Vapaa kuvaus

"Do the best you can until you know better. Then when you know better, do better."

Aloituksia

0

Kommenttia

14

1. Tämä+ketju+todistaa+et+syrjintä+on+persoonallinen+häiriö,+ei+tyyppivika..+Mitä+väliä+sillä+on+jos+olet+biseksuaali,+hetero+tai+lesbo+kun+täällä+kommentoi?+Tämä+on+keskustelupalsta,+ei+deittipalsta.+Menkää+jo+itteenne+te+bissejä+pelkäävät+naiset+joiden+itsetunto+ei+millään+pääse+yli+jostain+oudon+tyyppisestä+mieskateudesta+(ainakin+luulen+että+bissen+syrjintä+johtuu+siitä+perus+(bisseen+ei+voi+luottaa,+ne+aina+päätyy+miehen+kans"+tai+"bisse+pettää+koska+haluu+kaikkia").+Itsellä+tulee+mitta+täyteen+tällaisen+typerän+draamailun+takia+joka+on+aivan+turhaa+ja+kaksinaamaista+toimintaa.
  2. Tämä+;)
  3. Moikka :)
    Ymmärrän kyllä pelkosi, ylä-asteella on ahdistavaa olla jos kaverit eivät suvaitsekaan seksuaalisuuttasi mutta.. Ensiksi, se mitä tulee ylä-asteen jälkeen on aivan eri maailma eli kaverit muuttuva ja vaihtuvat ja riippuen mihin kouluihin menee, saatat saada aivan uudenlaisen ystäväpiirin ja varmasti saatkin :)
    Ja sit se toinen juttu.. Kerron sulle vähän siitä miten mun kävi kun kerroin parhaalle kaverilleni lesboudestani :)
    Eli olin 18-vuotias ja kun hiffasin olevani lesbo kerroin kaikille tästä uudesta "löydöstä" X) (Olen aina ollut sellainen kovapäinen ja taistellut syrjimistä ja kiusaamista vastaan aikka olin koko ylä-asteen ajan koulukiusattu, silti en antanut kenenkään kiusata muita tai syrjiä.)
    Anyways, eli kaverilleni kun kerroin asiasta toinen oli ihan fine ja toinen.. Lähin ja parhain ystäväni sanoi suoraan päin naamaa että hänen mielestään homot ja lesbot eivät osaa rakastaa niinkuin normaalit(heterot) ihmiset. Ei tuntunut kivalta mutta en välittänyt koska itse en ajatellut samoin. Myöskään ei enää käyty yhdessä saunassa, vaihdettu samassa pukkarissa esim uimapukuja vaikka minulla ei ollut kyseistä kaveria kohtaan minkäänlaisia intressejä mutta hän käyttäytyi kuin olisin ollut joku yliseksuaalinen tirkistelijä tjn (monesti jotkut äärivastustajat tuntuvat ajattelevan näin). Mutta vuodet vieri ja olemalla oma itseni ja henkisellä kasvulla kaverini pelot katosi ja nykyään hän, äitini ja jopa ukkini ovat sanoneet minulle etteivät he ymmärrä miksi ihmiset vastustavat homoja. Nuo sanat merkitsevät paljon koska jokainen heistä ajattelivat kielteisesti suuntautumisestani :)
    Ei ollut tarkoitus kirjoittaa näin pitkästi mutta toivotan sinulle onnea ja muista että tee niinkuin susta tuntuu parhaalta, se on jo todella hienoa että vanhempasi tukevat sinua :)
  4. Itse tajusin olevani lesbo about 7-8 vuotta sitten ja silloin tulin kaapista ulos aikalailla ilmoitusluontoisesti eli menin äidille kylään ja kerroin että tällaisen asian itsestäni olen huomannut/tajunnut/oppinut ja tietty se parahti heti vävypoikien perään mutta lohduttelin että eihän veljistä ikinä tiedä... X) Mutta sen jälkeen marssin isovanhemmille ja tein samoin ja olivat yllättyneitä mutta ymmärsivät (ukki lupasi yrittää ymmärtää ja mummo oli kuin olisin kertonut jonkun ilouutisen).
    Ja serkut ja muut meni siinä samassa sekä ystävät ja koska olen aina ollut rehellinen kaikille he hyväksyivät asian ilman tuomitsemista. Kerro vain rohkeasti ja ole rehellinen, kyllä he aikojen kuluessa viimeistään huomaavat ettei se ole sen ihmeellisempi asia eikä se sinusta mitenkään erikoisempaa tee :)
    Luota heihin ja heidän rakkauteen, siihen on syy miksi olette niin läheisiä ja se ei ole seksuaalisuus varmastikaan ;)

Vielä kerron tuosta ukista sen verran että kun vein sitten exäni (silloin nykyinen) näytille niin ukki tokaisi heti että ei ymmärrä mutta yrittää ja siinä kerkes kulua se parikymmentä minuuttia kun sit ex ja mummoni lähti tupakalle (ja minä seuraksi) sit ukkikin kömpi seuraksi ja sen jälkeen se aina kysy että milloin se ex (käytti kyllä nimeä) tulee käymään, oli kuulemma niin ihana tyttö :)

En ole törmännyt yhteenkään kaveriin/sukulaiseen joka ei olisi muuttanut jollain tapaa negatiivista/vähättelevää mielipidettään lesboudestani viimeistään sen jälkeen kun on vierestä seurannut ja huomannut että kyse on ihan normaalista asiasta.
  5. No huh huh mitä tekstiä, en tienny et olisko pitäny itkee vai nauraa..
    1. Sun kannattaa kasvattaa itseäsi henkisesti ennenkuin etenet ja yrittää ajatella asioita muiden näkökulmista myöskin.
    2. Sinulla ei ollut mitään asiaa sekaantua, ehkä puhua tyttöystävän kanssa asiasta ja antaa sitten hänen hoitaa asia. Hän osti telkkarin itselleen omilla rahoillaan, et sinä, ei sinun rahoilla. Itse oisin keskustellu moisesta sun kanssasi ja tehnyt selväksi että sulla ei ole asiaa hyökätä tuolla tavoin veljeäni kohtaan (tosin olenkin vähän muuta kuin tyttönen ;) ).
    3. Ei ihme että hän pelkäsi sinua, olet arvaamaton ja aggressiivinen, se säikyttää kenet tahansa, parisuhde ei ole taistelu tanner eikä kukaan mene suhteeseen ajatellen et kohta saa ottaa turpaan taikka antaa... Tai jos niin tekee niin on hyvä kääntyä auttavan tahon puoleen. Olitte tunteneet vasta niin vähän aikaa ja sä päätit hyökätä sen veljen kimppuun puhelimen välityksellä naisesi selän takana ja seuraava puhelu oli varmistus aggressiivisuudestasi.
    4. Pidätkö sä oikeasti epilepsiaa jotenkin arvoa alentavana tekijänä? Tiedätkö sä tyttönen mikä epilepsia on? Kyllä nuo henkiset sairaudet on rajoittavampi tekijä kuin joku epilepsia... taikka vaikka diabetes. Toki en tarkoita et jos on ongelmia et se ois joku rajoittava tekijä mutta itse koen suuremmaksi ongelmaksi naisen joka omaa sekä narsistesen että aggressiivisen luonteen eikä edes ole kiinnostunut käymään läpi ongelmiaan.
    5. Kasva henkisesti ennenkuin teet enempää tuhoa muille.

Sanon nuo nyt mahdollisimman ystävällisesti ja toivon että jossain vaiheessa lopetat exäsi ahdistelun.
  6. Tuossa vielä vuosi sitten ajattelin ettei lapset ole minun juttu ja että koirani riittävät hyvin perheeksi + tyttöystävä mutta kasvettuani henkisesti vuoden verran lisää huomasin että haluan lapsia vielä joku päivä.
    Kaverin kanssa vitsailin puoli vakavana että mistähän löytäisin lesbon joka myöskin haluaa lapsia ja nyt tajusin lukiessani että ei se olekaan mikään vitsi vaan ihan oikea ongelma X) No ei ongelma, mieli voi monella muuttua mutta sinkkuna täytyy olla suth kriittinen kumppania etsiessä tämänkin suhteen valitettavasti.
    Ja tavasta miten niin kyllä se olisi hoitojen kanssa, en voisi koskaan kuvitellakaan tilannetta että sallisin vaimoni tai itseni harrastavan seksiä kenenkään muun kanssa oli syy mikä tahansa, aina pitää olla valmis satsaamaan sen verran ettei tarvitse aidan ali mennä.