Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Edelleenkään+minä+en+usko+tieteeseen!+Se+ei+ole+mulla+sen+tilalla+mitä+sun+käsitykselläsi+voidaan+valita+esimerkiksi+kristinuskon+tilalle+jos+sellainen+puuttuu.+Koita+nyt+jo+ymmärtää+ettei+uskon+tilalla+ole+mulla+mitään!+Minun+käsityksiini+ei+kuulu+mikään+usko!
Otetaan+esimerkkinä+kalju+mies.+Sä+pakottaisit+sille+kaljun+tilalle+perukin+tai+hiusten+kasvuhoidon,+jotta+se+kalju+mies+olisi+sun+maailmankuvasi+mukainen.+Samoin+ajattelet+että+niillä+joilla+jumalan+usko+puuttuu+pitää+olla+tilalla+joku+usko+jonka+sä+selität+tieteeksi!+Sitä+uskovien+logiikkaa+en+ymmärrä+tai+sitä+että+jokaiseen+asiaan+pitää+olla+jokin+selitys+tai+sitten+sen+pitää+olla+vähintään+jokin+uskonnollinen!+
Tieteellä+on+kumminkin+enemmän+todistearvo+suurempi+kuin+yhdelläkään+uskonnon+jumalalla,+joita+on+ihminen+keksinyt+tuhansia.+
Mitä+sä+olet+keksinyt+niiden+uskontojen+jumalien+tilalle,+joille+sä+olet+ateisti!?
22.12.2018 13:33
Arvostaisin+sua+hihhulina+paremmin+jos+kuuluisit+edes+kirkkoon!+Te+kirkkoon+kuulumattomat+hihhulit+olette+ensimmäisenä+mesoomassa+siitä+ketä+kirkko+saa+vihkiä+ja+ketä+ei!+Olette+tuomitsemassa+heti+jos+kirkosta+eronnut+ateisti+toteaa+että+niin+kauan+kun+valtiota+ei+ole+irrotettu+kirkosta+asia+kuuluu+kirkosta+eronneelle+ateistillekin+mitä+kirkko+tekee.+Sen+ei+pidä+olla+edes+mikään+mielipidekysymys,+jos+avioliittolakia+on+uudistettu+että+avioliittoon+vihitään+samaa+sukupuolta+olevat+niin+kirkon+pitää+tällöin+valtion+lakia+tai+irrottautua+valtiosta!
22.12.2018 13:23
Tieteellä+on+vahvaa+näyttöä.+Jumalasta+ja+jeesuksesta+ei+kumminkaan+ole+minkäänlaista+näyttöä+tai+havaintoa!
Tiedettä+selittää+ihminen!+Ei+tiedettä+tulkita.+Sulle+nyt+1+1+voi+olla+tulkintana+tänään+3+ja+huomenna+4!+Minulle+ja+monelle+muulle+on+siitä+vain+yksi+tieteellinen+ja+muuttumaton+tulos!
22.12.2018 13:15
Uskominen+on+psykoosi!
22.12.2018 13:10
Naurettavinta+on+se+että+vielä+vanhemmiltakin+kysytään:+"Saako+lapsi+osallistua+uskonnollisiin+tilaisuuksiin?".+Mitä+varten+ylipäätänsä+sellaista+kysytään,+jollei+koulussa+tule+pitää+mitään+tunnuksellista+uskonnon+opetusta+vai+onko+uskonnollisella+tilaisuudella+jotakin+eroa+uskonnollisella+opetuksella?!
Nämä+kyselyt+tehdään+vielä+koulujen+alkamisen+aikaan+vaikka+ne+pitäisi+tehdä+mielestäni+myöskin+lähellä+kirkollisia+pyhiä,+jottei+opettajille+kävisi+niin+ettei+opettajat+vain+"unohtaisi"+sitä,+kuka+lapsista+saa+osallistua+ja+ketä+ei!+Jollei+tämä+toimi+ja+uskonnottomien+vanhempien+osalta+tullaan+näitä+kyselyjen+vastauksia+rikkomaan+tai+näiden+vanhempien+tahtoa+ei+oteta+vakavasti+niin+tällöin+olisi+suotavaa+lopettaa+tuollaiset+uskonnolliset+tilaisuudet+kouluista+kokonaan+ja+järjestää+muunlaisia+tilaisuuksia+joista+ei+tarvitse+tuollaisia+kyselyjä+lapsien+vanhemmille+toimittaa.
