Isän tappaminen on

kesyä kamaa Jumalan tappamiseen verrattuna, kertoi eräs entinen uskovainen.

Ilmeisesti asiassa on vinha perä koska niin voimakkaasti ripustaudutaan siihen omaan (taika)uskoon vaikka parhaina hetkinä ymmärretään mistä asiassa on kyse; mielihyväsadusta ja vallankäytön kohteena olemisesta.

28

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarinassa

tapetaan samanaikaisesti isä ja poika.

• Nasse.

Turha on syyttää Auvista murhamieheksi, koska ei ateisti ole kiinni vanhoissa nuotiotarinoissa tai muinaisissa käskyissä. Kyseessä oli evoluution vääjäämätön eteenpäin meno.

• pläjäys.

Ei ihme että kirkkolaiva vuotaa, kukapa haluaisi samaistua joukkoosi.

• Nas.se kirjoitti:

pläjäys.

Ei ihme että kirkkolaiva vuotaa, kukapa haluaisi samaistua joukkoosi.

Nasselin mielestä hän voi moralisoida, mutta uskis ei. Kovin yksipuolista. Ja Auvisen tekoihin Nassekaan ei taija osata antaa selityksiä,varsinkaan kun Auvinen ei ollut "pahan uskonnon" kyllästämä.

• juhani1965 kirjoitti:

Nasselin mielestä hän voi moralisoida, mutta uskis ei. Kovin yksipuolista. Ja Auvisen tekoihin Nassekaan ei taija osata antaa selityksiä,varsinkaan kun Auvinen ei ollut "pahan uskonnon" kyllästämä.

jatkuvat.

Pidä sinä taikauskosi jos se estää sinua tekemästä auvisia.

• Nas.se kirjoitti:

jatkuvat.

Pidä sinä taikauskosi jos se estää sinua tekemästä auvisia.

Ei osannut vastata,silloin nasseli käyttää "uskismoraalipläjäys"-korttia.
        Ja taikauskostahan oli se tutkimus, että uskovaisten usko pitää heiltä taikauskomukset pois,toisin kuin niillä jotka eivät usko.
        Näin sanoi tieteellinen tutkimus.

• juhani1965 kirjoitti:

Ei osannut vastata,silloin nasseli käyttää "uskismoraalipläjäys"-korttia.
        Ja taikauskostahan oli se tutkimus, että uskovaisten usko pitää heiltä taikauskomukset pois,toisin kuin niillä jotka eivät usko.
        Näin sanoi tieteellinen tutkimus.

"Ja taikauskostahan oli se tutkimus, että uskovaisten usko pitää heiltä taikauskomukset pois,toisin kuin niillä jotka eivät usko. "

• Nas.se kirjoitti:

"Ja taikauskostahan oli se tutkimus, että uskovaisten usko pitää heiltä taikauskomukset pois,toisin kuin niillä jotka eivät usko. "

Totuus tulee esille välillä tieteenkin kautta.

• Alpo Ahola

Oletko sitten miten mieltänyt metodin Jumalan tappamiseksi?

Jotenkin sanat tuntuvat uhmakkailta ja sellaisilta, että ne näyttävät nousevan korkeisiin sfääreihin!

- Mutta onko siihen MAHIKSIA?

- Vai onko kyse vain asioista tietämättömien suun joutavanpäiväisestä PIEKSÄNNÄSTÄ?

• katsos kun se sinunkin Jumalasi on vain pienenpieni mielikuvitusolento joka loisii aivoissasi.

Sinä voit sen jättää sille kuuluvaan arvoon aivan samoin kuin olet ehkä tehnyt jo Joulupukin kanssa.

• Alpo Ahola
        Nas.se kirjoitti:

katsos kun se sinunkin Jumalasi on vain pienenpieni mielikuvitusolento joka loisii aivoissasi.

Sinä voit sen jättää sille kuuluvaan arvoon aivan samoin kuin olet ehkä tehnyt jo Joulupukin kanssa.

Miksi siis nimittelet minua persoonaani kuulumattomalla tavalla? Olen Alpo ja sillä siisti. Erikseen on sitten nimettelyt, kun siihen lupa annetaan - onko selvä?

• Alpo Ahola kirjoitti:

Miksi siis nimittelet minua persoonaani kuulumattomalla tavalla? Olen Alpo ja sillä siisti. Erikseen on sitten nimettelyt, kun siihen lupa annetaan - onko selvä?

ota koppalakki pois päästä ja mieti hetki jos vaikka malttaisit lopettaa loisen hyysäämisen.

• Alpo Ahola
        Nas.se kirjoitti:

ota koppalakki pois päästä ja mieti hetki jos vaikka malttaisit lopettaa loisen hyysäämisen.

En ole myöskään Ape rakas.

• Alpo Ahola kirjoitti:

En ole myöskään Ape rakas.

Jumalasi tapoit ja miten sen koit?

• Alpo Ahola
        Nas.se kirjoitti:

katsos kun se sinunkin Jumalasi on vain pienenpieni mielikuvitusolento joka loisii aivoissasi.

