Otsikon käsitteet ovat meikäläiselle hieman epäselviä. Mitä niillä Raamatussa tarkoitetaan?
Omaa uskonkäsitystäni vastaa Raamatussa parhaiten Luuk.17:
>>20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".>Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, Isän valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”
Jumalan valtakunta ja taivasten valtakunta
5
74
Vastaukset
"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"
Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Joh10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo JUMALIKSI NIITÄ, joille JUMALAN SANA TULI-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
Joh14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA.
14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."- 1213
Minun nähdäkseni Jumalan valtakunta on valtakunta joka muodostuu niistä, jotka ovat uskollisia Jeesukselle, joille Jeesus on Kuningas. Uskollisuus on mielessä ja siksi se valtakuntakin on mielessä, tai ihmisen sisimmässä.
Taivasten valtakunta on taas enemmänkin paikka, jossa ihmiset lopulta voivat olla. Jumalan valtakunta,johon pääsemme kuoleman jälkeen,taivasten valtakunta on syntinsä anteekis saaneen sisimmässä,se jokaisessa Jeesuksen omassa.
Ei ole kaikissa vain opetus lapsissa,jumlalattomissa ei ole.
a-nonyymiMolemmat on sama asia. Isä meidän- rukouksessa sanotaan; "tulkoon sinun valtakuntasi". Eli tulkoon tämä taivasten valtakunta, Jumalan valtakunta, Pyhä Henki hallitsemaan ja vallitsemaan elämääni.
Eli Pyhästä Hengestä on kysymys.- ¨~~¨
Jumalan valtakunta ja taivasten valtakunta on sama asia, siis toistensa synonyymejä. Taivasten valtakunta termi on suunnattu juutalaisille jotka välttävät Jumalan nimen mainitsemista.
Jumalan valtakunta on sekä hengellinen että fyysinen. Nyt Jumalan valtakunta on uskovissa vaikuttava sydämen valtakunta. Mutta aikanaan Jumalan valtakunta tulee näkyvästi maan päälle. Fyysisesti Jumalan valtakunta tarkoittaa maan päälle tulevaa 1000-vuotista valtakuntaa jota hallitsee Messias kuningas, tämä valtakunta tulee sitten jatkumaan iankaikkisuudessa uudessa maassa, pääkaupunkinaan uusi Jerusalem.
Jumalan valtakunnasta keskustellaan myös:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12196257
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961515- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632