Länsimainen kulttuuri tiensä päässä

Syväekologi

Viimeistään 2015-2016 joudutaan tajuamaan seuraava:

Ydinaseet levinneet maailman kriisivaltioihin.
Automaatio hävittänyt työpaikat ja mahdollistanut valvontayhteiskunnan.
Ilmastonmuutos riistäytymässä lopullisesti hallinnasta.
Ihmisväestön määrä sietämätön.


hiukkaskiihdyttimet, fuusiokoereaktorit, geeni/kantasolu-tutkimus eivät ratkaise mitään

12

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syväekologi

      Yksinkertaiset ammatit kuihtuvat pois:

      postinlajittelijat/jakajat, metronkuljettajat, mittarinlukijat, passintarkastajat, lipunmyyjät, hitsaajat, pankkivirkailijat, kassaneidit...

      Ja tahti kiihtyy koko ajan.

    • Syväekologi

      2020 Pallon lämpötila nousee rajusti ylöspäin. Loppumme ellei LHC ole kiihdyttänyt sitä ennen liikaa :)

    • 123123123123

      oot pihalla ko lumiukko, ainoo missä oot oikeassa on että automaatio hävittää ihmisten työt ja niin sen on pitäny aina ollakkin.. miks tehä mitää jos kone tekee sen sata kertaa tarkemmin. ihmisväestön määrä ei oo sietämätön, elintilan vaatimus kylläkin.. oot crazy lady ja kenenkään ei tarvis kuunnella tota soopaa...

    • MrJuha82

      Ihmiset rupee mellakoimaan myös koska ovat vastaan väärää politiikkaa jossa suositaan rikkaita.
      Pahuutta maailmassa, pahaa politiikkaa joka väärä, joka synnyttää ehkä sotia.
      Väärät uskonnot, jotka aiheuttaa sotia ja terroristit.
      Terrorismi voi levitä Suomeenki.
      Kouluampujat, joijen motiivina teoillensa on kiusaaminen.
      Paha maailma on menossa loppua kohti, mutta ehkä ihmiset alkavat jo tajuta.
      Parasta politiikkaa lienee Vihreiden ympäristöpolitiikka, jolla ehkäistään tuho.
      Hyvä aktivistit, luonnonsuojelijat ja Green Peace.!

    • ihan sama mitä sanon

      Elämme jälkiteollisessa yhteiskunnassa. Tällaista ei ole maailmanhistoriassa koskaan ollut. Siitä ongelmat johtuvat. Emme osaa ratkaista, mitä tulevaisuudessa teemme. Romutetaanko robotit? Eikö se ollutkaan unelmamme, että robotit tekevät vaivalloiset työt puolestamme?

      Ilmastonmuutoksesta ei kukaan sano mitään varmaa. Väittelyä on puolesta ja vastaan yhtä paljon. Ollut jo ainakin 1950-luvulta saakka.

      Mellakat ja räyhääminen ei ratkaise mitään. Tuo ainoastaan lisää murheita tähän ennestään surkeaan maailman tilaan.

      • Fight the Power

        Mitä jälkiteollista on siinä, että tuotanto on kasvanut, mutta siirtynyt sosiaalisesti ja ekologisesti kestämättömiin maihin? Tee pieni "reality check": koskaan aikaisemmin krääsän määrä kaupoissa ei ole ollut näin suuri. Mistään jälkiteollisesta ei siis ole kysymys.

        Tässä juutalaisten kuten Zygmunt Baumanin levittämässä "postmodernissa", jossa tuotanto on kasvanut, mutta siirtyy maihin kuten Kiina, Intia ja Etelä-Amerikan maat, on kyse ainoastaan voiton maksimoinnin ajamasta pääomaliikkeestä.

        Tässä "jälkiteollisen" ja "postmodernin" saarnaamisessa on siis kyse ahneiden voitonmaksimoinnin suojaksi levitetystä savuverhosta. Mainitsemasi "mellakat ja räyhääminen" ovat kuin ovatkin keino vastustaa tuota moraalitonta ahneutta.


    • Syväekologi

      Ennen maailmanloppua kaikki viritetään huippuunsa:

      visa-maksaminen, e-kirjat, tilausvideo, wikipedia, areena, youtube, teräväpiirto ja 3D
      e-laskut ja sähköposti, automaattimetro, itsepalvelukassat, sähköinen veroilmoitus Yleisradio-veroineen, sähköiset asunto-osakkeet, postipakettiautomaatit
      sähkön automaattinen etälaskutus (älyboksi ja suoramaksu)


      Yksinkertaisimmat ammatit katoavat:

      hitsaajat/vaihetyöntekijät, verokäsittelijät, passintarkastajat, lipunmyyjät, mittarinlukijat, tv-maksu-tarkastajat, osa pankkivirkailijoista ja kassaneideistä, postinlajittelijat/jakajat, metrojunankuljettajat?



      Tiedemiehet ylistävät kritiikittä hiukkaskiihdyttimiä (RHIC, LHC), fuusiokoereaktoreita (ITER) ja geeni/kantasolu-tutkimusta, jopa biologisesta kuolemattomuudesta haaveillaan, ahdasmielinen usko Jumalaan on hylätty jo kokonaan

      Loppumme koittaa 2020-luvulla.

    • menejateese

      sinun maailmasi voi loppua aikaisemminkin syväekologi!

    • zeitgeist now

      Siinä vaiheessa, kun automaatio korvaa ihmistyövoiman, on aika ottaa resurssipohjainen järjestelmä käyttöön!

    • Syväekologi

      Näin maailma pelastuu:

      ankara syntyvyyden säännöstely
      lääketiedettä karsitaan rajusti
      tietotekniikka hiiteen
      tupakka kielletään kokonaan
      yhteiskuntaan kova kuri ja järjestys
      moderni tekniikka ja automaatio hylätään
      sijoitustoiminta lakkaa
      numeronäyttölaitteet ja matkapuhelimet kielletään
      alkoholilaki opetetaan peruskoulussa, huumausaineet tuhotaan

      luvattomat aseet ja räjähteet kerätään pois, väkivaltaviihde lakkaa

      edistysusko hylätään: DNA-kartat, geenimuuntelut, kantasolut, fuusiokoereaktorit, ydinaseet ja hiukkakiihdyttimet hornan tuuttiin


      kirjoituskoneet, hiilikopiot, analog. kamerat ja projektorit, valintalevypuhelimet, kolikkopuhelimet, analog radiopuhelimet, käsinlajiteltu paperiposti, pankkikirjat ja konttorit, käteinen raha, postipaketit ihmisiltä, ihmiset ohjaavat metroa, mittarinlukema tiedustellaan, putkitelevisiot, analogiset kasettiradiot
      paperimuotoinen veroilmoitus, asunto-osakekirjat, leimausliput, pahvipassit, aikataulujulisteet

      jatkuva uuden ideoiminen lopetetaan, metsänhakkuut minimiinsä
      kertakäyttökulttuuri loppuu

      • määkiiii

        Entäs jos itse kasvattaa tupakkinsa ja hamppunsa.. :) saako sit polttaa,saako,jos vaan iha itellensä? Ja metsän uumenissa itekseen pontikat keittelee, saako sit juodakin joskus,saako? Ja mitäs jos ei enää koskaan osta sähköä tai kaminaa sytytä,vaan tuottaapi sen lämmön vaiks naimalla krapulahuuruissans,ni saako sit tituleerata ihteään ekoloogiks,niinku sääkii...saako? Ihmiskunta tuhoaa itsensä nopeammin kuin Jumala kostaa..


    • Totta. Helpot yksitoikkoiset työt vähissä. Kaikkeen tarvitaan koulutusta nykyään, jopa siivoamiseen. Paljon on länsimaissa länsimaalaisia ja muun maalaisia joilla on alhainen koulutus. Kaikilla ei ole lukupäätä, se on olisi hyväksyttävä ja valtion tulisi pitää huolta siitä että olis työpaikkoja jäljellä myös huonompi osaisille.
      Ilmasto saastuu länsimaissa hurjaa vauhtia. Seksiä harrastaa nuoret, vielä lapsia ovat. Melkein kaikki ruoka sisiältää kemikaalioita jotka ei ole hyväksi ihmiselle.
      ja niin edelleen ja niin edelleen....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe