Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja http://fi.wikipedia.org/wiki/Mikael_(arkkienkeli)
07.05.2014 09:36
Vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Arkkienkeli
07.05.2014 09:34
Ja mitenköhän nämä "benedin" sekoilut saisi vielä täältä väleistä sohlaamasta kun niissä ei ole minkään maailman logiikkaa... :O
07.05.2014 09:28
Näin tämä just on !
07.05.2014 08:54
apoleipetai = remains,myös , to leave, leave behind = edelleen, lähteä, jättää taakse
apoleipo ap-ol-ipe'-o: to leave behind = "jättää taakse"(passively, remain ="edelleen"); by implication, to forsake = "hylkäämään"-- leave ="lähteä", remain.="pysyvät"
07.05.2014 08:51
Niin mutta tottakai se käännetään sen edellisen jakeen luonteen omaisesti eikä niin, että saataisiin asetettua se juuri Adventistien näkemyksen mukaan että juuri sapatti pitää säilyttää...
Järjestään kaikki ulkomaiset käännökset kääntää tämän kohdan niin kuin suomalaiset käännöksetkin sen tekevät oikein ! :)
Sinun selityksesi on hiusten halkomista ja teoreettista "snoppailua", jolla vääristät hengellistä sanomaa !
Vaihda jo "silmälaseja" ja katso asiaa analyyttisesti !
07.05.2014 08:34
Vai että Etelä-Afrikkaan asti pitää mennä... :O
07.05.2014 08:29
Miten te viittitte tehdä tästä näin yksinkertaisesta asiasta kuin, että Jeesus viattomana "Jumalan karitsana" saa aikaiseksi iankaikkisen ja kertakaikkisen pelastuksen ja avaa näin tien Jumalan luokse "kaikkeinpyhimpään" siis myös meille uskon kautta Jeesukseen Kristukseen...
Ja näinhän sana tämän meille vakuuttaa:
Hebr10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, !
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,"
Niin tästä te kehitätte sitten mitä ihmeellisemmän "satukertomuksen" ja maailmanlopun "meriselityksen", että Jeesus nyt alkaakin vähän siivoilemaan vuonna 1844 ja tästä kun sitten oikein rakennetaan tarpeeksi monimutkainen "selitysteoria" niin sitten saadaan oppimattomat "höynäytettyä" vielä uskomaan tällaiseen älyttömään epäraamatulliseen satukertomukseen !
Mikään Adventistien ulkopuolinen järjestö ei tätä "Tutkivaa tuomiota" allekirjoita eikä myöskään vähänkään raamatuissa valveutunut adventisti itse !
Puhu sinä vaan omaan pussiisi lisää harhaa...
*huokaus*
07.05.2014 08:26
Hebr 12:1 Sen tähden, kun meillä on näin SUURI PILVI TODISTAJIA YMPÄRILLÄMME !
....12:18 Ette te ole tulleet käsin kosketettavan, tulta suitsevan vuoren juurelle, sinne, missä oli synkkä pilvi, pimeys ja myrskytuuli,
12:19 ette sinne, missä kuultiin torventoitotus ja ääni, joka puhui niin, että kaikki pyysivät päästä kuulemasta enempää.
12:20 He eivät kestäneet määräystä: "Jokainen, vaikkapa eläinkin, joka koskettaa vuorta, on kivitettävä hengiltä."
12:21 Se näky oli niin pelottava, että Mooseskin sanoi: "Minä pelkään ja vapisen."
...12:22 EI, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä
12:23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat TAIVAAN KIRJASSA. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget,
12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.
Huom: Tämä "Aabrahamin helmassa" eli Kuolleitten sielujen valtakunnassa oleva " TODISTAJIEN PILVI " on paljon suurempi joukko kuin nämä muutamat jotka ilmestyivät täysin tietoisena sieltä Tuonelasta monille sen jälkeen kun " Esirippu repesi" ja Tuonelan ("kuolleitten valtakunnan") portit oli hetken auki !
(Ilm1:18 "minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet")
Matt27:51-53 "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
He lähtivät haudoistaan ("mnēmeiōn"="muistamisesta"), ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."
ELI EI nämä "sielut" vielä mihinkään taivaaseen vielä noussut vaan ilmestyivät jonkin aikaa monille, sillä oikea kaikkien yhteinen YLÖSNOUSEMUS tapahtuu vasta Jeesuksen tullessa takaisin toisen kerran !
1Tess 4:14-17"uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin YHDESSÄ hänen kanssaan."...emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet... Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin... jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
VRT: Ilm 21:9 " "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon". !
eli "UUDESTISYNTYNEET" KRISTITYT !!!
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN." !!!! :O
Eli siis siellä Tuonelassa, henkimaailmallisessa " Kuolleitten sielujen valtakunnassa", " Aabaramin helmassa". "Paratiisissa", "Kolmannessa taivaassa" eli Ns. " Välitilassa" on tämä Hebrealaiskirjeen " Todistajien Pilvi" ja sieltä myös ilmestyi Profeetta Samuel Saulille (1 Sam28)
07.05.2014 07:32
Itseäni lainaten: "Ja siellä Tuonelassa, henkimaailmallisessa " Kuolleitten sielujen valtakunnassa", " Aabaramin helmassa". "Paratiisissa", "Kolmannessa taivaassa" eli Ns. " Välitilassa" on tämä Hebrealaiskirjeen " Todistajien Pilvi" ja sieltä myös ilmestyi Profeetta Samuel Saulille (1 Sam28)"
ihmisestä tuli 2) ELÄVÄ SIELU."
