Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Saarnatussa kohdassa ei puhuttu lesboista, heistä löytyy muualta Raamatusta.
    Se missä joku näkee homovihamielisyyttä toinen näkee syntivihamielisyyttä. Näin ne näkemykset poikkeavat.
    Tämähän todistaa siitä että Kristytyt ovat matkalla "suvaitsevaisessa" maailmassa takaisin "katakombeihin".
  2. "Ja keskittymällä kokonaisuuteen suljet silmäsi yksityiskohdilta. Kuten esimerkiksi sanomalla että suomessa on vaan vähän lastenmurhia ja jättämättä huomiotta ne tapaukset joita on."

Ei, kun sitä olen yrittänyt sanua että lukemalla kokonaisuuksia ne yksityiskohdatkin selkenevät.

"Lainaus raamatusta: Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

Joten jos aatamilla ja eevalla ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta, miten he tietävät että kiellon rikkominen on pahasta?"

Kyllähän heillä nyt toki ymmärys oli ja Jumala nimenomaan sanoi "älä syö", selvä kehoitus.

"Siis sinun mielestäsi on oikeutettua rankaista lapsia vanhempien rikoksista? Mitä oikeutusta kellään olisi rangaista ketään muuta kuin itse rikoksen tekijöitä mistään?"

Tarkoitan että ei meistä kukaan, et sinä enkä minä ole sen kummempia kun Adam ja Eeva, samoin olisimme sortuneet syntiin. Ja joka päivä sorrummekin jokainen, muun väittäminen on valhetta ja kaunistelua.

"Raamattu ei saa minua tolaltaan, ihmiset jotka pitävät sitä minään muuna kuin kirjana muitten joukossa saavat minut tolaltaan. Sillä sinunkin mielestäsi on oikeutettua tappaa maailman kaikki ihmiset (nooan perhettä lukuunottamatta) sekä kaikki eläimet jotka eivät olleet tehneet mitään pahaa. Siis oletko niin moraalisesti korruptoitunut että pidät valtavaa massamurhaa tai tässä tapauksessa kertomusta siitä oikeutettuna?

Ja anna kun arvaan syyn. Se oli oikeutettu, koska jumala teki niin ja kaikki mitä jumala tekee on oikeutettua?"

Kerta toisensa jälkeen et näe hyvänä kantaa vastuuta teoistaan. Miksi ihmeessä? Ihmiset saavat murhata, tappaa, tehä kaikenlaista pahaa. Mutta kun Jumala puuttu asiaan tuomion muodossa se onkin väärin. eli rötöstellä saa tuomita ei?

"Toinen lainaus raamatusta: Herra tuli katsomaan kaupunkia ja tornia, jota ihmiset rakensivat, ja sanoi: "Siinä he nyt ovat, yksi kansa, jolla on yksi ja sama kieli. Tämä, mitä he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa. Menkäämme sekoittamaan heidän kielensä, niin etteivät he ymmärrä toistensa puhetta."

Eli suoraan luettuna jumala ei halunnut ihmisten tekevän yhteistyötä.

Ja Se että sannott että se on valikoivaa tulkintaa ei tee siitä todellista. Sinun pitäisi osoitaa minun kantani vääräksi järkevin argumentein. Ei käydä ad hominum hyökkäyksiin minua vastaan. Sillälailla järkevä keskustelu kulkee."

Onkin hyvä että kirjoitit suoraan luettuna. Siitä puuttuu se tulkinta. En muista kohtaa ulkoa enkä tiedä kokonaisuutta, mutta muistelen että siinä oli kyseessä ihmisen ylpistyminen ja yritys korottaa itsensä Jumalan asemaan ja unohtaa Jumala. Ja siitä ei hyvää seuraa kuten näemme päivittäin medioista.

"Minun mielestäni ei raamatussa ole kovin montaa mainintaa siitä kuinka muut kansat olsivat tappaneet ja uhranneet lapsia. Oikaise minua jos olen väärässä.

Ja sinun mielestäsi moraalinen teko on hyökätä toisen kansan kimppuun, tappaa kaikki muut kuin neitsyt-tytöt ja pitää sitä oikeutettuna rankaisuna?

Tuo sinun valmiutesi hyväksyä tälläiset kauhuteot, se, se on järkyttävää..."

Baalin palvontaa kuului elävien pikkulapsien uhraus. Israelin naapurikansoissa tämä oli yleistä ja Jumala koitti varoituksin varjella Israelilaisiakin tälläisestä. Jumala kehoittaa kääntymään pahoilta teiltä, pyytää ihmisiä parannuksen tekoon ja jos uppiniskaiset ihmiset eivät tottele seuraa tuomio. Vt:ssä Jumala tuomitsi syntisen, Ut:ssä Jumala tuomitsee synnin.

