Kun jeesus käskee...

Retrohetero ( ei kirj. )

35

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuliko käsky tekstarina vai audiomuodossa. Yleensä ne, jotka kuulevat ääniä, luokitellaan jossain laitoksissa. Tai niin ainakin pitäisi.

• Hanni

Kyllä kai hän mielestäsi ainakin minut laudalta lyö, vaikka harhoja tai mitä hänellä sitten liekin. Ette häntä hulluna pidä. Sellainen hän on jos nämä harhat eivät ole henkivalloista, kuten itse tässä tapauksessa epäilen!

• Hanuristiinnaulittu
        Hanni kirjoitti:

Kyllä kai hän mielestäsi ainakin minut laudalta lyö, vaikka harhoja tai mitä hänellä sitten liekin. Ette häntä hulluna pidä. Sellainen hän on jos nämä harhat eivät ole henkivalloista, kuten itse tässä tapauksessa epäilen!

"Sellainen hän on jos nämä harhat eivät ole henkivalloista, kuten itse tässä tapauksessa epäilen!"
        Niin, Jeesuksestahan tuo tappaja puhui, joten hullu kuten sinäkin.

• Hanni

Tuohan on nähty jo CSI:n jaksossa.

• Hanni

http://eroakirkosta.fi/

• H3mmo

Eihän tuosta voi kuitenkaan tuomioita antaa, koska oli kyse vain uskonnonharjoittamisesta. Jos Jesse käskee niin silloin liikutaan!

• syko sam
    • Ei pidä kaikkia harhaisten ihmisten sanomisia pitää totuutena.

• nimim...

Lopeta siis valehteleminen.

• käteensä
        nimim... kirjoitti:

harhaisen jeesuksensa kanssa

• pööhhh
        käteensä kirjoitti:

harhaisen jeesuksensa kanssa

Kun asialliseen tekstiin ei riitä enää järki, tässä paikassa korvataan järki pilkkamalla.

• "Ei pidä kaikkia harhaisten ihmisten sanomisia pitää totuutena."

Juuri tuosta syystä en ota sinua enkä muita uskovia vakavasti.

• nimim... kirjoitti:

Voin kertua, että en ole millään tavoin harhainen.

• jason_dax kirjoitti:

"Ei pidä kaikkia harhaisten ihmisten sanomisia pitää totuutena."

Juuri tuosta syystä en ota sinua enkä muita uskovia vakavasti.

Voin sinullekkin kertua, että en ole harhainen. Näin ovat todenneet 3 psykiatria, 2 psykologia, erikois-sairaanhoitaja ja lähihoitaja. Eli hyvin ammattitaitoinen ryhmä.
        Jos taas viittaat uskoon, se että joku uskoo, ei kuulu tautiluokitukseen.

• Nasse.
        juhani1965 kirjoitti:

Voin sinullekkin kertua, että en ole harhainen. Näin ovat todenneet 3 psykiatria, 2 psykologia, erikois-sairaanhoitaja ja lähihoitaja. Eli hyvin ammattitaitoinen ryhmä.

"Jos taas viittaat uskoon, se että joku uskoo, ei kuulu tautiluokitukseen."

Se että aikuisella ihmisellä on mielikuvitusystävä, menee tautiluokituksen ulkopuolelle jos kyseessä on uskontoon liittyvä harhaisuus. Tuo ei tietenkään kerro mitään muuta kuin sen että tautiluokituksessa on viilattavaa.

Sä alat tuttistumaan.

• soomi keeli
        juhani1965 kirjoitti:

Voin sinullekin kertoa, että sinua on näköjään ehtimiseen juoksuteltu tutkittavaksi. Miksiköhän näin? Minua ei ole psykiatrit ja psykologit koskaan tutkineet, kun siihen ei ole ollut mitään syytä. Olen ihan terve, käyttäydyn normaalisti eikä minulla ole näkymättömiä mielikuvitusystäviä, enkä levittele patologisesti työkseni valheita.

Olen siis täsmälleen päinvaistainen ihminen kuin sinä. Töissäni työskentelen vastuullisessa esimiesasemassa, sinua tuskin kukaan edes palkkaisi mihinkään työhön, jossa vaaditaan normaalia tervettä järkeä. Säälittävä raukkaparka sinä olet, pikkulapsen tasolle henkisesti jämähtänyt jälkeenjäänyt ressukka. Muista olla kiltti, tai joulupukki ei tuo lahjoja...