1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
`nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.
ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu "the Israel Prize, for language". palkittu Avraham Even-Shoshan ja hänen
laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
tarkoittaa henkäys !!!
Hebreaa-hebreaksi sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...
Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaiset uskoivat niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja tästä juuri on osoituksena kertomus ( ei siis raamatun mukaan vertaus ) rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ( Luuk 16:19-31), jossa Enkeli vei köyhän Lasaruksen kuollessaan täysin tietoisena Aabrahamin helmaan lepoon ja lohdutukseen...
Ja tähän käsitykseen Jeesus täysin juutalaisen käsityksen mukaan yhtyy... Jos näin ei olisi ollut asian laita
niin varmasti Jeesus olisi korjannut asian !!!!
Myös Paavali selvästi viittaa tähän käsityskantaan 2Kor 4:16:
" Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu
päivä päivältä."... (4:18) " Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti ".... (5:6,8) " Olemme turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota... Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo."
Myös ns. " ruumiista irtautumisen" kokemus tai vastaava ei ollut Paavalille vieras tapahtuma eli vertaa 2Kor 12:2-4: "Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin KOLMANTEEN TAIVAASEEN. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin PARATIISIIN ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai
poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."
Eli näillä ajatuksilla, " niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme " tai " olen ruumiistani irti " raamattu selvästi osoittaa, että ihmisen sielu jatkaa elämäänsä jossain toisessa todellisuudessa täysin tietoisena ja tästä kertoo meille myös Jeesus itse Markus 12:24-27:
" Jeesus vastasi heille: " Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä ? Te ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumaln voimaa. Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin Enkelit taivaassa...
...Ja kun puhumme
kuolleitten herättämisestä - ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta ? Siinä Jumala puhuu Moosekselle
ja sanoo: " Minä OLEN Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. " Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien.
Te olette pahasti eksyksissä." !!!!
07.05.2014 07:14
Lainaus Tuomaan lapsuusevankeliumi
Luku 2.
Kun tämä pieni Jeesus-lapsi oli viisivuotias, hän leikki paikassa, jossa kahlataan puron poikki: ja hän kokosi yhteen altaiksi vedet, jotka siellä virtasivat, ja kirkasti ne ja komensi niitä sanallaan. Ja tehtyään pehmeää savea, hän muotoili siitä 12 varpusta. Ja se päivä, jolloin hän teki nämä teot, oli sapatti. Ja myös monia muita lapsia leikki hänen kanssaan. Ja eräs juutalainen näki mitä Jeesus teki, leikki sapatinpäivänä, hän lähti heti ja kertoi hänen isälleen Joosefille: Katso, lapsesi on purolla ja on ottanut savea ja muotoillut 12 pientä lintua, ja on saastuttanut sapatin. Ja Joosef tuli paikalle ja näki: ja huusi hänelle sanoen: Miksi teet tällaista sapattina, mitä ei ole laillista tehdä? Mutta Jeesus taputti käsiään yhteen ja huusi varpusille ja sanoi niille: Menkää! Ja varpuset lähtivät lentoon ja menivät viserrellen pois. Ja kun juutalaiset näkivät sen, he hämmästyivät ja poistuivat ja kertoivat johtajilleen mitä he olivat nähneet Jeesuksen tekevän.
http://users.misericordia.edu//davies/thomas/lapsuus.htm
07.05.2014 06:48
Muhammed sai myös ilmoituksia joita hän korjaili myöhemmin...
vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Saatanalliset_jakeet
Myös tämä Jeesuksen savilintu kertomus on lainausta sellaisesta apokryfiteoksesta kuin " Tuomaan lapsuusevankeliumi" joka on kirjoitettu n 100-luvulla...
Kirja siis kertoo myös siitä, että Jeesus teki sapattina lintuja savesta ja sai ne lähtemään lentoon lyömällä käsiään yhteen
eli tästä Tuomaan lapsuusevankeliumin aineksesta Muhammed otti tämän aineksen Koraaniin n. 600 jkr...
Eli tästä voimme huomata, että Muhammedilla ei ollut selvää käsitystä kristinuskosta, vaan uskoi siitä sommiteltuihin taruihinkin...
