun olet siellä käynyt, voit lukea kyllä itse asian tästä:

        "You place upon your tables butter, eggs, and meat, and your children partake of them. They are fed with the very things that will excite their animal passions, and then you come to meeting and ask God to bless and save your children. HOW HIGH DO YOUR PRAYERS GO? YOU HAVE A WORK TO DO FIRST. When you have done all for your children which God has left for you to do, THEN YOU CAN with confidence claim the special help that God has promised to give you."

        "Those who have received instruction regarding the evils of the use of FLESH foods, tea, and coffee, and rich and unhealthful food preparations, and who are determined to make a covenant with God by sacrifice, will not continue to indulge their appetite for food that they know to be unhealthful. God demands that the appetite be cleansed, and that self-denial be practiced in regard to those things which are not good. This is a work that will HAVE TO BE DONE BEFORE His people can stand before Him a perfected people."

        "God did not prohibit the Hebrews from eating swine's flesh merely to show his authority, but because it was not a proper article of food for man. It would fill the system with scrofula, and especially in that warm climate produce leprosy and disease of various kinds."

        "The eating of pork has produced scrofula, leprosy, and cancerous humors."

        Tässähän nämä, ja ihan suoraan Ellun kynästä. Vai olikohan Ellu nimissään kopioinut luvatta jonkun toisen tekstiä ? Mene ja tiedä. Mutta Ellun nimissä tätä valhetta ja sontaa adventistit jakavat - kuten että sianliha aiheuttaa lepraa.

        Miellyttävää vastattavaa kun olet laittanut tekstin tähän. Kiitos.

        Kriitikoiden tapana on ollut irroittaa asioita asiayhteydestään, yksittäisiä kappaleita, ja yksittäisiä lauseita, Raamatun jakeita irti asiayhteydestään.

        Tässäkin on kyse sianlihasta ihmiselle saastaisena ruokana. 3 Moos 11, 5 moos 14:3-21. Kerroin jo mistä on kyse puhtaiden ja saastaisten eläinten jaossa, -se on ne raviontoketjun ykköseläimet, joka ei kerää tauteja ja saastejäämiä ketjussa joka lopulta kertyisi ihmiseen. Jumalan omaa viisasta logiikkaa terveysneuvona ko. jakeet Raamatusta Jumalan kansan ravinnon ohjeena.
        Kyllä adventtiliikkeessä jäsenet pihvejä paistlevat, yksilölliset tavat aina, mutta jäsenet arvostavat terveysasiaa oman ymmärryskensä mukaan. Minä tein ruokaremonttini 1990 luvun ensimmäisellä puoliskolla kirjastojen "life-style-mitä kurkustaan alas kaataa" kirjojen kannustamana. Aloin vähävaraisena ensin korvata lihaa lihaliemikuutioilla ruoanvalmistuksessa kustannus-syistä ensin. Söin kuin hevonen siinä iässä neljä kertaa tukevasti päivässä, ja rahaa oli niukasti 1990 luvun laman työttömyyden aikana. Minä sorrun kesäisin muutamaan grillimakkaraan camping lomillani, mutta lasken ettei muutama grillimakkara minua tapa, mutta jos joka päivä kantaisin kassissani niitä kaupasta kotiin olisin varmaan sairas jollakin tavalla niistä jo myöhemmin elämässä. Onneksi EU säädös varmaankin laski makkaroiden kovien rasvojen pitoisuuksia jonnekin 16-25%, kun ne olivat tavallisesti 30-45% kovan rasvan pitoisuudeltaan. Katselin kerran Seinäjoen Camping alueella aurinkoa vasten valkoista ihraa täynnä olevaa makkaraa ja humasin paketin kyljestä sen rasvapitoisuuden olevan lähes 50.% Oli pakko heittää makkarat pois, en pystynyt niitä syömään. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä minun ruokaremonttini kanssa. Tiesin vasta 1990 luvun jälkimmäisellä puoliskolla mikä taho ylläpitää silloista Kirjeellistä Raamattu-Opistoa. Ruokaremonttinsa ei kannata antaa antaa häiriintyä poikkeuksista joita tekee vain harvoin. Säännölliset vakiotavat ja suuret määrät ne ihmisen sairastuttavat jos käyttää sellaista mistä on terveysriskejä paljossa käytössä.

        >>> Mutta tuo teksti mitä lainaat liittyy saastaiseen ruokaan ja eläinsairauksiin asiayhteydeltään siis!

        Raaka kananmuna lasketaan elävän ravinnon käyttäjien ruokalistalle.
        Nykyaikana olen välttänyt itse kananmunia siitä syystä että käytän vain niitä munia, missä on onnellisista kanoista kyse, sillä stressikanojen keltuainen on ollut kolesterolipommi. Munia söisin lähes joka päivä muuten, mutta pelkään kolesterolia. Olemme joutuneet kärsimään aina uusista saiaruksista niin ihmisten kuin eläinsairauksienkin suhteen, kun toisia sairauksia on voitettu. Minun isoäiri kuoli 1940 angiinaan esimerkiksi 50-. vuotiaana. Isoisä avioitui toiseen kertaan sitten 20- vuotta nuoremman kanssa. Näin siis vielä maaseudulla 1940, ei tiedä vaikka kaupungissa olisi ollut jo penisilliiniä, penisilliiniä ei osattu sitten hakea, mutta kaupunkiin oli kyllä asiaa vähintään kaksi kertaa vuodessa Vaasan-markkinoille kuitenkin, myymään ajokaluja. ihmiseen tarttuvaa kanasalmoinellaakin on ollut jo Euroopassa. Minun eno kuoli hullun lehmän tautiin, jonka tartunnan hän sai kaiketi mustan meren lomiltaan. Hän eli maaseudulla jossa elettiin elinkeinona karjankasvatuksesta, ja asiasta ei puhuttu. Asia pidettiin salassa. Maajussit olisivat tulleet hulluiksi jos olisaivat tietäneet, ja ratkaisu oli oikea, sillä sxeudjn karjassa seudulla ei ole tautia nähty eikä tavattu. Teuraskarja on ollut seudulla tervettä.

        Kyse tekstissäsi on kokonaisavaltaisesta terveysasenteesta; Samasta missä Raamattu kertoo ihmisistä joille ei mikään ole pyhää hiukan ennen Heran päivää;
        Ellen GW mainitseee lasten kasvattamisesta epäterveellisiin tapoihin. Lue tilanne ennen Herran päivää lopun aikana; Jes 66:15-17.
        Raamattu neuvoo lisäksi; 1 Kor 3:16-18, 6:18-20 lisäksi ihmisen terveyden säilyttämisen tapojen ja siveydessä.
        > Eli Jumala antaa ihmiselle melko lailla vapaat kädet päättää itse omasta ymmärryksestään. Adventtikirkossa ei ole kuin yksi vaivainen terveyskurssi opistolla vapaaehtoisena asiana, jossa on yksinkertaisimmat perusasiat; http://7media7.fi

        >> Mainitsemassasi tekstissä ei ole kyse taivaaseen otettavien jaosta sanallakaan sellaisessa merkityksessä mitä kriitikot väittävät, eikä kukaan usko sellaiseen jakoonkaan kirkossa adv.liikkeessä toki koskaan käytännössä. Ihmisen oma ymmärrys on aina terveysasioissa ratkaisevaa asiayhteydessä käyttännössä, niin kuin Raamatun asioissa aina ihmisen oma tiedon määrä on erilainen verrattuna naapuriin, ja tiedon määrä muuttuu elämässä ajan kanssa, niin kuin uskon palavuuskin on dynaaminen prosessi vuosissa liukkaalla baanalla ja kapealla polulla.
        Jes 66 teksti kuvaa ihmisen kokonaisvaltaista pyhitystä ja siitä EGW kirjoittaa, että lasten kasvatuksesta pyhiin arvoihin, -myös ravinnon suhteen.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Kortteentie
        jarinhotelli kirjoitti:

        Miellyttävää vastattavaa kun olet laittanut tekstin tähän. Kiitos.

        Kriitikoiden tapana on ollut irroittaa asioita asiayhteydestään, yksittäisiä kappaleita, ja yksittäisiä lauseita, Raamatun jakeita irti asiayhteydestään.

        Tässäkin on kyse sianlihasta ihmiselle saastaisena ruokana. 3 Moos 11, 5 moos 14:3-21. Kerroin jo mistä on kyse puhtaiden ja saastaisten eläinten jaossa, -se on ne raviontoketjun ykköseläimet, joka ei kerää tauteja ja saastejäämiä ketjussa joka lopulta kertyisi ihmiseen. Jumalan omaa viisasta logiikkaa terveysneuvona ko. jakeet Raamatusta Jumalan kansan ravinnon ohjeena.
        Kyllä adventtiliikkeessä jäsenet pihvejä paistlevat, yksilölliset tavat aina, mutta jäsenet arvostavat terveysasiaa oman ymmärryskensä mukaan. Minä tein ruokaremonttini 1990 luvun ensimmäisellä puoliskolla kirjastojen "life-style-mitä kurkustaan alas kaataa" kirjojen kannustamana. Aloin vähävaraisena ensin korvata lihaa lihaliemikuutioilla ruoanvalmistuksessa kustannus-syistä ensin. Söin kuin hevonen siinä iässä neljä kertaa tukevasti päivässä, ja rahaa oli niukasti 1990 luvun laman työttömyyden aikana. Minä sorrun kesäisin muutamaan grillimakkaraan camping lomillani, mutta lasken ettei muutama grillimakkara minua tapa, mutta jos joka päivä kantaisin kassissani niitä kaupasta kotiin olisin varmaan sairas jollakin tavalla niistä jo myöhemmin elämässä. Onneksi EU säädös varmaankin laski makkaroiden kovien rasvojen pitoisuuksia jonnekin 16-25%, kun ne olivat tavallisesti 30-45% kovan rasvan pitoisuudeltaan. Katselin kerran Seinäjoen Camping alueella aurinkoa vasten valkoista ihraa täynnä olevaa makkaraa ja humasin paketin kyljestä sen rasvapitoisuuden olevan lähes 50.% Oli pakko heittää makkarat pois, en pystynyt niitä syömään. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä minun ruokaremonttini kanssa. Tiesin vasta 1990 luvun jälkimmäisellä puoliskolla mikä taho ylläpitää silloista Kirjeellistä Raamattu-Opistoa. Ruokaremonttinsa ei kannata antaa antaa häiriintyä poikkeuksista joita tekee vain harvoin. Säännölliset vakiotavat ja suuret määrät ne ihmisen sairastuttavat jos käyttää sellaista mistä on terveysriskejä paljossa käytössä.

        >>> Mutta tuo teksti mitä lainaat liittyy saastaiseen ruokaan ja eläinsairauksiin asiayhteydeltään siis!

        Raaka kananmuna lasketaan elävän ravinnon käyttäjien ruokalistalle.
        Nykyaikana olen välttänyt itse kananmunia siitä syystä että käytän vain niitä munia, missä on onnellisista kanoista kyse, sillä stressikanojen keltuainen on ollut kolesterolipommi. Munia söisin lähes joka päivä muuten, mutta pelkään kolesterolia. Olemme joutuneet kärsimään aina uusista saiaruksista niin ihmisten kuin eläinsairauksienkin suhteen, kun toisia sairauksia on voitettu. Minun isoäiri kuoli 1940 angiinaan esimerkiksi 50-. vuotiaana. Isoisä avioitui toiseen kertaan sitten 20- vuotta nuoremman kanssa. Näin siis vielä maaseudulla 1940, ei tiedä vaikka kaupungissa olisi ollut jo penisilliiniä, penisilliiniä ei osattu sitten hakea, mutta kaupunkiin oli kyllä asiaa vähintään kaksi kertaa vuodessa Vaasan-markkinoille kuitenkin, myymään ajokaluja. ihmiseen tarttuvaa kanasalmoinellaakin on ollut jo Euroopassa. Minun eno kuoli hullun lehmän tautiin, jonka tartunnan hän sai kaiketi mustan meren lomiltaan. Hän eli maaseudulla jossa elettiin elinkeinona karjankasvatuksesta, ja asiasta ei puhuttu. Asia pidettiin salassa. Maajussit olisivat tulleet hulluiksi jos olisaivat tietäneet, ja ratkaisu oli oikea, sillä sxeudjn karjassa seudulla ei ole tautia nähty eikä tavattu. Teuraskarja on ollut seudulla tervettä.

