Jumalankieltäjien raskas taakka

Yu.

Joka tälläkin palstalla esiintyy.He voimakkaasti,joskus raivokkaasti kieltävät Jumalan ja jopa Kristuksen olemassaolon.Lisäksi tulee pilkat päälle.Kuitenkin heidän kuolematon henkensä TIETÄÄ että hekin joutuvat kuolemansa jälkeen astumaan Viimeiselle Tuomiolle Jeesuksen eteen.Tuo ajatus on heille niin kauhistuttava,että he eivät pysty edes loppuun asti sitä ajattelemaan,saati käsittelemään.Kieltämällä Luojansa,heidän sieluansa vaivaa koko elämänsä ajan se tieto,että jos he eivät tee parannusta,heidän loppunsa on kadotus.Eikö siis olisi syytä tehdä täyskäännös pois Prkeleen vallasta Pelastajan puoleen? Sillä vielä on mahdollisuus pelastua Hel-vetin kauhuilta.

37

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allah

Miksi sinä niin voimakkaasti kiellät Allahin ja pyrit palvomaan epäjumaliasi?

• Keskity totuuteen

Yu, sinäkin kiellät tuhansia jumalia.

Kenelläkään meillä ei ole mitään kuolematonta henkeä - paitsi ehkä itsekkäissä kuvitelmissamme.

Juutalaiset eivät ajattele, että on olemassa H*lvetti. Jeesus ei ajatellut niin. Miksi sinun tai minun pitäisi?

• Qsi+

Puhut tietämätöntä "totuutta".

Kun Jumalan ilmoitus on ollut luonteeltaan vähitellen paljastuvaa, on selvää ettei VT:ssa puhuta hel-vetistä samalla tavalla kuin UT:ssa. Koska VT:n aikana tuleva Pelastaja oli vasta ennustusten asteella, ei ollut järkeä julistaa kadotustuomiota ilman Pelastajaa. Mutta kyllä VT:sta löytyy kadotuskohtia.

"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti." Dan.12:2-3

"Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu." Ps.1:5-6

Vasta Jeesuksen tulo muutti tilanteen. Hän tiesi mitä hel-vetti on ja vain Hän siitä puhui avoimesti enemmän kuin kukaan muu Raamatussa. Juuri siksi sinunkin pitäisi suhtautua siihen vakavasti, ottaa selvää mitä Jeesus todella sanoi.

http://lindell.netmission.fi/kadotus.htm

• "Tuo ajatus on heille niin kauhistuttava,että he eivät pysty edes loppuun asti sitä ajattelemaan,saati käsittelemään."

"Kieltämällä Luojansa,heidän sieluansa vaivaa koko elämänsä ajan se tieto,että jos he eivät tee parannusta,heidän loppunsa on kadotus."

Nuo jutut eivät vaikuta uskottavilta.

• Huomenta!

Reipas avaus heti aamusta! Ei kuitenkaan ihan uunituore ajatus, ehkä jopa hiukan kulunut. Olen tähän ajatteluun törmännyt aika monta kertaa.

Eikä mua lakkaa ihmetyttämästä.

Kerrohan, mistä sinä tiedät, mitä mun sielussa tapahtuu? Siellä nimittäin ei tapahdu noita asioita joita väität.
      Usein uskovat väittävät juuri samoja ajatuksia ateistieista, asiasta kirjoiteltiin aivan äsken toisella palstalla.

Pohdiskeltiin juuri uskovien käsitystä, että ateisti tekee valinnan kapinoida Jumalaa vastaan. Tämä ihmetyttää, mutta ajatus lienee sisäisesti ristiriidaton teistille, jonka maailmankuva perustuu Jumalan olemassaolon ehdottomuuteen. Tällainen ihminen ei voi edes kuvitella tilannetta, jossa kaikilla ihmisillä ei sisimmässään ole tietoa nimenomaan kristinuskon Jumalasta. Tähän viittaa minusta myös ajatus yleistä ja erityisestä ilmoituksesta. Ajattelumalli ei jätä edes vaihtoehtoa ilmoituksettomuudesta.

