Monet uskovat pitävät totena, että Jeesus tulee ensin tuhatvuotisen valtakunnan johtajaksi ja vasta siten alkaa lopullinen taivasaika. Siihen liittyen on annettu ymmärtää, että hänen sanoillaan köyhien ja syrjäytettyjen auttamiseksi ei ole mitään merkitystä. Mikähän lie totuus vai tokko totuutta olekaan?
Jeesuksen kaksi tulemista
109
195
Vastaukset
- vanha ja vakaa
John Lennon oli jeesus.
Ehkä hän oli Nasaretilaisen inkarnaatio.- siinäpä se
Sittenhän on tuhatvuotista enää jäljellä vain jotain 965 vuotta vai miten se nyt laskettaisiin?
- siltä näyttää...
Jos näin oli niin sitten Saatanan pitää olla jotenkin tekemisissä Jeesukseen. meille ei ole kerrottu koko totuutta
http://www.jesus-is-savior.com/False Religions/Wicca & Witchcraft/lennon_satan.jpg - siinä se
" Siihen liittyen on annettu ymmärtää, että hänen sanoillaan köyhien ja syrjäytettyjen auttamiseksi ei ole mitään merkitystä. "
Mitä yhteistä on Jeesuksen toisella tulemisella ja köyhien auttamisella ?
Ensin on häät ja sitten kokomaailman tuomio, ja sitten alkaa iankaikkinen elämä. Jeesus palaa maanpäälle vain ja ainoastaan yhden kerran. Mitään tempausta tai tuhatvuotista valtakuntaa ei tule.
- kristitty *
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Jeesus palaa maanpäälle vain ja ainoastaan yhden kerran. Mitään tempausta tai tuhatvuotista valtakuntaa ei tule.
Tempaus (ajan kohdasta voi olla eri mieltä) ja 1000-valtakunta ovat täysin raamatullisia asioita, jos niihin ei usko voi heittää Raamattunsa roskakoriin. Kuten sanoit itsekin Jeesus palaa maan päälle, kun hän on palannut Hän on siellä missä mekin olemme. Ei Jeesus nopeasti tule takaisin ja lähde pois.
"Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, TEMMATAAN sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan." 1. Tess. 4
"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja HALLITSIVAT KRISTUKSEN KANSSA TUHANNEN VUOTTA.
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus." Ilm. 20:4-5 kristitty * kirjoitti:
Tempaus (ajan kohdasta voi olla eri mieltä) ja 1000-valtakunta ovat täysin raamatullisia asioita, jos niihin ei usko voi heittää Raamattunsa roskakoriin. Kuten sanoit itsekin Jeesus palaa maan päälle, kun hän on palannut Hän on siellä missä mekin olemme. Ei Jeesus nopeasti tule takaisin ja lähde pois.
"Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, TEMMATAAN sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan." 1. Tess. 4
"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja HALLITSIVAT KRISTUKSEN KANSSA TUHANNEN VUOTTA.
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus." Ilm. 20:4-5Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta? ILM. 20 kertoo ajasta kun Jeesus naulittiin ristille aina toiseen Jeesuksen tulemiseen. Silloin paholainen heitettiin taivaasta alas ettei voi syyttää enään ketään
Tempausta ei ole minkään vaivanajan alussa vaan on kun Jeesus sapuu ottaa karitsan hääaterialle meidät Kristityt. 1TESS.4:16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.- Ilm. 20.luku
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta? ILM. 20 kertoo ajasta kun Jeesus naulittiin ristille aina toiseen Jeesuksen tulemiseen. Silloin paholainen heitettiin taivaasta alas ettei voi syyttää enään ketään
Tempausta ei ole minkään vaivanajan alussa vaan on kun Jeesus sapuu ottaa karitsan hääaterialle meidät Kristityt. 1TESS.4:16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.totuusvoittaaaina13.5.2014 23:040 SULJE
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta?-------------
Johanneksen ilmestys 20 luku
Tuhatvuotinen valtakunta.
1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli,
jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen,
jonka nimet ovat Paholainen ja Saa-tana,
ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan,
ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ilm.20.html - 1000 v. valtakunta=>
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta? ILM. 20 kertoo ajasta kun Jeesus naulittiin ristille aina toiseen Jeesuksen tulemiseen. Silloin paholainen heitettiin taivaasta alas ettei voi syyttää enään ketään
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.totuusvoittaaaina13.5.2014 23:040 SULJE
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta?-----????
Johanneksen ilmestys 20
1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin,
jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen,
sen vanhan käärmeen, joka on per-kele ja saa-tana,
ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä,
ettei hän enää kansoja villitsisi,
siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet;
sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.20.html Ilm. 20.luku kirjoitti:
totuusvoittaaaina13.5.2014 23:040 SULJE
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta?-------------
Johanneksen ilmestys 20 luku
Tuhatvuotinen valtakunta.
1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli,
jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen,
jonka nimet ovat Paholainen ja Saa-tana,
ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan,
ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ilm.20.htmlEi muuten lue luetaan vain vertauskuvallinen tuhatvuonien jakso ei valtakuntaa
ILM.20: 2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
KR 92 kääntää väärin
Väärä tuhatvuotinen valtakunta-oppi irrottaa meidät Kristuksesta
Hans G. Wassermann, Borås
http://sley.fi/node/12478
http://www.sti.fi/luennot/files/RM171007.htm
http://www.concordia.fi/luentoja/valtakuntaoppi.htm- korviin koskee huuto
Ei muuten lue luetaan vain vertauskuvallinen tuhatvuonien jakso ei valtakuntaa
ILM.20: 2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
KR 92 kääntää väärin
Väärä tuhatvuotinen valtakunta-oppi irrottaa meidät Kristuksesta
Hans G. Wassermann, Borås
http://sley.fi/node/12478
http://www.sti.fi/luennot/files/RM171007.htm
http://www.concordia.fi/luentoja/valtakuntaoppi.htmTUHAT VUOTTA O-N kirjaimelliset tuhat vuotta
ei-kä vertauskuva.
Ihan yleisesti puhutaan *tuhatvuotisesta valtakunnasta*
btw;
MarttiLuther, raamatunoppinut, sanoo että
Lasarus-kerjäläisen tarina on
VERTAUS.
Taivaassa ei voi todellakaan nautinto olla
jos Jumala Grillaa rääkyviä syntisiä siellä :D korviin koskee huuto kirjoitti:
TUHAT VUOTTA O-N kirjaimelliset tuhat vuotta
ei-kä vertauskuva.
Ihan yleisesti puhutaan *tuhatvuotisesta valtakunnasta*
btw;
MarttiLuther, raamatunoppinut, sanoo että
Lasarus-kerjäläisen tarina on
VERTAUS.
Taivaassa ei voi todellakaan nautinto olla
jos Jumala Grillaa rääkyviä syntisiä siellä :D"Taivaassa ei voi todellakaan nautinto olla
jos Jumala Grillaa rääkyviä syntisiä siellä
Minusta ainakin on jos näkee siellä olevan jehovan todistajia
Ilmestyskirja on kokonaisuudessaan vertauksellinen mutta Luukkaan Evankeliumi ei.
On jehovan todistajat muuttaneet esim. 144000 Israelin sukukunnista jehovan todistajiksi- lue tästä
1000 v. valtakunta=> kirjoitti:
totuusvoittaaaina13.5.2014 23:040 SULJE
Missä kohtaa Raamattua yleensä mainitaan tuhatvuotinen valtakunta?-----????
Johanneksen ilmestys 20
1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin,
jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen,
sen vanhan käärmeen, joka on per-kele ja saa-tana,
ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä,
ettei hän enää kansoja villitsisi,
siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet;
sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.20.htmlKristuksen tuleminen ja seurakunnan ylöstempaaminen (ensimmäinen ylösnousemus, Ilm.20:6) tapahtuu suuren ahdistuksen ajan jälkeen, ennen tuhatvuotista valtakuntaa, jonka Kristus perustaa palatessaan maan päälle ylösnousseitten pyhiensä kanssa.
Kristus palaa Karitsan häistä ylösnousseitten pyhiensä kanssa maan päälle hallisemaan tuhannen vuotta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saa tana on sidottuna. Toinen ylösnousemus (jumalattomien ylösnousemus) tulee tapahtumaan vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen (Ilm.20:11-15)."
Tuhannen vuoden kuluttua saa tana päästetään irti vähäksi aikaa. Ja hän alkaa villitsemään eri kansoja kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta Raamattu kertoo "tuli lankeaa taivasta ja kuluttaa heidät" (Ilm.20:8,9).
Seurakunta-ajan viimeisin vaihe on siis kristityille suuren ahdistuksen aikaa, ja se huipentuu Harmagedonin taisteluun. Sitten seuraa tuhatvuotinen valtakunta
Tuhannen vuoden kuluttua saa tana päästetään irti vähäksi aikaa. Sitten vasta tulee se paljon puhuttu maailmanloppu, josta Pietari kirjoittaa: "Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
"Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat."
Nykyinen taivas ja maa hävitetään (2 Piet.3:10-13), niin että alkuaineetkin hajoavat.
Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jonka päälle laskeutuu Uusi Jerusalem.(Ilm.21-22) "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10684691#comment-55452726
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10684691#comment-55452737 - siinähän se
siinä se kirjoitti:
" Siihen liittyen on annettu ymmärtää, että hänen sanoillaan köyhien ja syrjäytettyjen auttamiseksi ei ole mitään merkitystä. "
Mitä yhteistä on Jeesuksen toisella tulemisella ja köyhien auttamisella ?
Ensin on häät ja sitten kokomaailman tuomio, ja sitten alkaa iankaikkinen elämä.Matt 25:31-46
- 1234567...
lue tästä kirjoitti:
Kristuksen tuleminen ja seurakunnan ylöstempaaminen (ensimmäinen ylösnousemus, Ilm.20:6) tapahtuu suuren ahdistuksen ajan jälkeen, ennen tuhatvuotista valtakuntaa, jonka Kristus perustaa palatessaan maan päälle ylösnousseitten pyhiensä kanssa.
Kristus palaa Karitsan häistä ylösnousseitten pyhiensä kanssa maan päälle hallisemaan tuhannen vuotta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saa tana on sidottuna. Toinen ylösnousemus (jumalattomien ylösnousemus) tulee tapahtumaan vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen (Ilm.20:11-15)."
Tuhannen vuoden kuluttua saa tana päästetään irti vähäksi aikaa. Ja hän alkaa villitsemään eri kansoja kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta Raamattu kertoo "tuli lankeaa taivasta ja kuluttaa heidät" (Ilm.20:8,9).
Seurakunta-ajan viimeisin vaihe on siis kristityille suuren ahdistuksen aikaa, ja se huipentuu Harmagedonin taisteluun. Sitten seuraa tuhatvuotinen valtakunta
Tuhannen vuoden kuluttua saa tana päästetään irti vähäksi aikaa. Sitten vasta tulee se paljon puhuttu maailmanloppu, josta Pietari kirjoittaa: "Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
"Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat."
Nykyinen taivas ja maa hävitetään (2 Piet.3:10-13), niin että alkuaineetkin hajoavat.
Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jonka päälle laskeutuu Uusi Jerusalem.(Ilm.21-22) "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10684691#comment-55452726
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10684691#comment-554527371000 vuotta pyhät ovat taivaassa !
- ed.
siinähän se kirjoitti:
Matt 25:31-46
"Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."
Se on mennyt muoto ! Jeesuksen tulemuksessa tekemiset on jo tehty. - lue niin tiedät
Jeesus palaa maanpäälle vain ja ainoastaan yhden kerran. Mitään tempausta tai tuhatvuotista valtakuntaa ei tule.
" Jeesus palaa maanpäälle vain ja ainoastaan yhden kerran."
Ensin hakee omansa ja sitten:
ilm 1:7
1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,
niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
" Mitään tempausta tai tuhatvuotista valtakuntaa ei tule. "
Sattuupa vain tulemaan ! - opetat sekoja
"Taivaassa ei voi todellakaan nautinto olla
jos Jumala Grillaa rääkyviä syntisiä siellä
Minusta ainakin on jos näkee siellä olevan jehovan todistajia
Ilmestyskirja on kokonaisuudessaan vertauksellinen mutta Luukkaan Evankeliumi ei.
On jehovan todistajat muuttaneet esim. 144000 Israelin sukukunnista jehovan todistajiksi" Ilmestyskirja on kokonaisuudessaan vertauksellinen "
Älä puhu roskaa ! Koneet ja niiden kuvaukset on kerrottu sen ajan käsityksen mukaan mutta muu ei.
1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä
Jehovan todistajilla kuten sullakin on kuolematon sielu. - ed.
opetat sekoja kirjoitti:
" Ilmestyskirja on kokonaisuudessaan vertauksellinen "
Älä puhu roskaa ! Koneet ja niiden kuvaukset on kerrottu sen ajan käsityksen mukaan mutta muu ei.
1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä
Jehovan todistajilla kuten sullakin on kuolematon sielu.Näitpä paljon vaivaa miinustaaksesi, mikä oli väärin ?
ed. kirjoitti:
Näitpä paljon vaivaa miinustaaksesi, mikä oli väärin ?
Kannattaisi lukea kirjat
Siegbert w. Becker Kaukainen voittolaulu
Ja
Raimo Koski-Holmi Johanneksen Ilmestys
Näissä kirjoissa selitetään kohta kohdalta koko Ilmestyskirja
Luther- kirjat sai myytyä suurelle eksyttäjälle Leo Mellerille tuon viimeisen kirjan toivottavasti lukee
http://www.luther-kirjat.fi/
http://issuu.com/paumak/docs/johanneksen_ilmestys_esite
http://www.netikka.net/tforum/millen.htm- -lapsi-
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.Totuusvoittaaaina.
Koetan perustella uskoani Raamatulla. Kysyn lukijoiltani. Mistä tulevat pyhät ja milloin he yhtyvät Ylkäänsä, elleivät he edusta Karitsan häihin temmattavaa morsianta?
Totiset. Totisesti.
Ef:
5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
Ilm:
19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
19:8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
19:9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."
Karitsan häiden päätteeksi, vaivanajan lopussa, Jeesus ja pyhät (morsian, hääväki) tulevat maan päälle fyysisesti.
Juud. 1:14
Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
Ilm. 1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Tule Herra Jeesus!
- -lapsi-
Totuus haussa. Sana ratkaisee.
Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Jaak. 1:27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Jaak. 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc- totuus haussa yhä
No tuleeko kahdesti vai eikö tule?
- uskova
totuus haussa yhä kirjoitti:
Ei tule Raamatun mukaan. Kannattaa uskoa perinteistä kristillistä opetusta.
Tempaukset on keksitty vasta 1700-luvulla. - 1234567...
uskova kirjoitti:
Ei tule Raamatun mukaan. Kannattaa uskoa perinteistä kristillistä opetusta.
Tempaukset on keksitty vasta 1700-luvulla.Salaista ylimääräistä tempausta ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista, se on kaikki mielikuvituksen tuotetta kaikki tyyni.
On vain yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella. Pyhät Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. - totuus yhä haussa
1234567... kirjoitti:
Salaista ylimääräistä tempausta ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista, se on kaikki mielikuvituksen tuotetta kaikki tyyni.
On vain yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella. Pyhät Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa.Pitäishän tuosta olla kristityillä vain yksi kanta ennenkuin voi uskoa mihinkään.
Miksi monta kantaa? - uskova
1234567... kirjoitti:
Salaista ylimääräistä tempausta ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista, se on kaikki mielikuvituksen tuotetta kaikki tyyni.
On vain yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella. Pyhät Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa."Pyhät Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. "
Klassisessa kristinuskossa ei ajatella noin. Taivaassa ollaan ajan ulkopuolella. Siellä ollaan iäisyydessä. - -.-
uskova kirjoitti:
"Pyhät Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. "
Klassisessa kristinuskossa ei ajatella noin. Taivaassa ollaan ajan ulkopuolella. Siellä ollaan iäisyydessä.Taivaassa ei todellakaan olla iäisyydessä vaan iäisyys on uudessa maassa.
Eikä Jeesus ole mennyt valmistamaan taivaaseen sijaa vaan uuteen Jerusalemiin joka tulee uuteen maahan. 1000-vuotinen valtakunta on maan päällä ei taivaassa, ihminen ei ole menossa taivaaseen. - 1234567...
-.- kirjoitti:
Taivaassa ei todellakaan olla iäisyydessä vaan iäisyys on uudessa maassa.
Eikä Jeesus ole mennyt valmistamaan taivaaseen sijaa vaan uuteen Jerusalemiin joka tulee uuteen maahan. 1000-vuotinen valtakunta on maan päällä ei taivaassa, ihminen ei ole menossa taivaaseen.On 100% varmaa, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta. Taivas on matkani määrä matkalle en tahdo jäädä jne...
Maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta ja jumalattomat kuolleina. 1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä jumalattomille. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu. .
Kaiken tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. Tässä uudeksi luodussa maassa ollaan iäisyys. - -.-
1234567... kirjoitti:
On 100% varmaa, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta. Taivas on matkani määrä matkalle en tahdo jäädä jne...
Maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta ja jumalattomat kuolleina. 1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä jumalattomille. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu. .
Kaiken tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. Tässä uudeksi luodussa maassa ollaan iäisyys.Maa ei ole autio ja tyhjä 1000 vuotta, Raamatussa ei sanota niin. Jeesus on tulossa takaisin maan päälle. On todellista harhaoppia väittää että ihmiset ovat taivaassa 1000 vuotta. Raamattu ei sano niin missään. 1000 vuoden lopussa saatana päästetään vähäksi aikaa vapaaksi ja he piirittävät Jerusalemin.
- uskova
-.- kirjoitti:
Maa ei ole autio ja tyhjä 1000 vuotta, Raamatussa ei sanota niin. Jeesus on tulossa takaisin maan päälle. On todellista harhaoppia väittää että ihmiset ovat taivaassa 1000 vuotta. Raamattu ei sano niin missään. 1000 vuoden lopussa saatana päästetään vähäksi aikaa vapaaksi ja he piirittävät Jerusalemin.
Klassisessa kristinuskossa ei ole erillistä 1000 vuotta pitkää Tuhat-vuotista valtakuntaa. Meillä 1000 vuotta on vertauskuvallinen luku, kuten muutkin Ilmestyskirjan luvut. Tyhjä maa on ainakin adventistien oppia. Lieneekö jehovantodistajilla sama käsitys?
- 1234567...
uskova kirjoitti:
Klassisessa kristinuskossa ei ole erillistä 1000 vuotta pitkää Tuhat-vuotista valtakuntaa. Meillä 1000 vuotta on vertauskuvallinen luku, kuten muutkin Ilmestyskirjan luvut. Tyhjä maa on ainakin adventistien oppia. Lieneekö jehovantodistajilla sama käsitys?
Raamattu vuodelta 1903 2.Piet.10. Herran päivä on tuleva niinkuin varas yöllä, ja silloin taivaat suurella pauhinalla menevät pois, mutta elementit pitää palavuudesta sulaman, ja maa ja rakennukset, jotka hänessä ovat, pitää palaman ylös. 11. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
12. Niin että ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat. 13. Mutta me odotamme uusia taivaita ja uutta maata hänen lupauksiensa jälkeen, joissa vanhurskaus asuu.
Herralle yksi päivä on niinkuin 1000 vuotta, ja 1000 vuotta niinkuin yksi päivä, vertauskuvallisesti.
Pyhät tulevat viettämään Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.
Tämä maa on autio ja tyhjä kaikki palaneena, ja jumalattomat kuolleina, sen 1000 vuotta, ennen tuomiopäivää, joka on 1000 vuoden jälkeen.
1000 vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa.
Jehovan todistajat viettävät niinkuin monet muutkin 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä, opetuksessaan. Jehovantodistajille ei käy sapatti pyhäpäiväksi. Peto ja merkkikin on heillä hakusessa. Sianliha käy heille ruuaksi.
Olen monta kertaa keskustellut Jehovantodistajien kanssa, mutta yhteistä säveltä ei tahdo millään löytyä. - 1234567...
1234567... kirjoitti:
Raamattu vuodelta 1903 2.Piet.10. Herran päivä on tuleva niinkuin varas yöllä, ja silloin taivaat suurella pauhinalla menevät pois, mutta elementit pitää palavuudesta sulaman, ja maa ja rakennukset, jotka hänessä ovat, pitää palaman ylös. 11. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
12. Niin että ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat. 13. Mutta me odotamme uusia taivaita ja uutta maata hänen lupauksiensa jälkeen, joissa vanhurskaus asuu.
Herralle yksi päivä on niinkuin 1000 vuotta, ja 1000 vuotta niinkuin yksi päivä, vertauskuvallisesti.
Pyhät tulevat viettämään Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.
Tämä maa on autio ja tyhjä kaikki palaneena, ja jumalattomat kuolleina, sen 1000 vuotta, ennen tuomiopäivää, joka on 1000 vuoden jälkeen.
1000 vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa.
Jehovan todistajat viettävät niinkuin monet muutkin 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä, opetuksessaan. Jehovantodistajille ei käy sapatti pyhäpäiväksi. Peto ja merkkikin on heillä hakusessa. Sianliha käy heille ruuaksi.
Olen monta kertaa keskustellut Jehovantodistajien kanssa, mutta yhteistä säveltä ei tahdo millään löytyä.Korjaan 2.Piet.3:10-13
- -..-
totuus haussa yhä kirjoitti:
Tulee kahdesti.
ilm 20:5
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
- Useita tulemisia
Zarathustralaisuudessa, josta pelastajahahmo on otettu kristinuskoon, pelastaja tuli tuhannen vuoden välein takaisin kun maailma oli synkimmillään. Tämä zarathustran jälkeläinen syntyi neitsyestä. Kuolleet nousivat silloin haudoistaan. Idän viisaat miehet olivat zarathustralaisia pappeja.
- -lapsi-
Kaksi tulemusta. Kun morsian temmataan, muut eivät näe Jeesusta.
1Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Kun Jeesus tulee vaivanajan lopussa, saavat kaikki nähdä Hänet.
Matt:
24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ymmärrykseni perustuu mm. yo. Raamatun kohtiin.- 1234567...
Eipä ole kahta tulemusta. Ei temmata morsianta salaa yhtikäs mihinkään. Sen tulevat kaikki näkemään.
Tässä vaan alkavat viimeiset vitsaukset Ilm.15. vyöryä maailman ylle. Kaikki vaivat samoin kuin pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kolmannella enkelilla on varoitus-sanoma tälle maailmalle.
Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. Ilmestyskirjasta luemme: Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.
Kuten tiedämme Mooses piti Jumalan antaman sapatinpäivän pyhänäpäivänä. Jeesus myöskin samoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesushan meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan.
Jeesus sanoi myöskin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja. - -..-
1234567... kirjoitti:
Eipä ole kahta tulemusta. Ei temmata morsianta salaa yhtikäs mihinkään. Sen tulevat kaikki näkemään.
Tässä vaan alkavat viimeiset vitsaukset Ilm.15. vyöryä maailman ylle. Kaikki vaivat samoin kuin pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kolmannella enkelilla on varoitus-sanoma tälle maailmalle.
Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. Ilmestyskirjasta luemme: Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.
Kuten tiedämme Mooses piti Jumalan antaman sapatinpäivän pyhänäpäivänä. Jeesus myöskin samoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesushan meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan.
Jeesus sanoi myöskin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja." Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti."
Adventistin merkkejä nuo vain ovat. - 1234567...
-..- kirjoitti:
" Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti."
Adventistin merkkejä nuo vain ovat.Ei sunnuntaissa mitään vikaa ole, se voi aivan hyvin olla vapaapäivä, niinkuin monet muutkin vapaapäivät.
Vika on siinä, että ihminen on siirtänyt sapatin pyhyyden sunnuntaille. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Suomessa v.1973 kalentereissa muutettiin sunnuntai viikon seitsemänneksi päiväksi ja Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti viikon kuudenneksi arkipäiväksi. Sapatti luetaankin yleisesti ottaen kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.
Näinollen sunnuntai on pedonmerkki. . Jumala ei ole antanut lupaa tehdä sapatista arkipäivää. Jumala sanoo: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
Kukin tuokoon näkemyksensä pedonmerkistä esille. Aika tulee näyttämään totuuden kuka on ollut oikessa.
Siis kaikki näkemykset vaan esille ! - -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Ei sunnuntaissa mitään vikaa ole, se voi aivan hyvin olla vapaapäivä, niinkuin monet muutkin vapaapäivät.
Vika on siinä, että ihminen on siirtänyt sapatin pyhyyden sunnuntaille. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Suomessa v.1973 kalentereissa muutettiin sunnuntai viikon seitsemänneksi päiväksi ja Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti viikon kuudenneksi arkipäiväksi. Sapatti luetaankin yleisesti ottaen kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.
Näinollen sunnuntai on pedonmerkki. . Jumala ei ole antanut lupaa tehdä sapatista arkipäivää. Jumala sanoo: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
Kukin tuokoon näkemyksensä pedonmerkistä esille. Aika tulee näyttämään totuuden kuka on ollut oikessa.
Siis kaikki näkemykset vaan esille !1234567.
Jeesus itse tuo meille sapatin. Hän tuo meille tuhatvuotisen valtakunnan. Se ei estä Häntä viettämästä omia häitään morsiamensa kanssa. Morsian temmataan Karitsan häihin. Morsian ei jää kärsimään jumalattomien ihmisten tuomiota. Morsian maan päällä pidättää. Loogista. Eikö vain?
