Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. "...kahdesta eri persoonasta, minun Herrani (Jeesus) ja minun Jumalani (JHWH). Mutta Jeesus totesi hänet siitä huolimatta epäuskoiseksi, mitä hän olikin, kun ei näkemättä uskonut."

Tuomas kohdisti sanansa Jeesukselle, joka oli paikalla. Joten Tuomas tunnusti Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus hyväksyi tämän, ei korjannut. Jakeessa 29 Jeesus vielä vahvistaam että Tuomas uskoo oikein:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
    Selvä todiste Jeesuksen Jumaluudesta, jonka hyväksyminen tekee ihmisestä kristityn ja Jeesukseen uskovan.
  2. En minä kiellä Joh.3:6 jaetta. Miksi ihmeessä kieltäisin? Se on osa kokonaisuutta jossa Jeesus keskustelee Nikodemuksen kanssa ja osana kokonaisuutta se on myös hyvä lukea ja tulkita.

"Ekivaari uskoo kadotuksen olevan katoavasta, aivan niin kuin sen nimikin paljastaa; se on todella KADOTUS, kun elämä tulee nielemään sen, mikä on katoavasta, [1.Kor. 15:53-55; 2. Kor. 5:4]"

Kyseiset kohdat puhuvat uskovaisten pelastumisesta ja taivaskaipuusta, ei siinä puhuta kadotuksesta niinkään, sinulla näyttää olevan Raamatun käsitteissä puutteita.

"1. Johanneksen kirje 3
    9 "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13+]

Sanotko sinä, Juhani1965, Jumalan jättävän yhtään tämmöistä loputtomaan helvettiin?

Tässäkin puhutaan uskovaisista, ei epäuskoisista,jotka ovat Raamatun mukaanmatkalla kadotukseen.

"Mikä näistä edellä olevista raamatunkohdista on ekivaarin "omaa oppia"? Ota sinökin Jumalan sana omaksesi! "

Raamattu pitääkin paikkaansa, sinun Raamattu tulkintasi valitettavasti ei,tai ehkä olisi parempi sanoa onneksi ei pidä. Sinulla on selviä puutteita Raamatun käsitteissä, lisäksi teet sen erittäin pahan virheen että irroittelet Raamatun lauseita kokonaisuuksista ja tulkitset irroitetun jakeen sitten väärin kun koko asiayhteys ei ole mukana. Ja kiitos huolenpidostasi, Jumalan Sana on "omaani" ja hyvin rakasta sellaista. Siunausta ja Jumalan johdatusta sinulle!!
  3. "Voin sinullekin kertoa, että sinua on näköjään ehtimiseen juoksuteltu tutkittavaksi. Miksiköhän näin? Minua ei ole psykiatrit ja psykologit koskaan tutkineet, kun siihen ei ole ollut mitään syytä. Olen ihan terve, käyttäydyn normaalisti eikä minulla ole näkymättömiä mielikuvitusystäviä, enkä levittele patologisesti työkseni valheita."

Voin kertua(huom,Oulun muretta ei niinkää kielioppi virhe) senkin että minulla on diagnosoitu "toistuva keskivaikea masennus", tästä syystä on tutkittu,ja hyvä niin. Minäkin käyttäydyn normaalisti, enkä tunne ketään mielikuvitusystäviä. Myöskään valheiden levittely ei kuulu elämääni. Onpas sinulla paljon harhaisia mielikuvia minusta, sinänsä harmi, mainostamasi "erinomaisuutesi" joutuu näin ollen vähemmän vakuttavaan valoon.

"Olen siis täsmälleen päinvaistainen ihminen kuin sinä. Töissäni työskentelen vastuullisessa esimiesasemassa, sinua tuskin kukaan edes palkkaisi mihinkään työhön, jossa vaaditaan normaalia tervettä järkeä. Säälittävä raukkaparka sinä olet, pikkulapsen tasolle henkisesti jämähtänyt jälkeenjäänyt ressukka. Muista olla kiltti, tai joulupukki ei tuo lahjoja... "

Mutta eikös ole hyvä, että me ihmiset ollaan eillaisia? Kas, jotain yhteistä,minullakin on koulutus esimiestehtäviin. Olen sairastanut masennusta vuosikymmeniä ja minut on palkattu lukuisiin tervettä järkeä vaativiin tehtäviin, ihan yliopistoa myöten. En ole pikkulapsen tasolla, senkin lukuisat testit ovat osoittaneet. Valtava määrä vääriä ja harhaisia johtopäätöksiä höystettynä ivailulla ja haukkumisella, kertoo paljon sinusta,valitettavasti. Niin ja joulupukkiin en enää usko, mutta sinä näköjään uskot ja puhut vielä "jälkeenjäämisestä", jepjep ;)