Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+näin+ent.++fariseus+Paavali:+
Fil++3:8+Niinpä+minä+todella+luen+kaikki+tappioksi+tuon+ylen+kalliin,+Kristuksen+Jeesuksen,+minun+Herrani,+tuntemisen+rinnalla,+sillä+hänen+tähtensä+minä+olen+menettänyt+kaikki+ja+pidän+sen+roskana-että+voittaisin+omakseni+Kristuksen
3:9+ja+minun+havaittaisiin+olevan+hänessä+ja+omistavan,+ei+omaa+vanhurskautta,+sitä,+joka+laista+tulee,+vaan+sen,+joka+tulee+Kristuksen+uskon+kautta,+sen+vanhurskauden,+joka+tulee+Jumalasta+uskon+perusteella;
22.08.2018 15:42
Taitaa+olla+aika+vaikea+tänne+kaikki+kirjata...
Risto+Santala+/Juuret+I++s.+141
"+On+laskettu,+että+Vanhassa+testamentissa+olisi+yhteensä+456+Kristus-ennustusta.+Näistä+75+olisi+Mooseksen+kirjoissa,+243+profeetoissa+ja+138+runollisissa+kirjoissa+ja+psalmeissa.+Useimmat+näistä+viitteistä+ovat+irrallisia+jakeita,+joissa+varsinkin+rabbit+ounastavat+messiaanisen+aatevireen.+Osalta+on+kysymys+kokonaisten+lukujen+sanomasta.
+++++Messiaanisen+toivon+tieteellinen+tulkinta+on+sikäli+vaikea,+että+siinä+on+kysymys+"ideograafisesta"+asiasta,+aatteesta,+jolla+on+oma+uskonnollinen+kielenkäyttönsä.+Raamattu+on+meille+Jumalan+ilmoitusta.+Apostoli+Pietari+sanoo,+että+tätä+"pelastusta+ovat+etsineet+ja+tutkineet+profeetat"+ja+he+"ovat+tutkineet,+mihin+ja+millaiseen+aikaan+heissä+oleva+Kristuksen+Henki+viittasi+edeltäpäin+todistaessaan+Kristusta+kohtaavista+kärsimyksistä."
22.08.2018 15:17
Mitä+täällä+pölistään?
19.08.2018 18:00
Olen+Poolissa+9-pallossa+sekä+Kaisassa+suomenmestari+ja+junioreissa+valittiin+myös+kisojen+All
Stars+porukkaan+voittaessamme+Kuusysissä+suomenmestaruuden.+Olin+Kuusysin+yksi+lahjakkaimmista+junioreista+kunnes+siirryin+biljardipuolelle+mutta+pelasin+palloliiton+alasarjoissa+kuitenkin+35+vuotiaaksi+asti.
19.05.2018 22:41
Jännä+muuten,+että+sinä+et+edes+tunnista+minua.++;)
19.05.2018 22:30
En+tiedä,+mutta+minulla+on+kahdesta+eri+urheiluliitosta;+Suomen+palloliitosta+ja+Suomen+biljardiliitosta+jokavärinen+SM-mitali+ja+molemmista+2+Kultaista...+Löytyiskö+sinulta++;)
Teologisella+harhaopillasi+en+kyllä+kehtaisi+paljoa+kehuskella++:D
19.05.2018 22:18
Unitaari+kirjoittaa:+"Unitarismi+ei+ole+ainoa+totuus,+mutta+se+kertoo+siitä,+mikä+on+totuus+Raamatun+kirjoitusten+mukaan.+Jos+Raamatun+kirjoitukset+eivät+ole+totta+vaan+ovat+valhetta,+niin+sitten+unitarismikin+on+valhetta,"
Jotta+unitarismi+voisi+toimia+niin+puolet+UT:n+kirjoituksista+pitäisi+poistaa+ja+näinhän+ei+meidän+raamattu+olisikaan+enään+raamattu+eikä+uusi+testamentti+enään+mikään+uusi+testamentti,+vaan+eräänlainen+liberaaliteologinen+"korvasyyhyteologia"!
Huom.+Vrt.+myös+kirjoitukseni:+https://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
19.05.2018 21:53
Siis+huomatkaamme:+(2:25)"+Daavid+sanoo+hänestä:+'Minä+näen+alati+edessäni+Herran+("Kyrios"),+sillä+hän+on+minun+oikealla+puolellani,+etten+horjahtaisi."
