Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Lapsi saa valita uskooko hän tai ei usko kun täyttää 18 vuotta (parempi olisi että Suomessa täysikäisyys nostettaisi 21 ikävuoteen muutoinkin)! Minusta on vain älytöntä, että lapsi liitetään kasteen yhteydessä jo kirkon jäseneksi ilman että häneltä on kysytty mitään mielipidettä asiaan. Eli missä on uskovaisten moraali? Kateissa? Missä on uskovaisten moraali siinäkin asiassa, mikäli vanhemmat haluavat pitää lapselleen nimiäiset eikä ne uskovaiset ihmiset ymmärrä ollenkaan sitä...ihan kuin kyse olisi näiden uskovaisten lapsista!
    Konfirmaatioikää tulisi kirkon nostaa 18 vuoteen sieltä 15 vuoden iästä. En pidä siitä, että lapsi pääsee ripiltä vaan pitäisin siitä että aikuinen pääsee ripiltä! Lapseni menevät ripille sitten kun ovat täysikäisiä ja saavat päättää uskonnonkin. Jos heistä tulee halutessaan vaikka jehovia tai muslimeja, niin heille ei suljeta ovia sen takia, kuten moni ev.lut. -kirkon jäsen lapselleen varmasti tekisi! He olisivat edelleenkin minun lapsiani! Toki toivon, ettei he liittyisi mihinkään uskonlahkoon! Kristitty tässä on lopulta hyvin ehdoton kaikessa, eikä liioin ateisti!
  2. "Siinä on se hyöty, että saa palkkioksi ikuisen elämän taivaallisessa paratiisissa. Ja se, että krist.usk. mukaan pelastuminen on kiinni ainoastaan uskosta ja jumalan armosta, ei teoista, kertoo kaiken. "

Pääseeköhän ne homojen pilkkaajat sinne taivaaseenne? Eikö pilkkaamista luokitella synniksi?

Mä en ainakaan tahdo elämän pitkittyvän sen jälkeen kun olen kuollut. Se on yksi syy sille, etten usko moiseen!

En halua pelastua niin kuin uskovaiset väittävät, että minusta leijailisi joku sielu jonnekin. Se "pelastumispropagandanne" on vain osa käännytystyötänne, että tahtoisitte niidenkin uskovan jotka eivät tahdo uskoa. Otatte siitä itseenne, jollei joku ala väkisinkään uskomaan.

Esimerkiksi entinen työkaverini on uskovainen, joka koitti vuorotellen jokaista saada uskomaan niihin uskovaisten harhoihin. Hänen kauttansa olisi kuulemma saanut pelastuksen! :D Jokainen hänen "uskonuhreistaan" katsoi, että kyseessä on umpihullu ja se kaveri oli lopulta jokaisen "valittunsa" uskonkieltämisen jälkeen mielisairaalassa tai pitkällä sairaslomalla kuitenkin, mikäli hänen valittunsa ei alkanut heti uskomaan! Nyt siitä on keskusteltu, että sen tyypin tulisi saada sieltä työpaikalta kokonaan pois, koska se on ollut jokaisesta "uhristaan" vähintään puoli vuotta sairaslomalla! Eikö tällaisen kaverin kannattaisi ihan oikeasti löytää elämäänsä jotakin muuta, kun se uskonto aiheuttaa kerran hänelle sairautta?! Miksi hän tahtoo tehdä oman elämänsä ja muiden elämän helvetiksi!

Työpaikka ja koulun tulisi juuri tämän vuoksi olla uskonnoista neutraaleja ympäristöjä ja sen kaverin kaltaiset umpihullut vain haittaavat sitä ympäristöä läsnäolollaan! Uskovaisten luulisi ajattelevan moraalia enemmän kuin uskonnottoman (ainakin väittävät niin itse), mutta monen mielestä sillä kaverilla taitaa olla moraali kateissa niin kuin oma muukin elämä?
  3. Vain "boxerblock" antoi lähteitä, mutta en löytänyt kaltaisesi multinikin lähteitä!!

Jos sinä antaisit lähteitä niin ne vain tukisivat mielipidettäsi ja ennakkoluulojasi, ei muuta!
  4. Ilmeisesti et tiedää, mikä on reksiteröity parisuhde kun haluat saada tarkennuksia asiaan. Sulla pyörii vaan "avioliitto" -nimikkeellä se. Lue aloituksessani olleen linkin!

Ajattelen näin, että tässä homoseksuaalien avioliitto kaipuudessa on ollut kyse alunperin oikeastaan tasavertaisuudesta heteroiden kanssa ja juuri sen vuoksi, koska rekisteröity parisuhde syrjii homoseksuaaleja verrrattuna heteroiden avioliitto. Kun esimerkiksi työnantaja kuulee, että henkilö elää rekisteröidyssä parisuhteessa, niin tällöin hän yhdistää henkilön välittömästi homoseksuaaleiksi, joka saattaa olla jossakin määrin sen työhaastattelun loppu! Kun minä menisin työhaastatteluun ja sanoisin miehenä, että asun rekisteröidyssä parisuhteessa NAISEN kanssa eli tällöin se merkitsisi työhaastattelijalla ahaa-elämyksen: "eikö se enää olekaan niiden homoseksuaalien juttu" vaan se instituutio on laajentunut myöskin heteroita varten.

Ei homoseksuaalit välttämättä avioliittoon kaipaisi, mikäli heteroilla oliso mahdollisuus saada rekisteröity parisuhde.

Siitä voitaisi tietty sopimuksessa määritellä tarkemmin, mitkä oikeudet puolisoille toisesta kuuluisi jne. Itseasiassa en ymmärrä, miksi heteropariskunta menee avioliittoon, eikä vaihda yhteistä tai toisen puolison sukunimeä! Rekisteröidyssä parisuhteessa ei ole oikeutta esim. toisen sukunimeen tai adoptio-oikeutta!

Itse ainakin tahtoisin saada oikeuden tunnustaa isyyteni verikokein, vaikka eläisin AVIOLIITOSSA, mutta sitä mahdollisuutta minulle ei tällöin annettaisi vaan isyys tulisi minulle automaattisesti tahtomattanikin...ja sitä vastaan kapinoin, minkä takia sen tulee olla sellainen?!
  5. Sanotaan, että avioliitto on uskon asia, vaikka todellisuudessa se on juridinen. Monet uskovaiset syrjivät sukupuolineutraalia avioliittoa juuri omiensa lähtökohtiensa kautta ja minusta jonkun tulee tässä asiassa tulla vastaan ja tässä tapauksessa se on juuri se porukka, joka ei halua sukupuolineutraalia avioliittoa (siihen ei riitä konservatiivisuus tai se että avioliitto on naisen ja miehen välinen), mutta voisi suostua heteroille räätälöityyn rekisteröityyn parisuhteeseen (ajatellen homoseksuaaleja tässä tasavertaisena). On olemassa homoseksuaaleja ja niitä tulee olemaan aina. Miksi homoseksuaalien ihmisoikeuksia tulisi polkea ja saattaa heidät väkisin eriarvoiseen asemaan heteroiden kanssa?!

Miksi sinä kirjoitat avioliitosta kun minä kirjoitan heteroiden välisestä rekisteröidystä parisuhteesta (joka ei olisi mikään avioliitto)!? ;) Rekisteröidyssä parisuhteessa ei ole mitään erillisiä sopimuksia vaan se sama sopimus kattaa sen, minkä sen on säädetty kattamaan.

On kaikkein järjettömin asia avioliiton sopimuksessa se, että isyys tulee automaattisesti vain sillä verukkeella mikäli on avioliitossa ilman minkäänlaista isyystestiä. Siis olen aina sille asialle nauranut ja puistanut päätäni! Kyseessä ei ole mikään luottamuspula lapsen tulevaa äitiä kohtaan...jokatapauksessa äitiys tiedetään aina, mutta isyys ei ole todistettavissa kuin verikokein 100%:sti!

Siis isyys tulisi automaattisesti aviomiehelle, vaikka hän ei olisi saanut yli vuoteen, ei hyvä!!