Ilm. 3:10
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
2.Tess:
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Mark. 13:19
Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
Ilmestyskirja:
9:1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
9:2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
9:7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
9:8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9:9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
9:10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
9:11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
9:12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!"-huutoa tämän jälkeen.
9:13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
9:14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella."
9:15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
9:17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
9:18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
9:19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittavat.
9:20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU - -lapsi-
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Jeesus itse tuo meille sapatin. Hän tuo meille tuhatvuotisen valtakunnan. Se ei estä Häntä viettämästä omia häitään morsiamensa kanssa. Morsian temmataan Karitsan häihin. Morsian ei jää kärsimään jumalattomien ihmisten tuomiota. Morsian maan päällä pidättää. Loogista. Eikö vain?
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
2.Tess:
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
Ilmestyskirja:
9:1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
9:2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
9:7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
9:8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9:9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
9:10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
9:11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
9:12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!"-huutoa tämän jälkeen.
9:13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
9:14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella."
9:15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
9:17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
9:18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
9:19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittavat.
9:20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyUIlm:
14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Ymmärrän pedonmerkillä olevan konkreettisen ja symbolisen merkityksen.
Konkretia: Kolikot ja setelit poistuvat ja ihmiset "chipataan".
http://kauppa.tv7.fi/Eurot-pois-siru-tulee
https://www.google.fi/#q=chipped 2017
Ilm:
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Symboliikka: Oikealla kädellä tehdään työtä. Ihmiset suostuvat tekemään työtä ja maksamaan veroa peto-yhteiskunnalle. Otsalla viitataan ajatusmaailmaan. Ihmiset hyväksyvät peto-yhteiskunnan lait ja säännöt.
Katsokaa ajatuksella.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=22265
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33402
http://www.youtube.com/watch?v=tiMMERUpaNY - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Ilm:
14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Ymmärrän pedonmerkillä olevan konkreettisen ja symbolisen merkityksen.
Konkretia: Kolikot ja setelit poistuvat ja ihmiset "chipataan".
http://kauppa.tv7.fi/Eurot-pois-siru-tulee
https://www.google.fi/#q=chipped 2017
Ilm:
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Symboliikka: Oikealla kädellä tehdään työtä. Ihmiset suostuvat tekemään työtä ja maksamaan veroa peto-yhteiskunnalle. Otsalla viitataan ajatusmaailmaan. Ihmiset hyväksyvät peto-yhteiskunnan lait ja säännöt.
Katsokaa ajatuksella.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=22265
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33402
http://www.youtube.com/watch?v=tiMMERUpaNYPeto yhteiskunnan lait ja säännöt ! 1700-luvun Luterilaisessa virsikirjassa veisataan. Virsi 240. säkeistö 6. Nuori, wanha, waimo ja mies, Sen tietämän pitää sangen, Ett' lesabebel' ja Babylon myös, On maahan langenn', Kuin oli kunnias', tek' itsens wiisaaks', Wallits' ylpeytens' wallas', JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauwenn' on jo itese altans'.
12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', Kuin on se Antichristus wissist,' Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa ! Synnist' estä, hädäst' päästä, Piinas ja kuolemas kautta!
Peto antikristus Paavi, jonka Lutherikin tunnisti, Jumalan käskyi wastaan räyskyi siirtämällä sapatin pyhyyden sunnuntaille 364 jKr.
Ilm.13:16. Kertoo: Ja saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä TAI otsaansa.
Otsa! Jo pieninä lapset viedään sunnuntai-pyhäkouluun ja heille opetetaan sunnuntai pyhää. Sapatti sivuutetaan täysin koska se on arkipäiväistetty.
Sunnuntai on pedonmerkki siitä ei pääse mihinkään. . . Sapatti on ja pysyy Jumalan merkkinä.
Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata takaisin enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "kuolinhaava" alkoi parantua. Lateraanisopimuksen mukaan v.1929 Vatikaani sai v. 1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.
Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
Monet kirkonmiehet matkustelevat nykyisin paavin luona, heillä on yhteinen sunnuntaipyhä.
Viimeinen vaino pedon ja pedon kumartajien taholta, ennen Jeesuksen toista tulemista kohdistuu niihin, jotka pitävät Jumalan käskyt sapatti mukaan lukien, ja Jeesuksen uskon.
Kolmannen enkelin varoitus-sanoma tulee ottaa todesta, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
2.Tess:
Ilmestyskirja:
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU-lapsi- Mitä morsian maan päällä pidättää ?
- -lapsi-
1234567... kirjoitti:
-lapsi- Mitä morsian maan päällä pidättää ?
Pahuuden henkivaltoja. Morsiamen tempaus aloittaa vaivanajan. Jumala ei jätä lapsiaan suureen ahdinkoon.
Ilmestyskirja:
Ilm:
Tule Herra Jeesus! - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Pahuuden henkivaltoja. Morsiamen tempaus aloittaa vaivanajan. Jumala ei jätä lapsiaan suureen ahdinkoon.
Ilmestyskirja:
Ilm:
Tule Herra Jeesus!Ei tule olemaan mitään morsiamen tempauksia, ennen Jeesuksen toista tulemista, se on kyllä huuhaata
Kaikki vaivat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeiset marttyyrit tulevat näissä viimeisissä vainoissa kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vainoojina tulevat olemaan peto ja pedon kumartajat.
Jokainen tulee näkemään, että mitään morsiamia ei temmata yhtikäs mihinkään tämä 100% varmaa.
Jeesuksen toinen tuleminen, joka on suuri ja julkinen katkaisee nämä vihat ja vainot. Nämä kaikki vihaajat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Siihen loppuvat vihat ja vainot.
Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan neljältä ilman suunnalta 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Vielä muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . .Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan, kun Jeesus tulee toisen kerran.
Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. - -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Ei tule olemaan mitään morsiamen tempauksia, ennen Jeesuksen toista tulemista, se on kyllä huuhaata
Kaikki vaivat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeiset marttyyrit tulevat näissä viimeisissä vainoissa kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vainoojina tulevat olemaan peto ja pedon kumartajat.
Jokainen tulee näkemään, että mitään morsiamia ei temmata yhtikäs mihinkään tämä 100% varmaa.
Jeesuksen toinen tuleminen, joka on suuri ja julkinen katkaisee nämä vihat ja vainot. Nämä kaikki vihaajat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Siihen loppuvat vihat ja vainot.
Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan neljältä ilman suunnalta 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Vielä muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . .Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan, kun Jeesus tulee toisen kerran.
Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.1234567.
Kertoisitko meille mitä "viimeinen vuosiviikko" tarkoittaa, ellei sitä että uskossa kuolleet ja paraikaa uskossa elävät temmataan pois maan päältä niin, että Jumalan alkuperäinen seurakunta, Israel, voi loppuunsaattaa maailman evankelioimisen.
Tempaus aloittaa viimeisen vuosiviikon.
http://www.gotquestions.org/Suomi/ylostempaaminen-seurakunta.html
http://www.gotquestions.org/Suomi/ylostempaaminen-ahdistuksen-aika.html
http://www.gotquestions.org/Suomi/vaivanaika.html
Viimeinen vuosiviikko (engl.)
https://www.google.fi/#q=the seventieth week of daniel
https://www.google.fi/#q=the covenant of the seventieth week -lapsi- kirjoitti:
1234567.
Kertoisitko meille mitä "viimeinen vuosiviikko" tarkoittaa, ellei sitä että uskossa kuolleet ja paraikaa uskossa elävät temmataan pois maan päältä niin, että Jumalan alkuperäinen seurakunta, Israel, voi loppuunsaattaa maailman evankelioimisen.
Tempaus aloittaa viimeisen vuosiviikon.
http://www.gotquestions.org/Suomi/ylostempaaminen-seurakunta.html
http://www.gotquestions.org/Suomi/ylostempaaminen-ahdistuksen-aika.html
http://www.gotquestions.org/Suomi/vaivanaika.html
Viimeinen vuosiviikko (engl.)
https://www.google.fi/#q=the seventieth week of daniel
https://www.google.fi/#q=the covenant of the seventieth week-lapsi- Dan.9 luku Danielin rukous 24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi, silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan.
Seitsemäskymmenes vuosiviikko oli se vuosiviikko, jonka aikana synti sinetillä lukittiin ja pahat teot sovitettiin ristillä.
Jerusalemin ja temppelin rakentaminen kesti 7-vuosiviikkoa ja siitä eteenpäin 62 vuosiviikkoa, tekee yhteensä 69-vuosiviikkoa jolloin Jeesus kastettiin Jordanilla 27 vuotiaana, ja puolen vuosiviikon mentyä tuhottiin voideltu.
Israelin kansalle säädetty 70-vuosiviikkoa (490 v.) on säädetty sinun kansallesi ja seitsemäskymmenes vuosiviikko päättyi v.34 jKr. keskellä ahtaita aikoja, jolloin Stefanus kivitettiin.
Siitä vainonhetkestä alkaen alettiin saarnata evankeliumia pakanoille. Tästä Jerusalemin temppelistä Jeesus sanoi: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan, ja silloin Jerusalemin papit muistivat kuinka monta vuosiviikkoa temppeliä oli rakennettu, ja kysyivät Jeesukselta, että sinäkö sen hävittäisit kolmessa päivässä.
Danielin profetian alku alkaa vuodesta 457 eKr. jolloin annettiin käsky Jerusalemin ja temppelin uudelleen rakentamisesta, ja siitä ne vuosiviikot alkoivat, eikä viimeistä vuosiviikkoa voi enää siirtää meidän aikaamme, vaan sellaiset olettamukset ovat harhaisia käsityksiä ja vääriä tulkintoja.
Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne. Keskiaikainen marttyyrien hävittäminen kesti 1260 vuotta, 42 kk ja 3,5 vuotta, jotka kaikki ovat yhtäpitkiä aikoja koskien antikristuksen kirkon vainoja keskiajalta.
Alttarin alta nämä marttyyrit huutavat: Kuinka kauaksi sinä Pyhä Jumala jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka ovat murhanneet meitä alusta asti, ja heille vastattiin: Että pysyisivät levollisina siihen asti kunnes hekin tulisivat tapetuiksi samalla tavalla kuin hekin.
Sama kirkollinen petovaltio tulee aikaan saamaan viimeisen marttyyreiden vainon, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Jumala tietää varjella omiansa, mutta sallii valintatilanteessa pedon ja Jumalan merkin valinnan yhteydessä joidenkin marttyydeiden tulevan tapetuksi, samalla tavalla kuin aikaisemmatkin marttyyrit, joista Martti Lutherikin vaivoin pelastui.
Israelia tullaan evankelioimaan, ja suuremmassa hädässään he luovat katseensa Häneen, jonka he ovat lävistäneet, eivätkä ehdi evankelioimaan, enempää itseään kuin toisiakaan, sillä aika päättyy Jeesuksen toiseen tulemiseen.
Salaiset tempaamiset ja edestakaiset rahtaamiset maan ja taivaan välillä, eivät kaikin osin sovi kuvaan maallisista ja taivaallisista asioista.- -lapsi-
ylifariseus_1 kirjoitti:
-lapsi- Dan.9 luku Danielin rukous 24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi, silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan.
Seitsemäskymmenes vuosiviikko oli se vuosiviikko, jonka aikana synti sinetillä lukittiin ja pahat teot sovitettiin ristillä.
Jerusalemin ja temppelin rakentaminen kesti 7-vuosiviikkoa ja siitä eteenpäin 62 vuosiviikkoa, tekee yhteensä 69-vuosiviikkoa jolloin Jeesus kastettiin Jordanilla 27 vuotiaana, ja puolen vuosiviikon mentyä tuhottiin voideltu.
Israelin kansalle säädetty 70-vuosiviikkoa (490 v.) on säädetty sinun kansallesi ja seitsemäskymmenes vuosiviikko päättyi v.34 jKr. keskellä ahtaita aikoja, jolloin Stefanus kivitettiin.
Siitä vainonhetkestä alkaen alettiin saarnata evankeliumia pakanoille. Tästä Jerusalemin temppelistä Jeesus sanoi: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan, ja silloin Jerusalemin papit muistivat kuinka monta vuosiviikkoa temppeliä oli rakennettu, ja kysyivät Jeesukselta, että sinäkö sen hävittäisit kolmessa päivässä.
Danielin profetian alku alkaa vuodesta 457 eKr. jolloin annettiin käsky Jerusalemin ja temppelin uudelleen rakentamisesta, ja siitä ne vuosiviikot alkoivat, eikä viimeistä vuosiviikkoa voi enää siirtää meidän aikaamme, vaan sellaiset olettamukset ovat harhaisia käsityksiä ja vääriä tulkintoja.
Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne. Keskiaikainen marttyyrien hävittäminen kesti 1260 vuotta, 42 kk ja 3,5 vuotta, jotka kaikki ovat yhtäpitkiä aikoja koskien antikristuksen kirkon vainoja keskiajalta.
