Tv-lupamaksu, vaihtuu

Yle-veroon, HS

Tv-lupamaksun tilalle kaavaillaan tv-veroa. Se olisi nykyistä tv-lupamaksua pienempi.

Helsingin Sanomien tietojen mukaan Yleisradion rahoitusta pohtiva työryhmä pitää verotuksen yhteydessä kerättävää tv-maksua parhaana tapana rahoittaa Ylen toiminta.
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon/1135244996683

Kannatan ehdottomasti, kaikki maksaa. Tv-lupatarkastajat ovatkin lähinnä kotirauhan rikkojia.

385

41978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crash after crash

Maksakoot ne jotka katsovat tv:tä ja jättäkää muut rauhaan.

• no...

maksanhan minäkin nyt tavallaan kansallisbaletista ja -oopperasta vaikken niissä käykään. Samoin maksan esim. vanhusten hoidosta ja koulujärjestelmästä vaikken niitäkään käytä.

• uutisia

Kuinkahan montaa muuta yhteiskunnan tuottamaa harrastusta käyttää yhtä suuri osa kansasta kuin teeveetä. Samoista rahoistahan maksetaan urheilupaikat, oopperat ja paljon muuta vaikka niitä ei itse käyttäisikään. Eipä oo ainakaan enään vapaamatkustajia joita suurin osa tv:luvattomista kuitenkin on.
        Ehdottomasti kannatan.

• RIISTOA PRKL

Nyt lupa maksaa 225e. Kaksi veroa maksavaa aikuista maksaa "uudistuksen" jälkeen yhteensä 450e vuodessa.

Ylen demarijohto lihoo kuin fortumin lillius.

• nimimerkki

Niin ja ajattele myö maksetaan veroissa kaikkien työttömien tulot! Se vasta vituttaakin... omasta palkasta annan jollekin laiskaperseelle rahaa!

• vaan työtön
        nimimerkki kirjoitti:

Niin ja ajattele myö maksetaan veroissa kaikkien työttömien tulot! Se vasta vituttaakin... omasta palkasta annan jollekin laiskaperseelle rahaa!

on töissä ollessan maksanut veroja, että hänelle työttömyyden sattuessa olisi jokin rahallinen turva.

Voithan itse jäädä työttömäksi ja antaa työpaikkasi työttömälle, niin pääset "nauttimaan toisten veroista".

• Älä livistä

Jokaisen pitää maksaa, katsoi tai ei. Se on tasapuolista. Maksathan sinä Kela maksujakin vaikka et kävisi lääkärissä ikänä. Se on tasa-arvoa. Yhteiskuntamme menoihin on kaikkien osallistuttava. ME- hengessä.

• tomdooley
        RIISTOA PRKL kirjoitti:

Nyt lupa maksaa 225e. Kaksi veroa maksavaa aikuista maksaa "uudistuksen" jälkeen yhteensä 450e vuodessa.

Heissan
        Pitäisköhän sinun mennä luetun ymmärtämiskurssille. Sinun laskelmallasi siis kaksi aikuista maksaa uuden maksun mukaan 445€. Ei kai jutussa n iin edes sanottu.
        Mutta onko sinun mielestäsi vanha "oikeudenmukainen", kun nykyisin vielä yhdellä luvalla voi Tv tä katsella 1- lukematon määrä ihmisiä,riippuen perheen koosta.
        Mutta tätähän voi laskeskella yksinkertainen ihminen kuinka itse mieleisekseen haluaa. Terkkuja toivoo vesimies

• jhjg
        Älä livistä kirjoitti:

Jokaisen pitää maksaa, katsoi tai ei. Se on tasapuolista. Maksathan sinä Kela maksujakin vaikka et kävisi lääkärissä ikänä. Se on tasa-arvoa. Yhteiskuntamme menoihin on kaikkien osallistuttava. ME- hengessä.

osta mulle ME hengessä seuraavan viikon ruuat. KAIKKI MAKSAA.

• NYT RIITTÄÄ MAKSUT
        tomdooley kirjoitti:

Heissan
        Pitäisköhän sinun mennä luetun ymmärtämiskurssille. Sinun laskelmallasi siis kaksi aikuista maksaa uuden maksun mukaan 445€. Ei kai jutussa n iin edes sanottu.
        Mutta onko sinun mielestäsi vanha "oikeudenmukainen", kun nykyisin vielä yhdellä luvalla voi Tv tä katsella 1- lukematon määrä ihmisiä,riippuen perheen koosta.
        Mutta tätähän voi laskeskella yksinkertainen ihminen kuinka itse mieleisekseen haluaa. Terkkuja toivoo vesimies

Sinun perheesikö maksaa mieluusti tuplana jatkossa. Taidat olla todellinen pölhökustaa?

• Kommentoi asiaa
        nimimerkki kirjoitti:

Eipä näy ylen verkkosivuilla mitään tähän veroon liittyvää kommentointia. Ylen demarit nauravat partaansa kun tietävät kuinka paljon tulot nousevat verotuksen alettua.

• sun juttujas

Minäkin maksan rautateiden ylläpidosta vaikken junaa ole vuosiin nähnytkään.
        -
        Samaten joku saattaa maksaa moottoriteiden ylläpidosta vaikkei ole kotikaupungista poistunut vuosiin.
        -
        Eikä unohdeta lasten hoito,koulu,harrastus ym kuluja joita maksavat veroissaan myös lapsettomiksi jääneet ihmiset tai ne jotka eivät lapsia halua.
        -
        LUKUMÄÄRÄ : Täysin TV:tä katsomattomien lukumäärä on kokonaisuudessa häviävän pieni verrattuna moniin edellä mainituista,itsekin tunnen varsin monta joilla sontalaatikko on mutta lupaa ei makseta.
        Lisäksi TV veroa tms. maksava voi valita katsooko sitä vai ei,toisin kun ihmiset jotka asuvat kaukana junaradoista eivätkä käytä tai tarvitse junaa koskaan,silti maksavat - onko se oikein ?
        -
        TV lupa maksu on aina ollut turhaa pelleilyä,kilpajuoksua luvattomien ja tarkastajien välillä ja kuitenkin YLE saa rahansa valtionhallinnon päätöksien mukaan joten miksi eroitella se muista veroista ?
        -
        Kerrankin jotain järkevää,yllätyin jopa niin paljon että kysyin kuullessani : onko aprillipäivä ?

• älytöntä
        RIISTOA PRKL kirjoitti:

Itselläni on pieni toiminimi, samoin vaimolla.
        Eläminen on yhtä sentin venytystä.

Tämän älyttömän idean jälkeen saamme "lisäveroa"
        2 kpl per tmi
        2 kpl per henkilö

eri yhteensä joudumme maksamaan 900 euroa vaikkemme katsoa Yle-jungneria ollenkaan.

• O N T Ä S S Ä
        nimimerkki kirjoitti:

http://areena-beta.yle.fi/palaute

Tuonne voi laittaa mietteitä tästä verotusaiasta.

• Palveluntuottaja_
        älytöntä kirjoitti:

2 kpl per tmi
        2 kpl per henkilö

eri yhteensä joudumme maksamaan 900 euroa vaikkemme katsoa Yle-jungneria ollenkaan.

Valivali, kitikiti.

Teitä valittajia piisaa suomenmaassa, muuttakaa vaikka ruottiin, jos siltä tuntuu...siellä asiat ovat varmaan paremmalla tolalla.

• yksinkertainen....
        nimimerkki kirjoitti:

kaikkien työttömien olevan laiskaperseitä. Katos hei nuija peiliin ja funtsi hetki (jos sulla on millä funtsia yleensäkään). Meitä on helvetin monta työtöntä, jotka menisimme riemusta kiljuen töihin jos sitä työtä vaan olisi. Annatko ahkeran persepaikkasi jollekin meistä, ja rupeat makoilemaan ja nauttimaan vuorostasi (kun NIIN kerta VITUTTAA....)?? Mieluusti otamme kyllä työpaikkasi....!!

• asiassa

Suoritetaan kansanäänestys asiassa.

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Itse kannatan c. Se ratkaisu toimii myös hyvin kaupallisella kanavalla: maksat jos haluat katsoa.

• te kirkollekin
        älytöntä kirjoitti:

2 kpl per tmi
        2 kpl per henkilö

vaikka että käy sielä.

• minäkin....
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Itse kannatan c. Se ratkaisu toimii myös hyvin kaupallisella kanavalla: maksat jos haluat katsoa.

tuota vaihtoehtoa C . Miksi maksaa sellaisesta, minkä ohjelmatarjonta on surkeaa. Ne ketkä tykkäävät tarjonnasta, maksakoon. Minä en maksaisi!!

• kannattanut vuosia
        sun juttujas kirjoitti:

Minäkin maksan rautateiden ylläpidosta vaikken junaa ole vuosiin nähnytkään.
        -
        Samaten joku saattaa maksaa moottoriteiden ylläpidosta vaikkei ole kotikaupungista poistunut vuosiin.
        -
        Eikä unohdeta lasten hoito,koulu,harrastus ym kuluja joita maksavat veroissaan myös lapsettomiksi jääneet ihmiset tai ne jotka eivät lapsia halua.
        -
        LUKUMÄÄRÄ : Täysin TV:tä katsomattomien lukumäärä on kokonaisuudessa häviävän pieni verrattuna moniin edellä mainituista,itsekin tunnen varsin monta joilla sontalaatikko on mutta lupaa ei makseta.
        Lisäksi TV veroa tms. maksava voi valita katsooko sitä vai ei,toisin kun ihmiset jotka asuvat kaukana junaradoista eivätkä käytä tai tarvitse junaa koskaan,silti maksavat - onko se oikein ?
        -
        TV lupa maksu on aina ollut turhaa pelleilyä,kilpajuoksua luvattomien ja tarkastajien välillä ja kuitenkin YLE saa rahansa valtionhallinnon päätöksien mukaan joten miksi eroitella se muista veroista ?
        -
        Kerrankin jotain järkevää,yllätyin jopa niin paljon että kysyin kuullessani : onko aprillipäivä ?

Verotukseen siirtymistä koska Yle tuottaa ylivoimaisesti parasta tarjontaa ja itse on tullut aina hoidettua lupamaksut.Loppuu vihdoinkin näitten pummien ja lintsareitten takia johtuvat lupamaksujen korotukset.

• voisi olla
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

myös valinnaisesti kaikki verot, mitä haluaa maksaa eri instansseille.

• erikoista niiltä
        minäkin.... kirjoitti:

tuota vaihtoehtoa C . Miksi maksaa sellaisesta, minkä ohjelmatarjonta on surkeaa. Ne ketkä tykkäävät tarjonnasta, maksakoon. Minä en maksaisi!!

muilta kanavilta tulee, jos otetaan pois kaikki amerikkalainen paska?

• kannatan!
        no... kirjoitti:

maksanhan minäkin nyt tavallaan kansallisbaletista ja -oopperasta vaikken niissä käykään. Samoin maksan esim. vanhusten hoidosta ja koulujärjestelmästä vaikken niitäkään käytä.

maksaa kuitenkin,niin mielummin vero muodossa.
        Laskujen maksua on jo muutenkin ja maksaahan se myöskin kun pankki laskuttaa.
        Ei ole hyvä jos ei saa edes kotona olla rauhassa.

• TULTA MUNILLE
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Miten vain pari kanavaa voidaan rahoittaa pakollisilla lupamaksuillta tai pakkoveroilla oman vasemmistofeministisen propaandansa?

Miksen saa kanavoida lupamaksujani (tai tulevia veroja) oikeasti hyville kanaville esim mtv3? Tai miksi minun täytyy maksaa tällaista kommunisti veroa ylelle jos katson DVD josta olen jo maksanut käyvän markkinahinnan v 2009 vapaassa maailmassa?

Mitä tasa-arvoista tässä on ylen feministitoimittajat?

Mitä tasa-arvoista on siinä että miestenkin maksamilla lupamaksu rahoilla lähetetään heitä itseään kohtaan tällaisia miesviha ohjellmia kuten tulta munille yleradio1 jne?

• kirkosta,
        TULTA MUNILLE kirjoitti:

Miten vain pari kanavaa voidaan rahoittaa pakollisilla lupamaksuillta tai pakkoveroilla oman vasemmistofeministisen propaandansa?

Miksen saa kanavoida lupamaksujani (tai tulevia veroja) oikeasti hyville kanaville esim mtv3? Tai miksi minun täytyy maksaa tällaista kommunisti veroa ylelle jos katson DVD josta olen jo maksanut käyvän markkinahinnan v 2009 vapaassa maailmassa?

Mitä tasa-arvoista on siinä että miestenkin maksamilla lupamaksu rahoilla lähetetään heitä itseään kohtaan tällaisia miesviha ohjellmia kuten tulta munille yleradio1 jne?

niin sillähän se kuittaantuu.

• enemmin
        RIISTOA PRKL kirjoitti:

Käytännössä työntekijä maksaa veroluonteisessa maksussa tulojensa mukaan. Mitä enemmin tienaa, niin sitä enemmin maksaa. Jo yksi työssäkäyvä maksaa tämän vuoksi jo hyvin monen tv-maksut, koska tulottomat ei maksa.

Kaksi työssä käyvää maksaa tällöin jo noin viidet tv-maksut! Loput siipeilee..

• esiin kaapista
        TULTA MUNILLE kirjoitti:

Olisi jo aika astua tätä päiviä eikä luolastossa tsemppailla ja kukkoilla. Kyllä feminismi on kaunis aate meille miehillekin. Siitä naisemme saavat voimaa ja rakastavat meitä vielä enemmän. Itse olen vihreiden äänestäjä ja DI, mutta myös kaikenlaiset lökäpöksyt tuttavani Käpylässä iloitsevat feministeistä.

• Tulta Munille luvanmaksajille
        kirkosta, kirjoitti:

niin sillähän se kuittaantuu.

Niin siis tämä ylen vero on siitäkin kohtaa täysin järjetön että ei siitä voi silloin erota - eli mites silloin ne sadat tuhannet joilla ei ole tv:tä?

Ja entä tosiaan muut oikeasti hyvät kanavat joita katson ja joille haluaisin maksuni kanavoida?

Entä DVD ja taivaskanavat joista olen jo maksanut käyvän markkinahinnan - ja silti maksan sivusta jollain ihme punafeministi ylelle? Järjetöntä!

Tässä näkee käytännössä ylen feministoimittajien käsityksen tasa-arvosta ja yksilön vapaudesta.

• jos
        vaan työtön kirjoitti:

on töissä ollessan maksanut veroja, että hänelle työttömyyden sattuessa olisi jokin rahallinen turva.

Voithan itse jäädä työttömäksi ja antaa työpaikkasi työttömälle, niin pääset "nauttimaan toisten veroista".

ei ole ollut ollenkaan töissä vaan valmistuttuaan koko ajan työttömänä?
        Näitäkin on näitä henkilöitä!
        Missä välissä ne on tienannu ja mitä?

• TULTA MUNILLE
        esiin kaapista kirjoitti:

Olisi jo aika astua tätä päiviä eikä luolastossa tsemppailla ja kukkoilla. Kyllä feminismi on kaunis aate meille miehillekin. Siitä naisemme saavat voimaa ja rakastavat meitä vielä enemmän. Itse olen vihreiden äänestäjä ja DI, mutta myös kaikenlaiset lökäpöksyt tuttavani Käpylässä iloitsevat feministeistä.

Eli myönnät epäsuorasti että juuri tämän sairaan ismin levittäminen on yksi puolueettomaksi tarkoitetun yleisradiomme päätehtävistä? Vähän niinkuin taistolaisuudenkin.

Tai näkeehän sen jokainen näistä tulta munille miesviha ohjelmista...

Ja meidän miesten pitää vielä pakotettuna maksaa tämä meitä kohtaan suunnattu propaganda. Tämähän on ihan suoraan jo kuin NL tai natsisaksast. Jotkut kgb tyyliset sekunda poliisit käyvät vielä valvomassa asiaa ovillamme kotirauhaa rikkoen...

--

Mitä tulee tulta munille ismisi autuuteen niin lähinnä sen ansiosta olemme jo nyt tilassa jossa avioliitoista hajoaa 50% ja avoliitoista 90%.

Sekä yhden ihmisen talouksia on ME määrä historiassa. Yhä useampi sukukypsä mies elää säälittävästi runkaten yksinään tai sitten erotettuna pelkäksi maksumieheksi lapsistaan.

Luepa vaikka kirja: mies vailla tasa-arvoa (kirjoittajana 30 huolestunutta eri akateemista huippuvaikuttajaa läpi suomen) tai vaikka lastenpsykiatrien huoletunut uutuskirja: pelastakaa pojat - tai kirja naisten seksuaalinen valta - tai pasi malmin väitöskirja miesten tasa-arvo ongelmista suomessa jne jne jne

Kaikki nämä (noin 5-10 muun kirjan kanssa) ovat ilmestyneet vain 2 vuoden sisällä - eli nosta nyt se katseesi arvon viherfeministi nainen sieltä ylen tulta munille ohjelmista ja lue vaikka nyt aluksi nuo kirjat.

Siellä on heti alkuunsa kohta jonka sinäkin allekirjoitat varmasti - nimittäin kirjassa naisten seksuaalinen valta sanotaan että teeskentely ja valehtelu on sääntö naisten vallankäytössä.

• KUn EN KUULU!
        te kirkollekin kirjoitti:

vaikka että käy sielä.

En kuulu kirkkoon. Ja jos kuuluisin, eroaisin. Ei ole varaa maksaa yhtään ylimääräistä senttiä. Miksi helvetissä ei voisi tätä tv-lupaa hoitaa Maksukortilla. Jos katsot, hankit kortin, jos et katso, ei korttia. Korttiin ladataan tietty summa, vaikka 300e. Ja kortilta menisi aina katselun mukaan rahaa pois. maksimissaan kuitenkin 82 senttiä päivässä vaikka pitäisit töllöä auki yötä päivää. Eli 3,41 snt tunti. Näin se olisi tasapuolista kaikille. Tai jos maksais vaikka 5 snt. tunti. Ja se raha kuluisi vaan jos katsot Ylejungnerin kanavia. Itselläkin on taulutv jossa valitettavasti on digiviritin, mutta käytän sitä ainoastaan pelikoneeni näyttönä ja videoiden katseluun. Ei minulla ole edes antennia tai kaapelia kiinni tv:ssä joten en aio tv-lupaakaan maksaa.

• ja yksi...
        RIISTOA PRKL kirjoitti:

pienellä eläkkeellä kituuttava, jolta ei mene veroa lainkaan pääsee taas yhdästä menoerästä eroon!! Jippii. Uudistus on mitä parhain ajatus. Ne maksakoon ja rahoittakoon tätä yhteiskuntaa, joilla on siihen varaa ja jotka ovat terveitä.

Hienoa t: kituuttaja

• Liity mukaan
        kannatan! kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,6425.0.html

• Ducanaer
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Vaihtoehto C ehdottomasti.

• Kansalainen_
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Juu itsekin kannatan c-vaihtoehtoa. Oli se niin prkl:n tyhmää kun ei TV:n digitalisoinnin yhteydessä tehty tätä päätöstä jo, niin nyt kaikilla olisi boksit joissa ainaskin ois lisävarusteena mahdollisuus ostaa maksukortin lukija. Oispa niillekin ostoille tullu yks järkevä syy!

Luulis tuon maksun pystyvän tämän päivän tietoyhteiskunnassa ratkaisemaan tietty muutenkin kuin maksukortilla, mutta siis tyyliin maksa ensin - katso sitten. Eikä mitään f*ing veroja!

• Pitkäaikaistyönhakija
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Muuten minäkin valitsisin tuon kohdan C, kun en digiboksia omista, mutta onhan niitä muitakin YLE-palveluita - mitenkäs ne sitten rahoitetaan?

"Yle-vero olisi maksu kaikesta siitä, mitä Yleisradio tuottaa eli muun muassa televisio- ja radio-ohjelmista, verkkotuotannosta ja arkistomateriaalista."

Tiedä miten se verotus sitten käytännössä hoidetaan, mutta näyttää siltä, että vähävaraiset eivät osallistu niihin talkoisiin. Sorry!

Vaikka ikityönhakija ja köyhä olenkin (en omasta tahdostani!), olen kuitenkin tullut toimeen, kun olen jättänyt hankkimatta kaiken sen mikä ei ole hengissä pysymisen kannalta välttämätöntä. Niin, vähän ankeaahan se on ollut, mutta tuleepahan keksittyä monta sellaista tekemistä, mikä ei maksa mitään.

Tingin monesta, mutta tietokone ja netti (1/1Mbps) sekä vanha VHS-video on hankittuna. Tämä yhdistelmä on minulle ovi maailmaan: atk-taitojen edistäjä ja ylläpitäjä, opinahjo, neuvonta- ja tietotoimisto, musiikkikeskus, elokuvateatteri, yhteydenpitokanava, (virtuaali)matkailun mahdollistaja ym. Lisäksi kirjastosta voin lainata VHS- ja DVD-elokuvia katseltavaksi, musiikkia kuunneltavaksi ja tietenkin kirjoja luettavaksi ihan ilmaiseksi!

Hyvää kevättä kaikille raskautetuille! ;o)

• nimierkitön

vaikka että käy sielä.

en maksa, enkä käy...

• Veronmaksaja Kruununhaasta

ole koiraa, mutta minun on silti osallistuttava näiden nelijalkaisten ihmisen ystävien jätösten siivoukseen, kun koiraveroa ei enää kerätä.
        Minulla ei myöskään ole lapsia, mutta maksan silti veroissa koulujen ja päiväkotien ylläpidosta.
        Minulla ei ole tarvetta käyttää kunnallista terveydenhoitoa koska minulla on varaa yksityiseen, mutta silti minulta kerätään verovaroja kunnallisen terveydenhoidon kuluihin.

Eli maksakoot ne jotka näitä palveluja käyttävät tai joilla on koira.

• nimierkitön
        Älä livistä kirjoitti:

...teitä idiootteja oikein sikiää?

• irtisanomisen jälkeen
        yksinkertainen.... kirjoitti:

kaikkien työttömien olevan laiskaperseitä. Katos hei nuija peiliin ja funtsi hetki (jos sulla on millä funtsia yleensäkään). Meitä on helvetin monta työtöntä, jotka menisimme riemusta kiljuen töihin jos sitä työtä vaan olisi. Annatko ahkeran persepaikkasi jollekin meistä, ja rupeat makoilemaan ja nauttimaan vuorostasi (kun NIIN kerta VITUTTAA....)?? Mieluusti otamme kyllä työpaikkasi....!!

ehdin olla työttömänä tasan kaksi viikkoa.
        Töitä kyllä löytyy työn tekijöille ja jos ei omalta alaltasi niin aina on mahdollista opiskella kakkosammatti.

Ne jotka väittävät, että tässä maassa ei ole töitä ovat työtävieroksuvia sosiaalipummeja jotka elävät muiden verotuloilla.
        Mielummin istutaan takapuoli homeessa kotona kuin mennään hanttihommiin.

• Hande1985
        KUn EN KUULU! kirjoitti:

En kuulu kirkkoon. Ja jos kuuluisin, eroaisin. Ei ole varaa maksaa yhtään ylimääräistä senttiä. Miksi helvetissä ei voisi tätä tv-lupaa hoitaa Maksukortilla. Jos katsot, hankit kortin, jos et katso, ei korttia. Korttiin ladataan tietty summa, vaikka 300e. Ja kortilta menisi aina katselun mukaan rahaa pois. maksimissaan kuitenkin 82 senttiä päivässä vaikka pitäisit töllöä auki yötä päivää. Eli 3,41 snt tunti. Näin se olisi tasapuolista kaikille. Tai jos maksais vaikka 5 snt. tunti. Ja se raha kuluisi vaan jos katsot Ylejungnerin kanavia. Itselläkin on taulutv jossa valitettavasti on digiviritin, mutta käytän sitä ainoastaan pelikoneeni näyttönä ja videoiden katseluun. Ei minulla ole edes antennia tai kaapelia kiinni tv:ssä joten en aio tv-lupaakaan maksaa.

Vaikka et kuulu kirkkoon niin yhteisöveroista menee osuus kirkolle kuuluitpa siihen tai et. Tv-lupa on kyllä vanhentunut maksunkeräämismuoto, mutta loppupeleissä kuitenkin varsin edullinen ja tasapuolinen kaikille. Jatkossa jos lupa kerätään veron muodossa niin se maksaa sitten kaikki riippumatta siitä onko tv:tä vai ei. Sen lisäksi veroa maksaa kaikki, kun nykyinen lupahan on talouskohtainen eli riittää kun lupa on talouteen jonkun toimesta hommattu ja maksettu. Jatkossa lupamaksu itse asiassa kasvaa vaikka se ei yksittäisen henkilön kohdalla olisikaan kovin paljoa. Mielestäni nuo erinäiset yle boikotit ovat turhia, koska fakta on että niillä lupamaksuilla rahoitetaan koko ylen:n toiminta eli siis radiot mukaan lukien. Lupamaksuhan on vajaat 20 euroa kuussa. Eli jos on varaa ostaa 400-800 euron taulu-tv ja mahdollisesti vielä siihen boksi, jotka kestävät sen maksimissaan kolme vuotta niin on kyllä varaa myöskin maksaa tuo kyseinen summa. Lisäksi yle kuuntelee ja sen velvollisuus onkin kuunnella katsojien toiveita huomattavasti paremmin kuin kaupallisten kanavien. Helpommin saa uusinnat pyörimään ylellä kuin esim. maikkarilla.

• MINÄ50
        uutisia kirjoitti:

Kuinkahan montaa muuta yhteiskunnan tuottamaa harrastusta käyttää yhtä suuri osa kansasta kuin teeveetä. Samoista rahoistahan maksetaan urheilupaikat, oopperat ja paljon muuta vaikka niitä ei itse käyttäisikään. Eipä oo ainakaan enään vapaamatkustajia joita suurin osa tv:luvattomista kuitenkin on.
        Ehdottomasti kannatan.

Olen samaa mieltä.Jää poi ne jotka eivät maksa tv:n katselusta.

• basto
        Palveluntuottaja_ kirjoitti:

Valivali, kitikiti.

Teitä valittajia piisaa suomenmaassa, muuttakaa vaikka ruottiin, jos siltä tuntuu...siellä asiat ovat varmaan paremmalla tolalla.

Hmm ehkä olen valittaja mutta minun palkkani ei riitä television katsomiseen eikä ole riittänyt 10 vuoteen ja nyt minun pitäisi maksaa veroa siitä hyvästä että sinä voit katsoa sitä?
        Kuulostaa siltä ette sinä olet se valittaja joka pelkää ettei elämässä ole muuta sisältöä kuin tv.
        Hanki itsellesi uusi harrastus joka ei vie rahaa kuten minä tein :D

• basto

vaikka että käy sielä.

Tuossa on se toinen turha maksu jonka olen joutunut karsimaan pois pienen palkan takia. Nykyään muuten helppoa karsia eroakirkosta.fi auttaa siinä.
        Enkä ole joutunut katumaan vielä päivääkään

• joka katsoo

Miksi ei katsojille tarjota maksukortteja kaikille kanaville?
        Tämähän olisi oikeudenmukainen systeemi.
        Jos ei ole lunastanut korttia, ei myöskään mitään näe.

• mies2756u
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

yle on perustettu kansalaisille tiedottamisen takia jos kansalle tarvitsee ilmoittaa jotain siihen käytetään ylen ylläpitämiä vehkeitä lähettimiä yms.

kaikki varmasti kuuntelee radioo jos yle ei olisi sitä perustanut ja toimilupia jakanut ei sitä varmaan kuuntelis kukaan samoin internet

olis pikkusen kalliimpaa ilman yleä noi palvelut joten kannatan A vaihtoehtoo se ei nuppia kohden tulis maksaan paljoakaan

• Älä livistä
        jhjg kirjoitti:

osta mulle ME hengessä seuraavan viikon ruuat. KAIKKI MAKSAA.

Lähetä yhteystietosi ja kerro mitä syöt ja mitä se maksaa, niin ostan sulle viikon sapuskat ME- hengessä. Olen sanojeni mittainen MIES.

• TiukkaTV
        RIISTOA PRKL kirjoitti:

Mielestäni Ylellä on niin laadukkaat ja hyvät ohjelmat läpi linjan, toki ala-arvoistakin mahtuu väliin, joten ehdotan että jokainen suomen talous maksaisi veroina 500 eur per lärvi (aikuinen) "töllösakkoa". Saisimme tuon kuralla olevan hoitolaitoksen jaloilleen ja ehkä sieltä jatkossa tulisi vain sitä hyvää, jokaiselle makunsa mukaan. Mutta jo TV1 ja TV2 kanavien olemassa olon vuoksi olen valmis pulittamaan 500 euroa. Ei se paljon kirpaise. Menisi se raha johonkin turhempaan kuitenkin. Tosin katson tuiki harvoin teeveetä mutta maksaisin silti.

• Tv-kortti
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

Maksakoot ne keitä kiinnostaa katsoa moista.
        Itse en katso, koska ei sieltä tule mitään katsottavan arvoista.

• greijus
        no... kirjoitti:

Ajoneuvoveroa ei maksa autoton, kiinteistöveroa
        ei taloton, pääomaveroa ei ihminen, jolla ei vuokratuloja ym. Miksi sellaisen ihmisen, joka ei omista TV:tä, pitäisi maksaa turhasta? Mistä
        köyhä mökin mummo ottaa 200 euroa? Ylen kaavaile-
        ma vero on epäoikeudenmukainen, perustuslain vas-tainen ja härskiä rahastamista. Parempi olisi TV-
        maksun poisto ja lähetysten kaikkinainen kaupal-listaminen.Näin se toimii monessa maassa ilman katsojilta perittäviä maksuja. Vastustettava YLEN
        ahneutta, joka lähestyy jo Fortumin härskiyttä.

• RIISTOA PRKL kirjoitti:

Olen sitä mieltä että tv-lupamaksut pitää lopettaa
        sen tilalle tulisi kaikki kanavat maksullisiksi,
        siis kortilla katsottaisiin ,se olisi minun mielestä
        oikeudenmukaista, mitä katsoo niin maksaa siitä.

• veronmaksaja 1

On oikein että tv-lupa menee verovaroista.
        Maksanhan nyt lastenhoidosta,ilmaismatkoista,
        maahanmuuttajien ylläpidosta jne.Nyt on minunkin
        vuoro saada jotain.

• POISTETTU-
        Liity mukaan kirjoitti:

Samaa mieltä - maksakoon, ketkä katsovat. Digi-lähetyksien jälkeen jäi tv-pois. Paskat sieltä tule mitään, kun uusintoja uusintojen perään ja varsinkin ylen-kanavilta EI MITÄÄN. Dokumentteja ja luonto- asiaohjelmia saisi olla enemmän. Ja leffat ovat tänä päivänä niin halpoja, että nitä ostaa jos mieli tekee katsoa - TV:t kaatopaikalle. Siinähän roinakasa vasta olisikin.

• Miksi mä en saa niitä rahoja
        Hande1985 kirjoitti:

Vaikka et kuulu kirkkoon niin yhteisöveroista menee osuus kirkolle kuuluitpa siihen tai et. Tv-lupa on kyllä vanhentunut maksunkeräämismuoto, mutta loppupeleissä kuitenkin varsin edullinen ja tasapuolinen kaikille. Jatkossa jos lupa kerätään veron muodossa niin se maksaa sitten kaikki riippumatta siitä onko tv:tä vai ei. Sen lisäksi veroa maksaa kaikki, kun nykyinen lupahan on talouskohtainen eli riittää kun lupa on talouteen jonkun toimesta hommattu ja maksettu. Jatkossa lupamaksu itse asiassa kasvaa vaikka se ei yksittäisen henkilön kohdalla olisikaan kovin paljoa. Mielestäni nuo erinäiset yle boikotit ovat turhia, koska fakta on että niillä lupamaksuilla rahoitetaan koko ylen:n toiminta eli siis radiot mukaan lukien. Lupamaksuhan on vajaat 20 euroa kuussa. Eli jos on varaa ostaa 400-800 euron taulu-tv ja mahdollisesti vielä siihen boksi, jotka kestävät sen maksimissaan kolme vuotta niin on kyllä varaa myöskin maksaa tuo kyseinen summa. Lisäksi yle kuuntelee ja sen velvollisuus onkin kuunnella katsojien toiveita huomattavasti paremmin kuin kaupallisten kanavien. Helpommin saa uusinnat pyörimään ylellä kuin esim. maikkarilla.

Niin sitä vaan peritään isoja maksuja vaikka palvelut vaan huononee ja mitään takuita ei anneta.Jos itse ostan sen taulu television niin luotan siihen että se toimii ja saan siihen jopa takuun.Jos maksan TV-luvan niin minulla ei ole mitään takeita siitä näkyykö se vai ei?No sitten ne päättää muuttaa digi-aikaan eli ostakaa lisä-laite niin sitte näette taas ohjelmia.Ennen tuli niin sanotusti lumisadetta ruutuun kun lähetys oli huono kuinkas nyt?No siinä voi olla sama kuva vaikka viisi minuuttia tai äänet kadoksissa ,pätkimisiä, ja vaikka mitä ja ohjelmasta ei saa mitään tolkkua eli taas menimme tekniikassa taaksepäin eikä siinä lupaa kyselty vaan pakotettiin.No kun sieltä saa tarkat katsoja luvut niin eikö sieltä myös voi katsoa että kuka sitä laitetta vaksii ja onko sillä siihen lupa?Ja minusta ylellä ei ole mitään syytä kerätä rahaa sillä muutkin kanavat pyörivät vaikka eivät katsojilta rahoja perikkään ja jos joku Max kanavan on maksanut niin omaa tyhmyyttä ,jos kukaan ei osta ei kukaan mainosta ja silloin lähetys siirtyy mtv3 kanavalle ja ei tarvi kortteja.No jos ostan mtv3 max kortin niin miksi maksan tv-lupaa sillä maksan jo siitä mitä katson ja sillä kun ei juurikaan ole tekemistä ylen kanssa.Jos en katso ylen tuottamaa sontaa niin saanko antaa rahani vaikka maikkarille sillä sen kanavia tuntuu olevan aina päällä (joo saat mutta silti joku tulee ovelle sitä ylen rahaa kinuun). PS.Voitaisiinko vaan antaa sen ylen mennä konkurssiin ja antaa niiden pyörittää joilla siihen on rahaa ja ymmärrystä bisnekseen.

• RÖTKÖ
        TiukkaTV kirjoitti:

Mielestäni Ylellä on niin laadukkaat ja hyvät ohjelmat läpi linjan, toki ala-arvoistakin mahtuu väliin, joten ehdotan että jokainen suomen talous maksaisi veroina 500 eur per lärvi (aikuinen) "töllösakkoa". Saisimme tuon kuralla olevan hoitolaitoksen jaloilleen ja ehkä sieltä jatkossa tulisi vain sitä hyvää, jokaiselle makunsa mukaan. Mutta jo TV1 ja TV2 kanavien olemassa olon vuoksi olen valmis pulittamaan 500 euroa. Ei se paljon kirpaise. Menisi se raha johonkin turhempaan kuitenkin. Tosin katson tuiki harvoin teeveetä mutta maksaisin silti.

Nyt pitää sanoa eläkeläisenä, että köyhät kyykkyyn. :(

• xxxxx
        no... kirjoitti:

jäänyt koulut käymättä,ilmeisesti katseletkin pikku kakkosta.

• xxxxx
        kannatan! kirjoitti:

katselua ole kukaan tähänkään asti häirinnyt,vaikka ei ole lupamaksuja maksettu,eikä makseta.

• xxxxx
        MINÄ50 kirjoitti:

Olen samaa mieltä.Jää poi ne jotka eivät maksa tv:n katselusta.

juttu ole näin,jos lähden oopperaan maksan aika kovan hinnan lipusta,koska haluan nähdä esityksen,millä perusteella minun pitäisi maksaa ylelle koska en halua katsoa ylen kanavia?eikö tämä ole pakkosyöttöä,olen valmis maksamaan niistä ohjelmista joita katson.laitetaan mielummin kaikki kanavat maksullisiksi,ja maksetaan siitä mitä katsotaan.

• xxxxx

vaikka että käy sielä.

tauno tiedä että se on vapaaehtoinen maksu,ei kirkosta tule lupatarkastajaa ovellesi kyyläämään jos et maksa kirkollisveroa.

• en aio maksaa
        Hande1985 kirjoitti:

siellähän nyt tuli täyttä paskaa,yle lähettää uusintoja,tuleeko sieltä jotain muutakin?radiokanavat on täyttä paskaa,juontajat ovat niin idiootteja ettei niitä kestä edes kuunnella(esim.kekäläinen)ja musiikki suomi humppaa.TÄSTÄKÖ PITÄS MAKSAA?nyt kansa kapinaan,täällä on jo riittävän suuri verotus!

• KUTEN ARMEIJASSA
        Jo mukana kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,4056.0.html

Erisuuntien propaganda ja porno, kaupallinen väkivaltasaasta TV-ohjemissa on syy periaatteeliseen kieltäytymiseen television tukemisesta. Kunnon kansalaiset maksavat kirkolle, avustusjärjestöille ja vastaaville. Niitä varoja eivät ahneet keinottelijat saa riistää itselleen. Suuri osa tv-maksuistahan menee tulonsiirtona kaupallisille toimijoille kun nämä saavat taajuudet vastikkeetta - Digita takoo jättivoittoja ranskalaisille omistajilleen. Lisäksi tällä tuetaan nimenomaan rikkaita 50 tuuman kotiteattereiden omistajia koska rahaa haaskataan hd-tvn miljardi-investointeihin joista vain rikkailla on mahdollisuus nauttia.

• asssdds
        TiukkaTV kirjoitti:

500e per naama vuodessa on todella hyvä summa. Opiskelijat ja muut köyhät voivat sitten paastota esimerkiksi helmikuusta kesäkuuhun.

• tonza86
        RÖTKÖ kirjoitti:

Nyt pitää sanoa eläkeläisenä, että köyhät kyykkyyn. :(

eihän tossa ole mitään järkeä!! ylen kanavilta tulee kerran vuodessa katsomisen arvoista ohjelmaa (jääkiekon mm-kisat)muuten pelkkää kuraa ja siitäkö sitä maksettaisiin 450€ ei jumalauta sanon minä! maksukortille ylen kanavat, maksakoon ne sen ketkä sitten niitä haluaa tapittaa

• ilman lupaa
        mies2756u kirjoitti:

yle on perustettu kansalaisille tiedottamisen takia jos kansalle tarvitsee ilmoittaa jotain siihen käytetään ylen ylläpitämiä vehkeitä lähettimiä yms.

kaikki varmasti kuuntelee radioo jos yle ei olisi sitä perustanut ja toimilupia jakanut ei sitä varmaan kuuntelis kukaan samoin internet

olis pikkusen kalliimpaa ilman yleä noi palvelut joten kannatan A vaihtoehtoo se ei nuppia kohden tulis maksaan paljoakaan

"yle on perustettu kansalaisille tiedottamisen takia jos kansalle tarvitsee ilmoittaa jotain siihen käytetään ylen ylläpitämiä vehkeitä lähettimiä yms."

Toisaalta sille kansalaiselle, jolla ei ole ollut TV/Radiota ei ole aiemminkaan tiedotettu mitään.

Nyt sama kansalainen joutuu maksamaan vaikkei edelleenkään tiedoteta mitään.

Kannatan vaihtoehtoa C. Se on selvin ja oikeudenmukaisin. Taitaa pakkovero vastaan olla joku eu-määräyskin.

• Jep Jep
        TiukkaTV kirjoitti:

HHmm...mielestäni sieltä kyllä tulee tuudin täydeltä paskaa. 3,subtv,jne maksukanavat ovat paljon parempia. Turhaa maksaa lupia kun ei katokkaan 1 ja 2 kanavaa. Laissa pitäis kieltää pakollinen maksaminen. Laittaisivat samalla tavalla kun tv1000 ja mtvplus kanavat se kellä on kortti ja ovat maksaneet tietyn maksun kuukaudessa niin näkevät kanavat.

• heheee
        asiassa kirjoitti:

a) Yle-vero
        b) nykyinen systeemi
        c) Yle maksukortille
        d) Yle lopetetaan

jompikumpi

• Kalle33
        jos kirjoitti:

ei ole ollut ollenkaan töissä vaan valmistuttuaan koko ajan työttömänä?
        Näitäkin on näitä henkilöitä!
        Missä välissä ne on tienannu ja mitä?

Luovuta työpaikkasi työttömälle ja nauti itse välillä työttömyyskorvauksesta.

Vituttaa tuollaiset tyypit jotka omivat työpaikat ja rahat itselleen. Kun joskus on sattunut saamaan jalkansa oven väliin, eikä irtisanomisia ole tullut. Antaisivat toistenkin välillä tehdä hienoa työtä, ja nauttia rahoista, ulkomaanmatkoista, omakotitaloista, uusista autoista...

• tomdooleyy
        tomdooley kirjoitti:

Heissan

laskutaidostaan,sillä olet jo ennakoinut tulevan veron huojennuksen viidellä eurolla (5 E)
        Olisiko matikan kertauskurssi ajankohtainen?

Maksan mielelläni veroistamme sen lasketun summan euroja,jos YLE:n kanaville saataisiin virikkeitä antavia ohjelmia,vaikkapa aikuisviihdettä kaikille suuntauksille, iltaisin ja sunnuntaiaamuisin,siinä klo. 10 maissa.

• sss09
        irtisanomisen jälkeen kirjoitti:

ehdin olla työttömänä tasan kaksi viikkoa.
        Töitä kyllä löytyy työn tekijöille ja jos ei omalta alaltasi niin aina on mahdollista opiskella kakkosammatti.

Ne jotka väittävät, että tässä maassa ei ole töitä ovat työtävieroksuvia sosiaalipummeja jotka elävät muiden verotuloilla.
        Mielummin istutaan takapuoli homeessa kotona kuin mennään hanttihommiin.

Niinku sekin olis itsestäänselvyys että pystyy alkaa opiskelemaan jos on itsellään talot ja lainat päällä joutuessaan työttömäksi.
        On hituinen puotus liiton rahoilta opintotukeihin..?
        Ei pahemmi opintotuella makseta autojen/asuntojen lyhennyksiä.
        Mitäpä arvelet onko tällä hetkellä kovin hirveästi olla töitä tarjolla laman takia millään alalla...?
        Taas herrat innoissaa hieroo karvasia käsiään yhtee et nyt saadaan köyhältä kansalta viimesetki rahat.

• yhden vastauksen ainakin
        Kommentoi asiaa kirjoitti:

Eipä näy ylen verkkosivuilla mitään tähän veroon liittyvää kommentointia. Ylen demarit nauravat partaansa kun tietävät kuinka paljon tulot nousevat verotuksen alettua.

Tähän asiaan. Jos se television maksu laitetaan verolle, niin onko siinä mukana niin, radio, televisio, ausuntoautot, mökit, mummolat (jotka on tyhjillään),internet (monillahan saattaa olla kaksi-kolmekin telkkaria monet radiot monet tietsikat kotona)vai onko se vero yksi per lärvi vai yksi per huoneisto saako sitä vero käyttää mm:ssa mökeillä vaunuilessaan vai mikä tämä tälläinen vero on, kun siitä ei oikein saa mistään mitään tolkkua. Tavallaanhan tämä olisi parempi, jos tämä kattaisi kaikki nuo edellämainitut tapaukset. Silloin ei minulla olisi mitään sitä vastaan, jos hinta ei nousisi, mutta ainahan hinnat tosin nousevat.

• Anonyymi
        Älä livistä kirjoitti:

minä katsontelkka joka.on musta miksi minun täytyy maksaa.telkka maksu..eli mustasta.toinen vaihto esitys.mimä maksan veroa joka.kuukausi

• Anonyymi
        Älä livistä kirjoitti:

minulla on televisio .antenni eikä kuvaa näy kaiki on ok miksi kuva ei näy . Antero haluaa mitä

• Anonyymi
        tomdooley kirjoitti:

Heissan

minkä takia maanantaina suurin osa kanavista häipyivät

• Anonyymi
        tomdooley kirjoitti:

Heissan

aika.epäselvästi kommentoitu selventäminen

• Anonyymi
        kannattanut vuosia kirjoitti:

Verotukseen siirtymistä koska Yle tuottaa ylivoimaisesti parasta tarjontaa ja itse on tullut aina hoidettua lupamaksut.Loppuu vihdoinkin näitten pummien ja lintsareitten takia johtuvat lupamaksujen korotukset.

jokaiselta veronmaksajalta otetaan televisiosta maksu
        tässä on pieni ongelma ?en omista televisiota

• Anonyymi
        joka katsoo kirjoitti:

maksan telkkamaksun vaikka minulla ei ole televisiota Miksi?!!!!

• Anonyymi
        joka katsoo kirjoitti:

minulta otetaan eläkkeestä televisio maksu.. minulla ei ole Televisiota

• idea...

esim kirkollis-veron tilalle tv-vero, humpuukkia kumpikin mutta töllöstä tulee sentään jotain hupiakin.
      Itse en tosin maksa kirkollisveroakaan, telkkulupa sentääm on.

• todella,

että joku maksu laskee Suomessa,etenkin sen muutuessa veroksi?
        Verokeinottelijoilta tv-maksu poistuu kokonaan.
        Heh heh he...

• Mieltä

Joskus 1970-luvulla oli vielä radiolupa.

Nyt on jo aika todete, että TV on perusoikeus ja rahoittaa se verovaroilla.

Tietysti voitaisiin luoda myös joku systeemi jolla ne, jotka eivät lainkaan katsele tv:tä tai kuuntele radiota välttyisivät maksamiselta.

Esim. kaupassa voisi olla "hiljainen tunti" noille asiakkaille?

• MAKSAMAAN ??????

VEROA ,VOIHAN PERKELE !!!

• nelonen ole

erikoistunut siihen?

• muutosta

Nykyinen DDR-mallinen lupakäytäntö on pahasti vanhentunut. Nykyinen kyttäyshenkinen alamaisten kotitarkastuksineen ovat kuin muinaisessa DDR:ssä, jossa Stasilaiset kyttäsivät ja tarkkailivat toisiaan.

TV-lupamaksu pitäisi ehdottomasti siirtää valtion verovaroista maksettavaksi. Valtion budjettirahoitus olisi hyvä ratkaisu. Se olisi tasapuolinen ja oikeudenmukainen kaikille. Nykyisellään on satojatuhansia talouksia, jotka katsovat TV:tä ilman TV-lupaa.

• mistä löytyy

taatusti tasapuolinen maksu, että kukaan ei joudu maksamaan toisten puolesta.

Maksamme nytkin paljon toisten puolesta. Jokainen maksaa, eikä niistä älähdetä. Herra jestas, kun kaikki palvelut rahoitetaan verorahoilla ja silti löytyy ihmisiä - paljonkin- jotka itse eivät ikinä tarvitse niitä palveluja.

Otetaan esim toimeentulotuki. Nekin kustannamme me kansa. Silti pieni osa tarvitsee tt.tukea elämänsä aikana. Miksi häly nyt tästä?

Mielestäni se on parempi selkeästi ,kuin nykyinen mikä on sallinut arviolta satatuhatta vapaakatsojaa. Tuo on vaan oma arvio, mutta luulen että määrä on suurempi - paljonkin.

Kun tiedän lähipiiristä samasta talosta tasan kymmenen "ilmaista katsojaa" niin se on jo neljäsosa koko talon talouksista. He ovat tunnustaneet, etteivät ole koskaan maksaneet, eivätkä maksa. Olen varma, että tuo kymmenen ylittyy.

Kyse on tavallisista asukkaista, ei syrjäytyneistä tms. Eli, nykysysteemi on turha ja me olemme turhautuneet, koska järjestelmä jättää porsaanreiän, ja kuka on röyhkeä käyttää sitä hyväkseen.

Kun sisään ei tarvii päästää kuin poliisi etsintäluvalla, niin esim Tv-maksutarkastajan "virka" on naurettavuuden huippu. Siihen on mennyt suotta aikaa ja rahaa ja byrokratiaa.TV-vero on parempi ja käy minulle erittäin hyvin.

• tiedoittaja. . .

TV on myöskin katasrofien sattuessa oiva peli tied. (Joensuu lukkotehtaan palo) Siispä telkku vaan joka tönöön.

• Ducanaer

Pidä vain hukkalaatikkosi ihan itse - tähän talouteen sitä laatikkoa ei varmasti tule.

• Nimetön

ehdottomasti saadaan LOPULTAKIN suuriosa pakkomaksamaan lupansa itsekkin tiedän kymmeniä jotka ei nyt maksa mitään ja ns sossutapauksethan maksaa sitten valtio.

• asdsdas

Ihmeen sitkeässä on käsitys, että sossu maksaisi tv-maksuja, ainakaan kantasuomalaisten..

Maksamattomuus voi muuten olla poliittinen kannanotto ja vakaumus. Mieti sitä.

• menevät vero-
        asdsdas kirjoitti:

Ihmeen sitkeässä on käsitys, että sossu maksaisi tv-maksuja, ainakaan kantasuomalaisten..

rahat pitäisi saada vapaaehtoiseksi, esimerkiksi verotodistuksessa, olisi ruksattava kohta haluaako maksaa siitä veroa.

• Sossun asiakas
        asdsdas kirjoitti:

"Perusosan suuruus on määrätty toimeentulotukilaissa.
        Perusosalla katetaan
        ravintomenot,
        vaatemenot,
        henkilökohtainen ja kodin puhtaus,
        paikallisliikenteestä aiheutuvat menot,
        harrastus- ja virkistysmenot,
        vähäiset terveydenhuoltomenot,

TV-lupa,

lehti- ja puhelinkulut sekä
        muut jokapäiväiset arkielämän menot.
        Perusosaan sisältyvistä menoista ei esitetä tositteita."

• haluaa,

En ole maksanut ennenkään mitään Tv lupia tai veroja, eli hoitakoot uudet maksut ja verot ne jotka haluaa.

• örkki

Jos teet töitä, tulet maksamaan. Itsehän joudun maksamaan myös sinun elämisestäsi.

• mee pois

Jungner (sdp) on valjastanut YLE sdp:n äänitorveksi ja veronmaksajien rahoilla. Nyt Veronmaksua aiotaan entisestään kiristää ja muuttaa tämäkin sdp:n puoluetueksi.

TV-lupamaksu on korvattava kortilla. Sais nähdä kuinka moni lunastaa YLE kanavat vapaaehtoisesti.

• korttisi sinne

minne ei aurinko paista.

• kokoomus hallituksessa

Kimmo Sasi perkele

• asia,,

Kerrankin järkevää puhetta,,,"vapaamatkustajia" on jo liikaa..

• juttua, kerrassaan.

Samalla kaavalla pitäisi kaikilta kansalaisilta kerätä matkustusveroa, vaikkei kaikilla ole edes autoa.

Matkustavat kumminkin "siivellä", eivätkä maksa ajoneuvo- tai käyttövoimaveroa.

Kuluttavat teitä jne, eivätkä osallistu maksuihin.

Julkisen liikenteen kolhoosimaksut ovat ihan riittävää pakkokeräystä, haja-asutusalueilla ei näistä liikkumismuodoista juurikaan pääse nauttimaan, muuten kuin verojen ja maksujen muodossa.

Että vielä pitäisi osallistua surkeiden ohjelmien kustannuksiin....

Herää jo, kolhoosiajattelu seis...

Parempi systeemi olisi kulutuksen mukainen maksu. Nyky tekniikalla ihan mahdollinen, eikä edes järjettömän kallis, jos ei päästetä tolppatalon pellelaumaa junailemaan asiaa.

Hyvä esimerkki asioitten päinpersettä hoitamisesta on digi-tv, ei näy huonolla säällä antennipaikoissa, kaapeliverkossa sentään jollain lailla. Silti kansa pakotettiin maksumieheksi huonosti hoidettuun projektiin...

• eps

erota, mutta ylestä ei vai? Ei tv.n katselu ole mikään subjetiivinen oikeus, enkä halua muiden katselua rahoittaa. Tiedän vuosien kokemuksesta, että tv.tä ei tarvita yhtään mihinkään.Ei riko lupatarkastajat mun kotirauhaa, ei ole mitään salattavaa, juoskoon ihan rauhassa.

• Yrittäjä Rakentaja

Tavis pääsee eroon kirkollisverosta, mutta yritys maksaa ja yrittäjä, vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon.
        Ei mene ihan oikein tämä Ylen verokaan varmaan, jos kaikki verovelvolliset sitä maksaa, kun kaikki verovelvolliset ei ole missään suhteessa Yleen.
        Kannatan silti, että verovaroista kerätään, niin saadaan nämä toivottomat lupamaksun lusmuilijatkin maksamaan edes jotain.

• eroon 'taviskaan'
        Yrittäjä Rakentaja kirjoitti:

Tavis pääsee eroon kirkollisverosta, mutta yritys maksaa ja yrittäjä, vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon.
        Ei mene ihan oikein tämä Ylen verokaan varmaan, jos kaikki verovelvolliset sitä maksaa, kun kaikki verovelvolliset ei ole missään suhteessa Yleen.
        Kannatan silti, että verovaroista kerätään, niin saadaan nämä toivottomat lupamaksun lusmuilijatkin maksamaan edes jotain.

kun ostat jotain - tuotteen tai palvelun - siellä sekin kirkon yhteisövero kummittelee mukana.

• Tämä lienee..

Tämä lienee sosialistien viimeinen epätoivoinen yritys varastaa kansalta rahaa, oman probagandansa levittämiseen. Tämä yritys on kuvottavuudessaan ja moraalittomuudessaan vertaansa vailla oleva yritys.
      Tämä on kuin suoraan nl:sta tai natsisaksasta. Ainakin minua allöttää ja kovasti. En voi muuta kuin toivoa että loput kommunistit haudataan elävältä.

• yhteiskunta jossa

ei kukaan maksaisi veroa, vaan kaikki olisi yhteistä omaisuutta, on kannatettava idea.

• Ducanaer
        yhteiskunta jossa kirjoitti:

ei kukaan maksaisi veroa, vaan kaikki olisi yhteistä omaisuutta, on kannatettava idea.

Sen uskon.

• maksetaan sitä muutakin

Tätä on odotettu, ja jos joku nyt rutisee ettei katso TV:tä, niin sanottakoon etteivät kaikki ihmiset käytä aina kaikkia verovaroin maksettuja palveluja. Ja kuinka moni tällä hetkellä jättää TV-maksun maksamatta, minkä takia se on niin korkea!!!! Kannatan ehdottomasti!

• siitä, että

mainosrahoitteinen TV on KAIKKIEN maksettavana - hekin maksavat, jotka eivät katso teeveetä.

:)

Reilua olisi, että TV'n katselu siirtyisi kokonaisuudessaan maksulliseksi kortin taakse - niin YLE'nkin - silloin ei olisi mainoksia rasittamassa ja eläminen halpenee kun tuotteista mainoskulut vähenee.

• marrasmamma85

Miksei kaikki kanavat voisi laittaa maksulliselle kortille, katselee sitten Ylen-kanavia ken tahtoo ja myöskin maksaa niistä. Yle ei tähän suostu koska se ei ole heille kannattavaa. On se väärin että ihmiset joilla ei ole televisiota joutuisi myöskin maksamaan ja kaikki jotka tätä kannattaa, otetaanko ensin selvää kuinka paljon tämä lysti tulee meille maksamaan vuodessa! Ja jos tämä menee läpi niin parempia ohjelmia ylelle joita kehtaa katsellakin jos niistä kerta maksaa!!!

• niin siinä
        marrasmamma85 kirjoitti:

Miksei kaikki kanavat voisi laittaa maksulliselle kortille, katselee sitten Ylen-kanavia ken tahtoo ja myöskin maksaa niistä. Yle ei tähän suostu koska se ei ole heille kannattavaa. On se väärin että ihmiset joilla ei ole televisiota joutuisi myöskin maksamaan ja kaikki jotka tätä kannattaa, otetaanko ensin selvää kuinka paljon tämä lysti tulee meille maksamaan vuodessa! Ja jos tämä menee läpi niin parempia ohjelmia ylelle joita kehtaa katsellakin jos niistä kerta maksaa!!!

säästyy reilusti rahaa tähän veroon.

• juupa jaa
        marrasmamma85 kirjoitti:

Saisi YLE laittaa mainoksia kuin laittavat mtv3,nelonen,sub sun muut sieltä nekin saavat rahansa.

• varmaan KETKÄ
        juupa jaa kirjoitti:

Saisi YLE laittaa mainoksia kuin laittavat mtv3,nelonen,sub sun muut sieltä nekin saavat rahansa.

ne mainokset maksaa?

• moni3

katsois ylen ohjelmia jos olis toinen vaihto-ehto olla katsomatta ja maksamatta.. mulle riittää kortin kautta muut kanavat ja maikkarin kanavat.. en olis ylen kanavien perään ollenkaan jos maksaa ei tarvi.. turha koko lupa maksu muutenkin... uusintaa uusinnan perään tai jotain uutisruutua pyörii päivän ruudussa.

• mainos kanavat

lähettävät eniten uusintoja.

• Miksi maksaa siitä, mitä ei...

Tämän logiigan mukaisesti pian voitaisiin määrätä verot mistä tahansa, mitä et omista, kuten autoveromaksu, vaikka et omistaisi autoa.

• tekin maksatte

• omistan auton mutten telkkaria

Autovero kaikille !!!!

Ja käyttövoimavero ja muut verot sekä pakollinen autovakuutus !!!

Kaikille !!!

Ei, enään vapaamatkustajia !!!

Niin, ei niitä veroja tässä kyllä lisää tarvittaisi.

YLE voisi alkaa miettimään ihan markkinataloudellisia tulonlähteitä.... jonkun prosentin tai kaksi voisivat sitten saada tukea verovaroista.Kun eka maksaisivat mainos yms. tuloistaan verot.

Aikas DDRstä koko YLEn toiminta.

• sinä seitsemälle-

sadalletuhannelle virkamiehelle/naiselle palkat veroina, vaikka et omista niitä.

• eräs vaan

Järkevin idea pitkään aikaan. Veroluonteinen maksu kohtelee kaikkia tasapuolisesti ja mitään tarkastaja verkostoa ei tarvita, kun kaikki maksaa. Suomessa on kuitenkin hyvin vähän ihmisiä, jotka eivät katso televisiota tai kuuntele radiota lainkaan (nämä palveluthan rahoitetaan tällä hetkellä tv-lupamaksulla)

• voitaisiin perustaa

uusi uskonto YLE-uskonto, jonka jäseniä voitaisiin kutsua usanisteiksi, niin kuin kaikki toivottomat nistit, usanistitkin vaativat jokapäiväisen annoksensa realityhömppää.
      YLElle kannettua veroa voitaisiin kutsua yhteisöveroksi, ja koska kyse on uskonnosta, lypsyrinkiin kuuluminen olisi vapaaehtoista, eronneita kutsuttaisiin vaikka piraateiksi, piraattien ei tarvitse maksaa veroa.

• töllöttimetön

Ihan älytöntä, enhän mie maksa autoveroakaan, kun en omista autoo. Miksi pitäis maksaa telkkaveroo, kun ei oo telkkaa!!!!

• ihan siltä

varalta jos sinulla on kuitenkin sellainen...
        Maksuttomia palveluja ei ole.

• Luvanmaksaja

On tätä odotettukin!!
      Lupamaksujärjestelmässähän ei ole ollut vuosikymmeniin mitään järkeä.
      Järjestelmän ylläpitäminen maksaa älyttömästi(laskutus yms, tarkastajat, perimiset..), ja silti osa on voinut olla maksamatta koko ajan.
      Maksetaanhan me kaikki muustakin mitä ei käytetä(terveyspalvelut, tiet, VR, ooppera, kirkko, jne...), ja niitä jotka eivät missään vaiheessa elämäänsä hyötyisi Ylen lähetyksistä on todella vain muutama!!

• veronpalautusta ?

vai pitäsitkö vain "reilusti" kaiken itselläsi (valtiolla)

• Lupamaksaja
        veronpalautusta ? kirjoitti:

vai pitäsitkö vain "reilusti" kaiken itselläsi (valtiolla)

Taidetaan sitä rakentaa satamia ja muullakin tavoin tukea merenkulkua verorahoista? Vaikka olen tainut käydä viimeksi 10 vuotta sitten laivalla, niin kyllä veron olen maksanut myös merenkulun hyväksi.
        Eli se siitä ja niistä veronpalautuksista.
        Mutta voi olla, että Sinä saat "yleveron" palautuksena tai maksuvapautuksena, en tiedä!!??

• mermark

Kaikki käyttävät jotakin yleisradion palvelua,joten kaikkien maksama vero on ihan ok.joudummehan maksamaan veroina myös niistä palveluista joita emme ikinä käytä.

• ovat TV-orjia.

Paljonkonko menee elämästä aikaa typerien ohjelmien vahtaamiseen.
      Eiköhän pakkomaksuja ole jo riittävästi.

• työttömät ovat heränneet :)

tuosta valittamisesta päätellen. Idea on loistava, kiitos Yle1, Yle2 ja Teema - ainoat katsottavat kanavat.

• ollenkaan !

Vaikka jokainen kansalainen maksaisi sellaista veroa, maksumäärä nytkyisestä ei varmasti laskisi vaan Yle vain saisi entistä enemmän rahaa. En ymmärrä miksi tuollaista pitää rahoittaa joka lähettää sellaista roskaa jota lähes kukaan ei katso. Ja tällainen vero ei ole kyllä kohtuullinen koska ei kaikki todellakaan omista telkkaria. Ja sitten Ylen pomot nostavat vielä kohtuutonta palkkaa... mikä helvetin järki tällaisessa oikein on ???

• Wally River

..kaiken lisäksi - ei ihmisillä voi tuollaista pakkomaksattaa ,sehän on täysin tolkuton ajatus.

Budjettirahoitus olisi ainoa oikea mielestäni.

• mariiiiiiiiia

no mitäs jos yksi ihminen maksaa vaikka 100e vuodessa veroa ja taloudessa asuu 4 täysikästä ihmistä. eli vanhemmat ja opiskelevat 2 lasta. niin eikö sit sen talouden tv vero ole entistä lupamaksua reilusti suurempi?? SUSI KOKO HOMMA!! maksaa ne jotka sitä katselee!!

• Tee Veet teillekkin

Tästä tulossa maksumaatti jolla saadaan ylen älytöntä ohjelmistoa ja henkilöstön lähinnä johtajien vapaa ajan harrasteita tuettua.
        Nykynen ohjelmasisältö on rakennettu toimituskunnan elämän helpottamiseksi ei asiakaskunnan kiinnostuksen mukaan.
        Tulevaisuudessa teema näyttää kotikatua 24/7, kakkoselta tulee mm. v.-68 olympialaiset hidastettuna 500 osaisena eeppisenä sarjana.
        Tämän lisäksi kari mänty ylijumalana paasaa miten janne ojanen on saanut lätyn maaliin niin ja niin monta kertaa ja kuinka se on hänelle ollut suorastaan seksuaalinen kokemus.
        Ykkösellä selvitetään pivittäin miesten pitkien kalsareiden kestävyyttä kuingas kurnuttaja ohjelmassa ja lisäksi etsitään punaista lankaa joka on ollut kateissa jo useampia vuosia.
        Ja herrat nauraa.

• ´hömppää
        Tee Veet teillekkin kirjoitti:

Tästä tulossa maksumaatti jolla saadaan ylen älytöntä ohjelmistoa ja henkilöstön lähinnä johtajien vapaa ajan harrasteita tuettua.
        Nykynen ohjelmasisältö on rakennettu toimituskunnan elämän helpottamiseksi ei asiakaskunnan kiinnostuksen mukaan.
        Tulevaisuudessa teema näyttää kotikatua 24/7, kakkoselta tulee mm. v.-68 olympialaiset hidastettuna 500 osaisena eeppisenä sarjana.
        Tämän lisäksi kari mänty ylijumalana paasaa miten janne ojanen on saanut lätyn maaliin niin ja niin monta kertaa ja kuinka se on hänelle ollut suorastaan seksuaalinen kokemus.
        Ykkösellä selvitetään pivittäin miesten pitkien kalsareiden kestävyyttä kuingas kurnuttaja ohjelmassa ja lisäksi etsitään punaista lankaa joka on ollut kateissa jo useampia vuosia.
        Ja herrat nauraa.

sieltä mainoskanavilta tulee? Reality!Reality!Reality!Reality!
        Reality!Reality!Reality!Reality!

Amerikkalaisia lavastettuja Reality sarjoja tyhmille ja järjettömille aivoille.

• ..o..

Ei maksut pienene, kuvitelkaa tilanne missä perhheessä vanhemmat, mahdollisesti opiskelevat iltatöitä tekevät lapset maksaisivat nyt 3-4 televisiolupaa entisen yhden sijaan.

Tämä aukaisee ylelle pohjattoman kukkaron josta voi ottaa lisää kun vain kehtaa korottaa maksuja vähän niinkuin liliuskin ja kumppanit, en usko hetkeäkään että lupa olisi yhtään halvempi kuin nykyään vaan RKPn äänitorvi saisi moninkertaisen rahoituksen.

Se yleinen hätäkanava voitaisiin kyllä ottaa verovaroista eikä yhtään sen enempää, kaikki muut maksulliset kanavat digi-boksilla näkyviksi jos itse haluaa.

Melkoista touhua.

• ..o..

Ei maksut pienene, kuvitelkaa tilanne missä perhheessä vanhemmat, mahdollisesti opiskelevat iltatöitä tekevät lapset maksaisivat nyt 3-4 televisiolupaa entisen yhden sijaan.

Tämä aukaisee ylelle pohjattoman kukkaron josta voi ottaa lisää kun vain kehtaa korottaa maksuja vähän niinkuin liliuskin ja kumppanit, en usko hetkeäkään että lupa olisi yhtään halvempi kuin nykyään vaan RKPn äänitorvi saisi moninkertaisen rahoituksen.

Se yleinen hätäkanava voitaisiin kyllä ottaa verovaroista eikä yhtään sen enempää, kaikki muut maksulliset kanavat digi-boksilla näkyviksi jos itse haluaa.

Melkoista touhua.....

• olishan sellanen kiva
        ..o.. kirjoitti:

Melkoista touhua.....

puuha on melkoista. Samaa mieltä.

Hei, aikamoista: Tv-yhtiölle oma verotusoikeus.

Ja tää ei ollu myöhään lauennut aprillipila.

• ei oo
        Tee Veet teillekkin kirjoitti:

Ja herrat nauraa.

telkkaria : ))))).... kuulosti pahalta

• ei edelleenkään
        ´hömppää kirjoitti:

sieltä mainoskanavilta tulee? Reality!Reality!Reality!Reality!

Amerikkalaisia lavastettuja Reality sarjoja tyhmille ja järjettömille aivoille.

ole sitä telkkaria : ))))))))

• minä en maksa

mikähän saatanan juoni tässä taas on takana pannaanko pieni tuloiset maksamaan

• mini g

Erinomainen vero. Joten ehdotan uudeksi veroksi Alko veroa, kyllä raittiusliittolaisten pitää myöskin maksaa.

• kyllä sopii

Se osuus mikä katsotaan olevan Ylen lähetyksissä tarpeellista tärkeittein uutisten ja hälytystietojen saattamiseksi yleisön tietoon, on aivan luonnollista siirtää valtion budjettiin.
      Kaikki muu, eli ns. viihde, pitäisi olla vapaasti valittavissa ja siitä maksettaisiin vain erikseen maksukortilla. Siitä tulisi myös motiivia parantaa viihdeohjelmien laatua.
      Vain siten toteutuisi oikeudenmkaisuus ja valitukset vähenisivät.
      Koska Yle on valtion laitos, niin eikö esim. sen henkilökunnan vaikkapa vain terveydenhoitomenot pitäisi ensisijaisesti maksaa työnantajan kukkarosta.

• törkeyden...

huippu - eihän mökin mummolla ole varaa tällaiseen.
      Ja Liliukselle sama!

• progressioita

tunne. Liliukset ja Vanhaset rikastuu ja kansa köyhtyy.

• eurotettu

Mistä näitä 'pöllöjä' ideoita oikein sataa... Joutuuko suurempi tuloinen jatkossa maksamaan enemmän 'ylenannista', kuin pienempituloinen? Ja jos sattuu olemaan sossunvarassa elävä, ei maksua mene lainkaan?? Kai veronmaksajalla on kumminkin jatkossa sentään oikeus päättää maksaako ja katsoo/ei maksa ja ei katso?

• ............

Mites NL tyylinen pakkoverotus ja ne muutama sata tuhatta jolla ei ole tv:tä?

Entä miten verotus menee perheiden koon mukaan. Maksaako esim vanhanaikainen maalaisperhe (jossa asuu mummi kotihoidossa, vanhemmat ja vaikka jo pari 18 vuoden iän saavuttanutta lasta vielä kotona) 5 veroa?

Entä jos perhe on vaikka lestadiolainen (joilla ei tunnetusti ole tvtä) - 5 veroa silti?

• suunta,

Pääsevät VL:kin osalliseksi samasta herkusta, hehän myöskin käyttävät ylen palveluita,,,tietokoneillaan ;))

• sekoilun rahoitukseen

Että Yle siirtyy myymään mainostilaa lähetyksissään ja kerää näin yritykseensä rahoituksen. Ohjelmien taso on naurettava ja pitäisikö mönkään mennyt digibuumi nyt rahoittaa veroilla? Pitääkö yle ihmisiä typeryksinä???

• Ei sosialismille

Ei tarvita valtavaa byrokraattista ja kallista koneistoa suomalaisen kulttuurin tukemiseen. YLEn massiivinen koneisto on muinainen jäänne, jota ei enää tarvita.

Rahoitetaan budjetista tasapuolisesti ja mediasta riippumatta laadukasta suomalaista ohjelman tuotantoa. MTV ja lukuiset itsenäiset tuottajat ovat hyvä erimerkki siitä, kuinka tulosvatuullisesti ja markkinaehtoisesti kyetään tukemaan laadukasta suomalaista kulttuurituotantoa.

Ohjataan valtion varat turhan byrokratian sijaan oikeaan tekemiseen.

• Sitä ootellessa

Mieluummin makselen telkkuveroo ku kirkollisveroa.En kyllä kirkollisveroa maksa enää. :) Hyvä idea!!

• NIIN PIENI

että sillä kustannetaan vain YKSI kanava täysin ilman mainoksia uutisia, viranomaistiedotteita ja muita ajankohtaisohjelmia varten. KAIKKI viihde pois!!
      Ylen "laatuohjelmista" kun ollaan jyrkästi erimieltä ja niistä ei pidä joutua maksamaan väkisin.

Lisäksi intohimot asenteellisilla ohjelmilla kansan aivopesemiseksi suuntaan jos toiseen loppuvat. Juuri TÄMÄ on se vaikein pala mamuttajille, ruotsinsuomalaisille jne kansaa lypsäville tahoille.

Jos ajankohtaista asiaa ei riitä olkoot mykkänä väliajat.

Lisäksi kuluihin lisätään kaluston vaatima ylläpito,investoinnit ja huolto. Näistä julkinen tilinpäätös maksajalle, eli kansalle vuosittain.

Kaikki muu maksukorttien taakse, joista kuluttaja valitsee lisää jos haluaa.

• sori moka

ruotsinsuomalaiset eivät Suomea lypsä.

• jepajeex

jokaisen pitäisi maksaa siitä mitä katsoo.
      itseäni ei ainakaan kiinnosta mitkään alkoholistien keskustelu ohjelmat tai kärpäsen anatomiasta kertovat luontodokkarit.

• haette sen

kannanotoissa tarvittavan yleissivistyksen? TV7 vai Liv - Jimiltä?

• YLEn tuuteista ?
        haette sen kirjoitti:

kannanotoissa tarvittavan yleissivistyksen? TV7 vai Liv - Jimiltä?

Kuolemaakin pahempi kohtalo.

Juuri tällä "yleissivistyksellä" jota voi syystä aivopesuksi kutsua tulee olemaan kovin vastustus hanketta kohtaan kun siitä ei haluta maksaa.

• mikä on mitattavissa:
        YLEn tuuteista ? kirjoitti:

Kuolemaakin pahempi kohtalo.

Juuri tällä "yleissivistyksellä" jota voi syystä aivopesuksi kutsua tulee olemaan kovin vastustus hanketta kohtaan kun siitä ei haluta maksaa.

Mitä ajankohtaista mainosrahotteisilta kanavilta vs. YLE?

• yrjö 11

Miksi verrata kirkollisveroon, kirkosta voi erota mutta ylestä ei näköjään. Ja miksi yleltä pitää ostaa ostolupa maksukanaville.

• Tsimppelix

Jos maksu maksetaan verotuksen yhteydessä, siitä tulee henkilökohtainen. Eli meidän perheessä on tällä hetkellä 4 henkeä, lapsetkin ovat jo 18 vuotiaita. Eli samalla tv-lupamaksulla katsoo telkkaria 4 henkilöä. Jos peritään verotuksen yhteydessä, hinta taatusti nousee, tuskin putoaa 1/4 tv-lupamaksusta.

Ja jos muutan erakoksi saareen, enkä edes omista telkkaria tai radiota, niin peritäänkö minulta sittenkin tv-veroa?

• sie sitten

siellä saaressa ollessasi olet ajatellut maksaa.

• kaikille,

jotka syövät kalaa,vaikka ei itse kalastakkaan.
      Seutuliputkin verolle,koska kumminkin autot ajaa ohitse,vaikka et niitä käyttäisikään.
      jne.

• voisi

pistää kaikki kansalaiset maksamaan alv:t, polttoaineverot, tupakkaverot yms. niin ja lentokenttäveron vaikkei kyseessä olevia palveluja käyttäisikään.

• voisi maksaa

moninkertaisen yleveron, koska hän kuitenkin itse täyttää ruudun joka ilta... muuta sieltä ei tulekaan kuin mattivanhasta ja hänen loistavia ideoitaan.

• niinkuin sanoa kuuluu

KEPU PETTÄÄ AINA!!!

• kurjistavat

Suomen! Kehtaako Vanhanen tosiaan maksaa samansuuruisen yleveron kuin joku pitkäaikaistyötön... jostain gay20-maiden huippukokouksen takarivistä maailma näyttää varmaan erilaiselta kuin mitä tavallisen suomalaisen arki on - mitähän tyyppi keksii seuraavaksi suomalaisten päänmenoksi? Hallitus vaihtoon.

• huihui

jokaiselle sitten autovero maksettavaksi vaikkei omista autoa. jokainen maksamaan kiinteistöveroa vaikkei kiinteistöä ole. MIKSI PITÄÄ MAKSAA SELLAISESTA JOTA EI KÄYTÄ. Voi hitto ku on taas järkee.. prkl..

• ei oo totta

Esimerkiksi meidän perheessä on äiti, isä ja 17v. kaksoset jotka aikovat elää muutaman vuoden vielä kotona kun opiskelupaikka lähellä.

eli meidän perhe maksaa siis 4x tv-maksun kun lapset on kohta 18v. vaikka huushollissa olisi vain yksi tv !

• Autottomille

Eläköön järjen köyhyys !!!

• Rekisteröity TV

Näkyy suoraan tältäkin palstalta ketkä katsovat luvatta.

• valtion budjettiin

kerätkööt valtio tapansa mukaan rahansa vähän joka paikasta kiristämällä, kuten tähänkin asti.
      Korvamerkittyä rahaa YLElle omalla nimellään ei pidä kerätä.
      Ja kanavalta kaikki aivopesuohjelmat pois.

• ukdkirj

En katso koskaan YLE 1 tai 2. Mun mielestä kaikki kanavat maksullisiksi, niinkuin esim. PlusTV. Sillon kaikki sais ite päättää mitä katsoo ja mistä maksaa. Mua ainakin sylettää maksaa kanavista , joita en edes katso.

• Ylen pakkorahastusta vastus...

Olen aivan samaa mieltä. Kaikki kanavat maksullisiksi ja saat koota siitä oman pakettisi. Se vaan tietäisi Ylen kaatumista joten tähän ei voida mennä siksi..

• on odotettukin.

Pitkällisen jahkailemisen jälkeen ensimmäinen hyvä ja järkevä ehdotus, joka saattaa kaikki tv:n katsojat samanarvoiseen asemaan. Hatunnosto ja kiitollinen kumarrus ehdotuksen tekijöille ja sitä eteenpäin päätökseen saakka ajaville ja päätöksen tekijöille. Toivottavasti hyvät päättäjät saatte sen voimaan pikaisesti.

• eivät katso.

Eikä ole "Päivystyslaatikon" omistaja.
        Ovat eriarvoisessa asemassa,jos maksu peritään verona.

eivät katso. kirjoitti:

Eikä ole "Päivystyslaatikon" omistaja.
        Ovat eriarvoisessa asemassa,jos maksu peritään verona.

jotka eivät käytä julkista liikennettä tai omista koiraa?
        Entä ne jotka käyttävät yksityisiä lääkäripalveluita kunnallisen sijaan?
        Entä ne joilla ei ole lapsia?
        Entä ne joilla ei ole vanhuksia?
        Entä ne jotka eivät kulje junalla?
        Entä ne jotka ovat töissä, mutta maksavat työttömien "palkat"?
        Entä minä?

• nyt saadaan

kaikki lupamaksusta luistavat pummit maksamaan katselustaan niin kuin toisetkin.

• örkki

Pummaus ja vapaamatkustajien uho vihdoin loppukoon. Ei tarvitse minunkaan enää kustantaa pummien katselua.

• kortille kaikki

Eikö YLE tosissaan luota siihen, että kansa ostaisi heidän palvelujaan, jos kaikki olisi niin kuin pitää KORTILLA. Itse ainakin ostaisin, mainoskanavilta kun ei nykyään tule kuin uusintoja ja roskaohjelmia.

Todella typerää laittaa kaikki maksamaan yleveroa, jos ei ylen ohjelmia edes seuraa. Taas valtiovalta päätää mihin ihmisten rahat käytetään. Ja jokainenhan on nähnyt jo julkisuudesta mitä uunoja siellä istuu.

Paras olisi vapaus valita omat kohteensa jo verotuksenkin suhteen. Jos edes valtionvarainministeri Katainen ei tiedä mihin rahoja jaetaan, antaisi kansan se päätää.

• Kansalainen X

Ylen kanavamaksut pitää ottaa verorahoista, muut kanavat maksullisiksi. Kaupallisilta kanavoilta tulee pelkkää roskaa, joten maksakoon niistä se kuka haluaa niitä nähdä.
        Valtakunnassa pitää olla yleishyödyllinen radio- ja televisioasema ja näiden rahoitus hoidettakoon verotuloilla.

Itse käytän vapaa-aikani muuhun kuin television edessä istumiseen. Käsittämätöntä, että jotkut tuhlaavat elämäänsä sellaisen roskan vahtimiseen. Kuinka paljon ihmiset saisivatkaan aikaan, jos tekisivät jotakin muuta sen turruttavan töllöttämisen sijaan!

• miksi??????
        Kansalainen X kirjoitti:

Ylen kanavamaksut pitää ottaa verorahoista, muut kanavat maksullisiksi. Kaupallisilta kanavoilta tulee pelkkää roskaa, joten maksakoon niistä se kuka haluaa niitä nähdä.
        Valtakunnassa pitää olla yleishyödyllinen radio- ja televisioasema ja näiden rahoitus hoidettakoon verotuloilla.

Itse käytän vapaa-aikani muuhun kuin television edessä istumiseen. Käsittämätöntä, että jotkut tuhlaavat elämäänsä sellaisen roskan vahtimiseen. Kuinka paljon ihmiset saisivatkaan aikaan, jos tekisivät jotakin muuta sen turruttavan töllöttämisen sijaan!

No miksi siitä sitten maksaa, jos se niin turruttaa?
        Yleishyödyllisyys kai on jokaisen itsensä punnittavissa.

Todella typerää laittaa tästä oma veroeränsä. Parempi, jos valtio myöntää yleisestä tuloverotuksesta maksettavan YLElle niin kauan kun heidän toimintansa pysyy asiallisena. Vähän kuin suhde Fortumiin tällöin.

Yleishyödyllisyys voitaisiin vaikka ulkoistaa.

• weskuu

.... menisikö perintä tasaveroisena ja eikö tässä maassa ole vieläkään muita ongelmia joita kannattaisi pikkuhiljaa pohtia?
      Kun tämä päätös on astunut voimaan niin eroan kirkosta , menee aika tasan potti ja seuraan muita lopettamalla sellaisen asian maksamisen mistä en ole koskaan hyötynyt tai mikä muutenkin levittää harhaoppia ympäri maailmaa rahastamalla siitä joka tavalla .

• ygu

Oli koko maa verolle pantava..

• It’s Ridiculous!

Uusi TV-vero nostaa suomen ehdottomaan ykkössijaan koviten verottavana maana.

Nyt kun vielä muutkin "piiloverot" kuten "ajoneuvon käyttömaksu" ja muut piilonimellä olevat pakolliset maksut nimettäisiin veroiksi, niin ottaisimme edelleenkin listalla etumatkaa muihin maihin.

• !!??

Kokonaisveroprosentti kasvaa jälleen Suomessa uuden veron myötä. Sillä on rajansa kuinka paljon kansalaisia voidaan verottaa ilman että ostovoima laskee ja yksityinen kulutushan on se mikä Suomen nostaa lamasta.

Onkohan tätä ajalteltu veroa suunniteltaessa?

• tavallaan

oikein hyvä ajatus tämä tämä tv vero!
        aina harmittanut maksaa enempi kun kaikki ei maksa(monet tutut jopa ylpeitä etteivät ole koskaan maksaneet lupaa).
        Toisaalta taas pääasiassa olen maksukanavia maksanut monia vuosia sateliitin kautta ja kyllähän se on kirvellyt tuo tv lupamaksu maksaa vaikka ylen kanavat täysin jääneet katsomatta...

täällä puhuttu kortin taakse kaikki kanavat maksullisiksi, ihan kannatettava ajatus kyllä mutta ei se nyt ihan onnistu varmaan!

paras olisi sellainen digiboksi minne laitettaisiin pankkikortti sisään ja maksat sitä mitä katsot ;)
        Tämä digiaika onkin niin tuonut hyviä ominaisuuksia jotta oksat pois, ei pääse laitteet vanhenemaan kun pitää uutta olla jatkuvaan ostamassa, nytkin olisi uuden digiboksin hankinta edessä kun ei teksitykset rullaa.

• työntekijälle tuplamaksu

En kannata televisioluvan muuttamista veroluonteiseksi.

Jos tulee tv-vero, niin käytännössä yksi työssäkäyvä maksaa kahdet..neljät tv-maksut.

Työtä tekemättömät saa taas tässä versiossa lisää ilmaisia huvituksia ja työn tekemisen mielekkyys kärsii!

• KUIN PULLATAIKINA

Mihin me tarvitsemme ylen neljää tv-kanavaa ja 9 valtakunnallista radiokanavaa? Lisänä on sitten vielä 20 alueradiota, netti-tv ja ties mitä mobiilitv:tä ja kauppakeskusten uutistauluja.

Toimintaa on alettava supistamaan. Tällä menolla joka euro käytetään toiminnan laajentamiseen ja rahantarve kasvaa kasvamistaan. Lopulta saamme maksaa 1000 euroa vuodessa tästä turvoksissa olevasta laitoksesta.

• ja vaikeudet

Taas yksi tekosyy, todellinen syy on maksattaa kansalla Ylen heikko tulos laman aikana ja myös jatkossa, tällä kostillahan ne saavat paljon enemmän rahaa ja todennäkäisesti osa verosta menee valtiolle. HAISTAKA VITTU KOKO VALTION VALTA JA YLE!

• kun mulle ei valkene

Et mitä niin kauhean erinomaista tässä YLEssä on, että ihan erillinen oma verokin sitä varten täytyisi perustaa?

En omista TVtä, sanomalehti ja netti riittävät paremmin kuin hyvin.

Haluatteks ihmiset maksaa ihan oikeesti veroa YLElle

Ja osa vielä pitää uutta veroa hienona juttuna? Ei voi olla totta.

Miksi TV-kanavia ei voida hoitaa mainosrahotteisesti? Ainakin pääosin, jos jotain halutaa tukea verovaroin, niin, ok miksi ei.

Mutta ihan oma vero parin tyhjänpäiväsen TV-kanavan pyörittämiseen... voi nyt ristus... eipä tunnu olevan taas tolkku tallella...

hölmö jos luulet, että YLE ei ole muuta kuin kaksi TV-kanavaa.
        Ihme juttu, että et ole kitisemässä ja ihmettelemässä muita julkisi verovaroin rahoitettavia palveluja tai instansseja.

Tässä nyt alkuun muutama mistä minä maksan veroa, mutta en käytä, eli miksi siis minun pitäisi näistä maksaa, kysyn vaan?

- Valtion rautatiet.
        - koulut, päivähoito ja vanhusten hoito.
        - koirat.
        - julkinen liikenne.
        - työttömien "palkat"
        - kunnallinen terveydenhoitolaitos.
        - kunnan noin 700 virkamiehen palkat.

Ai niin ja sitten suosikkini...
        Meripelastus tai pelastuslaitos yleensä. Jos on niin tollo, että joutuu veden varaan tai tuikkaa talonsa tuleen, niin maksakoon se joka pelastetaan.

• rinnastus btw.
        Veronmaksaja Kruununhaasta kirjoitti:

hölmö jos luulet, että YLE ei ole muuta kuin kaksi TV-kanavaa.
        Ihme juttu, että et ole kitisemässä ja ihmettelemässä muita julkisi verovaroin rahoitettavia palveluja tai instansseja.

Tässä nyt alkuun muutama mistä minä maksan veroa, mutta en käytä, eli miksi siis minun pitäisi näistä maksaa, kysyn vaan?

- Valtion rautatiet.
        - koulut, päivähoito ja vanhusten hoito.
        - koirat.
        - julkinen liikenne.
        - työttömien "palkat"
        - kunnallinen terveydenhoitolaitos.
        - kunnan noin 700 virkamiehen palkat.

Ai niin ja sitten suosikkini...
        Meripelastus tai pelastuslaitos yleensä. Jos on niin tollo, että joutuu veden varaan tai tuikkaa talonsa tuleen, niin maksakoon se joka pelastetaan.

TV-hömppä vs. terveydenhuolto, pelastuslaitos, infrastruktuuri yms.

Onneksi verovaroin kustannetaan meillä mm. terveydenhuolto, tämä amerikkalaisten suuresti kauhistelema sosialiced medicine.

Yle vaan on paisunut kuin pullataikina, voisi siis kyllä kohdentaa varainhankintaansa muualle kun TV:tä omistamattoman ihmisen taskuille. Momentumia on vaikka mihin, ja osaamista voi ostaa, jos ei seinien sisältä juuri nyt satu löytymään. Muutamaa markkinapelleä.

Markkinataloudessa toimivilla mediayhtioillä menee muuten ihan hyvin. Veli venäläisetkin osaavat jo aika hyvin toimia markkinataloudessa, meillä suomalaisilla pitäisi hienoinen etulyönti ko. osaamisissa.

Mun puolesta, ne jotka välttämättä haluavat TV:ään tuijottaa voivat katsoa muutaman mainoksen sinne ohjelmiensa lomaan. En tahdo maksaa veroa siitä ylellisyydestä, ettei jonkun niin tarvi tehdä.

Veron sijaan voidaan vaivattomasti soveltaa teknologiaa, joka poistaa salakatselun mahdollisuuden ja saada lupamaksut kohdennettua 100% niille, jotka TV:tä tykkäävät katsoa.

Lupamaksun keräämisen ongelmiin on aika turha vedota, ne ovat vältettävissä suhteellisen yksinkertaisella teknologialla.

Olisihan se jokaiselta kansalaiselta perittävä vero hurjan kiva saada, kukas ei siitä tykkäisi.

Parinsadan vero ei sinänsä kovinkaan paljon hötkäytä. Lupamaksu on vaan systeeminä reilumpi ja 100 % toteutettavissakin. Ja hei, on sitä rahaa vapailla markkinoillakin, lamat kestää aikansa ja sitten on taas kiire saada kaikkea kaupan.

• SUOMESSA

Suomessa pitää olla vero, kaikille samat maksut muuten nämä jotka maksavat lupia itskävät kun muut eivät maksa ja min pitää maksaa yhyyy isä miksi äiti miksi. Vittuako maksatte urpot, vittuako tälläätte sitä psakaa ylen ohjelmaa. Tämä kasna on niin helvetin kateellinen että se menee jopa puhtaan järjen yli menne tullen, nyt ne jotka maksavata ovat innoisaan, vaikka joutuvat maksamaan enemmän pääasia on on että naapurikin joutuu maksamaan. En voi käsittä, uskoamtonta vaimmaisuutta.

• palautetta

tuonne:
        http://www.lintila.net
        Siellon pojulla oikein palautelaatikko
        "Kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) johtaman ja työstään täysin vaienneen työryhmän on tarkoitus julkaista työnsä tulokset toukokuun alussa. Työryhmässä ovat edustettuna kaikki eduskuntapuolueet, joten ryhmän linjavedot todennäköisesti toteutuvat. Työryhmällä on vielä joitakin kokouksia jäljellä."

• ei kiinnosta tv!!!

Pommia pasilaan saatana! Loppuu pelleily! Suomen lammaskansan kyykytykselle seis!

• myös!

Sopiva summa olisi 300€/nuppi. Varsinaisista MYYNTIHINNOISTA sen veron voisikin sitten poistaa.

Näin tällä AIVAN SAMALLA LINJALLA!

• rahoitus?

Venäjällä näkyy 11 kanavaa, mutta ei TV lupamaksua. Television katselu maksetaan mainoksilla.

Miksi tämä ei sovi mellekin?

TV-vero on mieletön ratkaisu etenkin minulle, joka todellakaan en katso televisiota.

Miksi joudun maksumieheksi, vaikka en katso???
      Tämä on vääryys.

• Ducanaer

Erinomainen kysymys.

• en mäksa TV-veroa
        Ducanaer kirjoitti:

Erinomainen kysymys.

En tulekasamaan TV-veroa, ksoka en katso televisiota. Maksakoot he jotja katsovat,

en mäksa TV-veroa kirjoitti:

En tulekasamaan TV-veroa, ksoka en katso televisiota. Maksakoot he jotja katsovat,

enkä myöskään käytä kunnallista terveydehoitoa.
        En myöskään omista koiraa, eikä minulla ole lapsia.
        En käytä julkista liikennettä, ja ne vanhukset joista olen jollain perhesidonnaisella tavalla vastuussa asuvat ulkomailla.

Ennenkaikkea minulla on töitä ja saan palkkaa josta maksan veroa joilla kustannetaan niin edellämainitut instanssit kuin myös se, että työtävieroksuvien ei tarvitsisi käydä töissä.

Miksi näin?

• cob1984

en ole koskaan maksanut tv-maksuja, enkä maksa koska en katso ollenkaan ylen kanavia. maksan vaan niistä kanavista joita katson :D

• Ei televisiota

On ihan sama onko tv-lupamaksu vaiko tv-vero, kunhan sitä ei peritä meiltä, joilla ei televisiota ole, eikä tule.

• peritään

myös meiltä joilla ei ole tv:tä

että ei ole ihan sama

alkoikos kuulostamaan reilulta : )

• Hymyilevä veronmaksaja

Miten on päivähoto, julkiset terveyspalvelut, julkinen liikenne, ooppera, teatterit, ym ym... Käytätkö kaikkea julkisin varoin ylläpidettäviä palveluja? Epäilen, että et, mutta kuitenkin kaikesta niistä veroja maksat. TV-maksu olisi vain yksi vero muitten joukossa.
        En itsekään katso TV:tä, mutta ymmärrän lupamaksun korvaamisen verovaroista järkevämpänä kuin nykyisen käytännön.

• Julkisista
        Hymyilevä veronmaksaja kirjoitti:

Miten on päivähoto, julkiset terveyspalvelut, julkinen liikenne, ooppera, teatterit, ym ym... Käytätkö kaikkea julkisin varoin ylläpidettäviä palveluja? Epäilen, että et, mutta kuitenkin kaikesta niistä veroja maksat. TV-maksu olisi vain yksi vero muitten joukossa.
        En itsekään katso TV:tä, mutta ymmärrän lupamaksun korvaamisen verovaroista järkevämpänä kuin nykyisen käytännön.

Varoista vaan... muttei nyt mitään kahtasataa egee korvamerkittyä rahaa per kansalainen, jollekin joka pikku mietinnällä pyörisi aivan mainiosti vapaarahotteisestikin.

YLEn joutuminen verovaroin kustannettavaksi on ihan ok, sinällään.Silloin ainakin joku instanssi budjettii tehdessää miettis, et onks tää kaikki nyt ihan tarpeellista.

Mitä kaikkea tulee taas missäkin mittakaavassa kustantaa verovaroin on taas sellainen juttu, johon itsekukin ottaa kantaa äänestäessään.

Ties kuinka monta Tv-kanavaa ja radiokanavaa ja vaikka vielä mitä pakkomaksuin/ verovaroin ?... Tota, vois kuvitella, et markkinatalous hoitas ton hömppäpuolen ihan ok, kuitenkin. Ilman pienen ihmisen pienille taskuille tunkemistakin...

Että, joo -kiitos ei- vaan kauheen laajamittaiselle verovetoiselle TV-kanavistolle.
        Jos hommassa pysyy tolkku, niin miksipäs sitten ei, jotenkin vaan tuntuu, että paisuu kun pullataikina moinen kustannuserä.

• taas tulossa!

Ja ko. verohan nousee sitten joka vuosi...

• Turhaa vouhkamista

Kun olis vielä DDR olemasa Yle oltais voitu hajasijoittaa sinne.Sama malli Ylellä kuin entisellä DDR:lä urheilu pakkosyötetään tolkuttomassti.Lähes kaikki urheilu voitais antaa joko 3 tai 4 kanavien hoteisiin tai maksullisille kanaville.Ja Mitä Yle takee niin monella kanavalla niin radion kuin tv:nkin puolella.Tää urheilu on mafia valtiossa joka on saanut tolkuttomat mittasuhteet.Vielä 80 luvulla asia pysyi tolkussaan mutta nykyisin se on DDR:n jatkaja.Uusia lajeja keksitään jatkuvasti niin että kohta toinen puoli kansasta kuka laskee kumparemäkeä kuka pelaa rantalentopalloa ja tv:sä vöyhkätään joka viikonloppu sitä.Kohta konttaminenkin uutena lajina urheilussa ja sitä sitten vouhkataan töllössä että hyvin siellä Suomen pojat konttas kultaa saatiin.Ei muuta kun Porilaisten marssi Pasila olkaa hyvä.

• närkästynyt

Vihdoinkin jotain järkevää suunnitteilla...
      Taloyhtiössämme on todella monia jotka laistavat Tv-lupamaksua ja sehän on meidän maksavien pussista pois. Lupamaksut ovat suuret osittain juuri näiden ilmaiseksi katselevien takia.

• ROSKASTA

Minä maksa senttiäkään millään tavalla mtv3 kokoomuspropagandasta ja ylen demaripropagandasta.

TV-kanavat hajasijoitukseen!!

• xvxvxvc

"Taloyhtiössämme on todella monia jotka laistavat Tv-lupamaksua ja sehän on meidän maksavien pussista pois."

Tuo on ylen mainospropagandaa. Jospa vaihteeksi ottaisit omat aivosi käyttöön ja miettisit asian itse? Maksajien määrät ovat notkahduksesta huolimatta kasvaneet, samoin kuin maksut -älyttömästi!

Yle rahastaa kaikissa tapauksissa niin paljon kuin kehtaa ja vähän vielä päälle. Katsos, RKP:n propagandaa, maahanmuuton ja islamin ihanuutta, ilmastonmuutos-uskontoa ja Tanskan television ohjelmia on laitettava tuuttiin taukoamatta, ja se maksaa.

On tämäkin: tyhmä kansa maksaa oman aivopesunsa!

• mooses olen varma
        xvxvxvc kirjoitti:

"Taloyhtiössämme on todella monia jotka laistavat Tv-lupamaksua ja sehän on meidän maksavien pussista pois."

Tuo on ylen mainospropagandaa. Jospa vaihteeksi ottaisit omat aivosi käyttöön ja miettisit asian itse? Maksajien määrät ovat notkahduksesta huolimatta kasvaneet, samoin kuin maksut -älyttömästi!

Yle rahastaa kaikissa tapauksissa niin paljon kuin kehtaa ja vähän vielä päälle. Katsos, RKP:n propagandaa, maahanmuuton ja islamin ihanuutta, ilmastonmuutos-uskontoa ja Tanskan television ohjelmia on laitettava tuuttiin taukoamatta, ja se maksaa.

On tämäkin: tyhmä kansa maksaa oman aivopesunsa!

Kyllä vielä uskon ihmisten puheisiin. Kun olen yrittänyt ovipuhelimella päästä kylään, ovat sanoneet että soita kun eivät uskalla Tv-luvan puuttumisen takia avata jos on vaikka lupatarkastaja asialla. Et silleen...

• Ylen ohjelmatuotanto pitää suomalaista kulttuuria hengissä ja sen seuraajat pystyvät havainnoimaan kulttuurin muutoksia. Lisäksi Yle tuo muualtakin hyvää ja monipuolista. Itse tykkäsin taannoin, tuli TunneMiehessä Jukka Poika, Almodovarin Huono Kasvatus ja Terapiassa jaksot samana iltana- niitähän saa sitten tallentaa jos ei halua koko iltaa istua.

Minusta ihmiset alentuvat katsomaan huonoa ja tottuvat siihen, jos katsovat vain huttua. Ylen ohjelmat saattavat vaatia vähän pureskelua, mutta niissä on oikeaa sisältöä ja ne voivat herättää keskustelua.

Ylen Radio tarvitsee myös rahaa. Samoin elävä arkisto. Ne kaksi ovat mielestäni suorastaan aarre nykyajan huttusuomessa.

• vastaan

Se on vaan tylsää maksaa sellaisesta mitä ei itse käytä en enää katsele telkkaria koska sieltä ei enää tule sen arvoista ohjelmaa että sitä viitsisi katsella silti täytyy rahoittaa mokomaa hölynpölyä

• Eläkeläiset säästä

Kansaneläkkeen täysi määrä on 584,13 euroa kuukaudessa. Jos olet avio- tai avoliitossa, määrä on pienempi, 518,12 euroa eli piänet Eläkeläiset
      säästä rahaa heilä veroa 0e kk 0% vuodesa hyvää juttu

• velax

Joku kirjoitti että lupamaksut ovat korkeita siksi että toiset eivät maksa, se on paskapuhetta, kyllä yle saa rahat menemään.

• lämpimästi ja

tuo pitää kyllä mennä läpi. Usko päättäjiin menee lopullisesti jos tuo hanke ei toteudu.

On ollut erittäin merkillistä ja kohtuutonta tähän saakka, että osa kansasta on maksanut TV-maksun tunnollisesti ja osa lusmunnut ikänsä.

Esim monet tuttavat tunnustaneet avoimesti, etteivät ole ikinä maksaneet tv-lupaa ja eivät maksa. Eikä Tv-lupa tarkastajaa tarvitse päästää sisään edes , niin sekin ammattikunta on ollut hyödytön.

Tuo veroon liitettävä maksu on parasta pitkään aikaan ja se voimaan heti kun mahdollista.
      Kerrankin voi onnitella työryhmää hyvästä uudistuksesta. Työ ei ole mennyt turhaan.

• Kuulostaa hyvältä. Tämä varmaan vilkastuttaisi tv-kauppaakin. Lisäksi kuluihin joutuu myös silloin osallistumaan nekin jotka ovat siitä luistaneet.

• mutta toteutus

voisiko sen tehdä jotenkin muuten esim... koodaamalla ja lähettämällä koodi esim kännykän kautta tekstiviestinä kuten höpö filmeissä...

Jos tälläinen vero jutska tulee, pitää sitten näkyä kaikki kanavat ylen kautta koska muuten tuo tarjonta on yhtä pöhlöä...

• Delfiini

Taas verojako...., en ymmärrä ollenkaan miksi pitää maksaa veroja/lupamaksuja ku TV:stä tulee melken pelkkiä uusintoja....!!!!???
      Nyky tekniikalla pystyttäis laskuttaan vaan katotuista ohjelmista/ajasta...., ei tarttis ihmisten maksaa älyttömiä lupamaksuja jos joskus haluais kattoo uutiset tai jonkun luonto-ohjelman ykköseltä tai kakkoselta....
      Todella epäoikeudenmukaista....:(

• kannata

Meidän tv-vero tulisi olemaan yht.n 800 euroa...2 aikuista ja 2 työssäkäyvää nuorta...tähän asti 225.

• Kyllä

Ainakin näin ensialkuun... ettekä pääsisi siitä TV-verosta irti, vaikka myisitti telkkarinne ja muuttaisitte erämaahan.

• kristallipallisti
        Kyllä kirjoitti:

Ainakin näin ensialkuun... ettekä pääsisi siitä TV-verosta irti, vaikka myisitti telkkarinne ja muuttaisitte erämaahan.

No niin tulihan se keksintö vuosikymmenien hunteeramisen tuloksena.
        Onneksi itsellä ei koskaan ole lupia maksettu.
        Nyt onkin rahat säästyneet tuohon uuteen systememin,jota ei voitane ohittaa...

• ovat
        Kyllä kirjoitti:

todennäköisesti innolla asian puolesta...varsinkin vanhainkodeissa!!!!!

• Kun vero kohdistuu kaikkiin niin maksukin on pienempi. Sinun perheesi kohdalla tuo vuoden maksu tuskin tulee olemaan satastakaan yhteensä. Varmasti tulet pääsemään halvemmalla.

Nyt joutuu myös nekin osallistumaan jotka eivät ole lupaa maksaneet ja silloin kuorma jakaantuu oikeudenmukaisesti.

• tuolta
        SagittariusM-61 kirjoitti:

Kun vero kohdistuu kaikkiin niin maksukin on pienempi. Sinun perheesi kohdalla tuo vuoden maksu tuskin tulee olemaan satastakaan yhteensä. Varmasti tulet pääsemään halvemmalla.

Nyt joutuu myös nekin osallistumaan jotka eivät ole lupaa maksaneet ja silloin kuorma jakaantuu oikeudenmukaisesti.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672495

• suomi natoon

en mene kertausharjoituksiin niin kauan kun halonen on pressana =)

• zz-zz

Kummallista on se että tuotetaan enemmän kuin kulutetaan. Autoja valmistetaan paljon enemmän kuin niitä myydään, siis pakotetaan kuluttajat ostamaan autoja. Tätä voisi alkaa kutsumaan ylen malliksi tai annoksi.

• lopullisesti.

Vaatikaa YLEn lopettamista, niin ei tarvitse maksaa enää mitään ylen kustannuksia. Tai sitten yle voi hakea rahoituksensa niinkun muutkin tv kanavat. YLEn on mahdoton perustella että kaikkien kansalaisten on maksettava veroa yle tv:n katsomisesta, jonka katsominen ei ole mitenkään välttämätön tarve. YLEn kustannuksien maksattamista veroina kansalla ei voi verrata mitenkään muihin veroina kerättäviin asioihin kuten esim. terveydenhoito. Kumpikohan on tärkeämpää, laittaa rahaa esim. terveyteen vai television katsoomiseen. Asiat tärkeysjärjestykseen, eiköhän niitä parempiakin kohteita veroille löydy.

• jutun juonen

Viimeinkin : )))

Siis, niin aivopestyjä ihmiset ovat, että ovat riemusta kiljuen ottamassa itselleen YLE-veroa.

Kamoon... YLE-vero... Mitähän vielä...

• Juuri näin!

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Joutaisi lopettaa koko YLE kun ei sillä ole mitään tarjottavaakaan,vain otettavaa!!Miten sen saisi konkurssiin??? Ei sitä ole pakko hengissä pitää veronmaksajien rahoilla.Nyt otetaan väkisin vaik ei omista telkkaria, ihan kuin taloyhtiössä parvekeremontit maksaa myös se jolla sitä ei ole..
        Jungner SUCKS!!

• mun mielestä ei

Entäs lastenkotien lapset.

• Kalle33

Ei niiden tarvitse maksaa kun kuuluvat samaan talouteen.

• kanavia vaikka en katso niitä

ollenkaan.Kummallista rahan kiristystä.Katson vain ilmaiskanavia.Yle salatkoon kanavansa,niin kuin muut maksu tv:n tarjoajat.Mä maksan mistä haluan.Mutta en maksa mistä en halua.

• perdekos

Eikä tullut?
      Sit joudut maksamaan TV-lupamaksun.
      Ketkä laillisesti ei katso ”itsemurha-kanavia”?

• väkisin

siitä maksaa kun kaikki eivät sitä katokkaan...kyllähän näitä tv-lupa lintsareitakin riittää mutta myös niitä talouksia on paljon joissa ei todellakaan telkkua ole...tai ainakaan digivastaanotinta...
      Huvitti oikein tuo kommentti jutussa että näin saadaan kerättyä enemmän rahaa :D sehän siinä tärkeintä on eikä se kuka sitä katsoo...eipä riitä rohkeus laittaa sitä maksukortin taakse kun tietävät ettei kukaan sitä kuitenkaan ostaisi...sieltähän tulee vain paskaa paskan jälkeenkin...eikä toisaalta muidenkaan radioiden kuuntelusta tarvi maksaa...

• Hassua, itse juuri ammattikorkeakoulussa sanoin, että mikä ihme siinä on, ettei YLEN kaikkia palveluita ole voitu yhdistää yhden veron alle. Opettaja sanoi, että veroa maksaisi nekin, jotka ei siitä hyödy.

Jos veroja ruvettaisiin tuolta pohjalta nyhjäämään, niin mitä jos joku ei olekaan sairas, ei käy koulua, ei koskaan ole työtön eikä ainakaan missään vaiheessa autoile, pyöräile tai muutenkaan käytä julkisin varoin rakennettuja teitä.

Pitäisikö hänen saada alennusta verotukseen? Pitäisikö hänen ruoastaan poistaa ALV-kokonaan?

Ei.

Hänen pitäisi ruveta käyttämään vaikka niitä julkisia teitä, koska kerran hän siitä jo maksaa, niin on taloudellisesti typerää olla hyödyntämättää sitä.

• kun en katso?

Miksi maksaisin, kun en katso tv:tä? Täysin turha kapistus ja ohjelmat nykyään todella huonoja. Maksakaa vaan te, jotka sitä roskaa katsotte.

• no niin

-jätemaksu, tuotatko jätettä...
        -terveyskeskusmaksu, sairastako...
        -kirkollisvero, käytkö kirkossa...
        -katumaksu(vero), käytätkö katuja....
        -kiiteistövero, asutko...
        -koulutus, käytkö vielä kouluja...,
        maksat vaikka et käykkään
        enää kouluja...
        -ooppera, käytkö..., silti maksat
        valtionverossa jne. jne. jne.... näitähän (veroja)maksat vaikka et käytäkkään/(katsele). On kai parempi TV-vero kuin tämä "loiseläjien" versio, jotka ilmaiseksi katsovat muiden kustannuksella.

• perdekos
        no niin kirjoitti:

-jätemaksu, tuotatko jätettä...
        enää kouluja...
        valtionverossa jne. jne. jne.... näitähän (veroja)maksat vaikka et käytäkkään/(katsele). On kai parempi TV-vero kuin tämä "loiseläjien" versio, jotka ilmaiseksi katsovat muiden kustannuksella.

EN OSTANUT
        En ostanut naapurin kenkiä, josta joudun maksaa verot;
        En ostanut ALV-vähennyskelpoista autoa, koska olen yksit.
        Maksan kaikki verot, syön Sinimakkara ja maksan verot, en käynyt sairaalassa varmaan 2 vuotta ja maksan verot, lapset käyvät koulussa.
        Sosialista, muttei pakolismusta!
        Maksan sitä mistä viihdyn, mitä tarvin.
        Onhan tässä uudet nuoret poliitikot tulossa, pakottavat meitä ymmärtää väärin.
        ” -jätemaksu, tuotatko jätettä...
        enää kouluja...
        valtionverossa jne. jne. jne.... näitähän (veroja)maksat vaikka et käytäkkään/(katsele).
        On kai parempi TV-vero kuin tämä "loiseläjien" versio, jotka ilmaiseksi katsovat muiden kustannuksella.”

Ottakaa huomioon KANSAN – huutoa!

• yhteydessä, se on

PAKKO maksaa oli töllötin tai ei. Perkule!

• VÄÄRIN!!

Voin ihan rehellisesti sanoa, että en katso telkkaria IKINÄ! (Paitsi jos esim. kavereiden luona on telkku päällä, kun olen käymässä.En kyllä silloinkaan sitä katsele)Miksi minun pitäisi maksaa? Jotta jotkut saisivat katsella enemmän tosi-tv:tä? Lähtekää ihmiset mieluummin vaikka ulos lenkille! Ylipaino on Suomessa iso ongelma jo lasten kohdalla eikä asiaa auta se, että istutaan illat sohvalla katsomassa telkkaria. Tai viettäkää enemmän aikaa perheen kanssa MUUALLA KUIN TELKKARIN ÄÄRESSÄ, niin säästytään nuorten masennukselta...

• Hyvä, että joudut maksamaan pienen osasi siitä informaatiosta, jonka saat Yle:ltä siitä huolimatta katseletko omaa TV:tä vai et.

Tällä tavoin saadaan maksamaan nekin, jotka katselevat Ylen ohjelmia tietsikallaan tai pitävät vastaanottimensa piilossa. Parempi tapa tälle katajaiselle kansalle olisi kuitenkin se, että välttämätön julkinen TV- ja radiotoiminta rahoitettasiin suoraan valtion budjetista. Vältettäisiin turha väittely ja vihanpito.

Eräässä toisessa EU-maassa, jossa nyt satun asumaan, rahoitetaan valtion TV-kanavien toiminta mainoksilla, ja ohjelma on sellaista surkeaa pintaliitoa, että on suuri ilo katsella TV-Finlandin ohjelmaa. Tähän on toki lisättävä, että myös MTV:n monet ohjelmat ovat kiinnostavia ja hyvää informaatiota antavia. Johtuneeko kilpailusta YLE:n kanssa?

• kuitenkin joskus
        VÄÄRIN!! kirjoitti:

Voin ihan rehellisesti sanoa, että en katso telkkaria IKINÄ! (Paitsi jos esim. kavereiden luona on telkku päällä, kun olen käymässä.En kyllä silloinkaan sitä katsele)Miksi minun pitäisi maksaa? Jotta jotkut saisivat katsella enemmän tosi-tv:tä? Lähtekää ihmiset mieluummin vaikka ulos lenkille! Ylipaino on Suomessa iso ongelma jo lasten kohdalla eikä asiaa auta se, että istutaan illat sohvalla katsomassa telkkaria. Tai viettäkää enemmän aikaa perheen kanssa MUUALLA KUIN TELKKARIN ÄÄRESSÄ, niin säästytään nuorten masennukselta...

katsot. Ja maksat vaikka mistä mitä et itse käytä. Joten pulinat pois! Katsot varmaan netistä joskus tv-ohjelmia kuitenkin...

• Mutta kun
        Petroniuseuropeus kirjoitti:

Hyvä, että joudut maksamaan pienen osasi siitä informaatiosta, jonka saat Yle:ltä siitä huolimatta katseletko omaa TV:tä vai et.

Tällä tavoin saadaan maksamaan nekin, jotka katselevat Ylen ohjelmia tietsikallaan tai pitävät vastaanottimensa piilossa. Parempi tapa tälle katajaiselle kansalle olisi kuitenkin se, että välttämätön julkinen TV- ja radiotoiminta rahoitettasiin suoraan valtion budjetista. Vältettäisiin turha väittely ja vihanpito.

Eräässä toisessa EU-maassa, jossa nyt satun asumaan, rahoitetaan valtion TV-kanavien toiminta mainoksilla, ja ohjelma on sellaista surkeaa pintaliitoa, että on suuri ilo katsella TV-Finlandin ohjelmaa. Tähän on toki lisättävä, että myös MTV:n monet ohjelmat ovat kiinnostavia ja hyvää informaatiota antavia. Johtuneeko kilpailusta YLE:n kanssa?

En tahdo ylen informaatiota. Enkä omista TVtä, niin nyt mun pitäs maksaa 200 egee vuosi TV-veroa; jota sinä et tietenkään suomessa -ei asuvana- maksa, että sinä voi katsella TV-Finlandia.

Ja kehtaat vielä pistää tollasen postin tänne.

• ........
        kuitenkin joskus kirjoitti:

katsot. Ja maksat vaikka mistä mitä et itse käytä. Joten pulinat pois! Katsot varmaan netistä joskus tv-ohjelmia kuitenkin...

Tv lupa on kiinteistökohtainen, naapurissa saat katsoa telkkua vaikket itse lupaa maksaisikaan.

"Katsot varmaan netistä joskus tv-ohjelmia kuitenkin..." Tietokoneesta, jossa on ns. tv-kortti tai jolla on mahdollista vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä esimerkiksi IPTV:n välityksellä, tulee maksaa tv-maksua.
        Eli esim http://www.tvnetti.fi/
        löytyviä ohjelmia saa katsella ilman lupaakin.

• Mutta kun kirjoitti:

En tahdo ylen informaatiota. Enkä omista TVtä, niin nyt mun pitäs maksaa 200 egee vuosi TV-veroa; jota sinä et tietenkään suomessa -ei asuvana- maksa, että sinä voi katsella TV-Finlandia.

Ja kehtaat vielä pistää tollasen postin tänne.

TV-Finland lähettää Ylen ykkösen ja kakkosen sekä MTV:n Suomessa tehtyjä ohjelmia. Niissä on runsaasti hyvää informaatiota ja jopa silloin tällöin nautittavia elokuvia ja näytelmiä. (Viihdeohjelmathan Suomesta loppuivat Speden poismenon myötä, joten niitä ei voi toivoa.)

Mainiot brittihuumoriohjelmat puuttuvat, koska niistä TV-Finland joutuisi maksamaan uudet maksut, jos niitä esitettäisiin Suomen ulkopuolella. Pitkiä aikoja päivisin ja myöhään illalla tulee radio-ohjelmaa, kun TV-ohjelmia ei riitä, vaikka useimmat lähetetään kaksi kertaa.

Kortista maksetaan 160 euroa vuodessa. Pidän sitä kohtuullisena osasta Ylen ohjelmia.

Kyllä Sinunkin muistiisi tarttuu runsaasti Ylen keräämää tietoa, vaikket omaa TV:tä katselekaan.

• oo paha raha
        Petroniuseuropeus kirjoitti:

TV-Finland lähettää Ylen ykkösen ja kakkosen sekä MTV:n Suomessa tehtyjä ohjelmia. Niissä on runsaasti hyvää informaatiota ja jopa silloin tällöin nautittavia elokuvia ja näytelmiä. (Viihdeohjelmathan Suomesta loppuivat Speden poismenon myötä, joten niitä ei voi toivoa.)

Mainiot brittihuumoriohjelmat puuttuvat, koska niistä TV-Finland joutuisi maksamaan uudet maksut, jos niitä esitettäisiin Suomen ulkopuolella. Pitkiä aikoja päivisin ja myöhään illalla tulee radio-ohjelmaa, kun TV-ohjelmia ei riitä, vaikka useimmat lähetetään kaksi kertaa.

Kortista maksetaan 160 euroa vuodessa. Pidän sitä kohtuullisena osasta Ylen ohjelmia.

Kyllä Sinunkin muistiisi tarttuu runsaasti Ylen keräämää tietoa, vaikket omaa TV:tä katselekaan.

siitä TV-Finlandista. Agreed.

200 veromuotoisena maksuna TV-yhtiölle on, jos ei omista TVtä.

Katselukortit, mainokset valtionapu. Eiköhän niillä yksi TV-yhtiö pyöri ja aika riippumattomastikin, kun hajauttavat varainhankinnan.

Sosialismin aika oli ja meni, tarvisi keksiä uusia juttuja.

Kaupalliset TV-yhtiöt muuten pärjäävät ihan kivasti... googlaileppa vaikka, jos et muuten usko.

• katso!!!!
        kuitenkin joskus kirjoitti:

Siis jos jossain muualla sattuu telkkaria olemaan päällä, niin väkisinhän sitä näkee. Mutta mielestäni telkkari on ihan turha kapistus. Enkä netti-tv:täkään katso. Katsokaas, kun kaikki ei ole telkkarin orjia. Mulla on muutakin tekemistä kuin löhötä sohvalla tuijottamassa huonoa ohjelmaa. Onko sitä niin vaikea tajuta??

• tv-lupa maksut on perseestä

Kaikki vain mainos rahoitteseksi.Vapaa maailma rulaa.

• Hemulisetä

Ennemmin pitäisi laittaa kaikki kanavat maksukorteille, ja silleen hoitaa asia.

Ensinnäkin ylen kanavilta ei tule juurikaan mitään katsottavaa, ja minä en esimerkiksi kuuntele edes ylen kanavia.

Ja kaiken kukkuraksi kaikki kanavani tulevat sateliitista ja maksan siitä 49€kk.

Yle voi suksia suohon.

• tai katseluaikaan

Jos tähän mennään, niin myös autovero määrätään tulevaisuudessa KAIKILLE riippumatta siitä, onko heillä auto tai ei.

Kannatan ehdottomasti, että kaikki maksaa autoveron, oli autoa tai ei, niin tulee kaikille halvemmaksi :))))

Eikö idiotismilla ole mitään rajaa?

Eiko TV:n katsomisesta voi rahastaa katselukortilla niitä, jotka TV:tä katsovat?

Niin kuin autolla ajavat maksavat bensan yhteydessä veron, kun kerran ajavat...

Moninkertaistetaan samalla alkoholivero ja tupakkavero.

T: tupakoimaton absolutisti

• Kansalainen X

Ehkä sitten myöskin terveyspalvelujen käyttäjät maksavat veron käytön mukaan? Aletaanko maksamaan veroa myös aina, kun lainataan kirjastosta kirjoja? Miksi julkisista palveluista pitää maksaa veroja, vaikka niitä ei käytä? Kaikki eivät käytä julkisia terveyspalveluja eikä kirjastoja (esim).

Alkoholi- ja tupakkaveroa hallitus ei nosta liikaa, koska silloin kulutus vähenee niin paljon, että verotuotto jää saamatta. Tämä on sitä valtiotalouden kaksinaismoraalia.

• lappiin
        Kansalainen X kirjoitti:

Ehkä sitten myöskin terveyspalvelujen käyttäjät maksavat veron käytön mukaan? Aletaanko maksamaan veroa myös aina, kun lainataan kirjastosta kirjoja? Miksi julkisista palveluista pitää maksaa veroja, vaikka niitä ei käytä? Kaikki eivät käytä julkisia terveyspalveluja eikä kirjastoja (esim).

Alkoholi- ja tupakkaveroa hallitus ei nosta liikaa, koska silloin kulutus vähenee niin paljon, että verotuotto jää saamatta. Tämä on sitä valtiotalouden kaksinaismoraalia.

meillä täällä pohjoisessa ei makseta terveyskeskus- eikä kirjastoveroa.

• jos nimeksi

tulisi mediavero? Sisältää siten netin kautta katsomisenkin, kun kuitenkin nykyään suuri osa katsoo tv-ohjelmia netistä. Ja radio ym....
      Mediavero parempi, niin kattaa miltei jokaisen.

• lopun alkua ylelle

Ihmiset ovat todella vihaisia ylen sooloilulle vapailla markkinoilla.Myös yle vapaiden markkinavoimien armoille.Salatkoot kanavansa,niin kuin muut kaupalliset tai rahottakoot mainoksilla niin kuin muut kunnialliset kanavat.Jungerius historiaan.

• Punahilkka2

Onneksi yle haudataan. NL haudattiin jo liki 20 vuotta sitten, ihmeen kauan yle pysyi hengissä tähän asti. toki kommunistit on kieroja, mutta totuus ei pala tulessakaan ja nyt sitten paskanjauhaja haudataan. Luulen että karkeloista tulee yhtä hilpeät kuin berliinin muurin kaatamisesta. Lisäksi ylen rikolliset pitää saada vastaamaan tuomioistuimissa kamalista valheistaan ja rikoksistaan. Minä en voi sille mitään että yle ällöttää minua.

• yks vaan

No niin!
      Tos on jotain järkee!
      Toivottavasti tulee pian,ja kun vielä noi vanhat jatkuvat elokuvien uusinnat kanavilla saatais loppumaan.Vaikka eihän se Ylen vika ole.Tällä hetkellä ei ole mitään järkeä maksaa kallista lupaa kun jatkuvasti tulee vaan uusintoja

• Pilliä Prilliä

Huonona aprillipilana tää olis viel menny mut totisena totena pistää kiukuttaan ja pahasti. Täytynee hiljalleen alkaa harkitteen sitä ulkomaille muuttamista... ei tähä näytä tulevan mitään rotia, päinvastoin - kokoajan vaan toinen tostaan idoottimaisempia ratkasuita ongelmiin. Valtion on tällä päätöksellään sit pakko kustantaa meikäläisellekin alan laitteet, jotta pääsen edes osalliseksi tästä touhusta, mistä kohta maksan. Ärrhhh!

• transamm

olen sama mieltä. nyt on tv maksu liian suuri varsinkin yhden hengen taloudess, voi olla pientuloinen eläkeläinen tai työtön. tai muuten vaan paidanvaihtopaikka..olen ehdottanut että henkilöluvun mukaan esim 1h 65e 2h 115 3h 155 4 ja isoimmat taloudet 185. silloin kaikki maksais kiltisti eikä olis niin ku nyt ettei yhden hengen talous viitti yli 200e maksaa..
      mutta hullu joka maksaa!!!

• noi vapaaehtoistyöt

ja hankkia tv sillä pakkohan sitä tuijottaa,kun kerran maksaakin.Jää mummot ilman ulkoiluttajaa ja 4h kerho ilman yhtä ohjaajaa ei sen kummempaa.Kiittäköön yleä.

• punikit

YLE.stä veronkorotus automaatti??. Heräkkää jo 2000 - luvulle. Työryhmä elää täyttä viime vuosituhatta.

Jungnerin äo on kuulemma n 170,elikkä hän kykenee kuljettamaan kaikenlaisia tolloja mukanaan hänelle sopivin perusteluin.

Samantien verolisä kaikelle muullekin alalle, jotka ei pärjää, tai konkurssi yrittäjille.

YLE konkkaan jos ei muuten pärjää.
      Itse olivat tekemässä tätä keskeneräistä Digi juttuakin.

Parempi pistää kaikki kanavat maksukortille, se on sitä mitä YLE halusi itsekin.

• Raksalu*ka

Demokratia iskussa
        Mikäli kaikki kanavat maksukortille

• Reiluun retromeininkiin

Tunkkainen tuulahdus suoraan seitkytäluvulta on päässyt pöllähtämään ihmistenilmoille.

Toivottavasti 200 euron jokaista kansalaista koskeva YLE-vero ei näe koskaan päivänvaloa.

Pikkusen muut rahoituskanavat tarvittaisiin tänäpäivänä.

On se varmaan kivaa olla tuossakin komiteassa miettimässä. Ihan sama mitä mietit: palkkiot juoksevat, komitean jäsenet ei.

• joka vastustaa yleä?

ONKO JOSSAKIN ADRESSI, joka vastustaa ällöttävien kommunistien yleä?

• Tä-tä-dää

No niin, aggressiivisuutta heitto mennyt ohi.
        Kaikki töihin!

• tämähän se taas

On viisas keksintö! Kohta varmaan keksitään SEISKA vero, jolla rahoitetaan seiska lehden toimintaa yms.. Elikkäs jotkut ihmiset joutuvat maksamaan jostain mistä ei ole niille mitään hyötyä. Sama kun maksasit ajoneuvoveroa vaikka et ajoneuvoa omistaisi. Mitä seuraavaksi?

• haluaisin maksaa Ruotsiin

Minä haluaisin maksaa veroni Ruotsiin, koska minulla on mahdollisuus katsoa televisiota Ruotsista ja teen sen yhä useammin. Tämä demaripropaganda jota Suomessa radiosta ja televisiosta tulee, ei todellakaan jaksa kiinnostaa.

minulta kerätään verovaroina työttömien "palkat". - Pisin työttömänä olo aika on ollut minulla kaksi viikkoa ja sitten joku väittää, ettei muka ole töitä.
        Valtion rautateiden toiminta - junaa en ole käyttänyt sitten vuoden 1997.
        Päiväkotien ja koulujen menot - ei ole lapsia.
        Kunnallisveroon nykyään sitoutettu koiravero - minulla ei ole koiraa.
        Kunnallinen terveydenhoito - käytän yksityistä.
        Julkisen liikenteen osuus kunnallisverossa - Kävelen, käytän autoa tai taksia.

Näin, että siinä sinulle vähän listaa kaikista niistä veroista mitä minä maksan, mutta mistä muut kuin minä hyötyvät.

• do it peoples

EN OSTANUT
      En ostanut naapurin kenkiä, josta joudun maksaa verot;
      En ostanut ALV-vähennyskelpoista autoa, koska olen yksityinen.
      Sosialismista, muttei pakolismusta!

• veronmaksajia

mahtaa ilahduttaa?

• vain yksinkertainen?

Yleisradio on paljon muutakin kuin ne muutama televisiokanava.

• Ällistynyt

Kyllä vähän ihmettelen miten tämä keskustelu velloo näin kiivaasti keskellä kiireistä TYÖpäivää?!

Mitähän se pomo sanoisi, kun tietäisi?
      Olisi meitä paremmalla työmoraalilla varustettuja työnhakijoita pilvin pimein, kun vaan saataisi tilaisuus näyttää!

Vai oletteko kaikki työttömiä joutenolijoita?

• ällistyneen kaveri

...et eikös työssä ollessa tehä töitä eikä räpläillä muuta?

kertokaa meillekin missä te ootte töissä, niin voidaan tulla tarjoamaan nykyiselle pomollenne ahkerampaa työpanosta.

• ---

Pienituloisia on, opiskeijoita, sairaita, eläkeläisiä, työttömiä ilman omaakin syytä, ym.

• ei kiirusta
        ällistyneen kaveri kirjoitti:

...et eikös työssä ollessa tehä töitä eikä räpläillä muuta?

kertokaa meillekin missä te ootte töissä, niin voidaan tulla tarjoamaan nykyiselle pomollenne ahkerampaa työpanosta.

Ei meillä täällä YLESSÄ mitään kiirusta ole voimme rauhassa viettää päivämme Suomi24 palstoille kirjoitellen.

Ja kyllä tänne lisää porukkaa otetaan mielellään ei muuta kuin hakemus vetämään, kannattaa laittaa kopio sdp jäsenkirjasta mukaan se nopeuttaa käsittelyä huomattavasti.

• SENTÄÄN

kaikki Suomen kansalaiset EIVÄT ole töissä. EIVÄTKÄ myöskään harrasta oravanpyöräilyä joka päivä kello 8-16 tai 9-17. VUOROTYÖ on myös TYÖMUOTO. Joissakin vuorotyöpaikoissa EI pääse TAI ole aikaa mennä kahvitauolla koneelle niin kuin SINULLA.
        TV-luvasta EI tulisi tehdä Yle-veroa- varmaankin Ylen viimeisiä hätäkeinoja "puljun" ylläpitämiseksi.
        Suomessa on rikkaita ja köyhiä, perheitä ja yksineläjiä, EI ole oikeudenmukaista vaatia jokaiselta kansalaiselta samansuuruista maksua.
        Ja íhmettelen ellei tästä synny kapinaa.
        Entä ne taloudet missä EI ole televisiota, KAIKKI eivät sitä pömpeliä omista, omasta tahdostaan tai ei. KAIKKI eivät TODELLAKAAN kuuntele Ylen Radiota tai katso uutisia Ylen nettisivuilta. Miten muka aiotaan määritellä nämä tässä ehdotuksessa,= laita rasti ruutuun oletko työtön---->Yleveroa maksettavana kaksinkertainen summa?!?! ETTÄ missäs se Idean isän, Mika Lintilän (kesk) ja hänen työryhmän järki on ollut tätä keksittäessä??

• Mennään

oikeaan suuntaan.Kannatan suunnattomasti

• älkää menkö lankaan

Taas viedään tyhmiä kansalaisia kuin pässiä narussa. Joo vero tulisi olemaan selvästi alempi kuin nykyinen tv-lupa. Fakta on että vuoden kuluttua vero on jo samaa luokkaa ja siitä vuosi niin vero on jo ylittänyt nykyisen tv-luvan.

Eikä voida muuta kuin katsoa tilinauhasta, että sinne meni. Maksukortti ylelle tai mainokset kehiin.

• Koskapa työryhmässä ovat asiaa pähkäilemässä kaikki eduskuntapuolueet, on työryhmän tulos demokraattisesti synnytetty. Pulinat pois.

• hyvä ja tuolla

olikin yksi ehdotus, että veron nimi voisi olla
        Media-vero. Se olisi parempi kuin TV-maksu.
        Moni katsonut kuitenkin netin kautta telkkuohjelmiakin. Ja kanavia näkyy ja katsotaan muitakin kuin yle, ilman mitään korttia.
        Joka tapauksessa jokin muu käytäntö on oltava, kun vapaakatsojia on tosi paljon...

• onko tietoa
        hyvä ja tuolla kirjoitti:

olikin yksi ehdotus, että veron nimi voisi olla
        Media-vero. Se olisi parempi kuin TV-maksu.
        Moni katsonut kuitenkin netin kautta telkkuohjelmiakin. Ja kanavia näkyy ja katsotaan muitakin kuin yle, ilman mitään korttia.
        Joka tapauksessa jokin muu käytäntö on oltava, kun vapaakatsojia on tosi paljon...

Et ole tainnut kuulla sanaa mainoskanava.

• niin varmaan

Luuletko että se on paljonkin pienempi? Hyvä jos saavat 2 e pienemmäksi.

Ylen riippumattomuus muka menee jos mainoskanavaksi, jos oikein luin tekstitv:ltä. Entä yksityisen ihmisen riippumattomuus ???!

• ...

Ja mikä este maksukorttiinkin nyt keksittiin, ei kaikki yleä pakolla tahdo. Huonotuloisille saisi korttiin vielä alennuksenkin.

• ne haluaa

täyden verotusoikeuden YLElle, ettei tämä YLE-vero mene edes budjetin kautta. Ei yhtään paha. Lol.

Tuossa oli joku aikaisempi kommentoija laittanut linkin iltiksen juttuun, jossa tuo oli.

• mikä tahansa firma
        ne haluaa kirjoitti:

täyden verotusoikeuden YLElle, ettei tämä YLE-vero mene edes budjetin kautta. Ei yhtään paha. Lol.

Tuossa oli joku aikaisempi kommentoija laittanut linkin iltiksen juttuun, jossa tuo oli.

alkaa verottamaan kansalaisia... mitä kuninkaita ne siellä ylessä luulee olevansa? Tuolla logiikalla minäkin voisin perustaa yhtiön ja verottaa naapureitani, vaikkei ne palvelujani käyttäisikään.

• ja sitten nauratti
        mikä tahansa firma kirjoitti:

alkaa verottamaan kansalaisia... mitä kuninkaita ne siellä ylessä luulee olevansa? Tuolla logiikalla minäkin voisin perustaa yhtiön ja verottaa naapureitani, vaikkei ne palvelujani käyttäisikään.

ei tuollainen voi mennä läpi, ei edes suomessa : )

• mennä, koska
        ja sitten nauratti kirjoitti:

sitä on ollut suunnittelemassa kaikista puolueista edustajat. Onneksi voi mennä läpi.

• Wilhelm Tell
        ja sitten nauratti kirjoitti:

Kertokaa joku mihin sitä YLEä edes tarvitaan? Voisi ihan hyvin yksityistää, ohjelmat eivät ainakaan huonontuisi.

• mukaan TV-yhtiöt
        mennä, koska kirjoitti:

sitä on ollut suunnittelemassa kaikista puolueista edustajat. Onneksi voi mennä läpi.

verottaa EU-kansalaisia ?

tietääks kukaan ?

• jonka hinta sis. lupamaksun

YLE vois sisällyttää lupamaksunsa maksukorttien hintaan

Peruskortti masiinaan, näkyy ylen kanavat ja mainoskanavat.

Joku muu kortti koneeseen... näkyy maksukanavat ja maksuttomat... sisältää lupamaksun joka tilitetään ylelle.

Ei korttia koneeseen, ei kanavia näkyvillä, ei luvattomia katsojia.

Kuinka vaikeeta tää voi olla.

• kokoomuksen jäsenkortti

Minusta kokoomuksen jäsenkortti on nykyään yhtä tärkeä kuin sdp:kin.

• helppo löytää

Nykyisillä katsojamäärillä YLE menee konkkaan jos siirrytään maksukorttiin ja verona kaikki maksaisivat raskaimman mukaan, ei ehkä heti mutta myöhemmin ilman mahdollisuutta kieltäytymisestä ja laskettuna perheet maksaisivat eniten ainakin tuplana entisen yhden luvan.

Tuloksena olisi pohjaton kukkaro josta ottaa kun tarvitsee ja YLEn tulot moninkertautuisivat hetkessä, sen jälkeen nostettaisiin veroa tarvittaessa hallituksen suomenruotsalaisten ystävällisellä avustuksella.

Maksukortti toimii mutta YLE ei sitä halua.

• sisällyttää TV lupa
        helppo löytää kirjoitti:

Nykyisillä katsojamäärillä YLE menee konkkaan jos siirrytään maksukorttiin ja verona kaikki maksaisivat raskaimman mukaan, ei ehkä heti mutta myöhemmin ilman mahdollisuutta kieltäytymisestä ja laskettuna perheet maksaisivat eniten ainakin tuplana entisen yhden luvan.

Tuloksena olisi pohjaton kukkaro josta ottaa kun tarvitsee ja YLEn tulot moninkertautuisivat hetkessä, sen jälkeen nostettaisiin veroa tarvittaessa hallituksen suomenruotsalaisten ystävällisellä avustuksella.

Maksukortti toimii mutta YLE ei sitä halua.

aivan jokaiseen korttiin millä voi yhtään mitään katsella.

Ja ilman maksettua lupaa ei näkyisi siis yhtään mitään telkkarista.

Aika kummallinen verosysteemi on kyllä viritteillä. Muitakin konsteja kun on.

Aatelkaapas muuten kymmenhenkistä lestadiolaisperhettä, vaikkapas.

• katsele
        sisällyttää TV lupa kirjoitti:

aivan jokaiseen korttiin millä voi yhtään mitään katsella.

Ja ilman maksettua lupaa ei näkyisi siis yhtään mitään telkkarista.

Aika kummallinen verosysteemi on kyllä viritteillä. Muitakin konsteja kun on.

Aatelkaapas muuten kymmenhenkistä lestadiolaisperhettä, vaikkapas.

Lestadiolaisperheet eivät yleensä katsele televisiota.

• autovero..

Erilaisia veroja voitaisiin periä kätevästi kaikilta. Tupakkavero, autovero, bensavero, kiinteistövero..

Kyllä listaa voidaan jatkaa loputtomiin.

Tässä käytän samaa logiikkaa kuin TV-lupamaksun muuttamista TV-veroksi.

Miten niin sama asia?

Kaikilla EI ole televisiota. Miksi heidän pitäisi osallistua tähän talkoisiin?
      Sama kaava pätee siis myös tupakoimattomiin, autottomiin, vuokra asukkaisiin.. ym. ym.

Eläköön kommunistinen Suomi!

Back to CCCP ;o)

• savuton mies

En minä kenenkään tupakointia rahoita!

• EPÄKOHTA POIS!

Tulevassakin veroehdotelmassa on yhä tv-maksunkin olennainen epäkohta: Maksu on talouskohtainen.

Tämä on epäoikeudenmukaista.

Yksin asuva joutuu maksamaan suhteessa paljon enemmän kuin mitä suurempi perhe. yli 200 euroa vuodessa on kohtuuton vaatimus varsinkin yksinasuville vanhuksille ja opiskelijoille.

Maksu voisi olla pääkohtainen, esim. vuosittain 100€ per/aikuinen (yli 18 vuotta) ja 50 euroa/lapsi (3-17 vuotta). Julkiset laitokset ja tilat voisivat maksaa kiinteästi hieman korkeamman maksun.

• koko telkkaria

Mitäs se veroehdotelma sitten sanoo?

Pannaanko rasti ruutuun ei telkkaria ja ollaan valmiit todistamaan viiden vuoden ajalta, ettei kyseistä verokohdetta ole ollut.

Vai maksellaanko vaan kiltisti 200 vuodessa TVstä jota ei ole?

• TIETYSTI
        koko telkkaria kirjoitti:

Pannaanko rasti ruutuun ei telkkaria ja ollaan valmiit todistamaan viiden vuoden ajalta, ettei kyseistä verokohdetta ole ollut.

Kyseessä on kaikkia koskettava viestintävero, joka ei rajoitu ainoastaan televisioon, vaan ottaa huomioon YLE:n koko multicasting-kirjon.

Verotettavia viestintäkanavia ovat mm. TV, radio, internet, kirjastotallenteet ja muut erilliset mediajulkaisut.

Verosta voi vapautua vain jos on todistetusti kuuro-mykkä-sokea.

• luulin jo
        TIETYSTI kirjoitti:

Kyseessä on kaikkia koskettava viestintävero, joka ei rajoitu ainoastaan televisioon, vaan ottaa huomioon YLE:n koko multicasting-kirjon.

Verotettavia viestintäkanavia ovat mm. TV, radio, internet, kirjastotallenteet ja muut erilliset mediajulkaisut.

joutuvani maksamaan turhasta.

Mutta ei hätää, matkalla kirjastoon näin lämpömittarin ja kellon sekä lisäksi kuulin kun joku vihelteli. Ne oli varmaan tätä multicastingia, kans. Onneks tulee vero et voin maksaa niistä ylelle niinkun kuuluukin.

• yleläisenpaljastaja
        TIETYSTI kirjoitti:

"Verotettavia viestintäkanavia ovat mm. TV, radio, internet,..."

Sinusta on siis ihan oikein, että OSAKEYHTIÖ nimeltä "Yleisradio" on oikeutettu VEROTTAMAAN internetin käytöstä, tai ylipäätään mistään?

Minkälainen oikeustaju on henkilöllä, jonka mielestä jokin yhtiö voi verottaa kaikkia maan asukkaita? Olet yleläinen, MOT.

• me maksamme
        yleläisenpaljastaja kirjoitti:

"Verotettavia viestintäkanavia ovat mm. TV, radio, internet,..."

Sinusta on siis ihan oikein, että OSAKEYHTIÖ nimeltä "Yleisradio" on oikeutettu VEROTTAMAAN internetin käytöstä, tai ylipäätään mistään?

Minkälainen oikeustaju on henkilöllä, jonka mielestä jokin yhtiö voi verottaa kaikkia maan asukkaita? Olet yleläinen, MOT.

Kenellä on tietokone, tv tai känny, maksakoot veroja. Tämä tarkoittaa siis koko kansaa. Mielestäni 800-1000e/ vuosi on sopiva hinta tästä lystistä. Täällä vinkuvat ovat yleensä niitä loismaisesti eleleviä lintsareita. Sama, kuin varastaisit toiselta.

• helppoa
        koko telkkaria kirjoitti:

Tietenkin kaikkien on ostettava televisio, että saa veronsa maksaa, vaikka ei sitä katselisikaan.
        Jos ei tarkastuksessa löydykään televisiota, niin vero korotettaisiin kaksinkertaiseksi.

• samanarvoisuusperiaate

Vapautetaan miehet samalla sitten kokonaan tv-verosta ja maksatetaan se naisilla. Naistenhan ei tarvitse suorittaa varusmiespalvelusta niin saisivat kyllä kohtuuden nimissä kustantaa miesten televisionkatselun.

• Muijat kyökkiin

Muijat on nykyään niin laiskoja, että valtion tulisi verottaa naisilta TV luvat. Mikäli nainen kykenee todistamaan lisänneensä siivousta ja kodinhoitoa, kokkausta ja pyykkäystä, sekä osoittaa laihtuneensa saman painoiseksi kuin muut Eurooppalaiset kanssasisaret, saa hän vähennystä prosentti per kilo. Näin nämä laardiperseet voivat jopa vapautua kokonaan verotaakasta. Saati ylitsepursuavasta läskistä!

Miettikää, mikä yhteiskunnallinen hyöty.
        Päivittäiset pullat, suklaat, sipsit, hampurilaiset, pizzat ja kaljottelu (=siiderit)jää kauppoihin ja tilalle tulee halu kokata terveellisesti..

• Marjatta 44v.
        Muijat kyökkiin kirjoitti:

Muijat on nykyään niin laiskoja, että valtion tulisi verottaa naisilta TV luvat. Mikäli nainen kykenee todistamaan lisänneensä siivousta ja kodinhoitoa, kokkausta ja pyykkäystä, sekä osoittaa laihtuneensa saman painoiseksi kuin muut Eurooppalaiset kanssasisaret, saa hän vähennystä prosentti per kilo. Näin nämä laardiperseet voivat jopa vapautua kokonaan verotaakasta. Saati ylitsepursuavasta läskistä!

Päivittäiset pullat, suklaat, sipsit, hampurilaiset, pizzat ja kaljottelu (=siiderit)jää kauppoihin ja tilalle tulee halu kokata terveellisesti..

Saako BI-seksuaalit vapautuksen?

• kertakaikkiaan veljet
        Muijat kyökkiin kirjoitti:

Sankoin joukoin siis vaaleissa uurnille veljet !!!

Tasa-arvo jälleen kunniaan hoitakaa, pois laardin kauhistus ja tilalle terveelliset kokkaukset.

Ja kas tasa-arvoisina taas suomen sorja neito ja salskea urho käyvät kohti tulevaisuuden haasteita.

Liehuvat esiliinat keittiöissä, suihkivat mopit ja töistään palaavan urhon vastaanottava terveysruuan tuoksu. Näin pitää asioitten olla, todentotta.

• Nainen maalta
        kertakaikkiaan veljet kirjoitti:

Sankoin joukoin siis vaaleissa uurnille veljet !!!

Tasa-arvo jälleen kunniaan hoitakaa, pois laardin kauhistus ja tilalle terveelliset kokkaukset.

Ja kas tasa-arvoisina taas suomen sorja neito ja salskea urho käyvät kohti tulevaisuuden haasteita.

Liehuvat esiliinat keittiöissä, suihkivat mopit ja töistään palaavan urhon vastaanottava terveysruuan tuoksu. Näin pitää asioitten olla, todentotta.

Suomalainen nainen on nykyään kuin mies ilman kyrpää. Tosin ainoastaan menttaalinsa puolesta. Munaa ei löydy. Ei edes Lenitamaisessa hypetyksessä. Toista oli Isoäitimme 1900-luvun alkupuoliskolla!

Kroppansa puolesta Suomalainen nainen ei koskaan ole ollut niin rappeutunut, kuin nyt.

Miten niin?

Alkoholi ja epäterveelliset elämäntavat rapauttavat naiset huommattavasti helpommin kuin miehet, nuo luomakunnan kruunut.

Meitä hoikkia, kotinsa hoitavia ja terveellisiä elämäntapoja noudattavia naisia on enää vain kourallinen.

• mel-32

Kun me kaikki tv:n omistajat joudumme maksamaan tv-lupamaksuja, niin kaikille sellaisille tietokoneiden käyttäjille vastaavanlainen maksupakko joilla ei ole erikseen tv:tä/tv-lupaa!

Eikö vain?

• kaikille tietokonevero

Ja ihan sama onks tietokonetta vai ei.

Olisko 200 vuodessa hyvä?

Kelles rahat? Ihan sama kai sekin on, annetaan vaikka jollekin yhtiölle. Olisko yle hyvä kun ne kerran tarttee sitä rahaa.

• Nörtti-Teppo
        kaikille tietokonevero kirjoitti:

Ja ihan sama onks tietokonetta vai ei.

Olisko 200 vuodessa hyvä?

Kelles rahat? Ihan sama kai sekin on, annetaan vaikka jollekin yhtiölle. Olisko yle hyvä kun ne kerran tarttee sitä rahaa.

En maksa mitään. Te tv-loiset hoidatte omat roskanne.

• heko heko heh heh hee

Siis nauran näille pro-Yle-vero -pelleille, jotka rinnastavat tärkeät palvelut, kuten vanhusten hoito, koulut jne. johonkin Ylen turhakepalveluun. "Maksattehan te päiväkotilasten hoidostakin veroissa vaikkei teillä päiväkoti-ikäisiä lapsia olekaan lässyn lässyn lää". Ei helvetti, vaihtakaa jo levyä. Tuo on jo niin kulunut ja huono perustelu, että lähinnä vain naurattaa, kun näkee pikkiriikkisten Yle-lampaiden vetävän sen kerta toisensa jälkeen esiin. :-D

Maksakaa te vain Yle-lampaat rakkaan Ylenne palveluista, meidän televisiottomien taskuihin ette tahmatassujanne tunge.

On hienoa maksaa veroissa esim. vanhusten hoidosta, vaikkei lähipiirissä olisikaan vanhusta, ovathan he olleet rakentamassa tätä maata. Ja koululaiset puolestaan rakentavat sitä tulevaisuudessa, joten kouluistakin maksaa mielellään veroa, vaikkei oliskaan kouluikäisen vanhempi. Mutta ei ole hienoa maksaa pakosta jostain turhuudesta kuin tv tai jostain perhanan musatalosta!

• Itse repesin

Kaikkihan sen tietää, että YLE on viimeisiä kommarilinnakkeita tässä maassa. En kuitenkaan uskonut demokratian taipuvan näin naurettavan alas.

Verotettaisiin sitten tulojen mukaan. Samoin kuin sakkojenkin kohdalla.

Liliukset maksaa vaikka 100 000e/v, ja tavis palkansaaja 50e/v.

Sidottaisiin samalla osingot tuloiksi, jotka huomioidaan täysimääräisinä..

Loppuisi hyvin liukkaasti tämän tyyppisten ideoiden julkituonti..

• telkkaria

en tule ikinä hankkimaan omaan kämppään. YLE voi mennä konkurssiin mun puolesta. Maksakaa ne jotka TV:tä katsoo.

• emme maksa

Valtio vapauttaa maahanmuuttaja taustaiset liittyen sopeuttamis politiikkaan. Meitä on pieni vähemmistö. Valtaväestö pitää meistä huolen myös tässä asiassa. Kiitos!

Terveisin Ibram

• valkoinen Tobias

Te siipeilette riittävästi. Palaa kotimaahasi ja hoida asiat siellä kuntoon. Älä pakoile vastuuta. Älä edes TV lupamaksua.

• Hope life
        valkoinen Tobias kirjoitti:

Te siipeilette riittävästi. Palaa kotimaahasi ja hoida asiat siellä kuntoon. Älä pakoile vastuuta. Älä edes TV lupamaksua.

Olen samaa mieltä, ettei maahanmuuttajien tarvitsisi maksaa TV:n käytöstä veroja. He tarvitsevat TV:tä oman kulttuurinsa seuraamiseen.
        He ovat kärsineet jo riittävästi. Kaikki ulkomaalaistaustaiset, on sama onko tämän maan kansalaisia vai ei, saakoon saman kohtelun. Me voimme maksaa vaikka 100e enemmän.

• Human RIghts Finland

Ihmisten oikeus vastaanottaa julkisesti saatavilla olevaa tietoa on luopumaton/kiistämätön. Hallitusmiehilä ei ole oikeutta rajoittaa tai asettaa ehtoja radioaaltojen passiiviselle kuuntelulle.

TV-lupa maksu on ihmisoikeusrikos; se rajoittaa sananvapautta, ihmisten oikeutta viestittää ja vastaanottaa informaatiota.

• olet Urpå

Kaikkialla euroopassa ihmiset joutuvat maksamaan TV luvan. Monissa maissa jopa huomattavasti kalliimpaa. Mitäs, jos menet luomaannavettaasi paskoja?

• YLE lopetetaan
        olet Urpå kirjoitti:

Kaikkialla euroopassa ihmiset joutuvat maksamaan TV luvan. Monissa maissa jopa huomattavasti kalliimpaa. Mitäs, jos menet luomaannavettaasi paskoja?

MINÄ EN MAKSA MITÄÄN

• uusinnoista

Kansakuntaa on helppo kusettaa. Sama maksu vain eri nimikkeellä. Verottajalle on kuitenkin ilmoitettava telkkarin omistamisesta.
      Katsojien pitäisi maksunsa eteen saadakkin jotain muuta kuin uusintoja ja uusinnan uusintoja. Maksu boikottiin ellei ohjelmat parane tai sitten jotain konkreettisempaa.

• Oikeutta kaikille

Tässä maassa on ihmiset huijanneet valtion yritystä, YLEÄ jo vuosikymmenet. NYT on jo aika valtion muuttaa rahoitusta ja samalla varmistaa, ettei kaikkien tarvitse hankkia maksukanavia.

Valtiolta on pimitetty niin monta miljoonaa, toivon valtion olevan ryhdikäs ja nostavan ensimmäisinä 5 vuosina summan 1500-2500euroon/ vuosi. Näin katetaan tappiot ja varmistetaan tulevaisuus.

• SE LOPETETAAN

YLELLE KÄY KUIN NKP:LLE SE LOPETETAAN, ja samalla lopetetaan myös ylen kommunistiyhteisö (kuten lopetettiin aikoinaan NL:n kommunistiyhteisö). Siinä voi tulla toimittajien paskasakille huonot oltavat. Kuolevat nälkään.. mutta sitä saa mitä tilaa.

• laadukkaan journalismin puo...

olen verotuksen kannalla! Yle tarjoaa laadukkaat nettipalvelut, television ja radiolähetyksiä. Jotta näitä voitaisiin kehittää entisestään, olisi ihan järkevää, että toimintaa pyöritettäisiin veroilla kerättävillä varoilla.
      Nekin taloudet, joissa televisiota ei ole, käyttävät kyllä paljon ylen palveluita. Erityisen suosittuja ylen palveluita ovat Ylen Areena ja eläväarkisto! Veron myötä voisi lisätä myös ylen suorat lähetykset jatkuvana näkymään myös netistä.

• ,,,

Meneekö vero tulojen mukaan vai minkä mukaan?

• käytäntö voimaan heti!

Kannatan! Mieletöntä tämä nykyinen käytäntö, että joka kymmenes lupamaksunsa maksaa vaikka kaikki sitä tauluteeveetään kuitenkin tuijottavat!!!

• dfsde

Siis niin helppo ratkaista ongelma on ottaa maksukortti käyttöön. Kuka haluaa yleä, sen saa. Kuka haluaa formulat , sen ostaa mtv jne. Yleisen tiedottamisen tarve on huono selitys ylen toiminnalle. Tietoa tulee netistä, lehdistä ja muiltakin kanavilta ihan tuutin täydeltä.

• jo tullut

selväksi tässäkin keskustelussa.
      Katkerat, ja HELVETIN kateelliset täällä valittaa siitä, jos joku katselee luvatta telkkaria.
      Voisitte katsoa jo PEILIIN!!! Olette päivän selviä stalkkereita, jotka kyttäävät jatkuvasti toisten tekemisiä, ja kun tilaisuus koittaa, siitä itketään, ja juorutaan. Missä metsässä olette oikein sikiäneet???? Ottakaa nyt jumalauta se pää sieltä pensaasta pois, ja katsokaa millaisista ohjelmista pitäisi vielä veronkin muodossa maksaa. Tanssii kusipäiden kanssa, kauniita ja rohkeita, tunteita ja tuoksuja, salatut kyrvät, tositv paskaa, 1000000 kertaa nähdyt elokuvat, jne,jne,jne. Mahtaisikohan itselleni kertyä edes 2 tuntiakaan päivässä, kun töllöä seuraan, sen verta paskaa, ja uusintoja lykätään joka tuutista, että oikein hirvittää!!
      Lopuksi, ennen kuin ketään itkee, niin kyllä olen vielä tv-lupani maksanut, mutta jos tätä lajia paskaa jatkuvasti töllöstä tulee, EN TASAN MAKSA!!
      Kyllä minullakin perkele on oikeus saada vastinetta rahoilleni!!!

• ?????????

...oikein ahdistaa ku kattoo miten YLEn maksua peritään laskussa siinä jopa uhkaillaan poliisilla.
        melkeen tyyliin veee jos et maksa pistän mafian kimppuun

itellä näkyy yli 3500 sat kanavaa sat-boxin kautta, yhteys toimii mikroaalloilla ja linkkiin ei tosiaankaan ole käytetty ylen tekniikkaa.

noista 3500 kanvasta tulee katsottua noin kymmentä niistä suurimpaan osaan on maksukortti

laitteena on maksukanavan kylkijäisenä tullut boxi

kuvan siirtoon käytän mikroaaltoja videotykkiin

en oikeen ymmärrä miksi minut pitäisi maksaa ylelle

jos yle perii singaalin vastaan ottamisesta niin sitten mikroaaltouuneihinkin pitäisi pistää vero ja wlaneen

• ?????????
        ????????? kirjoitti:

...oikein ahdistaa ku kattoo miten YLEn maksua peritään laskussa siinä jopa uhkaillaan poliisilla.

itellä näkyy yli 3500 sat kanavaa sat-boxin kautta, yhteys toimii mikroaalloilla ja linkkiin ei tosiaankaan ole käytetty ylen tekniikkaa.

noista 3500 kanvasta tulee katsottua noin kymmentä niistä suurimpaan osaan on maksukortti

jos yle perii singaalin vastaan ottamisesta niin sitten mikroaaltouuneihinkin pitäisi pistää vero ja wlaneen

nyt on lama jos yritys ei selviä niin konkurssiin vaan tuskin edes SKY on kiinnostunut ostamaan YLEä
        voishan sitä hmmm vaikka koittaa myydä venäläisille saisivat "mastoja" käyttöön :DDDD

• tyttönen vain

...tosin mikään luettelemistasi ohjelmista ei tule ylen kanavilta, vaan esim kolmoselta ja neloselta... :)

Mutta sinänsä olen samaa mieltä kanssasi! itselleni kertyy nykyään telkkarin katselua yleensä vain 2h VIIKOSSA, ja tv-lupaa en koskaan ole maksanut, koska en ykköseltä, kakkoselta tai teemalta mitään katso. Korkeintaan katson avaran luonnon kerran kuukaudessa, jos satun ehtimään ja JOS on joku mielenkiintoinen eläin kyseisessä jaksossa aiheena.

Ja mitä tulee muiden perustelemiin muihin ylen tarjoamiin hyötyihin kuten nettipalveluihin ja radioon: niitäkään en käytä, joten summa summarum: en näe mitään syytä miksi minun pitäisi maksaa tv-lupamaksua tai ehdotettua yle-veroa!

Ja kyllä, toki omistan tv:n ja aion omistaa tulevaisuudessakin, mutta lähinnä siksi, että voin katsoa valitsemani elokuvat ja sarjat dvd:nä.

• varmaan sinunkin

telkasta näkyy muitakin kanavia kuin mitä luettelet?Meillä näkyy 11 kanavaa ja vasta oppinut katsomaan Jim ym kanavia. Fst:llä on hyviä aiheita ollut ja teemalla jne...suotta vauhkoot.

Viestintävero on hyvä uudistus ja luulen, että se ei juuri näy lopullisessa verotuksessa ja tosi köyhät eivät maksa muutenkaan mitään veroa.
        Me maksamme joka tapauksessa veroissa paljon sellaista mitä ei välttämättä ikinä käytä. Ota se huomioon!

• tyttönen vain
        varmaan sinunkin kirjoitti:

telkasta näkyy muitakin kanavia kuin mitä luettelet?Meillä näkyy 11 kanavaa ja vasta oppinut katsomaan Jim ym kanavia. Fst:llä on hyviä aiheita ollut ja teemalla jne...suotta vauhkoot.

Viestintävero on hyvä uudistus ja luulen, että se ei juuri näy lopullisessa verotuksessa ja tosi köyhät eivät maksa muutenkaan mitään veroa.
        Me maksamme joka tapauksessa veroissa paljon sellaista mitä ei välttämättä ikinä käytä. Ota se huomioon!

Pakko vaan huomauttaa tekstiäsi koskien, että ota itse huomioon se, ettei esim mainitsemasi JIM-kanava ole käsittääkseni mitenkään riippuvainen ylestä, vaan kuuluu itsensä mainoksilla elättäviin kanaviin, kuten myös mtv ja nelonen. Eli noiden kanavien katselu ei mitenkään liity yleen ja tv-lupaan.

Ota huomioon myös, että on aivan eri asia maksaa veroina esimerkiksi vanhusten hoitoa, terveydenhuoltoa ja lasten koulutusta, kuin Ylen telkkarikanavia tai radiota. Jokaisesta meistä kuitenkin joskus tulee vanha, useimmat sairastavat edes joskus elämänsä aikana ja tarvitsevat julkista terveydenhuoltoa, ja jokainen on kouluja käynyt. Sen sijaan Yleä ei ole pakko käyttää/katsella lainkaan elämänsä aikana.

Näin ollen ehdotettuun Yle-veroon ei ole mitään järjellisiä perusteita, se on täysin käsittämätön.

Itse en katsele oikeastaan lainkaan Ylen telkkarikanavia, en kuuntele radiota, enkä myöskään käytä Ylen tukemia nettipalveluja. Siispä en myöskään tv-lupaa maksa. Piste. :)

• jo tullut

selväksi JATKAA VIESTIÄÄN.
        Huomasin vielä yhden epäkohdan, kansa näyttää luulevan, että tvlupa menee pelkästään Ylelle.
        Ei pidä paikkaansa, sillä siitä potista myös mainosrahoitteiset kanavat saavat oman osansa.
        Tietoo löytyy myös tästä netin ihmeellisestä maailmasta.

No no:lle sanoisin, että pitää kyllä paikkaansa, että Jimmillä, Teemalla, ja jopa Fst:llä on tullut hyviä doggareita, etenkin WW2 doggareista, joista minä pidän, mutta niitäkin tulee nykyään harvakseltaan. Sota historia kun kiinnostaa Suomen ja Saksan kantilta.

• hyvä juttu
        ????????? kirjoitti:

Mikroaalto uunit verolle, hitto vaa kun menit mainittemaan sen, saattavat nyt toteuttaa senki, että saahaan sexi matin viestit maksettua.

• seuraavana
        ????????? kirjoitti:

nyt on lama jos yritys ei selviä niin konkurssiin vaan tuskin edes SKY on kiinnostunut ostamaan YLEä
        voishan sitä hmmm vaikka koittaa myydä venäläisille saisivat "mastoja" käyttöön :DDDD

hommana tapahtuisikin Suomessa ylimääräiset harjoitukset rajalla, kuten kävi 1939.
        Kiintoisaa kylläkin, mitä kommari sontaa sillo tulis telkusta, kun mastot olis naapurin käytössä.

• ....
        ????????? kirjoitti:

Käristyykö mikroaalloilla? :s Onko ne vaarallisia? Hmmm

• Arttu C Laardi

Olipas kerran...

Suomen Sosialististisessa TAkkavallassa maksettiin veroa valtiolle, kunnalle ja tv-yhtiölle.

Kuumatkojakin ja kaikkea muuta mukavaa pikku puuhastelua suunniteltiin kolhooseissa ja komiteoissa.

Lobotomialeikkaukset olivat yleisiä, koska ne tunnetusti takasivat nopean urakehityksen.Mitä vähemmän järkeä, sitä parempi vakanssi, olikin laajasti tunnustettu ja hyväksi havaittu maan tapa.

Pahin ongelma Suomen Sosialistisessa TAkkavallassa olivat vankilat täyttävät verorikolliset. Useita verorikollisia olikin jo jouduttu humaaneihin syihin vedoten jouduttu lopettamaan, kun ei vankiloihin enään sopinut, eikä siperiaankaan enään saanut lähettää ketään Neuvostoliiton kaaduttua.

Seuraavassa jaksossa... Suomen ensimmäinen avaruuskoira ja ruokakauppa jossa ei ole kuin jono

• Arttu C Laardi

Olipas kerran...

Kauppa

Teknisesti ottaen lobotomian läpikäynyttä Avaruusministeri Anneli Sitäjatätää ei olisi kuulunut vituttaa, koska lobotomia teki ihmisestä avaramman persoonan. Annelia kuitenkin vitutti ja pahasti; kaupassa ei ollut leipää saatikka makkaraa, oli vain loputon jono.

Koira

Johtoportaan kuolatessa iloisesti limusiineissaan, tunkivat Avaruusministeriön alemmat virkamiehet avaruuskoira Balalaikaa kapseliin.

Kuonoaan nuoleksivalle Balalaikalle oli annettu reissueväiksi kolme happipulloa, puruluu sekä myöhempää mereenpläjähdystä varten pelastusliivit.

Seuraavassa jaksossa... Bileet sovhoosilla

• prinssi1965

Taas pieni piiri yrittää salassa keksiä kepulikonsteja ja omituisia selityksiä. Miten pieni äly maata ohjaa...

Perustellaan että pitää saada riippumatonta ohjelmaa.
      Väärin: YLEN ohjelman pitäisi olla sekä katsojasta , että maksajasta riippuvaa. Huonoin vaihtoehto on antaa taiteelliset vapaat kädet luoda mitä tahansa sotkua miljoonilla. Noita YLEN peruukki ja silmälasi sketsiviihdettä kompurointeineen on nähty, sekä kommunistitoimittajien soluttautumiset on koettu. Pitää olla katsojien ja siis maksajien haluamaa ja palvelemaa ohjelmaa. Myös poliitikot mielellään käyttää julkista mediaa äänitorvenaan, joka toteutuu valtio-ohjauksessa joka tapauksessa. Valitettavasti YLE joutuu väkisin poliittiseen valtio-ohjaukseen, koska muu on utopiaa demokratiassa.

-Yksi ongelma on, että valtio on osoittautunut ala-arvoiseksi ohjaamaan valtionyhtiöitä. Esimerkkinä Fortum, jossa valtio on 51% omistaja.
      Poliitikkojen ajatukset muuttuvat kuin tuuliviiri ja on toisaalta pyrkimys tehdä tulosta että ei ole. Isännän ääni on puuttunut. YLE on saanut melko vapaat kädet tähänkin asti yo. syistä.

-YLE on siis valtiollinen äänitorvi ja näyttää myös katsojioen haluamaa ohjelmaa, ainakin teoriassa. Näin on muuallakin, esim BBC jne.

- yo syistä johtuen YLEn miljoonat pitäisi maksaa budjettivaroista.

-Suomi lainaa 80 000 000 000 euroa. Suomi maksaa 820 000 000 euroa hyväntekeväisyyteen kehitysapuna ja YLE:n budjetin verran vastaavaan toimintaan SUomessa. On Suomella budjetissa rahaa maksaa YLE:n vähäisemmät maksut kuten ennenkin. Kyse on vaan priorisoinnista.

-Koska YLE saa poliitikoilta rahaa, voisi puoluetukien TV mainonta velvoittaa käyttämään vain YLEN kautta parlamentaarisessa suhteessa. Samalla sama raha kiertää eikä huku.

-Jos YLE alkaisi näyttää hallituksen vastaista kritiikkiä, saisi se nopeasti valtiollista ohjausta ja toimittajat pääsisivät uusiin tehtäviin. Näinhän kävi eräille kriitikoille jo. Poliittinen mafia toimii tehokkaasti kulisseissa.

-Kansallisen TV:n ajatus on luoda minimipuitteet valtion tiedotukselle (propagandalle) ja taviksille katsottavaksi. TV ja radio lienee jo osana hätäjärjestelmiä. YLEn on oltava olemassa.

-Sieltä keinovalikoimasta puuttuu maksuTV-kortti. Ihmiset varrmaan mielellään maksaisivat kelvollisesta ohjelmasta. Ilmeisesti päättäjät eivät usko, että YLEN lähetykset olisi kaupallisesti elinkelpoisia. Jokin markkinatutkimus voisi olla paikallaan joka tapauksessa. Pitäisi kysyä myös asiakkailta palautetta.

-Jatkossa on skenaario, että netin kautta alkaisi TV toimia massoille. TVlle kävisi kuin paperijulkaisuille, eli näivettyisi netti-TVn puristuksessa.

• Sosialismin realismi

MaksuKortti puuttuu keinovalikoimasta YLEllä aivan syystäkin.

Oletetaampa, että kansalaisten puolella miljärdilla per vuosi maksama palvelu saisikin vain vähän kiinnostusta ja katsojia. Silloinhan kritiikki saisi reaaliset perusteet ja koko pulju voitasiin ajaa perustellusti alas. Kun taas reaalisia mittareita ei ole, on helpompi keksiä perusteet itse.

Mitenkähän Jenkkilässäkin oikein pärjäävät ilman omaa YLEä : ) meidän kannattas mennä julistaan niille ilosanomaa, teillekin tällainen.

• se olisi aika iso
        Sosialismin realismi kirjoitti:

MaksuKortti puuttuu keinovalikoimasta YLEllä aivan syystäkin.

Oletetaampa, että kansalaisten puolella miljärdilla per vuosi maksama palvelu saisikin vain vähän kiinnostusta ja katsojia. Silloinhan kritiikki saisi reaaliset perusteet ja koko pulju voitasiin ajaa perustellusti alas. Kun taas reaalisia mittareita ei ole, on helpompi keksiä perusteet itse.

Mitenkähän Jenkkilässäkin oikein pärjäävät ilman omaa YLEä : ) meidän kannattas mennä julistaan niille ilosanomaa, teillekin tällainen.

Suomessa on 5 miljoonaa asukasta, ja YLE työllistää tuollaiset vajaa 5000 henkilöä, siis 0.1% väkiluvusta. Jos tämä suhteutetaan USA väkilukuun, niin huomaamme että jos USA:ssa olisi vastaavan kokoinen laitos kun YLE Suomessa niin siinä olisi 300000 työntekijää.

Eli taitaapi olla yksi suurimmista 'yrityksistä' Suomessa tuo YLE...

• HYVÄ EHDOTUS!

Paljon parempi juttu olisi se, että YLEn kanavat saisi kanavapakettina, joka maksaisi sen mitä nyt sitten maksaakaan per vuosi. Ne jotka eivät ylen kanavia katso eikä tarvitse (kuten minä ja monet muut), ei täten tarvitsisi "pakkomaksaa" tuota touhua ja meillä ei sitten ylen kanavat näkyisi. Miksei tälläistä oteta käyttöön?! Ne jotka sitä ylen ykköstä, kakkosta, teemaa jne. haluaa katsoa niin hankkikoot sen kanavapakettina rahoittaen täten ylen toimintaa. Minua ainakin ärsyttää suuresti maksaa 200€/vuosi sellaisesta mitä en koskaan katso!

• taitaa olla

Että niitä ylen laadukkaita paketteja menisi max. miljoonalla kaupaksi.

Ylen tarvis löytää vielä 450 miljoonaa jostain.

Miksi siis nähdä sen yhden miljoonan takia vaivaa ja myydä kanavapaketteja.

Eli hyvä ehdotus, mutta sori vaan, ei kelpaa.

• HYVÄ EHDOTUS
        taitaa olla kirjoitti:

Että niitä ylen laadukkaita paketteja menisi max. miljoonalla kaupaksi.

Ylen tarvis löytää vielä 450 miljoonaa jostain.

Miksi siis nähdä sen yhden miljoonan takia vaivaa ja myydä kanavapaketteja.

Eli hyvä ehdotus, mutta sori vaan, ei kelpaa.

Jos kanavapaketeista ei saa rahoitettua touhua (eli ihmiset eivät osta niitä tarpeeksi), vika on silloin tarjonnassa. Eikö? Ihmiset maksavat kyllä mielellään siitä mitä haluavat katsoa. Ylen kanavat ei taida lukeutua ihan halutuinpiin kanaviin. Yle siis pakkomaksattaa toimintansa kaikilla television omistajilla, koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Tiedän kyllä, että tuolla ehdottamalla kanapaketti systeemillä ylen menisi nurin alta aikayksikön. Se olikin pointtini.

Tv-lupamaksuun suhtautuminen muuttuisi huomattavasti positiviisemmaksi, jos ylen kanavilta tulisi joskus jotain katsottavaa. Nykyään esim. ykkönen ja kakkonen ovat täynnä masentavan tylsää paskaa. Ns. eläkeläisten kanavia. Minua ainakin sieppaa helvetisti tuollainen pakkomaksatus! Jos ei kerran rahoitusta saa kokoon laadukkaan tarjonnan (ja sitä myötä katsojien) avulla, niin se on voi voi! Ei auta jos ei pärjää!

• kamu100

lupamaksu on vain törkeää ROSVOUSTA ,koska tv:stä tulee vain ja ainoastaan uusintojen uusintoja. Jos lupamaksu olis kohtuullinen niin se pitäisi olla esim. mittarin avulla jolla mitataan tv:n auki olo ajat ja sen mukaan laskutus. Ja pohjoiseenkin saatava kaikki kanavat näkyviin kuin etelässä.

• 5151515

Kuka niitä mummo ja pappa kanavia haluu ees rahoittaa???!!!

• ne katsookin mielellään

muita kun Sinuan autonviritys-tappamis-kieroilu-kauniitJArohkeetkanavia, maksa sinä onneton niistä ja pidä mölyt mahassas.

• KokoYLE

Mun puolesta sais koko YLE mennä konkurssiin, ei haittais ollenkaa. Koko ajan vaan lupamaksut nousee, et ne sais lisää rahaa. Alkakoot rahoittamaan kanssa toimintansa mainoksien myynnillä, niinku kolmonen ja nelonenkin, tai kadotkoot maan päältä. Kiitos.

• sporty and sexy

että jotkut pullukat pääsee levittämään läskit sohvalle ja rentoutumaan Ylen parissa. Tyhmää...miten Ylen parissa voi yleensäkään rentoutua? Kouluista ja sairaaloista on oikein maksaa veroissa. Kirjastoistakin. Muttei siitä, että fläsäpyllyt pääsee löhöämään joidenkin Yle-ohjelmien ääressä, yööök, täällä on liikaa sohvaperunapontsoja. Kohta koko Suomi uppoaa ja elintasotautitapaustilastot räjähtävät jo entisistä kauhulukemista tähtitieteellisiin. En tasan tue tuollaista toimintaa!

Ei ihan oikeasti...lakatkaa olemasta tv:n orjia, ylös, ulos, lenkille, pulleat Yle-porsaat! Tunkkaiset aivonnekin (niiden jämät) saavat happea!

• mainittu täällä

mutta kun nuo katselukortit on keksitty, niin laitetaan kaikki kanavat kortin taakse. Loppuu luvaton katselu ja hintaakin ehkä voidaan vähän laskea, saattaahan sitä olla että joku televisiomaksupinnari haluaa sitä maksullisenakin katsella.

• yle hole

No nyt ei ole hätää suomalaisilla firmoilla.
      Näin se menee: Paperinjalostus, paperivero.
      Maatalous, apulantavero.
      Autokauppa, puskurivero.
      Ruokakauppa, laardivero. jne, jne.
      On se kumma. Luovuin autostakin sen takia että siitä menee "väliaikainen" käyttömaksu, mutta tämä menee jo liian pitkälle. Kuka mahtaa olla innovaation isä.

• Joopajoojoo

TV on käymässä vanhanaikaiseksi.Sen elinkaari on lopussa.

Kohta ei kukaan halua maksaa lupamaksuja, kukaan ei halua maksaa 225 euroa vuodessa vehkeen käytöstä, jota ilmankin voi hyvin olla.

Yle nyt vaan TARVII miljoonansa jostain, no kerätään se verona kansalaisilta. Verosta ei voi kieltäytyä, vaikkei omistaisikaan televisiota.

Verovaroin Yle voisi työntää eetteriin riippumattomasti ihan mitä haluaa, kuten tähänkin asti, aivan sama katsooko kukaan.

Uutena juttuna olisi, että aivan sama onko kenelläkään enään edes telkkaria.

Yle ei pärjää kohta edes monopolina, joten se haluaa suoran verotusoikeuden.

Reilua? - Ei takuulla

Tyhmää? - Ei yleläisen mielestä

Aika kallista? - ELÄMÄ ON

• Joopajoojoo

Täsmennetään vielä:

Tästä Yleverosta et pääse luopumalla telkkarista, jos se tämä toteutuu.

• fratisestsz

Huomattakoon kuitenkin, Työssäkäyvä (2 aikuista) keskituloinen perhe maksaisi huomattavasti nykyistä korkeamman tv-lupapamaksun verojen muodossa, riittäisikö edes 400-500€/vuosi?

• en maksa

että nekin ihmiset jotka ovat luopuneet televisiosta,maksavat sinunkin katselusi?taidat olla joku saatanan yleläinen,kun niin innokkaasti puolustat pakkoveroa.

• jo olis aikaki saara yle luvat vero alle,nii siitä p-skasta,sais maksaa kaikki tasasesti,ei mitää erillis veroo vaa normaali veroo rossa pari lisää.
      -joo mä tierä ny alkaa poru-em maksa ku en katokaa,meistä osa ei tarvi oopperaa,teatteria,kirjastoo,maataloustukee,pakolaisia,museoita yms ja silti maksamme niistä,osa ei maksa tv-lupaakaan-arvaakkaas maksanko:-)ite??reilumpaa näin

• olla viestintävero

niin kattaa paljon. Ja summa olisi keskivertotulolla luokkaa 150e korkeintaan, niin ei paha. Nykyinen on p:stä. Sadat tuhannet katsoneet vuosikymmeniä maksamatta!!! Varmasti näin ja koko Tv-lupa tarkastus on ollut hyödytön.

• olla nollavero
        olla viestintävero kirjoitti:

niin kattaa paljon. Ja summa olisi keskivertotulolla luokkaa 150e korkeintaan, niin ei paha. Nykyinen on p:stä. Sadat tuhannet katsoneet vuosikymmeniä maksamatta!!! Varmasti näin ja koko Tv-lupa tarkastus on ollut hyödytön.

ja kukaan ei jäisi mistään tarkeästä paitsi

• jhghy

Nytpä olis hyvä aika alkaa valmistautuu jo seuraaviin eduskuntavaaleihin. Nimittäin ne puolueet jotka ei lähde tän veron taakse eduskunnassa nyt ja vastustavat sitä voivat olla melko varmoja voitostaan seuraavissa vaaleissa ja päästä valtaan muuttamaan vero pois siinä vaiheessa. Jo nukkuviakin meillä on melkein 30 % ja suuri osa heistä ei tuollaisten pakkopalvelujen kannalla ole, jos ei käytä sitä.
      Markkinatalous käyttöön siis nykyisessä ylessä, siis mainokset kehiin. Mutta nythän olis superjohtaja Liliukselle hyvä pesti tarjolla ylessä... sais näyttää kyntensä miten ylestä tulee kannattava bisnes ilman veroja .

• saanko vapautuksen?

itselläni on liian tiukka esinahka. Se ei liu´u terskan alaosaan ollenkaan. se ei liiku lainkaan! En voi masturboida katsoessani tv-ohjelmia. tunnen olevani väliinputoaja. voinko saada vapautuksen tv-lupamaksuista?

t.Jari 44v. Oulu

• miäs

on upeeta, että avauduit.

mulla on ollut myös erektiovaikeuksia femakkosuolakurkkusia katsellessa, eikäs mälli tahdo lentää millään.

olenko sairas? miksei hyvä pipari kiinnosta, siis onhan sitä varmaan nuoleskeltu, mutta muuten olis ehtaa.

• ON PASKA

TILALLE PITÄISI SAADA JOKU MUU KUIN POLITIIKKOJEN JOHTAMA AIVOPESU LAITOS!!!

• 1 % bruttotuloista.

siihen sitten kuuluisi nettiyhteys se 1 mb ja puhelin yhteys kaikille.
      vero pidätettäisiin suoraan ja ennen maksua.

Poliitikot eivät varoja nyysisi sen enempää kuin muutenkaan.

• ilmaista viinaa

jakelee alkon tädit ja sedät sitten kaikille jolle vaan kelpaa

näin ei kukaan vapaamatkusta alkoholituloista, loppuu se tallinnasta viinan kuljetus ja pontikan keittelyt

ja jokainen joka haluaa voi alkaa riippumattomaksi pulsariksi taikka taivaanrannan maalariksi ja juoda vaikka konjakkia tai mikä keitto nyt hyvää onkin kenenkin mielestä

sanottaiskos vaikka 38% jos jokainen laittaisi, ettei lopu kesken kun tarttee pistää pikku hiukopala sinne pussiin taikka ainakin suolapähkinöitä

joo 38% -liike pystyyn kans !!!

• Väliaikaisia veroja
        ilmaista viinaa kirjoitti:

näin ei kukaan vapaamatkusta alkoholituloista, loppuu se tallinnasta viinan kuljetus ja pontikan keittelyt

ja jokainen joka haluaa voi alkaa riippumattomaksi pulsariksi taikka taivaanrannan maalariksi ja juoda vaikka konjakkia tai mikä keitto nyt hyvää onkin kenenkin mielestä

sanottaiskos vaikka 38% jos jokainen laittaisi, ettei lopu kesken kun tarttee pistää pikku hiukopala sinne pussiin taikka ainakin suolapähkinöitä

TUO AATOVERONKIN PITI OLLA VAIN VÄLIAIKAINEN,VÄLIAIKASTA KAIKKI ON TÄSSÄ YHTEISKUNNASSA.
        PERIAATTEENI ON SE MAKSAA JOKA KATSOO.
        KORTISYSTEEMI SILLON JOKAINEN MAKSAA KATSOMANSA OHJELMAN.
        JOS SE LAITETAAN VEROLLE SILLOINHAN PERHEESSÄ MAKSETAAN LUPAMAKSUA KAHTEEN KERTAAN ESIM.ELÄKELÄIS PARISKUNNAT,TYÖSSÄKÄYVÄT---,TYÖTTÖMÄT---,SEKÄ VUODEOSASTON SÄNKYPOTILAAT YM,YM,YM,

• mulle kans
        ilmaista viinaa kirjoitti:

Nyt olis mullekkin viimeinkin jotain tulossa

• asiaa kiirehtiä
        mulle kans kirjoitti:

Nyt olis mullekkin viimeinkin jotain tulossa

juomat alkaa oleen loppu

• osa meneee

suurin osa tvlupamaksuista jungerin palkaaaan ja se on tosi....

• mitä vielä tulossakaan...

Ei tv-lupatarkastaja tule ovelle, jos olet maksanut luvan!!
      En todellakaan kannata, tai pidän ehdotusta suorastaan pöyristyttävänä, koska tiedän paljon ihmisiä jotka ei edes omista tv:tä saatika kuuntelee ylen ohjelmia radiosta, eikä myöskään käytä nettipalveluita. Miten voi olla oikeutettua maksattaa ylläpitö tälläisilla ihmisillä??
      Ettekö tajua miksi lupa olisi halvempi? koska myös ne maksaisivat, jotka eivät palvelua edes käytä.
      Kyllä nykypäivän tekniikalla pystyy ohjaamaan maksun niille jotka käyttää. Miksi ei yle ota käyttöön "maksukanava" systeemiä, niin että jokainen voi valita ostaako vai ei. Minä en esimerkiksi katso ylen ohjelmia lähes ollenkaan, vaan ostamiani maksullisia kanavia, ja näin ollen ylen ohjelmat tulee minulle huomattavasti kalliimmaksi kuin ostokanavat, eli en välttämättä ostaisi lupamaksuhinnalla, jos saisin valita.
      Aitoa kilpailua kehiin tälläkin saralla.

• Kalle33

Olet erittäin kapea katseinen, kun et ole huomannut että sillä tavallahan suomessa paljon toimitaan. Että kerätään veroa josta ei itse hyödy.

Monet ei käytä kirjastoa vaikka maksavat veroja.
        Monet ei käytä teattereita ja oopperaa.
        Monet ei käytä urheilukenttiä
        Sairaaloihin joita ei käytä
        ....

Ihmiset maksavat veroa ja rahat menevät asioihin joita ei itse käytä. Mitä paskankaan väliä mitä veroa se on. Voitaisiin se YLE-vero maksaa suoraan valtion budjetista, niin yhtä lailla olisit osallisena sen maksamiseen.

Mulle ainakin on ihan sama millä nimellä verot ovat, jos on verot mielestäni liian kovat niin muutan ulkomaille tai jään pois töistä. Ihan tilanteen mukaan.

• piisaa
        Kalle33 kirjoitti:

Olet erittäin kapea katseinen, kun et ole huomannut että sillä tavallahan suomessa paljon toimitaan. Että kerätään veroa josta ei itse hyödy.

Monet ei käytä kirjastoa vaikka maksavat veroja.
        Monet ei käytä teattereita ja oopperaa.
        Monet ei käytä urheilukenttiä
        Sairaaloihin joita ei käytä
        ....

Ihmiset maksavat veroa ja rahat menevät asioihin joita ei itse käytä. Mitä paskankaan väliä mitä veroa se on. Voitaisiin se YLE-vero maksaa suoraan valtion budjetista, niin yhtä lailla olisit osallisena sen maksamiseen.

Mulle ainakin on ihan sama millä nimellä verot ovat, jos on verot mielestäni liian kovat niin muutan ulkomaille tai jään pois töistä. Ihan tilanteen mukaan.

että maksettas budjetista....

ne haluu olla riippumattomia

• emis1

ostin 500e taulu tv n pitääkö maksaa vielä että saan katsoa ohjelmia siitä joissa typeriä mainoksia suurin osa en aio maksaa koska en ole 30vuoteen maksanut muutenkaan jos nyt maksan menee hyvä maksamaton putki poikki kerran kiinni sakkoa 120 mk eli halvemmaksi tulee.ÄLKÄÄ MAKSAKO.tv:hän on hankittu noin viikko sitten jos sitä lupaa joku pelle tuleee kyselemään ja ainahan voi sanoa että olen vain kukkuie kastelija asukas matkoilla koska viikko aikaa hankkia lupa

• EIKÄ MUUTA

NIIN HYVINVOINTI PARANEE JA SUOMALAISISTA TULEE ONNELLISEMPIA.

• Garona

Missa on se uusi hieno digi tekniikka jolla voidaan rajata katsojat maksajiin ja ei maksajiin? Sen vuoksi kaupassa valitaan kanava paketti jota haluaa katsoa ja jos ei maksa niin ei nay. Miksi YLEn kanavia voi katsoa ilman lupaa? Eihan muutkaan kanavat nay jos et maksa.
      Itse katson Hollannin kanavia satelliitti lautasella. Olen maksanut sinne korttimaksun joten miksi minun pitaisi maksaa Suomeen?

• maksavat

Suomeen alueemme ylitysmaksua,vaikka eivät edes täällä laskeudu.
        Siis kysyn vaan,miksi sinun ääni-ja kuvasingnaalisi sais ylittää maksutta rajojamme.

Olkaa positiivisia ja maksakaa ilosina verojanne.

• Kuka tietää?

Onko ihmiskunta (ihminen) vielä keskenkasvuinen?

• ovat

väkivaltaisia kun eivät muuten pärjää

• lrkk

Helppo homma tuolleen!

• PAKKOUSKONTO!

Hallelujaa.

Kannatan autoveroa myös koko kansalle. Samoin kiinteistöveroa. Ja alkoholiveroa. Käytit tai et.

• Groog

Tv-vero kuulostaa varsin hyvältä vaihtoehdolta. Ennemmin se kuin erillinen lasku. Vaikka en sitten ylen palveluita käyttäisikään. En myöskään käytä kirjastoja/urheilualueita ym. "turhaa" mihin mun verorahoja käytetään. Ainoa asia mikä mua veronmaksajana tässä maassa riepoo on armeija ja poliitikkojen ylisuuret palkat/eläkkeet.

• TYKISTÖ

Siinä on pitempi putki ja haupitsilla saisi olla pitempi pinna hermoissa,eikä murehtia turhia,sillä se on epäterveellistä.

• Kunnon palkat YLE:lle!

Kyllä Ylen johdolle (punaiselle) kuuluu kunnon palkka ja palkkiot. Ihan kuin Liliukselle! Ehdotan sitä YLEveroa 1000€/v! Sen voisi ottaa valtio ihan kaiken päätä veronmaksajilta.
        Sitten voisi laittaa maksukortin jota lataamalla vaisi katsella ohjelmia silleen vaikka ihan vaan 2€/h maksulla/ kanava! Olisi selkeää ja helppoa!
        Silloin olisimme kaikki mukana rahoittamassa ylen palkkoja ja johtoa! Myös käyttö olisi sillon maksullista, kuka käyttää niin maksaa!

• Kekkoslovakia hei hei
        Kunnon palkat YLE:lle! kirjoitti:

Kyllä Ylen johdolle (punaiselle) kuuluu kunnon palkka ja palkkiot. Ihan kuin Liliukselle! Ehdotan sitä YLEveroa 1000€/v! Sen voisi ottaa valtio ihan kaiken päätä veronmaksajilta.
        Sitten voisi laittaa maksukortin jota lataamalla vaisi katsella ohjelmia silleen vaikka ihan vaan 2€/h maksulla/ kanava! Olisi selkeää ja helppoa!
        Silloin olisimme kaikki mukana rahoittamassa ylen palkkoja ja johtoa! Myös käyttö olisi sillon maksullista, kuka käyttää niin maksaa!

Joo, ei autojen diesel (käyttövoima) -verostakaan luovuttu. Vaikka kuluttavat selvästi vähemmän. Mutta koko TV lupa on ollut jo viimeiset 15 vuotta aikansa elänyt. Helvetti. Mainokset vaan YLE:n kanaville ja that´s it.

• kiitäjä

Jos perheessä on useita veronmaksajia.

On väläytelty hengeltä noin 400 euron veroa vuodessa. Ja kahdesta se tekee 800 j.n.e..
      Nykyinen hinta uusintojen katselusta on n 220 Euroa.

• Nyt sitä

maksua ollaan jo korottamassa!

• Anonyymi

minä maksan televisiosta .vaikka minun televisiosta ei näytä mitään kuvaa

• Anonyymi

Ai mikäs kuvaputkeen on tullut?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      132
      3326
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2623
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2465
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      2338
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      30
      2023
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1760
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1438
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      1413
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1321
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      64
      1157
    Aihe