Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jos Jumala puuttuisi jokaiseen syntiin,rikokseen ja pahaantekon, silloinhan ei olisi enää vapaata tahtoa.
    Ihmiset olisivat enemmän tai vähemmän robotteja. Ja olen satakymmenen varma, että tämäkään vaihtoehto ei ihmisiä tyydyttäisiä.
    Siihen miksi tämä langennut maailma on tälläinen on täydellinen vastus vain Jumalalla.
    Kyseisesä esimerkissäsi ei tekijän vastuu kuitenkaan mihinkään muutu, hän sen pahan teki edelleen. Ilmeisesti vastuunkantaminen on hyvin vaikeaa tänä päivänä. Helpompi (yrittää) sysätä tekojensa vastuu toisten kannettavaksi. Mistä tämä taas kertoo, onkin toinen ja hyvä kysymys.
  2. "... olen minä siihen, että uskovainen mesoaa onnellisena ja todistaa jumalan olemassaoloa sellaisilla seikoilla, että tilille ilmestyi yhtäkkiä rahaa perheen lomamatkaan, taika mummon kuihtumassa ollut huonekasvi elpyi rukouksen voimasta."

Miksei rukousvastuksista saisi olla iloinen ja onnellinen? Eihän se keneltäkään pois ole.

" Samaan aikaan koko ajan kahdeksanvuotiaita thai-tyttöjä raiskataan ilotalojen perähuoneissa, eikä jumala tee yhtään mitään."

Niin, elämmä langenneessa maailmassa ihmisen valinnan vuoksi. Jumala on antanut valinnan tehdä hyvää tai pahaa. Kun ihminen valitsee tehdä pahaa, vastuu on minusta ihmisen ei Jumalan.

"Jos se helvetin jumala priorisoi tuohon malliin asioihin puuttumisensa, niin haistakoon."

Kyllähän Jumala puuttuu moneen pahaankin asiaan. Mutta uskominen siihen on ilmeisesti vaikeaa.

"Satuin kerran täydessä bussissa istumaan oikein epämiellyttävän päihtyneen miehen viereen. Hän rupesi juttelemaan ja kertomaan, miten hän opetti poikaansa kävelemään. "Joka kerta, kun se yrittää nousta ylös, mä tuuppaan sen kumoon."

Harvinaisen tyhmää ja raakaa lapsen kasvatusta, sanon minä.

"Tällä lailla se teidän rakastava taivaallinen isännekin tekee. Ihmiset on kristinuskossa määritelty lähtökohtaisesti perisyntisiksi eikä heillä ole mitään asiaa nousta kuvaannollisesti pystyasentoon, kuten ihmisen kuuluisi, kulkea selkä suorana, yrittää parhaansa ja kantaa tekojensa seuraukset. "Armolla" heidät tuupataan turvalleen kerta toisensa jälkeen ja he kulkevat kontaten - ja ylistäen kumoon tuuppaajaansa koko ikänsä!"

Ei Jumala nuin tee,päinvastoin paremminkin. Niin, ei tarvitse kuin kurkata päivän medioihin niin huomaa sen ihmisen pahuuden ja syntisyyden, ei se ole Kristinuskon luoma illuusia vaan ihan joka päiväistä faktaa,valitettavasti. Ja kun ihmisestä ei oikee ole kantamaan niitä tekojensa seurauksia, ei haluta kantaa vastuuta.
    Armohan juuri nostaa ylös, kehoittaa jatkamaan eteenpäin, antaa uuden mahdollisuuden elämään.

"Ja edelleen thaityttöjä raiskataan, ja jumala vain tuuppailee uskovaisia kumoon sekä välillä sitten maksaa heille lomarahaa. (Onkohan hänellä hauskaa?)"

Ei se Jumala niitä thai tyttöjä raiskaa, kyllä ne on ihan ihmiset. Juuri niitä jotka eivät halua tai ei kiinnosta kantaa niitä tekojensa seuraamuksia.

"Ainoa selitys tälle koko paskalle on se, että mitään jumalaa ei vittu saatana ole olemassakaan."

Minusta selitys on itse ihminen ja hänen pahuutensa ja haluttomuutensa kantaa tekojensa seurauksia.
  3. "Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi."

Erinomainen ohje,tuomion on Jumalan ei ihmisen, onneksi.

"Jos haluat tulla täydelliseksi, mene ja myy kaikki mitä omistat ja anna köyhille."

Tämä jae on irroitettu asiayhteydestä.Kyseessähän oli rikas nuorukainen jonka sydän oli kiinnittynyt omaisuuteen ja mammonaan, Jeesus tiesi ja näki tämän ja tämä opetus kertoo siitä.

"Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa."

Tämäkin on hivenen irroitettu,mutta antaminen on tärkeää, koska antaessaan saa itsekkin.

"Te ette tule kulkemaan kaikkien Israelin kaupunkien läpi, ennenkuin ihmisen poika on tuleva."

"Täällä on seisomassa muutamia, jotka eivät tule maistamaan kuolemaa, ennenkuin ihmisen poika tulee valtakuntaansa"

Ja Jeesuksen tuleminen "alkoi" Pyhän Hengen vuodatuksesta Helluntaina.

"Älä huolehdi huomisesta"

Jälleen erinomainen ohje, suorastaan mielenterveyteenkin positiivisesti vaikuttava ohje.

"Ihmisen poika tulee lähettämään enkelinsä matkaan, ja he tulevat erottamaan hänen valtakunnastaan kaikki, jotka rikkovat, ja ne, jotka tekevät pahaa, ja heittämään heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys" (ei armoa)

Niin kun armo ei kelpaa niin hankalaha sitä on väkisin tyrkyttää.

"Jos kätesi viekoittelee sinut syntiin, hakkaa se pois; on parempi sinulle astua elämään raajarikkona kuin kaksi kättä omistaen mennä helvettiin, tuleen, joka ei koskaan tule sammumaan; missä heidän kalvava tuskansa ei kuole ja tuli ei sammu." (ei armoa)

Tämä on vertauskuvallinen teksti ja samalla varoitus synnin turmelevasta voimasta ihmisen elämässä.
  4. Muistathan kuitenkin että se "pienen kivan" toivominen pitää olla sopusoinussa Jeesuksen tahdon kanssa.