Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Hanki sitten elämä jostakin muualta kuin maapallolta!
  2. "näetkös uskot kuitenkin, että 3 herätyskelloasi pitää siitä huolen :)"

En edelleenkään usko, että ne soisivat tai jäisivät soimatta vaan tiedän että ainakin 2 soi. Epätodennäköistä on, ettei mikään niistä soisi jos ne ovat tähänkin päivään asti soineet (todiste niiden kyvystä soida). Siihen ei liity mikään uskominen vaan tieto siitä että ne soi.

"Uskon ainoastaan sen mukaan kuin mikä minulle on totta eikä läheskään kaikki se mitä raamatussa lukee ole minulle omakohtaisesti tiettäväksi tehty...mutta sitä mukaa kuin ymmärrys lisääntyy niin uskokin kasvaa ja saa aikaan niitä samoja tekoja mitä siellä lukee."

Juuri tämä, jota en teissä uskovaisissa ymmärrä. Sinä luet raamattua tällöin väärin, mikäli ohitat ne Raamatun kohdat jotka eivät ole vain mieleesi, mutta noudatat vain niitä kohtia jotka ovat sinulle mieleen tai tuntuvat etujesi mukaisilta. Sitä kutsutaan "tulkinnaksi", eikä mitään sellaista pidä sanoa oikeaksi, johon liittyy vähänkin tulkitsemisen mahdollisuutta.

Sinä kuitenkin kyseenalaista joitakin kohtia Raamatusta ja kutsut itseäsi kristityksi. Etkö huomaa että valehtelet itsellesi olevasi näin ollen kristitty, vaikket sitä lopulta ole!?

Väitän, että dekkarit on paljon parempia/todellisempia kirjoja kuin Raamattu vaikken ole koskaan Raamattua lukenutkaan ja se onkin sitten ainut kirja joka jää multa lukemati Hitlerin Mein kampfin ja Tolkien Taru Sormusten Herrasta lisäksi.
    Dekkareistakin voisin väittää että ne ovat todellisuudessa tapahtuneet kuten sinäkin uskot että Raamatussa ne kohdat jotka itsellesi miellät on tapahtuneet oikeasti. Kaikki Henning Mankellin Kurt Wallanderin dekkarit pitävät paikkansa ja Kurt Wallander jopa elää...siihen uskon yhtä palavasti kuin sä uskot siihen sinun Jeesukseesi tai Jumalaasi, joka on täyttä potaskaa! :)
    Kurt Wallander on luotu hahmo eli fiktiivinen hahmo (mutta silti olemassa) yhtälaisesti kuin ne sinun Jumalasi ja Jeesuksesi sulle!!
  3. Ei ole sarkasmia!
  4. "Kuitenkin se mikä heillä on yhteistä on tietämättömyys ja jonkinlainen epävarmuus siitä kuinka heidän käy kun aika jättää ja heiltä näyttää sen mukana puuttuvan uuden elämän toivo."

Voin todeta sinulle, että olen 100% varma siitä, ettei meille käy kuinkaan kuolemamme jälkeen tai kun meidät on hautaan kuopattu, koska siitä ei ole mitään todistetta jonka olisi voitu tietää Raamatun kirjoittamisen aikaan tai jälkeen päin. Siinä tulisi olla jokin aikakone, että saisi itsensä kuolleeksi ja jolla voisi päästä takaisin tänne todistamaan sen että kuoleman jälkeinen elämä voisi jatkua joko taivaassa tai helvetissä. Kumpikaan ei ole mahdollista, enkä tahdo ketään sillä loukattavani, mutta minua taas loukkaa se että joku jaksaa jankuttaa jostakin pelastuksesta minulle vain sillä perusteella että sellainen lukee jossakin Raamatussa. Minulle Raamattu on höpönhöpö kirja ja sellaisena se tulee pysymäänkin!!

Vihaan ihmisiä, jotka elävät sen kirjan mukaan ja sekoittavat siihen sellaisiakin ihmisiä mukaan, joiden ideologia ei vastaa sitä mitä Raamatussa kerrotaan vaan täydellisesti vastoin sitä kirjaa!

Ainut joka lopulta pelastuu on ateisti, koska ei usko moiseen. Se kuoleman jälkeinen elämä on vain uskovaisten valinta, ei ateistien. Uskovaiset valitsevat siis taivaan ja helvetin väliltä, kun sellaiseen kerran uskovat ja kokevat siitä jotakin hyötyvänsä. Tämä ateisti pysyy kuolemansa jälkeen haudassaan, eikä sieltä mihinkään mene! Sieluahan ei ihmisellä ole. Veri kiertää elimistössä sydämen vuoksi. Aivothan ei merkitse uskovaiselle mitään, minkä vuoksi eivät voi/halua kyseenalaistaa uskoansa. Uskovaisella aivot on sama kuin sydän, joten heillä ei ole aivoja ja jos onkin niin se on vaan massaa!