Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Daavid+oli+kyllä+monessa+asiassa+Jumalan+mielenmukainen+mies+ja+hallitsija,+mutta+Daavidkaan+ei+ollut+synnitön,+kuten+Batseban+tapaus+osoittaa.+Ja+todellakin+Moos.+5:17:17+kohta+nimenomaan+kieltää+moniavioisuuden.+Ja+tuossa+kohdassa+juuri+kerrotaan+että+moniavioisuus+voi+johtaa+luopumaan+Jumalasta.+Moos.5.:17:17:"++Kuninkaalla+ei+myöskään+saa+olla+lukuisia+vaimoja,+ettei+hänen+sydämensä+luopuisi+Herrasta,+eikä+hän+saa+koota+itselleen+kovin+runsaasti+kultaa+eikä+hopeaa."+Ja+kun+muistamme+että+Mooses+sai+nimenomaan+Jumalalta+puhuttavansa,+5.moos.1:3:"...+Mooses+puhui+israelilaisille+kaiken,+mitä+Herra+oli+käskenyt+hänen+heille+puhua.".+Niin+kyllä+puhe+tuli+Jumalalalta+suoraan+Moosekselle.Totta,+hyvä+on+uskoa+Raamatun+Sanaa+ja+koetella+kaikki+muut+puheet,+niin+omat+kuin+muidenkin+ja+pitää+se+mikä+on+hyvää.
  2. Yleisesti+ottaen+niihin+Raamatun+ristiriitoihin+löytyy+hyvä+ja+käypänen+selitys.+Toisaalta+itse+näen+nämä+Raamatun+ristiriidat,+vaikeat+kohdat+todisteena+aitoudesta.+Jos+kertomukset+olisivat+keksittyjä+olisi+ne+siloteltu+ristiriidattomiksi.+Evankeliumit+voidaan+palauttaa+suoraan+silminnäkijöihin.+Matteus+ja+Johannes+olivat+itse+opetuslapsia.+Luukas+otti+asioista+selvää+ja+haastatteli+silminnäkijöitä,+Markuksen+evankeliumia+on+myös+kutsuttu+"Pietarin+evankeliumiksi",+sillä+Markus+kirjoitti+ylös+Pietarin+kertomat+tapahtumat.