Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tutkijat+pitävät+"hahmoa"+eli+Jeesusta+historiallisena+henkilönä.
  2. Jostakin+syystä+en+pääse+kirjoittamaan+aikaisempaan+"hintikka-ketjuun",+kumma+juttu.+Joten+vastailen+osin+tässä+aiempaan+ketjuun."Missä+hän+muka+on+sanonut+olevansa+halukas+heittämään+ihmisiä+pois+kirkosta?+Ei+se,+että+edellytetään+säällistä+käytöstä,+ole+mitään+poispotkimista+vaan+hyvää+ja+asiallista+johtamista."+Toisaalta+Hintikka+sanoo+selvästi+että+homoseksuaalisuuden+synniksi+sanomisella+ei+ole+tilaa+hänen+hiippakunnassa.+Eli+ne+uskovaiset+jotka+pitäytyvät+tässä+Raamatun+mukaiseen+näkemykseen+eivät+ole+tervetulleita+Hintikan+hiippakuntaan.+Mihin+se+moniäänisyys+katosi?,+jos+sopii+kysyä.Sitten+sinne+aiempaan:Itse+näkisin+että+jos+kommentoimme+ja+kritisoimme+Raamattua+on+otettava+huomioon+koko+Raamattu,+eikä+sieltä+voi+karsia+asioita+pois+tyyliin+"juttuja+piisaa".+Yleensähän+meitä+uskovaisia+varoitellaan+"ottamasta+rusinoita+pullasta"+ja+ihan+oikeen+varoitellaan.+"Niin,+on+se+vaan+kumma+että+tiedon+yleinen+lisääntyminen+johtaa+siihen+että+myös+Raamatusta+ja+sen+synnystä+sekä+kirjoittajien+ajatusmaailmasta+tiedetään+enemmän+kuin+ennen."Niin,+tässä+on+nyt+vastakkainen+modernit+liberaali+teologit+tämän+ajan+oppineet+ja+sen+ajan+yliopistot+käynyt+ja+sitä+aikaa+elänyt+metropoliitta+Paavali.+Jokainen+voi+tietenkin+uskoa+kuten+haluaa.+Itse+uskon+Paavalia.Kyselit+myös+miksi+liberaaliteologit+tulkitsee+Raamattua+eritavoin?Mieleen+tulee+arvostamani+älykäs+teologi+Kari+Kuula.+Hän+on+ottanut+etäisyyttä+liberaalisuuteen.+Karin+haastattelun+otteita+Sana-lehdessä+20.12-2018:+"-Kadun+niitä+juttuja.+Nuorena+teologina+kuvailin+Raamatun+ja+kirkon+uskon+eroavaisuuksia+tavalla,+joka+nyt+harmittaa.+Olin+oman+aikani+tuote+ja+kasvatti,+joka+sai+vaikutteensa+1980-+ja+1990-lukujen+eksegeettisistä+ilmapiiristä.+Aloin+luulla,+että+kirkko+opettaa+ja+uskoo+yhtä,+mutta+me+eksegeetit+tiedämme+ja+ymmärrämme,+miten+asiat+ovat+oikeasti".++Näin+siis+Kari.
  3. Taitavat+olla+alkukielen+mukaan+tietäjiä,+eräänlaisia+persialaisen+uskonnon+pappeja.+Ja+luku+kolme+on+lie+tullut+lahjojen+määrästä.+Että+jokaiselle+lahjalle+olisi+ollut+oma+antaja.+Raamattuhan+ei+ilmoita+tietäjien+lukumäärää.