Eli tämäkin on selvä osoitus siitä, että Muhamettilaisuus eli Islamin usko on tavallaan Juutalaisuudesta ja Kristinuskosta mukailtu harhaoppi , jonka pääteokseksi on kehittynyt kirja nimeltään Koraani !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomaan_lapsuusevankeliumi
Vrt Koraani 3 suura
48. "Ja Jumala on opettava hänelle Pyhän kirjan, viisauden, Lain ja Evankeliumin
49. ja lähettävä hänet profeetaksi israelilaisten luo. Hän on sanova heille: »Olen tullut luoksenne tuoden tunnusmerkkejä Herraltanne. Katso, minä muovailen savesta teille linnun muotoisen ja puhallan siihen, ja siitä tulee Jumalan sallimuksesta elävä lintu; minä olen Jumalan tahdosta parantava sokeana syntyneen ja pitaalisen ja olen herättävä kuolleet eloon. Ja minä sanon teille, mitä te tulette syömään ja mitä panemaan tallelle taloissanne. Tässä on totisesti tunnusmerkki teille, jos olette uskovaisia."
http://www.islamopas.com/koraani/003.htm
07.05.2014 06:43
Ja eikö Vanha Testamenttikin sano, että Jumalalla on Poika !
Vrt Sananlaskut
30:4 "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"
06.05.2014 22:49
selitystä taas missä kohdassa Jeesus sano suorin sanoin "Olen jumala palvokaa minua" ? siinäs näit jeesus marian poika siunaus hänen ylleen ei koskaan väittänyt olevanssa jumala ja hän tulee tekemään selväksi sen tuomipäivänä..Jos Allah suo sen.
Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
10:32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin:
'Minä olen Jumalan Poika'?
Tässä Jeesus sanoo olevansa Jumala !
" Minä ja Isä olemme yhtä."
"'Minä olen Jumalan Poika'?
06.05.2014 22:27
http://yhdenlaistaelamaa.blogspot.fi/2013/11/ikuisia-kertomuksia-kirjasarja.html
06.05.2014 20:37
Ja jatkoksi Esim Ellen G Whiteä hänen kirjastaaan Kristillisiä kokemuksia :
sivu 51:
" Minut näyssä temmattiin Jeesuksen luo. Hän katseli minua paheksuvasti ja käänsi kasvonsa minusta pois. On mahdotonta kuvailla sitä kauhua ja tuskaa, mitä silloin koin. "
" Enkeli nosti minut jaloilleni ja sanoi: "Tilasi ei ole nyt tällainen, mutta tämä näky on annettu sinulle tietääksesi, mihin tilaan joudut, jos laiminlyöt julistaa toisille, mitä Herra on sinulle ilmaissut."
sivu 52 " Silloin olin valmis tekemään kaiken. mitä Herra minulta vaatisi, jotta hän hyväksyisi minut ja jottei minun tarvitsisi tuntea hänen pelottavaa mielipahaansa."
TÄLLAISENA SIIS JEESUS VAPAHTAJAMME NÄYTTÄYTYY ELLENILLE ! :O
Ja ei tarvitse ihmetellä mistä säälimätön "legalismi" tulee adventismiin !
06.05.2014 20:32
Jos luetaan niitä Ellenin lastenkirjoja ja muita yleiskristillisiä teoksia mitkä on monen kirjapainon kautta siistitty niin kyllähän niitä voi lukea ja olihan hänellä muistaakseni se kirja ikuisia kertomuksia mitä monet lukevat, niin mikäs niissä, mutta ei niissä mitään ihmeellistä ole mutta jos aletaan lukemaan Ellenin "näkyjä" niin jopas alkaa saatanat ja perkeleet lennellä ja on jos mitäkin pelottavaa ja harhaa ja sekoilua ja jos niitä alkaa päivänavauksissa lukemaan niin kohta on valkotakkiset hakemassa ja sosiaaliviranomaiset oven takana !
06.05.2014 20:21
Ja muutenkin tämä Jeesuksen meneminen muka "taivaallisessa pyhäkössä" kaikkein pyhimpään tekemään pyhäkön puhdistusta synneistä vasta joskus v.1844 on aivan järjetöntä eli siis tämä oppi "Tutkivasta tuomiosta" ja sanoohan sen asian jo Hebrealaiskirjekin jo 1 luvussa selvästi:
Hebr 1:3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, TOIMITETTUAAN PUHDISTUKSEN SYNNEISTÄ, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Eli synnit on kertakaikkiaan puhdistettu ja "esirippu on revennyt" ja tie on auki meillekin "kaikkeinpyhimpään"
Hebr 6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti."
Tämä...
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-palvelus
...on pelkkää satua !
06.05.2014 19:21
Te adventistit kyllä kovasti laitatte minulle miinuksia ja haukutte mutta tämä tosiasia että nämä suomaiset käännökset kääntävät tämän asian aivan oikein eikä tarvitse mitään Timo Flinkin " VÄÄNNÖSTÄ " asiasta !
Kysymys on " tulevasta sapatinlevosta " !
Minua kovasti kummastuttaa tuo adventistien väite, että he kaikessa pitäytyvät yksin RAAMATTUUN mutta silti vääntelevät sitä kieroon mielin määrin !
06.05.2014 17:59
Sinä et näytä ymmärtävän edes lukemaasi vaan kuljet Timo Flinkin perässä kuin pässi narussa luottaen, että kyllä Timo tietää ja me muut voimmekin laittaa sitten aivot narikkaan...
Voi Pyhän sokeus sentään ! :O
06.05.2014 17:51
320 / 400