Tuo on minusta kuitenkin vain seurausta siitä ajatuksesta, että ateisti joka tapauksessa tietää Jumalan olevan olemassa ( pelastuksen ja kadotuksen jne.). Sanot että kuolematon henkensä tietää, ok. Se on sinun uskosi kannalta relevantti ajatus.
      Kuolemattoman hengen olemassaolosta ei kannata väitellä sen enempää kuin Jumalankaan olemassaolosta, uskon asioita kumpikin.

Mutta tästä seuraa minusta ongelma: päädyt siihen päätelmään, että ateiti voi valita tekeekö parannuksenvai ei (ja minä ymmärrän parannuksen uskoon tulemisena). Mutta sitä ei voi vieläkään valita. Minä en voi valita uskoa sen enempää kuin sinä voit lakata uskomasta.

En usko myöskään, etä osaat antaa mulle vastausta, mutta kysyn silti: miksi ajatelet että voisin päättää uskostani?

Minusta tähän liittyy myös toinen asia, joka ilmenee uskovien keskuudessa: valinta uskonratkaisusta. Minusta se asettaa uskovien keskelle vaatimuksen siitä, millä tavalla kuuluu uskoa oikein saman uskonnon sisällä. Ihmisen usko sellaisenaan ei riitä, vaan sille asetetaan vaatimuksia, miten uskoon tullaan ja millainen usko on oikeaa uskoa.
      Ymmärrän tätä yhtä vähän kuin tuota ateisteihin kohdistuvaa oletusta. Minusta tässä myös oletetaan, että ihminen voi valita uskonsa laadun itse. Mutta minä olen käsittänyt niin, että kun ihminen on tai tulee uskoon, se tapahtuu kullekin sen mukaan kuin juuri sille ihmiselle on mahdollista. Sitä ei voi tahdolla säädellä.

En tiedä, näkevätkö teistit nämä asiat samoin kuin minä tai olenko ymmärtänyt oikein, mutta noin tuo uskon valinta mulle näyttäytyy. Lisäselvityksiä otetaan vastaan.

• YU. Minusta uskovilla on se "raskas taakka". Vai eikö yhtään epäilytä, että voisiko se jonkun toisen uskonnon jumala olla se oikea?

Hai-jumalaan uskotaan yhtä vakaasti kuin Israelin Jumalaankin. Kummankin uskovan luulisi epäilevän omaa jumalaansa edes hiukan, mutta kun eivät. Ehkä se ei ole raskasta, kun saa koko elämänsä uskoa.

Mutta ei minullakaan ole henkistä taakkaa, siitä kun en usko mihinkään muiden uskomiin jumaliin. Se on paremminkin helpotus.

• Jossakin keskustelussa katuevankeliointia tekevän nk. ratkaisukritityn kanssa tuli ilmi, että hän oli entinen ateisti. Kuitenkin pian tuli ilmi, että hän olikin aina tiennyt/tiedostanut Jumalan olevan jollakin tasolla olevan olemassa.

Kysymykseen oliko se tiedostettu jumala nimenomaan kristinuskon Jumala vastaus oli epäröimätön kyllä.

Jos asia noin on ollut ei tietenkään pitäisi kutsua itseään edes entiseksi ateistiksi mutta tekee ymmärrettäväksi tuon Yu:n näkemyksenkin. Tällöin määritelmää ateisti käytetään kuitenkin varsin laveasti ja jopa väärin.

Sekin on tietenkin mahdollista, että uskoontulon myötä kaikki ne pohdinnat elämän tarkoituksesta, Jumalan olemassaolosta jne. saavat sellaisia hengellisiä merkityksiä joita niillä ei tosiasiassa tuolloin ollut. Eräänlainen valhemuistikuva siis joka on luotu jälkikäteen ehkä tiedostamattakin sellaiseksi, että se tukee nykyään vallitsevaa elämänkatsomuksellista näkemystä.

Nyt nuo helluntaiseurakuntalaiset ovatkin taas aktivoituneet. Pitkään aikaan noita ei ole näkynytkään trakujaan jakavan tuossa Piritori-Vaasankatu-Hesari linjalla, sellainen kolmio josta saa kaikkea mitä nuorimies tarvitsee: huumeita, viinaa ja pimpsaa. Näiltä synneiltä he kai ovat ihmisiä tuolla pelastamassa.

