Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vanha sanonta oli Kell onni on se onnen kätkeköön.
Ja tätä lausetta koulussa hoki aina yksi opettaja joka ei todella vaikuttanut onnelliselta.
Liekö kätki sen sinne kiukkuisuuden taakse vai kaipasiko onnea, en tiedä.
Mutta itse kyllä uskallan sanoa olevani onnellinen toisinaan.
Kun on takana sellainen elämä joka on onnellisuuden vastakohta niin silloin kun on onnellinen niin sitä vaan on.
Nuorena elin elämää jossa ei ollut mitään. Ei omaa asuntoa, vain yhdet vaatteet omistin. missäpä olisin vaihtovaatteita pitänyt.
Viina oli tärkeintä mistä sitä saa. Että saa taas pään täyteen eikä tarvi miettiä elämää.
Olen raitistunut alkoholisti ja tänä päivänä niitä onnellisuuden syitä on paljon.
Kun aamulla saan herätä omassa kodissa, juoda sen aamukahvin täysin rauhassa. Tänä aamuna istuin rappusilla ja nautin lintujen laulusta.
Siitä alkaa se onnellisuuden tunto.
Vaikka on takana monta vuotta päälle kahdenkymmenen näitä raittiita vuosia niin ne vuodet jolloin elin maallisessa helvetissä ei unohdu.
Nyt elän pientä elämää kun tuo osasairauseläke pienensi tulojani mutta luonto ei maksa mitään, kirjastossa saa kirjoja ja käydä lukemassa lehtiä.
Mihinkään ei ole kiire tällä hetkellä. Ja nuo kivutkin pysyy hallinassa kun ei tarvitse rasittaa kropaa väärällä tavalla vaan saan itse valita miten sen kanssa elän.
Elämä ei välttämmättä ole täydellistä mutta se oi olla hyvää ja välillä onnellista siitä huolimatta.
28.05.2015 10:35
Olipas taas sellainen kirjoitus K.kottonilta että ihan on pakko tulla kirjoittamaan tähän vastaus :)
Joo siinä olen minäkin samaa mieltä ettei kukaan voi olla koko aikaa onnellinen. Johan se onnellisuus alkais kyllästyttämään jos jatkuvasti.
Mutta kyllä mie oon yksinäni suuren osan aikaa onnellinen. Tyytyväinenkin joskus. Tyytyväisyyden tunne on huomattavsti pienempi kun onnellisuuden. silloin joku juttu kalvaa ja mietityttää eikä pääse siihen hetkessä elämisen vireeseen vaan elää jossain tulevassa tai meneessä.
Miun lauma on erittäin pieni. Paras lauma on sellainen missä on ihmisiä jotka osaa olla hiljaa yhdessä ja sellaisia eioikein ole. Kun on lauma ympärillä pitää olla koko ajan kuunteelemassa jotain ja ottamassa osaa. Se vie totaalisesti voimat eikä sellaista jaksa kauaa. Pitää päästä omaan oloon ja rauhaan missä ei ole hälinää.
Jos puhutaan kahdesta luonnetyypistä introvertistä ja ekstroveritstä niin mie oon introvertti.
Useimmat ihmiset ympärilläni ovat ekstroverttejä mutta kun tämänkin on tajunnut niin on helppoa ottaa se oma aika itselle eikä tunne itseään niin oudoksi kun joskus nuorena kun en näistäkään mitään ymmärtänyt vaan olin se outo olio ihmisten parissa.
Nytkin mie istun koneella ja siirrän kaupungille lähtöä joka kuitenkin on edessä. Mentävä taas tuonne hälinään hoitamaan asioita ja seurustelemaan ihmisten kanssa :)
28.05.2015 10:16
Vielä yksi yritys vastata. Kun tää nyt vaan taas ei toimi. Mutta katotaan grrrrrrrrrrr
Moi Hmpf.f :)
Kait mun on aika helppo elää ja ajatella näin kun olen lapsesta asti ollut sellainen erakko luonne.
Ja kun se kokemus noiden suhteiden suhteen on se että paree elää itsekseen niin varmaan yksi helppouden syy on siinä.
