Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. >>Eläimillä on omat kykynsä, vaikkei niitä mitenkään voi asettaakaan samalle viivalle ihmisen kykyjen kanssa. Eli eläin on vähän kuin sellainen viaton lapsukainen.>Ja tässä kohtaa mieleeni tulvahtikin ajatus, että miksei ihmisellä ole muita toisestaan täysin poikkeavaa oliota. Siis kuten lintu vastaan kala, aasi vastaan hevonen, koira vastaan kissa, lehmä vastaan lammas jne. jne.>Ihmisellä on vain ihminen, pieniä rotu- tai väri'poikkeamia' lukuunottamatta, mutta kaikki kuitenkin ihmisiä tykönään. Ja kaikki ovat niin sanotusti samalla viivalla, toisin kuin eläimet.
  2. Brian.

Jesh!
  3. -- Kirjoitin, että: omaisuuskaan ei ole syntiä, jos sydämemme ei ole kiinnittynyt siihen
    ja syy miksi siitä mainitsin oli se, että väitit, että kaikesta on luovuttava.--

Otetaanpas taas alusta.

Jeesus on sanonut, että "luopukaa kaikesta ja seuratkaa minua", minä vain toistan sen sanoja. Minun puolestani kristityksi itseään tituleeraavat ihmiset saavat haalia mammonaa mielin määrin.

Jeesus on myös kehoittanut auttamaan vähäisiään. Jos joku luulee seuraavansa jesseä ja samalla kerää omaisuutta eikä anna edes ylimäärää siitä köyhille, niin eikö silloin ole livetty jessen tahdosta?

Tietysti kristityt haluavat selitellä elintasonsa itselleen edullisimmalla tavalla vedoten vertauskuviin ja siihen, että heidän sydämensä edelleen tykkää jeesuksesta enemmän kuin uudesta mersusta, mutta varat käytetään kuitenkin autonostoon eikä köyhien ja nälkäisten auttamiseen.

--Omastaan tulee antaa sitä tarvitsevalle, mutta minä käsittelin
    luovuttamista/luovuttautumista, jotka koskee hengellistä elämää,
    ja jota et siksi ymmärtänytkään..--

Nimenomaan. Jos joku sanoo minulle, että autappa tuota köyhää, niin minä tulkitsen sen siten, että ruokin tai vaatetan sen poloisen, mutta kristityn "hengellisessä" maailmassa ilmeisesti riittää, että ajattelen auttavani piruparkaa.

--Minulla ei ole omaisuutta nimeksikään ja asun vuokralla..silti pyrin auttamaan,
    jos joku apuani tarvitsee..mitään linssiin viilaamista ei kirjoituksessani ollut..
    miksi kysyit sitä monikossa - "yritättekö"..?!--

Köyhäkin suomalainen on varakas verrattuna todella köyhiin lajitovereihimme tällä planeetalla. Jokaisella meillä on ainakin se vaippa, jnka voimme jakaa vaipattoman kanssa ihokkaasta puhumattakaan.

Monikko johtuu siitä, että kristityt julistavat ryhminä yhteisiä oppeja, vaikkeivat niitä seuraisikaan.

On ymmärrettävää, että raamattua ei voi noudattaa sanasta sanaan, koska se on jo sisäisestikkin ristiriitainen. Aloituksen tarkoituksenahan oli selvittää juuri sitä, että miksi kristityt pyrkivät valitsemaan raamatun opeista juuri sellaisia, jotka kehoittavat syrjintään ja unohtavat kohtia, jotka edellyttäisivät itselle epämieluisia tekoja.
  4. Vai että omaisuutta saa kerätä, kunhan se vaan ei ole tärkeää!

Mikä on ihmiselle tarpeellista? Riittävä ravinto, lämmin ja kuiva asunto, hyvät ihmissuhteet, mielekästä tekemistä, perusterveydenhuolto.

Jos joku kokoaa itselleen ylimääräistä, eikö se ole pois hyväntekeväisyydestä, johon kiesus velvoitti seuraajiaan. Mihin kristitty tarvitsee omakotitaloa, jos kerrostalokaksiokin riittää? Mihin kristitty tarvitsee isoa länsiautoa, kun pienemmällä korealaisella pystyy ajamaan samat matkat? Kesämökin voi vaihtaa retkeilyyn luonnossa. Purjeveneen voi vaihtaa vuokrakanoottiin. Ulkomaanmatkat voi muttaa talkooavuksi apua tarvitseville.

Ylimäärällä voi tehdä yhdelle - sadalle - tuhannelle kiesuksen vähäiselle sen, minkä haluatte tehdä kiesuksellenne.

Olettekohan te nyt ihan varmoja, että ristinkiesus tarkoitti kaikesta luopumista vain kuvaannollisesti, siten että vain uskottelee itselleen että eihän tämä maallinen omaisuus ole minulle mitenkään tärkeää, sitä vain nyt sattuu olemaan. Yrittäkääpä luopua siitä, jos se kerran on niin helppoa!

Petättekö te itseänne, vai yritättekö te viilata minua linssiin?