Voisitko kertoa metodin siitä, kuinka sitten itse olet tappanut aivoistasi loiset, kun kehotat minun niin tekemään! En tunne mitään loisia kiemurtelevan aivoissani, jota olisin alkanut vieroksumaan. Voiko toinen määrittää sen, mitä toinen ajattelee ja mailmakuvakseen valikoi? MIELESTÄNI EI!

• Alpo Ahola
        Nas.se kirjoitti:

Jumalasi tapoit ja miten sen koit?

Millainen kauppatavara mahdollinen antamani tieto Sinulle olisikaan?

• Nasse.
        Alpo Ahola kirjoitti:

Voisitko kertoa metodin siitä, kuinka sitten itse olet tappanut aivoistasi loiset, kun kehotat minun niin tekemään! En tunne mitään loisia kiemurtelevan aivoissani, jota olisin alkanut vieroksumaan. Voiko toinen määrittää sen, mitä toinen ajattelee ja mailmakuvakseen valikoi? MIELESTÄNI EI!

"Voisitko kertoa metodin siitä, kuinka sitten itse olet tappanut aivoistasi loiset, kun kehotat minun niin tekemään!"

Minulla ei ole koskaan kuupassani ollut yhtäkään jumalaa mielikuvituskaverina. Siksi avauksessani siteerasin erästä ystävääni, joka koki tuollaisen tappamisen olevan vaativampaa, kuin oman isänsä. Ei hän toki jälkimmäistä ollut tehnyt, kyse oli vertauksesta.

Sitkeässä ne kuitenkin elävät, kuten voimme havaita.

• Alpo Ahola
        Nasse. kirjoitti:

"Voisitko kertoa metodin siitä, kuinka sitten itse olet tappanut aivoistasi loiset, kun kehotat minun niin tekemään!"

Minulla ei ole koskaan kuupassani ollut yhtäkään jumalaa mielikuvituskaverina. Siksi avauksessani siteerasin erästä ystävääni, joka koki tuollaisen tappamisen olevan vaativampaa, kuin oman isänsä. Ei hän toki jälkimmäistä ollut tehnyt, kyse oli vertauksesta.

Sitkeässä ne kuitenkin elävät, kuten voimme havaita.

Kuinka menestyksellisesti voi verrata toisiinsa sellaisia asioita, joista ei ole tehty konkreettista tekoa? Siis jos ei ole isää tapettu, niin miten sitä voi verrata yritykseen tappaa Jumala? Miksi en ymmärrä nyt näin helppoa yhtälöä?

Mistä on kyse tuossa ajatuksessa Jumalan tappamisessa. Tarkoittaako se vain yksinkertaisesti sitä, että luopuu uskomasta Jumalan olemassaoloon omalla kohdallaan. Mutta loppuuko siihen kaikki ja selviääkö sitten kaikki ennen selviämättömät kysymykset?

• etenemistä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Millainen kauppatavara mahdollinen antamani tieto Sinulle olisikaan?

toteaisin, että onko havaittavissa narsistinen pyrkimys ja uhrin etsiminen?

Se keskustelu lienee palkitsevinta, jossa tuntee jotakin saavansa.

Huomatkaa sairaalloinen asetelma!

• Alpo Ahola
        etenemistä kirjoitti:

toteaisin, että onko havaittavissa narsistinen pyrkimys ja uhrin etsiminen?

Se keskustelu lienee palkitsevinta, jossa tuntee jotakin saavansa.

Huomatkaa sairaalloinen asetelma!

Voisitko vähän valottaa, että kumpi osapuoli keskustelussa edustaa narsismia ja pyrkii etsimään uhrin.

Minä pidän keskustelun asetelmaa kuvottavana ja trakikoomisena kun jotenkin verrataan toisiinsa isän ja Jumalan tappamista. Asetelma ei ole relevantti ja siksi toiseksi aihe ei ole oikein luterilaisen keskustelupalstan asioita.

Ovatkohan keskustelun ajatukset korkea viisauden, ateismin, korkeinta tuotosta?

• Nasse.
        Alpo Ahola kirjoitti:

Voisitko vähän valottaa, että kumpi osapuoli keskustelussa edustaa narsismia ja pyrkii etsimään uhrin.

Minä pidän keskustelun asetelmaa kuvottavana ja trakikoomisena kun jotenkin verrataan toisiinsa isän ja Jumalan tappamista. Asetelma ei ole relevantti ja siksi toiseksi aihe ei ole oikein luterilaisen keskustelupalstan asioita.

"Minä pidän keskustelun asetelmaa kuvottavana ja trakikoomisena kun jotenkin verrataan toisiinsa isän ja Jumalan tappamista. Asetelma ei ole relevantti ja siksi toiseksi aihe ei ole oikein luterilaisen keskustelupalstan asioita. "

Satuolennon ja todellisen ihmisen, vieläpä lähisukulaisen välilä on vissi ero.

