Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Possut ovat kaiken lisäksi hyvän makuisia :)
26.06.2010 14:34
Olen luontokappale.
Joudun käyttämään ravinnokseni muita luontokappaleita, jos haluan pysyä hengissä.
Olen ajatellut pysyä hengissä toistaiseksi.
Aikanaan muut luontokappaleet käyttävät minut ravinnokseen. Se on pelin henki.
Tiedän että ravintoni ei ole peräisin K-kaupasta tai S-marketista, vaan toisista elollisista olennoista, eläimistä, kasveista, sienistä ja mitä niitä nyt onkaan. Arvostan niitä enkä halua aiheuttaa niille tarpeetonta kärsimystä. Kaikki elämä on minulle arvokasta, ei ainoastaan kehittyneet elämänmuodot. Kuitenkin olen osa elämän kiertokulkua ja toimin sen osana tämän rajallisen elinaikani.
Samoin kuin saalistuksessa, possujen syönnissä ei ole mukana agressiivisuutta. Agressio ilmenee yleensä lajin sisäisissä ristiriidoissa. Possuja syön vain saadakseni ravintoa.
26.06.2010 14:32
Mark 16:16 ""Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.""
Eikös itse mestari sanonut, että usko ja kaste riittää. Voiko joku saarnamies asettaa vielä lisäehtoja jälkikäteen?
Joh 3:18 ""Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Toisessa kohtaa kiesuksen väitetään pistäneen paremmaksi; edes kastetta ei edellytetä!
Apt 16:31 "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
Paavali ja Silas ilmeisesti päästelivät luikuria ollessaan hövelillä päällä, sillä nyt he lupasivat pelkällä uskolla pelastusta koko perhekunnalle.
Kuten olemme jo huomanneet raamatusta löytyy ristiriitoja ja sen ansiosta lähes jokainen teko voidaan oikeuttaa tai tuomita sen perusteella.
Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn).
26.06.2010 12:56
Voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että jotkut uskonnot selittävät, että KAIKKI synnit ja pahat teot saa anteeksi, jos vain uskoo?
Mikäs siinä on mellastaessa valmiiksi katetussa pöydässä, kun jo etukäteen tietää, että anteeksianto on varma.
26.06.2010 12:05
Tekisi mieli toivottaa hyvää juhannusta, mutta koska juuri äsken luin, että sanalla on kristillinen tausta, siihen tuli pieni, mutta ikävä sivumaku.
Siis hyvää mittumaaria!
25.06.2010 13:30
Vaikka olenkin uskonnoton, niin vastapainoksi kirkossakäynneille taidan viettää tämän juhannuksen Ukon kunniaksi ja nauttia (vähän) Ukon vakasta.
25.06.2010 13:08
Suomalaiset kieltävät jopa omat vanhat jumalansa.
Järkyttävää.
25.06.2010 13:03
On järkyttävää, että täällä Suomessakin on monia ihmisiä, jotka kärsivät vastaavista harhoista.
25.06.2010 12:51
>>Eikös tuo Jeesuksen syntymähetki ole määritetty nykykäsityksen mukaan (raamatun tekstien perusteella) tyystin eri aikaan kuin joulukuu?
25.06.2010 12:45
>>Soile Lautsi-Albertinin ja Massimo Albertinin perhe on joutunut kokemaan niin jyrkkää vihamielisyyttä omassa kaupungissaan, Abano Termessä, että poliisit huolehtivat heidän turvallisuudestaan.
24.06.2010 16:02
Nyt kahvi maistuukin.
24.06.2010 13:31
Ystäväni Mahmud kertoi minulle jumalastaan ja siitä, kuinka se ohjaa maailmankaikkeuden tapahtumia suunnitelmansa mukaan. Lisäksi Mahmud kertoi jumalansa olevan armollinen ja armahtava sekä suuri rakkaus. Lisäksi hän kertoi uskontonsa olevan rauhan uskonto.
Kuitenkaan hän ei pystynyt selittämään pyhän kirjansa ristiriitoja eikä sitä, että hänen uskontonsa on jakaantunut keskenään riiteleviin suuntauksiin. Hän ei pystynyt myöskään selittämään ristiriidattomasti miksi maailmassa on pahaa ja sotia.
Lisäksi hänen uskontonsa on peräisin minulle vieraasta kulttuurista ja ympäristöstä.
Siksi en usko hänen väitteitään.
Ps. Mahmud on kristitty.
24.06.2010 13:25
Vaisto saattaa tarjota oikotien johonkin ratkaisuun, mutta se ei välttämättä ole ainoa mahdollisuus.
Yrittäminen ja erehtyminen sekä prosessin aikana oppiminen ovat myös käytettävissä.
24.06.2010 12:07
Ahkeran, älykkään ja asialleen omistautuneen lajitoverimme.
24.06.2010 12:04
Onhan niitä tapauksia, että koeputki kaatuu vahingossa ja siitä seuraa loistava keksintö.
Uskoakseni kuitenkin pääosa tieteen edistysaskelista on saavutettu kovalla työllä, uuvuutavalla puurtamisella ja kristallinkirkkaalla loogisella päättelyllä.
24.06.2010 11:59
Alitajunta antaa meille hyviä vinkkejä vaiston muodossa, mutta sama alitajunta paiskoo soraa ja kapuloita rattaisiin tunnetilojen, asenteiden, ennakkoluulojen, uskomusten (ja uskontojen) hahmoissa.
Ongelma onkin oikeiden vinkkien tunnistamisessa.
Siksi alitajunnan tuotteisiin pitääkin suhtautua huomattavasti kriittisemmin, kuin muuhun informaatioon.
Alitajunta on kuin häkillinen apinoita. Yksi niistä saattaa tehdä oikeaa asiaa, mutta on vaikeaa tietää mikä niistä se on.
24.06.2010 11:53
Voisiko syynä olla aasialaisten karvattomuus :) ?
24.06.2010 11:34
Ihmisten tunteet ja asenteet ovat olemassa ja ne vaikuttavat hyvinkin paljon maailman menoon; luultavasti enemmän kuin järki.
Totuuden etsinnässä ne pitää ottaa huomioon epätarkkuutta aiheuttavana ja häiritsevänä tekijänä.
Tunteella ei löydä totuutta kuin aivan sattumalta.
Alitajunnan ohjaama vaisto on hieman eri asia kuin tunne. Siihenkään ei voi luottaa, mutta se voi joskus ohjata oikeaan suuntaan. Sen vinkit on aina tarkastettava erityisen kriittisesti, sillä vaiston ja ennakkoasenteiden ja uskomusten värittämän/aikaansaaman tunteen voi helposti sekoittaa keskenään.
24.06.2010 11:29
Itse en keskittyisi erilaisen etsintään, vaan haluaisin selvittää mahdollisuuksieni mukaan olevaisen olemusta.
24.06.2010 11:21
>>Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että myös meillä tyhmillä on stäänsit oivaltaa jotan oleellista "sydämellä", josta seuraa lopulta se ettei aivojakaan voi ohittaa.
24.06.2010 11:15
121 / 151