        Kyse tekstissäsi on kokonaisavaltaisesta terveysasenteesta; Samasta missä Raamattu kertoo ihmisistä joille ei mikään ole pyhää hiukan ennen Heran päivää;
        Ellen GW mainitseee lasten kasvattamisesta epäterveellisiin tapoihin. Lue tilanne ennen Herran päivää lopun aikana; Jes 66:15-17.
        Raamattu neuvoo lisäksi; 1 Kor 3:16-18, 6:18-20 lisäksi ihmisen terveyden säilyttämisen tapojen ja siveydessä.
        > Eli Jumala antaa ihmiselle melko lailla vapaat kädet päättää itse omasta ymmärryksestään. Adventtikirkossa ei ole kuin yksi vaivainen terveyskurssi opistolla vapaaehtoisena asiana, jossa on yksinkertaisimmat perusasiat; http://7media7.fi

        >> Mainitsemassasi tekstissä ei ole kyse taivaaseen otettavien jaosta sanallakaan sellaisessa merkityksessä mitä kriitikot väittävät, eikä kukaan usko sellaiseen jakoonkaan kirkossa adv.liikkeessä toki koskaan käytännössä. Ihmisen oma ymmärrys on aina terveysasioissa ratkaisevaa asiayhteydessä käyttännössä, niin kuin Raamatun asioissa aina ihmisen oma tiedon määrä on erilainen verrattuna naapuriin, ja tiedon määrä muuttuu elämässä ajan kanssa, niin kuin uskon palavuuskin on dynaaminen prosessi vuosissa liukkaalla baanalla ja kapealla polulla.
        Jes 66 teksti kuvaa ihmisen kokonaisvaltaista pyhitystä ja siitä EGW kirjoittaa, että lasten kasvatuksesta pyhiin arvoihin, -myös ravinnon suhteen.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Onkohan nämä "ihmisen tutinataudit" näitä muunnoksia.?

        http://www.tohtori.fi/?page=2442205&id=7134060
        https://www.evira.fi/elaimet/elainten-terveys-ja-elaintaudit/elaintaudit/naudat-ja-biisonit/bse/

        Naudasta kun keitetään "hyvää" lihakeittoa, siihen laitetaan leikattuja tuuman paksuisia luuytimellä olevia makuluita.

        Siis luujauhoistahan eläimillä on tuo sairaus levinnyt. Luun ydin on se "myrkky" ..... Johtuukohan se parkkinsonin tyyliset sairaudet naudasta levinneenä - ihmiseen?? Tietääköhän se "tiede" vielä tätä ongelmaa, vai varjellaanko yli kaiken elintarviketeollisuutta?
        Muutama uhri niitten markkinarahojen suhteen, se on vähäinen ongelma tietäjän ja asian kieltäjän tiedeyhteyden omassatunnossa.

        .. Eviran sivulta leike, kun asia tuli esiin.

        Siis ravintoketjussamme tarkastettu "sika" on turvallisempi -kinkkupäästä- vai mitä?


      • habaha
        jarinhotelli kirjoitti:

        Joo, hei älä hyvä ihminen luule niin pössöksi ns. "adventisteja" että tuollaisia olisi kukaan kirjoittanut, tai väittänyt.
        Väitit näin;

        "Katsos profeetta EGW mukaan lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). Sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. Nämä ovat keskeisiä dogmeja lepopäiväkäskyn lisäksi. Profeetalla on sisäpiiritietoa tuottaa taivaallisia elintapoja keskuuteemme. Etkä tätä tiennyt?? ;)"


        Ellen G White on kertonut joskus liharuoan haitoista. Samaa sanoo jkyllä tämän päivän terveystohtorit ja -tutkimus runsaasta punaisen löihan käytöstä, että runsas liha tietää terveysriskejäkin. Ellen GW puhui liharuokien haitoista lähinnä eläinsairauksien merkityksessä. Missään hän ei sano että lihansyöjät eivät pääse taivaaseen. Todistusaarteita III, s.344-355 Ellen GW kirjoittaa; "Emme määritä mitään tarkkaa linjaa mitä jota ruokavaliossa olisi noudatettava, mutta sanomme kuitenkin, että maissa missä on runsaasti hedelmiä, viljaa ja pähkinöitä, liharuoka ei ole oikeata ruokaa Jumalan kansalle."
        Sellaista lausetta, "lihansyöjiä ei oteta taivaaseen, ei löydy EGW:n kirjoittamasta mistään. Ei myöskään lausetta; "jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen," ei löydy mistään.

        Sianliha lepran levittäjänä on totinen tosi. Sika tonki kaatopaikkoja ja levitti trikiinejä ja lepraa. Jumala antoi 3 Moos 11 ravintoketjun ensimmäiset eläimet ihmisen ravinnoksi, juuri siksi että nämä eivät kerää eläintaiteja, mm. lepraa ja trikiineja, muita elä'intauteja ja loisia raviontoketjussa. Tämä on Jumalan istensä antamaa terveysneuvoa ihmisen hyväksi, ja on käytännöllinen myös tänäänkin. Uusi aleäintauteja, ja saastejäämiä siirtyy ihmiseen helposti eniten juuri pitkässä ravintoketjussa jossa eläimet syövät toisensa, ja kaikki jäämät kertyvät lopulta ravintoketjun viimeiseen- ihmiseen.

        - Älä unelmoi jonkun propagandan perusteella minua helluntailiikkeeseen, en ole niin tyhmä että en osaisi lukea Raamattua ja arvioida; 1 Tess 5.19-23 mukaan itse.
        Mutta en kenenkään henkilökohtaista uskoa halveksu koskaan.
        Täyttä propagandaa kaikki ko. helluntaipiirin väitteet olleet. Persesilmällä luettua harhaanjohtavaa vääristeltyjä "tietoja." Tutki kirjoitukset paremmin, ja lue edestä ja takaa mistä asiayhteydessä on kyse ollut siinä mitä luulet lainaavasi.


        Ellen GW ja kirkko oli uranuurtaja ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa. Terveydestä on aina Advenmttikirkossa kyse ollut, aina jos ravinnosta kyse, -ei uskon ehdoista eikä uskon opin kappaleista.



        Liha on ihmisen ruokaa mutta jatkuvasti liian usein nautittuna liharuoka on ilmeinen terveysriskikin. Itämailla Jeesuksen aikaan syötiin tavallisesti lihaa vain juhlapäivinä ja pidoissa. Puhtaaksi luokiteltu liha annettiin ihmisen ravinnoksi vasta vedenpaisumuksen jälkeen. (1 Moos 7:2, 8:20, 9:3)

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        Noin surkean pössöksi kuin useimmatkin adventistit on myöskin jarin L kohdalta mennyt asiain ymmärtäminen!


    • Minulla ei ole lähiön ihmisten- palveluiden- ja naisten kanssa ainokaistakaan yhteistä parisuhteisiin, tai kenenkään vyötäröihin liittyvää asiaa, enkä puhu ihmisten yksityis, perheasioita koskaan missään.
      Sama koskee yhdistystoimintoja.
      Pitää katsoa työ- tai virkasopimuksesta mihin työnantaja on palkannut, eli mistä maksaa palkkaa.
      - Kunnianloukkaus-syytteet ovat aina mahdollisia. Niissä on sitten kyse kalliista lystistä tuhansien eurojen korvauksien suhteen uhrille- ja oikeudenkäyntikulujen suhteen.
      - Suositan suun sulkemista suppuun ihmisten yksityisasioista, ja kunnian loukkaamiselta.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Lisäys vielä;

      Jättäkää ne runkkujutut ja homojutut pois nyt joka paikassa, ne ovat sellaisia mistä saa heti muutaman tonnin korvauksia uhri oikeudessa herjaamisesta kunnianloukkauksena.

      Minulla ei ole lähiöissä eikä yhdistyksissä mitään vyötäröä- omaa tai toisen koskevaa tarinaa ja asiaa.
      En ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasoita, eikä minulla ole sellaisia asioita kenenkään vyötäröilä eikä poerheissä yhteisinä missään.

      1980 luvun nuorten ja nuorten henkilöiden käytöshäiriöt, mielenhäiriöt, ja sekavuustilat tai muut harkitsemattomat nuoruustemput, ovat 30-40 vuotta liian myöhäisiä asioita puhua, -siis eivät ole moralisoitavissa 30-40 vuotta vanhat 1980 luvun nuoruuteni ajan ko. häiriöt.

      Kuusikymppisillä ukoilla ei sperma lennä omin käsin onneen enää vaika nuoruudessa olisi joku krapula-aamu niin ollutkin sitten rentoutuskeino tulenpolttavaan oloon-.

      Toimittakaa se akka minulle tiedoksi joka sellaisia juttuja toimittaa, niin laitan sen akan tuomioistuimeen, ja saadaan muutama tonni rahaa kunnianloukkauksen uhreina, ja oikeudenkäyntikulut päälle. yhdistyksiin mm. joku sellaisia juttuja toimittaa.-
      Ikävä saada nimensä rikosrekisteriin ihmisten herjaamisesta, tai insestirikoksesta että on holhoajana tai lastentyönteijänä puhunut seksuaalisia asioita lapsille vuodesta toiseen, tai loukannut harkitusti toisen kunniaa toimittamalla homo- perse- ja runkkujuttuja toisesta ja kolmannesta persoonasta.

      Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- asioita,- kenestäökään, en kenenkään perheestä missään ajassa.
      minulla ei ole yhteisiä perhe- intiimi- asioita ventovieraitten, tai hyvän päivän tuttujen eikä muidenkaan kanssa.

      En pidä teologian kandidaattia, en -maisteria, enkä -tohtoria, -en sorvaajaa, -en hieromon päällikköä, en ompelijaa, en kotirouvaa, en ketään muutakaan esimiesasemassa minuun nähden. Olen eläkeläinen jo vuosikaudet.

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Minun ystäväpiirini ihmisistä en ole lausunut tai kirjoittanut ainuttakaan pahaa sanaa missään ajassa!
      -Minä en ole elämäni aikani minkään aikakauden ystäviäni arvostellut koskaan ainoallakaan pahalla sanalla.
      Jos olen istunut lähiöissä missä olen asunut elämäni varrella päiväkahvilla pelkällä päiväkahvilla, ollut lehtikimpassa, lapsenvahtina, vanhuksen apuna, eikö hyvät ihmiset voi tajuta etten ole tällaisten ihmisten asioita minnekään puhunut, eikä ihmisen jokainen askel jonkun ihmisen seurassa merkitse parisuhdeasioita.
      Minä olen ko. ihmisistä lausunut korkeintaan; "Ei parisuhdemerkitystä, ei parisuhdeasioita" elämäni tuttavuuksista, ja ystävyyksistä.
      Lähiöiden ihmisten pitää tajuta mennä lukemaan työsopimuksensa mistä työnantaja maksaa palkkaa, ja sitten tajuta se asiakas- suorite-vastikeperusteinen sopimus mikä syntyy sen sopimuksen perusteella mitä kassakone suoltaa ulos, -ei siihen muuta liity koskaan kuin vastike-suorite. -Ei että asiakas olisi henkilöstöjen arvosteltavana ja reposteltavana yksityisen elämän asioissa, ja henkilökohtaisissa yksityisasioissaan- suhteessa ihmisten yksityisiin- henkilökohtaisiin- perheasioihin.

      Minä en ole tilannut salaperäisiä naittajaisia, ei ole kukaan istunut pöydässäni minun näköetäisyydelläni neuvottelemassa, en ainokaistakaan hyvää tai onnellista päivää ole nähnyt sellaisissa mahdollisissa jutuissa.
      Ihmisten röyhkeydellä ei ole rajaa, että pitäisi vielä naida ja nussia jokaisen ventovieraan tai hyvän päivän tutun naimaspekulaatioitakin.

      Minulla ei ole yhteisiä parisuhde- perhe- asioita yhdistyksissä, eikä lähiöiden palveluissa koskaan ollut. Jokakainen ihminen hoitelee omat tuttavuutensa, ystävyytensä, ja rakkautensakin itse suhteissaan.

      Viranhaltijat ovbat vaitiolovelvollisia luonnollisten henkilöiden henkilökohtaisissa asioissa, -myös työntekijät ovat vaitiolovelvollisia samalla tavalla siitä mitä työssään tietävät ihmisten asioita.
      Yksityiselläkin tasolla vaitiolovelvollisuus koskee luonnollisten henkilöiden viestintää jopa omissa perheasioissaan suhteessa toiseen ja kolmanteen persoonaan.
      >>> Ihmisten kunniaa ei ole lupa loukata, -on rangaistava teko.
      2 Tim 3.