Uskonnollisista+piireistä+enimmäkseen+tulee+että+Suomen+perinteitä+rikottaisi,+jos+poistettaisi+sieltä+uskonnolliset+tilaisuudet.+Itsekästä+moinen?!+Jokainen+saa+niitä+perinteitään+vaalia+sitten+vaikka+oman+perheensä+parissa+eikä+koululaitosta+enää+tule+niihin+sotkea.+Minulle+Suomen+perinteisiin+ei+kuulu+kristinusko+ja+ilman+sitäkin+voi+joulua+viettää.
Ruotsissa+on+kielletty+koulussa+laulamasta+keväisin+Suvivirttä.+Täällä+Suomessa+koulussa+saa+laulaa+virsiä,+kunhan+ei+lauleta+"jumala"+-sanaa.+Virsi+on+itsessään+tunnustuksellinen+jo+ilman+jumala+-sanaa.+Kaikki+ne+tunnistaa+virsiksi+kun+ne+lauletaan+virsikirjasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Virsi
22.12.2018 13:07
"Jos+ensimmäisen+vuoden+aikana+laitat+aina+herneen+pulloon+kun+harrastat+seksiä+niin+riittävät+loppuelämäksi+jos+otat+herneen+aina+kun....+"
Tekstistäsi+päätellen+olet+aika+herneaivo!
22.12.2018 12:41
Tieteellä+on+kumminkin+vahvaa+näyttöä,+mutta+jumalastanne+tai+jeesuksestanne+ei+ole+havaittu+minkäänlaista+hiukkastakaan!
22.12.2018 12:38
Sä+olet+mielenvikainen+hihhuli.+Mene+hoitoon+tai+eheytä+ittes!
22.12.2018 12:18
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yule
Joulun+on+kristityt+omineet+itselleen+ja+raamattuun.+Samoin+kuin+avioliiton+ja+ihmisten+moraalikäsitykset.+Ihmisiä+vihittiin+ennen+kuin+raamattuun+oli+kirjoitettu+sanaakaan+ja+nyt+sitten+uskovaiset+pahoittavat+mielensä+kunnei+avioliittokaan+ole+enää+sen+mukainen+vaan+nykyisin+on+mahdollisuus+samaa+sukupuolta+olevillakin+mennä+avioliittoon.+Miksi+Suomen+pitäisi+olla+poikkeus+tässä+verrattuna+muuhun+pohjoismaahan,+jossa+on+kauan+jo+saanut+samaa+sukupuolta+mennä+avioliittoon...JOPA+KIRKOSSA!+kaikenlaisia+aito+avioliitto+ry:n+kaltaisia+vihalahkoja+sitä+Suomeen+saa+rekisteröidä+(rahoitus+tulee+yhdysvaltalaisesta+homovihajärjestöstä),+vaikka+sanotaan+että+Suomessa+pitäisi+vihaa+ja+väkivaltaa+kitkeä.+Samaa+aatemaailmaan+kuuluu+vastarintaliikkeetkin+kuin+aito+avioliitto...asia+on+vaan+eri!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ystävyysliitto
Jeesus+oli+homoseksuaali.+Sen+todistaa+että+viihtyi+tarinan+mukaan+12+miespuolisen+opetuslapsen+kanssa.+Jos+olisi+ollut+hetero+niin+ei+olisi+viihtynyt!+Te+jeesustelijat+olette+aina+olleet+homoseksuaalien+kimpussa.+Miksette+halveksu+lainkaan+jeesustanne,+joka+oli+homoseksuaali!?
22.12.2018 12:17
"Jos+Raamatun+Jeesus+Kristus+on+satuolento,+miksi+joka+puolella+musiikkiteollisuudessa+pilkataan+jeesusta+ja+ylistetään+saatanaa?+Jos+saatanakin+siis+on+satuolento,+niin+olisi+melko+naurettavaa+laulaa+satuolennosta+ja+näyttää+hänelle+kunniaa+satanistisilla+käsimerkeillä+(kuten+ns.+OK-merkki,+joka+ei+ole+mikään+muu+kuin+satanistimerkki+ja+ylistys+saatanalle)+"
Tuo+nyt+ei+ainakaan+todistanut+yhtään+mitään.+Aku+Ankastakin+lauletaan,+eikä+häntäkään+ole+vai+oletko+havainnut+muualla+kuin+sarjakuvissa?!
22.12.2018 12:05
Ennemmin+olen+sitten+vaikka+satanisti+kuin+uskoa+veisaava+kristinuskoinen+hihhuli!
22.12.2018 12:02
Herää+sä+jo+2020-luvulle!+Jeesusta+ei+ole+ollut+olemassakaan+kuin+satukirjassa+nimeltä+raamattu.
