Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä tehdään niille perheille, joilla lapsia ei ole!? Peräänkuuluutan taas sitä perhettä!
Olen tuonut esiin tällä palstalla, että debaatissa Turussa ilmestyneesä Aamu-set ilmaisjakelulehdessä eräs pastori oli sitä mieltä (marraskuussa?), että kännykät tulisi ottaa pois alle 16-vuotiailta ja evätä koulusta. Pastori poninhäntineen oli täysin samaa mieltä kuin minä sivarina siilitukkana! :D
07.01.2011 22:38
Maksettu on mutta mikä on moraalinen kanta!!!! Saakeli!!
07.01.2011 22:25
Minulla hyvin nuukana miehenä ei ole moiseen varaa, enkä omista autoa koska minulla ei ole moiseen varaa...en asu korvessa, asun Turussa! Mielestäni on turhamainen seikka se ettei kaupat ole auki...loppiaisenakaan!!
Oletko todellakin periaatteen vuoksi minulle pottuilemassa???
Viestisi on todellakin sellaisia, että susta saa sekä ateistin että nyt myöskin kaupan myyjän!!!!
07.01.2011 22:22
Suomi24.fi -keskustelusäännöt on sama kuin "kirkko kuulolla" -säännöt. Olen lukenut Suomi24.fi -keskusteluiden säännöt. Ei kirkko kuulollakaan kaikkea Suomen lakien perustuvaa moraalia noudata. Täällä saa olla bannereita lapsillekin alaikäisestä asti ja aikuiselle "liitykirkkoon.fi" -bannereita!!!???
Kuunnelkaa vaan kirkkoa idiootit!!!!
07.01.2011 22:12
Ateisteilla on luja moraali...he eivät tarjoa ensihätään pappeja tai synninpäästöä vaan lääketiedettä.
Mielestäni uskovaisuus itsessään on mielenterveydellinen riski, antamattani yhtäkään tietoa tai tilastoa uskovaisen tilasta, joka näkee pikku-ukkoja joka puolella??
07.01.2011 22:08
Mun kovuuteni tai muu kontrollini on kai yksinomaan minun hallussani eikä minkään Jumalan, jota ei kai ole edes olemassakaan?
Miten itsemurhatilastot voisivat Suomessa olla niin kattavat, jos Jumala olisi olemassa mitä ne nyt ovat!? Eikö heillä jotka sen itsemurhansa tekevät tulisi olla jokin turva? Kaiken kattavana en ymmärrä kristinuskoa tai sitä että uskovainen tai kukaan hukuttautuu mereen/veteen?
Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?
07.01.2011 22:04
Siis kysymys on siitä, että moni uskovainen on mielisairaalan partaalla tai mielisairaalassa käynyt??? Kysymys perustuu tietoon ja tilastoihin!
07.01.2011 21:55
Vihaan sitä ateistina, joka nykypäivänä vieraksuu sitä ettei Irja Askola voi toimia Helsingin Piispana!
07.01.2011 21:19
Mä en ymmärrä sitä että tämä kansakunta tulee veteläksi ja laiskaksi!!!
07.01.2011 21:01
Otin! Mutta mielestäni vain jokainen tulisi tehdä työtä ilman pyhäkorvauksia!!
07.01.2011 20:57
Olen ollut juhannuksena töissä enkä valittanut tai vaatinut siitä erillistä pyhäkorvausta!!!
07.01.2011 20:46
Vietin joulua, vaikka olin ateisti. Voihan sitä viettää ilman että miettii sitä pyhinä? Käyn päivittäin kaupassa, koska en omista omaa autoa!!
07.01.2011 20:45
Riippuu Suomen kansanedustajista...tahtooko Suomi olla sekulaarinen yhteiskunta vai ei!! Jos ois 200 kansanedustajaa niin mahdollisuudet Suomen sekulaarisuuteen ois vahvat, mutta kun 200 kansanedustajasta yli puolet on "Päivi Räsäsiä" niin eipä kaupat taida koskaan pääsiäisenä, helatorstaina, juhannuksena tai jouluna olla auki vaan pikemminkin suljettuna!!
Yhteiskunnan pitäisi toimia myöskin viikonloppuisin, sunnuntaisin, pyhäisin ja arkisin? Miten mahtaisi käydä, mikäli poliisit, vartijat, palokunnat, sairaalan henkilökunnat menisivät jonakin pyhänä lakkoon?? Montako kuolemaa, montako rikoksen tekejää, montako murtoa jne.?!?!?
