Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. En+sanoisi+"paskakirjaksi",+tutustu+ja+lue+ennen+kuin+lyttäät.+Ennakkoasenteet+eivät+johda+pitkälle.
  2. Kertomus+2+jatkuu:+"Niin+ylipapit+ottivat+hopearahat+ja+sanoivat:+"Ei+ole+luvallista+panna+näitä+temppelirahastoon,+koska+ne+ovat+veren+hinta".7+Ja+neuvoteltuaan+he+ostivat+niillä+savenvalajan+pellon+muukalaisten+hautausmaaksi.8+Sentähden+sitä+peltoa+vielä+tänäkin+päivänä+kutsutaan+Veripelloksi.Eli+ylipapit+eivät+ottaneet+juudaksen+rahoja+vaan+ostivat+niillä+"veripellon".+Koskapa+rahat+edelleen+olivat+juudaksen++myös+ostettu+pelto+meni+hänen+"nimiinsä".Ehkäpä+siksi+onkin+kaksi+kertomusta+että+ne+täydentävät+toisaan.+Harvoin+silminnäkijöiden+kertomukset+ovat+sanasta+sanaan+samanlaisia.+Toinen+kiinnittää+huomioita+toiseen+seikkaan+ja+toinen+johonkin+toiseen.+Kertoo+minusta+taas+aitoudesta.Ei+varmaankaan+normaalisti.+Toisaalta+jos+tipahtaa+korkealta+ja+on+monta+päivää+roikkunut+ja+"pöhöttynyt"+hirressa+on+varmaan+mahdollista.+En+tosin+ole+lääketieteen+asiantuntija,+niin+en+osaa+varmaksi+sanoa.+Näen+kuitenkin+että+kertomus+on+mahdollinen.Kuten+kirjoitin+niin+haluan+kaataa+raja-aidat+Raamatun+Sanaan+uskovien+kesken.+Onneksi+on+paljon+yhteistyötä+ja+yhteisiä+Jumalanpalveluksia.+Sellaiset+raja-aidat+eivät+ole+Jeesuksen+mieleen.+Ja+toki+haluaisin+että+kaikki+kristinuskovaiset+uskoisivat+Raamatun+Sanaan,+koska+Raamattu+on+uskovaiselle+auktoriteetti+ja+elämän+ohjekirja.+Edelleen+tosiasioiden+esittämistä+en+näe+tuomitsemisena,+jos+joku+pitää+Raamatun+Sanaa+epätotena+ja+väärennettynä+minusta+se+on+tosiasian+toteamista+ei+tuomitsemista.+Tuomitsemiseenhan+kuuluu+yleensä+myös+sanktio,+rangaistus+ja+siihen+on+uskonasioissa+kykenvä+yksin+Jumala+ja+hyvä+niin.+Jos+sanan+valintani+sinua+kiukuttivat+pyydän+niitä+anteeksi,+tarkoitukseni+ei+ole+ollu+ketään+mollata+tai+haukkua,+ei+todellakaan.
  3. Selitys+voi+tuntua+kaukaa+haetulta,+mutta+se+ei+tarkoita+sitä+etteikö+niin+olisi+todella+voinut+käydä,+täysin+mahdollista.Rahoista+kerrotaan+ensimmäisessä+kohdassa+(Matt.)+kun+luetaan+kokonaisuutena,+että+niillä+Juudaksen+rahoilla+hankittiin+veripelto.+Eli+rahojen+kohtalosta+kerrotaan+molemmissa+kohdissa+yhtenevästi.Puhuinkin+liberaalitulkinnoista+yleisellä+tasolla,+toki+heissäkin,+kuten+kaikissa+ryhmissä+on+poikkeuksia.+Yleisesti+ottaen+liberaalitulkinnat+kuitenkin+kieltävät+Raamatun+keskeisimmät+tapahtumat+ja+opit.+Juuri+siksihän+ne+erottuvat+konservatiivien+tulkinnoista.+Ja+saavat+valtamediassa+palstatilaa,+koska+ovat+radikaaleja+ja+raflaavia.Minusta+tuntuu+että+kirjoitan+minä+mitä+hyvänsä+se+ei+ole+sinun+mieleen+eikä+sinusta+rakentavaa+keskustelua,+mutta+sille+minä+en+voi+mitään.+Aion+kuitenkin+jatkaa+samaan+tapaan+:)