Mutta nyt noita siis taas näkyy päivittäin ja jopa kolmen evankelistan voimin. Valitettavasti nämä ovat vain aika haluttomia keskustelemaan muutoin kuin tiettyjen raamien puitteissa, käännytyspuhe koostuu sellaisista iskulauseista ja aikaa tuntuu olevan joitakin minuutteja per uhri, eikä sitäkään jos esität hankalia kysymyksiä.

Jehovan todistajat ovat sitkeämpiä tässä suhteessa, muistelisin ovityötä vaadittavan yli 8000 tuntia jonkin väitteen mukaan yhden uuden käännynnäisen saamiseksi. seurakuntaan.

• Yu.

>>>Jumalankieltäjien raskas taakka

• Kerros mulle näiden ero...

Ihminen ei usko Jeesuksen olevan Jumalan poika. Hän pitää Jeesusta profeettana. Hän kuitenkin pitää avioliittoa "purkamattomana". Hän antaa joka kuukausi tuloistansa kaiken ylimääräisen. Hän käy vapaa-ehtoisena auttamassa ihmisiä. Hän on muslimi.

Ihminen uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Hän on eronnut ihjminen(muistaakseni täällä on sellaisia naispappeja). Hänen mielestään köyhyydessä eläminen ei ole välttämättömyys. Hän harrastaa omaksi iloksi, mutta ei vapaaehtoistyötä. Hän on kristitty.

Ihminen ei pidä Jeesusta Jumalan poikana, mutta noudattaa hänen opettamaansa Mooseksen lakia mahdollisimman tarkasti. Hän ei pidä Jeesusta kuin ihmisenä. Hän auttaa köyhiä, kuten Mooseksen laki ja Jeesus edellyttivät. Hän pitää avioliittoa ikuisena, kuten Mooseksen laki ja Jeesu edellyttivät. Hän on ortodoksijuutalainen.

Erillaisia alkuasetelmia ja kuitenkin vain pari tekee siten, miten Jeesus opetti. Se, joka pitää Jeesusta Jumalan poikana, niin ei noudata Jumalansa opetuksia. Eikö se ole aika hassua? Kumpi on oikeasti tärkempää, kuunnella ja noudattaa Jeesuksen tahtoa vai olettaa hänen olevan Jumalan poika, jota ei tarvitse kuunnella...

• Ra sa.

Aloittajalle, en toki kiellä jumalaa,uskon että Ra on Auringonjumala.
      Aurinko on valomme ja elämänvoima, ilman Rata ei olisi elämää.

• Mirka .. ,,,.-

Vastaukseni on jo kerran poistettu täältä. En tiedä miksi.

Mitä raskasta siinä on jos ei usko olemattomaan mielikuvitus hemmoon?

• Qsi+

Ole mitä mieltä olet mutta psykoosi- ja mielisairaus-leimaaminen toisista kirjoittajista on vaston sääntöjä.

• Hei Qsi+
        Qsi+ kirjoitti:

Ole mitä mieltä olet mutta psykoosi- ja mielisairaus-leimaaminen toisista kirjoittajista on vaston sääntöjä.

"""Ole mitä mieltä olet mutta psykoosi- ja mielisairaus-leimaaminen toisista kirjoittajista on vaston sääntöjä. """

Mitä pahaa totuudessa on?

• Qsi+
        Hei Qsi+ kirjoitti:

"""Ole mitä mieltä olet mutta psykoosi- ja mielisairaus-leimaaminen toisista kirjoittajista on vaston sääntöjä. """

Mitä pahaa totuudessa on?

Koska totuus ei ole se, että toisella tapaa ajattelijat olisivat mielisairaita. Melkeinpä pistää ajattelemaan, että Mirkan pakkomielteinen psykoosilla leimaaminen ilmentää jonkinasteista M:n omaa nyrjähtänyttä mielenlaatua.

Mirkan mielestä Jumalan totuudessa sitä vasta pahaa onkin.

• Jos tietäisin, luulisin tietäväni tai miten vain kokisin, että kuolemani jälkeen minua kohtaa jokin ikuinen piina jonka toimeen panee jokin yksilöitävissä oleva jumala-olento niin tietenkin uskoisin tämän jumalan olevan olemassa ja mitä luultavimmin yrittäisin välttyä tuolta kohtalolta.

Kirjoituksessasi ei ole oikein järjen häivää eikä se ei kerro mitään siitä kuinka ateisti (tai "vääräuskoinen") kokee tai näkee kristinuskon Jumalan vaan kertoo ainoastaan sen kuinka sinä kuvittelet asian olevan. Laitat nyt ns. sanoja toisten suuhun kykenemättä kuitenkaan lainkaan toisen housuissa istumaan.

Sinunkaan jumalallasi, kuten ei muillakaan jumalilla ole näköjään sellaisia mahtivoimia joiden avulla hän voisi vakuuttaa kaikki maailman ihmiset olemassaolostaan.

• atte5656565

skitsofreenikoilla on usein harhoissaan uskonnollisia aiheita kuten jumala ja jeesus...hmmmm miksiköhän? tätä sopii uskovienkin miettiä hetki =)

• Minä olen pitänyt joitakin tosiuskovia harhaisina.
        Onko Allahiin, Hai-jumalaan, ja Israelin Jumalaan uskovat ihan terveitä?

• Yu.

Kiitos miinuksista,jumalankieltäjät-se todistaa että osuin oikeaan!

• Ei se oikeassa olemisestasi mitään todista. Jos olisit väittänyt maapallon olevan aurinkokunnan keskus olisit saanut varmasti myöskin miinuksia koska väite olisi älytön. Ehkä ne tulivat nyt samasta syystä?

• itse itensä

jumala kieltää itse itsensä olemalla poissa. kukaan ei jumalaa ole nähnyt eikä haistanut. ei edes kuullut.

• Kielläthän sinä meidän todellisen ja ainoan Jumalan, Jorman. Hän on todellinen, mutta te väitätte satuhahmonne olevan oikea. Miten minä voin teitä pelastaa, kun te ette halua kulkea kohti valoa?

• Pertin nimipäivä

Helvetti olisi kenties jossain määrin uskottava paikka jos sillä olisi opettava funktio. Lapset eivät välttämättä ymmärrä sitä miksi joskus opettajat saivat lyödä karttakepillä lasten sormille, mutta vanhemmiten he ymmärtävät kurinpidon tärkeyden.

Jos Helvetti on olemassa, on sen tarkoitus luultavasti opettaa kuria ihmisiin. Jos Helvetti on sellainen paikka missä ihminen kärsii ikuisesti ja Jumala nauraa räkäisesti kuola valuen suusta ja osoittaa sormella niitä jotka kärsivät Helvetissä, ei tällaisessa sadistisessa Jumalassa ole mitään tolkkua.

Minä en jaksa uskoa Jumalaan sen vuoksi että Raamattu on hyvin ristiriitainen ja ne jotka pyrkivät tuomaan minulle Raamatun sanomaa, eivät itse tunne Raamattua, mutta silti puhuvat siitä ja vetoavat siihen.

Sinäkin osoittauduit valehtelijaksi esittämällä perusteettomia väitteitä siitä millaisia ihmiset ovat. Yleistät väittäen että kaikki Jumalan kieltäjät pelkäisivät Viimeistä Tuomiota. Sitten vielä väität että tämä ajatus on meille niin kauhistuttava ettei me kyetä sitä käsittelemään. Enkö juuri tuossa käsitellyt aihetta joka koskee Helvettiä tai Viimeistä Tuomiota?

Sinä olet se joka yrität saada muita ihmisiä uskomaan sinun totuuteen ja yrität saada muita ihmisiä uskomaan siihen että Helvetti on olemassa. Sinä leikit Jumalaa yrittäen luoda maailmasta sellaisen missä ihmiset uskovat Jumalaan ja Helvettiin. Mitähän se Jumalan pitää sinusta siellä Viimeisellä Tuomiolla kun olet tässä elämässä alkanut leikkimään Jumalaa?

• gjklgjk

Raskas taakka tosiaan kunnella kaltaistesi uskonlöpinöitä.

• Hei.

Raskas taakka lienee sekä uskovilla, että ei uskovilla, kun tätä arkeamme elämme. Kukin meistä kantaa omaa taakkaansa. Me uskovat tosin saamme jättää taakkaamme hyvän Jumalan kannettavaksi. On myös niin, että me ihmiset valitettavasti taakoitamme täällä myös lähimmäisiämme, myös tällä palstalla, turhaan. Kun nimenomaan tehtävämme olisi tukea muita.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei.

Raskas taakka lienee sekä uskovilla, että ei uskovilla, kun tätä arkeamme elämme. Kukin meistä kantaa omaa taakkaansa. Me uskovat tosin saamme jättää taakkaamme hyvän Jumalan kannettavaksi. On myös niin, että me ihmiset valitettavasti taakoitamme täällä myös lähimmäisiämme, myös tällä palstalla, turhaan. Kun nimenomaan tehtävämme olisi tukea muita.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

Tuo on huomattu, että te jätätte puheittenne vastuun muiden kannettavaksi.

• Nasse.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

Pirkko -pappi

" Me uskovat tosin saamme jättää taakkaamme hyvän Jumalan kannettavaksi"

Taikauskonne on lisätaakka, paitsi ehkä papeille jotka sen avulla elävät muiden kustantamana.

Ei ole sattumaa että Herra on mielistynyt savuavan uhrilihan tuoksuun.... :)))

• Yu.

Pitäisikö siis meidän tukea näitä pilkkaavia ateisteja,jotka nauravat Jeesuksen sovitustyölle? He eivät edes usko Kolmiyhteiseen Jumalaan.Paavali käski karttaa tuollaisia,mutta Pirkolla lienee sympatiaa enemmän jumalattomille kuin Kristukseen uskoville?

• Älkää missään tapauksessa tunteko empatiaa tai minkäänlaista rakkautta ei-kristittyjä kohtaan. Säästäkää se kaikki rakkautenne ihan toisillenne. Se on pelottava ajatus, että ihminen joka pitää ikuista kiduttamista rakkauden osoituksena, alkaisi rakastamaan muita.

• atte343343

Yu mitäs Jeesus sanoi vihollisista? Et kyllä itse noudata Jeesuksen oppeja vai kuinka?

• Yu.

Eikös se Jeesus ole "taruolento"? Vai mitä atte343....

• atte454545

en olekkaan kristitty mutta koska sinä olet ja Jeesus kuuluu kristinuskoon, niin kysyn sinulta noudatatko Jeesuksen oppeja vai ei eli rakastatko vihamiehiäsi?

• YU. Jeesus on kuitenkin ollut sitä mieltä, että vihollisenaan tuntevaa kuuluu rakastaa, ja mennä syntisten luo. Niin Jeesus itsekin teki Raamatun mukaan.

Paavali vei "laveasta ovesta", Jeesuksen tie on monelle liian ahdas.

• Yu.

Ei eri mieltä oleminen vihaamista tarkoita.Mutta ateisteja-niitä minä kavahdan,mutta en suinkaan vihaa.

• atte43434

Mitä ajattelet ateisteista ihmisinä? Uskovat ovat ihmisiä kuten minäkin enkä heitä kavahda mutta ihmettelen heidän maailmankuvaansa nykyajassa, jossa tiede on paljastanut asioita, jotka on selvässä ristiriidassa heidän uskontonsa oppien kanssa..uskonnot on poikkeuksellinen ilmiö ihmiskunnan historiassa ja nitä tulee tutkia kuten muitakin luonnonilmiöitä ja ihmisen toimintaa...jos uskovat tietäisivät enemmän esim. uskontotieteen tuloksista ja havainnoista rohkenen väittää, että he tarkastelisivat uskoaan uudessa valossa =)

• atte556677

tietenkin on vaikea tarkastella omaa jumaluskoaan ja syitä siihen ja ei hyväksytä tieteen näkemystä ihmisen uskoa yliluonnolliseen..tämä video kuvaa hyvin jumaluskoa ja miksi olemme hyvin taipuvaisia jumaluskoon..minulle näiden asioiden tarkempi kriittinen ajattelu ja pohdinta sai luopumaan jumaluskostani ja näin miten jumalusko on "jäänne" ihmisen menneisyydestä ja miten tuntemattoman edessä paikataan asioita jumalilla:

https://www.youtube.com/watch?v=1iMmvu9eMrg

• atte465777

toinen hyvä näkemys on Dan Dennetillä, joka tarkastelee uskontoja luonnonilmiöinä ja miten uskonnot on "erinomaisesti suunniteltuja" ja miten ne vetoavat niin moneen ihmiseen:

https://www.youtube.com/watch?v=DTepA-WV_oE

• puppugeneraattori

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe