Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

176

Kommenttia

10454

1. Saavat+raakkua+ihan+vapaasti.++Meillä+harakat+viettävät+tähän+vuoden+aikaan+"soitimia".+Kyllä+vaan+on+tappeluita+reviiristä+ja+sopivista+puolisoista+niin,+että+aidat+ryskyy.+Kun+ihan+oikeesti+noin+niin+kuin+normaalisti+auton+hankkimista+perheessä+harkitaan,+niin+se+harkinta+lähtee+perheen+tarpeista.++Esim.+jos+on+iso+vilkas+kuolaava+koira,+niin+kyllä+silloin+se+pitää+huomioida+auton+hankinnassa.+Jos+pitää+jotain+vanhempien+tai+lasten+urkkajuttuja+hilata+paikasta+A+paikkaan+B+ja+vielä+paikkaan+C,+niin+urkkavälineet+määrää+paljon+auton+ostossa/vuokraamisessa.+Toi+Martinan+autohankinta+on+tehty+vaan+ja+ainoastaan+Martinan+tarpeita+ajatellen.++Eli+pitää+näyttää,+että+"kattokaa+mua,+kun+mulla+on+näin+hieno+auto....+etteks´+te+huomaa+mua,+ettekö+tiedä+kuka+mä+oon....",++eli+huomion+hakua.++Koiraa+siinä+ei+ole++ajeteltu+tipan+vertaa.++Eikä+Martina+ole+edes+ajatellut+omia+hermojaan,+koska+se+suuttuu+kuitenkin+siitä,+että+koira+sotkee+auton.+Mä+pidän+Martinasta+yrittäjänä,+sitkeänä+naisena+ja+siitä,+että+se+ei+kekkuloi+jatkuvasti+viinalasi+kädessä+kaikenlaisissa+pippaloissa.+Mutta+sellaisesta+Martinasta+mä+en+pidä,+joka+on+ylimielinen+ja++kuvittelee+itsestään+liikoja.+Toki++voi+kuvitella,+muutta+ei+sitä+tartte+tuoda+kaikkien+näkyville.
  2. Niinpä.+Luulisi+olevan+helpompaakin+sekä+omistajalle,+että+koiralle,+kun+koiralla+on+säännöllinen+vuorokausirytmi.++Koira+syö+meillä+kaksi+kertaa+päivässä+klo+5.00+ja+klo+17.00.++Suolikin+toimii+12+h+välein.++Johtunee+siitä,+että+se+syö+aina+samaan+aikaan.++Ja+ulos+se+pääsee+aina,+jos+vaan+käy+pyytämässä.+Pikkulenkkien+lisäksi+2+pitkää+vähintään+1+h/kerta+lenkkiä+päivässä+ja+kusikäymisiä+useita.++Viikonloppuisin+maastossa+muutama+tunti+parin+päivän+ajan.Mua+on+aina+ihmetyttänyt+se,+että+etenkin+noi+julkimot+ottavat+koiria+sen+enempää+ajattelematta.++Suomeenkin+pitäisi+saada+sellainen+laki,+kuin+Ruotsissa+on.+Koiraa+ei+saisi+pitää+6+h+pitempään+silleen,+että+se+ei+pääse+ulkoilemaan+ja+tekemään+tarpeitaan.