Tosta itsensä tuhlaamisesta tuli mieleen ettei siinä tarvi väkisin olla sitä toista puolta suhde mielessä.
Itseään voi tuhlata vaikka vapaaehtoistöissä tarvitseville ihmisille.
Ja niinkin tää aihe on niinkus Mitäkä.mies tuolla ylempänä sanoi että aihe on todella laaja ja kun ihmiset ollaan yksilöitä niin kyllä varmaan riittää mietteitä puolesta ja vastaan :)
27.05.2015 21:37
Voi veikkoset :)
Kyllähän jo tähän ikään ymmärtää sen ettei toinen ihminen voi onnea tuoda.
Nuorena tuli etittyä kait ja päätä seinään lyötyä.
Kyllä se onni täytyy itsestä löytyä, tosin siihen voi tulla joku jakamaan sitä ja tuomaan omaa onneaan. Joillekin...
Jos toiselle ihmiselle antaa valtuuden onnen tuomiseen niin hänellä on myös valtuus silloin viedä se onni. Ja siinähän taas etsit sitä uutta onnentuojaa.
Onni löytyy elämästä ja pikkuisita asioista...Nooo joskus voi jopa suuristakin.
Mutta ylipäänsä ihan vain elämästä.
26.05.2015 23:33
Lämmin halaus ja onnen toivotus k-kotton <3
Voi kait sitä onnee toivottaa tuleville vuosille vaikka ei sille että ikää tulee lisää.
Ollaan siinä sunteessa niin erilaisia etten osaa tohon sanoa mitään että mitä sitten kun kiire ja tekeminen loppuu.
Mulla on toistaiseksi loppunut kun olen selkäni, jalkani ja monen muunkin jutun takia osasairauseläkkeellä ja loput tulee tällä hetkellä liitosta.
Niin onnellinen olen nyt siitä ettei tarvi syödä kamalaa lääkemäärää että saa menemään päivän edes vähän vähemmillä kivuilla.
Kun selkä on paljon parempi kun ei tarvi koukkia ja nostella kaikkea.
Kiire ja tekeminen on taistaiseksi loppunut ja miehän nautin.
Mutta toivon ettei sulta lopu ainakaan tätä kautta kun miulta.
Että se kiire ja tekeminen loppuisi ihan tavallista tietä että voit itse määrätä mitä teet ja vaikka hommata sitä kiirettä itsellesi. Kyllähän kiireen löytää kuka tahansa jos haluaa.
Oikein ihanaa kesää sinulle.
26.05.2015 09:33
Mikä vika itsekseen elossa on?
Lapset on siulla maailmalla ja elämä heillä mallillaan. Hyvä kun mikä.
Mihin sitä suhdetta oikeastaan enää sitten tarviikaan?
Alat elää itsellesi. Rakastat itse itseäsi.
Jos niin on tarkoitettu se suhde tulee jostain nurkan takaa. Mutta ei kannata alkaa etsimään sitä ainakaan. Etsimällä voi joutua vaan ojasta alikkoon eli huonot suhteet jatkuu.
Elämällä itsellesi ja nauttimalla elämästäsi, koskaan ei tiedä mitä kaikkea ihanaa tielläsi vielä onkaan.
13.05.2015 10:29
Tyhjä on pää. Ei paljon löydy ihmeteltävää.
Kurkin ja katselen, vaan mitään aikaan saa en..
Nuoren itsemurha on minustakin erittäin turhaa. Koska hänellä ei vielä ole sitä ymmärrystä että elämässä voi tulla vielä paljon parempiakin tilanteita. Ja todennäköisesti olisi tullutkin jos olisi antanut itsensä elää.
Mutta sitten kun ihmisellä on ikää jo enemmän niin silloin voi olla tilanne että pahaa oloa on jatkunut ja jatkunut vaikka kuinka kauan. ja ei ole tietoa paremmasta niin kyllä silloin itse ymmärrän sen.
Toisen elämään ei voi mennä eikä sisälle nähdä.
Itsellä on itsemurhan tehneitä ystäviä parikin.
Ja kyllä käytiin läpi elämää ja yritin auttaa...mutta ei helpottanut heidän oloansa.
Yksi tuttu meni hirteen sellaisen illan päätteeksi jolloin oltiin kaveriporukassa iltaa istumassa, eikä kukaan meistä ymmärtänyt mitään tulevasta. Tämä kaveri oli kaikkein riehakkain ja iloisin. Kukaan ei tajunnut kuinka se kaikki oli vain näytelmää.
Aamulla tuli tieto että on tappanut itsensä.
Olen jotenkin nykyään sitä mieltä että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästä. Ja voi olla myöskin niin että jos läheiset vaatii toista vaan elämään kurjuudessa mikä sitten kenellekin se kurjuus on, niin silloin myös läheiset on itsekkäitä.
Mutta kun en tiedä omaa tilanettasi niin siihen en halua sanoa mitään.
Nämä on vain minun kokemuksiani.
Nyt on ulkona pilvinen ja tuulinen päivä vaikka luvattiin tästä päivästä todella kuumaa. No ei nuo ennustukset ennekään ole tänne meren rantaan asti yllänneet. Tää on ihan oma maailmansa.
Jospa sen huuman suhteen onkin niin että se kestää vain kaksi viikkoa sen tähden kun sitten sekin on jo taas ihan normaalia. Ja haluaisit vaan että riisuisivat vielä enemmän pois :D
22.04.2015 13:08
Kyllä nyt on hyvä :D Ei varmaan tarvi seuraavaan neljään vuoteen vaihtaa huonekalujen paikkaa...
Ellei levottomuus iske taas. Kuka sitä koskaan etukäteen tietää :)
13.04.2015 20:46
Samaa mieltä tuon k-kottonin kanssa että ainoa oikea kuorrutus on kermavaahto ja vielä makea :)
Mutta kun en ole koskaan sen kummemmin suurille määrille ihmisä kakkuja tehnyt, ja ainoastaan ihan omalle porukalle niin olen taitoihini tyytyväinen.
Jos vieraammille olen hommannut niin silloin se on jonkun toisen tekemä....
13.04.2015 20:43
Kyllä nyt täytyy sanoa että ne miun "kakun rappauksetkin" on hyvin kotikutoisia. Eli siinä näkyy kyllä tekijän jälki. Mutta pääasiahan on se että hyvin ne on menneet ja maistuneet ihmisille.
Koskaan en ole mikään leipuri ihme ollut. Korvapuustitkin on vaikka minkä muotoisia ja kokoisia toisinaan.
En ole niin innostunut siitä että olisin oikein kunnolla opetellut kaiken. Innostus leipomiseen tulee hetkittäin ja sitten se taas katoaa pitkäksi aikaa...
Kaikenlisäksi kun ohjeethan on sitä varten että suurinpiirtein näkee mitä, mutta muu onkin yleensä sitten miunmaun mukkaa laitettua :D
13.04.2015 09:33
Sittenhän meilläkin on taas synttärit täällä eikö vaan D
Siksi en vielä onnittele kun odotan niitä. En muista päivää kuitenkaan.
Ja täällähän saa olla vaikka alas...eiku pussihousuissa ja vaikka missä....
10.04.2015 18:03
Voi. Räntä ei oo kivaa kun kevättä on rinnassa.
Mutta ehkä loman aika vähän helpottaa..tai sittten ei. Mutta ehkäpä jossain vaiheessa lomaa sielläkin aurinko pilkahtaa. Ainakin toivon niin..
Ja vielä että noustessaan punaisena ja kauniina...
https://www.youtube.com/watch?v=DuzyTjxQFX8
10.04.2015 18:00
Moikka! Aurinko tulee ja menee. Tuuli on kylmä silti sain kuvattua ekan perhosen. Neitoperho lenteli rannalla ja varmaan kohmeesta oli kylmissään niin kauan oli paikoillaan että kuvan sain :)
Tällä on hullunmylly nyt sisällä. Innostuin vaihtmaan tavaroiden paikkaa ykakaks. ja osa on vielä jäljellä.
