Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2476

1. Jos minulle ei muuta roolia osoiteta, minä voin sitten valita leikkausten puolustamisen. Eläkeläinen Liisa ei kuole nälkään, vaikka eläkeläisen asumistuki muuttuu yleiseksi asumistueksi, asuntovelkainen Matti ei joudu kadulle, vaikka oman asunnon koroista tehtäviä vähennyksiä supistetaan, Anna ei joudu leipäjonoon, vaikka Keliaagikkojen erityistuesta luovutaan, Markus ei joudu luopumaan autostaan, vaikka autoveroa nostetaan, Maijan ei ole pakko vaihtaa ruokapöydässään hummereita katkarapuihin, vaikka joutuukin maksamaan solidaarisuusveroa, Erkin ei kannata lopettaa töitä, vaikka ylityökorvauksista ja sunnuntailisistä leikataankin, Susannan elämä ei lopu siihen, että lomista nipsaistaan muutama päivä pois eikä Matiaksen elämänmenoa paljon haittaa se, että ensimmäinen sairauslomapäivä menisi omaan piikkiin.
    .
    Oikeasti on kysymys ikävistä asioista, mutta jotainhan tässä on tehtävä. Työmarkkinajärjestöjen sopimusmekanismi on yhteiskuntaa halvaannuttava. Ymmärtäähän sen, että ei synny sopimusta jos olisi sovittava leikkauksista.
  2. Ei se ylpeys ketään varsinaisesti pohjamutiin vie, mutta elämänkolhun jälkeen matkalla alaspäin tällaiselle henkilölle löytyy auliita vauhdinantajia, kun voisi löytyä, joku joka vähän hidastaa vauhtia.
    .
    Saanko nyt sitten kysyä sinulta, mitä sinun mielestäsi on rehellinen työ? Eikö rehellinen työ ole kaikkea sellaista työtä, josta joku on valmis maksamaan ja joka ei ole lainvastaista eikä vahingoita toisia ihmisiä?