Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. "Luther-säätiön lähetyshiippakunnan papeista voi sanoa ainakin sen, että he ovat rikkoneet pappislupauksen rikkomalla kirkon järjestystä. Perustamalla oman hiippakunnan ja kieltämällä ev.-lut. kirkon piispojen kaitsentavallan asetutaan kirkon järjestyksen ulkopuolelle."

Millä perusteella???? He ovat pakotettuja siihen, kun EV.LUT. kirkko ei suorita erillisvihkimystä mies papeille. Ennen voi Oulussa suorittaa piispa Olavi Rimpiläisen toimesta.

Sinä rikot kirkkojärjestystä, kun olet naisena pappina vaikka se on Raamatun vastaista
  2. Jos perheessä oleva ei-kristitty osapuoli vaatii kieltämään uskon Kristukseen ja uhkaa, mikäli näin ei tapahdu, sulkea kristityn normaalin kanssakäymisen ulkopuolelle, siinä tapauksessa kristityllä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin valita Kristus (1 Kor. 7:12-13). Tällaista aika harvoin tapahtuu Suomessa. Näistä kuulee kuitenkin aika ajoin vaikkapa islamilaisista maista, joissa joku muslimiperheen jäsen löytää Jeesuksen ja kääntyy kristityksi.
    Järjestön, muttei Jeesuksen hylkäämät

Helsingin Sanomien toukokuun kuukausiliite viittasi Uskontojen Uhrien tuki ry:n julkaisemaan selvitykseen entisten Jehovan todistajien kokemuksista: ”Jehovan todistajien oikeuskomiteoiden toiminta ja karttamisrangaistukset”. Näitä kokemuksia siteerattiin myös iltapäivälehdissä: ”Minun olisi pitänyt karttaa siskoani”; ”Olin hyvin ahdistunut”; ”Kärsin vuosia pahoista masennuksista”; ”En saa tavat lapsenlapsiani”; ”Menetin vanhempani ja ystäväni” (Ilta-Sanomat 5.5.2014).

Ahdistuneina, hylättyinä ja syvästi pettyneinä osa Jehovan todistajista päätyy hylkäämään kristinuskon kokonaan. Heistä tulee katkeroituneita ateisteja tai agnostikkoja. Tämä on valitettavaa ja tuntuu tarpeettomalta, vaikkakin se on psykologisesti ymmärrettävää. Henkilö, joka kokee syvästi tulleensa petetyksi haluaa varmistaa, ettei koskaan enää joudu petetyksi ja hylkää kaiken mikä vähänkin muistuttaa uskonnosta. Tämäkin osoittaa miten hengellisesti tuhoisa vaikutus Jehovan todistajien liikkeellä voi olla.

Mutta sen ei tarvitse mennä tällä tavalla.

Muutama viikko sitten Radio Patmoksen torstai-illan suorassa Uskon Puolesta -ohjelmassa vieraanani oli entinen Jehovan todistaja pariskunta, Miika ja Tiina. Tiina oli ennättänyt olla Jehovan todistaja 25 vuotta. Miika kasvoi Jehovan todistaja kodissa. He olivat tulleet uskoon ja löytäneet Jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen. Nyt heidän kanssaan ei saa olla missään tekemisissä. Miika kertoi, että edes hänen vanhempansa eivät ole pitäneet häneen mitään yhteyttä. Haastattelun voi kuulla uusintana helatorstaina klo 18 Radio Patmoksessa.

Miika oli muutama vuosi sitten herännyt ajattelemaan Vartiotorni -liikkeen opetuksia lähemmin. Tuolloin hän sai käsiinsä eräältä kristityltä veljeltä kirjani Vartiotorni - Valtakunta uudessa valossa. ”Ajattelin, että ehkä tämän uskaltaa lukea, koska kirjoittaja ei ole luopio, siis entinen Jehovan todistaja”, Miika kertoi radiossa. Kirja auttoi häntä ja hänen vaimoaan merkittävällä tavalla ja he päättivät lähteä seuraamaan Jeesusta. Myös heidän 15-vuotias poikansa luki kirjan ja vakuuttui, että Vartiotorni -liike ei ole Jumalan järjestö. Koko perhekunta löysi Jeesuksen ja jätti liikkeen. Nyt he ovat kristillisen seurakunnan kastettuja jäseniä ja heidän sydämellinen halunsa on auttaa toisia Jehovan todistajia löytämään Jeesus vapahtajaksi.

Itse toivon ja rukoilen, että Jehovan todistajiin pettyneet löytäisivät armahtavan Jeesuksen. Liikkeen ulkopuolella ei odota suinkaan tuho, vaan Jeesus, joka ottaa vastaan jokaisen, joka tulee Hänen luokseen. Jokainen Jehovan todistaja voi löytää todellisen Jeesuksen, joka antaa rauhan mitä Vartiotorni –seura ei tunne.

Lopuksi. Kun seuraavan kerran Jehovan todistaja tulee ovellesi sano hänelle jotain kaunista. osoita heille toisenlainen Jeesus, jonka he järjestössä tuntevat.
  3. Harhakäsitys sananvapudesta

Nyt on mennyt puurot ja vellit ja sopat sekaisin joillakin. Verrataan sananvapautta täällä ja sanomalehtien julkaisemiin yleisönosasto kirjoituksiin. Vaikka puhutaankin samasta asiasta asia ei ole sama on ero yöllä kuin päivällä. Se mitä sanomalehdet julkaiseen sinne lähetettyjä kirjoituksia ei voi vedota täällä julkaistaviin kirjoituksiin. Helsingin Sanomiin tulee päivittäin useita satoja kirjoituksia ja tilaa niihin on vain yksi aukeama tabletti versiossa. On sanomattakin selvää, että he joutuvat tekemään valinnan mitä he julkaisevat ja mitä ei. Sen valitsee toimittaja tai toimittajat he sanovat valitsevansa jutun kiinostuksen perusteella tai ajankohtaisuudella. Mutta Helsingin Sanomat paljasti värinsä ja puolensa, kun oli lähetysseuran kokous missä siunattiin samaa sukupuolta oleva pari. He julkaisi 4 kpl kirjoitusta ko. Aiheesta ja kaikki oli asiaa puoltavia esim. Raija Sollamon kirjoitus, mutta kaikki vastustajien kirjoitukset heitettiin roskakoriin esim. minun ja ainakin 15 muun. Myös monen muun lehden yleisönosastot ovat vain parin palstan kokoisia ja kirjoituksia tulee paljon. Joutuu toimitus tekemään valinnan julkaistavien kirjoitusten kohdalla. Muutama lehti julkaisi aikoinaan netissä julakisemattomia kirjoituksia, mutta jostain syystä ei enään.

Tuollaista valinttaa ei voi soveltaa Suomi24 keskusteluun. Täällä ei ole tilasta puutetta kuten on sanomalehtien laita. Kaikki saa olla julkaistuna ja vain sääntöjen vastaiset saa poistaa ylläpito tai luotsi. Ja he ei saa toimia mielivaltaisesti vaan sääntöjen mukaan. Kirjoitus pitää olla toisesta henkilöstä loukkaava (kuten on kirjoitus katolis keskustelussa minusta minun omalla nimellä ja haukutaan mielisairaaksi) Jeesuksen veljet kirjoitus ei ole sääntöjen vastainen ja sen poistaminen on luotsilta virkarikos. Minä olen monta kertaa kysynyt katolicilta että mitä sääntöjen vastaista on Jeesuksen veljet kirjoituksessa, mutta vastausta ei ole vaan tullut. On vain sanottu että minä ole laittanut johonkin muualle sanan h.u.o.r.a Naurettava selitys!!!! Tuo sana esiintyy monessa paikassa esim. Raamatussa. Pitäisikö Raamatun kirjoittajatkin hyllyttää???? Tai toimittaja joka on laittanut tuon sanan johonkin juttuun??? Jos tuota käyttää katolic vain ja ainoastaan perusteluna on se tosiaan ulkona koko asiasta. Ei sovi luotsin virkaan laisinkaan vaan paikka on jossain muualla. Suomen lain mukaan on kaikilla sananvapaus ja ilmaisun vapaus. Emme sovella Suomi24 keskustelussa vatikaanin lakeja vaikka keskustelu on katolisuudesta. Hieno seurata mihin rikosilmoitus johtaa???? Siinä on sekä kunnianloukkaus että sananvapuden riisto kyseessä ja kaikki kohdat täyttyvät 100%.
  4. Oliko kristillisen kirkon perinne aneoppi ja muut harhat?

Tuossa vähän perinteitä joista Martti Luther meidät vapautti ja mihin katoliset vielä haikailevat

Katolinen inkvisitio ja kidutusvälineet

Katolinen inkvisitio ja kidutusvälineet

http://www.youtube.com/watch?v=E92Wko58DJc

Harhaopista

http://www.youtube.com/watch?v=bxUQUjaeqTs

Osaatko eroittaa vääränopin oikeasta

Osaatko eroittaa vääränopin oikeasta

http://www.youtube.com/watch?v=bxUQUjaeqTs

väärennettyevankeliumi3

väärennettyevankeliumi3

https://www.youtube.com/watch?v=VKQE1kCRJJM

väärennettyevankeliumi1

väärennettyevankeliumi1

https://www.youtube.com/watch?v=6ggfTnzCXvk
  5. JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu

KOL.1:13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa 16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,

2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.

HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

MATT.18:20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Jeesus oli maanpäällä samanaikaisesti sekä Jumala että ihminen FIL.2:

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
  6. KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Jeesuksen jumaluudesta he näyttävät mielellään seuraavan kohdan JOH.20:17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Mutta huomatkaa yksi asia Jeesus ei sano, että meidän Jumalan vaan teidän ja minun Jumalan eli ei tämä kohta millään poista sitä tosiasiaa, että Jeesus on Jumala. KOL.2:8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Tämä on ehkä kaikkein suurin todiste Jeesuksen jumaluudesta. 1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
    16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
    17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
    18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
    19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
    2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
    3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
    14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta
    JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?