Kaverini kertoma esimerkki vain kuvastaa ansiokkaasti sitä miten tiukassa taikausko istuu ihmisessä ja miten vaikea siitä on luopua.

• siihen
        Alpo Ahola kirjoitti:

mitä sinulle esitetään? Nasse hallitsee sinua asioilla jotka kuvottavat sinua ja silti roikut kiinni asiassa.
        Tyypillinen saalistaja-uhri asetelma.
        Ajattele, että nasse on kieroutunut kirjoittaja joka haluaa mistä tahansa syystä uhrin, jota voi kiusata esittämillään ilkeyksillä.
        Ei sinun tarvitse ymmärtää häntä , sillä jos yrität , olet hänen koukussaan.
        Joskus joku viisas sanoi, että ei sairasta voi ymmärtää ja jos yrittääkin, niin sairastuu itsekin.
        Niin se menee.

• Alpo Ahola
        siihen kirjoitti:

mitä sinulle esitetään? Nasse hallitsee sinua asioilla jotka kuvottavat sinua ja silti roikut kiinni asiassa.
        Tyypillinen saalistaja-uhri asetelma.
        Ajattele, että nasse on kieroutunut kirjoittaja joka haluaa mistä tahansa syystä uhrin, jota voi kiusata esittämillään ilkeyksillä.
        Ei sinun tarvitse ymmärtää häntä , sillä jos yrität , olet hänen koukussaan.
        Joskus joku viisas sanoi, että ei sairasta voi ymmärtää ja jos yrittääkin, niin sairastuu itsekin.
        Niin se menee.

Asetelmani on mieluummin Nas.se:n opponointi. En ole omaksumassa ja tarttumassa Nas.se:n koukkuun, vaikka siinä olisi kuinkakin hyvä mato ja joka vielä peittäisikin koukun hyvin näkymättömiin.    Nas.se kieltäessään Jumalan ja tehdessään Hänet satuolennoksi on velvollinen selittämään aukottomasti kaiken olevaisen!

• Alpo Ahola
        Nasse. kirjoitti:

"Minä pidän keskustelun asetelmaa kuvottavana ja trakikoomisena kun jotenkin verrataan toisiinsa isän ja Jumalan tappamista. Asetelma ei ole relevantti ja siksi toiseksi aihe ei ole oikein luterilaisen keskustelupalstan asioita. "

Satuolennon ja todellisen ihmisen, vieläpä lähisukulaisen välilä on vissi ero.

Kaverini kertoma esimerkki vain kuvastaa ansiokkaasti sitä miten tiukassa taikausko istuu ihmisessä ja miten vaikea siitä on luopua.

NIINPÄ NIIN => peikot, menninkäiset, muumit, pehmolelut osv. ovat niitä satuolentoja, joita kaivannet käyttöösi tai turvaksesi arvoisa   Nas.se. Vai olisi siten, että itse tahdot pukeutua johonkin saturoolivaatteiseen? Ateismi on yksi sadun juuri. Toinen taitaa olla se, että luulet itse olevan kaikkitietoinen.

• Alpo Ahola

Onko tämä keskustelujuuri erityisen relevantti LUTERILAISUUDEN palstalla ja mistä syystä?

• voi ilmoittaa

asiattomasta viestistä sitä varten olevan linkin kautta.

• Alpo Ahola
        voi ilmoittaa kirjoitti:

asiattomasta viestistä sitä varten olevan linkin kautta.

Haluaisin kuulla perusteluja, että miten aloituksen aihe kuuluu otsikon LUTERILAISUUS alle? Sen pitäisi selittää viestin aloittaja. Onkohan Nas.se aloittajalla mitään tietoa, siitä mitä luterilaisuus konsanaan on? Alottaja lämpimikseen suutaan kai Jumalan tappajana pieksää ja sitten Jumalan tapettuaan laillaan palvoo joitain menninkäisiä, maahisia, tonnuja ja muita piileskelijöitä.

• Alpo Ahola kirjoitti:

Haluaisin kuulla perusteluja, että miten aloituksen aihe kuuluu otsikon LUTERILAISUUS alle? Sen pitäisi selittää viestin aloittaja. Onkohan Nas.se aloittajalla mitään tietoa, siitä mitä luterilaisuus konsanaan on? Alottaja lämpimikseen suutaan kai Jumalan tappajana pieksää ja sitten Jumalan tapettuaan laillaan palvoo joitain menninkäisiä, maahisia, tonnuja ja muita piileskelijöitä.

ev-lut, joten ilmeisesti hän hävitti pääst''n juuri tuon taikauskon viitekehyksistä rakentamansa jumalan.

"Alottaja lämpimikseen suutaan kai Jumalan tappajana pieksää ja sitten Jumalan tapettuaan laillaan palvoo joitain menninkäisiä, maahisia, tonnuja ja muita piileskelijöitä."

Tässä on uskovaisen perusongelma, hän haluaa mielikuvitusolennon tilalle toisen. Ei ole valmis hyväksymään faktoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5489
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      298
      1889
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe