Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. "Yritä kirjoittaa yksiselitteisemmin. On turha alkaa arpomaan mitä tarkoitat ja vastata kaikkien mahdollisten tulkintojen mukaan."

Ihan vaikkapa sitä mitä materialla alkaa tapahtumaan niissä ääriolosuhteissa joita hiukkaskiihdyttimissä voidaan luoda... Ja mitä se tarkoittaa luonnonlakiemme pätemisestä näissä ääriolosuhteissa... Ja nyt puhutaan siis ihan kokeellisesta tutkimuksesta, ei teorisoinnista.

Ja tietenkin tässä täytyy myös viitata siihen, että tulokset ovat valitettavan yhdenmukaisia sen kanssa mitä esimerkiksi alkuräjähdysteoriaa pohtineet fyysikot ovat ennustaneetkin.

Meillä nyt vain on tällä hetkellä kaksi erilaista fysikaalista todellisuutta, klassisempi ja modernimpi koska niitä ei ole kyetty yhdistämään toisiinsa eli olemme tilanteessa jossa niiden rajapintaan voidaan rakentaa majoja jumalille. Voidaan myös etsiä teoriaa joka nämä yhdistäisi toisiinsa. Tiede on kallistunut jälkimmäiselle kannalle.

Ylipäätään asia on minkä tahansa selittämättömän asian kohdalla niin, että kun se selitetään jumalilla asia on ikään kuin lukkoon lyöty. Sitä ei tarvitse tutkia enää, ei ole mitään syytä, sehän on jumalien tekosia. Kreationistisessa pseudotieessä on jopa näkynyt ko. perusteluja ylipääsemättömien ongelmien ylittämiseksi. Näppärää, helppoa ja antaa rajattomat mahdollisuudet saavuttaa haluansa "totuus".

Viitteillä tarkoitan mm. viitteitä siitä, että riittävän rajussa myllytyksessä esimerkiksi neljäperuvoimaamme yhdistyisivät yhdeksi ainoaksi perusvoimaksi ja kyllä se vain on sellainen tilanne jossa ei Newtonin painovoimateorioita enää sovelleta. Sinä kuitenkin yrität jatkuvasti viedä klassisen fysiikan jopa alkuräjähdyksen tuolle puolen perustelematta mitenkään näkemyksiäsi.

Yksiselitteisemmin kirjoittamisesta täytyy kyllä sanoa, että sinulla on ehkä palstalla eniten asian suhteen petrattavaa.
  2. "Ihan jo pelkästään se, miksi kuu etääntyy maasta niin nopeasti ettei se ole voinut olla kuin korkeintaan miljardin vuoden maan lähellä..."

Millä tätä perustellaan?

Kyllähän se etääntyy, 3.8 cm per vuosi. Miljardissa vuodessa siis 38000 km. Kuun rata myös vaihtelee mm. auringon aiheuttamien häiriöiden vuoksi eikä sen rata ole myöskäänpyöreä, vaan maan ja kuun keskipisteiden etäisyydessä voi olla 50300 km:n vaihteluväli. Pieni heilahtelu ei siis näytä meitä tappavan.

http://www.astro.utu.fi/zubi/moon/orbit.htm
  3. Tuolla onkin erittäin hyvin kuvattu termiä pimeä energia kutsumalla sitä työnimeksi. Sellainen se juuri on, pimeän energian vaikutukset näkyvät ja ovat mitattavissa mutta syyt tuntemattomia. Jollakin nimellähän tuota ilmiötä pitää kutsua, eikö? Kyseessä on siis tuntematon mekanismi jota ei voida kuitenkaan yliviivata siksi ettei sen olemusta tunneta kun vaikutukset ainakin osin tunnetaan. Kun ei voida yliviivata pitää sillä olla nimi.

Sama koskee tietenkin myös pimeää ainetta. Epäsuorat todisteet siitä ovat kiistattomat ja tarvitaan jokin uusi tekijä jotta havaitut ilmiöt voidaan selittää. Mutta oli se sitten mitä oli niin se noudattaa gravitaation ja heikon vuorovaikutuksen materialle asettamia raameja. Voidaan myös rakentaa karttoja sen jakaumasta maailmankaikkeudessamme joten väite ettei siitä mitään tiedetä ei ole nyt aivan totta.

Hiukan kärjistäen voisi sanoa, että jos Newton olisi voinut havaita sen mitä myöhemmin on havaittu galakseista ja niiden haloista olisi hän ehkä keksinyt jo omiin lakeihinsa vedoten termin pimeä aine.

Pimeä aine (jonka suhteen on valistuneita arvauksia ja aikomuksia näitä testatakin) ja pimeä energia ovat siis nimityksiä ilmiöille joita voitaisiin kutsua myös nimillä mysteeri 1 ja 2.

Vaikka suhtaudutkin termeihin pitkin hampain niin mutta ei noiden termien kieltäminen kuitenkaan poista niitä havaintoja ja ilmiöitä joita noilla termeillä kuvataan. Ei ole sen vaikeammasta asiasta kyse.