Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Paavali oli Jumalan käytössä ja Jeesuksen valitsema ase.
    Ja Jeesus oli historiallinen henkilö.Esim.Tieteen kuvalehdessä sekä Historia lehdessä on ollut Jeesuksen historiallisuudesta laajoja artikkeleita.
    Ja etpä sinäkään diana kovin hyvä ole ihmisenä sen verta paljon haukut,ivaat ja morkkaat Kristittyjä ja heille Pyhiä asioita.Eli oletko valinnut pahan?
  2. "Sinun täytyisi ensinnäkin muistaa nyt se, että jumalanne on uskonnon/ihmisen luomus. Niin kuin kaikki muutkin tuhannet jumalat maailman kulttuureissa. Kuulut uskontoon/lahkoon, jossa on tehtävä tietoinen päätös halusta uskoa tai ei. Kun teet päätöksen puolesta, valitset samalla myös helvetin "todellisuuden" itsellesi ja sitä kautta välillisesti tuomitset samalla uskoontulon hetkellä kaikki eriuskoiset ja uskonnottomat läheisesi helvettiin kitumaan. Ymmärrätkö?"

Ymmärrän mitä ajat takaa,pointtini on se että minä uskon että Jumala on olemassa.Olen saanut siitä niin paljon todisteita omassa elemässäni.En voi millään kuvitella että voisin jotenkin "luoda" itselleni niin paljon ihmeitä tai asioita joita minulle on uskossa tapahtunut.

"..ja yksi ominaisuus on mm. kaikki rajut riippuvuudet. Niitähän lahkot mainostavat parantavansa "jumalan avulla". Ja kukapa holisti ei haluaisi riippuvuudestaan eroon. Lahkojen tarjoama vaihtoehto on kaikista helpoin; itse ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään. Realistisessa elämässä taas pitäisi ottaa itseään Oikeasti niskasta kiinni..kuka sellaista haluaa, jos vaihtoehtona on pelkkä *naps* > "minä uskon"?"

Voin kertua että tein kaiken mahdollisen "niskasta kiinni ottamisen",ennen uskoa.Kävin AA-kerhossa(hyvä paikka ja auttaa monia ,minulla ei toiminut,vaikka oli tukihenkilöt ja koko hoito mukana),Paukun-vartioissa,omat lukemattomat yritykseni ja lupaukseni...mikään näistä ei auttanut.
    Usko Jumalaan auttoi.En ollut niitä onnekkaita "naps" tyyppejä vaan uskoon tulon jälkeenkin lankeilin(tosin harvemmin),tuntien koko ajan että parempaa päin mennään.Ja eräänä päivänä vaan tiesin että minun ei tarvii enää juoda,siitä on nyt 8wuotta 2kuukautta 2päivää..ja ei ole tehnyt edes mieli,kiitos siitä Jumalalle.

" Jumalanne on itse luonut uskomuksenne mukaan tuon Kokonaisuuden, joten varmasti kaikkivaltiaana sen kykenee näkemäänkin. Se, miksi luo tahallaan sitten kokonaisuuksia, joissa ihmiset kärsivät ja kituvat, elävät holisteina riippuvuuksien pauloissa jne, on minulle käsittämätöntä "rakastavan isän" suurta suunnitelmaa."

Niin,"tutkimattomat ovat Jumalan tiet".En osaa vastata, miksi maailma on näin "raadollinen" paikka.Tosin uskoessani Jumalaan uskon myös sen pahan olemassaoloon sekä ihmisen oman mieliteon pahan tekemiseen.