Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Uskonottomia yhteiskuntiahan on kokeiltu. On ollu useita ateistisia ja kommunistisia valtioita. Huonostihan ne on menestyny. Suorastaan hirveää jälkeä jättäneet jälkeensä.
    Eikä sinänsä ihme, pahaan kykenevät ihmiset ovat niiden johdossa olleet.
  2. "Genesiksen esittämä luomiskertomus on symbolinen tarina.
    Todelliset ihmiset elivät ja tekivät työtä otsansa hiessä jo tuhansia vuosia aikaisemmin kuin Raamatun ensimmäinen ihmispari oltaisiin luotu Eedeniin (Raamatun mukaan noin 6000 vuotta sitten)"

Näkökanta kysymys, itse uskon luomiskertomuksen olevan tosi. Luomispäivien ajallinen pituus sen sijaan on enemmän arvoituksellinen. Toisaalta ei Raamatun olekkaan tarkoitus olla geologian tai biologian oppikirja.

"Ja kun TEITÄ vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: TE ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee." - Matteus 10:23"

Tämä onkin haastellinen kohta, paljon se on ihmisiä askaruttanut läpi vuosisatojen. Jotkut ovat nähneet siinä lupauksen Pyhän Hengen tulosta, joka sitten helluntaina tulikin. Toisaalta Jeesuksen lähetystyö jäi kesken juutalaisten parissa, kun he käänsivät selän Jeesukselle. Lopunaikoina tämä työ pääsee aivan uudella tavalla tuottamaan hedelmää.
    Itse näen tässä myös sen ajattoman totuuden, että kristityn on hyvä olla joka hetki valveilla ja odottaa Jeesuksen paluuta. Jeesus itse sanoi, että tarkkaa aikaa Hänen palulleen ei ole tarvis ihmisten tietää, sitä vastoin Hän painotti usein valveilla olon tärkeyttä.