      Hengellisissä yhdistyksissä on rtoimielin; johtokunta, hallitus, joka kantaa juridisen vastuun, -sama asia kaikissa muissakin yhdistyksissä ko. ja lautakunnissakin-
      Yhdistykseen jäsenien mielivaltaan ei ihmisiä voi koskaan asettaa. Jokainen on tuon toimielimen alainen. Subjektia ei voi sivuuttaa subjektia koskevassa asiassa koskaan, sellaista viranhaltijan paikkaa ei missään ole, missä subjekti ohitetaan "korkeampaa" etsien. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu vain työsopimuksiin jossa molemmilla osapuolilla on vastike-suorite- perusteinen perustehtävät sovittu, ja ko. suhde käy ilmi.
      Hnewgeliisissä yhdistyksissä on paljon yksinäisiä ihmisiä- yhdistys kokoontuu ja hajaantuu- ihmisetkin säännöllisesti. Väliinputoajia on, jotka eivät voi olla vanhuksien tai nuorten perheellisten sydänkäpysinä. Näillä ihmisillä on emotionaalinen irrallisuus verrattuna siihen joukkoon jolla suhteet ja sitoumukset ovat vahvat suhdeverkostoineen, ja näillä ihjmisillä on siksi rajallinen kyky jaksaa ja sietää röyhkeyttä ja laitonta toimintaa kielnkäytön suhteen.

      Siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Tarkoitan yleisiä integriteetti- legitiimiysasioita kaikissa hengellisissä yhdistyksissä, ja kaikkia harrastuspiirien yhdistyksiä; -Minä en ole lausunut tai kirjoittanut ihmisten;
        - Ystävieni, tuttavieni, yhdistyksien jäsenien, yhtiöitten ihmisten, naapurustojeni, entisten työnantajieni, sukulaisteni, tai asiakkaitteni yksityis, intiimi, henkilökohtaisia perheasioita. Olen kirjoittanut ja puhunut siis vain yleisiä integriteetti asioita aina, - ei niissä persoonallisuuksia ole minun puheissani eikä kirjoittamassani, kuin korkeintaan vainajia joilla on on ansioita jostakin asiasta.

        Minä en ole elämässäni koskaan puhunut sanaakaan kenenkään ihmisen vyötärönmseudun asioita siis intiimejä en sanaakaan omistakaan suhteistani.
        Minulla on kuusikymmentä intiimisuhdetta ollut elämässäni naisten kanssa 1 vrk - 1,5 vuoden aikajaksoissa, en ole puhunut näistä enkä vieraista, en "poikien homoiluista" -en mistään muustakaan keneenkään liittyvästä, -Minä en kaupungin yhdistyksissä ole sanaakaan puhunut em. ihmisten intiimeihin liittyviä asioita missään ajassa. Juoruakkoja ja laittoman kielen käyttäjiä pitää hakea aina minun ohi mennen.

        Mainitsen vielä tämän: -Olen korkeamoraalisena miehenä kieltäytynyt nuorten seksitarjoiluista 30- ikävuoteni jälkeen (30-), kaikista seksitarjoiluista nuorten henkilöiden taholta, eli kunhan tulin ensin itse hiukan vanhemmaksi.
        En ole sanaakaan puhunut kenenkään tarjoiluista.
        Olen pian kuusikymppinen ukko.
        Niin kuin olen sanonut nuorten ja nuorten henkilöiden, minunkin 1970-1980 luvun käytöshäiriöt, harkistemattomuudet, mielenhäiriöt ja sekavuustilat ovat tuoreimmillaan 1980 lukuun kuuluvia asioita (1980-) perseen nuolemisineen, ja "perseen nuolemisineen" ja ovat siksi 30-40 vuotta liian vanhoja asioita toimitettavaksi ajankohtaisina asioina. Olevaisten asioiden joukosta tällaiset asiat ovat poistuneet vähintään 25- vuotta sitten viimeisetkin mahdolliset.
        Joudun toimittamaan perseen nuolemista koskevissa asioissa 45-70 vuotiaita ihmisiä tuomioistuimeen mahdollisesti joiden persettä on nuolaistu, tai "persettä on nuolaistu" minun toimestani 1980 luvulla. Näillä ihmisillä on työurat ja parisuhteet ollut elämässään,
        kukaan ei haudassa, ei kukaan vammautunut minun juttujeni vuoksi.
        Kukaan ei menettänyt miljoonien työuraa minun juttujeni vuoksi esim. ja ovat viettäneet parisuhteissaan elämänsä hyvin.
        Minä olen ollut luterilaisten kirjoilla 1980 luvulla nuoruuteni seikkailujen aikaan, mutta asia ei ole uskonkysymys, en uskoa ole tunnustanut 1980 luvulla, mutta tämä niille tiedoksi joilla on vaikutin vihata kaikenlaisia "saatanan adventteja."
        - Minä olen lepäämisen tarpeen vuoksi jättänyt maallikon hengelliset vastuut 1-3.6.2006, eli 10- vuotta sitten, ja koska en halunnut olla kenenkään -naapurustossakiaan "pappina" sanoin lepäämisen tarpeen vuoksi jäsenkirjanikin irti. En ole sanallakaan papiksik itseäni sanonut koskaan, minulta puutuu siihen lystiin teologian maisterin tutkinto, ja ko. tutkinto on pain ehdoton ehto.
        "Papillisia maallikko-tehtäviä" jokainen uskovainen hoitelee 1 Piet 2:9 hengellisissä yhdistystoiminnoissa¨demokratian ehdoin ryhmässä.
        Valtionkonttori ei koskaan myy viranhaltijan paikkoja, ei luottamustehtäviäkään rahalla. Ko. paperit kelpaavat kehyksiin seinälle, niinä on niiden ainoa legitimiteetti tunnustuksena jostakin suoritetusta.


        Täytyy jokaisen mennä itse 30-40 vuotta vanhojen syntiensäkin kanssa taivaan kirjoihin, minä en mene- Niin käy ihmisen joka ei armahda toista synneistänsä, että omat synnit muuttuvat armahtamattomiksi.

        Yhdistystoimintoihin ei kuulu ihmisten yksityiset, henkilökohtaiset, perhe- intiimit asiat enkä ole ristin sielustakaan sellaisia puhunut tai kirjoittanut.

        Toivotan Jumalan siunausta- ja kirjoitin vielä nämä tiedoksi syyttämättä ketään.
        Vietän eläkepäiviäni. En pidä esimiehiä eläkepäivilläni, yhdistystoiminnassa, en vuokralaisen asemassa.- Omat kuitit lompsassa minulla, ja omat sopimukset mapissa. Olen yhteistyökykyinen ihminen ollut työelämässä ja luottamustehtävissä, Vain yhteistyöhön orientoutuneita kumppaneita voi saada laillisin keinoin, ei alamaisia itsellensä missään.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Mainitsen sen vielä, että minä en minkään tahon kanssa riitele,
      mutta että huomoitte toiminnassanne ne integriteetti- ja legitiimiysasiat mitä opetin.

      Olen elämässäni toiminut useissa alaistaitoja vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, olen toiminut työtodistukseni mukana myös hallinnosta, ostoista ja myynnistä vastaavana esimies-johtajana, olen toiminut T:mi muotoisena ammatinharjoittaja-yrittäjänä, olen toiminut tusinassa luottamustehtäviä; hengellisessä yhdistyksessä, kunnallisessa hallinnossa, sekä asukasdemokratiassa suuressa vuokrayhtiössä useissa toimielimissä, ja mainitaan vielä varusmiestoimikuntakin.
      1980 luvulla luin Markkinointi-Instituutin yliopistokursseja, ja 2010 luvulla kahden vuoden täyden oppimään edellisen tutkinto-rakenteen mukaan hallintotieteiden julkisen johtamisen asioita, ja päivitn kaupalliset perustietoni, ja muita joitakinoheisia kursseja yhteensä työmäärältään 70 opintopistettä.
      Minulla on myynnistä, markkinoinnista, ja hallinnollisista asioista hyvät perustiedot.
      kiinteistönhoitajankin ammattitutkinto.

      Vuosikymmeniä vanhat asiat on syytä sivuuttaa- Olen kiitollinen että ihmiset jotka joutuivat kärsimään minsta jollakin tavalla ovat olleet elämässään parisuhteissaan aina, ja työllistettyjäkin ihmisiä, eli elämä on sujunut.
      Jos olisi toisin että joku olisi menettänyt miljoonien työuransa, olisi vammautunut, haudassa, tms. minun takia, olisi tilanne toimnen.
      Minulla on ollut työurani menetyksen, ja uupumusmasennuksieni vuoksi tarpeeksi kestettävää elämässäni. En pystynyt elättämään perhettä , ja olen siksi poikamies.
      Elo yksin ei ole onnellista eikä helppoa ollut, mutta parisuhdeongelmatkin ihmisillä ovat. Ikä alkaa tuomaan helpotusta.
      Homoseksuaalisiin suhteisiin en ole koskaan elämässäni ryhtynyt, olen ko. suhteista kieltäytynyt aina. Olen olut mielenhäiriössä ko. asiassa joskus, ja sen minut tuntevat ihmiset tievätkin, ettei muusta ole kyse ollut kuin mielenhäiriöstä.
      1980 luvun lopulla minulla oli hankala aina työuupumusken suhteen, kun lääketiede ei osannut tunnistaa asiaa vielä. Uupumus- bourn out opittiin tuntemaan vasta 1990 luvulla. En sen kummempi hullu ole ollut, mutta neuroleptien ja alkoholien sekakäyttö toi ongelmia. Olen tehnyt 2010 luvulla yli 50- vuotiaana vielä kolme kappaletta erinomaista yliopistotenttiä ja useita kiitettäviä ja hyviä arvosanoja tenteissä ja essee tehtävien kirjoittamisessa.

      Minua ei kukaan rakastanut koskaan, ja on ollut nuoruuden kypsymättömyyttä asiassa.
      Rajoitetun onnellisuuden asiat asettavat monia rajoitteita elämässä, myös jaksamisessa.

      Voikaa hyvin-


      Sinauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Minulla ei siis ole mitään tekemistä poikien kanssa homoiluissa, tai "poikien homoiluissa" -Niin kuin sanoin olen nuorten kaikista seksitarjoilusita kieltäytynyt 30- ikävuodestani lähtien, ja en ole ainokaiseenkaan homoseksuaaliseen parisuhdetarjoukseen koskaan elämässäni ryhtynyt, olen ne aina torjunut, ja pitänyt suuni kiinni ihmisten vyötärönseudun asioista elämässäni aina riippumatta sukupuolesta. En ole ainokaistakaan miestä homoksi sanallakaan sanonut koskaan, enkä puhunut kenenkään sellaisia asioita sanallakaan koskaan.


      Naisten pitää hypätä puntariin, ja katsoa samalla itseään kokovartalopeilistä- siis ikäiseni naiset, ja tajuta ettei kukaan mies sekoa niin pahasti päästään, että ryhtyisi näitä akkoja nuolemaan.
      Yksikään parisuhde ei ole varmaankaan päivästä päivään, ja vuosikymmenestä toiseen yhtä perseen nuolemista, eihän varmaankaan neljänteen ja viidenteen vuosikymmeneen asti ja saakka päivästä yhtä perseen nuolemista.

      __Minun siis kaikenlainen alapään nuolemista koskeva missio kuuluu nuoruuteni 1970-1980 lukujen aikaan, ja sellaiset käytöshäiriöt, mielenhäiriöt, sekavuustilat- omat ja ystävienkin- kuuluvat viimeistään 1980 luvun aikaan;
      - >>>> Olen halunnut kertoa ettei sellaisten asioiden modernisoimisen yritykset mahdolliset ole laillista puuhaa, että tiedätte tämän, jotka yhdistyksien asioissa olette-


      Että ne nyt jotka levittelevät tarinaa perseen nuolemisesta naivat itsensä kanssa vaikka kokonasen komppanian kanssa minun puolestani, jos niin itse tahtovat, mutta ei pidä luulla minun 1970-1980 lukujen 16-30 vuoden ikääni, siis tämän päivän- tai lähivuosikymmenien ajaksi- ja pian 60- vuotiaan ukon suorittamiksi asioiksi. Olen 58. (58-, eli seniorin päivät edessä.

