Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13026

1. Ei voi. Jo ensimmäinen väite, että tiede olisi jotenkin todistanut ettei soluja voi syntyä itsestään (lue Puolimatkan kertomana: ilman Jumalaa) on valhe niin mitäpä siihen vastaisi?

Myös asiaan liittyvä väite, että jos elämä olisi saanut alkunsa Marsista niin kosminen säteily olisi tuhonnut solut on vain Puolimatkan mielipide, ei mikään tieteellinen totuus.

Ei pidetä lainkaan mahdottomana, että elämä olisi tullut maapallolle asteroidin tai komeetan mukana ja niiden sisällä (kosmiselta säteilyltä suojassa) matkustava alkeellinen elämä voisi selvitä pitkistäkin avaruusmatkoista.

Tiedetään mikrobeja ja bakteereja jotka kestävät ääriolosuhteita, kuten pieni karhukainen:

http://tieku.fi/luonto/karhukaiset-selvisivat-avaruusmatkasta

Marsiin ei myöskään ole lähetetty 3 miljardin euron mönkijää etsimään elämää vaan etsimään merkkejä onko Marsissa joskus ollut alkeellista elämää.

Ja nuo jorinat hienosäädöstäkin olivat vain jorinaa. Marsissa katsotaan olleeen joskus paremmat edellytykset elämälle kuin maapallolla. Siellä ei ole magneettikenttää. Tässä Puolimatka puhui totta mutta valitettavasti "unohti" mainita, että Marsissa on hyvinkin voinut olla kaukana menneisyydessä voimakaskin magneettikenttä, ytimen tiedetään olevan rautaa ja se on luultavastikin ollut joskus sula.

Marsilla on ollut myös happipitoinen ilmakehä sekä nestemäistä vettä.

http://www.nature.com/nature/journal/v498/n7454/full/nature12225.html

Puolitotuuksia ja lisää puolitotuuksia ja asioita vääristelevä asenne. Enempää en viitsi edes katsoa kun jo ensimmäisessä väitteessä sorruttiin noinkin härskiin epärehellisyyteen.
  2. Kyllä syy on pohjimmiltaan useilla se, että vuokrataso varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla on niin korkea, että vaikka omistusasuminen onkin kallista niin vuokra-asuminenkin on sitä mutta sitä vain maksaa mielummin sen 20 vuotta velkaa jonka jälkeen asumuskustannukset putoavat radikaalista. Siinäkin tapauksessa, että ensimmäiset taloyhtiön remontit tulevat ajankohtaisiksi.Ja ne tulevat myös vuokrataloissa. Kukapa muu kuin vuokralainen ne maksaa?

Täällä on vieläpä sellainen epäreilu systeemi, että esimerkiksi ylläpitokustannuksiltaan edullisessa kaupungin asuvat saattavat joutua kustantamaan vuokrissaan niiden yhtiöiden kuluja joissa menot ovat suuret.

Tuohon lähelle on tullut VVO:n uusia asuntoja. VVO:n tulisi olla yleishyödyllinen vuokranantaja mutta mitä on vuokrien ero yksityiseltä vuokrattaviin asuntoihin? Marginaalinen. Mitä se on omistusasumiseen? Parisataa vuokralla asumisen eduksi (meidän tilanne) mutta koskaan et tietenkään voi vuokra-asuntoa realisoida. Tämä kääntää asian päälaelleen, huonoonkin hintaan myyty maksettu osake on kuitenkin pääomaa jota vuokra-asunnossa asumalla ei voi saada.

Tämä kääntää ne kustannukset rajusti omistusasumisen eduksi, kaikki mitä maksat ei menekään jonnekin muualle vaan osa rahasta jää omaksi pääomaksesi. Jos tätä ei kustannuksissa huomioi niin onko tuo kustannusten laskeminen edes mahdollista oikein tehdä?

