Vapaa kuvaus

"Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä ja rakastamalla itseäsi ja muita."
- Don Miguel Ruiz, tolteekki-mestari

Aloituksia

48

Kommenttia

1206

  1. Berättar hur jag gör. Jag använder varken balsam eller shampo numera. Tvättar håret med en blandning av äppelvinägercider och vatten, bara lite vatten. rent blir det, och hårbottens ph balanceras. Äppelvinägercider och vatten, innehåller ju knappast några kemikalier, är alltså en ren naturprodukt. Och det här är faktist bra medel om man har känslig hårbotten, kliande hårbotten. Man måste också tänka på, om man till sist vill skölja håret med varmt vatten eller med kallt vatten, håret känns lite annorlunda, så man skall testa hur man vill ha det.
    Det luktar ju lite, men lukten försvinner ganska snabbt från håret.