Unitarismi - ainoa totuus

unitaari

Ei ole muuta totuutta kuin se, jonka Jumala on ilmoittanut meille sanassaan ja pyhien kirjoitustensa kautta. Sen totuuden sanan mukaan Jeesus kristus on ihminen, jonka Jumala on herättänyt kuolleista ja korottanut kaikkien luotujen herraksi.

Jeesus kristus on Johanneksen sanojen mukaan "tie, totuus ja elämä" eikä kukaan mene isän tykö muuten kuin hänen kauttaan. (Joh 14:6) Tämä samainen Jeesus kristus, Nasaretilainen ihminen, sanoi, että isä on yksin ainoa totinen Jumala eikä ole ketään muuta hänen rinnallaan, jos profeetat puhuivat totta. (Joh 17:3; 5:44; Jes 44:24)

Unitarismi ei ole ainoa totuus, mutta se kertoo siitä, mikä on totuus Raamatun kirjoitusten mukaan. Jos Raamatun kirjoitukset eivät ole totta vaan ovat valhetta, niin sitten unitarismikin on valhetta, mutta olkoon Jumala totinen ja jokainen ihminen valhettelija heidän käydessään oikeutta Jumalan palvelijaa vastaan.

Aamen, tule herra Jeesus!

17

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi harhaopin merkki on se, että julistetaan oppia tai sanomaa, jonka torjuvat joutuvat automaattisesti kadotukseen tai helvettiin tai millä nimellä sitä ikuista rangaistusta sitten kutsutaankaan. Tämän perusteella myös Jeesus ja evankeliumin julistajat voidaan lukea harhaoppisiksi, mutta koska he kertoivat totuuden, ei heitä voida pitää harhaoppisena. Jos Jumala herätti kuolleista poikansa Jeesuksen, joka kärsi ja kuoli Golgatan ristillä, niin se on totta eikä valhetta. Pakkohan sitä ei ole uskoa, mutta jostakin ihmeen syystä minä uskon sen ja minun sydämessäni on myös Jumalan todistus, joka tunnustaa Jeesuksen kristukseksi, lihassa tulleeksi Jumalan pojaksi, jonka isä Jumala on herättänyt ylös kuolleista ja ottanut ylös taivaaseen antaen hänelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Tätä uskontunnustusta eivät kovin monet voi tunnustaa: tuskin yksikään trinitaari?

    • pyhpyh2632637732

      Unitarismi on Jeesuksen jumaluutta vastustavaa harhaoppia, jota me emme tule koskaan hyväksymään. Ihan sama kuinka paljon päätäsi täällä auot.

    • Suomessa asuu nykyään myös yksi Christadelphian veljeskunnan perhe. Tunnen entuudestaan Steven David Coxin, joka on heidän johtavia teologejaan. Minua on luonnollisesti pyydetty veljeskunnan jäseneksi, mutta olen kieltäytynyt siitä kunniasta, koska en jaa kaikkia heidän opetuksiaan ja pidän osaa niistä jopa vahingollisina. Yksi niistä opetuksista on kasteen sakramentti, jota he opettavat. No, arvostan silti Davidia ja hänen veljesyhteisöään. Toivon saavani kunnian tutustua tähän pakistanilaiseen perheeseen lähemmin tulevina vuosina.

    • Unitaari kirjoittaa: "Unitarismi ei ole ainoa totuus, mutta se kertoo siitä, mikä on totuus Raamatun kirjoitusten mukaan. Jos Raamatun kirjoitukset eivät ole totta vaan ovat valhetta, niin sitten unitarismikin on valhetta,"
      ______________________________________________

      En tiedä onko tämä sinun "raamatullisuutesi" suhteessa unitarismiin jonkinasteinen "provo" mutta asiahan on kyllä juuri aivan päinvastoin.
      Raamatun kirjoitusten kannalta katsoen unitarismi on ns. heresia eli harhaoppi.
      Raamatun kirjoitukset nimenomaan painottavat Jeesuksen Jumaluutta ja UT:ssa nimenomaan Johanneksen evankeliumi näkyvimmin.
      Jotta unitarismi voisi toimia niin puolet UT:n kirjoituksista pitäisi poistaa ja näinhän ei meidän raamattu olisikaan enään raamattu eikä uusi testamentti enään mikään uusi testamentti, vaan eräänlainen liberaaliteologinen "korvasyyhyteologia"!

      Huom. Vrt. myös kirjoitukseni: https://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

      • Jamppe. Arvostan sinua hyvänä kaisan pelaajana ja entisenä jalkapalloilijana, mutta teologinen tietämyksesi ei ansaitse kiitoksen sanoja. Olisi silti kiva pelata kanssasi snookeria, jos siihen tilaisuus tulee. Voisin jopa panna sinulle hieman kampoihin siinä biljardipelien lajissa. Futiksessa olen ollut aina sinua parempi. ;-)


      • unitaari kirjoitti:

        Jamppe. Arvostan sinua hyvänä kaisan pelaajana ja entisenä jalkapalloilijana, mutta teologinen tietämyksesi ei ansaitse kiitoksen sanoja. Olisi silti kiva pelata kanssasi snookeria, jos siihen tilaisuus tulee. Voisin jopa panna sinulle hieman kampoihin siinä biljardipelien lajissa. Futiksessa olen ollut aina sinua parempi. ;-)