Ja täytyy muistaa, että me ennen lamaa, nousukauden alussa asunnon hankkineet olemme saanet nauttia halvasta korkotasosta, hyvästä asuntojen hintakehityksestä ja alamme olla velkamme maksaneet. Nyt asuntoa velaksi ostavien tilanne ei olekaan enää yhtä hyvä, marginaalit nousee ja asuntojen hinnat alkavat olla kieltämättä järkyttävät. Tietenkin myös vuokrataso seuraa tätä kehitystä.
  3. Skodalla.
  4. "Ja kohdallani: pienituloisena tulen saamaan todella pienen eläkkeen, niin pienen, että mulla ei taida eläkkeellä olla varaa sekä maksaa vuokraa, että turvata päivittäinen toimeentulo."

Sama vika rahikaisella, mun eläkekertymä ei tule olemaan hirvittävän suuri erinäisistä syistä johtuen. Liian kauan on loisittu koulutiellä (valmistumatta oikein miksikään), pidetty erinäisiä breikkejä työelämästä kun on sattunut siltä tuntumaan ja palkkoja/palkkioita maksettu muodossa jotka eivät kerrytä eläkepottia. Mitä se tarkoittaa? Vähävaraista vanhuutta mutta sitä voi sitten kompensoida realisoimalla sen mitä omistaa. Tällainen ajatus minulla on velkaa maksellessa.
  5. Aika mahtavaa!
  6. "Erilaiset sijoitusinstrumentit ovat keinotteluvälineistöä. Ne ovat lupauksia, takauksia ja sitoumuksia, tai riskinhallinnan vähentämistä ja hajauttamista varten tehtyjä virityksiä, sekä vedonlyöntikuponkeja, mutta ne aina ostetaan jollakin."

Niin. Kuten lainoitusmarkkinatkin usein (keinotteluvälineistöä) ovat. Lainoitusmarkkinoillakin voidaan ottaa melkoisiakin riskejä kunhan vain tuottolupaukset ovat vain riittävän korkeat. Lisäksi lainoitusmarkkinat ovat niin vahvasti sidottu erilaisiin sijoitusinstrumentteihin nykysin (säännöstelyn purkamisen seuraus) ettei näitä asioita voi oikeastaan edes toisistaan erottaa.

Monet sijoitusinstrumentithan nimenomaan luovat rahaa tyhjästä, ainoa arvo on odotusarvo tulevasta tuotosta. Eikä pankilla lainatessaan rahaakaan mitään muuta odotusarvoa ole kuin se, että asiakas maksaa lainansa ja korkonsa. Epärealistinen odotusarvo on myös usein yrityskaupoissa mukana ja tämä saattaa nostaa myyjän myyntivoiton taivaallisiin summiin joka ei kuitenkaan ostajalle koskaan realisoidu. Maksettiin siis tyhjästä. Rahan määrä kuitenkin lisääntyy.

Palkankorotuksetkin ovat asia jossa rahan määrä tietenkin lisääntyy kun ne ylittävät inflaation, rahaa siis luodaan tätäkin kautta markkinoille lisää. Mitään se ei kuitenkaan tuota jos tuottavuus pysyy samana, päinvastoin.

Mutta kuten sanoin, tämä saa olla. Suppea näkökulmanne asioihin ei innosta lainkaan keskusteluun.

Kannattaisi lukea kenties kuitenkin muutaman keskenään erilaista talouspolitiikkaa kannattavan taloustieteilijän kirjallisia raapustuksia niin ainakin huomaa kuinka monisyisiä ja vivahtekkaita, ennalta-arvaamattomia ja jopa sattuman oikuihin perustuvia monet talouden tapahtumat ovat. Sen lisäksi, että niitä ohjaillaan toki tietoisesti enemmän tai vähemmän moraalisestikin tuomittavin keinoin.

Ja huomata nimenomaan se, ettei kenelläkään tunnu sitä viisastenkiveä hallussaan olevan. Mutta kuten sanoin: MOT.