Daavid+siis+jo+eläessään+tunsi+Kristuksen+("Ihmisen+Pojan")+eli+Jeesuksen+ennen+Hänen+ihmiseksi+syntymistä.+(Jes+7:14)
Ja+sitten+Daavid+profeettana:+(2:34)+"sanoo++++itse:+'Herra+sanoi+minun+Herralleni:+Istu+minun+oikealle+puolelleni,+kunnes+minä+panen+sinun+vihollisesi+sinun+jalkojesi+astinlaudaksi.'"
eli+
VT:ssä+siis++Daavid+sanoi+näin:+"+HERRA+("Yhvh")+sanoi+minun+HERRALLENI+("Adonai").+"+(Psalmi+110:1)
+Vrt.+https://otakoppi.webnode.fi/news/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen/
05.05.2018 22:04
VT:+Jes+9:1+++Kansa,+joka+pimeydessä+vaeltaa,+näkee+suuren+valkeuden;+jotka+asuvat+kuoleman+varjon+maassa,+niille+loistaa+valkeus
.
UT:++Luuk+1:78++Näin+meidän+Jumalamme+hyvyydessään+armahtaa+meitä:+Korkeudesta+saapuu+luoksemme+aamun+koitto.
1:79++Se+loistaa+pimeydessä+ja+kuoleman+varjossa+eläville,+se+ohjaa+jalkamme+rauhan+tielle.
15.01.2017 10:57
"Rutherfordin+läheiset+ystävät+saattoivat+kuvailla+häntä+hauskaksi+ja+joviaaliksi+seuramieheksi.lähde?+Yleinen+mielikuva+hänestä+oli+kuitenkin+toisenlainen.+Vartiotorniseuran+päämajan+Betelin+työntekijät+ja+jopa+hänen+läheiset+työtoverinsa+ovat+kuvailleet+häntä+kovaksi,+ankaraksi+ja+häikäilemättömäksi+mieheksi,+jonka+loukkaavuuteen+saakka+suorasukaiset+puhuttelut+ja+ojennukset+olivat+pelättyjä+"Beetel-perheen"+keskuudessa.+Tuomari+Rutherford+käytti+usein+karkeaa+ja+rahvaanomaista+kieltä,+ja+vastustajiaan+kohtaan+hän+saattoi+jopa+käyttäytyä+uhkaavasti.+Hän+oli+selkeästi+vallanhimoinen,+ja+vastarinnan+hän+musersi+häikäilemättä.+Toisaalta+Rutherford+oli+Jehovan+todistajien+mielestä+myös+periaatteistaan+kiinni+pitävä+mies,+tehokas+organisoija+sekä+taitava+puhuja."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Franklin_Rutherford
11.11.2016 09:14
Paratiisi+UT:ssa+ja+VT:ssa
UT:ssa+Paratiisi+eli+"paradeisos"
mainitaan+kolme+kertaa:
http://biblehub.com/greek/3857.htm+
Luuk+23:43+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+TÄNÄ+PÄIVÄNÄ+pitää+sinun+oleman+MINUN+KANSSANI+PARATIISISSA."
2+Kor+12:4+TEMMATTIIN+PARATIISIIN+ja+kuuli+sanomattomia+sanoja,+joita+ihmisen+ei+ole+lupa+puhua
Ilm+2:7+Jolla+on+korva,+se+kuulkoon,+mitä+Henki+seurakunnille+sanoo.+Sen,+JOKA+VOITTAA,+minä+annan+syödä+elämän+puusta,+joka+on+JUMALAN+PARATIISISSA.
Vrt.+http://fi.wikipedia.org/wiki/Eedenin_puutarha+
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paratiisi+
VT:ssa+Sana+"paratiisi"=+"Pardes"mainitaan+3x
1)+Laul+4:12+"Suljettu+yrttitarha+on+siskoni,+morsiameni,+suljettu+kaivo,+lukittu+lähde.
+4:13+Sinä+versot+kuin+PARATIISI+("Pardes"),+jossa+on+granaattiomenia+ynnä+kalliita+hedelmiä,+koofer-kukkia+ja+narduksia,"
Tässä+paratiisin+merkitys+on+selvästi+vertauskuvallinen+ja+kuvailee+morsiamen+ihanuutta+!+Paratiisi+voi+siis+olla+nainenkin...+;D
2)+Neh+2:7+Ja+minä+sanoin+kuninkaalle:+"Jos+kuningas+hyväksi+näkee,+niin+annettakoon+minun+mukaani+kirjeet+Eufrat-virran+tuonpuoleisen+maan+käskynhaltijoille,+että+he+sallivat+minun+kulkea+sen+kautta+perille+Juudaan+asti,
+2:8+samoin+kirje+Aasafille,+kuninkaan+puiston+("Pardes")vartijalle,+että+hän+antaa+minulle+hirsiä+temppelilinnan+porttien+kattamista+varten+sekä+kaupungin+muuria+ja+sitä+taloa+varten,+johon+menen+asumaan".+Ja+kuningas+myönsi+minulle+sen,+koska+minun+Jumalani+hyvä+käsi+oli+minun+päälläni.
Tässä+Paratiisi+on+selvästi+vain+Park+=+puisto+!
3+)+Saar+2:5+Minä+laitoin+itselleni+puutarhoja+("Pardes")ja+puistoja+ja+istutin+niihin+kaikkinaisia+hedelmäpuita.
Ja+tässä+paratiisi+on+taas+vain+puutarha
http://biblehub.com/hebrew/6508.htm
03.11.2016 20:13
Setä+sössää+taas:+Milloin+tuot+keskusteluun+Raamatun+kohdan,+jossa+uskomattomille+luvataan+iankaikkista+elämää,+kun+kerrat+tätä+väitettä+aloit+esittää?
Mutta+vaikea+sinulle+on+mitään+selittää+kun+olet+kuin+puupölkky+jonka+ainoa+tarkoitus+on+jotenkin+väkisin+osoittaa+minut+raamatun+vääristelijäksi...+Sinä+esität+täällä+fiksumpaa+kuin+todellisuudessa+oletkaan+!
Mutta+kertaan+vielä:
"Huom:+Sanalla+"ELÄMÄ"+ei+tarkoiteta+raamatussa+vain+olemassaolomme+jatkumista+vaan+sillä+on+syvempi+hengellinen+merkityksensä+myös+ja+yhteys+Jumalaan+!
(Vrt.+Luuk+15:24+"Minun+poikani+oli+kuollut+mutta+heräsi+eloon")
Eli+"iankaikkinen+elämä"+tarkoittaa+iankaikkista+YHTEYTTÄ+Jumalan+kanssa+lopulta+ikuisesti+!+(Ilm+21:3+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;")
Ja+Huom.+sanalla+"KUOLEMA"+EI+KOSKAAN+TARKOITETA+MINKÄÄN+PÄÄTTYMISTÄ/TUHOUTUMISTA,+VAAN+KUOLEMASSA+AINA+"JOKU+EROAA+JOSTAKIN"+!
22.10.2016 14:16
Meidän+on+kaiketi+turha+jatkaa+tätä+keskustelua+kun+et+ymmärrä+sanan+"Kuolema"+eri+merkityksiä+ja+olet+sisäisesti+jo+päättänyt+että+ihmisellä+ei+ole+mitään+eriävää+"sielua"...+tms...
...Vaikka+vien+sinut+lähteen+ääreen+et+silti+osaa+juoda+ja++nähdä+kun+olet+sokaistunut+omiin+mielipiteisiisi.
Omia+vihjailevia+tuomioitasi+kyllä+osaat+jakaa...
22.10.2016 13:57
Nyt+taisi+sedällä+alkaa+vähän+mopo+keulii...
21.10.2016 16:46
....+eli+siis+kun+luemme+tarkasti+raamattua,+niin+sieltä+löytyy+ainakin+kolme+ihmisen+iankaikkiseen+sieluun+liittyvää+merkittävää+tapaa+kuolla+!+Ja+kolme+siihen+liittyvää+kreikan+kielen+alkusanaa+ja+koskaan+ne+ei+tarkoita+siis+minkään+päättymistä,+vaan+että+aina+kuolemassa+"+JOKU+EROAA+JOSTAKIN+".