22.12.2018 12:01
Sä+tykkäät+jahkailla+asioita?!+Todista+sä+sen+miten+on+mahdollista+että+minut+on+aivopesty+jos+olen+omilla+aivoillani+alkanut+ajattelemaan+asioita.+Se+omilla+aivoilla+ajatteleminenhän+on+teille+synti+joten+ette+te+sellaista+voi+tehdä!+Teistä+joku+jumala+ohjaa+ihmistä+"peliohjaimesta"+eikä+voi+ajatella+omilla+aivoillaan...osoittakaa+edes+se+jumalanne,+jonka+uskotte+ohjailevan+elämäänne!
22.12.2018 11:59
Uskon+tyrkyttäminen+pitäisi+kriminalistaa+Suomessa.+Venäjän+malli+vaan+Suomeen+niin+ymmärtäisitte+viimein+mikä+on+siinä+moraalisesti+väärin...tai+ettehän+te+uskovaiset+koskaan+mitään+muutakaan+ymmärrä!
22.12.2018 11:55
Ei+mua+ole+koskaan+kukaan+aivopessyt.+Olen+syntymästä+alkaen+ollut+ateisti+ja+vain+rippileirillä+teeskennellyt+tunnustavani+uskoni,+kuten+te+teette+taas+peruskoulussa+luonnontiedeaineissa.+Olen+itse+miettinyt+mikä+on+väärin+ja+mikä+on+oikein.+Raamatun+lukemiseni+jäi+sen+ensimmäiseen+lauseeseen+12-vuotiaana:+"Jumala+loi+taivaan+ja+maan".+Se+ei+selvittänyt+minulle+sitä,+mistä+se+jumala+on+tullut+koska+sellaisen+on+pitänyt+tulla+jostakin.+Ei+riitä+vastaukseksi+se+uskovaisten+klassinen+vastaus:+"jumala+on+ollut+täällä+aina".+Jos+12-vuotiaan+aivoille+raamattu+ja+usko+tuntuu+täysin+mahdottomalta+niin+täytyy+sanoa+että+varsin+jälkeen++jääneeksi+on+tainnut+jäädä+sitten+38-vuotias+kristinuskoinen+hihhuli,+jonka+on+todennäköisesti+aivopesty+silloin+enenn+ala-astetta+uskovaiseksi,+jonka+elämään+ei+mahdu+mitään+muuta+kuin+maailman+typerin+asia+nimittäin+uskonto!
22.12.2018 11:51
Ensinnäkin+tiede+ei+ole+uskonto.+Toiseksi+olenkin+ihmetellyt+onko+uskovaiset+koskaan+peruskoulua+käynyt+ihan+omin+päiten+ja+miten+se+onkaan+ollut+mahdollista+kunnei+siellä+oppiaineena+ole+vain+sitä+uskonto,+jota+monet+taas+pitävät+ikävimpänä+oppiaineena+ja+te+mieluisimpana+oppiaineena.+Siellä+peruskoulussa+on+teillekin+tullut+vastaan+monet+vastenmieliset+luonnontieteet,+joihin+koevastaukseen+kelpaa+vain+se+mitä+siitä+jo+tiedetään+ja+oppitunnilla+kerrottu+eikä+se+miten+te+uskotte+uskontonne+mukaan+sen+vastauksen+olevan.+kyllä+teidän+pitää+paljon+teeskennellä,+jotta+läpäisette+edes+peruskoulun,+jota+mä+en+voi+millään+ymmärtää+kuinka+te+sen+teette!?+
Eikö+teillä+vakaumuksena+ole+se+ettette+kykene+suorittamaan+peruskoulua+kun+siellä+on+oppiaineena+niin+monta+jonka+olemassa+oloa+miltein+vastustatte?+vakaumuksiahan+te+tuotte+esille,+ettette+gynekologina+voisi+tehdä+aborttia+tai+lääkärinä+parantumattomasti+sairaille+eutanasiaa!?+Vielä+ihmeellisempänä+asiana+pidän+teidän+peruskoulun+suorittamista,+johon+tuon+mukaan+pitäisi+kuulua+teiltä+jokin+vakaumuksellisuus+jättää+se+käymättä!?