      Sitten tajuatte että olen korkeamoraalinen mies, joka on noudattanut tämän maan lainsäädännöt useiden vuosikymmenen ajan.
      Ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia on rattijuopumukseni 1986, 1986, minun elämäni aikana mitä minä olen suorittanut.
      Että tajuatte että olen korkeamoraalisena miehenä kieltäytynyt siis monista kymmenistä nuorten seksitarjoiluista, joita on 2-3 vuosikymmenen aikana tullut molemmilta sukupuolilta minulle. Olen ollut nuoremmilleni vanhempi- en seksikumppani. >Että ej ole sanaakaan puhunut omien seksikumpanieni taikka kenenkään muunkaan ihmisen vyötäröistä, siis intiimeistä asioista.
      Kaikki ihmiset ovat saaneet homoilla ja lepsoilla, ja runkata rauhassa minun jutuilta turvassa.
      Kielenkäyttöni on ollut siis maan lakeja kunnioittavaa! -Ei rangaistavaa kielenkäyttöä. Kunnian loukkaaminen on ihmisen tavoista riippumatta aina rangaistava teko.
      Toivon kaikille lähiommäisilleni hyvää, enkä ole esittänyt syytöksiä minnekään.
      Olisin itse tietenkin kaikkien paras iso pomo joka paikassa, ja aina pitääs olla itte joka paikas, mutta tilanne on tämä että olen eläkepäiviäni viettävä ja vain harrastuksieni parissa. Eläketuloilla, luonnollinen oikeushenkilö.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • 1.) Kaupunkilaiset ovat löytäneet taas uusia ns. hinttejä, ja nk. homoja kun lapset tulee minua vastaan homojuttujensa kanssa. Mutta minua on siis turhaa sellaisissa jutuissa katsoa, olen perseestä neitsyt ja ei sellaisia rakkaus-suhteita ole minulla elämässäni ollut ainokaistakaan, ja >>> en ole kiinnostunut kenenkään henkilökohtaisista asioista niin paljon, enkä sellaisia kenestäkään puhunut.

      2.) Sitten toinen juttu vielä, että muistakaa aina mainita, jos joku ukko tai akka pölöttää perseen nuolemisesta, että jos jutut koskevat minua, niin muistakaa pölöttää että pölöttävät ja molotavat 1970-1980 luvulle kuuluvien nuoruuden perseen nuolemista koskevan mission kanssa, ja ei olevaisia asioita minua koskevina siis 28-40 vuoteen.

      3.) Kolmas juttu vielä että minulla ei ole naapurustossani asunut evp- ex- nais. eiköä miespuolisoita joille olisi kuulunut henkilökohtaiset asiani minua koskevina.
      Olen oikeustoimikelpoinen henkilö ollut koko aikuisuuden ikäni.

      4.) Neljäs juttu vielä, että jos tapaatte jonkun uskovaisen minua moralisoimassa 30-40 vuotta vanhojen nuoruuden heilojen perse-asioissa, niin muistuttakaa häntä että hänen synnit kymmeniä vuosia vanhat synnit ei taivaan kirjoista lähde pois, ellei armaha toista kymmeniä vanhoista synneistä.

      5.) Viides juttu vielä, että en ole olut 10- vuoteen minkäänlaisen yhdistyksen seurakuntakurin alainen, ja en ole ko. aikana kantanut hengellisiä maallikkovaastuitani,- ei sellaiusia moraalisia erikä juridisia velvollisuuksia minulla ole ollut, eikä velvollisuuksia pitää esimiehiä eläkepäivilläni, yhdistystoiminnoissa, tai vuoktalaisen asemassa. Sellaisia pyyntöjä ja yhteistyötarjouksia ei ole myöskään tullut minulle.

      6.) Tiedän hyvin että olen vuosikymmeniä sitten 1980 luvulla nuolaissut persettä.
      -Ei tarvitse ukkojen ei akkojen muistutella sellaisista, eikä toimittaa lapsilleen.
      Eli omalta osalta huolehditte etteio minkäänlaisen uskonvainon vuoksi yritetä modernisoida vuosikymmeniä vanhoja.

      7.) Seitsemäs juttu; Ihmiset elävät omissa perikunnissaan, ja saavat pitää omansa rauhassa kenenkään perseen nuolemisesta huolimatta.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Keski-ikäisellä voi verenpaine olla hiukan koholla.
      Minullakin yläpaine on ollut 165.

      Kannattaa heti tarttua asiaan, ja tässä kotihoito-ohjetta;

      1.) Liikunta useita kertoja viikossa reipasta
      2.) Suolan välttäminen, ja vähemmän natrium pitoisen suolan käyttö.
      3.) Omega3; n. 30ml/vrk. Pitää olla EPA:aa tuo 25-30 mikro*gramaa määrä/ vrk.
      4.) Foolihappoa 1000 mg/vrk B-monivitayhdisteestä, ja monivitamiiniyhdisteestä.
      5.) Q10; 100-200 mg/vrk

      Tuossa kotikonstit. Stressin poistoa lisäksi elämäntapana.

      Muistakaa haukkua aina kaikki akat, niin akat tulevat aina haukutuksi. Muistakaa kehua aina itsenne, niin tulette varmasti kehutuksi.
      Kukaan ei ole pystynyt toimittamaan sitä akkaa jonka olen haukkunut minunkin nähtäväkseni?! On jonkun juttuja se "akkojen haukkuminen."


      Pitää kunnioittaa ihmisen sopimuksia, mitä on piirongin laatikossa, ja kuitit lompsassa ajavat samaa asiaa,- niissä on kaksi sopijaosapuolta, ja molemmilla velvollisuuksia ja oikeuksia ja vastuita. Jokaisen jokainen asia ei kuulu joka paikassa jokaiselle, ja pitää katsoa sen taloyhtiön nimi ja osoite, sekä huoneiston numero mihin on hallintaoikeus.
      Naapurilla on omat sopimukset ja hallitsemaansa, ja omat henkilökohtaiset asiat myös sopimuksien puitteissa, ja omien etujen ajamisen puitteissa suhteessa omiin sopimuksiinsa.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Unohdin mainita mangnesiumin = 700 mg/ vrk.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Unohtui mainita Mangnesium 1000 mg/ vrk.


        Niskan alueen rentoutus lisäksi.


        Minun pikku verenpaine on 160 yläpaine, ja on tilannekohtaista, -raskasta liikuntaa lisäksi lääkkeeksi.

        Vietän eläkepäiviäni, ja huoletikaa siitä että haukutte vain itsenne.
        En ole moralisoitavissa vuosikymmeniä vanhoista 1970-1980 lukujen nuoruuteni päivistäkään, ja olen vapaa 10 vuoden ajan jo hengellisistä maallikko-vastuista.

        Olen keskustelija- en minkään sortin opettaja.

        On päätettävä tällaiset selvitykset tähän.

        Toivotan hyvää kesää.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Unohtui mainita Mangnesium 1000 mg/ vrk.


        Niskan alueen rentoutus lisäksi.


        Minun pikku verenpaine on 160 yläpaine, ja on tilannekohtaista, -raskasta liikuntaa lisäksi lääkkeeksi.

        Vietän eläkepäiviäni, ja huoletikaa siitä että haukutte vain itsenne.
        En ole moralisoitavissa vuosikymmeniä vanhoista 1970-1980 lukujen nuoruuteni päivistäkään, ja olen vapaa 10 vuoden ajan jo hengellisistä maallikko-vastuista.

        Olen keskustelija- en minkään sortin opettaja.

        On päätettävä tällaiset selvitykset tähän.

        Toivotan hyvää kesää.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Kiinnostusmenee

      Tämän ketjun kun lukee niin kiinnostus adventtikirkkoa kohtaan laskee nollaan aivan kenellä tahansa.

      • Exap

        Mitä ihmettä ? Jaksoiko joku tosiaan lukea kaiken tuon ?


      • sitäpä.sitä

        Joopa, ja kun ateistien, naurajien juttuja lukee, menee kiinnostus sinnekin. Olen samaa mieltä.
        Mutta, Jari taisi jutella vain omia asioitaan.


      • Kiinnostusmenee
        Exap kirjoitti:

        Mitä ihmettä ? Jaksoiko joku tosiaan lukea kaiken tuon ?

        Itse asiassa olet oikeassa, en jaksanut todellakaan lukea kaikkea. Muutaman viestin perusteella sain jo kuvan että mistä tässä hommassa nyt on oikein kyse.


      • Tämä ei ole Adventtikirkon- vaan Suomi24.fi foorumi. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä tämän palstan kanssa. Kukaan ei anna täällä Adventtikirkon lausuntoja.

        Sinun pitää mennä kipin kapin Adventtikirkkoon, ja kaivata siellä kiinnostusta.
        Kiinnostus sitten nousee kymppiin.

        Tässä on kiva mahdollisuus tutustua Raamattuun; http://media7.fi

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Kiinnostusmenee
        jarinhotelli kirjoitti:

        Tämä ei ole Adventtikirkon- vaan Suomi24.fi foorumi. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä tämän palstan kanssa. Kukaan ei anna täällä Adventtikirkon lausuntoja.

        Sinun pitää mennä kipin kapin Adventtikirkkoon, ja kaivata siellä kiinnostusta.
        Kiinnostus sitten nousee kymppiin.

        Tässä on kiva mahdollisuus tutustua Raamattuun; http://media7.fi

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        No jos tietäisin että minkä paikkakunnan adventtikirkossa sinä tai vaikkapa pyhpyh lauantaisin käytte (jos ylipäänsä käytte) niin saattaisi olla että uteliaisuus kasvaisi niin suureksi että voisin vaikka matkustaa vähän kauemmaksikin katsomaan yleisesti meininkiä ja että minkälaisia muut ihmiset siellä on vaikka varsinainen kiinnostus itse kyseistä kirkkoa kohtaan ei niin suuri olisikaan.



      • elämysmatkailua
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei- kiitos-

        Voit katsoa http://adventtikirkko.fi /seurakunnat

        Löytyy kaikenlaista linkeistä. Kirkon työntekijöihin voi ottaa aina yhteyttä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Mutta muilla paikallisseurakunninnilla ei välttämättä olisi tarjota vastaavanlaisia vetonauloja.


    • Pitäisköhän Jarin lähteä välillä vaikka vähän pyöräilee...

      • Hep-

        Mittasin eilen 128/77 verenpaineen. Pulssi 48.

        Minun hetken lievästi koholla ollut yläpaine johtui tilanteesta.

        On elettävä niin ettei psyykkaamalla nosta verenpainettaan.

        Eli verenpaineasiat ovat fyysiseltä kantilta kunnossa ja hyvin.

        On kolmatta vuotta huonoa pyöräilykesää. Oli kaksi hyytävän kylmää touko- ja kesäkuuta. Nytkin oli kylmä kesäkuu, johon mahtui muutama hyvä kesäpäivä.
        Heinäkuussakaan ei mikään optimaalinen keli, sellaiselle säälle missä minä nautin pyöräilystä.

        Odottelen erinomaisia pyöräilykelejä nyt heinäkuun jälkimmäiselle puoliskolle ja elokuulle. Minä nautin hellepyöräilystä erityisesti, ja sain tarpeekseni kylmästä.
        Ei huvita värjötellä kylmässä, kun klahtena vuotena poljin kylmästä huolimatta.

        Ehkä olen odottanut toukokuulta kuitenkin liikoja, sillä harvemmin toukokuu on kesän veroista aikaa.

        Olen suunnittelemassa senior päivieni harrastuksia parhaillaan. Olen eläkeläinen ja huolia vain siitä että Suomi kestäisi vaikeudet.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • klkklkklk
      • Onneksi olen tehnyt jo 1990 luvulla ruokaremontin missä kova rasva on jäänyt pois niin paljon kuin mahdollista.
        Olen ollut 1990 luvulla vasta kolmannella vuosikymmenelläni elämässäni. Eli kolmekymppinen 1990 luvun alussa.

        Minulla ei ole verenpainetautia, tai asiaan liityvää pysyvää tilaa, vaan siihen oli muu syy.
        - On jos aisoissa, eikä ollut kuin lievästi hetken koholla 140-160 välillä yläpaine.

        Eilen rentoutuessa mittasin 128/75.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Jurpo_lukki
        jarinhotelli kirjoitti:

        Onneksi olen tehnyt jo 1990 luvulla ruokaremontin missä kova rasva on jäänyt pois niin paljon kuin mahdollista.
        Olen ollut 1990 luvulla vasta kolmannella vuosikymmenelläni elämässäni. Eli kolmekymppinen 1990 luvun alussa.

        Minulla ei ole verenpainetautia, tai asiaan liityvää pysyvää tilaa, vaan siihen oli muu syy.
        - On jos aisoissa, eikä ollut kuin lievästi hetken koholla 140-160 välillä yläpaine.

        Eilen rentoutuessa mittasin 128/75.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Koskapa olette vakuuttunut niin olisko syytä tutkia noita vastaväitteitä. Tossa oli linkki jota ei täällä vieraillut ole avannut. Eli päättelin notta ette edes halua löytää mitään olettamuksesta poikkeavaa. Sieltä löytyypi tutkimukseni kovienrasvojen ja kolesterolin ihmeellisistä elämistä.

        http://wainanjutut.blogspot.fi/2012/03/tuhannen-tutkimusta-pohjois-karjalaan.html

        http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/kovatrasvat-ja-kolesteroli-ystavamme.html


      • Rento-Reiska
        jarinhotelli kirjoitti:

        Onneksi olen tehnyt jo 1990 luvulla ruokaremontin missä kova rasva on jäänyt pois niin paljon kuin mahdollista.
        Olen ollut 1990 luvulla vasta kolmannella vuosikymmenelläni elämässäni. Eli kolmekymppinen 1990 luvun alussa.

        Minulla ei ole verenpainetautia, tai asiaan liityvää pysyvää tilaa, vaan siihen oli muu syy.
        - On jos aisoissa, eikä ollut kuin lievästi hetken koholla 140-160 välillä yläpaine.

        Eilen rentoutuessa mittasin 128/75.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Joitko kossua rentoutuessasi vaiko keskustaa?


      • Exap
        Jurpo_lukki kirjoitti:

        Koskapa olette vakuuttunut niin olisko syytä tutkia noita vastaväitteitä. Tossa oli linkki jota ei täällä vieraillut ole avannut. Eli päättelin notta ette edes halua löytää mitään olettamuksesta poikkeavaa. Sieltä löytyypi tutkimukseni kovienrasvojen ja kolesterolin ihmeellisistä elämistä.

        http://wainanjutut.blogspot.fi/2012/03/tuhannen-tutkimusta-pohjois-karjalaan.html

        http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/kovatrasvat-ja-kolesteroli-ystavamme.html

        Vähän vastaavaa dataa on saatavana myös esimerkiksi kalsiumin määristä osteoporoosin "ehkäisemiseksi".

        Faktahan on se, että osteoporoosi on suurin ongelma länsimaissa, joissa kalsiumin normaalikulutus on muutoinkin suurempi, kun taas afrikassa tai kauko-idässä (jossa maito ei kuulu normaaliin ruokavalioon), osteoporoosi on paljon harvinaisempi vaikka kalsiumia saadaan luokkaa kolmannes tai jopa vähemmän länsimaiden määrästä.

        Osteoporoosi aletaan vasta nyt vihdoin tunnustaa oikeasti johtuvan ihan muusta kuin nautittavasta bruttokalsium-määrästä. Sitä höpö-höpöä nyt vaan on Valiot sun muut rummuttaneet vuositolkulla, ja lisäravinteiden myyjät ovat netonneet sievoiset summat täysin tarpeettomasta kalsiuminkulutuksen lisäyksestä.

        Suositusten antajat ovat uskoneet maitotuotteiden ja lisäravinteiden valmistajien rahoittamaa ja runsaskätisesti tukemaa tutkimusta - ja kauppa käy.

        Itse käytän paljon ruokaöljyä ja hieman voita, mutta nuo margariinit ja muut saapasrasvat jäivät pääosin pois jo kauan sitten, siihen aikaan kun hyvä insinöörituttavani oli Raision Tehtailla töissä ja kertoi seikkaperäisesti miten ja mistä ne tehdään.


      • Jurpo_lukki
        Exap kirjoitti:

        Vähän vastaavaa dataa on saatavana myös esimerkiksi kalsiumin määristä osteoporoosin "ehkäisemiseksi".

        Faktahan on se, että osteoporoosi on suurin ongelma länsimaissa, joissa kalsiumin normaalikulutus on muutoinkin suurempi, kun taas afrikassa tai kauko-idässä (jossa maito ei kuulu normaaliin ruokavalioon), osteoporoosi on paljon harvinaisempi vaikka kalsiumia saadaan luokkaa kolmannes tai jopa vähemmän länsimaiden määrästä.

        Osteoporoosi aletaan vasta nyt vihdoin tunnustaa oikeasti johtuvan ihan muusta kuin nautittavasta bruttokalsium-määrästä. Sitä höpö-höpöä nyt vaan on Valiot sun muut rummuttaneet vuositolkulla, ja lisäravinteiden myyjät ovat netonneet sievoiset summat täysin tarpeettomasta kalsiuminkulutuksen lisäyksestä.

        Suositusten antajat ovat uskoneet maitotuotteiden ja lisäravinteiden valmistajien rahoittamaa ja runsaskätisesti tukemaa tutkimusta - ja kauppa käy.

        Itse käytän paljon ruokaöljyä ja hieman voita, mutta nuo margariinit ja muut saapasrasvat jäivät pääosin pois jo kauan sitten, siihen aikaan kun hyvä insinöörituttavani oli Raision Tehtailla töissä ja kertoi seikkaperäisesti miten ja mistä ne tehdään.

        Toinen linkki kertoo mitä Euroopan tilastot kertovat safan kulutuksesta ja sydänkuolleisuudesta.

        Kalkkia kertoi sydänlääkäri mulle sen tulppani olevan.

        Kalsium tarvitsee K2 ja D3-vitamiineja ja mahdollisesti muitakin.

        En pistä kasvirasvoja kitusiini..ehken kookosrasvaa.


      • Exap kirjoitti:

        Vähän vastaavaa dataa on saatavana myös esimerkiksi kalsiumin määristä osteoporoosin "ehkäisemiseksi".

        Faktahan on se, että osteoporoosi on suurin ongelma länsimaissa, joissa kalsiumin normaalikulutus on muutoinkin suurempi, kun taas afrikassa tai kauko-idässä (jossa maito ei kuulu normaaliin ruokavalioon), osteoporoosi on paljon harvinaisempi vaikka kalsiumia saadaan luokkaa kolmannes tai jopa vähemmän länsimaiden määrästä.

        Osteoporoosi aletaan vasta nyt vihdoin tunnustaa oikeasti johtuvan ihan muusta kuin nautittavasta bruttokalsium-määrästä. Sitä höpö-höpöä nyt vaan on Valiot sun muut rummuttaneet vuositolkulla, ja lisäravinteiden myyjät ovat netonneet sievoiset summat täysin tarpeettomasta kalsiuminkulutuksen lisäyksestä.

        Suositusten antajat ovat uskoneet maitotuotteiden ja lisäravinteiden valmistajien rahoittamaa ja runsaskätisesti tukemaa tutkimusta - ja kauppa käy.

        Itse käytän paljon ruokaöljyä ja hieman voita, mutta nuo margariinit ja muut saapasrasvat jäivät pääosin pois jo kauan sitten, siihen aikaan kun hyvä insinöörituttavani oli Raision Tehtailla töissä ja kertoi seikkaperäisesti miten ja mistä ne tehdään.

        Hei

        Margariineista on kauhujuttuja, mutta kauhujutut kuuluvat jonnekin 50- vuoden taakse siihen aikaan kun margariineja- /voin korvikkeena valmistettiin osaksi pula-ajankin vuoksi.

        Margariinit ovat kovetettua kasviöljyä. Joissakin margariineissa on pieni määrä ns. transrasvoja, joka tarkoittaa kovetetta, ja on käytännössä samaa kovaa rasvaa kuin eläinkunnankin rasva.

        Ihmiset pölöttävät uskomuksiaan, ja en hetkeäkään usko Raision tehtaan margariini kauhujuttuihinkaan.

        Minä olen saanut ravintotalous-keittäjä linjan ammattikoulutusta aikoinaan poikasena, ja kotitaloustekniset asiat ovat olleet koko elämän kattava harrastus, jossa on ruokaa tullut samalla siinä sivulla, kun ei ole varaa palkata keittiöpiikaa.

        Minä luen ravintoaineista aina mitä ne sisältävät /per/100g.

        Katsotaan malliksi vaikka tavallinen tunnettu Flora; -Margariini 60%, flora normaalisuolainen;

        energia, laskennallinen 2 233 kJ (533 kcal) summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        hiilihydraatti imeytyvä 0,2 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasva 60,0 g analysoitu teollisuuden laboratorio
        proteiini 0,2 g laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        alkoholi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama

        kuitu, kokonais- 0 g laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        orgaaniset hapot < 0,1 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        sokerialkoholi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        tärkkelys 0 g loogisesti arvioitu THL:n tuottama
        sokerit 0,2 g laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        fruktoosi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        galaktoosi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        glukoosi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        laktoosi 0,2 g laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        maltoosi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        sakkaroosi 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        polysakkaridi, vesiliukoinen ei-selluloosa 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama
        kuitu veteen liukenematon 0 g laskettu reseptistä THL:n tuottama

        rasvahapot yhteensä 57,0 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahapot monityydyttymättömät 15,4 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahapot yksittäistyydyttymättömät cis 24,1 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahapot tyydyttyneet 17,0 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahapot trans 0,5 g analysoitu teollisuuden laboratorio
        rasvahapot n-3 monityydyttymättömät 3,5 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahapot n-6 monityydyttymättömät 11,9 g summattu osatekijöistä THL:n tuottama
        rasvahappo 20:5 n-3 (EPA) 0 mg loogisesti arvioitu THL:n tuottama
        rasvahappo 22:6 n-3 (DHA) 0 mg loogisesti arvioitu THL:n tuottama
        kolesteroli (GC) 0 mg laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        sterolit 196,8 mg laskettu reseptistä
        kalsium 15,3 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        rauta 0,1 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        jodidi (jodi) 1,4 µg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        kalium 16,3 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        magnesium 2,4 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        natrium 360,0 mg laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        suola 917,3 mg laskettu kertoimilla THL:n tuottama
        fosfori 9,6 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        seleeni 0,3 µg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        sinkki < 0,1 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        tryptofaani 4,4 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama

        folaatti, kokonais- 0,6 µg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        niasiiniekvivalentti NE < 0,1 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        niasiini (nikotiinihappo nikotiiniamidi) < 0,1 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        pyridoksiini vitameerit (vetykloridi) (B6) < 0,01 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        riboflaviini (B2) 0,02 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        tiamiini (B1) < 0,01 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        B12-vitamiini (kobalamiini) 0 µg johdettu samankaltaisesta elintarvikkeesta THL:n tuottama
        C-vitamiini < 0,1 mg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        A-vitamiini RAE 800,0 µg laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        karotenoidit 1,5 µg laskettu reseptistä THL:n tuottama
        D-vitamiini 10,0 µg laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        E-vitamiini alfatokoferoli 11,0 mg laskettu koostumustiedoista tuoteseloste, tuotetiedote
        K-vitamiini 34,87 µg laskettu reseptistä THL:n tuottama

        > Margariini ei sisällä mitään mistä voi vääntää kauhujuttua margariinin valmistamisesta!

        Kova rasva ei muutu muuksi koskaan . Kovan rasvan kokonaisaanti on se ratkaiseva, ja pahan kolesterolin taso, jota on hyvä seurata keski-iästä lähtien, -myös sokeriarvot ottaa vakavasti.

        Täällä voi laskea ja katsoa mitä syö, ja pakkauksien tuoteselosteet ainakin itse aina luen kaupassa;

        http://fineli.fi

        Olen omat ravintotekijät, mitä syön, olen laskenut että käytän harkitut lisäravinteet säännöllisesti, ja ravintoni ravintoarvot, niin että saan tarpeeksi kaikkea.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Jossakin on maisemakonttoreita, joissa on laskeskeltu minun elämäni naismahdollisuuksia, ja annettu raporttia laskelmista neuvottelematta, ja kyselemättä minulta mitään.

      Minä en ole kuulkaa naismahdollisuuksistani enkä vuoteessani viruneista naisista puhunut elämässäni ainokaistakaan sanaa mitään intiimiä, enkä juuri mitään muutakaan koskaan.
      >> Naisista jotka eivät liiku seurassani, en ole sanaakaan puhunut.

      Minulla ei ole osallisuutta elämäni naislaskelmissa mitä joissakin maisemakonttoreissa on itsenäisesti minusta suoritettu. -Ei ole tiedoitettu, ei ole raportoitu, eikä neuvoteltu minun kanssa moisia henkilökohtaisiani asioitani.
      Kukaan ei ole istunut samaan pöytään kanssani minun näköetäisyydelleni puhumaan naismahdollisuuksista ja mahdollisesta elämänkumppanista.

      >>> En ole neuvotelut sanallakaan kenenkään tyttäriä 2000 luvulla missään.

      Tuttavuuksista joita liittyy lehtien lainaamiseen, päiväkahviin pelkällä päiväkahvilla, kotitalousteknisten asioden avustaminen, tai lapsenvahtina- olen maininnut tällaisista;
      "Ei parisuhdemerkitystä." Tuon verran ollut pakko sanmoa ettei kukaan luule muuta.
      Ihmisillä syntyy tuttavuuksia ja ystävyyksiä, -tilapäisiä ja määräaikaisiakin.

      Minä en ole puhunut yhtiöitten, yhdistyksien, järjestöjen, naapurustojeni, ystävieni, entisten työnantajieni, asiakkaitteni, työnantajieni asiakkaiden, sukulaistenikaan, yksityis, intiimi, perheasioita. Olen sukulaisistani kirjoittanut vain kärrynrakentajista jotka ovat vainajia viimeinenkin jo puolen vuosisadan ajan.

      Minulla ei ole maisemakonttorien laskelmissa mitän tekemistä, eikä laskelmia ole minun kanssani suoritettu. Ei ainokaistakaan hyvää taikka onnellista päivää ole ollut.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Verenpaineeni on kohdallaan. Olen mitannut systolista arvoa eli yläpainetta, -tuntui olevan lievästi koholla 140-160 välillä hetken, mutta olen mitannut nyt alle 140 yläpainetta. Kerran jopa 128.

      Minä en ole kokenut elämässäni kenenkään peräsuoleen, taikka peräaukkoon kohdistuvaa mielenkiintoa, -kummankaan sukupuolen.

      En muutu 1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnoksi, ja sukulaiseni ovat viettäneet- -jopa lähiomaiseni viettäneet omaa elämäänsä omissa perikunnissaan minuun yhteyksiä pitämättä kymmenien vuosien ajan.

      On turhaa unelmoida minua edesmenneiden sukulaisteni uskonnon arvojen mittareihin, taikka tyttäriinsäkään.

      Minulla omat omantunnon asiat Raamatun valossa, ja en ole kenenkään mielivallalle mieluisaksi velvollinen orientumaan.
      Olen ollut erossa hengellisten liikkeiden maallikko- ja ryhmävastuista tasan kymmenen vuoden ajan.
      (10- vuotta-)

      Alapään nuolaisua koskevat missiot pitää jättää 1970 - 1980 lukujen nuoruuteni kiimaisiin päiviin.
      Persettä on tullut nuolaistua viimeksi 1980 luvulla.
      Ei tuon tuoreempaa "perseen nuolemista," jos minua koskee.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Minä halusin 50- villityksessä elämänkumppanin, ja jouduin homoleipomoon, missä ihmisiä pyritään muuttamaan ns. homoiksi, ja nk. hinteiksi, mahdollisissa hienojen perheiden kersojen naittajaisissa.

      Minä en ole uskoani Raamatun totuuksiin jättänyt mihinkään, ja en ole tehnyt ainokaisenakaan päivänä päätöstä 2000 luvulla että uskostani luopuisin.

      En vähääkään ole siirtynyt mihinkään homopareisuhteiden maailmaan.
      Olen koko elämäni ajan kieltäytynyt homoparisuhteista.

      Sain hartiani auki, ne meni kramppiin 2014 pyöräilymatkani päälle, ja hartiat vinossa.
      En niitä havaannu ammattilaisella hoitaa. Kesän 2015 pyöräilin hartiat vinossa.
      Olen vuoden ajan palauttanut hartioita, ja onnistunutkin siinä nyt.
      Iästäkin johtuen menetin nuoruuteni hartiat, ja pyöräilijät muuttuvat kaljapullon näköisiksi kaikki, mutta aion huolehtia ryhdistäni, -hyvillä venytyksilläkin pyöräilyharrastuksessani, mutta en nuoruuteni päivieni hartioita pysty palauttamaan.
      Lihaskunnosta ja ryhdistä aion huolehtia.

      Yhdistyksiin kuuluu yhdistyksien sääntöjen puitteissa tapahtuva päätöksenteko. Siitä jäsenet maksavat. Jäsenet velvollisia järjestyssääntöjen noudattamiseen ja jäsenmaksuun, jos jäsenmaksu on.

      Subjektiin aina yhteys kaikessa subjektia koskevassa jokaisessa viranhaltijan asemassakin.

      Olen varusmiespalvelukseni suorittanut 1978-1979. Silloin marssittiin millisuorassa, eikä niin kuin lehmät.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Minä en ryhdy homoparisuhteisiin, eikä elämässäni ole ainokaistakaan ko. rakkaus-suhdetta ollut, ja en ole kenenkään moisista asioista puhunut sanaakaan koskaan elämässäni.
      - Minun tahto ei ole siis moinen- ja laitonta ja rikollista puhua sellaisia yleensä kenestäkään.

      Tietenkin Suomessa on monia homosuhteiden virallistajia ollut, aina ministeri, taiteilijatasoa myöten. Näiden oma tahto on huomioitava tietenkin, ja pakko nimittää ns. homoiksi, tai nk. hinteiksi, oman tahtonsa vuoksi.

      Minä en ole ainokaisenkaan ihmisen henkilökohtaista uskoa elämäni aikana koskaan riippumatta seurakunnastaan en ole koskaan arvostellut.
      Jumalan paikalle on tungosta ja jonoa, mutta en siis siinä jonossa koskaan seiso joka Jumalan paikkaa jonottaa.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Hienoa_

      Verenpaineeni on 124/72 ja pulssi 48.
      Levossa. Mansetti 5 minuuttia paikoillaan ennen mittausta, ja 5 ko. 5- minuutin aika rentoutumista ennen mittaamista.

      Matalin pulssi mitä olen mitannut oli 31 kyllä -31- sillä raskas pyöräily teki laajan sydämen. Iän mukana pulssi nousee, ja olen koko talven maannut sohvalla liikkumatta.

      Aloitan syksyllä pakkotreenin ja parannan sydämenkin arvoja vielä.
      Kun tulee ikää ei voi maata talvisin sohvalla, ei ole hiihtolunta ollut, kuin viikoksi /per talvi minulle, mutta olen aina maratonin 50km hiihtänyt.

      Huonoa pyöräilykesää vaan jatkuu- Kolmas huonosäinen pyöräilyvuosi.
      Jäätävän kylmät kesäkuut. ja heinäkuussakin jotakin vikaa.
      Luulisin että heinäkuun jäkimmäinen puolisko, ja elokuussa on hellesäätä.
      Minä rakastan hellepyöräilyä.

      >>>> Syksyllä jatkamme Raamatun asioiden evankeliumin merkeissä, ja tutuille välitin terviisit jo mitä kertoilin.
      Palstalla keskustelemme hengellisistä asioista-.

      Muistutan vielä että olen tämän maan lainsäädännöt noudattanut monen vuosikymmenen ajan, ja että ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä minun teko on ollut rattijuopumukseni 1986, 1986.
      Minulla oli 1980 luvun jälkimmäisellä puoliskolla hankalaa aikaa. Lääketiede ei osannut tunnistaa loppuunpalamista 1980 luvun lopulla ja olin kolmekymppisenä hukassa sen vuoksi ja sekoiluja sattui neuroleptien ja alkoholin yhteiskäytönkin vuoksi. Asiaan liittyi kuitenkin kompastusta ja pitkäkestoista stressiä ihmissuhteissa.
      Oli pari hankalaa työpaikkaa joissa minusta riippumattomia, tai minun ikäiselleni hallitsemattomia erilaisia ongelmia. Opiskelin 2,5 tutkintoa Markkinointi-Instituusissa työn ohessa 1980 luvulla, ja yliopistokurssien lukeminen oli vaativien ja paljon työn ohessa aina päällä.

      >>>>>>>>>> Ihmisten henkilökohtaisissa asioissa pitää olla subjektiin yhteydessä aina. Sellaista viranhaltijan asemaa missä voisi subektin ohittaa, ei ole olemassa missään.

      >>> Seurakuntayhdistyksissä johtokunta kantaa juridisen vastuun- Ihmisten henkilökohtaisilla asioilla ei hypätä itsenäisesti.
      >>> Minulla ei ole yhteisiä perhe-asioita seurakuntayhdistyksen- hengellisten järjestöjen jäsenien kanssa- -Yksinäisiä päiviä koko 2000- luku.
      Ei hyvää taikka onnellista päivää kenenkään perhepiireissä, eikä ole kutsuttu sokerimunkkikaffeelle, eikä rinkulateelle kenenkään perheeseen liittyvässä esim. parisuhdeasiassa.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • pistä.paremmaksi

        Mutta minäpä olenkin perseestä neitsyt.


      • pistä.paremmaksi kirjoitti:

        Mutta minäpä olenkin perseestä neitsyt.

        No hyvä,a je hienoa. Pysyttele neitsyenä p.r.seestä, niin kuin minäkin.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • pistä.paremmaksi
        jarinhotelli kirjoitti:

        No hyvä,a je hienoa. Pysyttele neitsyenä p.r.seestä, niin kuin minäkin.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Niin pysyttelenkin. Koskaan en ole hairahtanut sille tielle ja siitä on minua kenenkään turha tuomaroida. Olen luonnollinen henkilö enkä oikeushenkilö ja verenpaineeni on kunnossa.


      • pistä.paremmaksi kirjoitti:

        Niin pysyttelenkin. Koskaan en ole hairahtanut sille tielle ja siitä on minua kenenkään turha tuomaroida. Olen luonnollinen henkilö enkä oikeushenkilö ja verenpaineeni on kunnossa.

        Luonnollinen henkilö on välttämättä oikeusterminologiassa "luonnollinen oikeushenkilö." Jos olet vain lunnollinen henkilö, ja et oikeushenkilö- tarkoittaa se että et ole oikeuskelpoinen, vaan olet holhouksen alla.

        Muuten on kaikki varmaan hyvin- mutta muista että älä ryhdy minkään sortin päälliköksikään, jos et johtamisesta mitään ymmärrä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Luonnollinen henkilö on välttämättä oikeusterminologiassa "luonnollinen oikeushenkilö." Jos olet vain lunnollinen henkilö, ja et oikeushenkilö- tarkoittaa se että et ole oikeuskelpoinen, vaan olet holhouksen alla.

        Muuten on kaikki varmaan hyvin- mutta muista että älä ryhdy minkään sortin päälliköksikään, jos et johtamisesta mitään ymmärrä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Luonnollinen henkilö on välttämättä oikeusterminologiassa "luonnollinen oikeushenkilö.""

        Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa vaan on ihan itse keksimääsi.

        On luonnollisia henkilöitä, oikeushenkilöitä ja sitten vielä bonuksena voi olla epävarsinaisia oikeushenkilöitä, kuten konkurssipesät ja kuolinpesät, sekä kansainvälisiä järjestöjä, jotka eivät ole nekään mitään edellisistä. Kaikki ovat kuitenkin oikeussubjekteja.

        "Oikeussubjekti on oikeustieteessä sellainen taho, joka voi saada oikeuksia ja tulla velvoitetuksi. Tätä ominaisuutta kutsutaan oikeuskelpoisuudeksi. Oikeussubjekteja ovat luonnolliset henkilöt eli ihmiset sekä oikeushenkilöt, joita ovat erilaiset yritykset, yhteisöt ja julkisoikeudelliset tahot.
        ...
        Oikeushenkilöitä ovat kauppaoikeudelliset yhteisöt (kuten osakeyhtiöt ja osuuskunnat), siviilioikeudelliset yhteisöt (kuten yhdistykset ja säätiöt) sekä julkisyhteisöt (kuten valtio, kunnat tai seurakunnat). Julkisyhteisöt ovat julkisoikeudellisia oikeushenkilöitä ja muut ovat yksityisoikeudellisia oikeushenkilöitä."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeussubjekti


      • Exap kirjoitti:

        "Luonnollinen henkilö on välttämättä oikeusterminologiassa "luonnollinen oikeushenkilö.""

        Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa vaan on ihan itse keksimääsi.

        On luonnollisia henkilöitä, oikeushenkilöitä ja sitten vielä bonuksena voi olla epävarsinaisia oikeushenkilöitä, kuten konkurssipesät ja kuolinpesät, sekä kansainvälisiä järjestöjä, jotka eivät ole nekään mitään edellisistä. Kaikki ovat kuitenkin oikeussubjekteja.

        "Oikeussubjekti on oikeustieteessä sellainen taho, joka voi saada oikeuksia ja tulla velvoitetuksi. Tätä ominaisuutta kutsutaan oikeuskelpoisuudeksi. Oikeussubjekteja ovat luonnolliset henkilöt eli ihmiset sekä oikeushenkilöt, joita ovat erilaiset yritykset, yhteisöt ja julkisoikeudelliset tahot.
        ...
        Oikeushenkilöitä ovat kauppaoikeudelliset yhteisöt (kuten osakeyhtiöt ja osuuskunnat), siviilioikeudelliset yhteisöt (kuten yhdistykset ja säätiöt) sekä julkisyhteisöt (kuten valtio, kunnat tai seurakunnat). Julkisyhteisöt ovat julkisoikeudellisia oikeushenkilöitä ja muut ovat yksityisoikeudellisia oikeushenkilöitä."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeussubjekti

        Olen esittänyt karkean jaon. En täsmällisen yksityiskohtaista.