• Nasse. kirjoitti:

"Jos taas viittaat uskoon, se että joku uskoo, ei kuulu tautiluokitukseen."

Se että aikuisella ihmisellä on mielikuvitusystävä, menee tautiluokituksen ulkopuolelle jos kyseessä on uskontoon liittyvä harhaisuus. Tuo ei tietenkään kerro mitään muuta kuin sen että tautiluokituksessa on viilattavaa.

Sä alat tuttistumaan.

Mutta kun,näin uskoisin, sinua viisaammat alan asiantuntijat ovat todenneet, että usko ei kuulu tautiluokitukseen, näin ollen vaaka kallistuu luonnollisesti heidän puolelleen. Sinun mielipiteesi jää hopealle ja toisaalta sekin "mielikuvitusystävä" on sinun mielipidettäsi. Minä elän todeksi ja koen asian hyvin toisin. Mielipiteesi vuoksi en ala itselleni valehtelemaan, sehän vasta tyhmää olisi.

• soomi keeli kirjoitti:

Voin sinullekin kertoa, että sinua on näköjään ehtimiseen juoksuteltu tutkittavaksi. Miksiköhän näin? Minua ei ole psykiatrit ja psykologit koskaan tutkineet, kun siihen ei ole ollut mitään syytä. Olen ihan terve, käyttäydyn normaalisti eikä minulla ole näkymättömiä mielikuvitusystäviä, enkä levittele patologisesti työkseni valheita.

Olen siis täsmälleen päinvaistainen ihminen kuin sinä. Töissäni työskentelen vastuullisessa esimiesasemassa, sinua tuskin kukaan edes palkkaisi mihinkään työhön, jossa vaaditaan normaalia tervettä järkeä. Säälittävä raukkaparka sinä olet, pikkulapsen tasolle henkisesti jämähtänyt jälkeenjäänyt ressukka. Muista olla kiltti, tai joulupukki ei tuo lahjoja...

"Voin sinullekin kertoa, että sinua on näköjään ehtimiseen juoksuteltu tutkittavaksi. Miksiköhän näin? Minua ei ole psykiatrit ja psykologit koskaan tutkineet, kun siihen ei ole ollut mitään syytä. Olen ihan terve, käyttäydyn normaalisti eikä minulla ole näkymättömiä mielikuvitusystäviä, enkä levittele patologisesti työkseni valheita."

Voin kertua(huom,Oulun muretta ei niinkää kielioppi virhe) senkin että minulla on diagnosoitu "toistuva keskivaikea masennus", tästä syystä on tutkittu,ja hyvä niin. Minäkin käyttäydyn normaalisti, enkä tunne ketään mielikuvitusystäviä. Myöskään valheiden levittely ei kuulu elämääni. Onpas sinulla paljon harhaisia mielikuvia minusta, sinänsä harmi, mainostamasi "erinomaisuutesi" joutuu näin ollen vähemmän vakuttavaan valoon.

"Olen siis täsmälleen päinvaistainen ihminen kuin sinä. Töissäni työskentelen vastuullisessa esimiesasemassa, sinua tuskin kukaan edes palkkaisi mihinkään työhön, jossa vaaditaan normaalia tervettä järkeä. Säälittävä raukkaparka sinä olet, pikkulapsen tasolle henkisesti jämähtänyt jälkeenjäänyt ressukka. Muista olla kiltti, tai joulupukki ei tuo lahjoja... "

Mutta eikös ole hyvä, että me ihmiset ollaan eillaisia? Kas, jotain yhteistä,minullakin on koulutus esimiestehtäviin. Olen sairastanut masennusta vuosikymmeniä ja minut on palkattu lukuisiin tervettä järkeä vaativiin tehtäviin, ihan yliopistoa myöten. En ole pikkulapsen tasolla, senkin lukuisat testit ovat osoittaneet. Valtava määrä vääriä ja harhaisia johtopäätöksiä höystettynä ivailulla ja haukkumisella, kertoo paljon sinusta,valitettavasti. Niin ja joulupukkiin en enää usko, mutta sinä näköjään uskot ja puhut vielä "jälkeenjäämisestä", jepjep ;)