Alttarin alta nämä marttyyrit huutavat: Kuinka kauaksi sinä Pyhä Jumala jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka ovat murhanneet meitä alusta asti, ja heille vastattiin: Että pysyisivät levollisina siihen asti kunnes hekin tulisivat tapetuiksi samalla tavalla kuin hekin.
Sama kirkollinen petovaltio tulee aikaan saamaan viimeisen marttyyreiden vainon, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Jumala tietää varjella omiansa, mutta sallii valintatilanteessa pedon ja Jumalan merkin valinnan yhteydessä joidenkin marttyydeiden tulevan tapetuksi, samalla tavalla kuin aikaisemmatkin marttyyrit, joista Martti Lutherikin vaivoin pelastui.
Israelia tullaan evankelioimaan, ja suuremmassa hädässään he luovat katseensa Häneen, jonka he ovat lävistäneet, eivätkä ehdi evankelioimaan, enempää itseään kuin toisiakaan, sillä aika päättyy Jeesuksen toiseen tulemiseen.
Salaiset tempaamiset ja edestakaiset rahtaamiset maan ja taivaan välillä, eivät kaikin osin sovi kuvaan maallisista ja taivaallisista asioista.Ok Ylifariseus. Keitä ovat ja mitä tekevät 144000 ihmistä, kun morsian on Karitsan häissä seitsemän vuotta eli vielä täyttymättömän vuosiviikon ajan? Käsittääkseni Raamatussa on yksittäisiä profetioita, joilla saattaa olla kaksikin täyttymystä. Tosin, nuo 144000 eivät ole vielä toteuttaneet tehtäviään. Uskoni mukaan Jumalan alkuperäinen seurakunta, Israel, ei ole vielä täyttänyt kokonaan sille asetettua 70 vuosiviikkoa. Asia on yleisesti tunnustettu ja sitä opetetaan uskovien parissa. Ellei opetettaisi, en itsekään tuntisi asiaa. En nimittäin ole tutkija. Olen maallikko.
-lapsi- kirjoitti:
Ok Ylifariseus. Keitä ovat ja mitä tekevät 144000 ihmistä, kun morsian on Karitsan häissä seitsemän vuotta eli vielä täyttymättömän vuosiviikon ajan? Käsittääkseni Raamatussa on yksittäisiä profetioita, joilla saattaa olla kaksikin täyttymystä. Tosin, nuo 144000 eivät ole vielä toteuttaneet tehtäviään. Uskoni mukaan Jumalan alkuperäinen seurakunta, Israel, ei ole vielä täyttänyt kokonaan sille asetettua 70 vuosiviikkoa. Asia on yleisesti tunnustettu ja sitä opetetaan uskovien parissa. Ellei opetettaisi, en itsekään tuntisi asiaa. En nimittäin ole tutkija. Olen maallikko.
-lapsi- 144000 ? Hyvä kysymys, eikä lainkaan lapsellinen.
Keitä ovatkaan ne 144000 pelastettua kaikista Israelin lasten kahdestatoista sukukunnasta ?
Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa mihin ikinä Hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä, esikoiseksi Jumalalle, ja Karitsalle.
Israel on esikoinen ja hintana oli Jeesuksen veri, sillä Israelin kadonneiden lampaiden vuoksi Jeesus ensin tuli ja siitä laumasta 144000 pelastettua tulee.
Vaikeaksi asia tulee jos ajatellaan, että Karitsa ja 144000 merkittyä seisovat Siionin vuorella ja sitten alkaisi antikristuksen 7-vuotta kestävä vainonaika, jota Raamattu ei tunne.
Onko kysymys Jeesuksen toisesta tulemuksesta ?
69:säs vuosiviikko täyttyi kun voideltu Ruhtinas Messias kastettiin Jordanilla v.27 jKr, ja alkoi 70:nes vuosiviikko, jonka puolivälissä Jeesus ristiinnaulittiin v.31 ja synti sinetillä lukittiin ja pahat teot sovitettiin, ja 70:nen vuosiviikon täyttyessä Israelin kansalle säädetty 70:tä vuosiviikkoa tuli täyteen.
Uskoa voit mitä hyvänsä, mutta oletko unohtanut, että pyhäkön rakentaminen kesti 7-vuosiviikkoa, jotka on laskettava yhteen 62:den vuosiviikon yhteydessä, sillä kysymyksessähän oli temppeli, josta Jeesus saattoi sanoa: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan uudelleen.
Jos siirrät viimeisen vuosiviikon syrjään, ja liität sen myöhempään ajankohtaan, niin milloin luulet, että synti sinetillä tullaan lukitsemaan ja pahat teot sovittelemaan, sillä eiköhän sinunkin syntisi ole tulleet sovitetuksi, jo yli 2000 vuotta sitten, eikä siirretyn aikataulun mukaan.
Seitsemäskymmenes vuosiviikko täyttyi tämän laskelman mukaisesti v.34 jKr. jolloin myöskin Israelin kansalle säädetty aika loppui ja evankeliumia alettiin julistamaan pakanoille, ja julistetaan vieläkin, aina ajan loppuun asti.
Jeesus ilmaisee itsensä juutalaisille silloin, kun he luovat katseensa Häneen, jonka he ovat lävistäneet, mitä jää jäljelle ?- -lapsi-
ylifariseus_1 kirjoitti:
-lapsi- 144000 ? Hyvä kysymys, eikä lainkaan lapsellinen.
Keitä ovatkaan ne 144000 pelastettua kaikista Israelin lasten kahdestatoista sukukunnasta ?
Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa mihin ikinä Hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä, esikoiseksi Jumalalle, ja Karitsalle.
Israel on esikoinen ja hintana oli Jeesuksen veri, sillä Israelin kadonneiden lampaiden vuoksi Jeesus ensin tuli ja siitä laumasta 144000 pelastettua tulee.
Vaikeaksi asia tulee jos ajatellaan, että Karitsa ja 144000 merkittyä seisovat Siionin vuorella ja sitten alkaisi antikristuksen 7-vuotta kestävä vainonaika, jota Raamattu ei tunne.
Onko kysymys Jeesuksen toisesta tulemuksesta ?
69:säs vuosiviikko täyttyi kun voideltu Ruhtinas Messias kastettiin Jordanilla v.27 jKr, ja alkoi 70:nes vuosiviikko, jonka puolivälissä Jeesus ristiinnaulittiin v.31 ja synti sinetillä lukittiin ja pahat teot sovitettiin, ja 70:nen vuosiviikon täyttyessä Israelin kansalle säädetty 70:tä vuosiviikkoa tuli täyteen.
Uskoa voit mitä hyvänsä, mutta oletko unohtanut, että pyhäkön rakentaminen kesti 7-vuosiviikkoa, jotka on laskettava yhteen 62:den vuosiviikon yhteydessä, sillä kysymyksessähän oli temppeli, josta Jeesus saattoi sanoa: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan uudelleen.
Jos siirrät viimeisen vuosiviikon syrjään, ja liität sen myöhempään ajankohtaan, niin milloin luulet, että synti sinetillä tullaan lukitsemaan ja pahat teot sovittelemaan, sillä eiköhän sinunkin syntisi ole tulleet sovitetuksi, jo yli 2000 vuotta sitten, eikä siirretyn aikataulun mukaan.
Seitsemäskymmenes vuosiviikko täyttyi tämän laskelman mukaisesti v.34 jKr. jolloin myöskin Israelin kansalle säädetty aika loppui ja evankeliumia alettiin julistamaan pakanoille, ja julistetaan vieläkin, aina ajan loppuun asti.
Jeesus ilmaisee itsensä juutalaisille silloin, kun he luovat katseensa Häneen, jonka he ovat lävistäneet, mitä jää jäljelle ?Kiitos Ylifariseus.
En ole tutkija. Vedän yhteen kuulemani opetukset.
- Israel on Jumalan kansa
- Jumalan kansa evankelioi
- Jumala siirsi tehtävän pakanakristityille
- Jumala tulee palauttamaan tehtävän Israelille
- Israel levisi kaikkiin ilmansuuntiin
- 144000 juutalaista kaikista ilmansuunnista tulee evankelioimaan viimeisen vuosiviikon ihmiset
- Sitten tulee loppu
- Israelin jäännös kutsuu Messiastaan "yashana"
- Ilman kutsua luomakunta ei voisi saada lepoa/sapattia
http://www.youtube.com/watch?v=7RvJWKgrv1Q - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Kiitos Ylifariseus.
- 144000 juutalaista kaikista ilmansuunnista tulee evankelioimaan viimeisen vuosiviikon ihmiset
- Sitten tulee loppu
http://www.youtube.com/watch?v=7RvJWKgrv1QTässä jokin aika sitten Israelilainen evankelioi TVseiskassa, että Suomalaistenkaan ei tulisi syödä sianlihaa, sillä se ei ole ruokaa.
Saastaiset eläimet, kuten sika ei tosiaankaan ole ruokaa. Jesaja kirjoittaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra, ja jatkaa: Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
JEESUS SANOI KAIKKI RUUAT PUHTAIKSI, MUTTA EI SAASTAISIA ELÄIMIÄ, KOSKA NE EIVÄT RUOKIIN KUULUNEETKAAN.
Nykyään ihmisen toimesta saastutetaan puhtaittenkin eläinten lihaa, joten tarkkana saa olla. - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Kiitos Ylifariseus.
- Sitten tulee loppu
http://www.youtube.com/watch?v=7RvJWKgrv1Q-lapsi ei näytä ymmärtävän Ilmestyskirjan sanomaa, niinkuin ei moni muukaan, sillä siinä tarvitaan viisautta ja ymmärrystä.
Evankeliumia on julistettu kaiken aikaa, julistajina on totuuden julistajia ja sitten taas harhaisia julistajia, jotka kumoilevat Jumalan sanaa korvasyyhyynsä. - -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Tässä jokin aika sitten Israelilainen evankelioi TVseiskassa, että Suomalaistenkaan ei tulisi syödä sianlihaa, sillä se ei ole ruokaa.
Saastaiset eläimet, kuten sika ei tosiaankaan ole ruokaa. Jesaja kirjoittaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra, ja jatkaa: Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
JEESUS SANOI KAIKKI RUUAT PUHTAIKSI, MUTTA EI SAASTAISIA ELÄIMIÄ, KOSKA NE EIVÄT RUOKIIN KUULUNEETKAAN.
Nykyään ihmisen toimesta saastutetaan puhtaittenkin eläinten lihaa, joten tarkkana saa olla.Käytännössä
Teollisen sikatalouden siat eivät tongi arveluttavissa ympäristöissä. En pelkää saastuvani sianlihasta. Käsittääkseni uskovat saavat syödä kaikkea ravintoa, kunhan sitä ei ole "noiduttu" jumalattomilla rituaaleilla. Nykyään Suomessa on hengellisessä mielessä vahingollisesti toimivia ravintoloita, joihin 1234567 taisikin viitata. - -lapsi-
1234567... kirjoitti:
-lapsi ei näytä ymmärtävän Ilmestyskirjan sanomaa, niinkuin ei moni muukaan, sillä siinä tarvitaan viisautta ja ymmärrystä.
Evankeliumia on julistettu kaiken aikaa, julistajina on totuuden julistajia ja sitten taas harhaisia julistajia, jotka kumoilevat Jumalan sanaa korvasyyhyynsä.1234567.
Siltä varalta, ettet huomannut aikaisempaa kysymystäni. Miksi olet sitä mieltä, että sinä ja muut uskovat tulevat kokemaan vaivanajan kamaluuksia? En millään saata uskoa minulla olevan sellaista Isää/Abbaa, joka sallisi moisen kohtalon lapsilleen.
Miksi uskovat puhuvat 7-vuotisista Karitsan häistä? - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Käytännössä
Teollisen sikatalouden siat eivät tongi arveluttavissa ympäristöissä. En pelkää saastuvani sianlihasta. Käsittääkseni uskovat saavat syödä kaikkea ravintoa, kunhan sitä ei ole "noiduttu" jumalattomilla rituaaleilla. Nykyään Suomessa on hengellisessä mielessä vahingollisesti toimivia ravintoloita, joihin 1234567 taisikin viitata.Etkö sinä uskokaan kun Israelilainen evankelioi ? Israelilainen evankelioi myöskin, että sapatti kuuluu pitää pyhänäpäivänä. Mesiaaninen juutalainen uskoo myöskin Jeesukseen. Monilla juutalaisilla on vielä peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen.
-lapsi- joukkoineen on täysin totuuden ulkopuolella mitä Raamatun sanaan tulee.
lapsella on vielä paksu peite silmillään, eikä millään halua ymmärtää, että sika ei kertakaikkiaan kuulu ruokiin. Sapatti on joka viikkoinen pyhäpäivä, mutta ei vaan sovi läheskään kaikille, paksu peite silmillä haittaa näkyvyyttä.
Paljon on morsiamella parannusta tehtävä jos meinaa tempaukseen mukaan kun Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran. Näin se on löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun Hän tulee. - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Siltä varalta, ettet huomannut aikaisempaa kysymystäni. Miksi olet sitä mieltä, että sinä ja muut uskovat tulevat kokemaan vaivanajan kamaluuksia? En millään saata uskoa minulla olevan sellaista Isää/Abbaa, joka sallisi moisen kohtalon lapsilleen.
Miksi uskovat puhuvat 7-vuotisista Karitsan häistä?Kyllä joutuvat uskovat kokemaan kamaluuksia, ennen Jeesuksen toista tulemista kun peto saa vallan ja voiman, silloin vainottuina ovat ne, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Vainoojia ovat peto ja pedon kumartajat tyttäret.
Peto ei omiansa vainoa, jotka pitävät pedon määräämän sunnuntain pyhänäpäivänä. Pedonmerkkihän on sunnuntai.
Pedon kumartajilla ei ole mitään asiaa Karitsan häihin. Sapatin Herra Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. - Pietari *
-lapsi- kirjoitti:
Käytännössä
Teollisen sikatalouden siat eivät tongi arveluttavissa ympäristöissä. En pelkää saastuvani sianlihasta. Käsittääkseni uskovat saavat syödä kaikkea ravintoa, kunhan sitä ei ole "noiduttu" jumalattomilla rituaaleilla. Nykyään Suomessa on hengellisessä mielessä vahingollisesti toimivia ravintoloita, joihin 1234567 taisikin viitata.Eiköhän tuo lapsi vaan vesitä kaiken Raamatun sanan. Ainakin siltä näyttää !
- -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Etkö sinä uskokaan kun Israelilainen evankelioi ? Israelilainen evankelioi myöskin, että sapatti kuuluu pitää pyhänäpäivänä. Mesiaaninen juutalainen uskoo myöskin Jeesukseen. Monilla juutalaisilla on vielä peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen.
-lapsi- joukkoineen on täysin totuuden ulkopuolella mitä Raamatun sanaan tulee.
lapsella on vielä paksu peite silmillään, eikä millään halua ymmärtää, että sika ei kertakaikkiaan kuulu ruokiin. Sapatti on joka viikkoinen pyhäpäivä, mutta ei vaan sovi läheskään kaikille, paksu peite silmillä haittaa näkyvyyttä.
Paljon on morsiamella parannusta tehtävä jos meinaa tempaukseen mukaan kun Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran. Näin se on löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun Hän tulee.1234567.
Toivon sinun pysyvän asialinjalla. Olen aina saanut syödä possua. Tykkään possusta. Se on maukasta ja mureaa.
Perinteitään vaalivat juutalaiset eivät syö possua. Jos minut kutsutaan heille syömään, en moiti heitä enkä rehvastele omilla syömisilläni.
Paavali taisi opetta näistä asioista. Jostain syystä en jaksa kaivaa niitä sinulle. Juuri nyt. - -lapsi-
Pietari * kirjoitti:
Eiköhän tuo lapsi vaan vesitä kaiken Raamatun sanan. Ainakin siltä näyttää !
Pietari. Mikä mättää? Pyrin siteeraamaan Raamattua. Pyritkö sinä?
- -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Kyllä joutuvat uskovat kokemaan kamaluuksia, ennen Jeesuksen toista tulemista kun peto saa vallan ja voiman, silloin vainottuina ovat ne, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Vainoojia ovat peto ja pedon kumartajat tyttäret.
Peto ei omiansa vainoa, jotka pitävät pedon määräämän sunnuntain pyhänäpäivänä. Pedonmerkkihän on sunnuntai.
Pedon kumartajilla ei ole mitään asiaa Karitsan häihin. Sapatin Herra Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.Katso ajatuksella. Jos mahdollista, kumoa Raamatulla.
http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8
http://www.youtube.com/results?search_query=defending pretrib
https://www.google.fi/#q=pre trib&spell=1
En toivo kenenkään huolestuttavan Jumalan lapsia turhan päiten. Jumala rakastaa lapsiaan. Jumalan viha ei millään voi kohdistua Hänen lapsiinsa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12236763#comment-67794282 - -lapsi-
-lapsi- kirjoitti:
Katso ajatuksella. Jos mahdollista, kumoa Raamatulla.
http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8
http://www.youtube.com/results?search_query=defending pretrib
https://www.google.fi/#q=pre trib&spell=1
En toivo kenenkään huolestuttavan Jumalan lapsia turhan päiten. Jumala rakastaa lapsiaan. Jumalan viha ei millään voi kohdistua Hänen lapsiinsa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12236763#comment-67794282Tosin. Uskon monien uskosta osattomien kääntyvän tempauksen jälkeen. He tulevat pesemään vaatteensa. Niinikään Israelin jäännös tulee pesemään vaatteensa. Silloin Jumala ympärileikkaa heidän sydämensä. Silloin Israelin jäännös kutsuu Messiastaan "hoosianna". Ilman tuota kutsua Jeesus ei voisi tulla perustamaan rauhaa maan päälle.
Ilm. 7:14
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
Luuk. 13:35
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
5Moos. 30:6
Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
Raamattu viittaa maanpäälliseen 1000-vuotiseen valtakuntaan, "saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne". Paluumuutto on käynnissä, nyt, meidän ajassamme. Jaakobin ahdistus valmistaa Israelin jäännöstä kääntymään Herransa puoleen. Jaakobin ahdistus sisältyy vaivanaikaan. Pyydän oikomaan mahdolliset väärät käsitykseni Raamatulla.
Hes:
36:24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne. - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Tosin. Uskon monien uskosta osattomien kääntyvän tempauksen jälkeen. He tulevat pesemään vaatteensa. Niinikään Israelin jäännös tulee pesemään vaatteensa. Silloin Jumala ympärileikkaa heidän sydämensä. Silloin Israelin jäännös kutsuu Messiastaan "hoosianna". Ilman tuota kutsua Jeesus ei voisi tulla perustamaan rauhaa maan päälle.
Ilm. 7:14
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
Luuk. 13:35
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
5Moos. 30:6
Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
Raamattu viittaa maanpäälliseen 1000-vuotiseen valtakuntaan, "saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne". Paluumuutto on käynnissä, nyt, meidän ajassamme. Jaakobin ahdistus valmistaa Israelin jäännöstä kääntymään Herransa puoleen. Jaakobin ahdistus sisältyy vaivanaikaan. Pyydän oikomaan mahdolliset väärät käsitykseni Raamatulla.
Hes:
36:24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.Mitä kirjoitat lapsi niin se suurta pettävää valetta, siis petät monia ymmärtämättömiä valheellisella opetuksella !
- 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Toivon sinun pysyvän asialinjalla. Olen aina saanut syödä possua. Tykkään possusta. Se on maukasta ja mureaa.
Perinteitään vaalivat juutalaiset eivät syö possua. Jos minut kutsutaan heille syömään, en moiti heitä enkä rehvastele omilla syömisilläni.
Paavali taisi opetta näistä asioista. Jostain syystä en jaksa kaivaa niitä sinulle. Juuri nyt.Raamatusta löytyy selkeä asia-linja. Tämä on Jumalan sanaa.
Jesaja 66:17. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU, SANOO HERRA.
18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT ja KIELET. ja HE TULEVAT ja NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
Korkeimman Herran sanaa ! 3.Moos. 11. luku. Laki puhtaista ja saastaisista eläimistä. JA HERRA PUHUI Moosekselle ja Aaronille sanoen heille jne...
Jeesus sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, siis näitä ruoka säädöksiä ei ole kumottu.
Mitä kumoutui ristillä: Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten eläinten uhraamiset, ne kumoutuivat ristillä, niitä ei enää tarvita.
Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. "Jeesus, joka ristin kannoit, Tuskat taakkain raskahain, Sinä, joka rauhan annoit. Omas suo mun olla ain!
Jumalan sanaa: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. - -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Mitä kirjoitat lapsi niin se suurta pettävää valetta, siis petät monia ymmärtämättömiä valheellisella opetuksella !
Totta on, etteivät pedon kumartajat pääse taivaaseen. Monet uskovat tullaankin mestaamaan.
Ilm. 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
Totta on, etteivät pedon kumartajat pääse taivaaseen. Monet uskovat tullaankin mestaamaan.
Ilm. 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.Pedon merkki on sunnuntai. . . . Jumalan merkki on sapatti. Lapsi valitse oikein, niin pääset lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.
- Pietari.
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Paavali taisi opetta näistä asioista. Jostain syystä en jaksa kaivaa niitä sinulle. Juuri nyt.-lapsi ei itse pysy asialinjalla, koska syö sianlihaa, saastaista eläintä. Muslimitkin sentään ymmärtävät, että sika ei ole ruaksi kuuluva eläin.
- Pietari*
-lapsi- kirjoitti:
Pietari. Mikä mättää? Pyrin siteeraamaan Raamattua. Pyritkö sinä?
Opettele -lapsi- tuntemaan Raamatun sanaa: Joka on vähässä väärässä, on sitä paljossakin !
- totuus haussa
Raamatunjakeilla vastaaminen ja hengellinen kapulakieli ei kerro oikeastaan mitään. Miksei vastausta voi antaa omin sanoin ja selvällä suomen kielellä?
Tuleeko vai ei? Yhden kerran vai kahdesti?- 1234567...
Ensimmäinen tuleminen tapahtui, kun Jeesus syntyi seimeen, ja eli ihmisen kaltaisen elämän. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
Jeesuksen toinen tuleminen on suuri ja julkinen. Jeesus herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
1000 vuoden jälkeen Jeesus herättää kaikki kaikkien aikojen jumalattomat tuomiolle. Tämä on tuomion ylösnousemus. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema jumalattomille. - -lapsi-
Totuus haussa.
Raamattu on kapulakieltä, kunnes Herra kutsuu ja herättää aidon kiinnostuksen Hänen sanaansa kohtaan.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Vain Raamattu tietää vastauksen. Emme saa keksiä omiamme. Raamattua ei voi ymmärtää, ellei Herra anna ymmärrystä. Kristuksen usko on tärkein. Siksi pyydän sinua vastaamaan Jumalan kutsuun, jos vielä sellaisen saat.
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc - totuus haussa
-lapsi- kirjoitti:
Totuus haussa.
Raamattu on kapulakieltä, kunnes Herra kutsuu ja herättää aidon kiinnostuksen Hänen sanaansa kohtaan.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Vain Raamattu tietää vastauksen. Emme saa keksiä omiamme. Raamattua ei voi ymmärtää, ellei Herra anna ymmärrystä. Kristuksen usko on tärkein. Siksi pyydän sinua vastaamaan Jumalan kutsuun, jos vielä sellaisen saat.
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXIncKaunista, ei siinä mitään. Mutta edellen ihmetyttää nämä vahvaa uskoaan ilmoittavien erilaiset ja jopa toisistaan jyrkästi poikkeavat Raamatun tulkinnat. Jos on sanotaan vaikka neljä erilaista tulkintaa niin täytyyhän niistä jo kolme olla väärässä. Ei tunnu uskottavalle jos täytyy ajatella että kaikki ovat oikeassa tai että voi itse valita mikä on oikein.
- katolilainen
totuus haussa kirjoitti:
Kaunista, ei siinä mitään. Mutta edellen ihmetyttää nämä vahvaa uskoaan ilmoittavien erilaiset ja jopa toisistaan jyrkästi poikkeavat Raamatun tulkinnat. Jos on sanotaan vaikka neljä erilaista tulkintaa niin täytyyhän niistä jo kolme olla väärässä. Ei tunnu uskottavalle jos täytyy ajatella että kaikki ovat oikeassa tai että voi itse valita mikä on oikein.
Katsopas, tämä loputon erimielisyys syntyi reformaation myötä. Jokainen uskontokunta tulkitsee Raamattua eri tavoin. Kokonaan eri asia ovat Vanhat kirkkokunnat, jotka opettavat sitä mitä aina on opetettu. Niissä pidetään kiinni alkuperäisistä Uskontunnustusista.
- aika näyttää !
katolilainen kirjoitti:
Katsopas, tämä loputon erimielisyys syntyi reformaation myötä. Jokainen uskontokunta tulkitsee Raamattua eri tavoin. Kokonaan eri asia ovat Vanhat kirkkokunnat, jotka opettavat sitä mitä aina on opetettu. Niissä pidetään kiinni alkuperäisistä Uskontunnustusista.
Monta näkemystä näyttää olevan esillä mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan. Mielenkiintoista seurata näitä eri näkemyksiä ja sitä kuka tulee lopulta olemaan oikeassa mitä Ilmestyskirjan ymmärrykseen tulee.
Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia ! - -lapsi-
aika näyttää ! kirjoitti:
Monta näkemystä näyttää olevan esillä mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan. Mielenkiintoista seurata näitä eri näkemyksiä ja sitä kuka tulee lopulta olemaan oikeassa mitä Ilmestyskirjan ymmärrykseen tulee.
Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia !Walther Veith valaisee.
http://www.youtube.com/watch?v=tNv-zzpIwBs - -lapsi-
Totuus haussa.
Yritän selventää kapulakieltä :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12236763#comment-67758919 - Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
Vanhat kirkkokunnat erosivat toisistaan, vaikka ne väittivät omistavansa alkuperäisen uskonperinnön. Raamattuun hyväksytyt kirjat? Ehtoollisyhteys? Ortodoksi-serbien kohtalo: Covert or Die by Edmond Paris?
- -lapsi-
Miten on ? kirjoitti:
Vanhat kirkkokunnat erosivat toisistaan, vaikka ne väittivät omistavansa alkuperäisen uskonperinnön. Raamattuun hyväksytyt kirjat? Ehtoollisyhteys? Ortodoksi-serbien kohtalo: Covert or Die by Edmond Paris?
En ole tutkija, mutta tiedän miten lohikäärme vaikuttaa maailmassa. Onneksemme Jumala on varjellut sanaansa niin, että pelastuksen ilosanoma on helposti löydettävissä :)
- Miten on ?
-lapsi- kirjoitti:
En ole tutkija, mutta tiedän miten lohikäärme vaikuttaa maailmassa. Onneksemme Jumala on varjellut sanaansa niin, että pelastuksen ilosanoma on helposti löydettävissä :)
Kysymykseni olikin katolilaiselle, jonka mielestä reformaatio on syypää erilaisiin tulkintoihin, vaikkei vanhakirkkoisten historia kovin sopuisa ole ollut. Kiitos kuitenkin sinulle -lapsi- kiinnostavasta linkistä. Veith taitaa olla adventisti.
- katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Kysymykseni olikin katolilaiselle, jonka mielestä reformaatio on syypää erilaisiin tulkintoihin, vaikkei vanhakirkkoisten historia kovin sopuisa ole ollut. Kiitos kuitenkin sinulle -lapsi- kiinnostavasta linkistä. Veith taitaa olla adventisti.
Vanhojen kirkkojen jakautumiseen syynä oli mm. maantieteellisten yhteyksien vähäisyys, muslimien uhka.
Jos luet oppia koskevia selostuksia, huomaat että ortodoksit ja katolilaiset ovat hyvin lähellä toisiaan. Suurin eroavaisuus on filioque-erimielisyys ja se, että ortodoksit eivät halua paavia. ortodoksit eivät ole lähteneet muutostten tielle ja sen tähden eronneet katolisesta kirkosta, vaan ero syntyi ihmisten sovittelukyvyn puutteesta ja yhteyksien puutteesta. Meillä molemmilla on apostolinen pappeus, Traditio määrää raamatuntulkinnan, 7 sakramenttia ja vanha laaja Raamattu. Lännessä on edetty yhä tarkempiin määritelmiin (filioque ja Neitsyt Maria) aivan samasta uskon Traditiosta. Ortodoksit eivät ilmeisesti ole tunteneet tarvetta tähän.
Reformaatiossa lähdettiin kokonaan uusille urille. Pappeus ja sakramentit muutettiin. Perinteinen, Tradition määräämä raamatuntulkinta hylättiin ja sen tilalle otettiin Sola Scriptura (vapaa yksilöllinen tulkinta), Raamatusta pudotettiin pois monta kirjaa. - Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
Vanhojen kirkkojen jakautumiseen syynä oli mm. maantieteellisten yhteyksien vähäisyys, muslimien uhka.
Jos luet oppia koskevia selostuksia, huomaat että ortodoksit ja katolilaiset ovat hyvin lähellä toisiaan. Suurin eroavaisuus on filioque-erimielisyys ja se, että ortodoksit eivät halua paavia. ortodoksit eivät ole lähteneet muutostten tielle ja sen tähden eronneet katolisesta kirkosta, vaan ero syntyi ihmisten sovittelukyvyn puutteesta ja yhteyksien puutteesta. Meillä molemmilla on apostolinen pappeus, Traditio määrää raamatuntulkinnan, 7 sakramenttia ja vanha laaja Raamattu. Lännessä on edetty yhä tarkempiin määritelmiin (filioque ja Neitsyt Maria) aivan samasta uskon Traditiosta. Ortodoksit eivät ilmeisesti ole tunteneet tarvetta tähän.
Reformaatiossa lähdettiin kokonaan uusille urille. Pappeus ja sakramentit muutettiin. Perinteinen, Tradition määräämä raamatuntulkinta hylättiin ja sen tilalle otettiin Sola Scriptura (vapaa yksilöllinen tulkinta), Raamatusta pudotettiin pois monta kirjaa.Katolilaiselle. Jottei ketjun aihe unohtuisi, miten vanhakirkkoiset ovat opettaneet aiheesta tuhatvuotinen valtakunta ja Kristuksen toinen tulemus?
- Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
Reformaatiossa lähdettiin kokonaan uusille urille. Pappeus ja sakramentit muutettiin. Perinteinen, Tradition määräämä raamatuntulkinta hylättiin ja sen tilalle otettiin Sola Scriptura (vapaa yksilöllinen tulkinta), Raamatusta pudotettiin pois monta kirjaa.Sola scriptura ei suinkaan tarkoita sitä, mitä katolilainen väittää. Mitä pelastukseen tulee, reformaatiousko perustuu lauseeseen: yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksessa. Tässä asiassa vallitsee laaja yksimielisyys. Lisäksi uskomme, että Kirjoitukset ovat riittävä perusta ja Kirjoitukset itse selittävät Kirjoituksia. Ihminen on erehtyväinen, Jumalan sana on inspiroitu ja erehtymätön.
- katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Katolilaiselle. Jottei ketjun aihe unohtuisi, miten vanhakirkkoiset ovat opettaneet aiheesta tuhatvuotinen valtakunta ja Kristuksen toinen tulemus?
Kirkot opettavat, että Kristus hallitsee perustamansa kirkon kautta. Erillistä Tuhatvuotista valtakuntaa ei tule, vaan se on vertauskuvallinen aika.
Jeesus tulee toisen kerran. Tähän liittyy elävien ja kuolleiden ylösnousemus ja viimeinen tuomio.
Nikean uskontunnustuksessa sanotaan:
..."nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin,
istuu Isän oikealla puolella
ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
....
Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
odotamme kuolleiden ylösnousemusta
ja tulevan maailman elämää."
"As the Creed infallibly teaches, the Second Coming is associated with the end of the world and the Last Judgment. Therefore, it is NOT associated with any earlier time - such as to establish a "Millennium." The Catholic Church specifically condemns "millenarianism," according to which Jesus will establish a throne in this world and reign here for a thousand years [CCC 676]. She teaches instead that Jesus already reigns in eternity (1 Cor. 15:24-27, Rev. 4 & 5) and that in this world His reign, established as a seed, is found already in the Church [CCC 668-669]. This is the 1000 years, which is the Hebrew way of indicating an indefinite long time - in this case, the time between the first and second comings, the era of the Church, in other words the last days in the broadest sense.The Book of Revelation situates this era between the persecutions of the Roman antichrists of the first century and the final unleashing of evil at the end."
The Catechism provides us with a general order of events at the End [CCC 673-677]. Chronologically they are,
1. the full number of the Gentiles come into the Church
Pakanoiden täysi luku tulee kirkon yhteyteen.
2. the "full inclusion of the Jews in the Messiah's salvation, in the wake of the full number of the Gentiles" (#2 will follow quickly on, in the wake of, #1)
Samoin Messiaaseen uskovat juutalaiset.
3. a final trial of the Church "in the form of a religious deception offering men an apparent solution to their problems at the price of apostasy from the truth." The supreme deception is that of the Antichrist.
Kirkon viimeinen koetus eksytyksen ja Totuudesta lankeamisen muodossa. Suurin eksyttäjä on Antikristuksen.
4. Christ's victory over this final unleashing of evil through a cosmic upheaval of this passing world and the Last Judgment. Maailman tuhoutuminen ja Viimeinen tuomio.
https://www.ewtn.com/expert/answers/endtimes.htm - katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Katolilaiselle. Jottei ketjun aihe unohtuisi, miten vanhakirkkoiset ovat opettaneet aiheesta tuhatvuotinen valtakunta ja Kristuksen toinen tulemus?
jatkuu:
Tarkempi selvitys raamatunkohtineen on katekismuksessa, alk. s. 186, pykälät 668 - 682
http://katolinen.fi/wp-content/uploads/2014/01/KKK-1.OSA-2.JAKSO-2.L-422-682.pdf
En saa kopioiduksi suomenk. sivuja erikseen. - -lapsi-
Miten on ? kirjoitti:
Miten on.
Adventisteilla on hyviä opettajia. Suomalaisiakin. He ovat Isän/Abban lapsia. He luottavat Jumalan armoon. He eivät ansaitse pelastustaan omilla teoillaan :)
http://www.audiopankki.com/ - katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Sola scriptura ei suinkaan tarkoita sitä, mitä katolilainen väittää. Mitä pelastukseen tulee, reformaatiousko perustuu lauseeseen: yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksessa. Tässä asiassa vallitsee laaja yksimielisyys. Lisäksi uskomme, että Kirjoitukset ovat riittävä perusta ja Kirjoitukset itse selittävät Kirjoituksia. Ihminen on erehtyväinen, Jumalan sana on inspiroitu ja erehtymätön.
Mitä siis tarkoitat Sola Sripturalla?
" yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksessa. " Vanhoissa kirkoissa sama, mutta tulkinta eri. Vaikka olen pelastettu, lopullisen sanan sanoo Jumala. Minun tulee jatkuvasti elää Kristuksessa, koska uskosta voi myös langeta pois. Meillä ei ole reformoitujen kerran pelastettu, aina pelastettu -tulkintaa.
Apostoli Paavali kuvaa meidän tulkintaamme:
. sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu (kr., dedikaiomai ), vaan minun tuomitsijani on Herra. 1. Kor. 4:4
vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. 1. Kor. 9:27
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa (work out your salvation), ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte. Fil. 2:12
"Jumalan sana on inspiroitu ja erehtymätön."
Meillä sama. Mitä tulee tulkintaan, viime kädessä meillä Pyhä Henki avaa oikean tulkinnan Kirkolle kirkon opetusviran kautta. Tulkinnan on oltava yhteensopiva apostolisen tulkinnan ja Raamatun sanan kanssa. Täten meillä säilyy yksi usko. Protestanttien ongelmana on uskonyhteisöjen jatkuva jakautuminen, koska tämä tulkinnan auktoriteetti puutuu. - Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
" yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksessa. " Vanhoissa kirkoissa sama, mutta tulkinta eri. Vaikka olen pelastettu, lopullisen sanan sanoo Jumala. Minun tulee jatkuvasti elää Kristuksessa, koska uskosta voi myös langeta pois. Meillä ei ole reformoitujen kerran pelastettu, aina pelastettu -tulkintaa.
. sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu (kr., dedikaiomai ), vaan minun tuomitsijani on Herra. 1. Kor. 4:4
vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. 1. Kor. 9:27
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa (work out your salvation), ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte. Fil. 2:12
Meillä sama. Mitä tulee tulkintaan, viime kädessä meillä Pyhä Henki avaa oikean tulkinnan Kirkolle kirkon opetusviran kautta. Tulkinnan on oltava yhteensopiva apostolisen tulkinnan ja Raamatun sanan kanssa. Täten meillä säilyy yksi usko. Protestanttien ongelmana on uskonyhteisöjen jatkuva jakautuminen, koska tämä tulkinnan auktoriteetti puutuu.Lyhyesti. Sola scriptura merkitsee sitä, että Raamattu sellaisena kuin reformaattorit ovat sen hyväksyneet on riittävä lähde pelastuksen löytämiseksi, Jumalan tuntemiseksi ja oppaaksi jumaliseen elämään. Sama Henki, joka on Kirjoitukset inspiroinut antaa myös riittävän ymmärryksen itse kullekin, joka Jumalaa koko sydämestään etsii. Seurakunnalle on myös annettu opettajat. Raamatun ulkopuolinen ilmestys- ja perimätieto on kyseenalaista.
- Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
Meillä sama. Mitä tulee tulkintaan, viime kädessä meillä Pyhä Henki avaa oikean tulkinnan Kirkolle kirkon opetusviran kautta. Tulkinnan on oltava yhteensopiva apostolisen tulkinnan ja Raamatun sanan kanssa. Täten meillä säilyy yksi usko. Protestanttien ongelmana on uskonyhteisöjen jatkuva jakautuminen, koska tämä tulkinnan auktoriteetti puutuu.Lisäys. Toteat, että reformaatiossa pappeus muuttui. Sanoisin, että reformaatiossa lopultakin ymmärrettiin luopua uhripappeudesta, johon vanhakirkkoiset olivat jostakin syystä jämähtäneet. Hebrealaiskirje selkeästi kertoo pappeuden muuttumisesta, koska Jeesus yhdellä ainoalla uhrilla avasi tien kaikkeinpyhimpään. Hebr. 10:10 "...olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
- Miten on ?
