Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
2Kor3:17-18 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on VAPAUS.
Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."
26.04.2014 08:41
2Kor3:17-18 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on VAPAUS.
Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."
26.04.2014 08:40
Sinä Benedi lainailet nyt raamatun kohtia epäloogisesti sieltä täältä aivan epäloogiseksi kokonaisuudeksi ja siitä luot sitten jonkinlaisen ihmeellisen oman teologian ja samalla tuomitset jotenkin syyttäen sunnuntainviettäjät sun muut "toisen vaimon kättä kantavat" kadotukseen...
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa lähimmäisen rakastamista eikä sitä että heti ollaan tuomitsemassa kadotukseen ja sanotaan koiraksi ja perkeleen lapseksi...
Se ei ole Jeesuksen seuraamista, sillä Jeesus voi armahtaa vaikka kuinka eksyneen jopa viime metreillä, ihan kenen vaan... esim Ryövärin " Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa"
Aivan kuin tämä adventismi tai "joku muu" menneisyydestäsi olisi sotkenut tyystin sinun pääsi...
Et kai sinä benedi vain kanna jotain "katkeruuden juurta" koko ajan mukanasi ?
26.04.2014 08:35
Niin tämä minulle debattiin vastannut tuntemani Pekka Särkiö on tämä
mies:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Särkiö
25.04.2014 16:43
Tämä tallennettu Adventistien epäraamatullinen harha ja Flinkin henkäisemä "varmuuskopio" oppi löytyy tästä linkistä:
Kysymyksiä vaikeista raamatun paikoista: Alkaen 53 min kohdalta !
http://www.audiopankki.com/?cat=12&paged=2
Web of Trust
25.04.2014 16:20
Olen seurannut adventistipastoreiden opetuksia jo 25 vuotta !
Ja olen kuunnellut monia puhujia ja tunnen heidän tietotaitonsa !
Tunnen myös muutamia henkilökohtaisesti Onni ja Arja Rytkösen, Orvo Miettisen,
Mika Forsmanin, Matti Markkasen...jne
Täältä voit kuunnella sinäkin jos haluat "laatuopetusta"...
Mutta jos haluat oikein laatuopetusta niin etsi sitä jostain aivan muualta ja opi ymmärtämään raamattua ja pyydä Pyhää Henkeä siihen avuksesi !
http://media7.adventist.fi/videot-fr?kat=2
http://www.audiopankki.com/?cat=12
25.04.2014 14:52
Näinhän se menee...
Perkeleethän niitä raamatun tekstejä korjailee ! *nauraa*
25.04.2014 14:16
Sinua ei Suomen Raamatun käännöskomitea tunne mutta minut tuntee vaikka eivät
tunnekaan.... *nauraa*
t. Jamppe ;)
25.04.2014 13:12
HUOM: TÄTÄ 1Sam 13:1 EPÄLOOGISTA KÄÄNNÖSVIRHETTÄ EI OLLA VIELÄKÄÄN KORJATTU ! :O
25.04.2014 12:50
Myös vuoden 1992 käännöskomitean Vanhan testamentin vs.ass pastori Pekka Särkiö on minulle tuttu mies ja ollaan istuttu yhdessä raamattua tutkimassa kun hän myös toimi 90-luvun alussa Joutjärvellä ja hänhän myös vastasi minun aloittamaani debattiin Etelä-Suomen sanomissa -93 koskien Kuningas Sauli ikää 1Sam13:1 !
Tästä asiasta Risto Santala kirjoittaa myös kirjassaan Suudelma hunnun läpi koskien vuoden 1992 käännökseen liittyviä käännösvirheitä.
(Minulla on leikkeet vielä tallella, ehkä kirjoitan ne joskus tänne)
Nimimerkki "Tiedoksenne" on sitä kirjaa lainannutkin osin tuolla linkissä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043
T. Jamppe
25.04.2014 12:48
Niin en ehkä minä mutta keneltä olen oppejani ammentanut niin he olivat sitä noin 100x enemmän kuin kukaan "adventistipastoreista !
Risto Santala
http://www.kolumbus.fi/risto.santala/
Risto Santala syntyi vuonna 1929. Hänet vihittiin papiksi vuonna 1953. Toimittuaan nuorisopastorina Helsingissä ja merimiespappina Haifassa hän siirtyi vuonna 1957 Suomen Lähetysseuran heprealaisen Shalhevetjah-työkeskuksen ja koulun opettajaksi Jerusalemiin.
Vuonna 1968 Santala palasi Suomeen ja toimi Helsingin Raamattukoulun rehtorina vuoteen 1975 saakka.
Vuosina 1976-1986 hän palveli jälleen Israelissa. Tuolloin syntyivät hänen pääteoksensa, alunperin hepreaksi kirjoitetut Messias Vanhassa ja Uudessa testamentissa rabbinistisen kirjallisuuden valossa (suom. Kristinuskon juuret I ja II).Nämä kaksi kirjaa sekä tutkielma "Paavali ihmisenä ja opettajana" on julkaistu yli kymmenellä kielellä, muun muassa englanniksi, suomeksi, eestiksi, kiinaksi sekä venäjäksi.
Vuodet 1988-1992 Santala toimi Lahden Joutjärven ev. lut. seurakunnan kirkkoherrana.
(Minä tulin uskoon v.1989 ja tuolloin opin tuntemaan henkilökohtaisesti tämän yhden Suomen parhaista kielitutkijoista ja tutustuin hänen kirjoituksiinsa myös ja ne ovat ehkä ainoita "hengellisiä tuotteita" mitä voin sydämestäni suositella raamatun ohella muillekin, koska sieltä pääsee usein asioiden alkukielelliseen "ytimeen")
..."Risto Santalalle myös eläkepäivinään myönnettiin kunniatohtorin arvo Genevessä.
Arvonimen perusteina ovat kaksi hebreaksi kirjoittamaa kirjaa Messiaasta Vanhassa ja Uudessa testamentissa sekä hänen tutkimuksensa Paavalista juutalaisten lähteiden valossa." (Lainaus lehtileikkeestä)
Avraham Even-Shoshan
In 1978, Even-Shoshan was awarded the Israel Prize, for language.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Prize
http://en.wikipedia.org/wiki/Avraham_Even-Shoshan
25.04.2014 12:27
Vertaa vielä Suomen 1992 käännös ja alkukieli !
http://biblehub.com/lexicon/1_peter/4-6.htm
" sarki" = "in the flesh" = Ruumis, Liha ja sitten
"pneumati = "in the spirit" = Hengessä, Sielu
1 Piet 4:6
"Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät HENGESSÄ, niin kuin Jumala elää, vaikka RUUMISSAAN ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset."
25.04.2014 11:33
Hyvin teistä "puskat" paistaa läpi tämä adventisteille ominainen "aivopesu" ja raamatun alkukielen osaamattomuus...
Paljon melua tyhjästä !
25.04.2014 11:18
Timo Flinkin mukaan ihmisen "sielu" on yksi kokonaisuus ja että hebrean alkukielen sana `nefesh`= sielu tarkoittaa henkäystä, joka kuollessa menee takaisin Jumalan luokse ja ruumis kuolee ja häviää mutta todellisuudessa asia ei ole näin raamatun mukaan !
VAAN NÄIN
1 Moos 2:7
" Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa 1) ELÄMÄN HENGEN, niin
ihmisestä tuli 2) ELÄVÄ SIELU."
1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
`nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.
ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu
Even Shoshanin laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
tarkoittaa henkäys !!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Avraham_Even-Shoshan
Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...
Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaiset uskoivat niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja tästä juuri on osoituksena kertomus ( ei siis raamatun mukaan vertaus ) rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ( Luuk 16:19-31), jossa Enkeli vei köyhän Lasaruksen kuollessaan täysin tietoisena Aabrahamin helmaan lepoon ja lohdutukseen...
Ja tähän käsitykseen Jeesus täysin juutalaisen käsityksen mukaan yhtyy... Jos näin ei olisi ollut asian laita
niin varmasti Jeesus olisi korjannut asian !!!!
25.04.2014 09:46
Niin... Jumalan kuvaksi meidät on luotu...
Miten sitä sitten kukakin ilmentää on sitten aivan toinen juttu...
"Kristuksen kirje" kaikille on hyvä vertaus ! :)
Ja toivottavasti jokaisen kirje viestittää Kristusta eikä sen kirjeen sinetissä ole jonkun muun "vieraan opin" vaakunaa !
25.04.2014 09:36
Timo Flinkin mukaan ihminen on ylösnousemuksessa Jumalalle
"tallennettu varmuuskopio", joka välillä häviää mutta myöhemmin ylösnousemuksessa Jumalan "tallennuksista" sitten luodaan uudelleen... :O
Eli näin on syntynyt uusi entistä parempi "klooni" ! :O
Ja tämä opetushan on sitten täysin epäraamatullista harhaa !
25.04.2014 09:29
Timo Flink on hyvä "kientää ja vientää" raamattua että se saadaan sulautumaan oman ja adventismin korvasyyhyn mukaiseksi.
Jokaiselle alkukielen sanalle etsitään vaikka väkisin sellainen vastine tai kiertotie, että juuri adventismin opinkäsitykset saadaan edes jotenkin järkevästi sulautumaan siihen...
Ja jos ei raamatun sanavastinetta löydy niin sitten vedotaan raamatun ulkopuoliseen mielikuvitukseen...
(vrt 1 Sam28 Samuel=paholainen, Luuk16:19-31 on "vertaus", Mikael = Jeesus, 1Piet3:19 "henget" ovatkin demoneita, joille Jeesus saarnasi,jne,jne)
Eli jotenkin saa sellaisen kuvan näistä adventistien oman koulukunnan käyneistä teologeista, että ei heille siellä muuta opetetakaan kuin eli miten puolustan juuri adventismin opinmääreitä ulkopuolista uhkaa vasten.
Mutta tämä ei ole oikea tapa tutkia raamattua vaan tällaisten tutkijoiden omatunto on "poltinraudalla merkitty" !
25.04.2014 08:44
Ps.
Joh14:16 "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne IANKAIKKISESTI,
14:17 Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA."
25.04.2014 07:55
Helvetti = Kreik "Gehenna" / Hebr " Ge-Hinnom"
Ja tämä tarkoittaa Hinnomin laaksoa, joka on Jerusalemin lähellä oleva laakso,
jossa oli polttopaikka jätteille, siellä on myös uhrattu lapsia Molokille !
Kun taas TUONELA on Hebr. "sheol" ja tämä käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
UT:ssa Tuonela on Kreik. "Hades" = joka merkitsee asiayhteydestä riippuen Tuonelaa tai Hautaa.
Tuonela on tietoinen tila vrt. Luuk 16:19-31
( Ps. Ruotsalainen raamatun käännös kääntää, että
Tuonela = " döds rike " eli " kuolleitten valtakunta " )
25.04.2014 07:35
"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"
Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Joh10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo JUMALIKSI NIITÄ, joille JUMALAN SANA TULI-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
Joh14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA.
14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."
25.04.2014 07:05
336 / 400