Huh mikä homma. Kirjahyllyt ja kaikki menee nyt ihan eri seinustoille kun neljään vuoteen tässä asuessa on olleet. Ennen vaihtelin useinkin huonekalujen paikkoja nyt on olleet näin kauan.
Jotain uutta elämään D
Santanan tahdissa nyt mennään.
https://www.youtube.com/watch?v=v13JAf6Oohc
10.04.2015 17:51
Tää onkin metkaa kun heitti pois kirjautumisesta kesken kaiken. Yllätyksiä täynnä on tämä maailma..
No uusiks sitten:
No se ei ole kivaa kun sähköt menee, ainakaan jos menee pitkäksi aikaa.
Lumen sulamistakin saatte odotella vielä jonkun aikaa.
Täällä on tänäänkin kova ja kylmä tuuli. Paljon vaatetta päälle ja liikkuu niin kyllä tarkenee.
Eikös se musiikki kävis niiden hommien kanssa? Nyyään on niin paljon vempaimia mitä ihmiset pitää korvissaan lenkeilläkin, puhuvatkin itsekseen oudot :D
No sie teet taas hyvän kakun ja saat ihmisten suut hymyyn :)
Mie en vietä synttäreitä kun joskus kun ykskaks tulee tunne että nyt vietän.
Omat asuu sen verran kaukana ja olis pahat ilmat usein marraskuun lopussa.
Joskus tulee sitten tempastua kakku ja kutsuttua naapureita.
Ei minuu oikeastaan kiinnosta tietää paljon elämää olis jäljellä. Mieluummin elän kuin viimeistä päivää joka päivä. Tosin tää on erittäin rauhallista tää miun viimeisen päivän elämä :)
Valmis oon lähtöön kun kutsu käy. Muutaman kerran on elämässä ollut tilanne että lääkärit on sitä mieltä ettei voi mitään enää kun vain odottaa. No mie sitten odotan yhä edelleen. Kun ei noutaja tullut silloin kun lääkärit uskotteli sen koputtelevan.
Kyllä se on se elämän nälkä joka vaan aina pitää elämän jonkun arvoisena vaikka joskus kuinka hatuttaakin...
Hyvää synttärin suunnittelua siulle :)
09.04.2015 17:35
Terve Armas- Aallontie.
Toivottavsti pääset meren rantaan mahdollisimman pian.
Itse olen täysin merestä kyhätty ihminen. Joskus olen sisämaassakin asunut mutta aina oli kaipuuni meren ääreen.
Ja senhän ymmärtää yleensä vain toinen meri-ihminen.
Niin ihana maa kuin suomi onkin kokonaisuudessaan, ja tykkään sitä kierrellä niin kotimaani meri on.
09.04.2015 16:46
Vielä piti tälläinen tänne tuoda. On meinaan halpa matkustaa JOS sattuu asumaan sillä suunnalla missä nää kulkee. Aika pitkin ja poikin näkyy menevän suomea. Ja ajattelin ensi kesänä lähteä suomea kiertämään tämän kanssa.
Nyt kohta lähden systerille ja matkan hinnaksi tulee auton vaihdon kanssa 10 € kun tavallisella bussilla ja tavallisella hinnalla olis 45 €.
http://www.onnibus.com/fi/index.htm
31.03.2015 14:07
Olen nyt paljon miettinyt tätä aloitustasi.
Tiedän kyllä mitä on olla työtön ja rahaton. Mutta köyhyys on sellainen sana jota en ole voinut allekirjoittaa koskaan.
Niin kauan kun mielikuvitus pelaa en voi tuntea olevani köyhä.
Ja tarpeettomuuteen olen löytänyt tien vapaaehtoistoiminnasta.
Aina on jotain mitä voi tehdä rahatta, jos haluaa.
Astua ovesta ulos ja vaikka tutkia asuinseutuaan niin olisi turistina siellä.
On muuten mielenkiintoista miten paljon uutta voi löytää kotiseudultaa kun katsellee ympäristöään uusin silmin.
Ja voihan sitä aina pyrkiä niihin paljon parjattuihin työvoimatoimiston kursseihin.
Itse ole saanut niistäkin kaikelaista jännää uutta.