Uskovaiset eivät käytä omaa järkeään ja se on tässä päällimmäisenä. Ihmisen tulee saada ruokansa joulupäivänä ja loppiaisena ostetuksi kaupasta...PISTE!! Siihen ei ole löytynyt mitään perusteltua syytä uskovaisilta, minkä vuoksi kaupat tulisi olla kiinni esim. joulupäivänä tai loppiaisena!!! Ihminen tulee tehdä sitä elääkseen, nimittäin syödä!? Eikö se jo ole aika tärkeä syy, minkä takia kauppojen tulisi olla auki pääsiäiset, helatorstait, juhannukset, pyhäinpäivät, joulut ja SUNNUNTAIT!?
07.01.2011 20:44
Toinen vaihtoehto on pakastaminen, mutta sekään ei ole kovinkaan hyvä vaihtoehto maidon osalta. Joku tietysti sitä tekee, mutta kun kauppa on olemassa niin minulle sellainen käy vain mahdollisen tuoreena!
sitten kun on jokin kriisi, eikä kaupoista saa maitoa niin koitan saada proteenini vedestä...mut milläs saat? :)
Aina ei ole jauhoa, makarooneja, spagettia, nuudeleita vaan joulunakin sellaiset tulisi saada kaupasta!!! Näin on vaan marjat!!
Jollet ole uskovainen niin oletko uskovaisten perseen nuolija!?
07.01.2011 20:29
Jaahas, en ole jäänyt edes auton alle ja silti herjaan Jumalaa kaiken aikaa...tietämättäni kuka se on ja miltä se näyttää!??!?!
07.01.2011 20:22
Miksei? Kuinka monta tahoa, jotka viettävät yksinäistä joulua ja ovat kortistossa ja kinuvat työtä!?
07.01.2011 20:22
"Et sitten ilmeisesti ole koskaan kuullut sitäkään suositusta, että kotona olisi aina noin viikon (vai oliko se peräti kahden) ajaksi varattuna ruokaa erilaisten katastrofitilanteiden varalle."
Minusta ruuan hamstraaminen yleensä ja noin pitkäaikaisesti jääkaappiin kuulostaa täysin järjettömältä, kun on olemassa kerran sellainen paikka josta tuota ruokaa saisi ostaa vaikka joulupäivänä!
Oletko uskovainen?!?
07.01.2011 18:52
"Tuolla samalla logiikalla kaikkien virastojen, museoiden, huvipuistojen ym. pitäisi olla aina auki. "
Vertaa virastot, museot ja huvipuistot suhteessa ihmisten tarpeeseen jouluna, pääsiäisenä, juhannuksena tai loppiaisena jne.! Ruoka on aika tärkeä tässäkin valtiossa ihmisille pyhäisin, eikä vain USA:ssa?
07.01.2011 18:49
"Sen kummemmin itse asiaan puuttumatta ihmettelen, kuinka jotkut eivät oikeasti osaa varautua siihen, että kaupat ovat kiinni yhden päivän."
Minkä takia pitää varautua siihen että sekulaarinen valtio nimeltä Suomi elää loputtomiin!! Minusta on vain järjetöntä sellainen, mikä on olemassa joulunakin niin se ei ole toiminnassa!!
07.01.2011 18:30
Ymmärtäisin jouluajan ja loppiaisen kauppojen sulkemisajat vain sillä, mikäli olisi sota tai jokin muu kriisitilanne...mutta kun on rauhan aika niin täällä Suomessa tapellaan joutavanpäiväisistä vain sen takia, että joku uskovainen toivoisi että silloin kun ois pyhäpäivä niin kaikki istuisivat kirkon penkillä ja laulaisivat kirkossa saati että olisivat töissä ja maksaisivat valtiolle VEROA!!
Myyjät ovat vuorotyössä, kuten minäkin Nokialla juhannuksena...en porannut, olenko töissä vai en!! eikä kysymys ole aatteesta, vaikka olinkin sitä mieltä aluksi että kalja ja vapaus juhannuksena!! Ei ollut vaihtoehtoja...joko ollaan töissä tai irtisanoutuminen!! Samaa pitäisi peräänkuuluttaa kauppiaat. Suomi alkaa olla näiden pyhien kanssa varmasti enää ainut valtio, jossa peräänkuulutetaan kauppojen kiinniolemista pyhinä ja asevelvollisuutta miehille!!!
07.01.2011 18:27
784 / 815