-lapsi- kirjoitti:
Miten on.
Adventisteilla on hyviä opettajia. Suomalaisiakin. He ovat Isän/Abban lapsia. He luottavat Jumalan armoon. He eivät ansaitse pelastustaan omilla teoillaan :)
http://www.audiopankki.com/Moi -lapsi-! Pidin siitä opetussessiosta, johon annoit linkin. Sitten tuli vastaan Sunday Law juttu, josta päättelin että Ellen G. Whiten teokset on luettu. Itse olen Galatalaiskirjeen linjoilla näissä asioissa. Jos aikoo mennä lain alle, saa luvan täyttää koko lain :). Hyvin Veith opettaa. Pidän sen mikä hyvää on.
- katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Löysin englannin kielellä ortodoksien käsityksen viimeisistä tapahtumista. Minusta vaikuttaa kovin katoliselta.
http://www.goarch.org/ourfaith/ourfaith8079 - -lapsi-
Miten on ? kirjoitti:
Moi -lapsi-! Pidin siitä opetussessiosta, johon annoit linkin. Sitten tuli vastaan Sunday Law juttu, josta päättelin että Ellen G. Whiten teokset on luettu. Itse olen Galatalaiskirjeen linjoilla näissä asioissa. Jos aikoo mennä lain alle, saa luvan täyttää koko lain :). Hyvin Veith opettaa. Pidän sen mikä hyvää on.
Hyvä. "Yksin armosta ja yksin uskosta." Jumalan siunausta:)
Oletko kuunnellut Nina Åströmiä?
http://www.youtube.com/watch?v=9tOXWU6kT6w
- Nina Åström ei erottele esiintymispaikkojaan. Venäjän vankiloista ja huumeparantoloista on loistokkuus kaukana, mutta laulaja-evankelista iloitsee siitä, että monen rikollisen elämä on muuttunut radikaalisti uskoontulon myötä.
http://www.kokkolanseurakuntayhtyma.fi/palvelut/radio-ohjelmat/nina_astrom - Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
jatkuu:
Tarkempi selvitys raamatunkohtineen on katekismuksessa, alk. s. 186, pykälät 668 - 682
http://katolinen.fi/wp-content/uploads/2014/01/KKK-1.OSA-2.JAKSO-2.L-422-682.pdf
En saa kopioiduksi suomenk. sivuja erikseen.Kiitos tästä linkistä. Jos oikein ymmärsin myöskään luterilainen kirkko ei opeta millenariasmia. Ilm. 20 kuitenkin puhuu marttyyrien virkoamisesta eloon ja hallitsemisesta Kristuksen kanssa tuhat vuotta, mutta muut kuolleet eivät vironneet eloon. Puhutaan myös ensimmäisesta ylösnousemuksesta, toisesta kuolemasta jne. Kuinka nämä sitten selittäisitte?
- katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Lyhyesti. Sola scriptura merkitsee sitä, että Raamattu sellaisena kuin reformaattorit ovat sen hyväksyneet on riittävä lähde pelastuksen löytämiseksi, Jumalan tuntemiseksi ja oppaaksi jumaliseen elämään. Sama Henki, joka on Kirjoitukset inspiroinut antaa myös riittävän ymmärryksen itse kullekin, joka Jumalaa koko sydämestään etsii. Seurakunnalle on myös annettu opettajat. Raamatun ulkopuolinen ilmestys- ja perimätieto on kyseenalaista.
Meillä ajatellaan toisin. Kirkko on apostolinen. Se tarkoittaa sitä, että Jeesus perusti kirkon ( Matt. 16:18) ja valitsi apostolit sen johtoon. Aluksi oli siis apostolien todistus Jeesuksesta sekä heidän suullinen opetuksensa, Vanhan testamentin kirjoitukset ja uskovien kokoontumiset leivänmurtamiseen eli Ehtoolliselle (Eukaristia). Jeesuksen sanoja oli varmasti myös kirjoitettu ylös. Apostolit pitivät yhteyttä perustamiinsa yhden yhteisen kirkon seurakuntiin myös kirjeiden välityksellä. Näitä luettiin seurakunnissa. Vasta myöhemmin kirjoitettiin evankeliumit ja vasta 300-luvulla kirkolliskokous laati lopullisen Uuden testamentin kaanonin, eli määritteli mitkä kirjat olivat Pyhän Hengen inspiroimia. Monia seurakunnissa kiertäneitä kirjeitä tekstejä jätettiin kaanonin ulkopuolelle.
2 Kaikki, mitä olet monien todistajien läsnä ollessa minulta kuullut, sinun tulee uskoa luotettaville ihmisille, jotka pystyvät myös opettamaan muita. 2 Tim. 2:2
Apostolisuus tarkoittaa meille sitä, että opetuksen täytyy olla sitä mitä he opettivat suullisesti tai kirjoituksin. Me emme voi muuttaa apostoleiden opetusta tai tulkintaa, me voimme ainoastaan selventää sitä ajankohtaiseksi nousevissa ongelmissa.
15 Jos tuloni kuitenkin viivästyy, saat tästä tietää, miten on käyttäydyttävä Jumalan temppelissä, elävän Jumalan seurakunnassa, joka on totuuden pylväs ja perustus. 1 Tim. 3:15
Paavalin mukaan Kirkko on Totuuden pylväs ja perustus.
Tämä tarkoittaa sitä, että Pietarille annettu avainten valta ( Matt. 16:19) ja apostoleille annettu sitomisen ja päästämisen valta (Matt. 18:18) jatkuu heidän seuraajissaan katolisen kirkon piispoissa.
Apostoleilla ja heidän seuraajillaan on Jeesuksen valtuutus::
16 "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt." Luuk. 10:16
Meille Jumala puhuu kolmella tavalla: kirkon, Raamatun ja Tradition kautta. Raamattu ei vaikuta olevan yksiselitteinen kirja, muutoinhan Luther, Calvin , Zwingli ja Anabaptistit olisivat helposti löytäneet yhden oikean tulkinnan. Heidän tiensä kuitenkin erosivat heti alkuunsa ja kaikki nämä ryhmät ovat edelleen jakautuneet uusiksi ryhmiksi, koska yksimielisyyttä tulkintojen suhteen ei ole löytynyt.
Kirkon Pyhää Traditiota ei pidä sotkea ihmisten perimätietoihin, nehän saattavat olla Jumalan käskyjen vastaisia. Katolisen kirkon Pyhä Traditio viittaa Apostoleilta peräisin olevaan suulliseen opetukseen, joka ei tietenkään koskaan ole Raamatun vastaista. Apostolit opettavat meitä noudattamaan sekä suullista että kirjallista opetusta:
15 Pysykää siis lujina, veljet, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olemme suullisesti tai kirjeessämme antaneet teille. 2. Tess. 2:15
2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. 1. Kor. 11:2
Pyhä Traditio ei tarkoita kirkollisia tapoja (esim. pappien selibatia), joita voidaan muuttaa.
Kirkko opettaa, että yksityiset näyt eivät kuulu tähän alkuperäiseen velvoittavaan Uskon Tallenteeseen (Traditio ja Raamattu). - katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Lisäys. Toteat, että reformaatiossa pappeus muuttui. Sanoisin, että reformaatiossa lopultakin ymmärrettiin luopua uhripappeudesta, johon vanhakirkkoiset olivat jostakin syystä jämähtäneet. Hebrealaiskirje selkeästi kertoo pappeuden muuttumisesta, koska Jeesus yhdellä ainoalla uhrilla avasi tien kaikkeinpyhimpään. Hebr. 10:10 "...olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
"ymmärrettiin luopua uhripappeudesta, johon vanhakirkkoiset olivat jostakin syystä jämähtäneet."
Meilläkin on tietysti uskovien yleinen pappeus. Kokonaan eri asia on alkuperäinen apostoleilta kätten päällepanemisen ja rukouksen kautta siirtyvä (apostolinen sukkessio) pappeus. Tätä emme voi muuttaa, koska se kuuluu alkuperäiseen Kristukselta saatuun tehtävään opettaa ja jakaa Jumalan säätämiä armovälineitä (7 sakramenttia), jotka vahvistavat uskoamme. Näin on myös ortodokseilla.
Heprealaiskirjeessä viitataan juutalaisiin uhripappeihin, kirjehän on meidän kirkkomme opetusta heprealaisille. Vanhoissa kirkoissa nimenomaan on tämä oikea alkuperäinen pappeus.
Jostain käsittämättömästä syystä protestantit levittävät perätöntä opetusta vanhojen kirkkojen Eukaristiasta. Näin ei pitäisi tehdä nykyaikana, jolloin jokainen voi netistä tarkistaa, mitä me ja ortodoksit opetamme ehtoollisesta.
Eukaristiassa ei tietenkään uhrata Jeesusta uudelleen vaan tuodaan esille Kristuksen yksi, ainutkertainen uhri, kuten Jeesus opetti:
22 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini." 23 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille, ja he kaikki joivat siitä. 24 Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. Mark. 14:22-24
Jeesus ei sano "on ikään kuin, on vertauskuvallisesti tai hengellisesti", vaan "tämä on".
Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. Joh. 6:53-56
Jeesus on veren ja lihan suhteen.
Katolinen kirkko opettaa, että Jeesuksen uhrikuolema on yksi ja kertakaikkinen:
Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat. Hepr. 9:28 - Miten on ?
katolilainen kirjoitti:
"ymmärrettiin luopua uhripappeudesta, johon vanhakirkkoiset olivat jostakin syystä jämähtäneet."
Meilläkin on tietysti uskovien yleinen pappeus. Kokonaan eri asia on alkuperäinen apostoleilta kätten päällepanemisen ja rukouksen kautta siirtyvä (apostolinen sukkessio) pappeus. Tätä emme voi muuttaa, koska se kuuluu alkuperäiseen Kristukselta saatuun tehtävään opettaa ja jakaa Jumalan säätämiä armovälineitä (7 sakramenttia), jotka vahvistavat uskoamme. Näin on myös ortodokseilla.
Heprealaiskirjeessä viitataan juutalaisiin uhripappeihin, kirjehän on meidän kirkkomme opetusta heprealaisille. Vanhoissa kirkoissa nimenomaan on tämä oikea alkuperäinen pappeus.
Jostain käsittämättömästä syystä protestantit levittävät perätöntä opetusta vanhojen kirkkojen Eukaristiasta. Näin ei pitäisi tehdä nykyaikana, jolloin jokainen voi netistä tarkistaa, mitä me ja ortodoksit opetamme ehtoollisesta.
Eukaristiassa ei tietenkään uhrata Jeesusta uudelleen vaan tuodaan esille Kristuksen yksi, ainutkertainen uhri, kuten Jeesus opetti:
22 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini." 23 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille, ja he kaikki joivat siitä. 24 Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. Mark. 14:22-24
Jeesus ei sano "on ikään kuin, on vertauskuvallisesti tai hengellisesti", vaan "tämä on".
Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. Joh. 6:53-56
Jeesus on veren ja lihan suhteen.
Katolinen kirkko opettaa, että Jeesuksen uhrikuolema on yksi ja kertakaikkinen:
Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat. Hepr. 9:28Meidän reformoitujen ehtoolliskäsitys perustuu nimenomaan siihen kirjattuun apostoliseen opetukseen jonka Paavali sai Herralta 1. Kor. 11: 23-32. "...te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." Siipä julistamme sitä yhtä ainoaa uhria syntien anteeksiantamiseksi muistoaterialla. Emme tule pääsemään yhteisymmärrykseen verettömästä messu-uhrista emmekä transsubstantaatio-opista, joten kädenvääntö aiheesta on turhaa.
- katolilainen
Miten on ? kirjoitti:
Meidän reformoitujen ehtoolliskäsitys perustuu nimenomaan siihen kirjattuun apostoliseen opetukseen jonka Paavali sai Herralta 1. Kor. 11: 23-32. "...te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." Siipä julistamme sitä yhtä ainoaa uhria syntien anteeksiantamiseksi muistoaterialla. Emme tule pääsemään yhteisymmärrykseen verettömästä messu-uhrista emmekä transsubstantaatio-opista, joten kädenvääntö aiheesta on turhaa.
Aivan, reformaatiossa ehtoolliskäsitys muuttui Vanhojen kirkkojen yksimielisestä perinteisestä yhtä, alkuperäistä uhria edustavasta kannasta Lutherin hengellisen läsnäolon ja reformoitujen vertauskuvallisen läsnäolon kantoihin.
"1. Kor. 11: 23-32. "...te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." Siipä julistamme sitä yhtä ainoaa uhria syntien anteeksiantamiseksi muistoaterialla."
Juuri tätä samaa mekin julistamme. Nämä samat sanat toistetaan meillä joka Eukaristiassa - samoin kuin kaikki muutkin ehtoollista koskevat kohdat Uudesta testamentista ja tämä Malakien kohta:
( Jospa olisi teidän joukossanne joku, joka sulkisi ovet, ettette pitäisi tulta minun alttarillani turhaan! Ei ole minulla mielisuosiota teihin, sanoo Herra Sebaot, enkä minä mielisty ruokauhriin, joka tulee teidän kädestänne.) -Juutalaisten uhri hyljättiin, mutta tulevaisuudessa on toisin. Malakia puhuu pakanakansojen kristityistä:
11. Sillä auringon noususta hamaan sen laskuun on minun nimeni oleva suuri pakanain seassa, ja joka paikassa uhrataan ja tuodaan minun nimeni kunniaksi puhdas ruokauhri. Sillä minun nimeni on oleva suuri pakanain seassa, sanoo Herra Sebaot. Malakia 1: 11
Tämän tulkinnan kohtaamme myös lukiessamme varhaisimpia säilyneitä kristillisiä kirjoituksia ( n. v. 50 - 70):
But every Lord's day gather yourselves together, and break bread, and give thanksgiving after having confessed your transgressions, that your sacrifice may be pure. But let no one who is at odds with his fellow come together with you, until they be reconciled, that your sacrifice may not be profaned. For this is that which was spoken by the Lord: "In every place and time offer to me a pure sacrifice; for I am a great King, says the Lord, and my name is wonderful among the nations." Didache 14
Meillä Vanhoissa kirkoissa toistetaan siis edelleen samat alkukirkon sanat.
Otin tämän ehtoollisen näin laajemmalti esiin juuri sen tähden, että osa protestanteista aktiivisesti levittää väärää tietoa katolisesta ja ortodoksisesta ehtoollisesta. Toivon, että näkemyseroista huolimatta, kykenin selvittämään, että Vanhojen kirkkojen Eukaristiassa ei uhrata Jeesusta uudestaan, vaan tuodaan esiin se yksi, kertakaikkinen uhri, jonka Jeesus antoi puolestamme. - -lapsi-
katolilainen kirjoitti:
Kirkot opettavat, että Kristus hallitsee perustamansa kirkon kautta. Erillistä Tuhatvuotista valtakuntaa ei tule, vaan se on vertauskuvallinen aika.
Jeesus tulee toisen kerran. Tähän liittyy elävien ja kuolleiden ylösnousemus ja viimeinen tuomio.
Nikean uskontunnustuksessa sanotaan:
..."nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin,
istuu Isän oikealla puolella
ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
....
Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
odotamme kuolleiden ylösnousemusta
ja tulevan maailman elämää."
"As the Creed infallibly teaches, the Second Coming is associated with the end of the world and the Last Judgment. Therefore, it is NOT associated with any earlier time - such as to establish a "Millennium." The Catholic Church specifically condemns "millenarianism," according to which Jesus will establish a throne in this world and reign here for a thousand years [CCC 676]. She teaches instead that Jesus already reigns in eternity (1 Cor. 15:24-27, Rev. 4 & 5) and that in this world His reign, established as a seed, is found already in the Church [CCC 668-669]. This is the 1000 years, which is the Hebrew way of indicating an indefinite long time - in this case, the time between the first and second comings, the era of the Church, in other words the last days in the broadest sense.The Book of Revelation situates this era between the persecutions of the Roman antichrists of the first century and the final unleashing of evil at the end."
The Catechism provides us with a general order of events at the End [CCC 673-677]. Chronologically they are,
1. the full number of the Gentiles come into the Church
Pakanoiden täysi luku tulee kirkon yhteyteen.
2. the "full inclusion of the Jews in the Messiah's salvation, in the wake of the full number of the Gentiles" (#2 will follow quickly on, in the wake of, #1)
Samoin Messiaaseen uskovat juutalaiset.
3. a final trial of the Church "in the form of a religious deception offering men an apparent solution to their problems at the price of apostasy from the truth." The supreme deception is that of the Antichrist.
Kirkon viimeinen koetus eksytyksen ja Totuudesta lankeamisen muodossa. Suurin eksyttäjä on Antikristuksen.
4. Christ's victory over this final unleashing of evil through a cosmic upheaval of this passing world and the Last Judgment. Maailman tuhoutuminen ja Viimeinen tuomio.
https://www.ewtn.com/expert/answers/endtimes.htmOikeastaan asia on hyvin konkreettinen. Se nivoutuu luomispäiviin ja lepopäivään. Luominen 6 päivää ja lepo/sapatti 1 päivä. Vastaavasti. Kun luomisesta on kulunut 6000 vuotta, alkaa luomakunnassa, myös maan päällä, 1000 vuoden lepo/sapatti.
2Piet. 3:8
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Olen kuullut, että Raamattuun perustuvan aikataulun mukaan luomisesta olisi jo kulunut 6000 vuotta.
Jeesus ja pyhät tuovat sapatin koko luomakunnalle:)
Room:
8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Pahuuden sitominen poistaa saalistuksen. Ihmiset ovat lapsen asemassa 100-vuotiaaksi saakka.
Ilm:
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
Jes:
11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. - työläinen
Miten on ? kirjoitti:
Moi -lapsi-! Pidin siitä opetussessiosta, johon annoit linkin. Sitten tuli vastaan Sunday Law juttu, josta päättelin että Ellen G. Whiten teokset on luettu. Itse olen Galatalaiskirjeen linjoilla näissä asioissa. Jos aikoo mennä lain alle, saa luvan täyttää koko lain :). Hyvin Veith opettaa. Pidän sen mikä hyvää on.
Miten on ? Paavalin kirje Galatalaisille 4:10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
Kuukaudet tammi, helmikuu jne...juhla-ajat on joulu, Itsenäisyyspäivä, loppiainen, pääsiäinen, juhannus jne...
Nythän loppiainen ja helatorstai haluttaisiin muuttaa. Ei kai nämä vapaapäivät kiireisessä yhteiskunnassa ole haitaksi kenellekään ? Olen huomannut työläisten keskuudessa, että yhtään vapaapäivää eivät antaisi pois. Tämä yhteiskunta on muutenkin kiireistä kaikenkaikkiaan, perheet saavat olla yhdessä näinä vapaapäivinä.
Mihin sinä haluaisit muutosta ? - Miten on ?
työläinen kirjoitti:
Miten on ? Paavalin kirje Galatalaisille 4:10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
Kuukaudet tammi, helmikuu jne...juhla-ajat on joulu, Itsenäisyyspäivä, loppiainen, pääsiäinen, juhannus jne...
Nythän loppiainen ja helatorstai haluttaisiin muuttaa. Ei kai nämä vapaapäivät kiireisessä yhteiskunnassa ole haitaksi kenellekään ? Olen huomannut työläisten keskuudessa, että yhtään vapaapäivää eivät antaisi pois. Tämä yhteiskunta on muutenkin kiireistä kaikenkaikkiaan, perheet saavat olla yhdessä näinä vapaapäivinä.
Mihin sinä haluaisit muutosta ?Uuden liiton seurakunnalle ei ole määrätty Kirjoituksissa juhla-aikoja niinkuin juutalaisille, joten tiettyjen juhlapyhien viettäminen tai viettämättä jättäminen ei tee kenestäkään pyhempää eikä pahempaa. Mihin haluaisin muutosta: kaupat auki pyhäinpäivänä! On kohtuutonta, jos ei edes pääse shoppailemaan sellainen, jonka kaikki sukulaiset ovat kuolleet :).
- Miten on ?
työläinen kirjoitti:
Mihin sinä haluaisit muutosta ?Sapatti oli liiton merkki Jumalan ja Israelin välillä. Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Lain henkeä kuvastaa 2. Moos. 23:12 "...lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä." Laissa muistutettiin siis vierastyöläisten ja jopa työjuhtien levon tarpeesta.
- työläinen
Miten on ? kirjoitti:
Sapatti oli liiton merkki Jumalan ja Israelin välillä. Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Lain henkeä kuvastaa 2. Moos. 23:12 "...lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä." Laissa muistutettiin siis vierastyöläisten ja jopa työjuhtien levon tarpeesta.
Haluatko itse levätä vai huhkitko kaikki päivät otsa hiessä työtä tehden, ja omaisuutta keräten.
- lue tämä
Täällä vastaus otsikon kysymykseen Nikon kirjoittamana.
Klassisen tempausopin apologeetti
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10684691- katolilainen
Tempausoppi ei ole kovin klassinen. Se on vain pari sataa vuotta vanha. Eivät esim. reformaatioajan teologit koskaan sellaista opettaneet.
- -lapsi-
Kysymys
Annatteko miinuksia Jumalalle vai "lapselle"? - George L
David Pawsonin Viimeiset tapahtumat -opetusohjelma:
http://www.youtube.com/watch?v=syALpj90n8s- 1234567...
David Pawson osaa taitavasti johdattaa monet, monet kuulijansa harhaan opetuksillaan. Yhdessä asiassa olen hänen kanssaan kuitenkin samaa mieltä, että pappeus kuuluu miehille. Naisille ei papin virka kuulu.
- -lapsi-
1234567... kirjoitti:
David Pawson osaa taitavasti johdattaa monet, monet kuulijansa harhaan opetuksillaan. Yhdessä asiassa olen hänen kanssaan kuitenkin samaa mieltä, että pappeus kuuluu miehille. Naisille ei papin virka kuulu.
1234567.
Voisitko yksilöidä sanomasi Raamattuun viitaten?
- Karitsan häät. Osallistujat, ajankohta ja kesto.
- Tuhatvuotinen valtakunta. Missä ja milloin.
Kysyn, koska en toivo yhdenkään uskovan ahdistuvan ajatuksesta, että hän joutuisi kokemaan vaivanajan kauheuksia.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kolmas osa&kirjat=ilm
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.8.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.9.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Voisitko yksilöidä sanomasi Raamattuun viitaten?
- Karitsan häät. Osallistujat, ajankohta ja kesto.
- Tuhatvuotinen valtakunta. Missä ja milloin.
Kysyn, koska en toivo yhdenkään uskovan ahdistuvan ajatuksesta, että hän joutuisi kokemaan vaivanajan kauheuksia.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kolmas osa&kirjat=ilm
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.8.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.9.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.htmlNäihin on jo vastattu, niin ei tarvitse enää toistaa !
- -lapsi-
1234567... kirjoitti:
Näihin on jo vastattu, niin ei tarvitse enää toistaa !
1234567.
Voisitko ystävällisesti linkata? Kokemukseni mukaan et ole hakenut sanomallesi painoarvoa Raamatusta. Jos olet Kristuksen uskossa etkä halua tulla temmatuksi ennen vaivanaikaa, kehoitan sinua esittämään toiveesi Jumalalle.
Minä, Kristuksen morsiamen jäsen, odotan komean Ylkäni paluuta ja siihen liittyvää tempausta uuteen Jerusalemiin. Se on kuutio. Se avautuu ristiksi. Siellä, ristin hellässä huomassa, saamme nauttia kaikkien aikojen parhaista juhlista:)
http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
Hääkaupungissa on tilaa riittämiin.
http://www.youtube.com/watch?v=-Fnyo8xEIc0 - 1234567...
-lapsi- kirjoitti:
1234567.
Voisitko ystävällisesti linkata? Kokemukseni mukaan et ole hakenut sanomallesi painoarvoa Raamatusta. Jos olet Kristuksen uskossa etkä halua tulla temmatuksi ennen vaivanaikaa, kehoitan sinua esittämään toiveesi Jumalalle.
Minä, Kristuksen morsiamen jäsen, odotan komean Ylkäni paluuta ja siihen liittyvää tempausta uuteen Jerusalemiin. Se on kuutio. Se avautuu ristiksi. Siellä, ristin hellässä huomassa, saamme nauttia kaikkien aikojen parhaista juhlista:)
http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
Hääkaupungissa on tilaa riittämiin.
http://www.youtube.com/watch?v=-Fnyo8xEIc0Sapatin Herraan Jeesukseen uskovat ja sapatinpäivän pyhänäpäivänä pitävät joutuvat pedon ja pedon kumartajien vainottavaksi, ennen Jeesuksen toista tulemista, joka on suuri ja julkinen. Tässä toisessa tulemuksessaan Jeesus vie sapatinpäivän pyhänäpäivänä pitävät 1000 vuodeksi taivaaseen.
Suuri osa uskoo tulleensa temmatuksi salaisessa tempauksessa, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.404018Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652663Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151744- 1201522
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1321499- 1021427
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?251288Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411136Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141123Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591025