        Tuon karkean jaon olen saanut kyllä yliopiston oikeustieteen tohtorilta tohtorin kurssilla.
        -Joten älä akka tai ukko vittuile joka asiassa ja syytä valehtelijoiksi, ja harhan puhujiksi, -ihmisiä foorumilla, -ja luule itseäsi muita viisaammaksi joka asiassa.

        Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta voit olla varma ettet pärjää Adventtikirkon Raamatun-tuntemuksessakaan.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap kirjoitti:

        "Luonnollinen henkilö on välttämättä oikeusterminologiassa "luonnollinen oikeushenkilö.""

        Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa vaan on ihan itse keksimääsi.

        On luonnollisia henkilöitä, oikeushenkilöitä ja sitten vielä bonuksena voi olla epävarsinaisia oikeushenkilöitä, kuten konkurssipesät ja kuolinpesät, sekä kansainvälisiä järjestöjä, jotka eivät ole nekään mitään edellisistä. Kaikki ovat kuitenkin oikeussubjekteja.

        "Oikeussubjekti on oikeustieteessä sellainen taho, joka voi saada oikeuksia ja tulla velvoitetuksi. Tätä ominaisuutta kutsutaan oikeuskelpoisuudeksi. Oikeussubjekteja ovat luonnolliset henkilöt eli ihmiset sekä oikeushenkilöt, joita ovat erilaiset yritykset, yhteisöt ja julkisoikeudelliset tahot.
        ...
        Oikeushenkilöitä ovat kauppaoikeudelliset yhteisöt (kuten osakeyhtiöt ja osuuskunnat), siviilioikeudelliset yhteisöt (kuten yhdistykset ja säätiöt) sekä julkisyhteisöt (kuten valtio, kunnat tai seurakunnat). Julkisyhteisöt ovat julkisoikeudellisia oikeushenkilöitä ja muut ovat yksityisoikeudellisia oikeushenkilöitä."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeussubjekti

        Lisäys;

        Wikipedia ei käy tiedoksi koskaan.

        Wikipedian tekstiä pitää aina jokaisen varauksella ottaa, ja harkita.
        Käytän Wikiä itsekin tosin paljon, mutta harkitsen aina mitä tietoa se antaa.

        En tässä tapauksessa mitä lainasit kommentoi, en sitä lukenut niin tarkasti. Osaan itse hakea tietoa tarvittaessa.

        Wikipededian teksti ei käy esim. yliopiston tehtävissä koskaan tietolähteenä.


        Käytin kansanomaista sanaa, en ole koskaan sellaista lausunut, en tiedä mikä minua joskus vaivaa kirjoittaessa kun lipsautan tuollaisia.
        Ei se ole tarkoitettu kuitenkaan henkilökohtaisena loukkauksena.
        Täällä lukee niin paljon kansankieltä vuosien mittaan, että sortuu joskus itsekin sellaiseen. Minun puheeni on ollut koko elämäni ilman tuollaisia sanoja.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • eieikylläkyllä
        jarinhotelli kirjoitti:

        No hyvä,a je hienoa. Pysyttele neitsyenä p.r.seestä, niin kuin minäkin.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Jari parka. Etkö pysty pitämään lupaustasi nousta jutuista? Olkoo eisi ei ja kylläsi kyllä, niinkuin Raamattu opettaa.


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Olen esittänyt karkean jaon. En täsmällisen yksityiskohtaista.

        Tuon karkean jaon olen saanut kyllä yliopiston oikeustieteen tohtorilta tohtorin kurssilla.
        -Joten älä akka tai ukko vittuile joka asiassa ja syytä valehtelijoiksi, ja harhan puhujiksi, -ihmisiä foorumilla, -ja luule itseäsi muita viisaammaksi joka asiassa.

        Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta voit olla varma ettet pärjää Adventtikirkon Raamatun-tuntemuksessakaan.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        Jos sinulle ei kelpaa kuin yliopiston materiaali, niin härifrån tvättas:
        "Oikeuskelpoisia ovat luonnollisten henkilöiden lisäksi ns. oikeushenkilöt. Oikeushenkilöitä ovat sellaiset yhteisöt tai omaisuusmassat, joille laki tai tapa tunnustaa oikeussubjektin ominaisuuden. Tällaisia ovat esim. yhdistys, osuuskunta, osakeyhtiö, avoin yhtiö ja kommandiittiyhtiö sekä säätiö. Oikeushenkilöiden oikeuskelpoisuus on jossakin määrin suppeampi kuin luonnollisten henkilöiden."
        https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/oikeustiede/materiaali/osa3.html

        Tietysti Finlexistäkin asian löydät, esim. tästä saat hyvän käsityksen:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010244

        Luonnolliset henkilöt ja oikeushenkilöt ovat nimenomaan eri asia, koska termillä erotetaan elävä ihminen muista oikeussubjekteista. Oikeushenkilö sanana vastaa lähinnä englannin kielen termiä "legal entity", joka on todellakin kuvaavampi kuin suomen kielen termin viittaus "henkilöön", jota oikeushenkilö nimenomaan ei ole.


      • eieikylläkyllä kirjoitti:

        Jari parka. Etkö pysty pitämään lupaustasi nousta jutuista? Olkoo eisi ei ja kylläsi kyllä, niinkuin Raamattu opettaa.

        Hei-

        Minä en ole Sinulle "parka."

        Olen ainakin hiihtomaratonkuntoinen hyvävointinen eläkepäiviään viettävä henkilö. En "parka" Sinulle.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • eieikylläkyllä kirjoitti:

        Jari parka. Etkö pysty pitämään lupaustasi nousta jutuista? Olkoo eisi ei ja kylläsi kyllä, niinkuin Raamattu opettaa.

        Hei-

        Minä en ole Sinulle "parka."

        Olen ainakin hiihtomaratonkuntoinen hyvävointinen eläkepäiviään viettävä henkilö. En "parka" Sinulle.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap kirjoitti:

        Jos sinulle ei kelpaa kuin yliopiston materiaali, niin härifrån tvättas:
        "Oikeuskelpoisia ovat luonnollisten henkilöiden lisäksi ns. oikeushenkilöt. Oikeushenkilöitä ovat sellaiset yhteisöt tai omaisuusmassat, joille laki tai tapa tunnustaa oikeussubjektin ominaisuuden. Tällaisia ovat esim. yhdistys, osuuskunta, osakeyhtiö, avoin yhtiö ja kommandiittiyhtiö sekä säätiö. Oikeushenkilöiden oikeuskelpoisuus on jossakin määrin suppeampi kuin luonnollisten henkilöiden."
        https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/oikeustiede/materiaali/osa3.html

        Tietysti Finlexistäkin asian löydät, esim. tästä saat hyvän käsityksen:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010244

        Luonnolliset henkilöt ja oikeushenkilöt ovat nimenomaan eri asia, koska termillä erotetaan elävä ihminen muista oikeussubjekteista. Oikeushenkilö sanana vastaa lähinnä englannin kielen termiä "legal entity", joka on todellakin kuvaavampi kuin suomen kielen termin viittaus "henkilöön", jota oikeushenkilö nimenomaan ei ole.

        Hei-

        Kuule, kun tuo on minulle selvää asiaa. Turhaa minulle tuollaisia linkkejä lähettää.
        Olen jo oikeustieteen kurssini lukenut. "Lain käyttö yhteiskunnassa."

        En ole toki lainanut suoraan kuitenkaan yhdenkään kurssiopettajan tekstiä.

        Olen asiayhteydessä halunnut sanoa että luonnollinen oikeushenkilö on oikeuskelpoinen yksityishenkilö. Julkinen oikeushenkilö on taas yhtiöt ja järjestöt, yhdistykset. Vain tämän eron halusin kertoa, en pitää luentoa tuosta aiheesta, sellainen on tarpeetonta asiayhteydessä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        Kuule, kun tuo on minulle selvää asiaa. Turhaa minulle tuollaisia linkkejä lähettää.
        Olen jo oikeustieteen kurssini lukenut. "Lain käyttö yhteiskunnassa."

        En ole toki lainanut suoraan kuitenkaan yhdenkään kurssiopettajan tekstiä.

        Olen asiayhteydessä halunnut sanoa että luonnollinen oikeushenkilö on oikeuskelpoinen yksityishenkilö. Julkinen oikeushenkilö on taas yhtiöt ja järjestöt, yhdistykset. Vain tämän eron halusin kertoa, en pitää luentoa tuosta aiheesta, sellainen on tarpeetonta asiayhteydessä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Olen asiayhteydessä halunnut sanoa että luonnollinen oikeushenkilö on oikeuskelpoinen yksityishenkilö."

        Mutta koetahan nyt ymmärtää, että on oikeushenkilöitä ja on luonnollisia henkilöitä mutta ne ovat eri asioita, ja sellaista yhdistelmää kuin luonnollinen oikeushenkilö ei ole.


      • Exap kirjoitti:

        "Olen asiayhteydessä halunnut sanoa että luonnollinen oikeushenkilö on oikeuskelpoinen yksityishenkilö."

        Mutta koetahan nyt ymmärtää, että on oikeushenkilöitä ja on luonnollisia henkilöitä mutta ne ovat eri asioita, ja sellaista yhdistelmää kuin luonnollinen oikeushenkilö ei ole.

        Sellainen yhdistelmä kuin "luonnollinen oikeushenkilö" olemassa.

        Kuule, yliopistokurssien vetäjät, professorit, tohtorit, lehtorit, -käyttävät usein omaa terminologiaansa. Kukaan ei voi väittää etteikö "luonnollinen oikeushenkilö" olisi termi joka sopii oikeuskelpoiseen henkilöön, jota verrataan vasten julkista oikeushenkilöä- jossa on sitten kyse yhtiöistä, ja järjestöistä, yhdistyksistä.

        Älä viitsi vinkua asiassa mikä on täysin turha vinguttava.
        Keksi muuta tekemistä kuin tällaista asiaa vahtia.
        Jotakin ihan omaa puuhaa oman navan ympärillä.


        Siunaksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Sellainen yhdistelmä kuin "luonnollinen oikeushenkilö" olemassa.

        Kuule, yliopistokurssien vetäjät, professorit, tohtorit, lehtorit, -käyttävät usein omaa terminologiaansa. Kukaan ei voi väittää etteikö "luonnollinen oikeushenkilö" olisi termi joka sopii oikeuskelpoiseen henkilöön, jota verrataan vasten julkista oikeushenkilöä- jossa on sitten kyse yhtiöistä, ja järjestöistä, yhdistyksistä.

        Älä viitsi vinkua asiassa mikä on täysin turha vinguttava.
        Keksi muuta tekemistä kuin tällaista asiaa vahtia.
        Jotakin ihan omaa puuhaa oman navan ympärillä.


        Siunaksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Sellainen yhdistelmä kuin "luonnollinen oikeushenkilö" olemassa."

        Vain kuvitelmissasi. Kyseessä on aivan perusluonteinen asia oikeustieteessä, josta takuuvarmasti yksikään asiantuntija ei mokaa käyttämällä keksimääsi termiä.

        Mutta tässä tullaan aivan samaan asiaan mihin olen törmännyt ennenkin, eli vaikka teet virheitä, jankkaat aivan päivänselvää asiaa vastaan. Tulee elävästi mieleen kun väitit Raamatun ainoan vuosissa laskettavan profetian löytyvän Danielin kirjasta, ja kivenkovaa jankkasit siitäkin että olisit muka ollut oikeassa. Puhdasta höpönlöpöä sekin: Jer 25:11-12 ja Jer 29:10 sisältävät vuosissa laskettavan profetian, 70 vuoden pakkosiirtolaisuuden.

        Haluatko kinata vielä siitäkin ?


      • Exap kirjoitti:

        "Sellainen yhdistelmä kuin "luonnollinen oikeushenkilö" olemassa."

        Vain kuvitelmissasi. Kyseessä on aivan perusluonteinen asia oikeustieteessä, josta takuuvarmasti yksikään asiantuntija ei mokaa käyttämällä keksimääsi termiä.

        Mutta tässä tullaan aivan samaan asiaan mihin olen törmännyt ennenkin, eli vaikka teet virheitä, jankkaat aivan päivänselvää asiaa vastaan. Tulee elävästi mieleen kun väitit Raamatun ainoan vuosissa laskettavan profetian löytyvän Danielin kirjasta, ja kivenkovaa jankkasit siitäkin että olisit muka ollut oikeassa. Puhdasta höpönlöpöä sekin: Jer 25:11-12 ja Jer 29:10 sisältävät vuosissa laskettavan profetian, 70 vuoden pakkosiirtolaisuuden.

        Haluatko kinata vielä siitäkin ?

        Hei_

        Kuule, vika on siinä että keskitys henkilöön varmaankin liikaa, ja et ymmärrä heti sitä että olen asiayhteydessä "Raamatun ainoasta allakalla laskettavasta profetiasta" tarkoittanut apokalyptisia/ eskatologisia aikalaskelmia.
        En ole tätä täsmentänyt sellaisella tavalla niin tarkasti ettet Sinä pääsisi saivartelemaan. Minulle on päivänselvä asia pakkosiirtolaisuus, olen Raamattuni lukenut. En arvannut että minun pitää varautua saivartelijaan, joka etsii virheitä ja lipsahduksia, joka pitää niitä kuukausikaupalla ja vuositolkulla muistissaan.

        Oikeustieteessä on oma termonologia, joka on Suomen I ja II laissa.
        Tämä on sitä virallista terminologiaa.
        Oikeushenkilöiden jako ei ole niin yksinkertainen mitä esitin karkeasti havainnollistaakseni eroa luonnollisen ja julkisen välillä.
        Mutta luonnollisen henkilön yhteydessä on parempi käyttää samaa termiä kuin 1980 lukemani oikeustieteen kurssin yhteydessä; "juridinen henkilö" luonnollisen henkilön oikeuskelpoisuutta.
        Koska minun kurssini käsitteli lain käyttöä yhteiskunnassa, jossa mentiin läpi prosessit ja rakenteet, ja menetelmät, perustuslaki, yms. -Vain perustuslaista kaikki lakiasetukset, erikoislakeja on paljon joita voi etsiä.
        Eli en ole tuomarikoulutuksessa sentään ollut.
        En ole toki ollut täsmällinen asiassa, vaan olen halunnut tuoda esiin luonnollinen juridisen henkilön- julkisen henkilön vastakohtana, -sillä kansalaisilla on miljoonia web-sivuja, satojatuhansia blogeja ja kotisivutiloja, ja miljoonia maailmalla, ja tämän lisäksi kansalaiset viettävät aikaansa foorumeilla, >>> >>> Olen halunnut sanoa asiayhteydessä että em. ei tee kansalaisesta julkista oikeushenkilöä.
        Tottakai julkinen oikeushenkilö, ja luonnollinen henkilö suhteessa oikeustoimiin on tarkemmin määritelty oikeustieteen termonologiassa, joka tarkoittaa sitä virallaista terminologiaa mitä Suomen I ja II laki sisältää kirjaimina.

        Niin kuin sanoin- kaikki yliopiston kurssien vetäjät käyttävät myös omaa terminologiaansa, sillä nämä ovat koulutettuja asiantuntijoiksi sille kapealle sektorille mihin ovat kvalifikoituneet, ja heillä on erinomaisia perustietoja koko alastaan. Jokainen joka kursseja on lukenut, oppii hakemaan tietoa.
        Oikeustieteen terminologiaan löytyy hakemalla terkemmin tietoa.
        Minä en lainannut oikeustieteen tohtorin sanoja suoraan kuitenkaan missään.

        On parempi kiinnostua ihan omista tekosistaan intensiivisesti, siis intensiivisesti, ei minun-.
        Täällä käydään keskustelua. Minä en koskaan mieti ainokaistakaan persoonaa täällä, on vain kirjaimia, mietin joka päivä omaa uskoani ja keskustelen Raamatun kysymyksistä.
        Täällä aiheet joskus menevät hiukan moninaisiksikin välillä, sivuavat kuitenkin sitä keskustelua mitä täällä käydään. Minunkin tuttuja on ollut monia täällä, joita tapasin viikottainkin ja suvaitsivat pitää minuun yhteyttä vain nimimerkin takaa, en ajatellut siitä hyvää, mutta vapaus siihen oli, ja siksi saivat terveiseni täällä kaikessa. Nämä ovat niitä super-rakkaudellisia-"veljiä ja siskoja."
        Yhdistykset kokoontuvat ja hajaantuvat säännöllisesti ja "veli" ja "sisko" on lähinnä muodollisuus, ja ihminen ei voi vastata toisen odotuksiin, ja ihmiset kiireisiä. Yhteinen aate tietenkin yhdistää pitsin-nypläys-seurassakin, ja kylän tylppäaisaisten yhdistyksessäkin.

        Syksyllä pyrin pysymään paremmin Raamatun aiheissa, ja vältän niiden asioiden kertaamista, mistä informoin tuttuja.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Sellainen yhdistelmä kuin "luonnollinen oikeushenkilö" olemassa.

        Kuule, yliopistokurssien vetäjät, professorit, tohtorit, lehtorit, -käyttävät usein omaa terminologiaansa. Kukaan ei voi väittää etteikö "luonnollinen oikeushenkilö" olisi termi joka sopii oikeuskelpoiseen henkilöön, jota verrataan vasten julkista oikeushenkilöä- jossa on sitten kyse yhtiöistä, ja järjestöistä, yhdistyksistä.

        Älä viitsi vinkua asiassa mikä on täysin turha vinguttava.
        Keksi muuta tekemistä kuin tällaista asiaa vahtia.
        Jotakin ihan omaa puuhaa oman navan ympärillä.


        Siunaksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Sinun ilmoitus oli ihan hyvä muistutus kuitenkin, ja korjasin asian "juridiseksi luonnolliseksi henkilöksi" mitä asiayhteydessä tarkoitan.

        Pakkosiirtolaisuudenkin asia on ihan hyvä muistaa asiayhteydessä, mutta tarkoitin rajattua asiayhteyttä tässä, niin kuin kerroin.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • näkökanta
        jarinhotelli kirjoitti:

        Olen esittänyt karkean jaon. En täsmällisen yksityiskohtaista.

        Tuon karkean jaon olen saanut kyllä yliopiston oikeustieteen tohtorilta tohtorin kurssilla.
        -Joten älä akka tai ukko vittuile joka asiassa ja syytä valehtelijoiksi, ja harhan puhujiksi, -ihmisiä foorumilla, -ja luule itseäsi muita viisaammaksi joka asiassa.

        Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta voit olla varma ettet pärjää Adventtikirkon Raamatun-tuntemuksessakaan.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta voit olla varma ettet pärjää Adventtikirkon Raamatun-tuntemuksessakaan."

        Minä taas tätä foorumia seuranneena katson että exap kuorii sinut siinä ns. adventtikirkon Raamatun tuntemuksessakin 10-0 ja muussa Raamatun tuntemuksessa ja argumenteilla perustellessa lukemat olisivat jo 100-0.

        En pidä exap:ta kuitenkaan sellaisessa liian yleellisessä arvossa muihin verrattuna että minun olisi yhdyttävä kaikkiin tulkinnallisiin näkökantoihin (vaikkakin 99% niistä yhdynkin) mutta onhan hän yksi foorumin parhaita kirjoittajia ja uskon että tämä on myös monen muunkin mielipide. Moni exap:n kirjoitus on avannut minulle näkökantaani joten tattista vaan exap, jatka samaan malliin! Totuusfriikin kirjoituksia oli myös ilo lukea mutta harmikseni ei ole pitkään aikaan täällä näkynyt kirjoittelevan.


      • näkökanta kirjoitti:

        "Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta voit olla varma ettet pärjää Adventtikirkon Raamatun-tuntemuksessakaan."

        Minä taas tätä foorumia seuranneena katson että exap kuorii sinut siinä ns. adventtikirkon Raamatun tuntemuksessakin 10-0 ja muussa Raamatun tuntemuksessa ja argumenteilla perustellessa lukemat olisivat jo 100-0.

        En pidä exap:ta kuitenkaan sellaisessa liian yleellisessä arvossa muihin verrattuna että minun olisi yhdyttävä kaikkiin tulkinnallisiin näkökantoihin (vaikkakin 99% niistä yhdynkin) mutta onhan hän yksi foorumin parhaita kirjoittajia ja uskon että tämä on myös monen muunkin mielipide. Moni exap:n kirjoitus on avannut minulle näkökantaani joten tattista vaan exap, jatka samaan malliin! Totuusfriikin kirjoituksia oli myös ilo lukea mutta harmikseni ei ole pitkään aikaan täällä näkynyt kirjoittelevan.

        Ai, kun jännää.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • näkökanta
        jarinhotelli kirjoitti:

        Ai, kun jännää.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        No en minä nyt tiedä onko se mitenkään erityisemmin jännää mutta kun röyhkeästi kerskailit että Raamatun tuntemuksesi adventtikirkon näkökulmasta on muka parempi kuin exap:n niin ilmaisin vain että minun näkökulmastani asia ei ole näin vaan päinvastoin.


      • näkökanta kirjoitti:

        No en minä nyt tiedä onko se mitenkään erityisemmin jännää mutta kun röyhkeästi kerskailit että Raamatun tuntemuksesi adventtikirkon näkökulmasta on muka parempi kuin exap:n niin ilmaisin vain että minun näkökulmastani asia ei ole näin vaan päinvastoin.

        En minä ole teologi, enkä pastori, enkä pappi.

        En ole teologian maisteri millä hakisi virkaa. Harkitsin kyllä opintoja avoimen yliopiston puolella, mutta ryhdyn maalaamaan taivaan rantaa, ja lauleskelen mieluimmin.
        Ikää kuluu niin nopeasti.

        Minulla on maallikoksi hyvät Raamattutiedot. "Kerskailin" kyllä kuitenkin Adventtikirkon teologien Raamatuntutkimuksen tiedoista.
        Minulla ei ole vaikeuksia ymmärtää teologien kirjoituksia, on sen verran hyvä pohja millä ymmärtää.

        Olen aivan Raamatun harrastelija, ei mitään opetusvirkaa, eikä edes jäsenyyksiä ole enää.

        Minä en kuitenkaan muutu minkään piirin kirjoihin muualle, enkä tällä hetkellä mihinkään kirjoihin.

        Jumalaa en ole taivaasta mihinkään siirtänyt kuitenkaan,. Siellä on samalla paikalla edelleen.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        En minä ole teologi, enkä pastori, enkä pappi.

        En ole teologian maisteri millä hakisi virkaa. Harkitsin kyllä opintoja avoimen yliopiston puolella, mutta ryhdyn maalaamaan taivaan rantaa, ja lauleskelen mieluimmin.
        Ikää kuluu niin nopeasti.

        Minulla on maallikoksi hyvät Raamattutiedot. "Kerskailin" kyllä kuitenkin Adventtikirkon teologien Raamatuntutkimuksen tiedoista.
        Minulla ei ole vaikeuksia ymmärtää teologien kirjoituksia, on sen verran hyvä pohja millä ymmärtää.

        Olen aivan Raamatun harrastelija, ei mitään opetusvirkaa, eikä edes jäsenyyksiä ole enää.

        Minä en kuitenkaan muutu minkään piirin kirjoihin muualle, enkä tällä hetkellä mihinkään kirjoihin.

        Jumalaa en ole taivaasta mihinkään siirtänyt kuitenkaan,. Siellä on samalla paikalla edelleen.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        "Minulla on maallikoksi hyvät Raamattutiedot. "Kerskailin" kyllä kuitenkin Adventtikirkon teologien Raamatuntutkimuksen tiedoista."

        "Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!"

        "Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha."

        "Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra."


    • Vaivan.aika

      Jalkavaivaisella voi olla monet konstit. Sekatavarakaupasta on ostettu hevosilla tarkoitettua linimenttiä, sisältää arnikkia ja hamamelista. Apteekista saponiinipitoisia orapihlajatippoja. Monesti olen syönyt makrillia, esim. spagetti tai makaroni kattilaan pohjalle, päälle pakastekasvispussista kerros, mausteita, ja valmiiksi keitetyn annoksen päälle, lautaselle tomaattimakrillisäilykettä, sekä vihreitä oliiveja. Runsas oliiviannos saattaa aiheuttaa tunteen, että tukkeutuvat jalasta suonet. Mutta alkoholipitoinen yrttitippasekoitus saa rasvat kiertämään suonissa paremmin. Ja avot, johan taas kohenee jalkojen kunto, kun saadaan monipuolisesti erilaisia rasvoja. Tunne voi olla kuin olisi kaadettu putkireiskalitkua viemäriin ja taas systeemi vetää.

    • keski-iän_ylittänyt

      Kokeeko Jari itsensä keski-ikäiseksi? Suomessa miehet elää keskimäärin 74-vuotiaiksi. Keski-ikä miehillä on siis Ojalan laskuopin mukaan 37 vuotta.

    • minätarjoon

      tapelkaa pojat,saatte tupakkia

    • jari-on-väärässä

      Sivusta seuraajana täytyy vaan todeta, että Jari ei vain osaa myöntää olevansa väärässä.

    • pyhpyhinhotelli

      Valheenne eivät hetkauta, olen perseestä neitsyt! Pitikö kenenkään pokka vaiko ei?

      • eipitänyt

        No minulla ainakin petti pokka.. pyhpyhinhotelli.. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe