Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikkien aasien kanssa minäkin juttelen... *nauraa*
Ethän sinä ymmärrä oikeastaan mistään mitään...
Esität tuota omaa "jumalallista" älykkyyttäsi mikä ei ole oikeastaan
yhtään mitään...
Aivan tyhjänpäiväinen "provo ukko"...
Mutta älä ota vakavasti... Harrastuksensa kullakin...
26.04.2014 12:51
En pysty hallitsemaan syntiä, sanoo kopittelija!
Tästä juuri näkee että et ole uudestisyntynyt kun et näe tätä tosiasiaa !
Sinä luulet että lakia noudattamalla ihminen pääsisi synnistä eroon mutta
et ymmärrä mitään, vaan olet sokea !
Me teemme joka päivä syntiä töin ja toimin tai ainakin ajatuksin mutta lakia noudattava farisealainen ei tätä huomaa vaan luulee kaikessa tekevänsä Jumalan tahdon !
26.04.2014 12:39
Polkkaa sinä nyt ihan rauhassa mutta jos luulet että ihmisestä tulee tässä maailmassa synnitön niin olet täysin hakoteillä !
26.04.2014 12:33
Ylösnoussut Jeesus on ei uskovan mielestä " hullutusta" ja kun Paavali puhuu hullutuksesta niin hän puhuu juuri kuolleista ylösnousseesta Jeesuksesta mikä on maailmallisesti katsoen hulluutta jos siihen ei usko !
Tervejärkisyys ja onko kukakin uskova sitten tervejärkinen on sitten aivan eri asia !
Uskovia ja uskonnollisia mahtuu moneen junaan ja toiset jää asemalle !
26.04.2014 12:29
ELi kyse on samasta asiasta kuin kasvatamme koiria. Koira tekee tempun oikein ja saa keksin. Tekee tempun väärin, ei saa keksiä. Koira rakastaa keksin antajaa, eli ihminen saattaa kuvitella, että koira jopa palvoo häntä, kun koira makaa ihmisen jalkojen vieressä ja tuijottaa ihmisitä herkeämättä, mutta todellisuudessa koira vain odottaa keksiä.
Minulla oli Saksan paimenkoira 11vuotta ja lopulta se halvaantui takapäästä ja piti viedä piikille mutta sen parempaa ja uskollisempaa ystävää ei minulla ole ikinä ollut ja olen 100% varma että se olisi puolustanut minua henkensä kaupalla kuolemaansa saakka !
Se todella palvoi minua ja sillä oli vain yksi isäntä ! Edes omat lapseni eivät sitä voineet kontrolloida vaikka oli suojeleva ja kiltti koira kaikille lapsille !
Sen parempaa ja viisaampaa koiraa ei ole ollut eikä tule kun minun " Jesseni" oli !
Se oli nuorena aika villi ja seko kun käytiin myös koulutuskentillä mutta vanhemmiten se oli kuin ihminen ja toimi kuin ajatus vaikkakin olihan se sellainen vähän ittesä loppuun asti ja siksi sitä koiraa rakastin tosi paljon !
Minulla on siitä koirasta niin ihania muistoja, että itku tulee vieläkin kun ajattelee...
26.04.2014 12:12
>>> Ps. Oletko koskaan Busmanni ollut oikein kovasti rakastunut ?
Jos olet, niin vertaa sitä sanaa "palvoa" siihen ja ymmärrä sitä kautta mitä
se todellinen palvominen merkitsee ! >>>
Eli rakkautesi kohde latelee sinulle tiukat säännöt, joiden mukaan sinun on häntä rakastettava ja jos teet toisin, sinua rangaistaan?
Olet Busmanni ymmärtänyt Rakkauden täysin väärin... VOI VOI VAIMO PARKAASI jos sinulla sellainen on...
26.04.2014 12:00
Tiedoksi sinulle: Ei Jumala ole moksiskaan sinun pilkoistasi ! *nauraa*
26.04.2014 11:58
Sinussa nimimerkki "Uudestisyntynyt" ei asu kuin Adventistien opin mukainen "henkäys" mikä poistuu heidän mukaansa kuollessa ja ihminen sieluineen maatuu ja katoaa.
Mutta sitä todellista Jumalan "uudestisynnyttävää Henkeä " ei sinussa ikävä kyllä asu ! Ja se "uudestisyntynyt" elää ikuisesti !
Sinä nimimerkki olet kadottanut sielusi !
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
26.04.2014 11:51
♥
" TE ETTE SUINKAAN KUOLE " TOITOTTAJIEN ONGELMA ON SE,
ETTÄ HE EIVÄT OLE VIELÄ " UUDESTISYNTYNEET. "
♥
26.04.2014 11:34
Luuk 17:21 "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
Joh10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo JUMALIKSI NIITÄ, joille JUMALAN SANA TULI-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
Joh14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA.
14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."
" TE ETTE SUINKAAN KUOLE " TOITOTTAJIEN ONGELMA ON SE,
ETTÄ HE EIVÄT OLE VIELÄ " UUDESTISYNTYNEET. "
♥
26.04.2014 11:30
Benedi: "Jumalan osa on antaa uusi luonne, jossa ei ole vääryyttä. Tätä me kutsumme maassa ja taivaassa uudesti syntymäksi"
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
Uudestisyntynytkin on "syntinen" kuolemaansa asti !
26.04.2014 11:24
Benedi: Raamattu puhuu: " Synti on itseaiheutettu sairaus"
26.04.2014 11:19
Vrt: Joh Ilm 2:4" Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi."
26.04.2014 11:15
Niinhän sinä nyt luulet... Ja tiedänhän minä että et voi käsittää NYT näitä asioita joista yritän sinulle kertoa koska et ole "uudestisyntynyt" ylhäältä mutta jos joskus sinulle käy niin kuin Paavalillekin kävi... niin sitten kadut tomussa ja tuhkassa samoin kuin myös Jobkin lopulta teki...
(vrt. Job42:5-6 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.Sen tähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa.")
Ja silloin sinäkin vasta näet ,caps lock, TOTUUDEN ! ;D
Ps. Oletko koskaan Busmanni ollut oikein kovasti rakastunut ?
Jos olet, niin vertaa sitä sanaa "palvoa" siihen ja ymmärrä sitä kautta mitä
se todellinen palvominen merkitsee !
Se ei sisällä pakkoa vaan koska olet rakastunut, niin ajattelet rakastasi jatkuvasti !
26.04.2014 11:09
Korjaan 10x... :O
26.04.2014 10:21
Onpa sairasta tekstiä taas Benediltä .... 9 x pelkkää perkeleen toistoa ja ei muuta...
Sitä paitsi sana Perkele ei ole raamattuun kuuluvaa sanastoa ollenkaan vaan on vain suomalainen vastine " Syyttäjälle " eli Saatanalle !
Sana Perkele tulee Liettuan kielen sanasta Perkūnas, joka on balttien Ukkosen Jumala !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Perkūnas
26.04.2014 10:07
Mietipä Busmanni näitä raamatun jakeita:
Room15:4 "Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi TOIVO."
Luuk1:78-79 "meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta,
loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja KUOLEMAN VARJOSSA, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle."
Ajattele Busmanni ME EMME KUOLEKAAN VAAN " UUDESTISYNTYMISEN KAUTTA" MEILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ !
Minulta meni 27 vuotta, että sain ymmärtää tämän, sillä eräänä kauniina päivänä Jumala muuttui minulle konkreettiseksi todellisuudeksi ja sain ymmärrykselläni ymmärtää, että
JUMALA ON ! HEUREKA ! TÄMÄ ON IHME, OLEN LÖYTÄNYT !
Ja tämän IHMEEN jälkeen raamattukin muuttui minulle aivan toiseksi kirjaksi kuin vain "Juutalaiseksi kirjakokoelmaksi" !
JA TÄTÄ IHMETTÄ SINÄKIN VOIT PYYTÄÄ MUTTA SIINÄ ON AINA OMAN MINÄN TAVALLAAN KÄYTÄVÄ " RIMAN ALTA " JA KUOLLA ITSELLEEN JA KOKO SYDÄMESTÄÄN NÖYRTYÄ JUMALAN ETEEN...
Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
26.04.2014 09:57
Sinä " Tee se" aloitat tämän tekstisi hyvin ns. "rakkaudellisesti" mutta sitten adventismiseen tapaan alatkin heittämään suuren määrän tuomitsevia asioita ja opinkäsityksiä sun muuta ja se alun hieno rakkaudellisuus hukkuu tuohon syytösten suohon...
Tämä on tyypillistä adventismissa... Usko + jotain ja lopulta omat lakihenkiset touhuamiset menee Kristuksen edelle...
Ps.Lainaus "Tees se": "No, minkäkaltainen tämä rakkaus on. Timo Flink ehkä osaisi vastata, mutta osaan minäkin.
Ja tämäpä vasta oudolta kuulostaa kun tämä pastori Timo Flink on nostettu melkein kuin "Kristuksen sijaiseksi" niin, että pitää jo alkaa miettiä mitä tavallinen seurakuntalainen saa sanoa ja mitä ei !
Aika pelottava tilanne tällainen ! :O
26.04.2014 09:26
Luuk 17:21 "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Joh10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo JUMALIKSI NIITÄ, joille JUMALAN SANA TULI-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
Joh14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA.
14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."
26.04.2014 08:50
~~ ♥
Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !
~~ ♥
26.04.2014 08:43
335 / 400