Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. "nykyisin jumala ei enää huutele edes puskista tai mistään muualtakaan.."

Jumalahan puhuu Raamatun välityksellä,rukousvastauksissa,rukouksessa,Pyhän Hengen välityksellä..ynm.

"tästähän tulemmekin jo mainittuun lopputulokseen, että jumalanne kyllästyi ikuiseen"elämäänsä" ja teki itsarin.

näinhän asian on pakko olla.."

Edellinen vastaukseni kuomoaa päätelmäsi.

"mites jessen hommat sitten? jessehän tuli tietoisesti tapattamaan itsensä maalitteälle, joten helvettiinhän sekin joutui. joku sanoi joskus että jesse ei koskaan tehnyt mitään "syntiä", mutta tuo itsarin tekeminen nyt luulisi olevan jo hieman vakavampi synti.. vai mitä?"

Ei Jeesus tappanut itseään, Roomalaiset sotilaat tappoivat Jeesuksen. Vinkki,lue enemmän luulet vähemmän :)
  2. "1. Fundamentalismiin kuuluu oikeassa olemisen pakko, fundamentalisti ei voi koskaan myöntää erehtyvänsä ainakaan uskontoon liittyvissä asioissa."

Itse olen muuttanut käsityksiä uskontoon liittyvissä asioissa.Eli en koe "oikessa olemisen pakkoa".

"2. Raamattua ei lueta eikä ymmärretä oikein, vaan maagisesti, jolloin omat ajatukset "nähdään" Raamatusta kristallipallon tavoin. "

En koskaan lue Raamattua että näkisin tai etsisin sieltä omia ajatuksia. Päinvastoin luen Raamattua oppiakseni tuntemaan Jumalan ajatuksia.

"3. Todellisuuden ja tosiasioiden kieltäminen, kuten kreationismissa ja "ihmeparantumisissa"."

No koska itse olen kokenut "ihmeparantumisen" en sitä voi valheeksikaan väittää.

"4. Oman pahuuden näkeminen muissa ihmisryhmissä kuten homoissa, juutalaisissa ym.. "

Myytti joka elä vahvasti,valitettavasti. uskoon tullut ihminen näkee,huomaa ja tajuaa juuri sen oman pahuuden kipeälläkin tavalla.

"5. Fundamentalisti ei myöskään pyydä uskoontulonsa jälkeen keneltäkään muilta anteeksi kuin omalta porukaltaan (jengikäyttäytyminen)."

Olen pyytänyt anteeksi muiltakin kuin omalta porukalta.

"6. Fundamentalistille uskonto ei ole uskontoa vaan "terapiaa". "

Tavallaan totta,koska uskoni Jumalaan myös hoitaa. Tästähän on ihan empiiristä tutkimustulostakin olemassa.

"7. Kuvioihin kuuluu yleensä myös naisten jonkinasteinen alistaminen ym."

En ole tälläistä havainnut uskoni aikana. Johtuukin varmaan Raamatun väärintulkinnasta.

"8. pyrkimys toisten ihmisten manipuloimiseen, samoin kuin itsekin on uskoonsa manipuloitu."

En ole pyrkinyt koskaan ketään manipuoloimaan uskoon.Eikä minua kukaan manipuoloinut.Kaikki tapahtui täysin vapaaehtoisesti.

"9. Empatia (myötäelämisen kyky) puuttuu kokonaan. "

Uskoontuloni myötä tämä Empatian taito on kohdallani vain lisääntynyt.

"onko hihhuli rehellinen(vai valehteleeko?)? pystyykö hihhuli myöntämään mitään? "

Mitäs nuista valehtelemaan sen enempääkö myöntämään sellaista mikä ei ole totta.
  3. En minä hänen kamaluudesta osaa sanua, varmaan ihan normaali ihminen siinä kuin muutkin. Ja siinä mielessä hyvä tyyppi, että tuo värikkyyttä elämällään muiden iloksi.