Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

294

  1. Haluaisin vielä kertoa itsestäni.Minä sairastuin psykoottiseen masennukseen, sain kaiken maailman diagnooseja sosiaalinen pelkotila mm ym ym, usein psykoottinen masennustila oli päädiagnoosi.Skitsofrenia diagnoosilla sain eläkkeen ja täytyy sanoa,että se on ollut melkoinen painolasti.

    Minä kuitenkin olen paljon muutakin kuin diagnoosini.Minä haluan olla hyvä ihminen.Minä haluan hyvää perheelleni.Mielummin peittäisin vähäisemmätkin sairauden merkit.Toki haluaisin lapsistani tulevan suvaitsevaisia mielenterveyspotilaita kohtaan,mutta koen sen ikävänä ,jos lapset joutuvat kuulemaan huhupuheita minun "hulluudestani"
    Väkivaltaisuus ei ole diagnostinen kriteeri skitsofreniassa.Väkivaltaisuus on oma itsenäinen oire.
    Tuntuu tosi pahalta lukea ihmisten suhtautumisesta skitsofreenikoihin,kun itse on eläkkeellä sillä diagnoosilla.Olen kyllä huomannut miten ns. normaalien ihmisten suhtautuminen muuttuu,kun kuulevat sanan skitsofrenia.Se on niin stigmasoitu sana.
    Minun suvussani ei ole skitsofreniaa,mutta minulle on tapahtunut hirveästi ikäviä asioita ja olen hyvin herkkä ,välittävä ja toisten sanoista ja teoista haavoittuva ihminen ja siksi en ole kokenut tätä maailmaa omaksi paikakseni.Minä en menisi tuomitsemaan skitsofreenikoita,mutta en suosittele heitä hankkimaan lapsia,koska jos sellaiseen diagnoosiin on päädytty,on ollut sen verran vakavia psyykkisiä ongelmia,että olisi parempi vaan huolehtia itsestään.
    Joskus voi olla myös niin,että puoliso on niin tyhmä,että vaatii lapsentekoa vakavasti psyykkisesti sairaan kanssa..Joskus pitää tajuta,että oma perimä ei ole jatkamisen arvoinen.Tarkoitan tässä kyllä monia erilaisia ihmisiä.Ihmisjalostus ei kuitenkaan ole sallittua eikä mielestäni ole inhimillistä alkaa estämään tiettyjen ihmisten lisääntymistä.Mitä tyhmempi ihminen,sitä vähemmän ymmärtää ehkäisyn päälle.Ja sitä enemmän haluaa jälkeläisiä...

    Moni fiksu ihminen onkin sitä mieltä,että tähän maailmaan ei kannata tehdä lapsia.
  2. Se,että ihminen uskoo Jumalaan ei ole heikkouden merkki itsessään.Uskonnollinen ihminen voi olla todella onnellinen ja vahva ja olen tämän myös nähnyt.Tokin olen sitä mieltä,että uskovaiset saattavat vaan sulkea silmänsä tietyiltä asioilta ja elävät omassa kuplassaan.
    Jumalan olemassa olosta ei voi ihminen tietää,siksi on olemassa sanonta,että se on uskon asia.Ei tiedon asia,vaan uskon.Ja jos joku tarvii taivaassa masennuslääkettä,niin eiköhän sitä siellä tarjoilla kultatarjottimilla:)
    Uskotteko sielunrauhaan?Että kun kuolette,sielunne saa rauhan.Sehän olisi vähän kuin pala taivasta,kun ei ole kipua ei särkyä ja sielu saa rauhan.Me kaikki uskomme erilailla,mutta minä uskon,että meitä kaikkia on vastassa sama asia ,kun kuolemme,mitä se sitten onkin.Toivon Jumalaa,toivon taivasta,toivoa saa kai...:)