Tosin kun en tiedä miteen ja missä asut niin on vaikea miettiä mitkä kaikki omaan elämään sopivat jutut onnistuu sinulla..
Jos kaupungissa tai lähistöllä niin on paljon erilaisia mahdollisuuksia löytää ilmaisia ajankuluja.
Ja jos taas maalla niin siellä on ihan eri jutut.
Mutta vaihda tuo köyhyys ajattelu pois ja ota mielikuvitus käyttöösi.
31.03.2015 10:56
No niin aamulla herätessä vettä sataa ja kun menin kahvia keittelemään huomioni metsään: Ei lunta vaan metsä ihan vapaa.
Kova tuuli ulkona meri möyryää kunnolla.
No ehkä tuo sade jossain vaiheessa loppuukin jos on meteoroloogeihin uskominen...
Lämpöasteita jokunen, mikäs tässä on ihmetellessä.
Välillä unelmoin oikein suuria mutta kyllä kaiken niiden takana on hyvin pieniä ajatuksia.
Saada olla terve, että itse saa päättää olemisestaan ja että elämä muuten hyvin vaikka ihan tavallisesti.
Mainoksesta: Täällä asuu kansa joka haveilee lottovoiton jälkeen elävänsä ihan tavallista elämää D
Ja näinhän se on monesti meidän Suomalaisten kesken että vähään ollaan tyytyväisiä kuitenkin....Ja tää ei ollut tarkoitettu yleistykseksi vaan toteamus siitä mitä näkee paljon ympärillä.
31.03.2015 10:22
Lunta täälläkin nyt tulee mutta kyllä se sulaakin saman tein kauhea loska on tuolla ja tiet ihan märkänä.
Oliko teillä muka viime kesänä kylmä?
Toukokuu oli lämmin tai kaksi viimeistä viikkoa. Kesäkuu oli sateinen mutta heinäkuusta lähtien todella helteitä. Tää rannikon siivu oli vähän viileämpi kun muualla. Onneksi täällä tuulee aina.
!5-20 astetta on mullekin sopiva.
Ensin nopealla lukemisella ajattelin että kurkien poikasesta kasvoi räkätti, mutta ne olikin kaksi eri tilannetta.
Sie olet kyllä oikea hyväntekijä noiden lintujen kanssa.
Täällä on metsässä sellainen lintujen ruokinta paikka. Sinne vie kaikki ruokaa. Myös tuolta Kymen lintutieteellisestä yhdistyksestä. Ja paljon siellä käy kuvaajia, ihan Helsingistä asti tulevat.
Kyllä todella hassua ajatella että muualla suomessa aurataan teitä ja täällä on ihan lumetonta. Jos ei nyt näitä kahta päivää lukuun oteta.
Meri ei jäätynyt koko talvena niin kovaksi että olisi vastapäiseen saareen päässyt jäitä myöten. Nythän sinne pääsee veneellä jo.
30.03.2015 19:27
Kevätväsyjä täällä.
Mutta onneksi taitaa pahin jo olla takana kun virtaa on nyt, tai sitten mennään vielä syvälle. Mistäs sitä etukäteen tietää.
Kun täällä on ollut nyt pitkään maa ihan lumetonta, paitsi nyt on viimeyöstä taas tuonut jotain valkeaa ja märkää tuonne ulos.
Oli jo ihan mukavaa kuljeskella metsässä ja rannalla.
Ekäpä taas kun tulen reissusta systeriltä täälläkin on maa jälleen sula ja aurinko paistaa.
Mie kun en usko noihin lehtien lööppeihin.
Ne saa aina ihmiset ihan sekaisiksi.
Viime kesänä oli kylmä ja sateinen kesäkuu ja ihmiset ihan innolla osti etelän matkoja.
Mie vähän mielessäni naureskelin että taas mentiin halpaan lehtien ansiosta ja niinhän siinä kävi. Heinäkuusta eteenpäin oli täällä vissiin lämpösempää kun etelässä. Heh heh.
Jyllä se on parasta vaan katsoa ikkunasta ulos ja mennä sen mukaan.
30.03.2015 16:18
3 / 183