Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Mannerheimista ei tule mieleeni muuta kuin sodat ja siksi tällaisessä perämettien maassa sitä just ihannoidaankin kunnei täällä tapahdu koskaan mitään. Ajatella viimeksi yli 70 vuotta sitten jotakin tapahtui ja nyt täällä odotetaan poteroissa uutta sotaa.

Se ylipäällikkyys on vain NIMITYS. Voidaan sanoa, että Tarja Halonenkin on toiminut erittäin hyvin Puolustusvoimien ylipäällikkönä ilman minkäänlaista sotilasarvoa. Jos jotakin tapahtuisi niin takuuvarmasti se "marskin sauva" siirtyisi ammattisotilaalle oli kyse sitten sotilasarvon omaavasta presidentistä, siviilipalveluksen käyneestä presidentistä, naispresidentistä tai presidentistä, joka olisi homoseksuaali jne.

En tuntenut Mannerheimiä tai elänyt sodan aikaa, mutta jotkut näyttävät tuntevan hänet läheisesti ja elävän sitä ihanaa sodan aikaa, vaikka ovat alle 70-vuotiaita. Onko sittenkin Mannerheim suomalaisten Jumala, kun sitä miltein jokainen suomalainen palvoo!?
  2. Jep, heidän mielestään uskonvapaus on vain sitä, että ihmisellä on vapaus valita uskontonsa, mutta ei ole vapautta olla uskomatta mihinkään uskontoon eli ihmisen tulisi uskoa johonkin (lukuunottamatta islamin Allahia), jotta hän olisi parempi ihmisenä heidän silmissään. Kun taas minun silmissäni ihminen olisi parempi ja paljon onnellisempi ilman minkäänlaisia uskontoja. Kristityt kieltävät, ettei kristinusko luo minkäänlaista "orjuutta", mutta kun totuus on se että uskonto jo itsessään tuottaa sitä ja kristitty peittää siltä silmänsä.

Uskonnonvapautta ei ole käytännössä olemassa, vaikka se on lakiin määritelty. Uskonnonvapautta ei ole antisekulaarisessa valtiossa, kun lapsien tulisi kouluissakin miltein pakko kuunnella aamunavaukset ja osallistuttava ruokarukouksiin vaikkei uskonnon tunneilla peruskoulussa kävisikään. Opettaja moittii mikäli oppilas ei tule mukaan kevät- tai joulukirkkoon ja toteaa "tulehan nyt sehän vain sivistää sinua ja antaa hyvän olon". Itse olen aina ahdistunut kirkossa ja minua sellainen ei ole koskaan sivistänyt. Minua on kiinnostanut aina eniten luonnontieteet ja historia, jotka ovat miljoonaa kertaa ihmistä sivistävämpiä ja rahaa menee vain hukkaa siihen että peruskoulussa annetaan erikseen uskonnon opetusta kun kirkko voisi antaa sitä uskovaisten tunnustuksellisempaa uskonnon opetusta haluaville. Uskovaiset ajattelevat tässä yhteydessä, että pakotetaan muutkin opiskelemaan vastoin tahtoaan oppiainetta, kun meidänkin lapset joutuvat vastoin tahtoamme opiskelemaan luonnontieteitä ja pohtimaan fysiikan tunneilla Newtonin lakeja ja lukemaan biologian kirjoista evoluutioteoriaa.

Uskonnonvapautta ei ole, mikäli ihmiset joutuvat viettämään esim. joulun lähes uskonnon ehdoilla ja se on sitä pakottamista. Se ei ole vapautta nähnytkään, mikäli kaupat eivät saa olla joulunakaan auki niille ihmisille, jotka eivät sitä joulua vietä. Se on kuin vankilassa elämistä!
    Minun puolestani laitetaan kaupat kokonaan kiinni ja avataan ne vain pariksi tunniksi 2-3 kertaa viikossa, niin kyllä varmaan uskovaiset älähtäisivät kunnei pääse kauppaan hakemaan ruokaa, mutta sanotaan sitten niille uskovaisille porukalla, että "tultiin uskoon ja se kaupan sulkeminen on Jumalan tahto" niin katsotaan nielevätkö ne asian vai kyseenalaistavatko he Jumalansa! Tosin miksei nielisi, jos kerran Jumalan käsky on kerran kaikkein korkein!! :D Oisko heillä sen jälkeen puolustuskykyä kun kysymys on elämästä ja kuolemasta, sillä ruoka on varmaan ihmiselle tärkein ja sitä seuraa seksi on toiseksi tärkein! seksin tilalla tulee uskovaisillakin varmaan Raamattu ja jos Jumala on tärkeämpi kuin ruoka niin...hieman ihmetyttää taas!!