Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
zacharia
profiilit
zacharia
zacharia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Perintäoikeudesta on päästy tekemään perunkirjoituksia ja ulosotto-oikeudesta avustavaksi ulosottomieheksi. Onha noita virkoja. KRP työllistää myös erilaisiin oikeusapuhenkilöiksi. Ja tietenkin oikeusministeriö itse.
07.05.2009 21:33
Hassua, itse juuri ammattikorkeakoulussa sanoin, että mikä ihme siinä on, ettei YLEN kaikkia palveluita ole voitu yhdistää yhden veron alle. Opettaja sanoi, että veroa maksaisi nekin, jotka ei siitä hyödy.
Jos veroja ruvettaisiin tuolta pohjalta nyhjäämään, niin mitä jos joku ei olekaan sairas, ei käy koulua, ei koskaan ole työtön eikä ainakaan missään vaiheessa autoile, pyöräile tai muutenkaan käytä julkisin varoin rakennettuja teitä.
Pitäisikö hänen saada alennusta verotukseen? Pitäisikö hänen ruoastaan poistaa ALV-kokonaan?
Ei.
Hänen pitäisi ruveta käyttämään vaikka niitä julkisia teitä, koska kerran hän siitä jo maksaa, niin on taloudellisesti typerää olla hyödyntämättää sitä.
07.04.2009 12:19
Kun minä olin hyvin nuori, kymmenen tai alle, niin meille ostettiin tuolloinen pelikonsoli super nintendo, ja sille muutamia pelejä.
Koska mitään sellaista en ollut aiemmin kokenut, innostuin siitä erittäin paljon. Pelailin muutamia tunteja päivässä. Harrastin samaan aikaan paljon yleisurheilua kilpatasolla.
Pelit, joita pelasin, olivat kaikki englanninkielisiä, ja suhteellisen vaikeitakin nykypeleihin nähden. Kun nämä kaksi asiaa yhdistää, niin minulla oli aina lukioon asti ylivoimaisesti paras englannintaito luokassani, josta muut eivät paljon pelailleet.
Voisi myös sanoa, että menestykseni äidinkielessä, lähinnä esseekirjoittamisessa kehittyi, kun pelasin roolipelejä, kuten Final Fantasy, joita on vieläkin. Miksi? Roolipelit, osa ainakin, kehittää ajattelukykyä: niissä teoilla on seurakuset. Monesti peli ei myöskään etene, jos ei kykene ratkaisemaan jotain mystistä ongelmaa. Mielikuvitus kehittyy myös suurin harppauksin.
Joten peleistä on hyötyä. Mutta haittaa niistä saa aikaan paljon enemmän. Jos en olisi harrastanut urheilua, niin olisin varmaan nössöttänyt vain peliohjain kädessä tähän päivään asti.
Kohtuus on hyvin tärkeää. Jos ostat lapsellesi konsoli, aseta rajat. Sovi, että "saat pelata kun läksyt on tehty ja olen tarkistanut ne" (noin mun äiti teki, en tiedä tehdäänkö niin enää 2000-luvulla..) ja "Viikolla saa pelata 2 tuntia päivässä ja viikonloppuisin 4".
Väistämätöntä tuossa iässä on, että riippuen siitä, kuinka "in" lapsesi on pelien suhteen, joko hänet kutsutaan pelaamaan, tai hänen luokseen tullaan pelaamaan. Tällöin noiden rajojen rikkominen on hyvinkin todennäköistä. Mutta silloin ei saa alkaa lepsuilemaan. Kavereille mennään pelaamaan, kun läksyt on tehty. Itse ainakin sain kotiarestia, kun tuota rikoin.
Jos taas kaveri tulee teille pelaamaan, niin parin tunnin jälkeen voi ystävällisesti huomauttaa, että pihalla on hyvä sää, menkääs sinne leikkimään. (Tai että just nyt tulee sun lempisarja)
Joten:
Kyllä, pelikonsolista on hyötyä, ja nykyajan peleistä voi aikuisetkin nauttia. Mutta nuorten lasten kanssa ne aiheuttaa joitain järjestelyitä ja ongelmia. Jos ongelmista ei välitä, viiden vuoden kuluttua voi herätä siihe, että lapsi on pelannut aamun kolmesta aamu kolmeen syömättä mitään ja näkemättä ketään.
27.12.2008 13:40
Tavataan. Itse menin sisälle heittämällä. Harmi, kun ekonomiopinnot viivästyivät ainakin vuodella :( 9 pistettä jäi siitä.
06.08.2008 18:29
Greenpeace nyt muutenkin tekopyhä terroristijärjestö. Saksalaisten suurfirmojen rahalla tankattuna se arvostelee mm. Suomen puunhakkaamista. Samalla, kun itse ovat hakanneet kaikki puut koko keski-Euroopasta.
Sitten ne menee, ja estää kymmenien ihmisten työtä, koska pomolta tuli käsky.
Kuka siinä voittaa?
Oikein. Ne saksalaiset firmat.
Oulussa noita kinuajia on joka ikinen päivä kans keskustassa. Siellä nuoret sinisilmäiset opiskelijat vaatii, kiristää, pakottaa ja uhkailee kaikki "suojelemaan luontoa".
PYH!
Sano EI greenpeacille.
06.08.2008 18:04
Äitis vaan on ylihuolehtivainen. Se pelkää, että joudut turmioon. Se vaihe menee ohi :)
10.05.2008 15:23
On tosi hyvä työskennellä. Homma on järhestetty ammattimaisesti, ja porukka on mukavaa. Yhtään nollapäivää en ole vielä tehnyt (sis. koulutus). Kyllähän nuo vanhemmat sanoo, että ennen liittymiä meni 2-3 kertaa enemmän, mutta eipä siinä nytkään mitään kriisiä ole.
Hyvä firma ainakin Oulussa.
09.05.2008 21:38
Eli tuosta on kaksi vuotta, vähän yli. Olin mediapexillä tarkalleen viikon. Möin muistaakseni noin 10 lehteä, joka käytännössä tarkoitti muutamaa nollapäivää.
En saanut palkkaa, koska en saavuttanut myyntiminimiä, joka laskettiin sekavasti pisteiden perusteella.
Jotkut tako ihan tolkuttomalla tahdilla tulosta. Pari jannua möi tunnissa helpostikin 6 lehteä. Noh, olin tuolloin aika kokematon.
Pexin jälkeen menin Celectukselle myymään kytkyliittymiä. Alku oli kankea, ja näytti siltä, että sekin menee perskutarallaa. Nopeasti kuitenkin opin, ja aloin saada liittymiä hyvin kaupaksi.
Olin siellä 3kk ja kun lopetin, alla oli yli 30 työpäivän katkeamaton putki ilman nollapäiviä. Celectuksen jälkeen olin cittarissa vapaa-ajan osaston myyjänä.
Sitten meninkin inttiin vuodeksi, ja sen jälkeen olen ollut 3kk työharjottelijana asiakaspalvelijana ja myyjänä. Ja nyt palaan puhelinmyyntiin..myymään DNA liittymiä.
Ilmoituksessa luvattiin pohja+provisio+bonus. Käyn huomenna haastattelussa, ja jos pohja todellakin on, saatan mennä sinne. Jos ei, menen taas myymään kytkyjä. Siinä ainakin saa väh 800e kuussa.
24.04.2008 19:01
Laittaisin 2,7 miljoonaa kasvamaan korkoa, jonka turvin voisin elää huoletta hyvään kuukausipalkkaan verrattavisa olevaa elämää.
Lopuilla rahoilla (2m) ostaisin asuntoja, ja laittaisin ne vuokralle. Itselle ostaisin jonkun halvan omakotitalon.
24.04.2008 14:01
Edellisen kurssin SISSIKOMPPANIAN priimus RUK:a
Nainen.
22.02.2008 11:19
RUK:n kouluttaja yliluutnantti. RUK:n pätevimpiä kouluttajia.
Ups.Kok (X) Jääkäriristi Sodankylästä. Oppilaskunnan puheenjohtaja AUKissa. RUK:n oppilaskunnan jäsen. AUKin kiväärilinjan priimus.
Itse en näe heikkona naisia. Yhtälailla miehiäkin keskeytti.
22.02.2008 11:18
On. Esimerkiksi AntiStress, ja Vihreä tee, jotka sisältävät L-teaniinia, joka poistaa stressiä, parantaa keskittymiskykyä ja niin edelleen.
Lisäksi E-EPA valmisteet, kuten Eye Q (2007 luontaistuote!) tai Mor Epa, jotka sisältävät Omega-rasvahappoja ja E-EPaa, jotka yhdessä parantavat oppimiskykyä, rauhoittavat ja poistavat stressiä.
Itselläni EPA paransi lähes heti unenlaatua ja olin aamuisin virkeämpi. Muistin paranemisen huomaa siitäkin, että aamulla muistaa nähneensä unia.
12.02.2008 13:26
Jan Wilde & Rose Avenuen kaksi euvoviisua diskattu, koska ne julkaistiin liian aikaisin levyllä.
07.01.2007 15:54
Ei noita voi missään kuunnella
05.01.2007 23:45
Joulupukki kuuluu enemmän jouluun, kuin joulu kristinuskoon.
04.12.2006 22:34
Se on vakava asia Sipoossa.
02.12.2006 22:30
"Suomi24 foorumilla joku sanoi, että iltapäivälehtien pitäisi pienentää fonttikokoa"
- IS 1.12.2006
26.11.2006 21:39
ja päättää jo..alkaa meinaa jo tekee mieli :(
23.11.2006 16:10
Mä oon 18 ja teen kahta työtä.
23.11.2006 13:05
Ja etsii virpomisohjeita.
22.11.2006 22:09
2 / 22