http://koti.phnet.fi/petripaavola/universalismi.html
Universalismi on eksytys, älä eksy siihen!
Universalismi on eksytys!
11
434
Vastaukset
- On se ihme
Mikä Jumala se sellainen on, joka ei enemmistöä ihmiskunnasta helvetin ikuiseen piinan heitä kärventymään ja kärsimään? Ei mikään sanon minä!
Helvetin lieskoihin ei meidän uskominen! - oma nimimerkki
>Jumala on armollinen ja rakastava Isä huolimatta siitä, että Hän tuomitsee jumalattomat iankaikkiseen kadotukseen.<
Miksi sanoisit ihmistä, joka laittaisi lapsensa vaikka vain koko loppuelämäkseen kidutettavaksi vain sen takia, että eivät olleet vanhemmilleen kuuliaisia? Et varmaankaan armolliseksi ja rakastavaksi?
>Kun tulin uskoon niin uskon elämäni alkuaikana sanoin Jumalalle, että olet tehnyt kaiken hyvin paitsi iankaikkinen kadotus on asia joka ei ole oikein. Jumala näytti minulle näyn, jossa oli kaksi omenakoria, jossa toisessa oli kypsiä omenoita ja toisessa mätääntyneitä omenoita. Sen jälkeen minulta kysyttiin onko oikein laittaa kaikki omenat yhteen ja samaan koriin? Tämän jälkeen ymmärsin, että kadotus on myös suurta Jumalan rakkautta sekä oikeudenmukaisuutta. Jokaisella tulee olla oma paikkansa, jonka on itse valinnut, sillä ei ole oikein kumpiakaan kohtaan, jos ne joutuvat olemaan samassa paikassa yhtä aikaa. <
Ollessani vielä uskossa 70-luvun lopussa, eräs pohjoissuomalainen kirkkoherra kertoi täsmälleen samanlaisen tarinan. Jumala on siis näyttänyt samanlaisen näyn useammille, vai olisiko tässä ehkä takana jotain maallisempaa?
Sinänsä lapsellinen vertaus, joka suorastaan kehoittaa jo elämänkin aikana hyljeksimään toisinajattelijoita ja kannustaa rasismiin.
>Jumala on armollinen ja rakastava, joka antaa jokaisen valita sitä mitä hän sydämessään rakastaa.<
Elikkä vaihtoehtona uskoa (ilman tekoja?)ja päästä paratiisiin tai sitten ei uskoa (vaikka muuten olisikin kunnon ihminen?)ja painua helvettiin?
Wautsi, että on paljon vaihtoehtoja joista valita! On se jumala reilu jätkä, onhan?
Ei tuo ole mitään valinnanvapautta vaan uhkailua!!!- valitset.
Siis kumman valitsit.
Valinta on sinun, mädännyt sakki vai terve.
Room. 16:27
Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen! Aamen.
1. Kor. 15:57
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! - diana*
valitset. kirjoitti:
Siis kumman valitsit.
Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen! Aamen.
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!Minä voin taata sinulle, että Paavali on niin kiero mies, että Jumala ei koskaan ole puhunut hänen kauttaan, tuskin Jeesuskaan, jos yleensä oli olemassa.
diana* kirjoitti:
Minä voin taata sinulle, että Paavali on niin kiero mies, että Jumala ei koskaan ole puhunut hänen kauttaan, tuskin Jeesuskaan, jos yleensä oli olemassa.
Paavali oli Jumalan käytössä ja Jeesuksen valitsema ase.
Ja Jeesus oli historiallinen henkilö.Esim.Tieteen kuvalehdessä sekä Historia lehdessä on ollut Jeesuksen historiallisuudesta laajoja artikkeleita.
Ja etpä sinäkään diana kovin hyvä ole ihmisenä sen verta paljon haukut,ivaat ja morkkaat Kristittyjä ja heille Pyhiä asioita.Eli oletko valinnut pahan?- oma nimimerkki
valitset. kirjoitti:
Siis kumman valitsit.
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!tärkeät kysymykset noin kevyesti, ja olet kiinnostunut vain siitä mitättömästä asiasta, kumman puolen minä olen valinnut!?
Oliko liian vaikeita kysymyksiä? Osuivatko arkoihin kohtiin? - Valinnut
diana* kirjoitti:
Minä voin taata sinulle, että Paavali on niin kiero mies, että Jumala ei koskaan ole puhunut hänen kauttaan, tuskin Jeesuskaan, jos yleensä oli olemassa.
Ei ole kahta vaihtoehtoa, joista valita.
On vain yksi valintamahdollisuus. Voit valita vain Jeesuksen
ja Hänen kauttaan pääsyn Taivaaseen.
Uskosta osaton ihminen on jo kadotukseen johtavalla tiellä. Sitä ei
voi valita.
Ymmärsitkö?
JUMALA PUHUU SINULLE TÄNÄÄN:
http://www.Jeesus-on-Herra.com
"Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä
on oleva elämän Valkeus!" - Ykstoinen
Jumala ei ole jumalattomien armollinen ja rakastava Isä. Jumalattomillahan ei ole Isää koska he eivät ole Jumalaa tahtoneet tunteakaan. He ovat tehneet valintansa.
Heitäkään Jumala ei kiduta, he saavat rangaistuksen vain omista pahoista teoistaan ja ne heitä seuraavat. Viimeisen tuomion jälkeen seuraa toinen kuolema, tulinen järvi. Jumalattomista ei jätetä juurta ei oksaa.
