Ei voi mitään. Samaan asiaan on taas palattava.
Lauantain lehdessä on aina uskonnollisia ilmoituksia runsaasti. Tänään poikkeuksellisen runsaasti.
Otsikossa on anteliaita lupauksia. Yksi kirkui siis (taas): Jumala parantaa.
Mitään katetta tuolle lupaukselle ei ole, kunhan lupailevat. Jumalahan ei paranna. Aivan eri asia on, jos/kun uskonnolliseen yhteisöön liittyminen antaa elämälle haluttua sisältöä ja saattaa jopa parantaa joitain psykosomaattisia vaivoja.
Siis: Jumala ei paranna. Uskonnollinen usko siihen liittyvine ilmiöineen saattaa ainakin tervehdyttää, vaikka tuskin parantaa.
Lopuksi uskonnollista sanastoa:
uskonnollinen totuus = "totuus" = luulen tietäväni
Jumala parantaa = joukkosuggestio saattaa helpottaa psykosomaattisia oireita
Lopuksi kysymys:
Miksi uskontoa on kaupiteltava liioittelemalla? Eikö mene muuten kaupaksi?
Jumala parantaa?
15
282
Vastaukset
- tuntomerkki
Jos esiintyy vähänkin väärää tietoa tai liiottelua, niin sen takana on silloin valheen henki.
Jumalan Henki on Totuuden Henki, joka myöntää, että mitään ihmeparanemista ei tapahtunut, jos sellaista ei todellakaan tapahtunut.
Kannattaa varoa sellaista uskoa ja uskontoa, jossa valehdellen puolustellaan heidän "jumalaa". RE:Jumala parantaa?
J.Edgar 21.2.2009 klo 10.44
-kyllä Jumala parantaa, olen sen itse kokenut ja muilla nähnyt kymmeniä kertoja.
- ei mistään suggestiosta ole kysymys, kerran saarnasin Jeesusta Kristusta parantajana ja heti eteeni juoksi sokean silmän "omistava" naishenkilö.
Pelästyin tilannetta, koska ymmärsin, etä ilman Jumalan Pyhän Hengen voimaa mitään ei tapahtuisi. Rukoilin ehkä 10 sek. ja siirryin pois nopeasti tilanteesta. Heti tuo nainen sai näön tuohon sokeaan silmäään, jonka lääkärit olivat tuominneet näköhermon tuhoutumisen takia loppuelämäksi umpisokeaksi.
Lääkarin uusintatarkastus antoi tuloksen; uusi näköhermo oli ilmestynyt tuhoutuneen tilalle.
"uskonnollinen totuus= luulen tietäväni", voi sanoa, että sinä vain luulet niin.
Joukkosuggestiosta ei ole kysymys, kuten sanoin.
>>>Lopuksi kysymys:
Miksi uskontoa on kaupiteltava liioittelemalla? Eikö mene muuten kaupaksi?- Tuosta jutusta mieleen
Se amerikkalaisen ja venäläisen tarina sokeasta ja kuurosta.
- vähän aikaa sitten
Nykytiedon mukaan myös hermot kasvavat uudestaan kun aivoissa syntyy tiettyjä aineita.
Rottakokeissa käytettiin mielialalääkkeitä stimuloimaan aivojen toimintaa ja hiirille tuli näkö takaisin.
Samoin kantasolututkimuksen mukaan ihmisen kantasoluista kasvaa uusia elimiä.
---
Miksei koskaan näissä uskonnollisissa tilanteissa parane esim. perinnölliset sairaudet, kuten lasten kehitysvammat? - J.Edgar
Ihmisen ruumis pystyy ihmeellisiin suorituksiin, kun tarve on.
Sepelvaltimotaudissa saattaa kasvaa uusi verisuoni kiertämään tukkokohdan.
Hermot eivät käsittääkseni kasva uudelleen, mutta hermoratoja on niin paljon, että niitä voidaan käyttää uuteen tarkoitukseen korvaamaan vioittunut paikka.
Pääasia tässä on nimim. Jumalanhullu: Sinä et tiedä, että rukouksesi on parantanut. Sinä ainoastaan luulet.
Ja on väärin väittää tietävänsä. Sitä sanotaan valehteluksi, vaikkakin sinun tapauksessasi varmasti hyvässä uskossa.
Viimeinen kappale menee halpahintaisen sanakikkailun piikkiin, johon en uskonut sinun sortuvan. "vaan Elävän Jeesuksen Kristuksen, joka parantaa. :D"
Siis jeesus ei antanutkaan henkeään uhrina kaikkien ihmisten syntien puolesta?
Jos jeesus on elävä, silloin hän ei ole uhrannut mitään kenenkään puolesta.
Jos jeesus on kuollut, silloin hän ei ole jumala (tai sen osa).
Jos jeesus oli tavallinen ihminen, hänen nimissään tehdyt teot ovat olleet uskonnollisesti turhia.
Jos jeesusta ei ole ollut lainkaan olemassa, silloin kristinusko on turha.
Mikä näistä vaihtoehdoista on oikea, vai keksitkö jonkun oman?
Etkö näe kuinka kieroutunut sinun ajattelumallisi on kun kyse on uskonnosta?boxerblock kirjoitti:
"vaan Elävän Jeesuksen Kristuksen, joka parantaa. :D"
Jos jeesus on elävä, silloin hän ei ole uhrannut mitään kenenkään puolesta.
