Vapaa kuvaus

Aloituksia

30

Kommenttia

3657

1. Vanha sanonta oli Kell onni on se onnen kätkeköön.
    Ja tätä lausetta koulussa hoki aina yksi opettaja joka ei todella vaikuttanut onnelliselta.
    Liekö kätki sen sinne kiukkuisuuden taakse vai kaipasiko onnea, en tiedä.
    Mutta itse kyllä uskallan sanoa olevani onnellinen toisinaan.
    Kun on takana sellainen elämä joka on onnellisuuden vastakohta niin silloin kun on onnellinen niin sitä vaan on.
    Nuorena elin elämää jossa ei ollut mitään. Ei omaa asuntoa, vain yhdet vaatteet omistin. missäpä olisin vaihtovaatteita pitänyt.
    Viina oli tärkeintä mistä sitä saa. Että saa taas pään täyteen eikä tarvi miettiä elämää.
    Olen raitistunut alkoholisti ja tänä päivänä niitä onnellisuuden syitä on paljon.
    Kun aamulla saan herätä omassa kodissa, juoda sen aamukahvin täysin rauhassa. Tänä aamuna istuin rappusilla ja nautin lintujen laulusta.
    Siitä alkaa se onnellisuuden tunto.
    Vaikka on takana monta vuotta päälle kahdenkymmenen näitä raittiita vuosia niin ne vuodet jolloin elin maallisessa helvetissä ei unohdu.

Nyt elän pientä elämää kun tuo osasairauseläke pienensi tulojani mutta luonto ei maksa mitään, kirjastossa saa kirjoja ja käydä lukemassa lehtiä.
    Mihinkään ei ole kiire tällä hetkellä. Ja nuo kivutkin pysyy hallinassa kun ei tarvitse rasittaa kropaa väärällä tavalla vaan saan itse valita miten sen kanssa elän.
    Elämä ei välttämmättä ole täydellistä mutta se oi olla hyvää ja välillä onnellista siitä huolimatta.
  2. Tyhjä on pää. Ei paljon löydy ihmeteltävää.
    Kurkin ja katselen, vaan mitään aikaan saa en..

Nuoren itsemurha on minustakin erittäin turhaa. Koska hänellä ei vielä ole sitä ymmärrystä että elämässä voi tulla vielä paljon parempiakin tilanteita. Ja todennäköisesti olisi tullutkin jos olisi antanut itsensä elää.

Mutta sitten kun ihmisellä on ikää jo enemmän niin silloin voi olla tilanne että pahaa oloa on jatkunut ja jatkunut vaikka kuinka kauan. ja ei ole tietoa paremmasta niin kyllä silloin itse ymmärrän sen.
    Toisen elämään ei voi mennä eikä sisälle nähdä.
    Itsellä on itsemurhan tehneitä ystäviä parikin.
    Ja kyllä käytiin läpi elämää ja yritin auttaa...mutta ei helpottanut heidän oloansa.

Yksi tuttu meni hirteen sellaisen illan päätteeksi jolloin oltiin kaveriporukassa iltaa istumassa, eikä kukaan meistä ymmärtänyt mitään tulevasta. Tämä kaveri oli kaikkein riehakkain ja iloisin. Kukaan ei tajunnut kuinka se kaikki oli vain näytelmää.
    Aamulla tuli tieto että on tappanut itsensä.

Olen jotenkin nykyään sitä mieltä että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästä. Ja voi olla myöskin niin että jos läheiset vaatii toista vaan elämään kurjuudessa mikä sitten kenellekin se kurjuus on, niin silloin myös läheiset on itsekkäitä.

Mutta kun en tiedä omaa tilanettasi niin siihen en halua sanoa mitään.
    Nämä on vain minun kokemuksiani.

Nyt on ulkona pilvinen ja tuulinen päivä vaikka luvattiin tästä päivästä todella kuumaa. No ei nuo ennustukset ennekään ole tänne meren rantaan asti yllänneet. Tää on ihan oma maailmansa.

Jospa sen huuman suhteen onkin niin että se kestää vain kaksi viikkoa sen tähden kun sitten sekin on jo taas ihan normaalia. Ja haluaisit vaan että riisuisivat vielä enemmän pois :D
  3. Tää onkin metkaa kun heitti pois kirjautumisesta kesken kaiken. Yllätyksiä täynnä on tämä maailma..

No uusiks sitten:
    No se ei ole kivaa kun sähköt menee, ainakaan jos menee pitkäksi aikaa.
    Lumen sulamistakin saatte odotella vielä jonkun aikaa.
    Täällä on tänäänkin kova ja kylmä tuuli. Paljon vaatetta päälle ja liikkuu niin kyllä tarkenee.

Eikös se musiikki kävis niiden hommien kanssa? Nyyään on niin paljon vempaimia mitä ihmiset pitää korvissaan lenkeilläkin, puhuvatkin itsekseen oudot :D

No sie teet taas hyvän kakun ja saat ihmisten suut hymyyn :)
    Mie en vietä synttäreitä kun joskus kun ykskaks tulee tunne että nyt vietän.
    Omat asuu sen verran kaukana ja olis pahat ilmat usein marraskuun lopussa.
    Joskus tulee sitten tempastua kakku ja kutsuttua naapureita.

Ei minuu oikeastaan kiinnosta tietää paljon elämää olis jäljellä. Mieluummin elän kuin viimeistä päivää joka päivä. Tosin tää on erittäin rauhallista tää miun viimeisen päivän elämä :)
    Valmis oon lähtöön kun kutsu käy. Muutaman kerran on elämässä ollut tilanne että lääkärit on sitä mieltä ettei voi mitään enää kun vain odottaa. No mie sitten odotan yhä edelleen. Kun ei noutaja tullut silloin kun lääkärit uskotteli sen koputtelevan.

Kyllä se on se elämän nälkä joka vaan aina pitää elämän jonkun arvoisena vaikka joskus kuinka hatuttaakin...
    Hyvää synttärin suunnittelua siulle :)