        En tiedä, mutta minulla on kahdesta eri urheiluliitosta; Suomen palloliitosta ja Suomen biljardiliitosta jokavärinen SM-mitali ja molemmista 2 Kultaista... Löytyiskö sinulta ;)

        Teologisella harhaopillasi en kyllä kehtaisi paljoa kehuskella :D


      • unitaari kirjoitti:

        Jamppe. Arvostan sinua hyvänä kaisan pelaajana ja entisenä jalkapalloilijana, mutta teologinen tietämyksesi ei ansaitse kiitoksen sanoja. Olisi silti kiva pelata kanssasi snookeria, jos siihen tilaisuus tulee. Voisin jopa panna sinulle hieman kampoihin siinä biljardipelien lajissa. Futiksessa olen ollut aina sinua parempi. ;-)

        Jännä muuten, että sinä et edes tunnista minua. ;)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        En tiedä, mutta minulla on kahdesta eri urheiluliitosta; Suomen palloliitosta ja Suomen biljardiliitosta jokavärinen SM-mitali ja molemmista 2 Kultaista... Löytyiskö sinulta ;)

        Teologisella harhaopillasi en kyllä kehtaisi paljoa kehuskella :D

        Minulla ei ole yhtään mitalia, mutta olin ikäluokkani paras pelaaja, kunnes... biljardia en ole pelannut kilpaa koskaan, mutta koska olen haka snookerissa, niin voisin panna sinulle kampoihin siinä lajissa.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jännä muuten, että sinä et edes tunnista minua. ;)

        Voitaisko tavata Lahdessa, Jamppe? Olisi mukava tavata sinut. Otan sinuun pikimmiten yhteyttä sen asian mahdollistamiseksi, että voimme tavata biljardisalissa tai muuten vain. Olet ihailtava veli.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jännä muuten, että sinä et edes tunnista minua. ;)

        On tietysti mahdollista, että kärsit kahtiajakautuneesta persoonasta ja olet muuan toinen henkilö, jonka tunnen henkilökohtaisesti. Pohdin tätä vaihtoehtoa vuosi sitten ja päädyin tulokseen, että et ole se henkilö, jota inhoan sydämeni kyllyydestä ja jonka Lahdessa toimiva Jumalan seurakunta tuntee. Puhun veli Tuomon luona kokoontuvasta seurakunnasta. Onko se tuttu sinulle?


      • unitaari kirjoitti:

        Minulla ei ole yhtään mitalia, mutta olin ikäluokkani paras pelaaja, kunnes... biljardia en ole pelannut kilpaa koskaan, mutta koska olen haka snookerissa, niin voisin panna sinulle kampoihin siinä lajissa.

        Olen Poolissa 9-pallossa sekä Kaisassa suomenmestari ja junioreissa valittiin myös kisojen All
        Stars porukkaan voittaessamme Kuusysissä suomenmestaruuden. Olin Kuusysin yksi lahjakkaimmista junioreista kunnes siirryin biljardipuolelle mutta pelasin palloliiton alasarjoissa kuitenkin 35 vuotiaaksi asti.


      • Kopittelijaeijkirj
        unitaari kirjoitti:

        On tietysti mahdollista, että kärsit kahtiajakautuneesta persoonasta ja olet muuan toinen henkilö, jonka tunnen henkilökohtaisesti. Pohdin tätä vaihtoehtoa vuosi sitten ja päädyin tulokseen, että et ole se henkilö, jota inhoan sydämeni kyllyydestä ja jonka Lahdessa toimiva Jumalan seurakunta tuntee. Puhun veli Tuomon luona kokoontuvasta seurakunnasta. Onko se tuttu sinulle?

        Ei ole. En käy missään seurakunnissa tällä hetkellä. Perhe vie ne ajat.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Olen Poolissa 9-pallossa sekä Kaisassa suomenmestari ja junioreissa valittiin myös kisojen All
        Stars porukkaan voittaessamme Kuusysissä suomenmestaruuden. Olin Kuusysin yksi lahjakkaimmista junioreista kunnes siirryin biljardipuolelle mutta pelasin palloliiton alasarjoissa kuitenkin 35 vuotiaaksi asti.

        Olet Jarmo Mäenpää. Onko väärin kertoa nimesi?


      • Otakoppieikirj
        unitaari kirjoitti:

        Olet Jarmo Mäenpää. Onko väärin kertoa nimesi?

        Niin se ei ole salaisuus kellekään.


      • Otakoppieikirj kirjoitti:

        Niin se ei ole salaisuus kellekään.

        Haluatko tavata minut? Minä haluan tavata sinut.


      • Otakoppieikirj
        unitaari kirjoitti:

        Haluatko tavata minut? Minä haluan tavata sinut.

        Sanoin jo aiemmin, perhe vie aikani tällä hetkellä ja nautin "seurakunnastani" ;)


      • Otakoppieikirj kirjoitti:

        Sanoin jo aiemmin, perhe vie aikani tällä hetkellä ja nautin "seurakunnastani" ;)

        Ok. Toivotan sinulle ja perheellesi runsasta Jumalan siunausta. On ollut mukava lukea viestejäsi ja katsoa biljardivideoitasi. :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe