Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Näinhän se menee, kaikkea ei aina voi eikä pysty järkeistään. Minusta usko kuuluu tähän piiriin. Ja kun tulee uskoon moni asia "loksahtaa kohilleen". Minulle kävi juuri niin, että etsivä löysi ja löysi juuri sen mitä etsi.
    Hyvää jatkua sinulle :)
  2. "Eli tämä viitaisi siihen että olisit mahdollisesti taipuvainen uskomaan todistamattomia väitteitä älyllisellä pohjalla, mutta teit päätöksesi tunne-pohjalta."

Itse koen olevani ihminen joka ei "puremata niele mitään" eli sisimpäni vaatii niitä todisteita.

"Eli kristinusko jossa oli rajoituksia ei kelvannut sinulle?"

Koin paremminkin että uskonto joka ei ole linjassa Raamatun kanssa ei kohdannut minua.

"Tälläiset kapakoita kiertävät käännyttäjät ovat tavallinen ilmiö. Heidän väitteensä jumalan kehoituksesta ei kanna sisällään minkäänlaista todistusarvoa. Mielestäni todennäköisempi selitys on ollut sinun sen hetkinen tilasi ja pariskunnan havainnot mahdollisesta mielentilastasi."

Toisaalta he olivat siellä ex tempore eli eivät siellä käyneet käännyttämässä ja itsekkin kävin ehkä pari krt vuodessa kyseisessä juottolassa.

"Ja sait mielestäsi hyvät vastaukset kysymyksiisi? Mikä oli sinun kynnyksesi hyväksyä heidän vastauksensa? Miksi täällä palstalla ne hyvät vastaukset mitä uskovaiset ovat antaneet on kerta kerran jälkeen osoitettu joka faktuaalisesti tai loogisesti vääriksi?"

Asiat alkoivat loksahella kohdilleen, eli kyllä vastaukset alkoivat tyydyttää pikkuhilijaa. Siinä ei varmaa ole mitään ihmeellistä että ateistin ja uskovaisen logiikka ei kohtaa. Kumpikin ajattelee asioita eri näkökulmista ja eritavoin. Itsestäni voin sanua että en ole näillä palstoilla(tälläkään) kohdannut vielä yhtenkään väitteiseen joka olisi kumonnut uskoani,päinvastoin koska olen löytänyt moniin tyydyttävän vastauksen, on se vahvistanut uskoani.

"Eli voitaisiinko asia tulkita myös niinpäin että jos vaikka mahdollisesti sinulla oli lievä masennus mikä oli aiheuttanut tyhjyyden tunteen korjautui, koit aivoissasi taphtuneen tunnetilan muutoksen ja tulkitsit sen uskoontulemiseksi? Voiko sinun mielessäsi erottaa tätä tunnetta ja uskoontulemista? Jos ei, niin on aivan mahdollista että koit tunteen jonka "järkeistít" uskoontulemiseksi/pyhäksi hengeksi ym... "

Tuo kumoutuu sillä, että edelleen sairastan keskivaikeaa masennusta jota sairastin ennen uskoontuloa. Nyt vain eheytyminen ja hoito tapahtuu Jumalan ja lääkärin avulla kun ennen "lääkitsin" sitä viinalla.

"Ja tämä ei kerro mitään muuta kuin sen että olet valmis tulkitsemaan todennäköisyyksiä väärin rukousvastauksia tarkastellessa...Siirtämään tavalliset ihmisten välisestä kanssakäymisestä tulevat hyödyt todistamattoman yliluonnollisen piikkiin."

Tämä taas kumoutuu sillä että ennen uskoontuloa en kokenut mitään nuista. Eli todennäköisyys että ne olisivat tulleet ihmisten välisistä kanssakäymisistä on nolla.

"Se mitä uskonto ja uskonto on sinulle tehnyt, on että se on saanut sinut uskomaan että uskosi on todiste uskon kohteesta. Ja tämä ei mielestäni ole yhtään järkevää."

Minusta se taas on hyvin järkevää,koska uskoni toimii elämässäni ja arjessani koko ajan. Olematon ei voi toimia ja auttaa.
  3. Itse aikonaan koin tyhjyyttä elämässä, tämä oli alkusysäys aika pitkälle etsinnälle. Lanaisin kirjastosta ison kasan eri uskomuksiin,uskontoihin,vakamuuksiin liittyviä kirjoja.

Luin,kyselin ihmisiltä,pohdin,puntaroin eli etsin jotain mikä poistaisi elämäni tyhjyyden.
    Hetken luulin löytäneeni etsimäni Rauni-Leena Luukkasen kirjoista ufo uskontoineen (nämä olivat siihen aikaan paljon esillä,palstatilaa ynm.),mutta huomasin että tyhjäksi tämäkin jätti.

Seuraavaksi kävin Adventistien kirje kurssin, se alkoi vaikuttamaan siltä, että tässä on jotain. Mutta jokin hiersi. Ymmärsin sen jälkeenpäin, että heidän vaatimus sapatin viettoineen ja kasvisruokineen oli aiheuttanu sen "hiertävän tuntemuksen".

Kerran kapakassa kännätässäni pöytääni "eksyi" uskovainen pariskunta, tyttö oli saanut kehoituksen Jumalalta mennä juuri tähän kapakkaan minun pöytääni(tiedän kuulostaa oudolta,kerron vain kuinka kaikki kävi). Keskustelimme Jumalasta ja uskonasioista, hän "uhkasi" tulla hakemaan minut seuraavana aamuna kirkolle. Minä et "joo,joo..nii varmaa" ,mutta annoin kuitenkin osoitteeni. No, siinähä he olivat aamulla, ei muuta ko krapulassa kirkkoon ja vaimo läks mukaan(hänellä oli samantapaista etsimistä myös).Siitä asiat alkoivat selkentymään, kulin kirkolla,luin Raamattua,kyselin,kyseenalaistin.Lopputulos oli että lopulta tulin uskoon, se tunne oli samanlainen kuin että olisin tullut kotiin.

Minusta uskoa ei voi välttämättä järkeistää, silloinhan se ei enää olisi uskoa.
    Itse olen saanut rukousvastauksia,turvaa, sellaista rauhaa sisälleni jota en ole kokenut missään muualla,ystäviä,eheytymistä,viinasta vapautumisen..ynm. uskon myötä.

Tänä päivänä jos kieltäsin uskoni, valehtelisin ja kieltäsin itseni, ja tämä taas minun mielestä ei olisi yhtään järkevää.
  4. En edelläänkään ole homofoobikko. Koittasit edes lopettaa tuon haukkumisen. Mitä sinä siitä saat? Kuinka se sinua hyödyttää ja palvelee?
    Ei ne syntilistat muutu miksikään vaikka luet kohdat kokonaisuudessaan, niissä edelleen puhutaan synneistä. Ei tietenkään Paavali ollut Jumala,mutta hän kirjoitti kirjeensä Pyhän Hengen ohjaamana eli kirjeet ovat Jumalan hengeyttämiä eli Jumalan Sanaa. Ja vaikka kirjeet on kirjoitettu tuon ajan ihmisille, synti pysyy samana. Ihan puistattaa ajatus, että syntien paikkaansa pitävyys ratkaistaisiin aikakausien mukaan. Mutta toisaalta siihenhän tämän päivän ihmisillä on pyrkimys, kun syntisyys tulee kohti, se halutaan lakaista maton alle piiloon. Siellä se sitten muhii ja tulee esiin paljon pahempana.

Edelleen en kärsi homofobiasta. Ja tutkimustietoakin on puoleen ja toiseen. Olen myös törmännyt sellaiseenkin jossa homoseksuaalisuutta ei pidetä synnynnäisenä.

Ja käyppä ensin tutustumassa Aslanin sivustoon. Minä kävin ihan mielenkiinnosta. Siellä on juuri sitä tieteellistä tutkimustietoa lähteineen kaikkineen. Ei millään pahalla mutta uskon kuitenkin enemmän sitä tiedettä kuin sinun "juttujasi".

Aivan hekumoitsijoihin voi myös sisälyttää sen bi-seksuaalisuuden.

Minä taas uskon,todistusaineiston valossa, että ihmisen seksuaalisuus ei ole välttämättä pysyvää. Homoseksuaalisuudesta kuten mistä tahansa synnistä voi eheytyä ja päästä eroon. Jumalalle on kaikki mahdollista.

Vastaan vain sinun kommentteihin ja tuon omaa näkökantaa esille homouden suhteen. Aslanin sivuilla kävin ihan mielenkiinnosta koska väitit sitä "puoskarointijärjästöksi". Hyvä että kävin enkä luottanut sanaasi. Sain nimittäin täysin päinvastaisen kuvan. Minusta hienua että ihmisistä välitettän ja heitä hoidetaan ja autetaan eheytymään seksuaalisuudenkin alalla.

Edellenkään se että sanoo jonkin asian synniksi ei ole tuomitsemista. Ja kyllähän helvetti on Raamatun mukaan. Sinne menemiset päättää kuitenkin Jumala yksin,onneksi.
  5. Kyseisessä kohdassa Jeesus puhuu sellaisesta rikkaasta, jonka koko elämä,sydän ja mieli on niissä rikkauksissa. Sellaisen sydämeen ei Jumalalla enää ole tilaa. Kaikki elämä on rahan ja mammonan palvontaa ja keräämistä.

Jeesus varoittaa vakavasti tälläisestä, eikä syyttä kun tätä nyky-yhteiskuntaakin katsoo.
  6. Ei ne uskikset sitä ajatusta homouden pahuudesta laita toisten päähään, kyllä sen voi lukea ihan Raamatun syntilistoista. Ja koska Raamattu on Jumalan hengeyttämää eli Jumalan Sanaa nii silloin sitä homoutta pitää pahana itse Jumala.
    Ja eiköhän sen eheytymisen kautta löydy se oma identitettikin.
    Ei Jumala vihaa homoja, syntiä kylläkin, mitä homoseksuaalisuus on. En ole väittänyt rakkautta synniksi. Tosin on vääränlaistakin rakkautta. Sen sijaan homouden olen Raamatun mukaan sanonut synniksi.
    Ja edellenkään en ole homovihaaja. Näyttöä kyllä ehetyneistä on, sinä et vain tahdo nähdä, koska silloin jotuisit totuuden eteen ja sitähä synnissä elävä karttaa ja pelkää.
    Ja ei Aslan valehtele, jos Aslan valehtelisi, koko järjästö kuivuisi kokoon. Mutta niin ei ole käynyt, ilmeisesti hyvin moni saa sitä kautta avun ja hyvä niin.
    Heh..enkä ole kyllä homokaan. Jotenkin tuo sinun nimittely ja haukkumisvimma tuo mieleen pienen epäkypsän lapsen. Mutta toisaalta homoushan voi olla jonkinlainen lapsuudessa tapahtunut kehityshäiriö. Se selittäisi epäkypsää ja vihaista suhtautumistasi eritavoin ajattelevia kohtaan.
    Edelleen Raamatun totuuksien kertominen ei ole vainoamista eikä myöskään se että Jumala kaikkivaltiaana voi eheyttää myös homoudestakin.

Jos jokin järjästö valehtelee,sortaa ja vainoaa, sehän lopetetaan jo ihan Suomen lainkin mukaan. Näin ei ole kuitenkaan käynyt. Koittasit edes ajatella niitä jotka ovat kyllästyneet elämään synnissä ja haluvat saada siihen vapautuksen, ja saavatkin. Et kai halua heiltä riistää sitä iloa?

Bi-seksualisuutta en ole kieltänyt ikinä, taas valehtelit. Minulla on Bi-seksuaali ystäviäkin.
    Olen toki miettinyt mihin luotan ja olen päätynyt Raamattuun ja Sen erehtymättömään Sanaan. Samaa voin suositella ihan jokaiselle, myös sinulle.