Jos jeesus on kuollut, silloin hän ei ole jumala (tai sen osa).
Jos jeesus oli tavallinen ihminen, hänen nimissään tehdyt teot ovat olleet uskonnollisesti turhia.
Jos jeesusta ei ole ollut lainkaan olemassa, silloin kristinusko on turha.
Mikä näistä vaihtoehdoista on oikea, vai keksitkö jonkun oman?
Etkö näe kuinka kieroutunut sinun ajattelumallisi on kun kyse on uskonnosta?Jo alkuun sanon,että en ole uskonnon kanssa missään tekemisissä!!!
>>>Elävän?
boxerblock "vaan Elävän Jeesuksen Kristuksen, joka parantaa. :D"
-tietysti antoi, kuolleistanouseminen tapahtui myöskin.
>>>>Jos jeesus on elävä, silloin hän ei ole uhrannut mitään kenenkään puolesta.
- todé
Kun mainoksessa lupaillaan parantumista, kyseessä on Jumalan, Pyhän Hengen käskyttäminen.
Uskonnon pitäisi nimenomaan mennä kaupaksi kaupittelmatta. Evankeliointi on sitten eri juttu. Asiallisesti tehtynä se ei ole kaupittelua, vaan lähetyskäskyn täyttämistä, Jumalan iankaikkisen olemuksen esittelyä.- J.Edgar
mielestäsi meitä uskonnottomiakin?
Sille ei voi mitään, että uskontoja kaupitellaan kaduilla, mutta jos minä sanon, että "kiitos, en ole kiinnostunut", niin odotan, että kaupittelija perääntyy välittömästi. Jos niin ei tapahdu, katson oikeudekseni suuttua ja käyttää karkeahkoa kieltä.
Oletko tode samaa vai eri mieltä edellisestä.
Suhtaudun samalla tavalla kaikkeen katukaupusteluun aiheesta riippumatta. - todé
J.Edgar kirjoitti:
mielestäsi meitä uskonnottomiakin?
Sille ei voi mitään, että uskontoja kaupitellaan kaduilla, mutta jos minä sanon, että "kiitos, en ole kiinnostunut", niin odotan, että kaupittelija perääntyy välittömästi. Jos niin ei tapahdu, katson oikeudekseni suuttua ja käyttää karkeahkoa kieltä.
Oletko tode samaa vai eri mieltä edellisestä.
Suhtaudun samalla tavalla kaikkeen katukaupusteluun aiheesta riippumatta.katukaupustelijat kaukaa, mutten sentään ala noitumaan, jos joku pääsee yllättämään tarjous-litaniallaan.
Kadulla pysäytteljöitä riittää nykyään. Feissajat ovat pahemmasta päästä.
Ylen hyvä -keräys on ainut, johon olen osallistunut joka vuosi mm. kerääjänä. Siinä hommassa onkin syntynyt hyvää juttua kehitysyhteistyöstä, ulkomaalaispolitiikasta yms. minulle itselleni tärkeästä asiasta.
Koskeeko lähetyskäsky uskonnottomia? Mitähän meinaat? Ei se sinua käskynä koske, mutta kohteena ikävä kyllä olet. Lähetyskäsky on näet "evankeliumin viemistä niille, jotka eivät ole sitä kuulleet, ja niille, jotka ovat sitä lakanneet kuulemasta" (ote Kirkkojen maailmanneuvoston "Hongkongin kokouksen loppuasiakirjasta). - Suomalainen...
todé kirjoitti:
katukaupustelijat kaukaa, mutten sentään ala noitumaan, jos joku pääsee yllättämään tarjous-litaniallaan.
Kadulla pysäytteljöitä riittää nykyään. Feissajat ovat pahemmasta päästä.
Ylen hyvä -keräys on ainut, johon olen osallistunut joka vuosi mm. kerääjänä. Siinä hommassa onkin syntynyt hyvää juttua kehitysyhteistyöstä, ulkomaalaispolitiikasta yms. minulle itselleni tärkeästä asiasta.
Koskeeko lähetyskäsky uskonnottomia? Mitähän meinaat? Ei se sinua käskynä koske, mutta kohteena ikävä kyllä olet. Lähetyskäsky on näet "evankeliumin viemistä niille, jotka eivät ole sitä kuulleet, ja niille, jotka ovat sitä lakanneet kuulemasta" (ote Kirkkojen maailmanneuvoston "Hongkongin kokouksen loppuasiakirjasta)....on evankeliumia varmasti kuullut, joten sen tuputtumatta jättäminen ei lie Raamatun vastaista?
- merim.raimo
ne "parannusmainokset" on turhan vaatimattomia, sanoohan raamattukin, että uskova voi herättää kuolleitakin. suosittelisin, että ensiksi mainostaisivat, että Jeesus "herättää" kaikki hengellisesti kuolleet, jos he itse sitä haluavat.
Minut on Jumala parantanut alkoholisimista, eli kyllä Jumala parantaa.
- jeps :)
ja minä paransin siitä itse itseni.
- Absolutisti
jeps :) kirjoitti:
ja minä paransin siitä itse itseni.
Minä en milloinkaan sairastuttanutkaan itseäni alkoholismiin,käytin Luojalta saamaani järkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973988Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973337Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312658Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2322115Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m921889Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001833Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211819- 1151638
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11321- 571232