Hedelmä- ja puuvertauksia Raamatussa on useitakin.
Jos sinä niistä tai mistä tahansa näkemistäsi pilaantuneista ja tuoreista hedelmistä saat päähäsi rasistisia ajatuksia, se on sinun ongelmasi.
Ilman uskoa Jumalan rakkauteen Jeesuksessa on mahdotonta pelastua. Niinpä niin: se usko ilman tekojakin pelastaa. Joku halvaantunut tai sairas tai viime hetkellään tekojaan katuva ja itkevä murhamieskin pääsee paratiisiin, ilman että ehtii tai kykenee tekemään ainuttakaan hyvää tekoa, kun vain uskoo Jeesuksen pelastustyöhön.
Mutta suuri ihmisten kiittelemä hyväntekijä, kiltti ja mukava ihminen saa palkan tekojensa mukaisesti, mutta hän ei pelastu ikuiseen elämään, koska Jumalan rakkaus ei hänelle kelvannut. Vain omat hyvät työt riittävät hänelle. Jaa palkka? Se oli se ihmisten kiittely.
Vai haluat sinä valita vapaasti eri vaihtoehtoja, saakos kysyä millaisia vaihtoehtoja sinä haluat? Olisi mielenkiintoista lukea uusista!
Minä kun en tiedä kahta enempää: Jumalan valtakunta, joka ei vielä ole tullut ja toinen on maailma ilman Jumalaa, jossa ihminen saa vapaasti valita mitä tekee, miten elää ja mihin uskoo. Ja tätä kakkosvaihtoehtoahan me jo saamme kokea, vai mitä? Jotkut kylläkin valittavat että "miksi Jumala joka on rakkaus, ei puutu maailman kärsimyksiin". Jumalaa ei voi syyttää heidän teoistaan ja aikaansaannoksistaan. Hän on jättämässä heidät kokonaan omaan "rauhaansa". Mihin silloin joutuisi ihmisiltä kallisarvoinen vapautensa, jos Jumala estäisi heitä tekemästä mitä haluavat? - Ykstoinen
Ykstoinen kirjoitti:
Jumala ei ole jumalattomien armollinen ja rakastava Isä. Jumalattomillahan ei ole Isää koska he eivät ole Jumalaa tahtoneet tunteakaan. He ovat tehneet valintansa.
Heitäkään Jumala ei kiduta, he saavat rangaistuksen vain omista pahoista teoistaan ja ne heitä seuraavat. Viimeisen tuomion jälkeen seuraa toinen kuolema, tulinen järvi. Jumalattomista ei jätetä juurta ei oksaa.
Hedelmä- ja puuvertauksia Raamatussa on useitakin.
Jos sinä niistä tai mistä tahansa näkemistäsi pilaantuneista ja tuoreista hedelmistä saat päähäsi rasistisia ajatuksia, se on sinun ongelmasi.
Ilman uskoa Jumalan rakkauteen Jeesuksessa on mahdotonta pelastua. Niinpä niin: se usko ilman tekojakin pelastaa. Joku halvaantunut tai sairas tai viime hetkellään tekojaan katuva ja itkevä murhamieskin pääsee paratiisiin, ilman että ehtii tai kykenee tekemään ainuttakaan hyvää tekoa, kun vain uskoo Jeesuksen pelastustyöhön.
Mutta suuri ihmisten kiittelemä hyväntekijä, kiltti ja mukava ihminen saa palkan tekojensa mukaisesti, mutta hän ei pelastu ikuiseen elämään, koska Jumalan rakkaus ei hänelle kelvannut. Vain omat hyvät työt riittävät hänelle. Jaa palkka? Se oli se ihmisten kiittely.
Vai haluat sinä valita vapaasti eri vaihtoehtoja, saakos kysyä millaisia vaihtoehtoja sinä haluat? Olisi mielenkiintoista lukea uusista!
Minä kun en tiedä kahta enempää: Jumalan valtakunta, joka ei vielä ole tullut ja toinen on maailma ilman Jumalaa, jossa ihminen saa vapaasti valita mitä tekee, miten elää ja mihin uskoo. Ja tätä kakkosvaihtoehtoahan me jo saamme kokea, vai mitä? Jotkut kylläkin valittavat että "miksi Jumala joka on rakkaus, ei puutu maailman kärsimyksiin". Jumalaa ei voi syyttää heidän teoistaan ja aikaansaannoksistaan. Hän on jättämässä heidät kokonaan omaan "rauhaansa". Mihin silloin joutuisi ihmisiltä kallisarvoinen vapautensa, jos Jumala estäisi heitä tekemästä mitä haluavat?Taisinpa tehdä minäkin liian vaikeita kysymyksiä.
- Synnistä pelastunut - armosta
Ei seurata universalismia, vaan Jeesusta, Jeshuaa.
"Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä
on oleva elämän Valkeus!"
JUMALA PUHUU SINULLE TÄNÄÄN:
http://www.Jeesus-on-Herra.com- salatuimpaan saakka
Jeesus on Herra com miehelle:
Evankeliumin julistuksen kuullessaan ihminen joutuu valitsemaan ottaako vastaan pelastuksen vai pysyykö synneissänsä!
Valinta on tehtävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704888Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113329Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j172558Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561643- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441326- 931259
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171017Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68952IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855