Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

6

Kommenttia

1898

1. Päinvastoin,+ikinä+ei+ole+ollut+turvallisempaa+hankkia+lapsia.Mikä+tahansa+aika+taaksepäin+on+ollut+turvattomampaa.+Juuri+sotien+jälkeen+ihmiset+vastaa+lissäntyvätkin,+vaikka+takana+julma+aika.+Ei+sairaudet,+ei+talous,+ei+edes+ilmastonmuutos+(joka+on+aina+ollut+muutoksen+kourissa)+ole+oikeasti+uhkaava.+Meterologiset+ennusteet+ovat+epävarmoja,+silti+pahinkin+skenaario+veisi+aikaa+400+vuotta,+eikä+sekään+loppua+tarkoita.1960-luvulla+oli+täysin+varmaa,+että+ihan+kohta+alkaa+ydinsota,+joka+tuohoaa+maapallon.+Näitä+ja+varsinkin+uskovien+tekmiä+maailmanloppuja+on+ollut+jatkuvasti.
  2. Moni+asia+meni+pieleen+vastauksessasi.+Kiinassa+on+jo+kolme+kaupunkia,+joissa+ei+saa+ajaa+polttomoottoreilla.+Vastoin+epäilyäsi,+kaikki+nämä+luettelemasi+maat+joko+seuraavat+Eurooppaa+perässä+tai+menevät+jopa+edelle.+Teknologia+tulee+ottamaan+voitot+näistä+innovaatioista.+Samoin+kuten+tietotekniikkateollisuuskin.Suomella+on+varaa+juuri+siksi,+että+Suomen+pitää+olla+mukana+(on+jo)+tuottamassa+tätä+teknologiaa.+Se+onko+Suomella+varaa+velkaan+on+höpöjuttuja.+Tähän+tarvitaan+isompi+selostus,+mutta+Valtio+ei+ole+ihminen,+eikä+se+kuole.+Lue....https://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-rikkailla-on-hallussa-38-varallisuudesta-maailman-kotitalouksien-varallisuus-kasvoi-kasittamattomaan-171-400-000-000-000-euroon/d799988e-4df8-34ea-84ac-6b9479f831b6Valtiolla+on+sekä+omaisuutta,+että+verotus+mahdollisuus.+Vuoden+1990+jälkeen+valtio+on+supistunut,+mutta+yksityinen+varallisuus+on+räjähtänyt.+Jos+maksamme+Valtion+velan+pois+yhdessä+yössä,+ei+edes+Nalle+Wahlroos+huomaisi+mitään.+Meitä+siis+huijataan+Valtion+velan+suuruudella.+Sitäpaitsi+valtion+velka+liittyy+juttuun+huonosti.Asun+kaupungissa.+Auto+tuottaa+muutakin+kuin+hiilidioksidia.+Itse+en+edes+lähtisi+muuttamaan+autokantaa+ilmaston+perusteella,+vaan+ihan+muista+tekonologian+syistä.+Polttomoottorin+tie+on+loppuunajettu,+tarvitaan+uusi+tehokkaampi+ja+hyötysuhteeltaan+parempi+teknologia.+Mutta+myös+logistiikan+avulla+saadaan+valtavia+kustannushyötyjä.+Niitä+ei+ole+käytetty,+vaikka+käytössä+on+tietokoneäly+joka+sen+voi+helposti+ratkaista.+Hevosenpaskalla+tarkoitin+esimerkkiä,+miten+maailma+muuttuu+nopeasti+kun+se+lähtee+muuttumaan.+Voit+valita+nyt,+oletko+jälkijunassa+vai+alatko+ajatella+uudella+tavalla.+Ihminen+muuttuu+hitaasti,+ei+monikaan+halunnut+turvavöitä+autossa+käyttää+vapauden+vuoksi.+Mutta+maailma+muuttuu+ja+nyt+autotehtaat+ovat+sen+jo+oivaltaneet.
  3. Kyse+on+isommasta+asiasta.+Vuonna+1890+uskottiin+Lontoossa,+että+kadut+täyttyvät+hevosen+pissaan+ja+kakkaan,+koska+kaupungissa+oli+50+000+hevosta.+Meni+vuosikymmen+ja+uusi+teknologia+pelasti.+Polttomoottoriautot+ovat+saastepesä+ihmiselle.+Katso+suuria+kaupunkeja+maailmalla.+Ihminen+muuttaa+juuri+kaupunkeihin+asumaan.+Sähköauto+tulee+kehittymään+kun+keksimisen+tielle+mennään.+Ja,+ei+se+sähköauto+edes+ole+kuin+välivaihe.+Yleisesti+ottaen+on+järjetöntä+yhden+ihmisen+ajaa+edestakas+autolla+esim.+Helsingin+kaltaisessa+kaupungissa.Itse+lopettaisin+ensimmäiseksi+meteliä+ja+saastetta+pukkaavat+mopot+kaduilta!
  4. Puhut+kyllä+ihan+höpöjä.+Olematta+yhdenkään+noiden+puolueen+jäsen,+voin+kertoa,+että+uskonnon+vapaus+ja+mainitsemasi+törkeydet+eivät+liity+toisiinsa.+Hyvä+kristitty+raiskaa+ja+tappaa+siinä+missä+katolinen+pappikin.Uskonnon+vapaus+on+juuri+mitä+lupaa,+ei+uskonnon+pakkoa.+Itselläni+on+neljä+lasta+ja+olen+uskonnoton.+Huolissani+en+ole+sen+koomin+"islamilaisista+kuin+kristityistäkään".+Uskonnot+yleisesti+ovat+kyseenalainen+juttu.+Itse+en+koe+tehneeni+esim.+syntiä+lainkaan,+mutta+uskovaisilla+on+kova+kiire+niitä+anteeksi+pyytää+joka+viikko.+Kova+on+siis+synnintekotahti.Terve+järki+tässä+auttaa.+Lasta+uhkaa+monet+monet+muuta+vaarat,+kuten+mm.+meilenterveysasiat,+lihavuus,+älylaitteiden+tuoma+stressi,+koulukiusaaminen,+ympäristön+paineet+ja+tulevaisuuden+pelko.+Jos+ollaan+ihan+tarkkoja,+olen+enemmän+huolestunut+esim.+koirien+kakkaamisesta+kaupungeissa.+Niitähän+ihmiset+ottaa+itselleen+ja+jokainen+vie+koiransa+ulostamaan+naapurin+pihalle+tai+aidanpieliin,+mutta+ei+omalle+pihalle.+Pitäisikö+siihen+laittaa+uhkasakko+200+euroa?Ihmisten+kyky+nähdä+asoiden+kokonaisuus+on+hämärtynyt+ja+siitä+johtuen+väki,+joka+ei+jaksa+lukea+enää+kirjoja,+uskoo+tällaisiin+esittämiisi+väitteisiin.+Uho+mielellä+ja+valmiina+tappeluun.Siitä+olen+huolissani.+Kuten+myös+siitä,+millainen+tulevaisuus+minun+lapsiani+uhkaa+kun+näyttää+siltä,+että+ihmisviha+lisääntyy.+Niiden+joukko,+jotka+vaatii+rajoja+kiinni+ja+EU:n+purkamista.+Kansallismielisyys+jne.+Tämä+on+se+uhkakuva.Eurooppa+on+pysynyt+ehjänä+yli+70+vuotta.+Nyt+se+on+taas+vaarassa+joutua+vaarallisten+repivien+riitojen+kohteeksi.+Seuraus+siitä,+pahasti+käydessään,+voi+olla+sota.+Ei+kukaan+sotaan+uskonut+viime+maailmansotien+aikaan,+ei+edes+muutamaa+vuotta+aikaisemmin.Tässä+on+huolia+sille,+jolla+lapsia+on.+Ja+siinä,+että+suomalaiset+eivät+enää+lapsia+uskalla+tehdä.