• Näin asia on

Viides käsky jo opettaa "Älä tapa" ja selvennys kuuluu, Meidän tuleen niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme aiheuta lähimmäisellemme mitään vahinkoa tai kärsimystä, vaan autamme ja tuemme häntä kaikissa elämän tarpeissa. Tällä räppärin hirmuteolla ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, jos hän olis vähänkään Jeesukseen uskonut ei murhia olisi tapahtunut. Täytyy tämän Samin olla hyvin sairas ja kyllä tuollainen musiikkikin edesauttaa tilannetta. Jeesuksen saarnoista ei löydy mitään mikä käskisi tappamaan, päinvastoin Rakkaudesta hän aina puhuu.. Raamattu sanoo myös että "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi", siis täytyy ensin rakastaa itseään että voi rakastaa, kyseiseltä räppäriltä puuttui kaikkinainen rakkaus, surullista..
      Jos vahingoitamme ihmistä ja elämää, asetumme Jumalaa ja hänen luomistyötään vastaan.
      Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa Room. 13:10

• fgfdjfj

"Viides käsky jo opettaa "Älä tapa""
        Paitsi silloin kun jumala käskee.

• Samaa
        fgfdjfj kirjoitti:

"Viides käsky jo opettaa "Älä tapa""
        Paitsi silloin kun jumala käskee.

Tarkoitatko että Jumala ja Jeesus on eri asia.. Jeesus on Jumalan poika ja he ovat samaa.

• "Viides käsky jo opettaa "Älä tapa"..."

Paitsi että Kymmenen Käskyä löytyvät Vanhan Testamentin puolelta ja sen takia kristittyjen ei tarvitse niitä noudattaa.

"Jos vahingoitamme ihmistä ja elämää, asetumme Jumalaa ja hänen luomistyötään vastaan."

Ja kun teitä uskovia katsoo, niin huomaa että te rakastatte asettua jumalaanne vastaan.

• Ei poikkiteloin
        jason_dax kirjoitti:

"Viides käsky jo opettaa "Älä tapa"..."

Paitsi että Kymmenen Käskyä löytyvät Vanhan Testamentin puolelta ja sen takia kristittyjen ei tarvitse niitä noudattaa.

"Jos vahingoitamme ihmistä ja elämää, asetumme Jumalaa ja hänen luomistyötään vastaan."

Ja kun teitä uskovia katsoo, niin huomaa että te rakastatte asettua jumalaanne vastaan.

Käskyt ovat tärkeitä ja kristityn pitää noudattaa niitä ja missääntapauksessa uskova ei asetu Jumalaa vastaan, eihän siinä olis mitään järkeä. Ja uskova noudattaa myös vanhaa testamenttia, sieltä saa paljon viisautta, ja esim. profeetta kirjoissa on ennustuksia tulevasta messiaasta joka vapauttaa ihmiset synneistään ja niin toteutu ennustukset, Jumala lähetti ainoan Poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.

• fgfdjfj
        Samaa kirjoitti:

Tarkoitatko että Jumala ja Jeesus on eri asia.. Jeesus on Jumalan poika ja he ovat samaa.

Jahve, Jeesus, sama jumala, ja jos jumala käskee niin hihhuli tappaa.

• Nasse.
        Ei poikkiteloin kirjoitti:

Käskyt ovat tärkeitä ja kristityn pitää noudattaa niitä ja missääntapauksessa uskova ei asetu Jumalaa vastaan, eihän siinä olis mitään järkeä. Ja uskova noudattaa myös vanhaa testamenttia, sieltä saa paljon viisautta, ja esim. profeetta kirjoissa on ennustuksia tulevasta messiaasta joka vapauttaa ihmiset synneistään ja niin toteutu ennustukset, Jumala lähetti ainoan Poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.

"Käskyt ovat tärkeitä ja kristityn pitää noudattaa niitä ja missääntapauksessa uskova ei asetu Jumalaa vastaan, eihän siinä olis mitään järkeä. Ja uskova noudattaa myös vanhaa testamenttia,"

Käytkö parturissa, syötkö rasvaa, pukeudutko sekoitekankaisiin vai oletko rusinapullauskis?

• Hihhuli
        jason_dax kirjoitti:

"Viides käsky jo opettaa "Älä tapa"..."

Kristitty menee vielä pitemmälle kuin Juutalaiset (vanhan testamentin mukaan elävät).
        Matt.5.21
        Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille "Älä tapa"ja joka tappaa on ansainnut oikeude tuomion.
        Mutta minä (Jeesus) sanon teille "Jokainen joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion,ja joka sanoo veljelleen sinä tyhjänpäiväinen on ansainnut suuren neuvoston tuomion, ja joka sanoo sinä hullu on ansainnut helvetin tulen."
        Toisinsanoen tässä kristitty menee vielä pitemmälle. Joka vihastuu on jo sydämessään tappanut noin vertauskuvallisesti.

• Samaa
        fgfdjfj kirjoitti:

Jahve, Jeesus, sama jumala, ja jos jumala käskee niin hihhuli tappaa.

Saakos Jumalan lopettaa, jos se pyytää itse niin?

• fgfdjfj
        Samaa kirjoitti:

Saakos Jumalan lopettaa, jos se pyytää itse niin?

Tottakai saa, tai oikeammin, pitää lopettaa, kyllähän jumalan tahtoa pitää noudattaa.

• Tekevät
        Hihhuli kirjoitti:

Kristitty menee vielä pitemmälle kuin Juutalaiset (vanhan testamentin mukaan elävät).
        Matt.5.21
        Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille "Älä tapa"ja joka tappaa on ansainnut oikeude tuomion.
        Mutta minä (Jeesus) sanon teille "Jokainen joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion,ja joka sanoo veljelleen sinä tyhjänpäiväinen on ansainnut suuren neuvoston tuomion, ja joka sanoo sinä hullu on ansainnut helvetin tulen."
        Toisinsanoen tässä kristitty menee vielä pitemmälle. Joka vihastuu on jo sydämessään tappanut noin vertauskuvallisesti.

Tappavat kokoajan, koska he "vihaavat" ateisteja, homoja ja toisuskoisia, tai heidän ainakin pitäisi vihata. Jumala käskee vaikka Jeesus kieltää

• Hihhuli
        Tekevät kirjoitti:

Tappavat kokoajan, koska he "vihaavat" ateisteja, homoja ja toisuskoisia, tai heidän ainakin pitäisi vihata. Jumala käskee vaikka Jeesus kieltää

En kyllä vihaa ateisteja, vaan pyrin ymmärtämään heitä. Sillä Jumala antaa ymmärrystä sille jolle hän tahtoo.

• Hihhuli

Jeesus ei käske tekemään tollaista.
      Sairas ihminen kuulee päässään joitain käskyjä, ja yrittää vastuun siirtää Jeesukselle
      Jeesus käskee rakastamaan. Todennäköisesti se käskyn antaja oli antikristus eli saatana.

• Hihhuli

saatana eli itse Jeesus..

Kuinka muuten Jeesus sallisi pahaa tapahtua ellei olisi itse piru?

• SykoSam
        Hihhuli kirjoitti:

siis tuo"Jesus made me do it" juttu on Syko Samin ja SKR:n tuottajan välinen läppä, jossa sanottiin että jos ne joskus jäisi kiinni siitä mitä räppäävät niin sopivat että laittavat syyn Jeesuksen niskaan.

Ei tuo mielipuoli kundi oli, yrittää vaan luistaa vankilatuomiosta/kuolemanrangaistuksesta.

• Hihhuli
        Hihhuli kirjoitti:

Jeeseus on kaikkivaltias ainoastaan hänellä on kuoleman avaimet.
        Hän kyllä armahtaa ja antaa kaikkea hyvää, niille jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä.
        Kärsimystä hän antaa sen vuoksi, että ihminen kääntyisi häneen puoleensa.
        Kärsimyksen toteuttajaksi hän määrää saatanan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      79
      4333
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      18
      2776
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2688
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      16
      2465
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      112
      2444
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      111
      2214
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2161
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      629
      2016
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1965
    10. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      32
      1796
    Aihe