Vrt.+Eli+Raamatun+kreikka+käyttää+++kolmeakin+eri+kuolemaa+tarkoittavaa+sanaa:
1)+"Apothnéskó"+=+kuolla+pois+jostakin,+erota,+erottaminen+(esim.+Room+7:10)
Koostuu+sanoista+"apo"+=+poissa+jostakin+ja+thnéskó+=+kuolla+eli+"kuolla+pois+jostakin"+!599+/apothnḗskō+("die+off,+from")+occurs+111+times+in+the+NT.+It+stresses+the+significance+of+the+separation+=+Se+korostaa+merkitystä+erottaminen
separation+=+erottaminen,+irrottaminen,+erottelu,+lajittelu,+ero,+erossaolo,+irtaantuminen,+jako
+http://biblehub.com/greek/599.htm+++
+
2)+"+Thanatos"+=+asiayhteydestään+riippuen+fyysinen+tai+Hengellinen+kuolema+(esim.+Room+7:10+ja+6:23,+Ilm+20:14)
+http://biblehub.com/greek/2288.htm+
3)+"Nekros"+=+Ruumiillinen+kuolema,+eloton+kuollut+ruumis++!+(esim.+1+Piet+4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm+
JA+SIIS+MITÄ+NÄISSÄ+KOLMESSA+ENSIMMÄISESSÄ+"KUOLEMASSA"+SITTEN+TAPAHTUU+?!
+1)+Ensimmäisen+kerran+ihmiskunta+kohtasi+ns.+"kuoleman"+eli+"eron"+kun+saatana+vietteli+ihmisen+syömään+hyvän+ja+pahantiedon+puusta+ja+sanoi:+1+Moos+3:4++Niin+käärme+sanoi+vaimolle:+"Ette+suinkaan+kuole;+3:5++vaan+Jumala+tietää,+että+sinä+päivänä,+jona+te+siitä+syötte,+aukenevat+teidän+silmänne,+ja+te+tulette+niinkuin+Jumala+tietämään+hyvän+ja+pahan".
Eli+mitä+tapahtui,+kuoliko+ihminen+fyysisesti+?++Ei,+vaan+ihmisestä+tuli+"hengellisesti+kuollut"+ja+ihminen+karkotettiin+pois+paratiisista+Jumalayhteydestään+"eroon"+kauas+"elämän+puusta"++sitä+varten+ettei+"synti+eli+paha"+perisi+Jumalan+Valtakuntaa!
++Esim.+tällainen+oli+myös+tuhlaajapoika+Luuk+15:24,++"+Tämä+minun+poikani+oli+kuollut+ja+virkosi+eloon,+hän+oli+kadonnut+ja+on+jälleen+löytynyt."15:32++Mutta+pitihän+nyt+riemuita+ja+iloita,+sillä+tämä+sinun+veljesi+oli+kuollut+ja+virkosi+eloon,+hän+oli+kadonnut+ja+on+jälleen+löytynyt.'"
Tai+Vrt.+Luuk+9:60++"Mutta+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Anna+kuolleitten+haudata+kuolleensa,+mutta+mene+sinä+ja+julista+Jumalan+valtakuntaa".+eli+"+anna+Jumalasta+erossa+olevien+haudata+fyysisesti+kuolleensa"+!
+2)+Toisena+ihminen+kohtaa+siis+fyysisen+kuoleman+ja+tuolloin+hänen+sielunsa+eroaa+hänen+ruumiistaan+("maallisesta+majastaan")+ja+menee+Tuonelaan++"välitilaan"+++...+
(Luuk+16:19-31+/+Luuk+23:43+/+1+Piet+3:18-19+4:6+/+Job+19:25,26+/+2Kor+12:3-4)+
ja+tämä+kohtaa+kaikkia+ihmisiä+!
+3)+Ja+kolmantena+tapaamme+raamatusta+vielä+yhden+tavan+kuolla+ja+se+kulkee+sitten+sillä++nimellä+kuin+"+toinen+kuolema,+tulinen+järvi+"+(Joh.Ilm+20:14)
Ja+tämä+ei+ole+enää+mikään+Tuonela,+vaan+tämä+on+IANKAIKKINEN+ERO+Jumalan+rakkaudesta+ja++hänen+pitkämielisyydestään.+!!!
ELI+HUOMATKAAMME,+KUOLEMASSA+EI+KOSKAAN+MIKÄÄN+PÄÄTY+EIKÄ+LOPU+VAAN+SIINÄ+JOKU+EROAA+JOSTAKIN+!