22.12.2018 11:42
Ihminen+elää,+eikä+esimerkiksi+"ihmisöi".+:)+Elää+on+verbi+substantiivista+eläin.+
Tuossa+nyt+on+lähde+Wikipediasta:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen
Tieteellinen+luokittelu
Domeeni:+ Aitotumaiset+Eucarya
Kunta:+ Eläinkunta+Animalia
Pääjakso:+ Selkäjänteiset+Chordata
Alajakso:+ Selkärankaiset+Vertebrata
Luokka:+ Nisäkkäät+Mammalia
Alaluokka:+ Theria
Osaluokka:+ Istukkanisäkkäät+Eutheria
Lahko:+ Kädelliset+Primates
Alalahko:+ Haplorrhini+[2]
Osalahko:+ Apinat+Simiiformes[2]
Yläheimo:+ Ihmisapinat+Hominoidea
Heimo:+ Isot+ihmisapinat+Hominidae
Suku:+ Ihmiset+Homo
Laji:+ sapiens
Uskovainen+pitää+raamattuaan+ainoana+tieteellisenä+teoksena,+jota+se+todellisuudessa+ei+ole.+Se,+mitä+sanotaan+raamatussa+on+täyttä+paskaa.
Uskovaisuudella+näytetään+toteen+se+kuinka+alas+ihminen+voi+vajota+näissä+asioissa!
Se+mitä+pidät+"luonnollisena"+on+hyvin+paljonkin+luonnotonta+ja+joita+ongit+jostakin+raamatusta.+Ihminen+ei+voi+mitään+luonnollisille+asioille,+joita+nimität+lihallisuudeksi+tai+seksuaalisuudeksi.+Jos+ringastat+homoseksuaalisuuden+eläimiin+sekaantumiseksi+tai+homoseksuaalisuuden+yhtä+rikolliseksi+kuin+lapsiin+sekaantuminen+niin+olet+täysi+seko+päästäsi+etkä+ymmärrä+yhtään+mitään+asioista!
22.12.2018 11:32
Minulle+ja+monelle+muulle+heterolle+homoseksuaalisuus+ei+tunnu+mitenkään+oudolta.
"Eläimiin+ja+lapsiin+sekaantuminen+on+rikollista+ja+sairasta+samoin+raiskaukset+mutta+jos+kaksi+ihmistä+vapaaehtoisesti+tekevät+mitä+tahansa+keskenään+niin+eihän+se+minulle+eikä+kenellekään+muulle+kuulu,+"
Ihminen+on+tietämätön+hullu+jos+sanoo+että+eläimiin+sekaantuminen+on+melkein+sama+asia+kuin+homoseksuaalisuus.+Sun+avioliittosi+tässä+taitaa+olla+eläimiin+sekaantumista!+Ihminenhän+on+eläin!
17.12.2018 10:16
Tieteeseen+ei+uskota.+Tiede+omaksutaan+tai+sitä+ei+omaksuta.+Monet+uskovat+ei+sitä+omaksu,+kun+eivät+tiedä+mitä+sillä+omaksumisella+tarkoitetaan+ja+onhan+se+syntistä+lukea+tiedettä+tai+ottaa+jostakin+asiasta+selvää.
Se+että+joku+on+tieteellisesti+todistettu+on+yleensä+kokein+tai+muilla+menetelmillä+todistettu+ja+paikkansa+pitäväksi.
Ei+tiede+ole+satua.+En+ymmärrä+mitä+sä+tuolla+"kirjan+kansilla"+tarkoitat.
Jeesuksesta+nyt+ei+kerrota+missään+muussa+lähteessä+kuin+raamatussa,+jota+ei+siksi+voi+pitää+edes+todellisena+vaan+korkeintaan+satuhahmona.+Uskoville+tämä+riittää,+mutta+Jeesuksesta+ei+ole+mitään+näyttöä+kuin+satkirjaksi+kirjoitettu+teos!
Aku+Ankka+ja+muutkin+satuhahmot+pitää+olla+olemassa+jos+kerran+joku+jeesuskin+on+olemassa!+Uskoville+taas+aku+ankkaa+ei+ole+olemassa+mutta+fiktiivinen+jeesus+on...!!
17.12.2018 10:11
En+todellakaan+ole+peräisin+uskonnollisesta+perheestä.+
Minua+vaan+ärsyttää+monet+uskovaiset+ihmiset,+jotka+todellakin+ovat+hyvin+kapeakatseisia+ja+ahdistavia+tapauksia.+Uskovaisilla+on+monia+erityisoikeuksia+muihin+ihmisiin+nähden.+On+hyvin+mieletöntä+että+sivistysvaltiossa+Suomessa.+Ei+ole+Suomi+kovinkaan+sivistynyt+kun+annetaan+jotakin+suurta+arvoa+joillekin+kristitty+hörhöille+ja+niiden+lahkoille.+Muut+Pohjoismaat+ovat+sivistysvaltioita,+joissa+on+irrotettu+kirkko+pois+valtiosta!
17.12.2018 10:02
90 / 815