"Oletko sinä sitä mieltä että sinua koskevat buddhalaisten karma-asiat ja että et ole kunnon kristitty jos et tee pyhiinvaellusta mekkaan?

Tuo syntikäsite on sinun uskontosi asioita joka ei koske minua enempää kuin nuo esimerkit koskevat sinua.

Ja en ole koskaan väittänyt kenellekään että en olisi tehnyt koskaan mitään väärää. Olen tehnyt jonkin verran asioita joita pidän vääränä. Mutta olen vastuussa niistä niille henkilöille joita vastaan olen rikkonut. Ja he ovat ainoita joiden anteeksiantoa minun pitää odottaa... "

Jokainen uskonto tunnustaa moraalin jollakin tasolla, samoin uskon että sen tekee ei-uskovainen. Se mitä ei uskovaiset sanovat vääräksi me Kristityt sanomme synniksi. Puhumme samasta asiasta eri nimityksin.

"Joten se rankaisu jonka jumala antoi aikaisemmin oli sekin rakkaudesta ihmisiä kohtaan."

En tiedä mihin rankaisuun viittaat.

"Olet huviksesi polttamassa toista ihmistä palavalla halolla, teet niin vain koska sinusta tuntuu että se on oikea tapa rankaista tätä ihmistä siitä että rikkoi sinun keksimääsi sääntöä tietämättään. Mutta sitten tajuat että sinähän rakastat tätä ihmistä joten sinä uhraat oman lapsesi että saat antaa anteeksi tälle toiselle ihmiselle.

Huomaatko että tuolla raamatun kuvaamalla asialla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa? "

Yleensä jos ihmistä ja Jumalaa aletaan vertailemaan siinä mennään metsään. Ihminen on vajavinen ja Jumala ääretön ja osin selittämätön.
    Minä näen asian niin että ihminen tekee elämänsä aikanapaljonkin väärin, loukkaa, syyllistyy pahaan, yksinkertaisesti sanottuna tekee pahuutta. Ihmisestä itsestä ei ole sovittamaan tätä tekemäänsä pahaa. Rakkaudesta ihmiseen Jumala sovitti tämän pahan Jeesuksessa. Eihän Jumalan olisi tarvinut tätä tehdä, mutta rakkaudesta Jumala teki sen ihmisten hyväksi.

"Ja hän on katsonut parhaaksi ilmoittaa itsestään kirjoittamalla kirjan? Siis ihan saman asian kuin mitä kaikki muutkin jumalat(uskonnot) ovat tehneet aikojen alusta asti. Ei siis halunnut erottua joukosta? Ja järjestää koko maailmankaikkeus sillä lailla että se ei sovi yhteen tämän kirjan kanssa.

Hyvää toimintaa!

Ja kuka on määrännyt että kaikkien jumalien pitää olla mysteereitä?

Ja eiköhän sellaisen jumalan olemus ja voimien lähde olisi vielä aika mysteeri vaikka olemassaolosta olisi varma tieto?"

Jumala ilmoittaa itsensä luonnossa, ihmisen omassatunnossa sekä Raamatussa. Raamattua ei voi pitää tietenkään tähtitieteen tai biologian oppikirjana, Raamatulla on eri tarkoitus. Itselläni on Jumalan olemassaolosta varma tieto ja silti on asioita jotka tiedän että tässä ajassa jää mysteeriksi minulle suhteessa Jumalaan.

" Miksi minä siis poimin vain järkyttäviä kohtia raamatusta?

Miksi uskovaiset saarnaavat vain hjyviä kohtia.

Miksi he kertovat kuinka kymmenen käskyä on maailman parhaat säännöt ja jättävät sanomatta että rangaistus jos rikkoi minkä tahansa niistä oli KUOLEMA!

Älä syytä minua puolueellisuudesta jos minä vain esitän huonosti tiedossa olevia asioita tästä uskonnosta.

Se on tieteellistä toimintaa. "

Minulla taas tulee mieleen "tieteellinen ajojahti", jos vaikka jostakin tutkimuksesta jätettään isoja osia tuomasta esiin. Kovin yksipuolinen ja puolueellinen kuva siitä tulee.
    Yleensäkkin kun ateistit lainaavat Raamattua poikseutta he lainaavat Vanhaa Testamenttia, Uutta testamenttia ei ilmeisesti tohdita lukea koska pelätään Jumalan rakkautta joka siellä käy ilmi. Tai sitten Uudesta Testamentista ei löydy kuin niitä "hyviä kohtia". Kristittyjen pyhä kirja on ensisijaisesti Uusi Testamentti, se kertoo Kristityistä ja heidän uskostaan. Vanhaa Testamenttia on tulkittava Uuden testamentin läpi.

Toivottavasti tää tuli kokonaan oon kai senverta hijas kirjottaan, että mulla tää ainaki "blokkaa" nimimerkin pois ko yritän lähettää.