Vrt.+"Ja+Jumala+on+ELÄVÄKSI+TEHNYT+teidät,+jotka+OLITTE+KUOLLEET+rikoksiinne+ja+synteihinne"+(Ef+2:1)
...Ja+kun+vielä+tarkasti+luemme+raamattuamme+niin+lisäksi+raamattu+tuntee+vielä+3+muutakin+vahän+"toisenlaista+kuolemaa"+jotka+ei+liity+varsinaisesti+"iankaikkiseen+sieluun"+ja+näissäkin+"joku+eroaa+jostakin":
4)+Kuollut+synnille+eli+ero+synnin+vallasta:
+Room+6:2++Pois+se!+Me,+jotka+olemme+kuolleet+pois+synnistä,+kuinka+me+vielä+eläisimme+siinä?
5)+Kuollut+laille+eli+ero+lainalaisuudesta:
+Room++7:4++Niin,+veljeni,+teidätkin+on+kuoletettu+laista+Kristuksen+ruumiin+kautta
6)+Kuolema+erottaa+miehen+naisesta:+1+Kor+7:39++Vaimo+on+sidottu,+niin+kauan+kuin+hänen+miehensä+elää,+mutta+jos+mies+kuolee,+on+hän+vapaa+menemään+naimisiin,+kenen+kanssa+tahtoo,+kunhan+se+vain+tapahtuu+Herrassa.
20.10.2016 22:05
(Korj.ed.+5+Moos+30:15)
Huom:+Sanalla+"ELÄMÄ"+ei+tarkoiteta+raamatussa+vain+olemassaolomme+jatkumista+vaan+sillä+on+syvempi+hengellinen+merkityksensä+myös+ja+yhteys+Jumalaan++!
(Vrt.+Luuk+15:24+"Minun+poikani+oli+kuollut+mutta+heräsi+eloon")
Eli+"iankaikkinen+elämä"+tarkoittaa+iankaikkista+YHTEYTTÄ+Jumalan+kanssa+lopulta+ikuisesti+!+(Ilm+21:3+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;")
Ja+Huom.+sanalla+"KUOLEMA"+EI+KOSKAAN+TARKOITETA+MINKÄÄN+PÄÄTTYMISTÄ/TUHOUTUMISTA,+VAAN+KUOLEMASSA+AINA+"JOKU+EROAA+JOSTAKIN"+!
(Fyysisessä+kuolemassa+Sielu+eroaa+ruumiista+!+)
20.10.2016 22:00
Setä+puputtaa:+"Mutta+et+sitten+löytänyt+mitään+Raamatun+kohtaa,+jossa+sanottaisiin,+että+uskomattomat+saavat+iankaikkisen+elämän+jostakin?"+
Ja+en+väitäkään+että+uskomattomat+saisivat+"iankaikkisen+ELÄMÄN"+vaan+he+saavat+"iankaikkisen+KUOLEMAN"+siis+"ERON+JUMALAN+RAKKAUDESTA"+ELI+SAMAN+KUIN+SAATANA+JA+HÄNEN+ENKELINSÄ+SAAVAT+MYÖS+!+(Matt.+25:41)++Mutta+tämä+ei+tarkoita+tuhoamista/hävittämistä+!
Vrt.+1+Moos+"30:15+Katso,+minä+panen+tänä+päivänä+sinun+eteesi+elämän+ja+hyvän,+kuoleman+ja+pahan,"
Vrt.+myös:+1+Moos+2:7+"Silloin+Herra+Jumala+teki+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieramiinsa+elämän+hengen,+ja+niin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu."
Kieliopin+kannalta+sanonta+"+Elämän+henki+"+=+`nishmat+chajjim",+ei+tule+sanasta+"neshima"+eli+"Hengitys+tai+Henkäys",+vaan+sanasta+"neshama"+eli+*+Even+Shoshanin+laajan+hebreaa-hebreaksi+sanakirjan+mukaan+käsitteestä,+jonka+ensimmäiset+merkitykset+ovat+"nefesh"+eli+"sielu"+ja+"ruuach+ha-chajjim+"+eli+"elämän+henki"
+Missään+nimessä+ei+saisi+käännöstä+sekoittaa+käsitteeseen+"henkäys",+"neshima"+kuten+nyt+on+tehty+(1992+käännös),.+Ainakin+alaviitteessä+olisi+pitänyt+sanoa,+että+tässä+puhutaan+"elävästä+sielusta".
++"+Avraham+Even-Shoshan++kertoo+:+"+Oppineittemme+käsitysten+ja+uskomme+mukaan+tällä+tarkoitetaan+iäisesti+pysyvää+hengellistä+olemustamme,+joka+asustaa+ihmisen+elämän+ajan+hänen+ruumiissaan,+mutta+jättää+hänet+ja+siirtyy+iankaikkiseen+elämään+totuuden+valtakunnassa."...+
+Rabbit+sanovat+myös+"+hengellinen+sielu+ei+koskaan+katoa,+vaan+on+elävä".
+"+Sielu+ei+raukea+ruumiin+kanssa+haudassa+vaan+elää+iankaikkisesti+Jumalan+läsnäolon+suloisuudessa".+
Joh+12:50++Jeesus+sanoo:+"Ja+minä+tiedän,+että+hänen+käskynsä+on+iankaikkinen+elämä"..."+kai+oida+hoti+he+entole+autou+zöe+aionios+estin."+=+"and+i+know+that+the+commandment+of+him+life+eternal+is+"+http://biblehub.com/text/john/12-50.htm+..."+elämä+ikuinen+ON"++:)
+Kielioppia+tarkkailemalla+ei+erehdy+luulemaan,+että+tässä+puhuttaisiin+käsitteestä+"neshima",+joka+merkitsee+hengitystä+ja+henkäystä."
20.10.2016 21:25
Room+9:22+Entä+jos+Jumala,+vaikka+hän+tahtoo+näyttää+vihansa+ja+tehdä+voimansa+tiettäväksi,+on+suurella+pitkämielisyydellä+kärsinyt+vihan+astioita,+jotka+olivat+valmiit+häviöön,
Vrt.+Ap+8:20+Mutta+Pietari+sanoi+hänelle:+"Menkööt+rahasi+sinun+kanssasi+kadotukseen+(ἀπώλειαν+(apōleian),+koska+luulet+Jumalan+lahjan+olevan+rahalla+saatavissa"
New+American+Standard+Bible+
But+Peter+said+to+him,+"May+your+silver+perish+with+you,+because+you+thought+you+could+obtain+the+gift+of+God+with+money!
King+James+Bible
But+Peter+said+unto+him,+Thy+money+perish+with+thee,+because+thou+hast+thought+that+the+gift+of+God+may+be+purchased+with+money.
Kreik+"apóleia"+=++destruction,+ruin,+loss,+perishing;+eternal+ruin
http://biblehub.com/greek/684.htm
HUOM:+684+/apṓleia+("perdition")+does+not+imply+"annihilation"+(see+the+meaning+of+the+root-verb,+622+/apóllymi,+"cut+off")+but+instead+"loss+of+well-being"+
eli+Suomeksi+"apṓleia"+ei+tarkoita+tuhoaminen+("annihilation")!!!+https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
20.10.2016 17:58
Tottakai+tämä+Luuk+29:36+kohta+liittyy+"uskoviin"+ihmisiin+mutta+etkö+ymmärrä+lauseen+toista+pointtia+???+Etkö+ymmärrä+lausetta+"+eivät+voi+kuolla,+kun+ovat+enkelien+kaltaisia"+!
Tässä+lauseessahan+juuri+raamatussa+kerrotaan,+että+Jumalan+luodut+enkelit+ovat+henkipersoonia+ja+niitä+ei+niin+vaan+tuhota+ja+ne+ei+voi+kuolla+ja+langenneitten+enkeleiden+ja+Jumalattomien+ihmisten+sielujen+määränpää+on+sama+eli+"tulinen+järvi"+/"iankaikkinen+tuli"+!+(mitä+se+ihmismielelle+sitten+onkaan)
Eli+jos+et+pysty+parempaan+kuin+sanomaan+sitten+että+nämä+ovat+"valheen+tiedon+puusta"+ja+"eksyttäjän+suusta"+niin+voi+voi...
Luetun+ymmärtämisessäsi+on+nyt+vähän+parantamisen+varaa...
20.10.2016 16:20
Eli+kertaan+vielä:
Vrt.+Matt.+25:41+"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä."+!
eli+vielä+kerran+"+langenneet+enkelit+ovat+iankaikkisuus+henkiolentoja+ja+jumalattomat+ihmisten+sielut+päätyvät+raamatun+mukaan+samaan+paikkaan"+!
19.10.2016 23:09
3 / 400