Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kun Raamattua lukee on otettava huomioon joka tekstiyhteydessä kokonaisuus, niin tässäkin kohdassa.

Luuk.:18:18-19:"18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
    19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."

Hallitusmies pitää Jeesusta "vain" opettajana, ei siis Jumalana, ja silti kutsuu häntä hyväksi. Alkukielen sanana tässä yhteydessä hyvää merkitsemässä on "agathos", ja ennen kaikkea tätä sanaa käytettiin Jumalasta. Ja Jumala on olemukseltaan ehdottoman hyvä. Jeesus siis nuhteli miestä siitä, että hän käytti opettajasta (joksi mies Jeesusta oletti) sanaa joka kuvastaa yksin Jumalaa.

Ojentaminen, vaikkakin kovin sanoin, ei suinkaan ole pahuutta, vaan hyvyyttä, jossa harhaan joutunut pyritään ohjamaan takasin hyvälle ja oikealle tielle.
  2. "***Elin aika normaalia nuoren miehen elämää, en uskonut Jumalaan/jumaliin***

Onko tuo sinusta määritelmä nuoren miehen elämästä?"

Se on määritelmän loppuosa viittaa siihen ateismiin.

"***Itse pidin uskovaisia heikkoina ja tiukkapipoisina***

No, siinä ei ole juuri mikään muuttunut edelleenkään."

Itseasiassa aika totaalinen muutos, näin uskovaiset nyt kuten he todellisuudessa ovat. Toki uskovaisiin kuten ateisteihinkin mahtuu eri persoonia.

"***Kunnes minua alkoi vaivaamaan sen elämän tyhjyys. Kaipasin jotain, oli pakko olla jotain muuta***

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINULLE MINULLE MINULE, MÄ MÄ MÄ MÄ!!! "

Niin me jokainen eletään omaa elämää, ei voida elää toisen elämää ja päättää toisen puolesta. Itse sitä on tehtävä elämälle jotain jos vaivaa tyhjyys. Lisättäköön vielä että uskon myötä olen tullut vähemmän minä-keskeiseksi, hyvä niin :)
  3. "Me olemme yrittäneet selittää myös sinulle, rautalangasta ja välillä jopa ratakiskosta vääntäen. Et vain yksinkertaisesti ymmärrä. Toistat samoja kysymyksiä ja virhepäätelmiä edelleen. Turhauttavaa.

***Aikonaan tulin kurkkamaan tälle palstalle että oppisin,tutustuisin ateismiin aatteena***

Vielä kerran: ATEISMI EI OLE AATE."

No jos ajatellaan että ateismi ei ole aate, se ei poista sitä alkuperäistä faktaa, että tulin kurkistamaan ateismiin. Ja surukseni, hämmästykseni havaitsin että se on muiden vakaamuksien tonkimista,ivaamista ja ruotimista. Itse en kykenisi harrastamaan tälläistä ateismia päivääkään.

"Täällä keskustellaan yleensä siitä, kuinka paljon paskaa uskonnot, erityisesti Kristinusko ja Islam, sekä niiden fundamentalistinen tulkinta ovat maailmassa olleet perusteena väkivallalle, julmuuksille yms. tragedioille. Ja ennen kuin taas alat änkkäämään vastaan, niin tämäkin vielä kerran: Maailmassa on tuskin tapettu yhtään ihmistä ateismin nimissä (Ei tarvinne muistuttaa, että ateismi ei ole synonyymi kommunismille, eihän?)."

Mutta miksi yksipuolisesti? Miksei keskustella uskontojen hyvistä puolista? Lienemme saamaa mieltä että asian yksipuolinen esille tuominen ei vastaa totuutta, ja on usein jopa valheellista. Pien esimerkki: Vauva saa rokoutuksen äiteen sylissä;negatiivistä asiassa, pieni vauva ei voi ymmärtää miksi hänelle tuotetaan kipua ja lisäksi turvallinen äiti ei estä. Postiivisen puolen tiedämme, rokote voi jopa pelastaa lapsen hengen.
    Uskontoja ja uskovaisia ruoditaan täällä tyyliin "pahat uskovaiset, hyvät ja puhtoiset ateistit". Miksi ihmeessä?
    Ja se, että joku tulkitsee ja käyttää väärin Jumalan Sanaa ei ole uskonnon,Raamatun tai uskovaisten vika. Ruuvimeisselillä voi korjata tai sillä voi jopa surmata ihmisen. Onko surmaaminen ruuvimeisselin syytä?
    Ja jos jonkun valtion perusajatteluun ja opetukseen liittyy olennaisesti ateismi ja valtio harjoittaa julmuuksia,uskovaisten vainoja ja tappamista, niin onhan se hyvänen aika otettava huomioon. Vastuunkanto kuuluu myös ihmisyyteen.